Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2005, 19:18
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Het volgende;
Anderhalve maand geleden hebben ik en mijn vriendin een ditigale videocamera via www.koopdigitaal.nl gekocht. Had goede ervaringen met deze webshop, dus vandaar. Ik had besteld onder rembours, dus ik zou aan de postbode betalen.
Pakketje was binnen, maar niemand thuis, dus postbode doet briefje in bus dat ik het de volgende dag op het postkantoor kan komen ophalen. Prima, ik was er niet, maar mijn moeder de volgende dag naar het postkantoor met netjes 700 euro in een envelop (cam + acc. was €694). Geeft het briefje, envelop en krijgt €6,- terug. Het was verder goed zo, alles geregeld volgens t postkantoor.
Ik vond het al vreemd toen ik thuiskwam en ze zei dat ze geen identiteitsbewijs oid hoefde te laten zien, of een betalingsbewijs kreeg. Maar goed, 't zal wel goed zijn dan, dacht ik.
Nu kreeg ik gisteren dus een aanmaning in de bus van €694,-.. openstaand bedrag. WTF???!! Ik mailen naar webshop, nog geen reactie gehad.
Is het postkantoor corrupt geworden? Zullen ze daar een administratie bijhouden waarbij ze kunnen zien welke betalingen zijn geschied en naar wie ze hebben overgemaakt, zodat ik nog een bewijsje heb..?
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2005, 19:39
Verwijderd
Je kan idd proberen of ze bij het postkantoor kunnen achterhalen waar dat geld is; ga met je pakketnummer daar eens naartoe om dat te achterhalen.

Daarnaast is het dus onder rembours verzonden, dan vind ik het gek dat ze een aanmaning sturen.. Wacht de reactie van dat bedrijf ook maar eens rustig af.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:46
Verwijderd
Je hoort helemaal geen aanmaning te krijgen als je iets onder rembours hebt besteld. Bij een rembourszending heb je namelijk de mogelijkheid om het pakket te weigeren. Dat gebeurt ook regelmatig, daarom versturen sommige bedrijven alleen nog maar na vooruitbetaling. Je bent niet verplicht het pakket af te nemen en te betalen, dus hier klopt helemaal niets van.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:01
Verwijderd
Foto Konijnenberg B.V.
Grotestraat 44
7683 BC Den Ham (Overijssel) Tel: (0031) (0)546-671843 of 0900- konijnenberg (15cent p/min)
Fax: (0031) (0)546-672943
E-mail:

Bel gewoon even
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 20:22
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Het vreemde is dat je geen betalingsbewijs hebt, dat zou alles in 1 keer oplossen. Maar de fout hier lijkt mij te liggen bij het postkantoor aangezien die het geld niet bij de verzender hebben afgeleverd.

En het feit dat je het pakketje hebt zegt al dat je betaald hebt,
aangezien je zonder betaling het pakketje niet eens mee had gekregen.
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 21:16
Verwijderd
Volgens mij kan je het niet eens mee krijgen als je niet gelijk betaald
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 21:26
Verwijderd
Ik betaal ook regel matig onder rembours maar ik krijg ook geen bewijs. Ik vroeg het laatst nog maar dat hoefde niet.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 21:40
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Je bedrag staat op een soort van rode acceptgiroen daar kan, net als bij een acceptgiro, de linkerkant vanaf gescheurd worden.
Dat is je betalingsbewijs.
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 23:39
Verwijderd
^_^ Juist. Als je aan de postbode betaalt krijg je ook geen betalingsbewijs, dat zit al aan het pakket bevestigd en je krijgt het pakket gewoon niet als je niet betaalt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 08:31
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
dit is het mailtje wat ik terug heb gekregen:

----- Original Message -----
From: Foto Konijnenberg > Joey Lute
To: emile@home.nl
Sent: Thursday, February 17, 2005 3:35 PM


Geachte heer Luijbregts,

Hartelijk dank voor het betalen van fact. nr. 502319, helaas staat de andere fact. nog bij ons open.
Dat is niet uw zorg, maar onze zorg en die van TPG post.

Wij willen onze excuses aanbieden voor het verzenden van het rekeningoverzicht, aangezien het niet aan u ligt dat deze factuur nog niet is voldaan. U kunt uiteraard het rekeningoverzicht als niet verzonden beschouwen.

met vriendelijke groet,

Joey Lute



netjes afgehandeld dacht ik zo
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 09:05
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Nou! Ziet er naar uit dat de heer Lute toch maar eens wat vaker op scholieren's "Werk, Geld&Recht" moet rondhangen
__________________
Bevecht vuur met vuur en je zal om niets meer dan het as vechten...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 11:06
Verwijderd
Dit kon ook niet anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saainimals hate children #1669
Carn
500 30-06-2012 09:52
Werk, Geld & Recht Rekeningen zorgverzekering op verkeerde naam
Heksjuh
11 25-11-2011 20:27
Werk, Geld & Recht H&M aanmaning
Twanos
11 28-04-2009 10:35
Werk, Geld & Recht Bizarre of heel leuke situaties op je werkvloer
Adore
56 27-09-2008 08:18
Werk, Geld & Recht Gemeentelijke belastingen
Tuinkabouter9
13 01-08-2008 09:17
Werk, Geld & Recht Vraagje over betaling
Stefanie
7 26-09-2005 20:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.