![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar ik denk dat mijn lichaam toch niks meer kwijt wil. kan dat? maar ook niks er bij he? want ik merk niks aan de weegschaal als ik zeer veel/ vrij weinig eet. Ja als ik niet met eten bezig ben voel ik me een stuk beter ![]()
||
Citaat:
Fitday.com kom ik niet, ik dacht dat mijn Engels best redelijk was, maar ik loop al vast bij het brood ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben sinds 10 januari al 7 kilo mee afgevallen!
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- Wat is je lengte? - Je begingewicht? - Je streefgewicht? - Hoeveel kcal mik je op per dag? - Wat eet je dan gemiddeld op een dag? |
![]() |
||
Citaat:
Ik begin de dag met 400 ml magere yoghurt, dan eet ik 2 bruine boterhammen met mager beleg (achterham, jam, appelstroop, enz) als lunch en 's avonds eet ik gewoon warm. (ook ongezonde maaltijden zoals lasagne). Als ik tussendoor honger heb dan neem ik fruit. Ik drink ongeveer 2 liter water per dag en ik drink groene thee met ginseng. Verder snoep ik zo min mogelijk. En dit 'dieet' gaat goed want ik ben in 5 week al 7 kilo kwijt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ter verduidelijking: Als ik 5 boterhammen eet, veel avondeten en dan nog 500 gram kwark én fruit en melk, kom ik aan de 1500 kcal. Even in schema wat jij eet: Ontbijt: 400 ml magere yoghurt: 168 kcal Lunch: 2 bruine boterhammen: 172 kcal 2x mager beleg: 50 kcal Avondeten: Bijv. lasagne: 400gram (vrij veel zelfs): 632 Fruit: Bij elkaar zo'n 150 kcal in totaal misschien. Bij elkaar 1172 kcal. Dat is wanneer je óngezond avondeten neemt en dan ook nog veel (400 gram). Daar komt bij dat je nu al een bmi hebt van 23, hoe ver wil je nog gaan? |
![]() |
||
Citaat:
ik weet alleen niet hoeveel gram een hotdog normaliter is.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je ontbijt is te weinig, en tussendoor mag je ook best wat eten, bij dat fruit. Dat je probeert af te vallen door ook ongezonde dingen te eten, zegt genoeg ![]() ![]() Bovendien vraag ik me af waarom je van dieet spreekt, ik noem dit eerder uithongering. Sorry als je je nu aangevallen voelt of op je teentjes getrapt bent, zo bedoel ik 't niet, maar dit is mijn mening. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik probeer zo goed mogelijk bij te houden wat ik eet zodat ik niet onder de 1000 kcal kom. Dat lukt. Ik zit meestal rond 1200/1300 kcal. Ik heb hier een voorbeeld van wat ik zoal eet. Dit was afgelopen vrijdag. Ontbijt: 400 ml magere yoghurt = 128 kcal 30 ml vruchtenlimonade (siroop) = 90 kcal 500 ml water Lunch: 2 snee volkorentarwe brood = 156 kcal 6 gram halvarine = 22 kcal 15 gram jam aarbeien (hero d'light) = 20 kcal 15 gram appelstroop = 34 kcal 300 ml water Tussendoor: 1 sinaasappel 48 kcal 1 appel 60 kcal kcal 400 ml groene thee met ginseng Diner: 150 gram aardappelpuree 150 kcal 75 gram champignons 12 kcal 75 gram wortelen (gekookt) 32 kcal 150 gram rundergehakt 295 kcal 200 ml magere yoghurt 64 kcal Avond: 1 stuk fruit reep appel 127 kcal 20 gram chips naturel (1 handje) 108 kcal 400 ml groene thee met ginseng 1000 ml water Totaal 1346 kcal. ![]() ![]() Ik neem trouwens alleen in het weekend chips. Doordeweeks houdt ik het bij alleen een versnapering bij de thee 's avonds. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik heb ook vakantie gehad, 1 week. Ik heb best ongezond gegeten, vooral met carnaval. Maar nu zit ik weer in m'n vaste ritme ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je ziet het dus toch als dieet. Maar goed, maakt ook niet uit. Dan houden we 't maar op een ongezond dieet. Je zou beter kunnen zorgen dat je niet onder 1500 komt, ipv onder de 1000. Kijk eens in de openingspost en naar 't documentje van MD, wat jij eet is gewoon te weinig. Verder vraag ik me af waarom je post wat je op vrijdag hebt gegeten, en niet gewoon wat je vandaag/gisteren hebt gegeten. In je eerste post had je 't trouwens over: 'Ik begin de dag met 400 ml magere yoghurt, dan eet ik 2 bruine boterhammen met mager beleg (achterham, jam, appelstroop, enz) als lunch en 's avonds eet ik gewoon warm. (ook ongezonde maaltijden zoals lasagne).' Maar de werkelijkheid blijkt anders (je overzicht van wat je vrijdag hebt gegeten). Er zitten ongezonde dingen tussen (en meer dan een paar) en bovendien blijft 't gewoon veel te weinig voor iemand met jouw gewicht. |
![]() |
||
Citaat:
Normaal smeren mensen ogneveer 5 gram halvarine op hun brood per snee. Ik doe een dun laagje dus gok ik dat het 6 gram is (3 gram per snee). Daarnaast heb ik gelezen dat een gemiddeld mens ongeveer 15 gram jam op zijn boterham smeert, dus dat zal ik ook wel doen lijkt me. Op www.caloriewijzer.com staat dat een groentelepel wortelen 50 gram is. Ik schepte 1 lepel en nog ongeveer een halve, dus ik gok op 75 gram. Zo doe ik dat met alles. Het is een beetje gokken. Er zijn trouwens wel speciale dieetweegschalen voor kleine porties (zoals dus 15 gram), maar die heb ik zelf niet.. Blijf liever een beetje gokken dan dat ik 15 euro aan zo'n ding uitgeef. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat ik vandaag gegeten post ik niet niet omdat de dag nog niet om is. Ik heb nog niet warm gegeten. Gisteren kan ik wel posten, maar toen zat ik op 1600 kcal. Aangezien ik doordeweeks geen 1600 kcal eet, leek het mij niet representatief om gisteren te posten. Maar als het ongezond is om tussen de 1200 en 1400 kcal te eten als je wilt afvallen, waarom wordt het dan aangeraden? Dat staat bijvoorbeeld op een site als slimfast.nl |
![]() |
||
Citaat:
Maar volgens mij hebben de mensen hier ook geen commentaar op jouw streefgewicht, maar wel op de snelheid waarmee jij afvalt. 7 kilo in 5 weken is erg veel. Sterker nog, het is zoveel dat het voor je lichaam niet gezond is en dat je daarnaast kan verwachten dat je, zodra je op je streefgewicht zit, weer gaat aankomen. Ik denk dat beide problemen (ongezond bezig zijn en jojo-effect) niet jouw bedoeling zijn. Misschien kun je daarom toch nog iets meer gezonde dingen eten en op een iets langzamer tempo dat streefgewicht bereiken. Je hebt dan ook meer kans dat je het dieet (of hoe je het wil noemen) ook vol houdt wanneer je eenmaal de 74 kilo hebt bereikt.
||
Citaat:
Kijk die jam wat jij noemt tikt wel door in calorieen, maar het vult niet echt, en op deze manier went je lichaam aan weinig eten, zodat je naderhand kans hebt dat je weer terug jojoed (of hoe schrijf je dat ![]() En bovendien staat op zo'n site als slimfast.nl of voedingscentrum niet dat je chips moet eten (het is niet noodzakelijk en ongezond), dus dat zou ik dan ook als argument kunnen noemen. Hier mijn 1000e bericht ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat betreft dat dwaas zijn, waarschijnlijk heeft ze 't daar over personen van haar lengte die 60kg willen wegen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Een wat duidelijk beeld geef je ons als je post wat je gemiddeld op een (school)dag eet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik weeg nu 67 kilo. Bij zo'n 62 of 63 zou ik al tevreden zijn, maar 60 is toch wat ik het liefst zou bereiken. Ik heb het dan wel over lange termijn, want ik lijn dus niet drastisch. Ik probeer gewoon alles wat gezonder te doen (minder snoep en chips en wat meer fruit) en wat meer te bewegen. Maar als ik het goed begrijp zit jij al op je streefgewicht en wil je het nu gewoon vasthouden? Hoeveel ben je afgevallen om dat streefgewicht te bereiken?
||
Citaat:
Als je calorieën telt komt het op een gegeven moment toch een beetje op schatten aan, of je moet álles wat je eet precies gaan wegen en dan omrekenen naar calorieën. Lijkt me dat je dan echt obsessief bezig bent. (En ja, dingen als pasta weeg ik wel eerst voor ik het kook, dat kan ik niet schatten, maar verder komen die opgegeven grammen wel behoorlijk overeen met de werkelijkheid. Ik heb het wel eens nagewogen, en mijn boterham woog idd 35 gram.) Laatst gewijzigd op 13-02-2005 om 20:48. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wie zit er nu.... Verwijderd | 28 | 25-05-2003 14:15 |