Advertentie | |
|
![]() |
|
Mjah...verder dan de info op de NS-site kom ik ook niet. Je hebt toch niet toevallig een geheim of mobiel nummer opgegeven?
Overigens lees ik daar wel dat juist de gehandicapte zo'n kaart moet aanvragen? ![]() Maar weten ze er op je werk niet meer van? Lijkt me dat die wel ns vaker et zoiets te maken hebben gehad... ![]()
||
Citaat:
Het is een gehandicapte die zo'n kaart moet aanvragen. Die persoon moet daarvoor moeite hebben met het OV te reizen en daar een begeleider bij nodig hebben. Dan kan hij/zij elke keer dat hij/zij met het OV reist een begeleider meenemen, maar dat hoeft geen vaste begeleider te zijn. Met dit soort dingen kun je volgens mij beter naar het NS-loket gaan, want daar kunnen ze je er meer over uitleggen en een formulier mee geven. Of kijken op de site, want er staat altijd wel wat info op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het nummer was gewoon mijn thuisnummer, niet geheim, en een 06 nummer mag ook niet. Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 11:35. |
![]() |
||
Citaat:
Op die site die hierboven genoemd werd staat het volgende: - Als u beschikt over een OV-Begeleiderskaart mag er gratis een begeleider met u meereizen. - U koopt voor uzelf een gewoon treinkaartje, de OV-Begeleiderskaart geldt als vervoerbewijs voor uw begeleider. - Een OV-Begeleiderskaart staat op úw naam en niet op de naam van uw begeleider. Op die manier kunt u zelf steeds kiezen wie er met u meegaat. - U komt voor een OV-Begeleiderskaart in aanmerking wanneer u in Nederland woont en als gevolg van uw handicap niet in staat bent om zelfstandig met het openbaar vervoer te reizen. Dit lijkt me ook het meest logisch. En ook ik heb ervaring met die kaarten, het kan gewoon echt niet zoals jij dat zegt. Ik zou maar echt ff op je werk navragen wat ze precies bedoelen. Ik denk dat de begeleiders de kaarten aanvragen voor de bewoners, omdat de bewoners dat niet zelf kunnen. Tenminste, dat lijkt mij het meest logisch. Er staat ook: - Een onafhankelijke keuringsarts beoordeelt of u in aanmerking komt voor een OV-Begeleiderskaart. Het lijkt me dat die onafhankelijke keuringsarts geen 'gezonde' mensen gaat beoordelen. Maarja, als je van je gelijk overtuigd bent, dan bel je toch ff naar dat nummer (U kunt telefonisch via 0900-1462 (0,10 euro p.m.) een aanvraagformulier OV-Begeleiderskaart / Bijzondere Vergunning aanvragen.) en vul je dat formulier in? Of je haalt het formulier op het station. Dan zul je vanzelf zien of het lukt of niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|