Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2005, 18:23
Anne
Anne is offline
Morsecode. Ik haal er A B uit, maar geen idee wat ik daar nou weer mee moet. Verder schijnt het melodietje van het nummer 'Can you be my number 2' (ofzo) te zijn van Joe Jackson, maar daar kan ik ook niet veel mee.
Oud 07-02-2005, 18:46
geen punt.
geen punt. is offline
Lottie was #2 op dat lijstje van die sterkste schoenen... maar dat zal wel te simpel gezocht zijn.
Oud 07-02-2005, 19:59
Verwijderd
Mijn idee:

Roeland ging er toch als 2e uit. Ziek na de zieke Gijs. Wat nou als hij zogenaamd ziek is weggegaan, en ondertussen toch mollenstreken uithaalt dmv de andere kandidaten te bellen met opdrachten.

Hmm nee laat maar, veel te ver gezocht vast
Oud 07-02-2005, 20:01
hi
hi is offline
Citaat:
Surprise schreef op 07-02-2005 @ 20:59 :
Mijn idee:

Roeland ging er toch als 2e uit. Ziek na de zieke Gijs. Wat nou als hij zogenaamd ziek is weggegaan, en ondertussen toch mollenstreken uithaalt dmv de andere kandidaten te bellen met opdrachten.

Hmm nee laat maar, veel te ver gezocht vast
zo raar is dat niet!
Oud 07-02-2005, 20:07
Freshh~
Freshh~ is offline
nee maar als hij eenmaal terug zou komen volgende week, dan is dat wel heeeeel verdacht..
Oud 07-02-2005, 22:40
Balance
Balance is offline
De Morsecode is AC

Het nummer heeft het over number 2. Dat kan zijn:

- Roeland: tweede eruit.
- B (met A=1 en C=3, lijkt B=2 wel logisch)
- Lottie: tweede op de lijst: stevig in z'n schoenen.
- Jim/Sander: zijn de nummer 2 van Lottie en MM (met vrachtwagen rijden)
- Jim: als tweede koffertje verwisseld
- Isabel: als tweede in de line-up

God, daar word je ook niet wijzer van
Oud 07-02-2005, 23:19
geen punt.
geen punt. is offline
Is één van de kandidaten in Abcoude geboren toevallig?
Oud 08-02-2005, 08:04
Anne
Anne is offline
Citaat:
Balance schreef op 07-02-2005 @ 23:40 :
De Morsecode is AC
Ik hoor er écht geen AC in, hoor.
Oud 08-02-2005, 11:09
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
De Morsecode is AC

- B (met A=1 en C=3, lijkt B=2 wel logisch)
- Lottie: tweede op de lijst: stevig in z'n schoenen.
- Jim/Sander: zijn de nummer 2 van Lottie en MM (met vrachtwagen rijden)
- Jim: als tweede koffertje verwisseld
- Isabel: als tweede in de line-up

God, daar word je ook niet wijzer van
Dit zou kunnen, maar er zijn meer 'verdwaalde letters' gevonden. Dus misschien als je die allemaal bij elkaar voegt, dat er dan een woord of zin uit komt?

Of: Marc-Marie heeft in zijn paspoortje staan dat hij goed is in 2 voor 12, in dit spel moet je ook met letters woorden maken.

Of: Er is toch iets met het getal 2, omdat dat getal wel erg vaak voorkomt in (muzikale) hints. Zou ook dit dan terug slaan op Marc-Marie?
Oud 08-02-2005, 13:35
Hyphen
Hyphen is offline
Ik vroeg me al af of iemand naar die muzikale hint luisterde..
Oud 08-02-2005, 15:00
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
De Morsecode is AC

Ik dacht al vanaf het begin dat hij de Mol was, die gozer is niet te vertrouwen. Dus àls hij volgende x nog terugkomt (vond namelijk ook dat hij echt zomaar opeens weg was, ging veel 'sneller' dan bij Gijs) dan is hij het.

Zo niet dan ... weet ik het ook niet.
Oud 08-02-2005, 18:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
Anne schreef op 08-02-2005 @ 09:04 :
Ik hoor er écht geen AC in, hoor.
Kijk even naar deze post op wieisdemol.com en de post eronder.
Oud 09-02-2005, 09:32
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
aaahg!

Ik wordt helemaal gek van dat gedoe over die morscodes bla bla bla! daar ga ik me lekker niet in verdiepen je wordt er toch niet wijzer van!
Oud 09-02-2005, 14:55
Rosalien
Rosalien is offline
Ik vond het wel heel erg raar dat Jim het koffertje nog een keer verwisselde!
Was de communicatie echt zo slecht dat hij het niet door had dat hij nu niet het koffertje van de man zelf verwisselde maar de koffer met 3000 euro??!
Of was het omdat Isabelle teveel op was gevallen doordat ze viel, oja dat is het waarschijnlijk..
Oud 09-02-2005, 18:58
geen punt.
geen punt. is offline
't lijkt me dat laatste. De mol zou immers liever hebben dat er 3000 uit de pot gaat.
Oud 11-02-2005, 15:13
Verwijderd
Die hints zetten ons volgens mij juist alleen maar op het verkeerde spoor.. je gaat hele rare en vergezochte dingen denken die nergens op slaan, denk ik..
Oud 11-02-2005, 15:33
geen punt.
geen punt. is offline
Op Wieisdemol.com staan bij de muzikale hint van afl. #3 een aantal mogelijke aanwijzingen. Een selectie van de meest waarschijnlijke:

2. Mol uit de Fabeltjeskrant = Momfer
Momfer komt uit de Limburgse mijnen. Hij mompelt van tijd tot tijd zijn geheel eigen filosofie als afgedankte lichtschuwe mijnwerker. Natuurlijk mét zuidelijk accent en in een mengeling van Duits, Nederlands en Frans. Zijn favoriete bezigheid is het roken van een sigaartje. Hierdoor en natuurlijk ook door zijn werk in de mijnen, is zijn gezondheid niet al te best. Hij loopt dan ook kuchend rond door het dierenbos.

Er wordt van Sander op widm.nl geschreven dat hij 'uit het diepe zuiden' komt, maar hij komt gewoon uit Nijmegen. Dit wordt wellicht dan geschreven omdat Momfer uit Limburg komt.
________

6. Mijnheer de Uil
De tekst wordt ingesproken door mijnheer de uil. Mijnheer is synoniem voor heer, Sander de Heer.

11. Link Yvon - Zebra
De Fabeltjeskrant hint kan ook weer worden gelinkt aan Yvon Jaspers.
Er is een karakter in de fabeltjeskrant met de naam:
Zaza Zebra - Yvon acteerde in Zebra.
________

12.Fabeltjes-krant
Jim las in een krant en verzon een fabeltje over wat hij die ochtend gedaan had (ipv het gesprek met de mol).

Ach ja ik ben ook totaal niet objectief gewoon
Oud 11-02-2005, 15:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 11-02-2005 @ 16:33 :
Op Wieisdemol.com staan bij de muzikale hint van afl. #3 een aantal mogelijke aanwijzingen. Een selectie van de meest waarschijnlijke:

2. Mol uit de Fabeltjeskrant = Momfer
Momfer komt uit de Limburgse mijnen. Hij mompelt van tijd tot tijd zijn geheel eigen filosofie als afgedankte lichtschuwe mijnwerker. Natuurlijk mét zuidelijk accent en in een mengeling van Duits, Nederlands en Frans. Zijn favoriete bezigheid is het roken van een sigaartje. Hierdoor en natuurlijk ook door zijn werk in de mijnen, is zijn gezondheid niet al te best. Hij loopt dan ook kuchend rond door het dierenbos.

Er wordt van Sander op widm.nl geschreven dat hij 'uit het diepe zuiden' komt, maar hij komt gewoon uit Nijmegen. Dit wordt wellicht dan geschreven omdat Momfer uit Limburg komt.
________

6. Mijnheer de Uil
De tekst wordt ingesproken door mijnheer de uil. Mijnheer is synoniem voor heer, Sander de Heer.

11. Link Yvon - Zebra
De Fabeltjeskrant hint kan ook weer worden gelinkt aan Yvon Jaspers.
Er is een karakter in de fabeltjeskrant met de naam:
Zaza Zebra - Yvon acteerde in Zebra.
________

12.Fabeltjes-krant
Jim las in een krant en verzon een fabeltje over wat hij die ochtend gedaan had (ipv het gesprek met de mol).

Ach ja ik ben ook totaal niet objectief gewoon
+ dat mensen Jim op Momfer vinden lijken. Kan ik me best in vinden trouwens, met die bril en de vorm van z'n gezicht enzo...
Oud 11-02-2005, 18:42
Goede Fee
Goede Fee is offline
Mijnheer de Uil zei toch altijd: "Oogjes dicht en snaveltjes toe..."?
Die zin is echt iets waar ik aan denk bij de Fabeltjeskrant. Maar ik heb de muzikale aanwijzing gemist, dus ik weet niet precies wat je kon horen.
Oud 11-02-2005, 19:25
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 11-02-2005 @ 19:42 :
Mijnheer de Uil zei toch altijd: "Oogjes dicht en snaveltjes toe..."?
Die zin is echt iets waar ik aan denk bij de Fabeltjeskrant. Maar ik heb de muzikale aanwijzing gemist, dus ik weet niet precies wat je kon horen.
http://www.realitynet.nl/images/widm/filmpjes/hint3.mp3

Op die link kun je de muzikale aanwijzing met 'when I said goodbye' en dat stukje van de fabeltjeskrant beluisteren..

Persoonlijk denk ik trouwens dat Marc-Marie de mol is.
Alhoewel ik bij Gijs en Jim ook sterke verdenkingen had.
Oud 11-02-2005, 20:23
geen punt.
geen punt. is offline
Tja Lottie is goed (not) bezig geweest.... mijn inziens zelfs iets té verdacht.
Oud 11-02-2005, 20:23
Briseïs
Briseïs is offline
Pfff, die Jim geeft wel hoog op van zichzelf zeg

Dat kunstwerk

Wel jammer dat Victoria eruit is, een van de weinigen die ik helemaal niet verdacht.

Maargoed, ik ga voor Lottie.
Oud 11-02-2005, 20:27
Ketjing
Ketjing is offline
ik blijf bij Jim , maar Lottie is wel de stijger vd week
Oud 11-02-2005, 20:28
Verwijderd
Wel jammer dat Victoria weg is, maar gelukkig zit Marc-Marie er nog in!
En de Mol... ja, ik weet het echt niet meer, maar heb al gestemd in de POOL.
Dat wel
Oud 11-02-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 11-02-2005 @ 21:23 :
Pfff, die Jim geeft wel hoog op van zichzelf zeg
Nou he?
Ik vind hem al bijna net zo irritant als Gijs inmiddels!

En helaasch verdenk ik ze allebei ook
(dus als ik gelijk zou hebben... zit één van de twee er nog erg lang in )
Oud 11-02-2005, 20:33
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Het is overduidelijk Lottie;

Zij zit altijd bij de elementen die invloed uitoefenen. Vooraan in de trein samen met MM, nu weer als controlfreak constant ervoor zorgende dat zij de telefoons had, op de een of andere manier stond zij als laatste in de rij om te zingen, dus had ze alle kans om het te verpesten of juist goed te doen zodat de vrijstelling naar haar ging (trouwens ook handig om Jim de kans te geven het te verpesten voor goede vragen). Ook deed ze het bij die grotten met dat rugzakken pakken fout door 2 van dezelfde persoon mee te nemen. Tevens zat ze in een controlerende positie bij het vrachtwagen rijden, kortom, Lottie!

Laatst gewijzigd op 11-02-2005 om 20:38.
Oud 11-02-2005, 20:53
Severus
Severus is offline
Damn, wel jammer dat Victoria er uit is - maar ze had er duidelijk geen zin meer in, als je het mij vraagt. Het was wel gemakkelijk te voorspellen dat zij er uit vloog - toen iedereen de test moest invullen op de laptop, wist ik al dat het tussen Jim, Sander en Victoria zou gaan. Hoe ik dat wist? Bij het introliedje zie je fragmenten van de kandidaten, en bijna alle fragmenten komen uit afleveringen die nog komen moeten. Alleen de fragmenten van Victoria, Sander en Jim uit het introliedje waren afkomstig uit afleveringen die we al hadden gehad - dus tussen hen zou het gaan. Maar Jim had deze aflevering goed lopen kloten voor de Mol, dus hij kreeg een paar vragen goed voor de test - waardoor ik al een gevoel had dat hij er in zou blijven. En van Sander had ik gewoon zo'n gevoel van: "Nee, die gaat er nog niet uit." Dus - ik was niet verbaasd toen Victoria er uit ging, maar ik vond het toch nog wel jammer.

Aan de teaser voor de volgende aflevering te zien, weet ik dat we nu de aflevering gaan zien waar de fragmenten (uit het introliedje) van Yvon, Marc-Marie en Gijs in zitten. Marc-Marie en Gijs hebben allebei een fragment waarin ze in een vliegtuig zitten, en dat zagen we in de teaser voor volgende week. We zagen ook iets met een boot en krokodillen, en Yvon Jaspers zat in een boot in haar fragment voor het introliedje. Dus er is een kans dat volgende week Yvon, Marc-Marie, Sander, Jim of Gijs er uit kan vliegen - alhoewel mijn gevoel zegt dat het Isabelle kan zijn die er als volgende uit gaat (maar zij had een fragment met een fiets of iets met klimmen, en volgens mij krijgen we niets met fietsen volgende week).

We kunnen wel met zekerheid stellen dat Lottie er nog wel lang in blijft zitten, als je het mij vraagt (zij had een fragment waarin zij onderwater zit, dat komt volgende aflevering nog zeker niet).

Maar goed, terug naar de aflevering van vandaag. Er was veel gekloot vandaag, en ik ben Jim en Sander steeds meer gaan verdenken. Isabelle verdenk ik niet meer - volgens mij is zij geen Mol. En ook van Yvon heb ik minder het gevoel gekregen dat zij de Mol is, omdat zij en Isabelle zo hun best hadden gedaan op dat kunstwerk (maar, Yvon was wel raar bezig met de telefoon in het Hilton). Marc-Marie verdenk ik nu ook wat minder, omdat hij echt gelijk had dat Sander raar bezig was en tijd aan het rekken was. Gijs was ook wel verdacht omdat hij op het laast iedereen ophield - maar zou mijn eerdere theorie dan echt kloppen en zou hij toch de Mol zijn in de plaats van Roeland? Wie weet - maar het is te doorzichtig. Natuurlijk is het ook wel in het bolletje van de andere kandidaten opgekomen dat Roeland de Mol geweest zou kunnen zijn en er dus een vervanger voor hem nodig zou zijn geweest. Dus dat zou te doorzichtig zijn - maar wat een zwakte is, kan in dit spel ook juist een sterke plus zijn - dus wie weet.

Mijn Mollen-lijstje op dit moment?

1. Sander de Heer.
2. Yvon Jaspers.
3. Jim de Groot.
Oud 11-02-2005, 20:56
peaceflower
peaceflower is offline
Jammer dat Victoria eruit is! Zij was 1 van mijn mollen!
Ik wil dat Yvon weg gaat want ik begin me aan haar te irriteren.

Na deze aflevering zit ik nog steeds heel erg op Lottie, maar Jim vind ik nu ook heel verdacht.
Isabelle hou ik ook nog steeds in de gaten, en Marc-Marie vind ik nu voor het eerst ook wat mollerigs hebben.
Oud 11-02-2005, 21:10
Ketjing
Ketjing is offline
JIm zegt wel dat ie een brief van de mol heeft gehad, maar ik heb niks gezien. Daarnaast moest hij volgens mij ook als best zingende gekozen worden om de stemmen te krijgen, al weet ik dat niet zeker.

Maar verder is Jim wel gaaf, op het eind: Ik vind het niet erg dat er mensen uit gaan, ik wil winnen
Oud 11-02-2005, 23:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 11-02-2005 @ 21:23 :
Wel jammer dat Victoria eruit is, een van de weinigen die ik helemaal niet verdacht.
idd.

Citaat:
Severus schreef:
Dus er is een kans dat volgende week Yvon, Marc-Marie, Sander, Jim of Gijs er uit kan vliegen
Wat een voorspelling
Overigens zijn de beelden van Jim, Gijs en Sander al een stuk ouder (grot, vrachtwagen rijden en helicoptervlucht geloofik). Die van Marc-Marie en Yvon zijn wel van volgende week.

Ik vond het wel kloppen wat iemand zei over de volgorde van Lottie: dat zij als laatste bij het zingen stond zorgde ervoor dat zij goed kon saboteren als de eersten het goed zouden doen. Bovendien: iedereen gaf het zingen na Jim al op, omdat ze wisten dat ze geen geld zouden krijgen. Maar Lottie ging ineens foutloos en zuiver dat nummer staan zingen... Wel verdacht, maar aan de andere kant zou een mol dat veel stiekemer doen.
Oud 12-02-2005, 08:00
hi
hi is offline
Marc-Marie is weg volgende week.
Ik weet niet wat Gijs aan het doen is maar die knie kan hij nooit meer last van hebben!
Jim krijgt wel elke keer opdrachten van de mol! Hij vond ook tot twee keer iets voor de deur.
Oud 12-02-2005, 09:36
Orsino*
Orsino* is offline
Wat maakt het nou uit, als Lottie de mol is, en ze was als tweede of derde om te zingen, dan had ze het ook kunnen saboteren? En dan was het minder opgevallen, omdat ze niet als laatste was. Als mol zijnde is het dan wat subtieler om niet als laatste te gaan..
Ik denk trouwens dat ze te opvallend doet om een mol te zijn.

En dat kuntswerk was inderdaad gaaf Mooi gemaakt.
Oud 12-02-2005, 11:48
geen punt.
geen punt. is offline
Ik denk ook dat M-M er volgende week uit gaat. Of Yvon, maar ik vind Yvon wel cool eigenlijk. Wel heeeeeel verdacht dat ze die telefoon uit drukte.

Lottie is inderdaad erg verdacht, Jim niet, waarom zou hij anders zichzelf verdacht maken en niet voor de vrijstelling gaan (dat weet de mol immers al). Hij weet dat hij goed kan zingen en zou kunnen winnen, dus hij had duidelijk geen voorkennis.

Aan de andere kant is het logisch als de mol in de andere groep (kunstgroep) zat. Dan is het voor de mol handig in de zanggroep een hulpmol te krijgen zodat die opdracht (ook) mislukt. Dát én het vertrekken bij de verfwinkel (typische mollenstreek) maken Sander nog steeds mijn nummer 1 mol.

Dat zou wel betekenen dat Isabelle er nog lang in zit met d'r scheve hoofd
Oud 12-02-2005, 12:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 12-02-2005 @ 12:48 :
Ik denk ook dat M-M er volgende week uit gaat. Of Yvon, maar ik vind Yvon wel cool eigenlijk. Wel heeeeeel verdacht dat ze die telefoon uit drukte.

Lottie is inderdaad erg verdacht, Jim niet, waarom zou hij anders zichzelf verdacht maken en niet voor de vrijstelling gaan (dat weet de mol immers al). Hij weet dat hij goed kan zingen en zou kunnen winnen, dus hij had duidelijk geen voorkennis.

Aan de andere kant is het logisch als de mol in de andere groep (kunstgroep) zat. Dan is het voor de mol handig in de zanggroep een hulpmol te krijgen zodat die opdracht (ook) mislukt. Dát én het vertrekken bij de verfwinkel (typische mollenstreek) maken Sander nog steeds mijn nummer 1 mol.

Dat zou wel betekenen dat Isabelle er nog lang in zit met d'r scheve hoofd
Ik volg je logica echt niet
- Marc-Marie er volgende week uit? hoezo?
- Sander is volgens jou de mol, waarom zit Isabelle er dan nog lang in?
- Waarom is het logisch dat de mol in de kunstgroep zat?

En wbt Jim: hij kan voor het publiek thuis juist doen alsof hij alles verknalt omdat hij een hulp-mol is, maar in feite kan hij ook zelf de mol zijn! Het is wel erg opvallend dat een zanger onder de indruk is van een groot publiek en spontaan z'n 4 regels tekst vergeet.

Sander: als hij de mol is zou hij volgens mij veel meer hebben gehamerd om het nemen van zijn kunstwerkje (die van MM en hij). Die van Yvon was namelijk veel te goed en hij wist dat ie daar nog wel eens geld aan zou kunnen winnen. Die van MM en hem was overduidelijk geen kunst ivm de rest en dus had Sander dan moeten hameren op het nemen van hun kunstwerkje.
Oud 12-02-2005, 13:36
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-02-2005 @ 13:37 :
Ik volg je logica echt niet
- Marc-Marie er volgende week uit? hoezo?
- Sander is volgens jou de mol, waarom zit Isabelle er dan nog lang in?
- Waarom is het logisch dat de mol in de kunstgroep zat?
Hmm nou ik dacht dat het wel duidelijk was . Ik denk gewoon dat M-M niet ver komt, da's alles. Isabelle verdenkt Sander. De mol roept een hulpmol in uit de andere groep zodat er in beide groepen "een mol" zit, maar dat zei ik al

Citaat:
En wbt Jim: hij kan voor het publiek thuis juist doen alsof hij alles verknalt omdat hij een hulp-mol is, maar in feite kan hij ook zelf de mol zijn! Het is wel erg opvallend dat een zanger onder de indruk is van een groot publiek en spontaan z'n 4 regels tekst vergeet.
Hier volg ik de logica niet van. Van het eerste wel ja, maar met het tweede wat je zegt maakt hij zichzelf er wel zó verdacht, dat zou een mol nooit zo doen.

Citaat:
Sander: als hij de mol is zou hij volgens mij veel meer hebben gehamerd om het nemen van zijn kunstwerkje (die van MM en hij). Die van Yvon was namelijk veel te goed en hij wist dat ie daar nog wel eens geld aan zou kunnen winnen. Die van MM en hem was overduidelijk geen kunst ivm de rest en dus had Sander dan moeten hameren op het nemen van hun kunstwerkje.
De mol gaat over het algemeen een stuk subtieler te werk en aangezien er al erg positief werd gedaan over de waslijn zou het waarschijnlijk te duidelijk zijn dat hij de mol is.
Oud 12-02-2005, 13:56
baas
baas is offline
Ik verdenk op het moment Gijs op basis van de volgende theorie: eerst was Roeland de mol, maar toen die ziek uitviel moest er een nieuwe mol komen. Daarom kwam Gijs terug, waarom zou die anders opeens terugkomen? Deze theorie is natuurlijk wel giswerk.

Ook verdacht vind ik sinds vorige aflevering Jim, die als zanger 'opeens' zijn tekst vergeet. En Lottie die samen met Yvon belachelijk slecht de controller-functie uitvoerde, en vooraf wel erg enthousiast riep deze taak te willen doen.
Oud 12-02-2005, 14:20
geen punt.
geen punt. is offline
Je bent niet de enige met die theorie... ik zou het stom vinden als het zo zou zijn, maarja... bovendien hebben we dan een probleem met de pool
Oud 12-02-2005, 14:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 12-02-2005 @ 14:36 :
Hmm nou ik dacht dat het wel duidelijk was . Ik denk gewoon dat M-M niet ver komt, da's alles. Isabelle verdenkt Sander. De mol roept een hulpmol in uit de andere groep zodat er in beide groepen "een mol" zit, maar dat zei ik al
Ja maar waarom komt M-M dan niet ver? Of is dat gewoon een gevoel?
En ik had die link niet gelegd met dat Isabelle Sander verdenkt. Nu snap ik dus wel die redenatie dat Isabelle er dan lang in blijft.
En wbt in beide groepen een mol: dat is wel handig, maar dan zou ik het andersom doen. Als mol kan je toch echt het meeste doen in dat zanggroepje en had je beter een hulpmol bij het kunstgebeuren kunnen zetten. Daar viel namelijk vrij weinig te saboteren.

Citaat:
Hier volg ik de logica niet van. Van het eerste wel ja, maar met het tweede wat je zegt maakt hij zichzelf er wel zó verdacht, dat zou een mol nooit zo doen.
Je hebt gelijk dat het idd wel erg opvallend is voor een mol, maar toch vind ik hem wel verdacht.

Citaat:
De mol gaat over het algemeen een stuk subtieler te werk en aangezien er al erg positief werd gedaan over de waslijn zou het waarschijnlijk te duidelijk zijn dat hij de mol is.
Ja, maar nu heeft hij bijna niks mollerigs gedaan? Alleen ervoor gezorgd dat ze te laat naar de verfwinkel gingen, verder niks?
Hij had het op z'n minst kunnen proberen met 'Misschien moeten we juist iets opvallends ertussen zetten. Dan denkt die kunstkenner vast: zoiets opvallends zetten ze er nooit tussen als ze niet op willen vallen met hun kunstwerk'.
Maar nu was het direct 'oke'. Ik vond het nogal makkelijk gaan.

En @baas: als Roeland idd de mol was en zijn rol moest vervangen worden, dan denk ik dat ze nog eerder iemand anders de molfunctie zouden geven dan Gijs. Dan zou Gijs terugkomen als molzoeker en dan zou één van de overgebleven 8 de functie van mol hebben gekregen, denk ik.
Oud 12-02-2005, 14:43
geen punt.
geen punt. is offline
Uit het dagboek van de mol maak ik ook op dat hij/zij nog niet echt heel erg gesaboteerd heeft en dat het grote werk nog moet beginnen, dus het zou me niets verbazen als de mol nog niet heel veel bezig is geweest. Bovendien is de chaos in de groep versterken en heel laks doen, nergens op letten al een mollenstreek. Dat zie ik heel veel terug bij Sander. Maarja ik ben niet meer objectief

Die zang- en kunstgroep waren door het programma gemaakt, dus de mol kon niet kiezen voor de zanggroep. Bovendien verdacht Victoria de drie anderen uit de zanggroep en toch had ze de test het slechtst gemaakt...
Oud 12-02-2005, 15:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 12-02-2005 @ 15:43 :
Uit het dagboek van de mol maak ik ook op dat hij/zij nog niet echt heel erg gesaboteerd heeft en dat het grote werk nog moet beginnen, dus het zou me niets verbazen als de mol nog niet heel veel bezig is geweest. Bovendien is de chaos in de groep versterken en heel laks doen, nergens op letten al een mollenstreek. Dat zie ik heel veel terug bij Sander. Maarja ik ben niet meer objectief

Die zang- en kunstgroep waren door het programma gemaakt, dus de mol kon niet kiezen voor de zanggroep. Bovendien verdacht Victoria de drie anderen uit de zanggroep en toch had ze de test het slechtst gemaakt...
haha, dat jij niet meer objectief was had ik al door. Alles van Sander is bij jou een molstreek . Maar ik ben ook niet objectief, dus dat scheelt

Maar ik denk juist dat de programmamakers de mol toch wel in de groep zetten waar ze het meest kunnen doen?
En Victoria verdacht de drie uit de zanggroep en heeft de test het slechts gemaakt ja. Maar met de test kon ze er maar 1 kiezen. Stel dat ze Gijs heeft gekozen en de werkelijke mol is Lottie, dan kan ze alsnog die hele test verkeerd hebben ingevuld.
Oud 12-02-2005, 17:35
skip
skip is offline
zo, ben vandaag helemaal bijgelezen in dit topic en heb de afl. van gisteren via i-net gekeken.

Met die getallen, ik vroeg me af of er tussen die getallen misschien ook niet iets zit wat met de mol te maken heeft.....vorig seizoen was er toch ook iets op een boot met oa leeftijd van leonardo dicaprio en in die loods (of wat het nou precies wat, met al die vragen met leeftijden en data enzo) wat ook met elise (de mol) te maken had?

ik denk verder dat Jim de mol is of Lottie. gijs verdenk ik niet, maar vind het wel raar dat hij terugmocht, want roeland zou niet terug mogen komen omdat hij er te lang uit zou zijn geweest en dan een kijk van veraf op het hele gebeuren zou hebben en dan ineens kon weten wie de mol was/is.....is kennelijk ook al eens in een serie van een ander land gebeurd. raar dat dan gijs na een paar dagen er wel in terug mag...

nou ja, ik ben benieuwd en blijf trouw kijken (alhoewel....mijn video neemt niet op als ik programmeer, dus ik kijk het op i-net of krijg een video van een collega)
Oud 12-02-2005, 17:35
Verwijderd
Ben blij dat Victoria eruit is . Ik begin wel te twijfelen hoor nu. Ik was overtuigd van Jim, maar ik wil me niet blind staren op een mol...
Oud 12-02-2005, 20:45
Freshh~
Freshh~ is offline
Op de voorpagina van wieisdemol.nl staat:

DEZE WEEK:

De mol zijn is geen kunst aan: je stuurt ze gewoon zingend het bos in.

"zingend het bos in, is dat misschien: in het groepje dat zong zit geen mol, en niet de mensen die het park (bos) in ging, dus dan hou je alleen over : Yvon
Oud 13-02-2005, 00:00
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
jammer dat victoria erbij is..

gijs is de mol..hij is de enige die niet riep dat ie een controlfrak wilde zijn...als mol wistie dat de andere groepjes moeten lopen en dat ie daar dus tijd kon rekken door zn been..
Oud 13-02-2005, 00:00
Faerie
Faerie is offline
Dat is volgens mij gewoon een uitdrukking..

En over Gijs; ik snap nog steeds niet waarom gijs in aflevering 4 na het koffertjesspel opeens de kas kreeg!
Dat was Yvon altijd en toen gingen hij én Angela er meteen van uit dat hij dat opeens beheerde...
Oud 13-02-2005, 10:27
Freshh~
Freshh~ is offline
ja maar ook kun je vaak met uitdrukkingen dingen achterhalen, en gijs heeft wel gezegt dat hij een controlfreak wilde zijn..
Oud 13-02-2005, 11:33
Goede Fee
Goede Fee is offline
Ik blijf het raar vinden dat Sander niet bij de 'controlfreaks' werd gezet. Isabelle en Jim zeggen (bijna) letterlijk dat hij de ultieme controlfreak is, maar niemand noemt zijn naam bij het kiezen van de controlfreaks... En hij houdt zich ook wijslijk stil.
Oud 13-02-2005, 11:39
Verwijderd
Hm. Nu weet ik het echt niet meer hoor
Oud 13-02-2005, 12:01
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 12-02-2005 @ 21:45 :
Op de voorpagina van wieisdemol.nl staat:

DEZE WEEK:

De mol zijn is geen kunst aan: je stuurt ze gewoon zingend het bos in.

"zingend het bos in, is dat misschien: in het groepje dat zong zit geen mol, en niet de mensen die het park (bos) in ging, dus dan hou je alleen over : Yvon
nogmaals lottie.

je stuurt ze zingend (lottie)
het bos in (lottie stuurde de groepen aan vanuit het hilton)
Oud 13-02-2005, 12:24
iris157
iris157 is offline
Hoi!!

Ik denk dat Jim de mol is!!

[b]WAAROM?[b]
Hij deed wel erg raar.. toen had Isabelle dat koffertje van 3000 euro(ofzoiets) gewisseld.. dus ze konden heel veel geld hebben.. wisselt hij hem om voor een heel klein bedrag!
Dat vond ik wel erg vedacht
En hij gaf niet eend de tijd door.. voor hoelang ze de opdracht hadden.. om naar dat hotel te gaan!
Ik vind hem tot nu toe ECHT de mol!

Echt jammer dat Victotia er uit is!!
Maar ik hoop dat ze ook weer terug komt

Kuss

Regels voor berichten