Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2005, 12:57
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik denk dat sander het is !
Oud 13-02-2005, 14:34
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Inf3sted Funk schreef op 13-02-2005 @ 13:01 :
nogmaals lottie.

je stuurt ze zingend (lottie)
het bos in (lottie stuurde de groepen aan vanuit het hilton)
eh zo had ik het nog niet gezien
Oud 13-02-2005, 16:47
Verwijderd
Ik heb zojuist de vorige aflevering bekeken, en volgens mij is het Lottie.
In de controldinges zaten zij en Yvon.
Yvon zei dat zij zelf geen kaart kan lezen, maar toch wilde zij steeds de telefoon om mensen aanwijzingen te geven. Lottie maakte stomme fouten. Dus ik denk dat Yvon Lottie verdenkt. En terecht. Ik dus ook.
Maar Gijs is ook stom.
Oud 13-02-2005, 17:02
Pla
Pla is offline
Jammer dat Victoria eruit is, maar volgens mij wilde ze het zelf..

Ik heb eigenlijk ook nog het idee dat ze het expres heeft gedaan omdat ze er gewoon geen zin meer in had.
Oud 13-02-2005, 19:28
skip
skip is offline
ik heb net aflevering 1 gekeken (die heb ik nooit kunnen zien) via internet en begin ineens heel erg te twijfelen. Gijs zegt namelijk (minuut 26 ong.) dat hij voor 2 dingen bang is: 1) bang om als mol ontdekt te worden en 2) dat hij niet weet wie de mol is.

wat me ook opviel, was dat de jury een vraag stelde over duikbrevetten. hij antwoordde dat hij er vier had en ze zeiden dat het waar was.....maar, hij heeft dat helemaal niet......toeval of toch meer?

nu moet ik alleen aflevering 2 nog kijken, om te zien hoe gijs zijn knie bezeerd heeft......

iemand nog eventuele verklaringen voor de opmerking van gijs uit aflevering 1???
Oud 14-02-2005, 14:28
Faerie
Faerie is offline
Tja, dat is inderdaad waar!
Waarom zou hij dit anders zeggen?
Als je niet de mol bent hoef je ook niet bang te zijn.....

En over Jim bij het koffertjes spel; hij ruilde het koffertje wel om voor een koffertje met minder geld ja, maar als hij de mol was geweest had hij gewoon heel dat koffertje nooit geruild, omdat Isabelle dat al had gedaan..En dan was Isabelle herkend en hadden ze gewoon geen geld gekregen.

Enne zijn gedrag in aflevering 5 is ook te verklaren.. hij deed het namelijk in opdracht van de mol.. en bovendien kwam HIJ ermee dat alle nummers in australie met 04 beginnen, hij heeft verder gewoon niet veel fout gedaan. Ik denk eerder dat hij gewoon de winnaar is..

Ik begin toch steeds meer Lottie te verdenken..
Oud 14-02-2005, 14:58
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Lottie is het niet als je het mij vraagt!

Ik denk Marc-Marie! Hij liep Sander de hele tijd te verdenken als mol <Nou dit is wel heel verdacht van je sander, nu is de verfwinkel dicht! Ik hoef geen Einstein te zijn om te zien dat jij nu al 3x de boel saboteerd!>
Daar was hij toch zelf bij!? Hij had zelf beter moeten opletten maar deed dat expres niet omdat het dan fout zou gaan.
En hij was de bedenker van dat verschrikkelijk mislukte kunstwerk! Stel dat Ivon en Isabelle nou niet zo'n geniaal kunstwerk hadden gemaakt....

En onze musicalster Jim klapt helemaal dicht voor een groot publiek! Dat kan echt niet!

Die twee zijn voor mij het meest verdacht!
(Lottie staat in mijn top 3 omdat ze er waarschijnlijk deze week ook nog niet uit gaat)

Laatst gewijzigd op 14-02-2005 om 15:01.
Oud 14-02-2005, 15:07
Balance
Balance is offline
Citaat:
Snoopy249 schreef op 14-02-2005 @ 15:28 :
Tja, dat is inderdaad waar!
Waarom zou hij dit anders zeggen?
Als je niet de mol bent hoef je ook niet bang te zijn.....
Juist om mensen in de war te brengen.. De twee opties gaan namelijk niet samen:

- Bang dat men er achter komt dat ie de mol is (gijs is dus de mol)
- Bang dat ie er niet achter komt wie de mol is (gijs is niet de mol).

Het is alleen maar een trucje om je in de war te brengen.
Ze zouden dit bovendien nooit zo duidelijk in een aflevering laten staan als het echt als hint kon worden opgevat.
Oud 14-02-2005, 17:18
skip
skip is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-02-2005 @ 16:07 :
Juist om mensen in de war te brengen.. De twee opties gaan namelijk niet samen:

- Bang dat men er achter komt dat ie de mol is (gijs is dus de mol)
- Bang dat ie er niet achter komt wie de mol is (gijs is niet de mol).

Het is alleen maar een trucje om je in de war te brengen.
Ze zouden dit bovendien nooit zo duidelijk in een aflevering laten staan als het echt als hint kon worden opgevat.
tja, het viel me gewoon ontzettend op. maar, de mensen die er tot nu toe uit zijn, die had ik ook niet op mijn lijstje staan als mol.

dan zit ik nog met die cijfers....die dat telefoonnummer vormden.....misschien zit daar ook weer een aanwijzing in, net als met elise 2 jaar geleden, daar wezen ook een aantal getallen op haar (in verschillende opdrachten).....

jim is m.i. wel heel verdacht, met dat vrachtwagen besturen, toch dat koffertje nog wisselen, dat zingen (hij kende het uit z'n hoofd en ineens staat hij met z'n mond vol tanden).....

wachten tot de volgende uitzending, misschien wel weer iets meer aanwijzingen!!

zometeen eerst afl. 2 via i-net gaan bekijken (dan heb ik ze allemaal gezien)!
Oud 14-02-2005, 23:42
geen punt.
geen punt. is offline
Bij mijn weten (het is al even terug) deed Gijs die uitspraak vóór dat het programma van start was gegaan. Daar ging ik in ieder geval van uit.
Oud 15-02-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
*** Sido *** schreef op 13-02-2005 @ 13:57 :
ik denk dat sander het is !
ik niet.
Oud 15-02-2005, 16:50
Balance
Balance is offline
Let op!
Vrijdag begint de aflevering pas om 21.55!
Oud 15-02-2005, 16:50
Faerie
Faerie is offline
Ik ook niet.

Sander:
Aflevering 2- Opdracht 1 : Mijnenveger en tonnen openen

Roept bij het tonnen openen dat ze moeten stoppen, zodat ze nog geld overhouden.

Afleverig 2 - Opdracht 2: Grotkruipen en rugzak kiezen

Zegt claustrofobisch te zijn, maar kruipt met succes door de grot.

Kiest een rugzak van Victoria, omdat zij anders de enige is zonder een rugzak.

Aflevering 3- Opdracht 2: Wie van de 3

zijn groep weet 3000,- euro te winnen.

Aflevering 5- Opdracht 1: Zingen en knutselen

Zijn groep kiest de creatie van Isabelle en Yvon, en deze wordt niet herkend door de kunstkenner waardoor ze 2500,- euro winnen.

Dit is toch geen mol?
Zoja dan doet ie het nogal slecht want hij heeft er niet echt duidelijk voor gezorgd dat ze minder geld kregen of dat ze geld verloren..
Oud 15-02-2005, 17:17
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
aflervering 1: bij het lieg spel, houd hij zich niet aan de regels ( je moest 1 liegen en 1 waarheid )
aflevering 2: sander houd van iedereen apart bij wie volgens hem de mol zou kunnen zijn ( maar van hem zelf houd hij dusniets bij ) en dat allemaal maakt hem al minder verdacht tov de anderen, omdat hij druk bezig is, met het vinden van de mol,
aflevering 3: sander hangt dan de heletijd aan de telefoon, en speelt belangrijke informatie gewoon bewust NIEt door,
aflevering 4: sander zorgt ervoor dat marc marie slecht rijd en ( volgens mij ) daardoor 2 pionnen omgooit,.. sander spoorde marc marie aan, om langzamer te gaan rijden, terwijl ze de tijd van het andere team moesten verbeteren
aflevering 5: Sander spoort MM aan later terug te gaan naar de schildersspullenwinkel, maar als ze daar weer terugkomen is de winkel net dicht. verder was het een team besluit, om het andere kunstwerk te nemen... MARC MARIE zegt dan ook zoiets van: het is overduidelijk dat we deze moeten nemen...

maar goed..

ik hou het dus voorlopig even op sander
Oud 15-02-2005, 17:58
geen punt.
geen punt. is offline
Dat was Roeland die twee keer loog bij het liegspel...

Maargoed de muzikale hints wijzen op Sander...

Ik ga zo eens die van gister luisteren
Oud 15-02-2005, 21:15
Ketjing
Ketjing is offline
Even wat dingen uit het begin:
Sander en Gys maakte foto's van de borden van personen (Mol weet dat dit niet mag, dit soort zaken moeten ingeleverd worden)
Isabelle liep gewoon er strak langs op (had info blijkbaar niet nodig)
Oud 15-02-2005, 21:24
Ketjing
Ketjing is offline
De Balk van het verdiende geld bij de liegronde word bij Jim ineens erg vaag, de letters blijven zichtbaar, maar de hele achtergrond vervaagd
Oud 15-02-2005, 22:02
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 15-02-2005 @ 22:15 :
Isabelle liep gewoon er strak langs op (had info blijkbaar niet nodig)
Die zin begrijp ik niet.
Oud 15-02-2005, 22:06
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 15-02-2005 @ 23:02 :
Die zin begrijp ik niet.
keek niet op de borden ofzo, ze liep 1 een keer de gang door
Oud 15-02-2005, 22:08
Freshh~
Freshh~ is offline
ja maar Victoria ook niet, die keek alleen even snel naar haar eigen bord en liep door
Oud 15-02-2005, 22:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 15-02-2005 @ 23:02 :
Die zin begrijp ik niet.
Gijs en Sander dachten slim te zijn door foto's te maken van het bord vol informatie. Dan zouden ze later die foto's kunnen gebruiken in hun zoektocht naar de mol.

Maar de mol wist natuurlijk allang dat ie vlak daarna al z'n spullen af zou moeten geven! Het maken van foto's heeft dus helemaal geen zin. Dit spreekt dus tegen Sander en Gijs.

Isabelle liep straks langs de borden. Dit doet vermoeden dat zij het niet belangrijk vond om de informatie uit d'r hoofd te leren. Dit kan als oorzaak hebben dat ze al die informatie al kende: als mol heb je natuurlijk de mogelijkheid om je van te voren al flink in te lezen.
Oud 15-02-2005, 22:23
geen punt.
geen punt. is offline
Aan de andere kant... Sander laat sowieso blijken dat hij extreem veel met het uitzoeken wie de mol is bezig is, dat terwijl George, zijn grote 'voorbeeld' dat ook deed. Dit om de boel te misleiden, dus hij kan die foto's ook voor de show gemaakt hebben. Isabelle is gewoon dom
Oud 15-02-2005, 23:12
Freshh~
Freshh~ is offline
de muzikale aanwijzing: 'I'm Not In Love' van 10CC
tekst:
And just because
I call you up
Don't get me wrong, don't think you've got it made
Oud 16-02-2005, 08:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 16-02-2005 @ 00:12 :
tekst:
And just because
I call you up
met nog een raar toontje tussendoor.
Oud 16-02-2005, 11:58
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
skip schreef op 14-02-2005 @ 18:18 :

jim is m.i. wel heel verdacht, met dat vrachtwagen besturen, toch dat koffertje nog wisselen, dat zingen (hij kende het uit z'n hoofd en ineens staat hij met z'n mond vol tanden).....

Dat zou kunnen komen doordat hij van de mol de opdracht gekregen zou hebben het expres fout te doen en daardoor 3 vragen goed te krijgen...
Oud 16-02-2005, 12:04
Miracle
Miracle is offline
Jim voelde zich genaaid door de programma makers, want hij had een vrijstelling kunnen krijgen als hij het beste zong. Dat maakt hem minder verdacht...

Ik verdenk Yvon. Ze weet soms net iets teveel...
Oud 16-02-2005, 12:07
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Miracle schreef op 16-02-2005 @ 13:04 :
Jim voelde zich genaaid door de programma makers, want hij had een vrijstelling kunnen krijgen als hij het beste zong. Dat maakt hem minder verdacht...

Ik verdenk Yvon. Ze weet soms net iets teveel...
Ja, en schopt de andere keer weer ineens alles in de war, zoals met dat bellen..
Oud 16-02-2005, 14:13
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 16-02-2005 @ 00:12 :
tekst:
And just because
I call you up
10CC hmm
C is de 3e letter van alfabet, de 13e letter (10 erbij) is de M
10CC is M-M....
Oud 16-02-2005, 14:17
sinaasappeltje>
sinaasappeltje> is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 16-02-2005 @ 15:13 :
10CC hmm
C is de 3e letter van alfabet, de 13e letter (10 erbij) is de M
10CC is M-M....
romeinse dingen
Oud 16-02-2005, 14:20
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
sinaasappeltje> schreef op 16-02-2005 @ 15:17 :
romeinse dingen
met M-M bedoel ik Marc Marie
Oud 16-02-2005, 16:16
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 16-02-2005 @ 15:20 :
met M-M bedoel ik Marc Marie

Dat zou echt stom zijn.
Oud 16-02-2005, 17:13
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Miracle schreef op 16-02-2005 @ 17:16 :

Dat zou echt stom zijn.
Als je vorige serie gezien hebt, weet je dat aanwijzingen altijd heel lastig te vinden en ver gezocht zijn
Vorig jaar was Elise de mol, toen werd oa. für Elise achterstevoren afgespeeld en was er een afleving waarbij de laatste cijfers van de klok die in beeld kwam de naam Elise vormde

ik denk vanaf nu dus alleen nog maar ver en moeilijk
Oud 16-02-2005, 18:11
Rosalien
Rosalien is offline
Ik geloofde Sander wel, het is toch logisch dat je eerst de materialen uitzoekt, en dan pas de benodigde plaksel e.d uitzoekt!
Marc-Marie was Sander gewoon verdacht aan het maken.

Iemand verdacht Lottie omdat zij o.a. voorin het treinstel zat, maar dit was niet gepland, het zou roeland zijn, maar omdat deze ziek was ging zij ervoor in de plaats.

Die tekst van het liedje is wel voor de hand liggend, té voor de hand liggend... I call you up Dus dat zou Lottie en Yvon betekenen...

En nog iets, op de site www.wieisdemol.com daar is er af en toe en hint van 'deenigeechtemol'. Nu had de mol een mailtje gestuurd naar een forummer...Ik vroeg me al af, is dat wel echt? ..die kletst maar wat.. en doet alsof hij 'de enige echte molkenner' is..heeft iemand dit ook gelezen, of ist opgevallen??

uhm..kben hier vrij nieuw hoor, maar wie zegt dat de Echte Mol ie PM gestuurd heeft?? is dat wel echt?

de pm is echt, de enigeechtemol is 'erkend insider'

Ja, dat is wel echt. Die status is gecontroleerd.

berichtjes van de site, er is ook een heel topic met de enigeechtemol..
http://www.wieisdemol.com/topic,1366...107879869.html maar ik krijg deze zelf niet geopend..

Een insider..wie bedoelen ze daarmee...iemand die bij het programma werkt(e)??
Oud 16-02-2005, 18:19
Balance
Balance is offline
Ik lees daar heel veel mee en heb die discussie ook gevolgd.

Als ik het goed begrepen heb is er in de voorgaande jaren een keer iemand geweest die die nick registreerde en die beweerde de echte mol te zijn. Hij gaf hints ed. en achteraf bleek ie ook daadwerkelijk de mol te zijn. De hints bleken ook echt naar de mol te leiden (weliswaar net zo vaag als de hints van schiffer, maar goed).
Die nick wordt telkens doorgegeven aan de volgende mol.
Dat is wat ik eruit begreep, maar ik kan natuurlijk ook niet zeggen of het waar is. Ik denk het wel, maar dat zegt niks

De enigeechtemol heeft het volgende gepost in dat topic:
. _ . _ _ _ _ _ _ _ . _ _ _ . _ _ _ . _ . _ . . . . . _ _ _ _ .

Edit: dubbele spaties doen het niet op dit forum. Maar het is dus een morsecode.

Het betekent 'rookgordijn'.
Oud 16-02-2005, 18:26
geen punt.
geen punt. is offline
I call you up kan ook slaan op de anderen, want Lottie en Yvon konden de anderen niet bellen, alleen de links en rechts groep konden bellen.
Oud 16-02-2005, 18:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 16-02-2005 @ 19:26 :
I call you up kan ook slaan op de anderen, want Lottie en Yvon konden de anderen niet bellen, alleen de links en rechts groep konden bellen.
idd. en niet iedereen uit de rechts en links groep heeft ook daadwerkelijk gebeld, dus ook daar vallen weer mensen af.
Oud 16-02-2005, 19:08
Ketjing
Ketjing is offline
Marc Marie en Lottie hadden telefoon bij Treinspel
Jim, Sander, Yvon idem

Victoria, Yvonne en Isabelle niet en daar zijn er al 2 van uit
Oud 16-02-2005, 20:48
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
in de aflevering in dat winkelcentrum voordat ze de koffertjes gaan wisselen staat er op de achtergrond tekst in spiegelbeeld op een ruit geschreven...heeft iemand dit kunnen lezen?
Oud 16-02-2005, 21:47
geen punt.
geen punt. is offline
Uhm nee daar let ik niet op... maar als je vanuit een toko filmt dan heb je dat he...
Oud 16-02-2005, 21:55
Balance
Balance is offline
Ik kan me herinneren dat ik zoiets een keer gezien heb maar dat het toen een gewone winkelnaam was. Maar ik weet niet of dat in die aflevering was of dat zoiets vaker is voorgekomen.
Oud 17-02-2005, 06:03
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 16-02-2005 @ 18:13 :
Als je vorige serie gezien hebt, weet je dat aanwijzingen altijd heel lastig te vinden en ver gezocht zijn
Vorig jaar was Elise de mol, toen werd oa. für Elise achterstevoren afgespeeld en was er een afleving waarbij de laatste cijfers van de klok die in beeld kwam de naam Elise vormde

ik denk vanaf nu dus alleen nog maar ver en moeilijk
Ik bedoel dat het stom zou zijn als MM de mol is.
Oud 17-02-2005, 09:58
Anne
Anne is offline
Wat mij in deze aflevering ook viel was toen M-M en Sander in de taxi zaten. Er werd toen een bordje in de taxi met een nummer erop (oranje-wit bordje) heel erg duidelijk in beeld genomen voor wel een paar seconden. Ik kan me niet voorstellen wat het nut daarvan is, tenzij het een hint is... Maar ik weet dus niet meer wat voor nummers erop stonden. Iemand anders gezien?
Oud 17-02-2005, 11:20
Rosalien
Rosalien is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-02-2005 @ 19:19 :
Ik lees daar heel veel mee en heb die discussie ook gevolgd.

Als ik het goed begrepen heb is er in de voorgaande jaren een keer iemand geweest die die nick registreerde en die beweerde de echte mol te zijn. Hij gaf hints ed. en achteraf bleek ie ook daadwerkelijk de mol te zijn. De hints bleken ook echt naar de mol te leiden (weliswaar net zo vaag als de hints van schiffer, maar goed).
Die nick wordt telkens doorgegeven aan de volgende mol.
Dat is wat ik eruit begreep, maar ik kan natuurlijk ook niet zeggen of het waar is. Ik denk het wel, maar dat zegt niks
aha okee, dus degene die al de hints geeft is de mol. Waarvan wij nog niet weten dat het nu de mol is, zeg maar...

Heeft iemand een idee, waar de hint 'Rookgordijn' op slaat, in het topic daar zijn er al vele mogelijkheden gegeven, iemand hier een idee?
Oud 17-02-2005, 15:22
Freshh~
Freshh~ is offline
het valt me wel op dat er bij de kandidaten die eruit zijn niet word weergegeven op wie ze die laatste ronde gestemt hebben. Wel jammer want dan kon je zien wie het misschien nièt zou zijn, maar ja dan zou het minder leuk zijn.
en trouwens bij die muzikale hints moet je best veel achterzoeken, las ik op wieisdemol.com over de vorige muzikale hints, die waren achteraf heel ingewikkeld bedacht..
Oud 18-02-2005, 12:04
Anne
Anne is offline
Citaat:
Anne schreef op 17-02-2005 @ 10:58 :
Wat mij in deze aflevering ook viel was toen M-M en Sander in de taxi zaten. Er werd toen een bordje in de taxi met een nummer erop (oranje-wit bordje) heel erg duidelijk in beeld genomen voor wel een paar seconden. Ik kan me niet voorstellen wat het nut daarvan is, tenzij het een hint is... Maar ik weet dus niet meer wat voor nummers erop stonden. Iemand anders gezien?
Nog een keer gekeken: 132227 staat er.
Oud 18-02-2005, 12:12
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 17-02-2005 @ 16:22 :
het valt me wel op dat er bij de kandidaten die eruit zijn niet word weergegeven op wie ze die laatste ronde gestemt hebben. Wel jammer want dan kon je zien wie het misschien nièt zou zijn, maar ja dan zou het minder leuk zijn.
je kan de interviews op de site bekijken met de afvallers, daar zeggen ze soms wel soms niet wie ze verdachte en waarom.
Oud 18-02-2005, 13:06
geen punt.
geen punt. is offline
Nou geen van allen zegt precies wie hoor. Alleen van Roeland weet ik het niet omdat ik die niet kan horen. Bij Vic is het in ieder geval duidelijk dat ze gefocussed heeft op ófwel Jim ófwel Gijs ófwel Lottie. Ze heeft daar alles op één gezet. Ze had het over de zanggroep en de opdracht met dat rechts - links.

Ik kan niet opmaken wie van de drie ze dan verdacht, want Lottie was verdacht vanuit de control room, Jim was verdacht omdat ie niet duidelijk was en Gijs omdat ie mank was. Ik denk dat ze niet voor Gijs heeft gekozen, omdat hij niet verdacht was bij de zangopdracht.
Oud 18-02-2005, 21:52
Verwijderd
GIjs en Jim eruit

Neeeheeeee
Oud 18-02-2005, 21:55
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Dat gefluit! Dat gefluit! Was er weer. bij het aangeven van het percentage.

en @boneless: tsja jim eruit. wat nu?
Oud 18-02-2005, 21:55
geen punt.
geen punt. is offline
Jim verdenkt Gijs.
Gijs verdenkt Jim.
Gijs en Jim er uit.
Sander verdenkt Gijs en Jim. Hij zit er nog in... heel verdacht.

Yvon is de stijger van de week. Na haar hulpmollenactie was ze niet meer verdacht, omdat ze zo obvious dingen saboteerde, maar nu denk ik dat ze dat alleen maar opzettelijk deed.

Edit: god ja zeg dat gefluit (niet alleen bij het percentage, maar bij hele executie volgens mij)

Laatst gewijzigd op 18-02-2005 om 21:59.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten