Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2005, 11:44
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Aangezien het plaatsen van links naar mp3's, games etc. hier niet mag omdat dat illegaal is, kom ik toch even klagen om zoiets als dit.

Op de achterkant van ieder kaartje staat namelijk het volgende: Dit toegangsbewijs is en blijft eigendom van de organisatie. Het is derhalve verboden dit toegangsbewijs door te verkopen aan derden, of deze voor commerciële doeleinden op enigerlei wijze aan derden te verstrekken.

Dus.
Oud 07-02-2005, 14:16
Miracle
Miracle is offline
De link die jij noemt is sowieso een topic wat op slot moet.
Oud 07-02-2005, 16:57
Verwijderd
Pf. De strekking van zo'n bepaling is gewoon dat de organisator niet wil dat er behalve de gewone voorverkoopadressen ook nog allerlei kleinschalige handeltjes komen, mensen die tientallen kaarten inkopen en ze vervolgens voor een hogere prijs weer verkopen.

Je kunt moeilijk volhouden dat het verkopen van een plaatsbewijs voor een concert, omdat je zelf ziek bent geworden en er niet bij kunt zijn, iets onrechtmatigs is, nog los van het feit dat je als eigenaar met die zaak mag doen wat je wilt.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 11:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-02-2005 @ 17:57 :
Pf. De strekking van zo'n bepaling is gewoon dat de organisator niet wil dat er behalve de gewone voorverkoopadressen ook nog allerlei kleinschalige handeltjes komen, mensen die tientallen kaarten inkopen en ze vervolgens voor een hogere prijs weer verkopen.

Je kunt moeilijk volhouden dat het verkopen van een plaatsbewijs voor een concert, omdat je zelf ziek bent geworden en er niet bij kunt zijn, iets onrechtmatigs is, nog los van het feit dat je als eigenaar met die zaak mag doen wat je wilt.
www.marktplaats.nl, zoek eens op U2. Helemaal wanneer er 15 minuten nadat de verkoop begonnen is al mensen geconfronteerd worden met kaartjes waarvan de prijzen aanmerkelijk hoger liggen dan de oorspronkelijke wijs, mag je er wat mij betreft wel vanuit gaan dat de koper geenszins de intentie heeft gehad het concert in kwestie ook daadwerkelijk te gaan bezoeken. Vanzelfsprekend valt er niets hard te bewijzen, maar wanneer je een beetje "fingerspitzengefühl" hebt weet je net zo goed als ik dat 9 van de 10 die NU hun kaartjes al te koop aanbieden de boel aan 't flessen zijn. En daar mag je best tegen optreden, wat mij betreft. Als je, in je klopjacht, eens een onschuldig persoon treft? Jammer voor die persoon. Om een omelet te kunnen bakken moet je eieren breken, maar dat is mijn insteek.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 09:40
Verwijderd
Dat is een lijn die je kunt volgen, maar dan zul je een FB op V&A moeten hebben met dat Fingerspitzengefühl en je gaat geheid leden krijgen die zeiken over de prijs, die in hun ogen niet te hoog was en in de ogen van de FB duidt op illegale doorverkoop. Met andere woorden, je kiest voor willekeur.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:24
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-02-2005 @ 10:40 :
Dat is een lijn die je kunt volgen, maar dan zul je een FB op V&A moeten hebben met dat Fingerspitzengefühl en je gaat geheid leden krijgen die zeiken over de prijs, die in hun ogen niet te hoog was en in de ogen van de FB duidt op illegale doorverkoop. Met andere woorden, je kiest voor willekeur.
Willekeur? Welnee. Common sense gaat een stuk verder dan willekeur Wanneer het inderdaad uit gaat draaien op jouw doemscenario, wat ik overigens ernstig betwijfel, is het altijd nog te overwegen heel 't concertkaartjesverkoop op de schop te nemen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 11:21
Verwijderd
Met een verstandige FB vermijd je dat natuurlijk ook wel, maar ik verwacht zo dat er veel mensen over gaan zeiken. Leden grijpen altijd alles aan om te gaan zeiken en dit lijkt me gewoon een toename van het aantal klachten. Als je iets overlaat aan het common sense van een forumbaas zullen er altijd leden zijn die dat betwisten, dat is het rottige.

Mijn idee zou zijn om gewoon als uitgangspunt te hanteren dat concertkaartjes doorverkocht mogen worden via V&A, tenzij uit de advertentie heel duidelijk blijkt dat de prijs veel te hoog is, dus dat iemand het duidelijk voor de winst doet. Stel bijvoorbeeld een regel in dat concertkaartjes nooit voor een hogere prijs mogen worden aangeboden dan de oorspronkelijke verkoopprijs verhoogd met eventuele verzendkosten.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 12:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-02-2005 @ 12:21 :
Mijn idee zou zijn om gewoon als uitgangspunt te hanteren dat concertkaartjes doorverkocht mogen worden via V&A, tenzij uit de advertentie heel duidelijk blijkt dat de prijs veel te hoog is, dus dat iemand het duidelijk voor de winst doet. Stel bijvoorbeeld een regel in dat concertkaartjes nooit voor een hogere prijs mogen worden aangeboden dan de oorspronkelijke verkoopprijs verhoogd met eventuele verzendkosten.
Maar in dat geval zul je hier ook van je lang-zal-ze-leven geen U2-kaartjes (of voor welke mega-act dan ook) meer aantreffen -- Probleem inderdaad opgelost.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:16
Master of Puppets
Gaat er ook nog een forumbaas replyen of zit dat er niet in?
Oud 14-02-2005, 21:20
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 14-02-2005 @ 22:16 :

We zijn in overleg op admin.
Oud 14-02-2005, 21:22
Master of Puppets
Ok
Oud 14-02-2005, 22:16
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 14-02-2005 @ 22:16 :
Sorry. Zowel VDD als ik waren vorige week niet geheel in staat hierop een mooi antwoord te formuleren.

Het "zorgenkindje" V&A wordt op dit moment op admin redelijk doorgesproken. Er gebeuren namelijk wel meer zaken die niet echt door de beugel kunnen (of in ieder geval de ware aard van het forum verstoren). Dit soort regels horen er wel bij, al zou ik liever een generalisatie zien van regels. Maar ik denk dat dit advies zeker zal worden meegenomen in een aanpassing van het beleid.
Oud 15-02-2005, 15:17
Verwijderd
Als je toch bezig bent met discussieren over V&A, voeg dan meteen een regel in dat mensen die gaan zeiken 'dat is veel te duur' of 'ergens anders is het veel goedkoper' meteen een afkoelban van 48 uur krijgen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 19:29
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-02-2005 @ 16:17 :
Als je toch bezig bent met discussieren over V&A, voeg dan meteen een regel in dat mensen die gaan zeiken 'dat is veel te duur' of 'ergens anders is het veel goedkoper' meteen een afkoelban van 48 uur krijgen.
Aan een regel van die strekking (misschien lichtere aanpak) is wel het overwegen waard ja.
Oud 15-02-2005, 19:50
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-02-2005 @ 16:17 :
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten