Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2005, 00:32
Verwijderd
Hoi allemaal,

Ik heb geen idee waar ik voor dit onderwerp moet zijn op dit forum, maar deze plek leek mij het beste.

Voor mijn werk, als woonbegeleider bij verstandelijk gehandicapten, heb ik een ov-begeleiderskaart aangevraagd z'n kleine maand geleden. Ik moest een nummer bellen en door een veel te lang menu toetsen en daarna moest ik mijn telefoon nummer intoetsen en aan de hand daarvan zouden ze de informatie opsturen. Nu heb ik nog steeds niets van ze gehoord en begin ik mij af te vragen hoelang het ongeveer duurt.

Mijn vraag aan jullie is, heeft iemand hier ervaring mee?

Want ik kan wel de NS bellen maar dan krijg je een bandje of je moet enorm lang wachten en dan krijg je waarschijnlijk het advies afwachten of opnieuw aanvragen, maar ik wil weten of iemand een soort van indicatie heeft voor me.

Cheers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2005, 07:51
Miracle
Miracle is offline
Een maand lijkt me wel een beetje lang.
Oud 08-02-2005, 08:15
Chaucus
Chaucus is offline
Mjah...verder dan de info op de NS-site kom ik ook niet. Je hebt toch niet toevallig een geheim of mobiel nummer opgegeven?

Overigens lees ik daar wel dat juist de gehandicapte zo'n kaart moet aanvragen?

Maar weten ze er op je werk niet meer van? Lijkt me dat die wel ns vaker et zoiets te maken hebben gehad...
Oud 08-02-2005, 11:19
ekki
ekki is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 08-02-2005 @ 09:15 :
Overigens lees ik daar wel dat juist de gehandicapte zo'n kaart moet aanvragen?
Inderdaad.
Het is een gehandicapte die zo'n kaart moet aanvragen. Die persoon moet daarvoor moeite hebben met het OV te reizen en daar een begeleider bij nodig hebben. Dan kan hij/zij elke keer dat hij/zij met het OV reist een begeleider meenemen, maar dat hoeft geen vaste begeleider te zijn.

Met dit soort dingen kun je volgens mij beter naar het NS-loket gaan, want daar kunnen ze je er meer over uitleggen en een formulier mee geven. Of kijken op de site, want er staat altijd wel wat info op.
Oud 08-02-2005, 11:32
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 08-02-2005 @ 12:19 :
Inderdaad.
Het is een gehandicapte die zo'n kaart moet aanvragen. Die persoon moet daarvoor moeite hebben met het OV te reizen en daar een begeleider bij nodig hebben. Dan kan hij/zij elke keer dat hij/zij met het OV reist een begeleider meenemen, maar dat hoeft geen vaste begeleider te zijn.
Ik weet hoe het gaat(niet lullig bedoled hoor), we doen het al jaren op mijn werkplek. En de cliënt kan het niet zelf aanvragen, daarom vragen wij (de begeleiders) de kaart aan.

En het nummer was gewoon mijn thuisnummer, niet geheim, en een 06 nummer mag ook niet.

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 11:35.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 16:38
ekki
ekki is offline
Citaat:
sybje schreef op 08-02-2005 @ 12:32 :
Ik weet hoe het gaat(niet lullig bedoled hoor), we doen het al jaren op mijn werkplek. En de cliënt kan het niet zelf aanvragen, daarom vragen wij (de begeleiders) de kaart aan.

En het nummer was gewoon mijn thuisnummer, niet geheim, en een 06 nummer mag ook niet.
Sorry, maar ik hou niet van eigenwijze mensen, dus ik ga hier op in (waarschijnlijk denk jij hetzelfde over mij, maarja...).

Op die site die hierboven genoemd werd staat het volgende:

- Als u beschikt over een OV-Begeleiderskaart mag er gratis een begeleider met u meereizen.
- U koopt voor uzelf een gewoon treinkaartje, de OV-Begeleiderskaart geldt als vervoerbewijs voor uw begeleider.
- Een OV-Begeleiderskaart staat op úw naam en niet op de naam van uw begeleider. Op die manier kunt u zelf steeds kiezen wie er met u meegaat.
- U komt voor een OV-Begeleiderskaart in aanmerking wanneer u in Nederland woont en als gevolg van uw handicap niet in staat bent om zelfstandig met het openbaar vervoer te reizen.

Dit lijkt me ook het meest logisch. En ook ik heb ervaring met die kaarten, het kan gewoon echt niet zoals jij dat zegt. Ik zou maar echt ff op je werk navragen wat ze precies bedoelen. Ik denk dat de begeleiders de kaarten aanvragen voor de bewoners, omdat de bewoners dat niet zelf kunnen. Tenminste, dat lijkt mij het meest logisch.

Er staat ook:
- Een onafhankelijke keuringsarts beoordeelt of u in aanmerking komt voor een OV-Begeleiderskaart.

Het lijkt me dat die onafhankelijke keuringsarts geen 'gezonde' mensen gaat beoordelen.

Maarja, als je van je gelijk overtuigd bent, dan bel je toch ff naar dat nummer (U kunt telefonisch via 0900-1462 (0,10 euro p.m.) een aanvraagformulier OV-Begeleiderskaart / Bijzondere Vergunning aanvragen.) en vul je dat formulier in? Of je haalt het formulier op het station. Dan zul je vanzelf zien of het lukt of niet.
Oud 08-02-2005, 17:28
ekki
ekki is offline
Als je bedoelt dat je 'm voor de gehandicapte aanvraagt (en niet voor jezelf), dan heb ik je verkeerd begrepen en heb ik niets gezegd (maar dan had je het ff wat duidelijker moeten zeggen, want ik begrijp heus zelf ook wel dat een gehandicapte zelf niet altijd zo'n ding kan invullen en bellen enzo. Dat lijkt me vrij logisch. Maar uiteindelijk is het de gehandicapte die 'm aanvraagt, jij vult alleen de aanvraag in oid).
Oud 08-02-2005, 18:05
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 08-02-2005 @ 18:28 :
Als je bedoelt dat je 'm voor de gehandicapte aanvraagt (en niet voor jezelf), dan heb ik je verkeerd begrepen en heb ik niets gezegd (maar dan had je het ff wat duidelijker moeten zeggen, want ik begrijp heus zelf ook wel dat een gehandicapte zelf niet altijd zo'n ding kan invullen en bellen enzo. Dat lijkt me vrij logisch. Maar uiteindelijk is het de gehandicapte die 'm aanvraagt, jij vult alleen de aanvraag in oid).
Volgens mij bedoelt hij het tweede en is hij niet eigenwijs...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 18:11
ekki
ekki is offline
Citaat:
stefano schreef op 08-02-2005 @ 19:05 :
Volgens mij bedoelt hij het tweede en is hij niet eigenwijs...
Als ie het tweede bedoelt niet, nee .
Oud 11-02-2005, 19:37
Verwijderd
ik bedoel het tweede ja

ik dacht al "he ben ik eigenwijs". Ik kan het wel zijn maar ik was het nu niet. Misschien was ik wat onduidelijk maar ik bedoelde dat ik de aanvraag doe voor een cliënt, dus niet voor mezelf
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 20:02
ekki
ekki is offline
Citaat:
sybje schreef op 11-02-2005 @ 20:37 :
ik bedoel het tweede ja

ik dacht al "he ben ik eigenwijs". Ik kan het wel zijn maar ik was het nu niet. Misschien was ik wat onduidelijk maar ik bedoelde dat ik de aanvraag doe voor een cliënt, dus niet voor mezelf
Dan... heb ik niets gezegd. En zou ik dus even naar de NS gaan om dat bij een loket op te halen.
Oud 11-02-2005, 21:52
Verwijderd
Is goed dan doe ik alsof je niets zei

Bedankt voor de tip, zal morgen eens even langs gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten