Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2005, 20:54
little nemo
little nemo is offline
...zoals sommige misschien wel weten doe ik niet al te lang met een setje bassnaren

maar nu heb ik binnen drie weken drie keer m'n DR E-snaar laten knappen en aangezien dit toch echt te duur wordt zou ik graag willen weten welke snaren de beste prijs/duurzaamheid verhouding hebben

ohw..dat ze knappen ligt niet aan mn bas, ik heb ze allebei vorige week na laten kijken en er was niks mee. en ook niet aan m'n techniek, ook dat heb ik vorige week bij 2 erg goeie bassisten (de ene conservatorium/leraar, de andere paul van de geweldige winkel paul's bassmatters) laten checken.

maarja, van mn beurs + bijbaantje kan ik toch echt geen vier setjes DR-snaren per maand betalen, dus misschien heeft iemand tips welke goedkopere snaren toch redelijk lang meegaan??
Oud 03-02-2005, 20:58
Rieno
Rieno is offline
als het niet aan je techniek ligt, of aan je gitaar.....HOE DE NEUK KRIJG JE DAT DAN VOOR ELKAAR???

als ik mn snaren (tegenwoordig DR's, eerst EBS) niet af en toe vervang, zouden ze er zo een jaar op zitten ofzo of langer....
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 21:08
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rieno schreef op 03-02-2005 @ 21:58 :
als het niet aan je techniek ligt, of aan je gitaar.....HOE DE NEUK KRIJG JE DAT DAN VOOR ELKAAR???
enthousiast spelen

maar geen idee welke goedkope snaren ongeveer net zo lang meegaan als DR's?
Oud 03-02-2005, 21:10
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
little nemo schreef op 03-02-2005 @ 22:08 :
enthousiast spelen

dan ligt t dus wel aan je techniek.
Oud 03-02-2005, 21:13
biep
biep is offline
Doe dan ook eens een beetje rustig Jesse!
't is Je Moeder niet!
Oud 03-02-2005, 21:16
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Escapism schreef op 03-02-2005 @ 22:10 :
dan ligt t dus wel aan je techniek.

nouja

gesteld dat het daar wel aan zou liggen en dat t onmogelijk is het te veranderen...welke snaren moet ik dan kopen die cheap zijn, maar voor mijn kennelijk erg slechte techniek toch nog geschikt zijn omdat ze wel redelijk lang meegaan??
Oud 03-02-2005, 21:21
Rieno
Rieno is offline
haha, als jij DR's al zo snel breekt....tja, dan heb je gewoon pech

ik weet dat EBS bijna net zo goed is en iets goedkoper, maar volgens mij is het voor jou handiger om gewoon de goedkoopste te kopen en kijken of je dan goedkoper uit bent...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 21:26
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rieno schreef op 03-02-2005 @ 22:21 :
haha, als jij DR's al zo snel breekt....tja, dan heb je gewoon pech

ik weet dat EBS bijna net zo goed is en iets goedkoper, maar volgens mij is het voor jou handiger om gewoon de goedkoopste te kopen en kijken of je dan goedkoper uit bent...
zijn die hele goedkope niet slecht voor je bas??
Oud 03-02-2005, 21:31
Martijn
Martijn is offline
Mijn E snaar gaat snel doffer klinken dan de andere snaren
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 21:40
botulismf
botulismf is offline
botulism als sigur zijnde

dude als je drie snaren breekt in een maand dan ligt het tuurlijk aan je techniek of je het nu bij "mega super goede" bassisten laat checken of niet.

aldaar
Oud 03-02-2005, 21:52
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
little nemo schreef op 03-02-2005 @ 22:26 :
zijn die hele goedkope niet slecht voor je bas??
ach ja, ze vreten je frets weg als een schuurmachine en het klinkt als een natte scheet in een echoput, maar ach...ik zou echt mn techniek veranderen als ik jou was...het kan haast niet anders dat het daar aan ligt. Of het moet al je gitaar zijn...leen es eentje van iemand anders als het kan en probeer het daar eens een tijdje op...

en WAAR knappen ze steeds?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 21:54
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Rieno schreef op 03-02-2005 @ 22:52 :
natte scheet in een echoput
ewww
Oud 03-02-2005, 22:13
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rieno schreef op 03-02-2005 @ 22:52 :
ach ja, ze vreten je frets weg als een schuurmachine en het klinkt als een natte scheet in een echoput, maar ach...ik zou echt mn techniek veranderen als ik jou was...het kan haast niet anders dat het daar aan ligt. Of het moet al je gitaar zijn...leen es eentje van iemand anders als het kan en probeer het daar eens een tijdje op...

en WAAR knappen ze steeds?
ik heb dr 2 waaronder deze: (cort artisan) alleen dan met 5 snaren...en 8 maanden geleden is ie ivm een demo opname nog helemaal nagekeken enzo en een week geleden heb ik m dus nog ns kort laten checken

en hoe moet ik weten hoe ik mn techniek moet verbeteren als een leraar zegt dat er nix mis mee is en dat het daar niet aan kan liggen?

verder is er niet een bepaalde plaats waar ie knapt, dat is telkens weer een verassing

...en ja, zoiets begreep ik ook van cheape snaren, daarom koop ik die niet
Oud 03-02-2005, 22:21
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
little nemo schreef op 03-02-2005 @ 23:13 :
ik heb dr 2 waaronder deze:[afbeelding] (cort artisan) alleen dan met 5 snaren...en 8 maanden geleden is ie ivm een demo opname nog helemaal nagekeken enzo en een week geleden heb ik m dus nog ns kort laten checken

en hoe moet ik weten hoe ik mn techniek moet verbeteren als een leraar zegt dat er nix mis mee is en dat het daar niet aan kan liggen?

verder is er niet een bepaalde plaats waar ie knapt, dat is telkens weer een verassing

...en ja, zoiets begreep ik ook van cheape snaren, daarom koop ik die niet
tja...dan heeft die leraar het toch echt niet goed gezien....het is toch niet mogelijk dat wij op dezelfde snaren spelen, maar ze het bij mij net zo lang volhouden als ik maar wil? Ik heb in mn hele leven 1 keer een snaar laten knappen en dat kwam door een verrotte brug op een goedkope gitaar.

Aan die Cort kan het toch ook haast niet liggen...goeie gitaren
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 22:29
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rieno schreef op 03-02-2005 @ 23:21 :
tja...dan heeft die leraar het toch echt niet goed gezien....het is toch niet mogelijk dat wij op dezelfde snaren spelen, maar ze het bij mij net zo lang volhouden als ik maar wil? Ik heb in mn hele leven 1 keer een snaar laten knappen en dat kwam door een verrotte brug op een goedkope gitaar.

Aan die Cort kan het toch ook haast niet liggen...goeie gitaren
nouja, dan heeft die paul t dus ook niet goed gezien, moet ik maar ns een triple check laten doen ofzo. en ja, ik snap dr ook niet zoveel van...maar ik vraag me sowieso af hoe een slechte techniek ervoor zou kunnen zorgen dat die dingen zo vaak knappen..nouja t enige voordeel is dat ik wel altijd een nieuwe snaren geluid heb

en idd, ik ben wel blij met dat ding, leuk geluid ook
Oud 03-02-2005, 22:31
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
little nemo schreef op 03-02-2005 @ 23:29 :
nouja, dan heeft die paul t dus ook niet goed gezien, moet ik maar ns een triple check laten doen ofzo. en ja, ik snap dr ook niet zoveel van...maar ik vraag me sowieso af hoe een slechte techniek ervoor zou kunnen zorgen dat die dingen zo vaak knappen..nouja t enige voordeel is dat ik wel altijd een nieuwe snaren geluid heb

en idd, ik ben wel blij met dat ding, leuk geluid ook
Mja, hoe en waar jouw techniek daar voor zou zorgen weet ik ook niet...maar het lijkt er toch echt op...waar kan het anders aan liggen?

Ik geef toe dat het wel vreemd is....speel je btw met een plectrum of met je vingers?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 22:33
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rieno schreef op 03-02-2005 @ 23:31 :
Mja, hoe en waar jouw techniek daar voor zou zorgen weet ik ook niet...maar het lijkt er toch echt op...waar kan het anders aan liggen?

Ik geef toe dat het wel vreemd is....speel je btw met een plectrum of met je vingers?
allebei en ik weet niet waar t anders aan kan liggen maar een jaar geleden was t minder en 2 jaar geleden nog veel minder, dan zou mn techniek ineens veel slechter geworden zijn
Oud 03-02-2005, 22:35
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
little nemo schreef op 03-02-2005 @ 23:33 :
allebei en ik weet niet waar t anders aan kan liggen maar een jaar geleden was t minder en 2 jaar geleden nog veel minder, dan zou mn techniek ineens veel slechter geworden zijn
mja, techniek veranderd natuurlijk...dat sowieso...misschien pakt dat bij jou negatief uit

het blijft vaag, ik weet dat spelen met een plectrum de snaren wel wat sneller laat slijten...maar of het nou zoveel moet schelen? Ik sprak laatst met een vriend van me...speelt in een punkbandje en ramt er behoorlijk op los met plectrum....en die was trots dat ie voor het eerst in jaaaaaaren een snaar had laten knappen

maar je hebt het met die andere gitaar ook?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 22:38
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rieno schreef op 03-02-2005 @ 23:35 :
mja, techniek veranderd natuurlijk...dat sowieso...misschien pakt dat bij jou negatief uit

het blijft vaag, ik weet dat spelen met een plectrum de snaren wel wat sneller laat slijten...maar of het nou zoveel moet schelen? Ik sprak laatst met een vriend van me...speelt in een punkbandje en ramt er behoorlijk op los met plectrum....en die was trots dat ie voor het eerst in jaaaaaaren een snaar had laten knappen

maar je hebt het met die andere gitaar ook?
uhuh, maar die is wel een stuk goedkoper, aria pro II... meestal speel ik op de ene tot ik geen E meer heb, dan koop ik nieuwe voor de andere tot die geen E meer heeft...etc

nouja, ga je dit jaar toevallig naar kabaal am gemaal??
Oud 03-02-2005, 22:43
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
little nemo schreef op 03-02-2005 @ 23:38 :
uhuh, maar die is wel een stuk goedkoper, aria pro II... meestal speel ik op de ene tot ik geen E meer heb, dan koop ik nieuwe voor de andere tot die geen E meer heeft...etc

nouja, ga je dit jaar toevallig naar kabaal am gemaal??
nee, beetje uit de buurt denk ik hoezo?

mja, het enige wat ik nog kan zeggen is, volg es een paar lessen met het specifieke doel erachter te komen waar het fout gaat...dat zou ik doen iig
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 22:58
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rieno schreef op 03-02-2005 @ 23:43 :
nee, beetje uit de buurt denk ik hoezo?

nouja, goeie kans dat k daar moet spelen dit jaar, dan zou je kunnen komen kijken
Oud 03-02-2005, 23:16
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
little nemo schreef op 03-02-2005 @ 23:58 :
nouja, goeie kans dat k daar moet spelen dit jaar, dan zou je kunnen komen kijken
ach so...mja, misschien dat het kan hou het iig even in mn achterhoofd
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 23:59
Carn
Carn is offline
Tja. Dit is dezelfde vraag die ik vaak zie op drumfora

"goh, ik sloop stokken en vellen bij de vleet, maar aan mijn techniek ligt het niet"

Het ligt dus aan je techniek. Die zal vast niet beroerd zijn maar mischien bevat het net die paar dingen die paul (gave vent verder) en die kameraad van je niet hebben gezien.
Oud 04-02-2005, 01:13
Verwijderd
ga voor de sponsor deal
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 08:40
DeadNation
DeadNation is offline
Ligt echt aan je techniek inderdaad. Ik speel dan gitaar en brak om de haverklap snaren(ook toen ik 0.11 en 0.12 ging spelen). Door een simpele ingreep als m'n plectrum rechter houden bij aanslag breek ik nu bijna niets meer(af en toe nog wel natuurlijk en als ze er al lang opzitten) en ik ram hard. Dat is een ding wat zeker is haha.
Oud 04-02-2005, 09:45
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
henri de penri schreef op 04-02-2005 @ 02:13 :
ga voor de sponsor deal
hmm...das nog best een goed idee...
Oud 04-02-2005, 10:23
Carn
Carn is offline
alleen lucratief als desbetreffende bedrijf denkt meer producten te kunnen verkopen als je hun snaartjes gebruikt
Oud 04-02-2005, 10:54
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Carn schreef op 04-02-2005 @ 11:23 :
alleen lucratief als desbetreffende bedrijf denkt meer producten te kunnen verkopen als je hun snaartjes gebruikt
..true...en snaren die wekelijks breken zijn vast niet goed voor hun imago...nouja, dan toch maar n platendeal krijgen
Oud 04-02-2005, 15:20
Rhinus
Rhinus is offline
Je snaren kunnen ook sneller knappen als je ze fout op je bas zet. Ik heb geen idee hoe je dat fout moet doen, maar schijnbaar kan het. Laat iemand anders er een keer de snaren op leggen zou ik zeggen. Kapot heb je, heel kun je krijgen nietwaar!

Maare, waarschijnlijk ben je gewoon een lompe boer en behandel je de bas niet als je vrouw maar als een hoer! Jee, een rijmpje.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 15:21
DeadNation
DeadNation is offline
Ik rek al mn snaren altijd een beetje in(als ik er al nieuwe opzet). Draai ze wat strakker. Tijdje laten liggen en dan de hele meuk in C stemmen.
Oud 04-02-2005, 16:44
Uice
Uice is offline
Koop ook Fast Frett en smeer ze er mee in. Ze gaan gerandeerd langer mee. Gaat je geld besparen.
Oud 04-02-2005, 17:15
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Juice schreef op 04-02-2005 @ 17:44 :
Koop ook Fast Frett en smeer ze er mee in. Ze gaan gerandeerd langer mee. Gaat je geld besparen.
ook dat
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 19:28
Droyd
Droyd is offline
Misschien slap je meer dan vroeger?
Oud 05-02-2005, 00:18
little nemo
little nemo is offline
@ rhinus: nee, ik heb wel laten checken of dat goed was. en ik ben veels te ghay om een lompe boer te kunnen zijn. dus dat is t niet.

@ droyd: ik slap nauwelijks nog, dus dat ook niet

@ juice en deadnation: tnx, dat deed ik idd niet, ga t meteen proberen
Oud 05-02-2005, 01:11
attrib
attrib is offline
mwah.. apart dan als ik het zo hier allemaal lees.
dat iemand bass snaren breekt om de maand en dat ik ze gewoon vervang per jaar en toch (bijna) elke dag bezig ben?
tja ik kan geluk hebben natuurlijk ;(
Oud 05-02-2005, 10:40
MazeMouse
MazeMouse is offline
Misschien je bas gewoon in een standaard zetten of aan een muurhaak hangen ipv aan de snaren ophangen?

Misschien kun je een keer slinkies proberen
(of D'addario, GHS, etc ,etc ,etc)
Allemaal net wat goedkoper dan DR en misschien net wel geschikt voor jouw soort geweld.

Of je hebt gewoon steeds verrotte snaren, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik vervang mijn snaren eigenlijk alleen zodra ik de prut echt niet meer uit de windingen krijg. Altijd slinkies.
Misschien kun je dus een keer gewoon je volume wat verder open zetten zodat je niet zo asociaal hard aan je snaren hoeft te sjorren om jezelf te horen
Oud 05-02-2005, 12:43
attrib
attrib is offline
D'addario gebruik ik nu atm.
gewoon ff proberen hoe dat speelt.
normaal ga ik voor de DR's.
Oud 07-02-2005, 09:39
MazeMouse
MazeMouse is offline
Wat natuurlijk ook een optie is dat je ontzettend zure poten hebt
(ik ken iemand en die heeft zulk zuur zweet dat hij na anderhalve week zelfs een set elixers kan vervangen)
Oud 07-02-2005, 12:25
Marloeske
Marloeske is offline
Ik ben trots op mezelf
Ik heb gister mijn eerste snaar laten knappen
Welk merk 't is geen idee... Heb 'm ook maar over gekocht..
Had er ook nog een setje snaren bij gekregen van 't merk: Warwick. Is dat een beetje kwaliteit? Want erg duur waren ze niet
Oud 07-02-2005, 13:29
Verwijderd
Waar knappen je snaren?

Ik had ook erg veel last van knappende snaren op mijn gitaar. En ze knapten altijd bij de zadeltjes. Eerst een beetje de zadeltjes gepolijst, hielp wel iets maar niet veel en toen heb ik de standaard zadeltjes vervangen voor granieten zadeltjes (€40) en nu heb ik bijna geen last meer van knappende snaren. Sta je ook een stuk relaxter op het podium.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 23:30
jorre
jorre is offline
Elexir... duurder, maar gaan ook een pak langer mee

http://www.elixirstrings.com/
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 14:15
Nomen Nescio
Nomen Nescio is offline
*probeer dunnere plectrum

*idd uitrekken bij het eropzetten van nieuwe snaren

*en toch je techniek, je zegt zelf dor enthousiast spelen, maw
je slaat waarschijnlijk té hard aan (ga hier opletten, na een tijdje merk je dat je ook enthousiast kunt spelen zonder er half door heen te slaan.) De techniek kan dan best goed zijn, maar de kracht speeld ook een rol, met minder hard aanslaan komt er echt wel hetzelfde geluid uit (vaak zelfs nog iets beter en volume koun je altijd nog omhoog draaien daarvoor zitten die knopper erop)
Oud 08-02-2005, 14:37
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
jorre schreef op 08-02-2005 @ 00:30 :

Exactly
Oud 08-02-2005, 19:00
2B!
2B! is offline
Ik ben wel fan van mijn black widdow's...
Sexy zwarte snaren..om een of andere reden VEEL beter geluid..maar wel 80 euri's...Doe ik wel al een HELE tijd mee ...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:14
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
jorre schreef op 08-02-2005 @ 00:30 :

http://www.elixirstrings.com/
niet als je met plectrum speelt, dan maak je ze nog sneller stuk...

@ nescio: daar kan ik wel wat mee, tnx...alleen het volumeknopje zit wel goed, 200 watt randall versterker
Oud 09-02-2005, 15:41
Marloeske
Marloeske is offline
Citaat:
2B! schreef op 08-02-2005 @ 20:00 :
Ik ben wel fan van mijn black widdow's...
Sexy zwarte snaren..om een of andere reden VEEL beter geluid..maar wel 80 euri's...Doe ik wel al een HELE tijd mee ...
heey, eine toby!
Oud 09-02-2005, 15:46
2B!
2B! is offline
Citaat:
Marloeske schreef op 09-02-2005 @ 16:41 :
heey, eine toby!
Goed argument
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 16:03
Marloeske
Marloeske is offline
jij weet vast wel of warwick een beetje kwaliteit heeft.. (snaren he)
heb de bas van hans overgekocht..
Oud 09-02-2005, 16:05
2B!
2B! is offline
Citaat:
Marloeske schreef op 09-02-2005 @ 17:03 :
jij weet vast wel of warwick een beetje kwaliteit heeft..
heb de bas van hans overgekocht..
Is dat die rode 5snaar van'm?
Dat was zn trots! Waarom doettie die weg
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 16:13
Marloeske
Marloeske is offline
Citaat:
2B! schreef op 09-02-2005 @ 17:05 :
Is dat die rode 5snaar van'm?
Dat was zn trots! Waarom doettie die weg
nee joh