Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2005, 17:20
Charly Brown
Charly Brown is offline
Ik had het laatst over allergieen met wat vrienden van me en vond dat wel interessant. Als je wilt kan je ook zeggen wat je dus niet mag. Want niemand begrijpt sommige woorden die bij allergieen horen.

Ik ben allergisch voor Lactose (wat dus in melk zit, dus allergisch voor melk), Deodorant & Pleisters.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 17:46
Qamra
Qamra is offline
Ik ben nergens allergisch voor.

Ik heb wel een intolerantie voor een hele berg additieven (kleurstoffen, conserveringsmiddelen, etc. Vroeger grensde dit nog wel aan een allergie, sinds mijn pubertijd niet meer zo erg. Van sommige dingen krijg ik wel direct plekken/uitslag/zweren in mijn mond, maar van wát weet ik niet precies. Ik hou het op een intolerantie.) en neussprays als Otrivin.

En ik kan niet zo heel goed tegen nikkel, maar ik zorg gewoon dat ik dat niet draag (nikkel-allergie zit in de familie).

En ik heb soms last van hooikoorts (zeer zelden en is ook na een nachtje weer over).
Oud 07-02-2005, 17:49
Verwijderd
Ik heb het ooit al wel eens gezegd, geen zin om het weer allemaal op te sommen, daarom even heel in het kort: voor biogene aminen (zoek maar op internet of hier via de zoekfunctie op wat dat inhoudt als je dat niet weet en het wilt weten ), voor "nepleer", sommige metalen en ik heb hooikoorts...en nog een aantal dingen die ik (nog) niet weet.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 17:51
indelebile
indelebile is offline
ik ben tegenwoordig allergisch voor kiwi, pinda's/noten en tomaten. toen ik klein was kon ik ook niet goed tegen melkproducten en ananas.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 17:52
gekkie:D
gekkie:D is offline
Nergens voor
Oud 07-02-2005, 17:56
jet
jet is offline
voor producten van nivea, dove etc.. alleen neutral kan ik hebben

en voor seretide, een medicijn
Oud 07-02-2005, 18:01
phensicske
phensicske is offline
Nergens voor.

Vroeger voor gluten.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Voor aardbeien en frambozen. (En die zijn zooo lekker. )

En ik geloof ook voor zaagsel, want altijd als ik de kooi van m'n hamster verschoon krijg ik tranende en prikkende ogen en moet ik verschikkelijk niezen. Ook een paar dagen daarna nog, maar als ze het eenmaal allemaal op haar plekje heeft liggen en er niet meer zo in woelt heb ik er geen last van.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:05
Verwijderd
Nergens voor.

Nja, heb iig nog niets ontdekt waar ik allergisch voor ben. Denk dat ik mezelf gelukkig mag prijzen wat betreft dat!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:09
Erbenda
Erbenda is offline
Ik ben allergisch voor huisstof en heb soms last van hooikoorts.
Oud 07-02-2005, 18:49
Konijn
Konijn is offline
Ik ben allergisch voor magnesiumpoeder (dat gebruik je bv bij ringzwaaien), voor de gisten die mijn eigen lichaam aanmaakt, voor een bepaalde penicilline, voor geparfumeerde zeep en voor alle soorten sieraden dat niet echt zilver is, zelfs voor hypo-allergeen..
Oud 07-02-2005, 19:04
TIEN
TIEN is offline
melkproducten en pinda´s
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 19:12
sjefke
sjefke is offline
Wasmiddelen, zepen, wespen, katten, konijnen, schaaldieren en soms hooikoorts!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 19:54
Igorrrai
Igorrrai is offline
Gelukkig nergens voor.
Oud 07-02-2005, 20:07
-(L)-
Citaat:
Qamra schreef op 07-02-2005 @ 18:46 :
Ik ben nergens allergisch voor.

Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 20:12
Fainne
Fainne is offline
codeďne, radijsjes, en iets in bacardi breezer

Ik had deze zaterdag (waarschijnlijk) nog een allergische reactie maar het enige wat het kon zijn was appelsiensap en kaaskroketten

Het is allemaal dodelijk behalve de radijsjes, krijg ik alleen uitslag van.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 20:39
Faerie
Faerie is offline
Als ik gestoken wordt door bijen etc. dan krijg ik een gigantische allergische reactie. Wist ik eerst nooit totdat ik bij de imker was en een agressieve bij me door mijn broek heen prikte.
Ik moest er zelfs voor naar het ziekenhuis, en sindsdien moet ik dus in de zomer volgens de dokter lange truien etc. aan doen.
Dat doe ik dus nooit, is toch belachelijk..
Dat was wel klote in Six Flags, overal bijen enzo, kon nergens meer lopen of er vloog een om je hoofd ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 20:48
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
Snoopy249 schreef op 07-02-2005 @ 21:39 :
Als ik gestoken wordt door bijen etc. dan krijg ik een gigantische allergische reactie. Wist ik eerst nooit totdat ik bij de imker was en een agressieve bij me door mijn broek heen prikte.
Ik moest er zelfs voor naar het ziekenhuis, en sindsdien moet ik dus in de zomer volgens de dokter lange truien etc. aan doen.
Dat was wel klote in Six Flags, overal bijen enzo, kon nergens meer lopen of er vloog een om je hoofd ofzo.
Dat ken ik alleen dan met wespen, zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Weg leuk dagje
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:09
Bloemmetjus
Bloemmetjus is offline
Ik heb een koemelk allergie.
Dat wil zeggen dat ik niet te veel melkproducten kan eten want dan krijg ik exceem en word ik misselijk.
Heb ook een jaar lang geen melkproducten mogen hebben om van mijn exceem af te komen dat wil zeggen geen:
Melk, yochurt enzow, gewoon brood, koekjes, chocolade, roomijs en nog veeeeeel meer waar je eigenlijk nooit bij nadenkt dat er melk in zit. Lekker klote was dat, maar nu kan ik gelukkig weer een paar stukjes chocolade eten maar geen hele reep, dan word ik acuut misselijk.
Oud 07-02-2005, 21:22
Jampot
Jampot is offline
ik ben principieel tegen allergiën
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:38
Verwijderd
Zeep, zo'n stuk zegmaar, of groene zeep. Dan krijg ik overal uitslag. Heel stom.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:50
Mara
Mara is offline
- De zon
- Muggen

Kort samengevat: De zomer
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:57
Charly Brown
Charly Brown is offline
Citaat:
Mushu schreef op 07-02-2005 @ 22:38 :
Zeep, zo'n stuk zegmaar, of groene zeep. Dan krijg ik overal uitslag. Heel stom.
Dat lijkt me inderdaad erg vervelend. Een vriendin van me is daar ook allergisch voor. Hm .

Citaat:
MeelFriek schreef op 07-02-2005 @ 22:50 :
- De zon
- Muggen

Kort samengevat: De zomer
Maar iedereen is toch ''allergisch'' voor muggen? Wat krijg jij dan?
En hoezo de zon ?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
nix en nooit geweest
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 22:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
Charly Brown schreef op 07-02-2005 @ 22:57 :
Dat lijkt me inderdaad erg vervelend. Een vriendin van me is daar ook allergisch voor. Hm .

Maar iedereen is toch ''allergisch'' voor muggen? Wat krijg jij dan?
En hoezo de zon ?
Mijn muggebulten worden nét iets groter dan bij de gemiddelde mens. Diameter van 5, 6 centimeter gemiddeld. Ook hou ik er standaard littekens aan over. Niet fijn

M'n zonneallergie is opzich niet zo heel ernstig, er zijn mensen die mogen niet eens buitenkomen! Ik krijg gewoon heel veel rode bulten die ontzéttend jeuken.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 23:06
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 07-02-2005 @ 19:09 :
Oud 08-02-2005, 00:24
Verwijderd
Ik ben allergisch voor honden en ik heb last van hooikoorts.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 06:50
Verwijderd
Ik ben allergisch voor puberende broertjes
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 06:55
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik ben allergisch voor citroenzuur (word k een btje hyper van ).. Voor de rest.. Ben k allergisch voor paarden, puppy's (vanwege dat haar), kleine katten (ook vanwege het haar) en btje last van hooikoorts.. Maar t klinkt erger dan t is.. Wij hebben thuis ook een kleine kat en daar heb k nu geen last meer van.. Alleen toen ze heel klein was, moest ik altijd niesen.. Nu valt het mee
Oud 08-02-2005, 08:53
waves
waves is offline
ik krijg altijd uitslag van pleisters
Oud 08-02-2005, 09:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 07-02-2005 @ 19:09 :
En nog voor een of ander wasmiddel, maar dat weet ik niet precies, want die gebruiken we verder nooit
Oud 08-02-2005, 09:24
cyntha
cyntha is offline
Ik ben allergisch voor huisstof, dieren met haren en veren, paprika, ui, prei en ik heb hooikoorts.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 09:39
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-02-2005 @ 23:57 :
Mijn muggebulten worden nét iets groter dan bij de gemiddelde mens. Diameter van 5, 6 centimeter gemiddeld. Ook hou ik er standaard littekens aan over. Niet fijn
Dat heb ik ook...alleen niet altijd...gelukkig...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 10:08
Fainne
Fainne is offline
Ohja de zon was ik ook vergeten

maar die allergie ben ik al wat ontgroeid
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 10:58
Dolores
Dolores is offline
Nergens voor.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 11:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben allergisch voor veel chloor in zwemwater (krijg dan uitslag), voor de zon (jeukende bultjes) en ik heb hooikoorts in de zomer.

Verder kan ik niet tegen heel veel soorten voedingsmiddelen maar dat is volgens mij geen allergie, meer overgevoeligheid ofzo.
Oud 08-02-2005, 13:52
Miracle
Miracle is offline
Steenvruchten oid (Appels, nectarines, perzikken, abrikozen), berken, bepaalde noten (hazel en amandel volgens mij) en grassen.

Alleen ik ben niet uberallergies gelukkig.
Oud 08-02-2005, 13:56
mcflem
mcflem is offline
plurine(dat vettige spul wat je bij lassen gebruikt )
dan komen er allemaal bultjes op mijn hand

verder niet echt iets.. volgens mij ja.. vroeger kreeg ik pukkeltjes van de zon maar dat was nog in groep 4 ofzo
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 14:31
Mara
Mara is offline
En waarschijnlijk iets wat de c1000 verkoopt. Wat dat is weten we nog niet, maar soms krijg ik op 't werk opeens jeukende bultjes op m'n handen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 14:54
Firefly182
Firefly182 is offline
voor huisstofmijt
Oud 08-02-2005, 14:56
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Snoopy249 schreef op 07-02-2005 @ 21:39 :
Heb je geen pen dan? Zo'n injectienaald-antistof in een kant en klaar buisje? Lijkt me veiliger dan lange mouwen dragen (behalve dat je daar een rolberoerte van krijgt als het buiten 30 graden is, kan een bij er ook nog steeds doorheen prikken).

En ik vergeet mijn lichte zonallergie! Op de rug van mijn handen en sindskort op mijn polsen! Echter ook alleen maar in het begin van de zomer, maar het is er wel (en dat jeukt zo )
Oud 08-02-2005, 15:21
*RooSs*
*RooSs* is offline
Melkproducten, paprika, komkommer, mayonaise, tomaat, erg gevoelig voor weersverandering....veel...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:22
bassgirl
bassgirl is offline
- huisstofmijt
- bomen (eik, beuken, den)
- ijzer
- euro's
- sinasappelsap.. alleen van de aldi

dat wast wel weer
Oud 08-02-2005, 15:25
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 08-02-2005 @ 16:22 :
- huisstofmijt
- bomen (eik, beuken, den)
- ijzer
- euro's
- sinasappelsap.. alleen van de aldi

dat wast wel weer
euro's echt he... Waar kan je dan precies niet tegen? Het materiaal waarvan het gemaakt is?
Oud 08-02-2005, 15:36
Verwijderd
Citaat:
gekkie schreef op 07-02-2005 @ 18:52 :
Nergens voor
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:37
Tesca
Tesca is offline
Melk, de mazelen, suiker (maar dat is meer intolerant), hooikoorts, kiwi en ananas, heel veel creme's etc, en iets wat ik nooit heb laten onderzoeken
Zijn er ook mensen die er medicijnen voor hebben en zo ja wat?
Ik heb terfenadine maar je wordt er zo enorm suf van

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Tesca schreef op 08-02-2005 @ 16:37 :
Melk, de mazelen, suiker (maar dat is meer intolerant), hooikoorts, kiwi en ananas, heel veel creme's etc, en iets wat ik nooit heb laten onderzoeken
Zijn er ook mensen die er medicijnen voor hebben en zo ja wat?
Ik heb terfenadine maar je wordt er zo enorm suf van
Je bent allergisch voor de mazelen? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Tegen de hooikoorts en allergische reacties op muggen/insecten gebruik ik Arius en dat werkt wel een beetje, verder geen bijwerkingen van.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:45
Tesca
Tesca is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-02-2005 @ 16:43 :
Je bent allergisch voor de mazelen? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Tegen de hooikoorts en allergische reacties op muggen/insecten gebruik ik Arius en dat werkt wel een beetje, verder geen bijwerkingen van.
Ja dat is nogal raar. Ik heb het ook pas 2 keer gehad, maar als ik in de buurt van iemand met de mazelen kom, vermindert de werking van m'n spieren en gewrichten (ofzo). Toen ik 4 was had ik de mazelen en toen sprong ik van de bank af en kon ik niet meer opstaan en pas na 2 weken ofzo kon ik weer gewoon lopen etc. En elke keer als ik ermee in aanmerking kom heb ik dat. Het is een zeldzame ziekte ofzo maar heel goed te ontwijken eigenlijk
Oh ja arius heb ik ook, maar dat werkt minder goed dan terfenadine
Oud 08-02-2005, 15:53
Verwijderd
Ik ben allergisch voor bruine pleisters en hyacinten. Volgens mij ook voor huisdieren, de laatste tijd krijg ik spontaan een verstopte neus bij verharende beestjes
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 16:03
Charly Brown
Charly Brown is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-02-2005 @ 23:57 :

M'n zonneallergie is opzich niet zo heel ernstig, er zijn mensen die mogen niet eens buitenkomen! Ik krijg gewoon heel veel rode bulten die ontzéttend jeuken.
Oh dat is idd niet zo relaxt .

Pff. Vervelend hoor!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten