Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2005, 12:33
legatus
legatus is offline
Citaat:
Raven schreef op 07-02-2005 @ 12:19 :
heb ik dat beweerd ?
Zeg ik dat dan?

Je komt met een belachelijk 'gedachten-experiment' dat kant noch wal raakt. Met een analogie over twee door de wetenschap ontwikkelde lenzen dat je door een andere lens kijkt een ander beeld ziet. Richt je fotocamera met beide lenzen op een object. Zijn de objecten veranderd?
Oud 07-02-2005, 12:40
Raven
Raven is offline
Citaat:
legatus schreef op 07-02-2005 @ 13:33 :
Zeg ik dat dan?

Je komt met een belachelijk 'gedachten-experiment' dat kant noch wal raakt. Met een analogie over twee door de wetenschap ontwikkelde lenzen dat je door een andere lens kijkt een ander beeld ziet. Richt je fotocamera met beide lenzen op een object. Zijn de objecten veranderd?
het is duidelijk dat je het niet WIL begrijpen.. maargoed optreden tegen flamen laat ik aan anderen over..

ik denk dat je heel goed snapt wat ik bedoel maargoed ik zal het proberen uit te leggen.

de objecten zijn uiteraard niet veranderd maar met de ene lens zie je een ander beeld dan met de andere.. maar daarom is het ene beeld nog niet beter dan het andere dat ligt eraan wat je bedoeling is
Oud 07-02-2005, 16:03
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
legatus schreef op 05-02-2005 @ 13:37 :
Gevoelens zijn chemische reacties die wij dankzij klieren en de stoffen die daarin geproduceerd worden kunnen ervaren.
Dat is leuk he, die bullshit die wetenschappers allemaal verzinnen om onverklaarbare dingen te verklaren. Zoals het ontstaan van de aarde en de planeten en sterren enzo, pas nog een video bij ANW over gezien, die gasten hebben echt veel fantasie. Ze verzinnen een heel verhaal om een waarneming heen.
Hoe kom je erbij dat wat jij beweert zo is?

Citaat:
Jij ziet morgenavond honderden mensen die geesten waarnemen? Waar?
nou niet echt geesten zien (mss sommige wel) maar wel contact hebben met eigenlijk één geest. Al geloof ik wel dat er meerdere geesten zijn, maar die mensen hebben maar contact met één geest. Velen van hen hebben die geest zelfs in zich zitten. Ik heb die mensen op 'Baan 7' gezien gisteren.
Oud 07-02-2005, 16:09
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
[QUOTE]nare man schreef op 05-02-2005 @ 14:49 :
[B]Dit is pure bullshit. Als jij iets stelt moet je het bewijzen. Aangezien de overgrote meerderheid van de mensen geesten niet ziet of voelt, en er dus voor de overgrote meerderheid van mensen geen enkele reden is om aan te nemen dat ze bestaan, is het aan de mensen die menen dat ze wél bestaan om dat duidelijk te maken aan die anderen. Wel eens van bewijslast gehoord? Of moet ik soms bewijzen dat groene konijntjes op Jupiter niet bestaan, als jij beweert dat ze wel bestaan?
[/QUOTE

Waarom heb je datgene tussen haakjes weggehaald?
er stond nl:

Geesten bestaan. Ik geloof dat er in deze wereld meer is dan cellen. Dat geloof ik omdat: De mens heeft gevoelens, verliefd, boos, verdrietig. Gevoelens bestaan niet uit cellen. Ze kunnen dus niet geëvalueerd zijn. Ze moeten dus door toedoen van geesten en dergelijke gemaakt zijn. Ook zie ik soms mensen contact hebben met geesten, of eigenlijk één geest. Maar aan mijn ervaringen zul je weinig hebben in je beschouwing.

Geesten bestaan niet.
Ik kan eigenlijk geen argumenten verzinnen waarom geesten niet zouden bestaan. Als je aan rationalisten vraagt of ze een bewijs kunnen geven waarom geesten bestaan zeggen ze meestal: 'waarom zouden ze niet bestaan' Dat heb ik hierboven vertelt. Het is dus aan de rationalisten om te vertellen waarom ze niet zouden bestaan (en niet om te zeggen waarom andere mensen geloven dat ze wel bestaan en hoe dom ze dan wel niet zijn)

het slaat dus helemaal nergens op wat je zegt. Probeer niet iemands woorden te verdraaien.
Oud 07-02-2005, 16:43
GVR
GVR is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 07-02-2005 @ 17:03 :
[B]Dat is leuk he, die bullshit die wetenschappers allemaal verzinnen om onverklaarbare dingen te verklaren. Zoals het ontstaan van de aarde en de planeten en sterren enzo, pas nog een video bij ANW over gezien, die gasten hebben echt veel fantasie. Ze verzinnen een heel verhaal om een waarneming heen.
Wauw! Dat is echt de meest domme opmerking sinds tijden. Dat jij het niet begrijp betekend echt dus helemaal niks.

En het leuke is, jij verzint een heel verhaal zonder enige waarnemingen.

Citaat:
Geesten bestaan. Ik geloof dat er in deze wereld meer is dan cellen. Dat geloof ik omdat: De mens heeft gevoelens, verliefd, boos, verdrietig. Gevoelens bestaan niet uit cellen. Ze kunnen dus niet geëvalueerd zijn. Ze moeten dus door toedoen van geesten en dergelijke gemaakt zijn. Ook zie ik soms mensen contact hebben met geesten, of eigenlijk één geest. Maar aan mijn ervaringen zul je weinig hebben in je beschouwing.
Nee, gevoelens bestaan niet uit cellen, ze bestaan uit hormonen en kunnen wel geevolueerd zijn en ook nog eens geevalueerd worden.
Oud 07-02-2005, 16:48
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Gevoelens komen voort uit de stoffen die gemaakt worden in ons lichaam. De hormonen die via ons lichaam onze hersenen bereikt en een heel domino effect in werking zet.

Als jij verliefd bent, maak je onder andere endorfines aan. Dat je zo blij bent, komt door deze hormonen die deze reactie op gang brengt in jouw lichaam.

Dit heeft allemaal niets met geesten te maken.

Al denk ik persoonlijk dat men wel een geest bezit (een ziel), maar vind ik dat dit niets met onze gevoelens te maken heeft.

@Hernual Fan
Nare man heeft wel degelijk gelijk.
Wat ik al eerder heb gezegd:
Citaat:
Mensen die beweren dat iets bestaat moeten zelf met bewijslast komen dát het bestaat.
Hetzelfde gebeurt in de rechtszaal. Een persoon is onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Anders kan je van iedereen gaan beweren dat ze schuldig zijn en dan maar roepen 'bewijs maar eens dat ze onschuldig zijn'.
Iedereen gaat er vanuit dat iets niet bestaat, totdat er bewijs is dat het wel bestaat.
Oud 07-02-2005, 16:55
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ze verzinnen een heel verhaal om een waarneming heen.
Ze bedenken een theorie die de waarneming ondersteunt, daarna zal men het gaan staven met experimenten

Citaat:
Er zijn geestestoestanden die (extreme) emoties opwekken. Medicijnen die ontwikkeld zijn door de medische wetenschap kunnen deze wegnemen. Dat zegt toch iets.

Of is dit slechts een kinkje in de kabel van die etherische geest?
Oud 07-02-2005, 17:11
haplo
haplo is offline
Citaat:
Dat is leuk he, die bullshit die wetenschappers allemaal verzinnen om onverklaarbare dingen te verklaren. Zoals het ontstaan van de aarde en de planeten en sterren enzo, pas nog een video bij ANW over gezien, die gasten hebben echt veel fantasie. Ze verzinnen een heel verhaal om een waarneming heen.
Dat "hele verhaal" moet natuurlijk aan nog meer waarnemingen voldoen, wordt uitgebreid getoetst en doet voorspellingen.

En het is natuurlijk veel logischer om alles aan te nemen wat de eerste de beste zweefteef zegt dan aan te nemen een wetenschappelijk getoetste theorie.

Citaat:
nou niet echt geesten zien (mss sommige wel) maar wel contact hebben met eigenlijk één geest. Al geloof ik wel dat er meerdere geesten zijn, maar die mensen hebben maar contact met één geest. Velen van hen hebben die geest zelfs in zich zitten. Ik heb die mensen op 'Baan 7' gezien gisteren.
Goh, "baan 7", viel dat niet in het straatje van hoog gerenormeerde wetenschapsmedia zoals Science, Nature en dergelijke?

Kom op, televisie draait om publiekelijk vermaak ( eigenlijk pure commercialiteit, maar dat doet er even niet toe) en er worden dus veel sensatieprogramma's uitgezonden. Overigens vind ik het redelijk apart dat je een sensatieprogramma aannemelijker vindt dan de wetenschap.
Oud 07-02-2005, 18:37
Raven
Raven is offline
Citaat:
legatus schreef op 07-02-2005 @ 17:55 :

Er zijn geestestoestanden die (extreme) emoties opwekken. Medicijnen die ontwikkeld zijn door de medische wetenschap kunnen deze wegnemen. Dat zegt toch iets.
nogmaals er is niet maar een "Waarheid"
ik kan ook extreme emoties wegnemen welliswaar op een andere manier maar het resultaat is het zelfde

ik heb op die manier wel eens iemand geholpen die een paniekaanval had. en op dat moment helpt wat ik doe beter dan een medicijn dat ze door de bibbers waarschijnlijk nieteens naarbinnen had gekregen
Oud 08-02-2005, 09:06
legatus
legatus is offline
Citaat:
Raven schreef op 07-02-2005 @ 19:37 :
ik kan ook extreme emoties wegnemen welliswaar op een andere manier maar het resultaat is het zelfde
Jij kunt dus ook manisch-depressieve personen genezen? Hoe?

Citaat:
ik heb op die manier wel eens iemand geholpen die een paniekaanval had.
Zou je die paniekaanval willen omschrijven en vertellen wat je deed?

Citaat:
en op dat moment helpt wat ik doe beter dan een medicijn dat ze door de bibbers waarschijnlijk nieteens naarbinnen had gekregen
Uiteraard kalmeer je iemand eerst. Je gaat ook niet iemand midden in [bijv.] een epileptische aanval, of als ze aan het hyperventileren zijn, oraal medicijnen toedienen.
Oud 08-02-2005, 09:24
Raven
Raven is offline
Citaat:
legatus schreef op 08-02-2005 @ 10:06 :

Zou je die paniekaanval willen omschrijven en vertellen wat je deed?

Uiteraard kalmeer je iemand eerst. Je gaat ook niet iemand midden in [bijv.] een epileptische aanval, of als ze aan het hyperventileren zijn, oraal medicijnen toedienen.
Ho ik zal nooit beweren dat ik iemand kan genezen.
ik kan iemand wel proberen te helpen en misschien wijzen hoe hij of zij zichzelf kan "genezen"

nou paniek aanval lijkt me duidelijk ..
angstig zonder oorzaak
het gevoel dat je geen lucht krijgt
huilerig
enz

eerst natuurlijk gevraagd wat er aan de hand was
ben met d'r een stukje weg gelopen bij de bekende "pottenkijkers"
heb d'r onder een boom gezet en heb d'r verteld dat ze met mij mee moest ademen. en zich voor moest stellen hoe alle angst uit haar de grond in vloeide..oogjes dicht en verder alleen op mij letten

was in een halve minuut over
Oud 08-02-2005, 10:32
legatus
legatus is offline
Citaat:
Raven schreef op 08-02-2005 @ 10:24 :
Ho ik zal nooit beweren dat ik iemand kan genezen.
Je suggereerde het wel:

Citaat:
Dan kom je met een situatie waar een arts hetzelfde zal doen als jou. De persoon kalmeren. Blijft het aanhouden dan zal hij een kalmeringsmiddel voorschrijven.

Citaat:
angstig zonder oorzaak
Er is altijd een oorzaak.

Citaat:
eerst natuurlijk gevraagd wat er aan de hand was
ben met d'r een stukje weg gelopen bij de bekende "pottenkijkers"
heb d'r onder een boom gezet en heb d'r verteld dat ze met mij mee moest ademen. en zich voor moest stellen hoe alle angst uit haar de grond in vloeide..oogjes dicht en verder alleen op mij letten

was in een halve minuut over
En wat is nu eigenlijk je punt? Dit is psychologie, niets mystieks.
Oud 08-02-2005, 10:37
Raven
Raven is offline
Citaat:
legatus schreef op 08-02-2005 @ 11:32 :
Je suggereerde het wel:

Dan kom je met een situatie waar een arts hetzelfde zal doen als jou. De persoon kalmeren. Blijft het aanhouden dan zal hij een kalmeringsmiddel voorschrijven.

Er is altijd een oorzaak.

En wat is nu eigenlijk je punt? Dit is psychologie, niets mystieks.
dat zeg jij, maar goed het beestje hoeft maar een naam te hebben ..
het is maar net door welke "BRIL" je kijkt dat probeer ik je nu juist uit te leggen
Oud 08-02-2005, 11:10
legatus
legatus is offline
Citaat:
Raven schreef op 08-02-2005 @ 11:37 :
dat zeg jij, maar goed het beestje hoeft maar een naam te hebben ..
het is maar net door welke "BRIL" je kijkt dat probeer ik je nu juist uit te leggen
Hoe noem jij die bril waar jij door kijkt?
Oud 08-02-2005, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 04-02-2005 @ 16:50 :
Ik geloof in geesten omdat ik ze zie en hoor.
en ik geloof dat de zon om de aarde draait, omdat ik dat elke dag zie.
Oud 08-02-2005, 13:31
Raven
Raven is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 08-02-2005 @ 14:18 :
en ik geloof dat de zon om de aarde draait, omdat ik dat elke dag zie.
dat zie je dus NIET !!!

vikingen
druiden
heksen
ect wisten al heel lang dat de aarde om de zon draaide
Oud 08-02-2005, 14:00
legatus
legatus is offline
Citaat:
Raven schreef op 08-02-2005 @ 14:31 :
dat zie je dus NIET !!!
Wat bedoel je nu? Dat je niet kunt zien of de aarde om de zon draait of vica versa, of dat je met het blote oog direct kunt zien dat de aarde om de zon draait?

Citaat:
vikingen
druiden
heksen
ect wisten al heel lang dat de aarde om de zon draaide
En wanneer ontdekten heksen, druïden en vikingen dit?
Oud 08-02-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 08-02-2005 @ 12:10 :
Hoe noem jij die bril waar jij door kijkt?
Die vraag is onnodig, je weet heel goed wat hij bedoelt. En ik snap best dat je het leuk vindt om er iemand uit te lullen, maar het is nogal onnodig. Mystiek blijft nu eenmaal onbewezen, anders heette dit deelforum vreemde gebeurtenissen bewezen door de wetenschap ofzo.

En ook weet ik dat je graag een discussie aangaat, zolang je de ander maar op hiaten kunt wijzen, mag ik je erop wijzen dat je zo uiteindelijk een heel topic vol krijgt maar dat niemand daar een stap verder mee komt? Je hoeft van niemand iets aan te nemen, maar loop niet dingen tot indentreure te herhalen want dat wordt gewoon saai.

Het draait vooral om open staan voor mij. Niet dat je plots geesten kunt zien als je erin gelooft ofzo, maar je houding tov anderen en bepaalde dingen is al heel anders als je je daarvoor niet afsluit. Bij voorbaat roepen dat iets niet kan omdat het niet bewezen is, is nogal achterhaald. De wetenschap leert ook nog bij ^^.

Om even verder te gaan op het onderwerp. Ik geloof dat ze bestaan, in zekere zin. Ik heb het gevoel dat je hier nog als entiteit aanwezig kunt zijn, maar ook dat je op een andere manier contact kunt maken, ook al is de 'geest' niet meer in deze dimensie/niveau/wereld/hoejehetwilnoemen.

Bewijzen heb ik er natuurlijk niet voor, als dat zo was, stond de wereld op zijn kop. Argumenten. Mja, persoonlijk gevoel, ervaring, daar is niemand iets mee. Er is heel wat lectuur over geesten met heel interessante theorieën. MIsschien kun je daar iets mee.
Oud 08-02-2005, 15:48
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
GVR schreef op 07-02-2005 @ 17:43 :

En het leuke is, jij verzint een heel verhaal zonder enige waarnemingen.
Ik heb mijn hele leven heel erg vaak, mensen die contact met een geest hadden waargenomen, en ik neem ook elke dag mensen die geesten in zich hebben waar.

Citaat:
Nee, gevoelens bestaan niet uit cellen, ze bestaan uit hormonen en kunnen wel geevolueerd zijn en ook nog eens geevalueerd worden.
En waar bestaan hormonen dan uit, ik weet het niet, maar uiteindelijk iig uit atomen. Gevoelens niet.

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 16:17.
Oud 08-02-2005, 15:56
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 07-02-2005 @ 17:48 :
Gevoelens komen voort uit de stoffen die gemaakt worden in ons lichaam. De hormonen die via ons lichaam onze hersenen bereikt en een heel domino effect in werking zet.

Als jij verliefd bent, maak je onder andere endorfines aan. Dat je zo blij bent, komt door deze hormonen die deze reactie op gang brengt in jouw lichaam.

Dit heeft allemaal niets met geesten te maken.
Als je verliefd bent worden er idd bepaalde stoffen aangemaakt in je lichaam, maar hoe komt het dat je verliefd wordt? Komt dat door bep stoffen in je lichaam ofzo? kom nou. Als jouw ogen persoon x zien dan gaan ze bep stoffen aanmaken die zorgen dat jij van die persoon gaat houden? houden van, bestaat dat ook uit stoffen?
Dat geloof ik niet.
Oud 08-02-2005, 16:05
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
legatus schreef op 07-02-2005 @ 17:55 :
Ze bedenken een theorie die de waarneming ondersteunt, daarna zal men het gaan staven met experimenten
idd, maar daar komt veel fantasie bij kijken. Het is gewoon een model waarbij je dingen kunt proberen te verklaren, maar het is niet de waarheid, het is een voorstelling van wat de waarheid zou kunnen zijn.

Citaat:

je laatste zin begrijp ik niet maar goed.

Door die medicijnen worden die gevoelens niet weggehaald maar soort verdoofd, ze kunnen niet naar buiten komen.
Oud 08-02-2005, 16:13
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
haplo schreef op 07-02-2005 @ 18:11 :
Dat "hele verhaal" moet natuurlijk aan nog meer waarnemingen voldoen, wordt uitgebreid getoetst en doet voorspellingen.

En het is natuurlijk veel logischer om alles aan te nemen wat de eerste de beste zweefteef zegt dan aan te nemen een wetenschappelijk getoetste theorie.
het is niet de eerste de beste zweefteef hoor. Het zijn honderden mensen (die ik ken iig) waaronder mijn ouders. En het is niet alleen wat zij zéggen.

Citaat:
Goh, "baan 7", viel dat niet in het straatje van hoog gerenormeerde wetenschapsmedia zoals Science, Nature en dergelijke?

Kom op, televisie draait om publiekelijk vermaak ( eigenlijk pure commercialiteit, maar dat doet er even niet toe) en er worden dus veel sensatieprogramma's uitgezonden. Overigens vind ik het redelijk apart dat je een sensatieprogramma aannemelijker vindt dan de wetenschap.
Baan 7 is een kerk.
Oud 08-02-2005, 16:16
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
legatus schreef op 08-02-2005 @ 10:06 :
Door die medicijnen worden die personen niet genezen maar het manisch-depressieve gevoel wordt onderdrukt.
Oud 08-02-2005, 17:29
legatus
legatus is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-02-2005 @ 16:56 :
Als je verliefd bent worden er idd bepaalde stoffen aangemaakt in je lichaam, maar hoe komt het dat je verliefd wordt?
Omdat het God's wil is en zijn wegen ondoorgrondelijk. Soms laat Hij je van iemand houden die je vernedert en mishandelt. Wellicht om je te testen. Soms laat Hij je verliefd worden op iemand die Hij vervolgens van je afneemt. Soms laat Hij je verliefd worden op iemand die van het andere geslacht houdt. Soms op iemand die niets voor jou voelt. Maar de ware liefde komt van Hem.

Citaat:
Komt dat door bep stoffen in je lichaam ofzo? kom nou.
Als jouw ogen persoon x zien dan gaan ze bep stoffen aanmaken die zorgen dat jij van die persoon gaat houden? houden van, bestaat dat ook uit stoffen?Dat geloof ik niet.
Kun je van iemand houden zonder dat je gevoelens hebt? En wat komt er eerst? Het (verliefde) gevoel of het houden van?
Oud 08-02-2005, 17:39
legatus
legatus is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-02-2005 @ 17:05 :
idd, maar daar komt veel fantasie bij kijken.Het is gewoon een model waarbij je dingen kunt proberen te verklaren,
En als het model niet klopt, dan verwerpen ze hem.

Citaat:
maar het is niet de waarheid, het is een voorstelling van wat de waarheid zou kunnen zijn.
Er is inderdaad geen absolute waarheid. Mijn leven kan een droom zijn waarin jij voorkomt.

Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-02-2005 @ 17:16 :
Door die medicijnen worden die personen niet genezen maar het manisch-depressieve gevoel wordt onderdrukt.
Het ging in die vraag ook niet om de medicijnen.

Citaat:
je laatste zin begrijp ik niet maar goed.
Ik zou kunnen opperen dat iemand met een herseninfact later in z'n geestvorm problemen krijgt (sowieso aangezien hij geen lichaam meer heeft, geen prikkels meer krijgt, niet meer kan zien, etc.). Er wordt dus geopperd dat er een identiek etherisch lichaam is met ogen, armen, benen, hersenen, etc. Als men in dit leven een stoornis ontwikkelt gebeurt dat niet met het etherische lichaam dat op miraculeuze wijze ongeschaadt blijft. Handige oplossing, he?

Citaat:
Door die medicijnen worden die gevoelens niet weggehaald maar soort verdoofd, ze kunnen niet naar buiten komen.
Sommige medicijnen genezen en sommige onderdrukken.
Oud 08-02-2005, 17:39
haplo
haplo is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-02-2005 @ 16:48 :
Ik heb mijn hele leven heel erg vaak, mensen die contact met een geest hadden waargenomen, en ik neem ook elke dag mensen die geesten in zich hebben waar.

En waar bestaan hormonen dan uit, ik weet het niet, maar uiteindelijk iig uit atomen. Gevoelens niet.
Dat kan natuurlijk ook aan jou liggen, waarom nem ik dat immers niet waar? En balngrijker waarom is er verder geen enkele aanwijzingen voor het bestaan van geesten dan dat "mensen ze zien"?

Citaat:
Als je verliefd bent worden er idd bepaalde stoffen aangemaakt in je lichaam, maar hoe komt het dat je verliefd wordt? Komt dat door bep stoffen in je lichaam ofzo? kom nou. Als jouw ogen persoon x zien dan gaan ze bep stoffen aanmaken die zorgen dat jij van die persoon gaat houden? houden van, bestaat dat ook uit stoffen?
Dat geloof ik niet.
Verliefd worden heeft met meerdere factoren te maken. Ten eerste voortplantigsdrang waardoor je je aangetrokken tot iemand voelt. Verder heeft iedereen een aangeleerde smaak(in de trant van dit vind ik leuk en dit niet) waardoor je je dan wel niet tot "persoon x" voelt aangetrokken. Er spelen nog meer factoren mee, maar ik ben niet een dusdanige authoriteit op dat gebied om er een technisch verhaal over te kunnen houden. "Verliefd zijn" en "houden van" zijn intrepetatie's door de hersenen welke onder andere worden veroorzaakt door "stofjes" en aangeleerd gedrag.

Dat jij dat niet gelooft is een gebrek aan jouw kant en geen bewijs voor iets mystieks of een gebrek aan de wetenschap.

Citaat:
idd, maar daar komt veel fantasie bij kijken. Het is gewoon een model waarbij je dingen kunt proberen te verklaren, maar het is niet de waarheid, het is een voorstelling van wat de waarheid zou kunnen zijn.
Natuurlijk is het een model, aangezien het niet handig is om alles tot in de details te beschrijven. Dan kun je net zo goed je er helemaal niet mee bezig houden. Verder kun je bij allles stellen dat het niet "de waarheid" is, wat voor zin heeft het dan nog om er überhaupt over te spreken als alles toch wordt afgedaan met "het is niet de waarheid". Overigens valt dit eerder onder de metafysica, hier doet de wetenschap geen uitspraken over, ze stelt echter alleen een zo goed mogelijke theorie op. Naarmate de bewijsvoering steviger komt te staan, mag je aannemen dat het goed overeenkomt met "de waarheid".

Citaat:
Dit is niet altijd zo, sommige medicijnen zorgen bijvoorbeeld ervoor dat de hersenen weer normaal gaan functioneren. De "verdovende medicijnen" waar jij het over hebt, gaan doorgaans gepaard met therapie. In dit geval zou men ook niet echt kunnen spreken over medicijnen, maar eerder tranquillizers o.i.d.(veel dingen waarbij de leek overigens over medicijnen spreekt, worden door de medische wetenschap niet als dusdanig gezien)

Citaat:
het is niet de eerste de beste zweefteef hoor. Het zijn honderden mensen (die ik ken iig) waaronder mijn ouders. En het is niet alleen wat zij zéggen.
Dit is een drogreden, dat veel mensen ergens van overtuigd zijn maakt het nog niet waar. Immers draaide de aarde 1000 jaar geleden ook al om de zon en niet andersom zoals iedereen toen dacht.

Citaat:
Baan 7 is een kerk.
Oké, mijn fout. Niet dat dit jouwclaim verder aannemelijker maakt aangezien religie doorgaans niet een bepaald betrouwbare bron is.

Citaat:
Zoals ik al eerder zei gaat dit doorgaans ook gepaard met therapie. Deze "medicijnen" worden dan ook enkel gebruikt om personen nog enigzins te laten functioneren in de maatschappij. Overigens ben ik ook wel benieuwd hoe jij deze mensen dan "geneest".
Oud 08-02-2005, 18:18
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
legatus schreef op 08-02-2005 @ 18:29 :
Omdat het God's wil is en zijn wegen ondoorgrondelijk. Soms laat Hij je van iemand houden die je vernedert en mishandelt. Wellicht om je te testen. Soms laat Hij je verliefd worden op iemand die Hij vervolgens van je afneemt. Soms laat Hij je verliefd worden op iemand die van het andere geslacht houdt. Soms op iemand die niets voor jou voelt. Maar de ware liefde komt van Hem.
Waar slaat dat nou weer op, daar ging het helemaal niet over, ga ergens anders zielig lopen doen.

Citaat:
Kun je van iemand houden zonder dat je gevoelens hebt? En wat komt er eerst? Het (verliefde) gevoel of het houden van?
Houden van is een gevoel.

Geen idee, dat zal uit ervaring wel blijken neem ik aan.
Oud 08-02-2005, 18:27
legatus
legatus is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-02-2005 @ 19:18 :
Waar slaat dat nou weer op, daar ging het helemaal niet over, ga ergens anders zielig lopen doen.
Ik probeer je te laten nadenken over iets - vanwege je religieuze achtergrond naar aanleiding van Baan 7, een kerk. Maar dat werkt dus niet.

Citaat:
Houden van is een gevoel.
En aangezien je eerder al aangaf dat het mogelijk is om gevoelens weg te nemen met medicijnen lijkt het me duidelijk dat het een chemisch proces is.

Citaat:
Geen idee, dat zal uit ervaring wel blijken neem ik aan.
Mijn ervaring is dat het gevoel (het proces) altijd eerst komt.
Oud 08-02-2005, 22:02
GVR
GVR is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-02-2005 @ 16:48 :
En dat ga je natuurlijk even ondersteunen met argumenten...

Nee, wat dat kan niet.

Sterker nog, je weet niet eens wat hormonen zijn, en toch ga jij uitspraken doen over hoe dingen werken. Heel raar.

Jij wil niet graag dat je gevoelens niet meer zijn dan wat chemie. Helaas heeft jou wil niks met de waarheid te maken.
Oud 08-02-2005, 23:43
Raven
Raven is offline
Citaat:
GVR schreef op 08-02-2005 @ 23:02 :
Helaas heeft jou wil niks met de waarheid te maken.

DAT zou ik niet te hard roepen
Oud 09-02-2005, 08:47
haplo
haplo is offline
Citaat:
Raven schreef op 09-02-2005 @ 00:43 :
DAT zou ik niet te hard roepen
Vertel.
Oud 09-02-2005, 10:11
GVR
GVR is offline
Citaat:
haplo schreef op 09-02-2005 @ 09:47 :
Vertel.
Omdat er een enorme taalfout in zit.
Oud 09-02-2005, 15:57
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
legatus schreef op 08-02-2005 @ 18:39 :
Ik zou kunnen opperen dat iemand met een herseninfact later in z'n geestvorm problemen krijgt (sowieso aangezien hij geen lichaam meer heeft, geen prikkels meer krijgt, niet meer kan zien, etc.). Er wordt dus geopperd dat er een identiek etherisch lichaam is met ogen, armen, benen, hersenen, etc. Als men in dit leven een stoornis ontwikkelt gebeurt dat niet met het etherische lichaam dat op miraculeuze wijze ongeschaadt blijft. Handige oplossing, he?
ja ja, ik snap het wat is etherisch, je hoeft het me niet uit te leggen want waarschijnlijk snap ik het daarna nog niet maar dat maakt niet uit.
Oud 09-02-2005, 16:22
RanC
RanC is offline
Geesten bestaan niet omdat ik ze nog nooit gezien/gehoord/geroken heb.
Oud 09-02-2005, 16:53
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Ik heb geen zin om alles goed te quoten, ik had de reply net bijna af, en toen ging die opeens weg ofzo, kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. weet je, ik heb er geen zin in , doe het wel een andere keer, sorry.

Citaat:
haplo schreef op 08-02-2005 @ 18:39 :
Dat kan natuurlijk ook aan jou liggen, waarom nem ik dat immers niet waar? En balngrijker waarom is er verder geen enkele aanwijzingen voor het bestaan van geesten dan dat "mensen ze zien"?

Verliefd worden heeft met meerdere factoren te maken. Ten eerste voortplantigsdrang waardoor je je aangetrokken tot iemand voelt. Verder heeft iedereen een aangeleerde smaak(in de trant van dit vind ik leuk en dit niet) waardoor je je dan wel niet tot "persoon x" voelt aangetrokken. Er spelen nog meer factoren mee, maar ik ben niet een dusdanige authoriteit op dat gebied om er een technisch verhaal over te kunnen houden. "Verliefd zijn" en "houden van" zijn intrepetatie's door de hersenen welke onder andere worden veroorzaakt door "stofjes" en aangeleerd gedrag.

Dat jij dat niet gelooft is een gebrek aan jouw kant en geen bewijs voor iets mystieks of een gebrek aan de wetenschap.

Natuurlijk is het een model, aangezien het niet handig is om alles tot in de details te beschrijven. Dan kun je net zo goed je er helemaal niet mee bezig houden. Verder kun je bij allles stellen dat het niet "de waarheid" is, wat voor zin heeft het dan nog om er überhaupt over te spreken als alles toch wordt afgedaan met "het is niet de waarheid". Overigens valt dit eerder onder de metafysica, hier doet de wetenschap geen uitspraken over, ze stelt echter alleen een zo goed mogelijke theorie op. Naarmate de bewijsvoering steviger komt te staan, mag je aannemen dat het goed overeenkomt met "de waarheid".

Dit is niet altijd zo, sommige medicijnen zorgen bijvoorbeeld ervoor dat de hersenen weer normaal gaan functioneren. De "verdovende medicijnen" waar jij het over hebt, gaan doorgaans gepaard met therapie. In dit geval zou men ook niet echt kunnen spreken over medicijnen, maar eerder tranquillizers o.i.d.(veel dingen waarbij de leek overigens over medicijnen spreekt, worden door de medische wetenschap niet als dusdanig gezien)

Dit is een drogreden, dat veel mensen ergens van overtuigd zijn maakt het nog niet waar. Immers draaide de aarde 1000 jaar geleden ook al om de zon en niet andersom zoals iedereen toen dacht.

Oké, mijn fout. Niet dat dit jouwclaim verder aannemelijker maakt aangezien religie doorgaans niet een bepaald betrouwbare bron is.

Zoals ik al eerder zei gaat dit doorgaans ook gepaard met therapie. Deze "medicijnen" worden dan ook enkel gebruikt om personen nog enigzins te laten functioneren in de maatschappij. Overigens ben ik ook wel benieuwd hoe jij deze mensen dan "geneest".
Oud 09-02-2005, 16:59
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
legatus schreef op 08-02-2005 @ 19:27 :
En aangezien je eerder al aangaf dat het mogelijk is om gevoelens weg te nemen met medicijnen lijkt het me duidelijk dat het een chemisch proces is.
Dat zei ik juist niet
Oud 09-02-2005, 17:03
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
GVR schreef op 08-02-2005 @ 23:02 :
En dat ga je natuurlijk even ondersteunen met argumenten...

Nee, wat dat kan niet.

Sterker nog, je weet niet eens wat hormonen zijn, en toch ga jij uitspraken doen over hoe dingen werken. Heel raar.

Jij wil niet graag dat je gevoelens niet meer zijn dan wat chemie. Helaas heeft jou wil niks met de waarheid te maken.
Ik weet wel wat hormonen zijn, maar niet waar ze precies uit bestaan, of hoe ze er ongeveer uitzien. wel wat voor werking ze hebben en dergelijke.
Ik weet dat gevoelens niets met chemie te maken hebben. Ik zou best willen dat dat zo was, want dan zou je mss een medicijn kunnen uitvinden waarvan je altijd gelukkig zou zijn.
Oud 09-02-2005, 18:00
legatus
legatus is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 09-02-2005 @ 17:59 :
Dat zei ik juist niet
Onderdrukken ís wegnemen, echter voor de periode dat de medicijnen actief zijn.

Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-02-2005 @ 17:05 :
Citaat:
Ik weet dat gevoelens niets met chemie te maken hebben.
Hoe ontstaan gevoelens als ze niet chemisch zijn? En het is dus mogelijk om gevoelens te hebben zonder dat er klieren die stoffen daarvoor produceren? We zouden dus de klieren van een mens kunnen verwijderen zonder dat z'n gevoelens verdwijnen?

Citaat:
want dan zou je mss een medicijn kunnen uitvinden waarvan je altijd gelukkig zou zijn.
Dat is niet onmogelijk, hoewel het geperfectioneerd dient te worden. Wat dacht je van xtc?
Oud 09-02-2005, 19:02
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
legatus schreef op 09-02-2005 @ 19:00 :
Hoe ontstaan gevoelens als ze niet chemisch zijn? En het is dus mogelijk om gevoelens te hebben zonder dat er klieren die stoffen daarvoor produceren? We zouden dus de klieren van een mens kunnen verwijderen zonder dat z'n gevoelens verdwijnen?

Dat is niet onmogelijk, hoewel het geperfectioneerd dient te worden. Wat dacht je van xtc?
ik ben niet zo bekend op biologisch gebied maar ik neem aan van wel.

XTC zorgt er niet voor dat je gelukkig wordt. Dat staat vast. (waarnemingen ) Hoe XTC precies werkt weet ik niet en zou ik graag van jullie willen horen.
Oud 09-02-2005, 19:03
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Hoe gaat het trouwens met je mondelinge beschouwing Quinta?
Oud 09-02-2005, 19:57
Skilly
Skilly is offline
Er bestaan geen geesten omdat het nooit bewezen is. Ooit een geest voor de camera gezien? Meestal zijn het van die vage beelden. Geesten worden vaak gezien door mensen die van alles geloven. Ze horen dat iets vreemd en zeggen dan: ,,Dat is de geest!". Horen ze bv plots een pen vallen dan is het de geest. Ik vindt het gewoon flauwe kul dat is mijn mening.
Oud 09-02-2005, 20:18
haplo
haplo is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 09-02-2005 @ 20:02 :
ik ben niet zo bekend op biologisch gebied maar ik neem aan van wel.

XTC zorgt er niet voor dat je gelukkig wordt. Dat staat vast. (waarnemingen ) Hoe XTC precies werkt weet ik niet en zou ik graag van jullie willen horen.
Persoonlijk word ik altijd erg gelukkig van mijn XTC gebruik, verder is het overigens niet zo dat als gevoelens puur chemisch zijn (wat ik denk) dat dat dan ook betekent dat er een ultiem gelukkigheidsmiddel is of kan komen.

Die reply komt wel een keer, ik houd hem van je tegoed.
Oud 10-02-2005, 07:14
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
De discussie tussen Hernuel Fan, haplo, legatus en Raven stopt hier

Het topic gaat over het bestaan van geesten. Een discussie is leuk, maar dit gaat uiteindelijk nergens over (niet over het topic in ieder geval). Het is een beetje een wellus-nietus situatie.

Open een nieuw topic of ga op onzin verder
Oud 10-02-2005, 15:37
haplo
haplo is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 10-02-2005 @ 08:14 :
De discussie tussen Hernuel Fan, haplo, legatus en Raven stopt hier

Het topic gaat over het bestaan van geesten. Een discussie is leuk, maar dit gaat uiteindelijk nergens over (niet over het topic in ieder geval). Het is een beetje een wellus-nietus situatie.

Open een nieuw topic of ga op onzin verder
Ik had net het gevoel dat het eindelijk ergens heen ging.

Je hebt wel gelijk, maar dit soort situatie's krijg je meestal als mensen lijnrecht tegenover elkaar staan in een discussie, vooral met discussie's op dergelijke terreinen.
Oud 10-02-2005, 15:44
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
haplo schreef op 10-02-2005 @ 16:37 :
Ik had net het gevoel dat het eindelijk ergens heen ging.

Je hebt wel gelijk, maar dit soort situatie's krijg je meestal als mensen lijnrecht tegenover elkaar staan in een discussie, vooral met discussie's op dergelijke terreinen.
Dat klopt Alleen zijn de discussies nu een beetje uitgelopen op het gelijk krijgen. Mystiek is juist een forum waar niemand het juiste antwoord heeft, maar waar iedereen elkaar kan overtuigen van zijn mening. Ik vind dit nu uit de hand gelopen en daarom maak ik er een eind aan (als forumbaas). Plus dat het ook erg offtopic gaat
Zie ook het beleidstopic.
Oud 10-02-2005, 17:24
Raven
Raven is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 10-02-2005 @ 16:44 :
Dat klopt Alleen zijn de discussies nu een beetje uitgelopen op het gelijk krijgen. Mystiek is juist een forum waar niemand het juiste antwoord heeft, maar waar iedereen elkaar kan overtuigen van zijn mening. Ik vind dit nu uit de hand gelopen en daarom maak ik er een eind aan (als forumbaas). Plus dat het ook erg offtopic gaat
ik heb allen geprobeert om duidelijk te maken hoe ik het zie ..
dat iemand dan helemaal niet WIL begrijpen wat ik bedoel .. tja ...

mgoed
Oud 11-02-2005, 14:01
haplo
haplo is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 10-02-2005 @ 16:44 :
Oké!
Oud 11-02-2005, 21:39
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
dit gaat wel over of geesten bestaan of niet.

Citaat:
haplo schreef op 08-02-2005 @ 18:39 :
Jij bent in een andere omgeving opgegroeid dan ik. Omdat je niet gelooft in geesten, geef je aan de dingen die je ziet een andere naam dan ik. Als iemand bepaalde dingen doet, denk je dat dat normaal is wat hij altijd doet, maar ik zie er mss de werking van een geest in. Nu zeg jij nat, het komt dus idd door jouw grote fantasie, maar dat is niet waar, ik weet wat bijv het effect is als een bep geest in iemand is ofzo, als jij dat niet weet dan zie je dus ook niet dat hij een geest in zich heeft. Als jij niet weet dat de blaadjes aan een boom bewegen door de wind, maar als je denkt dat ze dat altijd al, uit zichzelf doen, dan merk je dus ook niet dat de wind bestaat. Terwijl het toch echt zo is. Begrijp je wat ik bedoel? Ik zie geen geesten, ik merk wel het effect dat geesten hebben op mensen enzo. Net als dat je de wind niet ziet maar wel het effect van de wind.

Citaat:

Voortplantingsgedrag en aangetrokken voelen tot, heeft alleen met lichamelijke dingen te maken, net als inderdaad mooi of leuk vinden. Maar als je iemand mooi en leuk vind, dan houdt je nog niet van die persoon. Vertel mij eerst even hoe houden van door je lichaam wordt bepaald.

Citaat:
Dat een koe over het algemeen vier poten heeft is de waarheid, dat de maan eerst een deel van de aarde was, is een voorstelling van wat de waarheid zou kunnen zijn. En inderdaad nadat de bewijsvoering behoorlijk stevig komt te staan mag je aannemen dat het goed overeenkomt met de waarheid. Het is misschien leuk en handig voor onderzoek, maar het hoeft niet waar te zijn.

Citaat:
Ok, maar jij hebt het weer over hersenen en niet over gevoelens, ik ben er ook volledig voorstander van dat medicijnen bij lichamelijke kwesties worden gebruikt maar de volledig genezende werking van medicijnen wat betreft gevoelens, depressiviteit en dergelijke betwijfel ik. pfff, wat een woorden.

Citaat:

Ik geloof niet wat mijn religie gelooft, ik geloof wat ik zie, Ik zie mensen contact hebben met een geest en hoor mensen praten over de geest waar ze contact mee hebben. Onze religie is niet dat iedereen gelooft dat er geesten bestaan, maar dat men contact heeft met geesten en een geest dient. En ik zie ook het effect dat een geest heeft als hij in iemand is.

Citaat:
Zoals ik al eerder zei gaat dit doorgaans ook gepaard met therapie. Deze "medicijnen" worden dan ook enkel gebruikt om personen nog enigzins te laten functioneren in de maatschappij. Overigens ben ik ook wel benieuwd hoe jij deze mensen dan "geneest". [/B]
Ik genees die mensen niet, ik denk dat bijv. bij depressieve mensen je ze gewoon psychologisch moet genezen, praten met vrienden, tsjah, ik weet ook niet precies, maar je moet het probleem in ieder geval op lossen bij de wortel en niet de effecten van het probleem weg proberen te halen. (ik ken ook mensen die door God uit hun depressie zijn gehaald, zeer effectieve manier )
Oud 09-03-2005, 03:37
McCaine
McCaine is offline
Als je het mij vraagt zijn allerlei waarnemingen van angstgevoelens, plotselinge kou, trillingen, geestverschijningen etc. waarachtig. Waar komt het door? Persoonlijk ben ik nogal ervan overtuigd dat door de ontdekking van infrageluid vrijwel alle 'paranormale' dingen zijn opgehelderd.

Het handelt hier om geluidsgolven, die zulke lage frequenties hebben dat je oor het niet kan waarnemen, maar je lichaam wel (aangezien je al fysiek kunt reageren op 18 Hz, wat je onmogelijk horen kan). Deze geluidsgolven kunnen zogenaamde 'standing waves' worden, golven die als het ware in een kamer vast komen te zitten. Die veroorzaken vervolgens trillingen op niet alleen menselijke lichamen, maar ook metaal (hetgeen spookachtige tikken en ratels verklaart) en andere stoffen in de directe omgeving. Interessant detail is dat infrageluid onder andere kan worden veroorzaakt door sommige dieren, maar ook bijvoorbeeld niet-waarneembaar lichte aardschokken. Voor meer info zie Skeptic Dictionary over infrageluid.
Oud 09-03-2005, 10:07
haplo
haplo is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 11-02-2005 @ 22:39 :
dit gaat wel over of geesten bestaan of niet.
Mijn verontschuldigingen voor de late reactie en ik hoop dat hij wordt toegestaan.

Citaat:
Jij bent in een andere omgeving opgegroeid dan ik. Omdat je niet gelooft in geesten, geef je aan de dingen die je ziet een andere naam dan ik. Als iemand bepaalde dingen doet, denk je dat dat normaal is wat hij altijd doet, maar ik zie er mss de werking van een geest in. Nu zeg jij nat, het komt dus idd door jouw grote fantasie, maar dat is niet waar, ik weet wat bijv het effect is als een bep geest in iemand is ofzo, als jij dat niet weet dan zie je dus ook niet dat hij een geest in zich heeft.
Ik denk dat het eerder andersom is. Jij bent zo overtuigd van het bestaan van geesten dat jij bepaalde gebeurtenissen en fenomenen hieraan toeschrijft terwijl er een totaal andere oorzaak of reden voor is.

Verder spreek je over "weten" en "effecten", dit impliceert dat geesten direct of indirect kunnen worden waar genomen. Het zou dan niet zo moeilijk moeten zijn om het bestaan van geesten aan te tonen, aangezien dit nog niet gebeurd is.....

Citaat:
Als jij niet weet dat de blaadjes aan een boom bewegen door de wind, maar als je denkt dat ze dat altijd al, uit zichzelf doen, dan merk je dus ook niet dat de wind bestaat. Terwijl het toch echt zo is. Begrijp je wat ik bedoel? Ik zie geen geesten, ik merk wel het effect dat geesten hebben op mensen enzo. Net als dat je de wind niet ziet maar wel het effect van de wind.
Deze vergelijking is veel te simpel.
1. Er zijn genoeg andere dingen waaraan je kunt merken dat er wind is.

2. In tegenstelling tot bomen en blaadjes kunnen mensen bepaald gedrag vertonen en daar invloed op uitoefenen. Dit betekent dat het genoemde "effect" niet door een externe entiteit hoeft te worden veroorzaakt , maar eerder wordt veroorzaakt door de persoon zelf.

Citaat:
Voortplantingsgedrag en aangetrokken voelen tot, heeft alleen met lichamelijke dingen te maken, net als inderdaad mooi of leuk vinden. Maar als je iemand mooi en leuk vind, dan houdt je nog niet van die persoon. Vertel mij eerst even hoe houden van door je lichaam wordt bepaald.
Ik weet niet zeker of het klopt, maar de meest logisch reden voor het fenomeen "houden van" is stabiliteit. Dit gevoel zorgt ervoor dat partners een lange periode samen zijn. "In het wild" zou dit voor kinderen betekenen dat ze twee mensen hebben die hen verzorgen en beschermen waardoor de overlevingskans wordt vergroot.

Citaat:
Dat een koe over het algemeen vier poten heeft is de waarheid, dat de maan eerst een deel van de aarde was, is een voorstelling van wat de waarheid zou kunnen zijn. En inderdaad nadat de bewijsvoering behoorlijk stevig komt te staan mag je aannemen dat het goed overeenkomt met de waarheid. Het is misschien leuk en handig voor onderzoek, maar het hoeft niet waar te zijn.
Nee, inderdaad. Maar tot dat er een reden is om een wetenschappelijke theorie te verwerpen/aan te passen, is het niet zinnig om dit te doen omdat "het niet waar hoeft te zijn".

Citaat:
Ok, maar jij hebt het weer over hersenen en niet over gevoelens, ik ben er ook volledig voorstander van dat medicijnen bij lichamelijke kwesties worden gebruikt maar de volledig genezende werking van medicijnen wat betreft gevoelens, depressiviteit en dergelijke betwijfel ik. pfff, wat een woorden.
Gevoelens worden dan ook veroorzaakt in de hersenen. Verder neurologische aandoeningen ook lichamelijke kwesties en kunnen daarom in sommige gevallen met medicijnen worden opgelost en soms bijvoorbeeld in combinatie met therapie.

Citaat:
Ik geloof niet wat mijn religie gelooft, ik geloof wat ik zie, Ik zie mensen contact hebben met een geest en hoor mensen praten over de geest waar ze contact mee hebben. Onze religie is niet dat iedereen gelooft dat er geesten bestaan, maar dat men contact heeft met geesten en een geest dient. En ik zie ook het effect dat een geest heeft als hij in iemand is.
Nogmaals: uit jouw verhaal blijkt dat dergelijke gebeurtenissen toetsbaar en reproduceerbaar zijn, waardoor ze dus (op wetenschappelijke manier) onderzocht kunnen worden. Het zou dus relatief simpel moeten zijn het bestaan van geesten aan te tonen, aangezien dit niet gebeurd is.....

Citaat:
Ik genees die mensen niet, ik denk dat bijv. bij depressieve mensen je ze gewoon psychologisch moet genezen, praten met vrienden, tsjah, ik weet ook niet precies, maar je moet het probleem in ieder geval op lossen bij de wortel en niet de effecten van het probleem weg proberen te halen. (ik ken ook mensen die door God uit hun depressie zijn gehaald, zeer effectieve manier )
Natuurlijk kunnen sommige dingen zo worden opgelost, maar sommige kunnen dat niet en dan kunnen medicijnen een uitkomst bieden. Verder is er wel een verschil tussen gewoon een depressie of een echte neurologische stoornis.

Ik denk dat je wel kunt raden hoe ik over de laatste zin denk.
Advertentie

Regels voor berichten