Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Hoeveel uur huiswerk doe je gemiddeld per week?
1 uur 45 24.59%
2 uur 29 15.85%
3 uur 23 12.57%
4 uur 14 7.65%
5 uur 11 6.01%
6-7 uur 26 14.21%
8-9 uur 13 7.10%
10-12 uur 10 5.46%
12-15 uur 2 1.09%
meer dan 15 uur 10 5.46%
Aantal stemmers: 183. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2005, 16:50
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 17-01-2005 @ 16:50 :
Ze had 't over KWT-uren als ik 't goed begreep. Bij ons werkt 't zelfde als bij haar (I love stars dus), alleen zijn er niet die beperkingen hoevaak je iets mag.
En bij ons mag je in een tussenuur ook doen wat je wil idd.
Bij ons mag je ook doen wat je wilt in een tussenuur, althans we doen wat we willen (school verlaten enzo) of het ook officiel mag weet ik niet.
Oud 17-01-2005, 17:13
Verwijderd
2 uur per week denk ik.. 6e klas.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 17:15
McElroy
McElroy is offline
Ik zit nu in de 6e klas en ben maar ongeveer 3 uurtjes met mijn huiswerk per week bezig schat ik(uitgezonderd van de schoolexamens).

Dat was in de 5e echter wel anders. Toen had ik het namelijk wel vrij druk.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 22:04
polichinelle
polichinelle is offline
Vaak helemaal niks, leer alleen voor se's en rep's
Oud 18-01-2005, 09:15
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
tussen 10 en 12uur
Oud 18-01-2005, 16:02
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
I love stars schreef op 17-01-2005 @ 17:50 :
Bij ons mag je ook doen wat je wilt in een tussenuur, althans we doen wat we willen (school verlaten enzo) of het ook officiel mag weet ik niet.
Ik vind t nog steeds raar hoor. Wat bedoel je er precies mee dat je je moet intekenen voor die kilowatturen Het klinkt echt als grote onzin.

En mijn school heet trouwens geen Heaven College (bij lange na niet)
Oud 18-01-2005, 17:20
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Bernero schreef op 18-01-2005 @ 17:02 :
Ik vind t nog steeds raar hoor. Wat bedoel je er precies mee dat je je moet intekenen voor die kilowatturen Het klinkt echt als grote onzin.
kilowaturen lol , keuze werktijd uren , mag je zelf kiezen welk vak je hebt dus de mogelijkheid om meer aandacht , meer vragen te stellen aan de vakken die je moeilijk vind. Je kan bv. 11 wiskunde lessen in de week volgen als je wilt .
Oud 18-01-2005, 18:24
-(L)-
Citaat:
I love stars schreef op 18-01-2005 @ 18:20 :
kilowaturen lol , keuze werktijd uren , mag je zelf kiezen welk vak je hebt dus de mogelijkheid om meer aandacht , meer vragen te stellen aan de vakken die je moeilijk vind. Je kan bv. 11 wiskunde lessen in de week volgen als je wilt .
Maar hoeveel KWT-uren heb je dan per week? En is dat voor iedere klassenlaag hetzelfde?
Zelf heb ik er 3 per week, en ik vind dat eigenlijk wel meer dan genoeg.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 21:12
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
I love stars schreef op 18-01-2005 @ 18:20 :
oooooo

Daar heb ik dus echt nog nooit van gehoord Zeker een voordeel of zijn die beesten nog handig ook? Ik zou er zelf weinig aan hebben denk ik omdat ik thuis toch beter leer dan op school.
Oud 19-01-2005, 08:16
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 18-01-2005 @ 19:24 :
Maar hoeveel KWT-uren heb je dan per week? En is dat voor iedere klassenlaag hetzelfde?
Zelf heb ik er 3 per week, en ik vind dat eigenlijk wel meer dan genoeg.
Wij hebben er 8 per week, vwo met elkaar en havo met elkaar. De 4,5 ,6 klas zitten dan dus doorelkaar heen.
Oud 19-01-2005, 08:18
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Bernero schreef op 18-01-2005 @ 22:12 :
oooooo

Daar heb ik dus echt nog nooit van gehoord Zeker een voordeel of zijn die beesten nog handig ook? Ik zou er zelf weinig aan hebben denk ik omdat ik thuis toch beter leer dan op school.
Heel handig je schiet er echt mee op. Vooral in de stilte ruimte waar de keus is werken of vervelen en voor je uit kijken schiet je op . Maar door die beesten liep ik bij sommige vakken een week of meer voor. Maar dus wist ik niet meer wat ik in die beesten moest doen . Maar toen ben ik maar gaan sammenvatten voor se week (een maand van te voren )
Oud 19-01-2005, 11:39
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
polichinelle schreef op 17-01-2005 @ 23:04 :
Vaak helemaal niks, leer alleen voor se's en rep's
ja same here
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 12:30
Verwijderd
Ik kan het me niet zo goed meer herinneren eigenlijk.. in de 4e maakte ik nog weleens huiswerk en leerde ik ook wel voor proefwerken enzo.. geen idee hoeveel. In de 5e en 6e niet meer.. dus dan haalde ik de 1 uur per week niet eens, deed ik tijdens de lessen niks en leerde ik haast niet voor proefwerken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 20:57
b@rt-online
b@rt-online is offline
als ik een proefwerk heb ongeveer 2 uur in de week. als ik niks bijzonders heb minder als 1 uur.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 16:44
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 14-01-2005 @ 22:32 :
wat doen jullie allemaal weinig zeg!
ik zit in 5 gymnasium en ik werk minstens 15 uur per week denk ik wel.
dingen als latijn vertalen en benoemen en al die sommen wis, na en sk maken duren vet lang... en dan al die boeken die we voor school moeten lezen... en het profielwerkstuk...
tja...

of ben ik de enige eerlijke hier?
ik zit ook in 5 gym. Latijn maak ik niet, sta toch wel een 8. Wiskunde hoef ik maar 1 of 2 keer van de 3 lessen te komen, binnen die tijd heb ik mn weektaak wel af, sta ook hier een 8 voor.
Na en Sk heb ik niet, Ak wel dit doe ik gewoon in de les.

Maar stel je nou voor dat je geen maakwerk zou doen, hoelang ben je dan bezig?

Ik heb trouwens geen enkel k-uur, c-uur of iets dat er op lijkt
Ik heb gewoon tussenuren, mag je doen wat je wilt

Laatst gewijzigd op 20-01-2005 om 17:08.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 20:09
Cinamon
Cinamon is offline
Gemiddeld per week? 8-9 uur.
Zit in 5 vwo. Misschien dat dat iets uit maakt? Heb het best druk op school enzo. Allemaal vakken die ik afsluit, dossiers die bij elkaar gemaakt moeten worden en ga zo maar door. De eindeloosheid van School Examen Toetsen PTA, lekker man en ga zoo maar door.
Ik heb ook (particulier) huiswerkbegeleiding na school. Daar zit ik drie keer per week, gemiddeld zo'n 2 uur. Dat is dus al 6 uur.
Verder doe ik in het weekend nog wat en aan werkstukken ofzo thuis, dan kom ik wel aan 8-9 uur.
Oud 22-01-2005, 16:08
-(L)-
Citaat:
rubenrtv schreef op 20-01-2005 @ 17:44 :
Wiskunde hoef ik maar 1 of 2 keer van de 3 lessen te komen
Haha, ik ook Ze moeten toch iets met je als je een 9,1 staat

Wat betreft die NT discussie;
Ik denk dat inderdaad voor de meeste NT'ers geldt dat ze C&M makkelijker vinden, maar niet voor allemaal (zelf zou ik 't een ramp vinden, als ik C&M moest doen).
Ik ben 't er dus mee eens dat NT'ers over het algemeen beter alfa-vakken aankunnen, dan CM'ers (& EM'ers) beta-vakken.

Maar wat maakt het ook eigenlijk uit? Ik denk dat iedereen bij de profielkeuze gewoon moet kijken naar zijn/haar interesses, en dan kijken naar welke profielen hij/zij aankan. En dan een keuze maken.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 20:46
Bernero
Bernero is offline
Is dat niet in een andere topic

En wat betreft het feit dat sommige mensen met een goed punt een aantal lessen niet moeten komen: ik sta een 10 voor natuurkunde en tegen mij hebben ze nog nix gezegd Doen ze dat automatisch of moet je daar zelf voor vragen? Mij maakt het niet veel uit trouwens, want ik vind de natuurkundelessen wel leuk
Oud 23-01-2005, 21:27
Daboman
Daboman is offline
Ik heb gestemd op 6-7 uur. Toen ik nog op het vwo zat kwam het toch wel vaak neer op een uur per dag. Maar aan de andere kant, ik deed ook veel in de tussenuren en soms was het veel meer. Soms hoefde ik ook helemaal niets te doen; dan had ik het in de lessen of de tussenuren al af.

In m'n examenjaar lag het gemiddelde denk ik veel hoger, omdat ik wegens priveredenen het eerste halfjaar niet goed kon werken en er het tweede halfjaar dus een hoop ingehaald of bijgewerkt moest worden (vooral in de vorm van nieuwe dreigende tekorten wegwerken). Daar kwam nog bovenop dat ik al gestart was met 4 tekorten van vakken die me in de andere jaren ook al niet lagen. Eerst waren het er maar 3, maar literatuur ging opeens apart verder Zomaar opeens je slagingskansen in gevaar...

Maar ik weet het ook niet meer precies, dit is dus slechts een schatting.
Oud 24-01-2005, 14:37
-(L)-
Citaat:
Bernero schreef op 23-01-2005 @ 21:46 :

En wat betreft het feit dat sommige mensen met een goed punt een aantal lessen niet moeten komen: ik sta een 10 voor natuurkunde en tegen mij hebben ze nog nix gezegd Doen ze dat automatisch of moet je daar zelf voor vragen? Mij maakt het niet veel uit trouwens, want ik vind de natuurkundelessen wel leuk
Ik sta voor natuurkunde2 een 10, voor natuurkunde1 een 9. Ik vind de lessen natuurkunde ook gewoon leuk, ben 't enige meisje en 't is wel lachwekkend om te horen wat jongens allemaal vertellen als de leraar ff weg is
Wiskunde heb ik oa 1x per week het laatste uur, en daar hoef ik niet perse heen. 't was eigenlijk 't idee van de leraar zelf; hij zei dat hij me niet als afwezig op zou schrijven als ik niet zou naar de les kom (zo lang m'n cijfers goed blijven natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:05
Spacy
Spacy is offline
vroeger was t toch wel 3 uur huiswerk meestal in richting wetenschappen - wiskunde 8 , dunnow hoe da in Nederland noemt ^^. Maar zo nu ben ik toch gemiddeld 50 uur thuis bezig voor school per week.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 18:27
Experiment
Experiment is offline
Ik ben toch wel 5 - 8 uur bezig, die idd niet zitten in gewoon huiswerk maken, maar in een oneindige stroom leesverslagen, po's, handelingsdelen, examens en daarnaast 'gewone' overhoringen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 20:29
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Spacy schreef op 24-01-2005 @ 18:05 :
vroeger was t toch wel 3 uur huiswerk meestal in richting wetenschappen - wiskunde 8 , dunnow hoe da in Nederland noemt ^^. Maar zo nu ben ik toch gemiddeld 50 uur thuis bezig voor school per week.
Kijken de Belgen kunnen tenminste werken!
Oud 25-01-2005, 07:15
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Bernero schreef op 23-01-2005 @ 21:46 :

Tja, we hebben het een beetje samen bedacht
Oud 25-01-2005, 13:27
I love stars
I love stars is offline
Belgen moeten wel meer werken ze zijn dommmer *kliert*
Oud 25-01-2005, 16:53
Mindfields
Mindfields is offline
Ehm, 0? iig aan gewoon huiswerk, leren doe ik natuurlijk wel voor proefwerken, maar nooit echt veel meer dan een halfuurtje.
Oud 28-01-2005, 19:09
Sanctus
Sanctus is offline
1 a 2uur ofzo
ik maak me alleen druk voor een toetsweek, leve de tweede fase
Oud 28-01-2005, 19:10
Sanctus
Sanctus is offline
OMG

50 uur per week jezus das ook niet normaal
Oud 28-01-2005, 19:26
MB
MB is offline
Ik ben lui, ik besteed er misschien 3/4 uur aan per week... Behalve als er veel werkstukken zijn, dan misschien iets meer. DIe maak ik altijd in een keer af namelijk.

ik doe 5 Havo (mijn 6e jaar) En het gaat goed
Oud 28-01-2005, 19:46
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 18-01-2005 @ 10:15 :
tussen 10 en 12uur
Zoveel? En dan nog een 4.2 voor geschiedenis halen? dan doe ik het toch beter met mijn gemiddelde van 0 uur.
Oud 28-01-2005, 19:59
IvdSangen
IvdSangen is offline
Mjah, 6 VWO heb ik tot aan de kerstvakantie alles goed bijgehouden. Toen was het een uurtje per dag ofzo en na de kerstvakantie heb ik helemaal niks meer gedaan (praktisch). Voor de examens hoefde ik bijna niet meer te leren. Ik had het immers allemaal al een keer geleerd en het zat nog in mijn hoofd. Dat was het voordeel van NT/NG.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 00:14
Kevin D.
Kevin D. is offline
T/m 2e klas deed ik nog netjes soms 1 tot 2.5 uur per dag.

Daarna ging het in rap tempo omlaag, op 4 TM 6 atheneum deed ik hoogstends 1 uur per week, en met PTA's en werkstukken hoogstends 2 tot 3 maar meer ook echt niet.

Punten waren trouwens wel maar op t randje en echt slim voel ik me nu ook niet. Maar heb wel het papiertje en daar gaat het om.
Oud 29-01-2005, 19:38
forumfreakie
forumfreakie is offline
iets van een uurtje per week, maar tijdens de toetsweek wel een stuk meer, dan zeker 1.5 per dag
Oud 30-01-2005, 14:36
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 28-01-2005 @ 20:46 :
Zoveel? En dan nog een 4.2 voor geschiedenis halen? dan doe ik het toch beter met mijn gemiddelde van 0 uur.
Ja, haal nou maar eerst die vieren op voor je weer es loopt op te scheppen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 14:44
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 30-01-2005 @ 15:36 :
Ja, haal nou maar eerst die vieren op voor je weer es loopt op te scheppen
Twee maar!
En ik sta tenminste geen 4 voor geschiedenis....

*kusje*
Oud 31-01-2005, 15:06
Verwijderd
met toetsweken leer ik meer dan op gewone dagen...dan leer ik nooit. Kga meestal een week voor de toetsweek leren (nu dus ) enne voor de rest nix eigelijk...

owjah kzit in 5havo
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 18:38
Buffy-Girl
Buffy-Girl is offline
Ik maak maar heeeel af en toe huiswerk, en verder leer ik alleen voor PW's.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 20:00
melkpakje
melkpakje is offline
4 uur ofzo denk ik..
ach nee veel minder ik voer niks uit
(zit trouwens in 5vwo)
Oud 31-01-2005, 22:04
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Als ik proefwerken heb leer ik daar zo'n 2 uur voor (hangt er vanaf wat), of als ik iets moet inleveren een uur ofzo... Anders, eigenlijk um 0 uur? Maar vanaf um morgen of overmorgen ga ik 2x per week aan wiskunde werken! Of Nederlands.....ja..............Zit trouwens in 5VWO NT NG +ec1,2 M&O. Moet je nagaan hoe easy. Al sta ik wel een onvoldoende voor Nederlands. 5je... pfft. en loop achter met ckv...maar zo ingehaald.

Laatst gewijzigd op 31-01-2005 om 22:06.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 12:22
kerelalakarel
kerelalakarel is offline
ik gok een uur of 5 a 6 per week. maar ligt er oowk aan hoeveel het voor die week is of course

gr ik
Oud 13-02-2005, 20:43
-Ik-16
-Ik-16 is offline
Ik denk ik zown 1/2 uur per dag.. verschilt heel erg hoor.. op zondag meestal veel langer (planners bijwerken) en rond pwweek/ptaweek en als we veel werkstukken moeten maken echt best heel lang
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 14:36
Boychatten
Boychatten is offline
De meesten lopen hier stoer te doen hoe weinig huiswerk ze hebben en of leren.
Nou zelf besteed ik toch cker 1 uur per dag aan huiswerk.6/7 per week
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 10:09
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik denk gemiddeld 1 tot 2 uur per week, ik maak eigenlijk nooit huiswerk (behalve handelingsdelen en po's), maar ik leer wel best wel lang voor proefwerken.
Reageren

Regels voor berichten