Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2005, 14:46
mtb ster
mtb ster is offline
Als 5-havo ganger is het de bedoeling dat ik dit jaar een studiekeuze maak... Ik was nog tussen veel studies aan het twijfelen en wist eigenlijk niet goed wat ik wou... totdat ik deze week een stuk in de krant zag staan over medische technologie.. Ik vraag mij af of er mensen zijn die hier informatie over hebben of me hier wat meer over kunnen vertellen en waar in Nederland is het allemaal te studeren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2005, 18:08
Little_Sun
Little_Sun is offline
Zelf studeer ik biomedische technologie aan de uni. Twente (wel wo dus), maar ik denk dat de hbo-variant er wel een beetje op lijkt. Ik krijg echt heel veel verschillende vakken, wiskunde, natuurkunde, scheikunde, en natuurlijk medische vakken.
Door veel studenten wordt de opleiding aardig pittig gevonden volgens mij. Wat ik later kan doen? Denk aan de ontwikkeling van protheses, scans (mri etc.), weefselvervanging etc.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 12:36
mtb ster
mtb ster is offline
zelf heb ik het profiel natuur en gezondheid, dus de vakken natuurkunde, scheikunde en wiskunde heb ik nu al in mijn vakkenpakket. Maar klopt het dat je de hbo opleiding alleen in Arnhem of Eindhoven kan volgen? En is het vooral theorie of ook veel praktijk?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 13:33
Little_Sun
Little_Sun is offline
Ik weet niet hoe het precies zit met hbo. Ik doe nl. wo (universitair).
Het is aardig theoretisch, maar we hebben wel regelmatig practica (cellen, chemie) en het eerste halfjaar hebben we ook aan een project gewerkt, waar we een eigen product moesten ontwerpen (waardoor mensen met 'etalageziekte', die maar korte stukjes kunnen lopen door slechte bloeddoorstroming, langer kunnen lopen).
Zelf heb ik N & G gedaan + WiB12, en kon prima meekomen. Na12 en Sk12 zijn mooi meegenomen, maar in principe maakt het niet zoveel uit.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:49
swie
swie is offline
ja deze respons heeft mischien weinig zin maar ik studeer een gelijkaardige richting in belgie.

maar ik weet denk ik wel een handige link: http://www.gobnet.nl/

op deze site staan ale medische opleidingen verzameld dus zoek hier wat op en je hebt ineens veel info. als het niet lukt zal ik wel helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten