Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2005, 11:00
number9
number9 is offline
Citaat:
Schuldenlast Fortuna Sittard 24 miljoen

26/1/2005 10:48

De schuldenlast van Fortuna Sittard heeft inmiddels groteske vormen aangenomen. De eerstedivisionist zou voor 24 miljoen euro in het rood staan, zo bericht Dagblad De Limburger.
Fortuna heeft de gemeente Sittard-Geleen om hulp gevraagd. De club zegt dringend een overbruggingskrediet van vijf miljoen euro nodig te hebben om het huidige en het komende seizoen te kunnen overleven. En voor komende dinsdag zou Fortuna één miljoen euro nodig hebben.

De nood blijkt zo hoog dat de energieleverancier niet meer bereid zou zijn stroom te leveren, waardoor het spelen van avondwedstrijden niet mogelijk is in het stadion van Fortuna. Tevens zou voor het vervoeren van de spelers naar uitduels geen geld meer zijn. Het betalen van loonbelasting hebben de Limburgers al een tijd niet meer gedaan. De belastingdienst heeft onlangs zelfs al beslag gelegd op de inkomsten uit televisiegelden. En een flink aantal schuldeisers heeft incassobureau's op de club afgestuurd.

De spelerssalarissen worden wel betaald, zij het dat dit voor rekening komt voor een drietal leden van de raad van commissarissen. Dit drietal (de ondernemers Philippen, Abelshausen en Nuijen) zou 7,9 miljoen euro tegoed hebben van Fortuna, aldus Dagblad De Limburger. Zij zouden bereid zijn om de helft van hun vorderingen kwijt te laten schelden.

De KNVB dreigt Fortuna met puntenaftrek. Indien de club voor komende dinsdag de schulden bij de belastingdienst niet heeft weggewerkt, dan trekt de bond drie punten af bij de nummer vijftien van de Gouden Gids Divisie. Commissaris Nuijen had al laten weten dat Fortuna de puntenaftrek zou accepteren.

Ik denk dat dit Fortuna nu echt te gortig wordt. Ze sukkelen al veels te lang met die schuld. Ik denk dat het beter is als Fortuna fuseert of vertrekt uit het betaalde voetbal.

sportief is het niks en financieel wordt ook al niks meer gepresteerd
Oud 26-01-2005, 11:11
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Toch wel jammer, geen enkele club verdient dit lot behalve Willem 2.

Maar dat is ook geen club.
Oud 26-01-2005, 12:01
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
feyenoord verdient dit....maar dat is OOK geen club
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 13:55
Verwijderd
tsja ze hebben al 2 jaar zown schuld maar ben benieuwd of ze faillissement krijgen....
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 14:05
Tha-Theo
Tha-Theo is offline
Heel jammer... Het probleem is dat gemeenten niet dezelfde scheidslijn trekken. Ik ken een groepje voetballers in Arnhem die er eigenlijk ookal niet meer hadden moeten zijn. De ene gemeente geeft zoveel geld aan de club als Fortuna nodig heeft en de andere wil helemaal niks geven.Zou erg jammer zijn, maar een bedrijf kan ook niet zomaar aan de gemeente extra geld vragen. 24 miljoen euro is ook wel heel veel geld. Ik hoop dat ze het redden, maar ik ben er bang voor.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 15:36
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Tha-Theo schreef op 26-01-2005 @ 15:05 :
Heel jammer... Het probleem is dat gemeenten niet dezelfde scheidslijn trekken. Ik ken een groepje voetballers in Arnhem die er eigenlijk ookal niet meer hadden moeten zijn. De ene gemeente geeft zoveel geld aan de club als Fortuna nodig heeft en de andere wil helemaal niks geven.Zou erg jammer zijn, maar een bedrijf kan ook niet zomaar aan de gemeente extra geld vragen. 24 miljoen euro is ook wel heel veel geld. Ik hoop dat ze het redden, maar ik ben er bang voor.
maar dat clubje doet het nu boven verwachting goed en heeft het financieel weer op de rails. Daarnaast is dat clubje nog flink genaait door het stadion

Maar goed, ach ik heb niks met Fortuna zal ze dus ook niet echt missen
Oud 26-01-2005, 16:17
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Zou het echt jammer vinden, ik vind Fortuna toch meer zeggen dan een bijvoorbeeld MVV (sorry Oizo ) Ze hebben toch een beste geschiedenis en hoort ook eigenlijk gewoon in de eredivisie onderin te strijden net als De Graafschap, RBC, Volendam etc. Hopen dat ze een oplossing vinden, tis niet echt leuk als je clubje op de rand van faillissement staat kan ik uit ervaring vertellen
Oud 26-01-2005, 19:42
Tha-Theo
Tha-Theo is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 26-01-2005 @ 16:36 :
maar dat clubje doet het nu boven verwachting goed en heeft het financieel weer op de rails. Daarnaast is dat clubje nog flink genaait door het stadion

Maar goed, ach ik heb niks met Fortuna zal ze dus ook niet echt missen
Vitesse heeft nog niet alles financieel gezond, ze doen een drie jaren plan ( dat een Den Bosch bijvoorbeeld niet mocht) en ze liggen op koers. Het feit dat Lurling niet mocht komen wil ook wel iets zeggen en het feit dat Vitesse nog meer geld van de provincie probeerde te krijgen al helemaal.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:45
Verwijderd
Ga er maar van uit dat Fortuna failliet is.

Fortuna-commissarissen stoppen geen geld meer in club

De commissarissen van Fortuna Sittard steken geen geld meer in de noodlijdende club. Bronnen binnen Fortuna hebben dit bevestigd.

Fortuna Sittard kon tot nu toe slechts overleven doordat de leden van de raad van commissarissen maandelijks het tekort op de begroting aanvulden. De vier leden stopten samen al bijna 8 miljoen euro in de eerstedivisionist. De club heeft de gemeente laten weten voor dinsdag 1 miljoen euro nodig te hebben om de belastingschulden af te lossen. Daarnaast heeft de club een overbruggingskrediet van 5 miljoen euro nodig om het seizoen uit te zingen. Fortuna kampt met een totale schuldenlast van ruim 24 miljoen euro.

Bron: www.L1.nl

De gemeente Geleen-Sittard wacht gewoon net zo lang met het nemen van een besluit, totdat het niet meer nodig is. En geef ze eens ongelijk. Tis al lange tijd een financieel ernstige zaak in Sittard, maar nu zal het wel echt gedaan zijn. Of Mark van Bommel en Kevin Hofland moeten weer willen terugkeren?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 21:00
Ketjing
Ketjing is offline
[QUOTE]Tha-Theo schreef op 26-01-2005 @ 20:42 :
Vitesse heeft nog niet alles financieel gezond, ze doen een drie jaren plan ( dat een Den Bosch bijvoorbeeld niet mocht) en ze liggen op koers. Het feit dat Lurling niet mocht komen wil ook wel iets zeggen en het feit dat Vitesse nog meer geld van de provincie probeerde te krijgen al helemaal. [/QUOTE
het feit dat ze Lurling niet haalde geeft maar aan hoe strak ze de regels hanteren. En dat geld was nodig voor de huur van t stadion dat nog steeds niet verlaagd is
Oud 26-01-2005, 21:06
baas
baas is offline
Tjsa van mij mogen ze die boedel opdoeken, maar dat hadden ze ook wel met Vitesse moeten doen en met dat clubje uit Breda. Overigens heeft bij mijn weten MVV toch een rijkere historie dan Fortuna, of zit ik nu mis?
Maar ik verwacht dat ze wel gered zullen worden.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 21:22
AGH
AGH is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 26-01-2005 @ 17:17 :
Zou het echt jammer vinden, ik vind Fortuna toch meer zeggen dan een bijvoorbeeld MVV (sorry Oizo ) Ze hebben toch een beste geschiedenis en hoort ook eigenlijk gewoon in de eredivisie onderin te strijden net als De Graafschap, RBC, Volendam etc. Hopen dat ze een oplossing vinden, tis niet echt leuk als je clubje op de rand van faillissement staat kan ik uit ervaring vertellen
Geef mij dan toch maar MVV; die hebben meer historie en traditie.
Fortuna is wat mij betreft een nietszeggend clubje dat ergens op een industrieterrein een veel te dure schoenendoos in elkaar heeft gezet.
Helaas, maar het scheelt ons weer een veel te verre uitwedstrijd.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 21:58
USPalermo
USPalermo is offline
Heb goede gedachtengangen naar Sittard - Twente.
2001 beker toernooi.....

Ik denk dat ze té weinig hebben gevangen voor Hofland, Bommel en Bouma.... Als ze daar de 'klappers' gemaakt hadden, was het nu beter geweest voor ze. Dat nieuwe stadion had financiele gezondheid moeten brengen, maar helaas...
Oud 26-01-2005, 22:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 26-01-2005 @ 17:17 :
Zou het echt jammer vinden, ik vind Fortuna toch meer zeggen dan een bijvoorbeeld MVV (sorry Oizo ) Ze hebben toch een beste geschiedenis en hoort ook eigenlijk gewoon in de eredivisie onderin te strijden...

Naja ieder zijn mening. Maar volgens mij als je de historie erbij zou pakken dan denk ik dat MVV als club al meer heeft meegemaakt en gepresteerd dan Fortuna. Denk ik, weet niet zeker. Maar MVV is dan ook een oudere club dan Fortuna, we worden dit jaar 103 jaar alweer.

Ach ja, van de ene kant vind ik het wel triest voor Fortuna en het limburgse voetbal en de vrees dat we geen derby's dadelijk niet meer kunnen spelen tegen hun. De rivaliteit was er altijd wel tussen beide clubs. Als Fortuna ook zo'n actie houdt als MVV 2 jaar geleden op de markt, gaat MVV er misschien ook heen met een paar supporters. Heeft Fortuna ook bij ons 2 jaar geleden gedaan. Zou het van die kant triest vinden als een Limburgese club zo verdwijnt uit het betaalde voetbal.

Van de andere kant: ze lopen al misschien wel meer dan 3 jaar zo te sukkelen. En als ik de cijfers moet geloven (24 miljoen! Mensen dat is niet meer normaal!) dan is het wel heel extreem. Te veel sponsors die zijn afgehaakt en sinds de bouw van dat vieze stadion (waren ze maar bij de Baandert gebleven (staanplaatsen!!! ) dat moest een leukere sfeer daar zijn heb ik gehoord) hebben ze al geldproblemen. Voor volgend seizoen hebben ze 5 miljoen nodig maar na dat jaar dan? Denk je dan dat die dikke 20 miljoen zo is weg gepoetst? Vergeet het maar, dan blijft het maar aansukkelen en bedelen bij de gemeente (soort MVV-verhaal ). Of er moet toch van buitenaf een tweede Melchior opstaan, maar zo maar ff 5 miljoen pleuro of meer uitgeven aan een club die eigenlijk nog meer nodig heeft, lijkt me een onwaarschijnlijk verhaal...
Oud 02-02-2005, 20:24
Twanos
Twanos is offline
*zucht...

waarom gebeurd zoiets niet bij een club als NEC..
NEC failliet, daar zou de volledige voetbalwereld wat aan hebben.
Oud 02-02-2005, 20:31
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Twanos schreef op 02-02-2005 @ 21:24 :
*zucht...

waarom gebeurd zoiets niet bij een club als NEC..
NEC failliet, daar zou de volledige voetbalwereld wat aan hebben.
Homo
Oud 02-02-2005, 20:37
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Oud 02-02-2005, 21:22
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-02-2005 @ 21:31 :
Homo
auw..
Oud 03-02-2005, 18:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Fortuna zou gered zijn? Ach ja, en over een jaar zal het wel misschien weer hetzelfde liedje zijn, maar van de andere kant: nu blijven er derby's.
Wel 3 punten in mindering, zodat wij ze op doelsaldo nu op de ranglijst voorbij zijn.
MVV was ook naar Sittard-Geleen gister geweest met 40 mensen. Mooi gebaar. Heeft Fortuna ook bij ons gedaan toen wij daar op de markt stonden 2½ jaar geleden. Er zijn wat bronnen die zeggen dat MVV-supporters zich misdragen gister zou hebben. Maar de supporters zelf, die daar zijn geweest en beter kunnen oordelen, als diverse sites van Fortuna geven aan dat die berichten niet waar zijn!
Oud 03-02-2005, 19:43
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Toch een leuk team nog niet zo lang geleden met Bouma Van Bommel Hofland Hamming en Regillio Simons

Ik snap trouwens niet dat mensen hier de andere clubs een faillisement toewensen zo groot kan de haat toch niet zijn?
Oud 03-02-2005, 20:55
Gimme more beer
Citaat:
vreselijke fout schreef op 03-02-2005 @ 20:43 :
Ik snap trouwens niet dat mensen hier de andere clubs een faillisement toewensen zo groot kan de haat toch niet zijn?
Er mag wel eens een statement gemaakt worden.

Hoewel we trouwens als enig land zo'n ophef maken over voetbalschulden...
Oud 04-02-2005, 14:38
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-02-2005 @ 21:55 :
Er mag wel eens een statement gemaakt worden.

Hoewel we trouwens als enig land zo'n ophef maken over voetbalschulden...
in meerdere landen zijn er clubs failliet gegaan de afgelopen 2 jaar.. zou zonde zijn als dat in Nederland ook gebeurd dus maak er maar ophef over.

(en we wensen het andere clubs niet echt toe, maar het blijft gewoon leuk om supporters van andere clubs op te naaien. Vooral van NEC want dat is een kutclub )
Oud 04-02-2005, 17:45
Gimme more beer
Citaat:
Twanos schreef op 04-02-2005 @ 15:38 :
in meerdere landen zijn er clubs failliet gegaan de afgelopen 2 jaar.. zou zonde zijn als dat in Nederland ook gebeurd dus maak er maar ophef over.
Hallo, dat zijn clubs die al jaren meer dan 300 miljoen schuld hebben en ineens hun krediet verliezen en incasseurs op hun dak krijgen.

Citaat:
(en we wensen het andere clubs niet echt toe, maar het blijft gewoon leuk om supporters van andere clubs op te naaien. Vooral van NEC want dat is een kutclub )
homo
Oud 04-02-2005, 21:16
Twanos
Twanos is offline
[QUOTE]Gimme more beer schreef op 04-02-2005 @ 18:45 :
Hallo, dat zijn clubs die al jaren meer dan 300 miljoen schuld hebben en ineens hun krediet verliezen en incasseurs op hun dak krijgen.

tevens zijn het ook clubs met een veel grotere begroting, de situatie is dus vergelijkbaar. Fortuna zat/zit echt op het randje (na de hulp van de gemeente wat minder nu)
Oud 06-02-2005, 14:32
Fley
Fley is offline
Falliet gaan en opnieuw beginnen, net als Fiorentina.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2005, 17:01
L1
L1 is offline
eigenlijk mag er van mij wel es een club failliet gaan. Er gaat zo jammerlijk veel belastinggeld heen en dat mag wel es stoppen. Als clubs zich zelf niet kunnen bedruipen hebben ze eigenlijk het recht niet te bestaan. Ik vind het jammer dat het Fortuna is, want ik had het liever Top Oss of Eindhoven failliet zien gaan
Oud 08-02-2005, 08:07
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
L1 schreef op 06-02-2005 @ 18:01 :
eigenlijk mag er van mij wel es een club failliet gaan. Er gaat zo jammerlijk veel belastinggeld heen en dat mag wel es stoppen. Als clubs zich zelf niet kunnen bedruipen hebben ze eigenlijk het recht niet te bestaan. Ik vind het jammer dat het Fortuna is, want ik had het liever Top Oss of Eindhoven failliet zien gaan
Ben ik het mee eens.. Het moest een keer gebeuren.. Dat het Fortuna is is dan jammer.. Ze hebben genoeg ploegen in het Zuiden van het land die in de eredivisie spelen.. Ik heb niks met Fortuna en ik vind het met Vitesse een ander verhaal.. Die gasten zitten in een grotere stad met meer groeimogelijkheden en Vitesse heeft een modern stadion waar 10-tallen miljoenen ingepomt zijn.

Eindhoven mogen ze van mij wel failliet laten gaan.. ze hebben al een club daar..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ja als je het van die kant bekijkt, inderdaad, misschien moet het maar eens gebeuren...
Kijk naar Zwitserland. In een vrij korte periode is daar nu al een derde betaald voetbalclub failliet gegaan, Servette uit Lugano (of was het nou Genève ). Dat was op papier de derde (!)Zwitserse betaald voetbalclub! Voor Zwitsers niveau dus een grote club en een domper voor het Zwitserse voetbal, ook al is Zwitserland uiteraard geen groot voetballand, maar dan nog. Die mensen kunnen nu niet meer naar hun club gaan kijken.
Echter, hier in Nederland wordt minder hard opgetreden en blijven ze toch maar geld in kleinere clubs steken, wat op lange termijn niet lijkt te werken. In veel gevallen als Fortuna, Top Oss, Veendam en Eindhoven lijkt me dat kansloos, omdat deze al jaren bivakkeren in de kelder van het betaald voetbal (oke Fortuna alleen niet, die speelden nog 3 jaar geleden Eredivisie).
MVV stond ook aan de rand van de afgrond, maar heeft nu het inmiddels nu weer financieel voor elkaar en is de laatste keer niet door de gemeente zelf geholpen. Dat is een van de weinige uitzonderingsgevallen.
Oud 08-02-2005, 18:40
Verwijderd
Lekker failliet laten gaan. Ze stoppen geld in een zinkend schip. Volgend jaar zullen ze waarschijnlijk wel weer aankloppen voor geld.
Idd. Netzoals in Zwitserland wat ploegen failliet laten gaan, misschien dat ze daar van leren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:39
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 08-02-2005 @ 09:07 :
Ben ik het mee eens.. Het moest een keer gebeuren.. Dat het Fortuna is is dan jammer.. Ze hebben genoeg ploegen in het Zuiden van het land die in de eredivisie spelen.. Ik heb niks met Fortuna en ik vind het met Vitesse een ander verhaal.. Die gasten zitten in een grotere stad met meer groeimogelijkheden en Vitesse heeft een modern stadion waar 10-tallen miljoenen ingepomt zijn.

Eindhoven mogen ze van mij wel failliet laten gaan.. ze hebben al een club daar..
Als die groeimogelijkheden er echt zijn voor Vitesse, waarom is het daar dan ook zo gigantisch mis gegaan? Volgens mij dien je gewoon een rechte lijn te trekken. Wat er in Arnhem gebeurd vind ik op z'n zachts gezegd héél dubieus.
Maar er zijn wel meer dubieuze dingen daar. Enorme geldnood, belastinggeld inpompen, en vervolgens doodleuk 1.600 man weigeren, alsof je het geld niet eens wilt hebben..
Duitsers zijn er overigens wel welkom, op z'n minst ook dubieus te noemen.

Maar om een lang verhaal kort te maken. Voetbalclubs moeten weer terug naar hun oorsprong. Gooi de standions weer in de woonwijken, zet er wat kroegen omheen, en het volk weet de weg naar het stadion weer te vinden, rijendik!
Niemand zit te wachten op een woonboulevard, en 7 doe-het-zelfzaken, met ergens in het verlengde een voetbalstadion!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 16:18
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Battigol schreef op 26-01-2005 @ 21:45 :

De gemeente Geleen-Sittard wacht gewoon net zo lang met het nemen van een besluit, totdat het niet meer nodig is. En geef ze eens ongelijk. Tis al lange tijd een financieel ernstige zaak in Sittard, maar nu zal het wel echt gedaan zijn. Of Mark van Bommel en Kevin Hofland moeten weer willen terugkeren?
Neen, neen... Ze wachten niet lang, ze werken gewoon op hun tempo.. Het tempo van de overheid.
Oud 09-02-2005, 18:34
Gimme more beer
Citaat:
Twanos schreef op 04-02-2005 @ 22:16 :
tevens zijn het ook clubs met een veel grotere begroting, de situatie is dus vergelijkbaar. Fortuna zat/zit echt op het randje (na de hulp van de gemeente wat minder nu)
Een veel grotere begroting is niet zo moeilijk als je honderden miljoenen schuld hebt. Financieel is Fortuna lang niet zo instabiel als een club als Parma bijvoorbeeld was. Er durft alleen nog geen sponsor z'n kop boven water te steken. Maar dat gaat wel gebeuren, zeker als een faillissement (wat waarschijnlijk een doorstart in een lagere divisie betekent) op de loer ligt.
Oud 09-02-2005, 21:59
number9
number9 is offline
Van mij mogen ze best € 10,- krijgen, dan heeft de gehele selectie tenminste weer een maandloon
Oud 09-02-2005, 22:06
Geomancer
Geomancer is offline
Ach,wat jammer voor al die Fortuna-haters hier.Fortuna een nietszeggend clubje?Volgens mij ken jij absoluut de historie van het vaderlandse voetbal niet.Fortuna stond aan het begin van het betaalde voetbal in Nederland.De directeur toendertijds van Fortuna 54' heeft dit -samen met andere-weten te realiseren.

Het gaat nu steeds beter met de club volgens interne bronnen.Dagelijks komen er nieuwe sponsoren bij,huidige sponsoren verlengen contracten en er zijn gesprekken met enkele kapitaalkrachtige buitenlandse ondernemingen.Geloof me maar,in Sittard komt het helemaal goed.

En Oizo,jou zie ik (hopelijk) spoedig in Zitterd voor de wedstrijd FSC-MVV..ben maar blij dat Fortuna nog bestaat,want deze wedstrijden zijn datgene waar je graag naar uitkijkt,niet dan?

Sittard Till I Die
Oud 10-02-2005, 05:17
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Geomancer schreef op 09-02-2005 @ 23:06 :
Sittard Till I Die
Sterf dan lekker
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 13:23
Geomancer
Geomancer is offline
Omdat de club nog lang niet failliet zal gaan,hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken over mijn levensverwachting
Oud 10-02-2005, 16:20
L1
L1 is offline
juich maar niet te hard....want een schuld van 24 miljoen is echt niet zomaar weg. Als de gemeente/sponsor niet meer wil is de club zo dood als een PIER
Oud 11-02-2005, 06:25
number9
number9 is offline
zie t als iemand die aan de beademing ligt.

ze zijn er nog wel, maar aan de andere kant ook niet.
Zodra t slangetje eruit gaat....
Oud 11-02-2005, 11:19
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
L1 schreef op 10-02-2005 @ 17:20 :
juich maar niet te hard....want een schuld van 24 miljoen is echt niet zomaar weg. Als de gemeente/sponsor niet meer wil is de club zo dood als een PIER
Inderdaad... er zal nog heel wat werk verricht moeten worden. Als een club met zo'n grote schuld weer financieel gezond wil worden, zal dat pas kunnen op een lange termijn, binnen 1 of 2 jaar is dat niet zomaar gedaan. Of er moet een miljonair opstaan die zomaar ff 25 miljoen Euro aan de club geeft.

Citaat:
Geomancer schreef op 09-02-2005 @ 23:06 :
En Oizo,jou zie ik (hopelijk) spoedig in Zitterd voor de wedstrijd FSC-MVV..ben maar blij dat Fortuna nog bestaat,want deze wedstrijden zijn datgene waar je graag naar uitkijkt,niet dan?
Tuurlijk. Wat dat betreft (de derby's) hoopte ik ook niet dat Fortuna failliet zou gaan. Maar als je kijkt naar wat in andere landen zoals Zwitserland gebeurt, zou het misschien maar eens goed zijn dat we in Nederland ook eens 1tje failliet lieten gaan. Ook een leer voor de andere clubs. Want als meerdere clubs er zo voor staan als Fortuna, dan is dat toch eigenlijk niet meer normaal in Nederland. Maar goed, we zien het wel. Voorlopig kunnen ze blijven bestaan en kunnen we nog lekker tegen ze voetballen. 22 april was het, Fortuna uit? Hopen dat het voor MVV weer zo'n mooie avonden worden als vorig jaar in maart (1-2 winst) en oktober (3-0 winst)
Oud 12-02-2005, 12:11
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
baas schreef op 26-01-2005 @ 22:06 :
Tjsa van mij mogen ze die boedel opdoeken, maar dat hadden ze ook wel met Vitesse moeten doen en met dat clubje uit Breda. Overigens heeft bij mijn weten MVV toch een rijkere historie dan Fortuna, of zit ik nu mis?
Maar ik verwacht dat ze wel gered zullen worden.
Er zitten toch wel heel wat verschillen tussen Fortuna en dat clubje uit Breda.

Zo was de schuldenlast van NAC veel lager en de begroting veel hoger waardoor de schuld makkelijker terugbetaald kon worden.

Ook is NAC een uithangbord voor Breda, iets wat bij Fortuna niet of een stuk minder is, er zit beduidend meer kwaliteit en waarde in de spelersgroep en de achterban van NAC is vele malen groter.

En is de kans op promotie en dus extra inkomsten veel kleiner.
Oud 13-02-2005, 15:21
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
baas schreef op 26-01-2005 @ 22:06 :
Overigens heeft bij mijn weten MVV toch een rijkere historie dan Fortuna, of zit ik nu mis?
Inderdaad waar ja. En niet alleen omdat wij al bijna 103 jaar bestaan en Fortuna minder lang... maar gewoon omdat MVV waarschijnlijk een meer beweeglijkere en dus waarschijnlijk een rijkere historie heeft gehad.
Oud 15-02-2005, 17:50
AGH
AGH is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 09-02-2005 @ 15:39 :
Maar om een lang verhaal kort te maken. Voetbalclubs moeten weer terug naar hun oorsprong. Gooi de standions weer in de woonwijken, zet er wat kroegen omheen, en het volk weet de weg naar het stadion weer te vinden, rijendik!
Niemand zit te wachten op een woonboulevard, en 7 doe-het-zelfzaken, met ergens in het verlengde een voetbalstadion!
En voetbal weer op zaterdagavond!

Het is inderdaad mis gegaan bij het invoeren van de B.V.O’s.
Sport7 kwam om de hoek, alles kon en alles was prachtig en uiteindelijk zijn clubs al jarenlang de rotzooi van voorgangers aan het opruimen. Bij ons is het begonnen met een nieuw stadion wat al in 1992 gebouwd zou worden.
Dankzij wanbeleid van de gemeente is dit stadion er nooit gekomen, is er geen geld in de club gepompt dankzij dit lakse beleid en is er ook nog iemand geweest die luchtkastelen heeft gebouwd en de club met een gigantische schuld heeft opgezadeld.

En nu hebben wij ook de befaamde gele kaart van de KNVB gekregen, zullen we op 1 maart ook drie punten in mindering krijgen, is onze algemeen directeur weg en staat de gemeente nog steeds glazig te kijken alsof het om een prullenbak met wat graffiti gaat. Bij ons heeft het te maken met de claim van een bouwbedrijf die al in 1992 een nieuw stadion wilde bouwen, iets wat de gemeente continue is tegengegaan wegens rare, onbeduidende bestemmingsplannen (op een plek waar nu nog steeds niets staat), milieubewegingen, zeurende buurtbewoners en uiteindelijk spelen we nog steeds (gelukkig) in de Adelaarshorst. Echter het bouwbedrijf heeft zes ton in de club gestoken bij wijze van investering en dat geld willen ze nu terug. De gemeente speelt hierin ook nog een rol omdat Go Ahead een recht van opstal wil waarover de gemeente nu minstens een half jaar loopt te discussiëren.

Kortom, wij moeten vrijdag voor de zoveelste keer de straat op en er zal een voetbalspelletje gespeeld worden tussen twee clubs die nauwelijks aan voetballen denken.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 09:53
AGH
AGH is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 11-02-2005 @ 12:19 :
Tuurlijk. Wat dat betreft (de derby's) hoopte ik ook niet dat Fortuna failliet zou gaan.
Nodig ze eens uit bij de McDonalds. Bij jullie is die wat dichterbij het stadion.
Die Fortunezen (en uiteraard ook Genk) zijn er niet weg te krijgen!! Ze blijven er zelfs voor in de bosjes liggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten