Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het is ook een ander leven.. andere normen en waarden...(als ze er nog zijn).. ik zou ook liever naar Campridge of oxford.. ff offtopic: wat vragen deze laatstte 2 unviersiteiten aanmensen uit Nederland?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Even on-topic maar weer:
Ik heb er na het VWO ook over gedacht via een organisatie een jaar naar Amerika te gaan. Mijn keuze was gevallen op AFS, omdat deze organisatie betrouwbaar leek en betaalbaar was. De bedoeling van zo'n jaar Amerika is dat je in een gastgezin wordt geplaatst, dat nauwkeurig is geselecteerd (zo krijg je bijvoorbeeld eerst een bezoek thuis en proberen ze een profiel te creëren waaraan het gastgezin zal moeten voldoen). Vanuit dat gastgezin volg je een jaar High-School. kijk even op www.afs.nl Ik ben erg ver gekomen in het voorbereiden van de reis, zelfs zover dat er al een gastgezin werd gezocht in de door mij gekozen regio. Op dat moment besloot ik naar Noorwegen te gaan voor een jaar, dus helaas kan ik geen ervaringen in Amerika zelf beschrijven. Dit vind je wel op de site van AFS. High School is naar mijn weten te vergelijken met middelbaar onderwijs (laag niveau). Het zal niet makkelijk aan te sluiten zijn op je onderwijsniveau, maar ga er van uit dat een jaar naar Amerika vooral een enorme ervaring is, en bovendien erg goed voor de ontwikkeling van je Engels.
Laatst gewijzigd op 07-02-2005 om 11:39. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik weet ongeveer hoe high school is, dat het niveau niet al te hoog is en dat de cultuur daar toch wel erg anders is. Daarom wil ik naar Amerika, om die cultuur beter te leren kennen. En ik vind dat je dat vooral leert op een school. Maar wat is het verschil tussen college en high school? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Haal dat bord eens voor je hoofd weg. ![]() TS: Ga je een jaar om 'cultuur te snuiven', cq. een ervaring op te doen in een jaar, of ga je een jaar naar Amerika om verder te studeren? Tegen de tijd dat jij HAVO af zal hebben gerond ben je waarschijnlijk nog van een goede leeftijd om High School te doen. Qua niveau: het niveau van een gemiddelde HAVO-er is vergeleken met een High School klas gerust niet geniaal te noemen, dus last zul je er niet van hebben lijkt mij. Het is zelfs lekker dat de school niet al te moeilijk is, want dan kun je nog wat leuke dingen doen naast het leren. Ga je wel voor studeren, dan is het wel beter om op zoek te gaan naar een jaar College. Meestal is het beste dan om het via een Hogeschool te doen. Je zou op dit moment ook eens langs je decaan kunnen gaan; misschien weet die er meer van.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
ehm.. ja mn zus zit nu nog voor twee maandjes in de USA maar is dus alweer bijna thuis
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik ben in mijn pad langs de elektronische snelweg enkele honderden Amerikanen tegengekomen en daar baseer ik mijn oordeel op. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En hiermee beledig je enorm veel mensen, waaronder mij.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Even over Oxford en Cambridge. Ik heb me dr pas ook even in verdiept. Het is theoretisch gezien mogelijk... Je cijfers moeten inderdaad boven de acht zijn. Daarnaast zijn aanbevelingsbrieven niet verplicht maar wel erg handig. Het is toch ook best vriendjespolitiek en de selectieprocedure is heel streng ivm weinig plaatsen. Daarnaast is een vereiste dat je goed engels spreekt, maar dat lijkt me redelijk logisch... Dusss hoge cijfers, goede referenties en vloeiend engels...en dan nog is het de vraag of je aangenomen wordt (populair)
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Kijk anders eens op www.wilweg.nl daar staat wel veel informatie
![]()
|
ik wil ook graag een jaar naar het buitenland, maar ik wil dat dan graag combineren met mijn vervolgstudie. Ik ga in Leiden studeren, de unie daar staat er om bekend veel buitenland projecten te hebben en is erg internationaal ingesteld. Zo kan ik én studeren en lekker naar het buitenland.
![]() en nog goedkoper ook!! ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ervaringen van kattenverjager/mosquito's vragenvragen | 42 | 06-11-2014 21:41 | |
Muziek |
Antillectual USA tour and album re-release antillectual | 3 | 15-10-2008 12:11 | |
Studeren |
Gezocht: opleiding sieraden design Libertine | 18 | 01-09-2006 12:41 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[engels] schoolsysteem femkeb | 9 | 30-05-2004 21:12 | |
Games |
Welke games heb je origineel? Verwijderd | 108 | 10-01-2004 12:11 | |
Algemene schoolzaken |
Na je VWO/HAVO naar the USA? maxwell_temp | 41 | 28-04-2003 19:26 |