Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2005, 21:48
sraaj
sraaj is offline
is seksualiteit iets aangeboren. of worden we gevormd via stereotypes? ik geloof dat iedereen van nature bi is, maar door onze opvoeding en stereotypes leren we dat het meisje jongetje 'normaal' is. hoe denken jullie hierover.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 22:02
Skilly
Skilly is offline
Hoe bedoel je van nature bi? Honden of katten zijn toch ook niet van nature bi? Dat leren ze toch niet van haar ouders.

Ik ben het helemaal niet eens met deze stelling !
Oud 19-02-2005, 22:05
sraaj
sraaj is offline
zie het dat je word geboren zonder een mening. het kan allemaal. maar door opvoeding en wat je om je heen ziet leren we dat jongens-meisje zogenaamd 'normaal' is en het vallen op iemand van het andere geslacht iets afwijkends(en dat niet slecht bedoeld). en ik geloof niet dat katten een serieuze relaties hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 22:22
Verwijderd
Citaat:
sraaj schreef op 19-02-2005 @ 23:05 :
zie het dat je word geboren zonder een mening. het kan allemaal. maar door opvoeding en wat je om je heen ziet leren we dat jongens-meisje zogenaamd 'normaal' is en het vallen op iemand van het andere geslacht iets afwijkends(en dat niet slecht bedoeld). en ik geloof niet dat katten een serieuze relaties hebben.
Sinds wanneer heb je een 'serieuze relatie' nodig om een bepaalde geslachtsvoorkeur te hebben?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 22:54
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Als iedereen opgevoed zou worden als homosexuelen, en dat ook van je verwacht word dat je homosexueel bent. Dan krijg je dezelfde situatie als nu, dat homosexuele "het moeilijk hebben", alleen dan met hetero's wil je zeggen?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 23:08
Warsocket
Warsocket is offline
Ik denk dat alle wazens van nature hetero zijn

omdat je dan het meeste kans maakt om nageslacht te wereld te brengen
Oud 19-02-2005, 23:50
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 20-02-2005 @ 00:08 :

Inderdaad, als alle wezens van nature bi waren zouden er veel minder nakomelingen zijn en zou de soort veel kwetsbaarder zijn en dus eerder uitsterven.
dus hoogstwaarschijnlijk is die stelling poep.
Oud 20-02-2005, 09:28
gekkie:D
gekkie:D is offline
Ik heb daar ook veel overnagedacht, interessante stelling.
Oud 20-02-2005, 09:47
mara18
mara18 is offline
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 10:15
Verwijderd
ik denk het niet.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 10:37
Verwijderd
Ik denk dat bi-seksualiteit wel natuurlijk is. Bi-seksuele gevoelens zijn menselijk gevoelens, en zijn alle menselijk gevoelens niet natuurlijk?

Bovendien komen er in de natuur ook dieren voor met een afwijkende seksuele voorkeur:

'Wetenschappers hebben bij verschillende zoogdieren en vogels homoseksueel gedrag ontdekt. Soms heeft dat gedrag te maken met macht en geweld. Zo kunnen mannetjes van bepaalde diersoorten elkaar verkrachten om te laten zien wie de baas is. Maar er zijn ook dieren van hetzelfde geslacht die samenleven of samen de zorg voor jonge dieren dragen. Onder bepaalde aapsoorten, zoals de Bonobo's en de Makaken, komen seks en relaties tussen twee vrouwtjes of twee mannetjes voor. Ook zijn er vrouwelijke albatros-, flamingo-, pinguïn- en ooievaarstellen die samen eieren uitbroeden en jongen grootbrengen.'
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 11:03
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 20-02-2005 @ 11:37 :
Ik denk dat bi-seksualiteit wel natuurlijk is. Bi-seksuele gevoelens zijn menselijk gevoelens, en zijn alle menselijk gevoelens niet natuurlijk?
[/SIZE]
Niemand beweerde dat die gevoelens niet natuurlijk waren. Er werd alleen beweerd dat iedereen geboren werd met die gevoelens... en daar ben ik het niet mee eens. Je voorkeur kan wel lichtelijk gevormd worden volgens mij, maar het zijn vooral je hormonen die opspelen bij het een of meerdere van de geslachten.

En wel degelijk moet hiervoor naar de dieren gekeken worden. Niet voor niets zie je nog steeds veel meer heteroseksuele relaties in het dierenrijk. Wel is gebleken, dat bij afwezigheid van het vrouwelijke geslacht in een grote groep, veel dieren toch omslaan naar homoseksualiteit vanwege (waarschijnlijk) de drang om toch de hormonen de vrije gang te laten gaan... hetzelfde zie je wel eens in gevangenissen voorkomen.
Oud 20-02-2005, 11:08
Verwijderd
Ik denk dat dat voornamelijk gelul is van vijftienjarige altomeisjes die zich daardoor comfortabeler voelen met het feit dat ze verward zijn over hun geaardheid.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Pletterprater schreef op 20-02-2005 @ 12:03 :
Niemand beweerde dat die gevoelens niet natuurlijk waren. Er werd alleen beweerd dat iedereen geboren werd met die gevoelens... en daar ben ik het niet mee eens. Je voorkeur kan wel lichtelijk gevormd worden volgens mij, maar het zijn vooral je hormonen die opspelen bij het een of meerdere van de geslachten.

En wel degelijk moet hiervoor naar de dieren gekeken worden. Niet voor niets zie je nog steeds veel meer heteroseksuele relaties in het dierenrijk. Wel is gebleken, dat bij afwezigheid van het vrouwelijke geslacht in een grote groep, veel dieren toch omslaan naar homoseksualiteit vanwege (waarschijnlijk) de drang om toch de hormonen de vrije gang te laten gaan... hetzelfde zie je wel eens in gevangenissen voorkomen.
Ik heb de beginpost niet goed gelezen.

Nee, ik geloof niet dat iedereen bi geboren word. Ik denk dat iedereen 'onbeslist' geboren word, en dat je seksuele voorkeur zich ontwikkelt op het moment dat de juiste hormonen gaan opspelen. Ik geloof wel dat biseksualiteits iets natuurlijk is. Iedere seksuele voorkeur is natuurlijk naar mijn mening. Aangezien het om gevoelens gaat, en gevoelens zijn iets natuurlijks.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 11:25
perfectme
perfectme is offline
Dat lijkt me niet, want als iedereen van nature bi is, komt de overleving van de soort in gevaar. De natuur zou dit niet toelaten.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 11:32
Verwijderd
Nah. Ik sta absoluut niet negatief tegenover seks met meisjes en heb er heus wel aan gedacht, zoals waarschijnlijk bijna iedereen in de puberteit, maar ik raak gewoonweg niet opgewonden van borsten en ronde heupen. Van meisjes krijg ik niet het gah-take-me-nowgevoel, en ik denk niet dat dat aangeleerd is.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 11:44
gekkie:D
gekkie:D is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 20-02-2005 @ 12:13 :
Ik heb de beginpost niet goed gelezen.

Nee, ik geloof niet dat iedereen bi geboren word. Ik denk dat iedereen 'onbeslist' geboren word, en dat je seksuele voorkeur zich ontwikkelt op het moment dat de juiste hormonen gaan opspelen. Ik geloof wel dat biseksualiteits iets natuurlijk is. Iedere seksuele voorkeur is natuurlijk naar mijn mening. Aangezien het om gevoelens gaat, en gevoelens zijn iets natuurlijks.
Ik geloof dat ik me best goed in deze mening kan vinden.
Oud 20-02-2005, 11:59
Verwijderd
Ik denk niet dat iedereen van nature bi is. Ik denk dat er meer mensen van nature hetero zijn, en vervolgens zijn er ook mensen die geboren worden als homoseksueel of biseksueel.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:00
Mennuz
Mennuz is offline
Iedereen is van Nature bi is echt weer zo'n Alto stelling.
Ik val gewoon niet op mannen, zie mezelf niet een serieuze relatie met een man hebben, en ik zie mezelf al helemaal niet mn peepee in zijn poopoo steken.
Van de natuur uit zijn we allemaal hetero, zelfs de meest stomme grotsalamander weet dat ie op een vrouwtje moet klimmen. Maar er zijn ook in de dierenwereld uitzonderingen.
Bi zijn is iig niet standaard.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-02-2005 @ 12:08 :
Ik denk dat dat voornamelijk gelul is van vijftienjarige altomeisjes die zich daardoor comfortabeler voelen met het feit dat ze verward zijn over hun geaardheid.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:04
waves
waves is offline
niet mee eens
Oud 20-02-2005, 13:31
Heartagram
Heartagram is offline
wat heeft het met alto te maken?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:57
professor2
professor2 is offline
ja je lichaam produceert bepaalde hormonen dan zie post van mathfreak in ander topic
in hoeverre het tot uiting komt ligt uiteraard aan de cultuur
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 14:03
sraaj
sraaj is offline
whaha een alto stelling? nou nee. je hoeft echt geen alto te zijn om het met deze stelling mee eens te zijn.

er zijn nog vele stammen waar het bijv heel gewoon is dat een man een vrouw heeft voor de kinderen en een man waarmee hij een seksuele relatie erop na houd. ze krijgen van jongs af aan mee dat dat iets heel gewoons is.

en natuurlijk is het niet alleen aangeboren en heeft het ook met hormonen te maken. als iemand van jongs af aan van zijn ouders hoort dat homoseksualiteit iets is wat niet hoort zal hij/zij er ook zo over gaan denken. zelf ben ik ermee opgegroeid dat het iets volkomen normaals is. tot nu toe heb ik ook alleen nog maar relaties gehad met jongens maar ik sta zeker ook open voor een relatie met een meisje.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 14:12
Verwijderd
Citaat:

Hier ben ik het ook mee eens. En ben het dus oneens met deze stelling.
Als iedereen van nature bi is, dan zou er te weinig nageslacht zijn, en zo is de natuur niet ''gebouwd''. Zou het aangeleerd gedrag zijn dan zou, zoals ook al eerder gezegd het bij dieren toch ook zo moeten zijn dat ze bi waren/ zijn.

en verder geloof ik niet zo in bi zijn...maar ja dat is mss een beetje gemakkelijk gezegd.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 20-02-2005 @ 11:37 :

Bovendien komen er in de natuur ook dieren voor met een afwijkende seksuele voorkeur:

'Wetenschappers hebben bij verschillende zoogdieren en vogels homoseksueel gedrag ontdekt. Soms heeft dat gedrag te maken met macht en geweld. Zo kunnen mannetjes van bepaalde diersoorten elkaar verkrachten om te laten zien wie de baas is. Maar er zijn ook dieren van hetzelfde geslacht die samenleven of samen de zorg voor jonge dieren dragen. Onder bepaalde aapsoorten, zoals de Bonobo's en de Makaken, komen seks en relaties tussen twee vrouwtjes of twee mannetjes voor. Ook zijn er vrouwelijke albatros-, flamingo-, pinguïn- en ooievaarstellen die samen eieren uitbroeden en jongen grootbrengen.'
Mijn hond heeft een keer een mannetje in z'n aars genomen, haha.

Edit: oh nee, het is m'n hond niet meer. We hebben hem de 12e in laten slapen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 17:17
coentjuh
coentjuh is offline
Citaat:
Mennuz schreef op 20-02-2005 @ 13:00 :
zelfs de meest stomme grotsalamander weet dat ie op een vrouwtje moet klimmen. .
hoe kom je erop! geweldig

overigens: wat kan t rotten bi, hetero, homo.. gewoon genieten en niet zeiken.
Oud 20-02-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:

Hier ben ik het ook mee eens. Hoewel ik ook wel denk dat je gevormd wordt door je opvoeding, maar niet zoveel dat je '' van nature bi'' zou zijn, maar door je opvoeding hetero bent geworden.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 18:25
Pletterprater
Pletterprater is offline
Mag ik vragen of deze vraag is ontstaan uit het bericht betreffende de homoseksuele pinguïns in die Duitse dierentuin? ...

Vreemd hoor, een steen als ei adopteren
Oud 20-02-2005, 18:33
Vice
Vice is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 20-02-2005 @ 15:12 :

en verder geloof ik niet zo in bi zijn...maar ja dat is mss een beetje gemakkelijk gezegd.
Als je er zelf weinig mee te maken hebt, is het moeilijk te geloven. Zelf denk ik dat de mens in het algemeen van nature hetero is en door hormonen zijn er een aantal mensen die daarvan afwijken.
Overgens vind ik bisexualiteit net iets anders. Ik heb het idee dat het daarbij meer om een "gevoel" dan om bepaald hoeveelheid geproduceerde hormonen gaat. Mensen die bi zijn zeggen ook dat ze op personen vallen en niet op een geslacht.
Oud 20-02-2005, 20:34
EggeD
EggeD is offline
Bullshit.
Oud 20-02-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 20-02-2005 @ 19:33 :
Als je er zelf weinig mee te maken hebt, is het moeilijk te geloven. Zelf denk ik dat de mens in het algemeen van nature hetero is en door hormonen zijn er een aantal mensen die daarvan afwijken.
Overgens vind ik bisexualiteit net iets anders. Ik heb het idee dat het daarbij meer om een "gevoel" dan om bepaald hoeveelheid geproduceerde hormonen gaat. Mensen die bi zijn zeggen ook dat ze op personen vallen en niet op een geslacht.
Mwah hormonen bepalen toch of je verliefd bent of niet? Dus dan denk ik mensen die bi zijn vallen wel op 1 bepaald geslacht (of gewoon NOOIT verliefd worden, maar dat lijkt me wel erg sterk).
Ik denk dat het voor mensen die homo zijn makkelijker gezegd is dat ze bi zijn dan dat ze homo zijn, heb dit ook wel eens meegemaakt, iemand zei dat die bi was en uiteindelijk toch homo bleek te zijn.
Maar ja nogmaals ik ben zelf geen bi of homo, dus het is mss een beetje makkelijk gezegd.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 21:34
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 20-02-2005 @ 21:34 :
Bullshit.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 21:41
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
dit is echt complete lariekoek
Oud 20-02-2005, 22:01
Da DvD
Da DvD is offline
Inderdaad, het zou ook evolutionair gezien nergens op slaan.

Overigens geloof ik niet dat homoseksuelen een hormonale afwijking hebben. Hormonen regelen de productie van van alles en nog wat in je lichaam maar niet wat je aantrekkelijk vind

Verder ben ik ervan overtuigd dat het vooral 'nurture', opvoeding, is. Aan iedere man die zegt 'te kotsen bij de gedachte aan andere mannen... zou je zijn opgegroeid in het oude Griekenland dan zou je nu geil worden bij de gedachte aan een volwassen man om je aan te onderwerpen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 22:02
coentjuh
coentjuh is offline
Ik vind de hele discussie gewoon onzin.

Als iemand bi is, prima, als ie dat niet is, ook prima..
als iemand anders daar moeite mee heeft, ook prima, zijn/haar probleem dan..

dusse.. sluit deze toko maar.. wat n gelul, we komen er toch niet uit en t is nie van belang..

toedels
Oud 21-02-2005, 19:18
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Citaat:
coentjuh schreef op 20-02-2005 @ 23:02 :
Ik vind de hele discussie gewoon onzin.

Als iemand bi is, prima, als ie dat niet is, ook prima..
als iemand anders daar moeite mee heeft, ook prima, zijn/haar probleem dan..

dusse.. sluit deze toko maar.. wat n gelul, we komen er toch niet uit en t is nie van belang..

toedels
Oud 21-02-2005, 20:40
Baka²
Baka² is offline
ik geloof ook dat iedereen officieel bisexueel is. Alleen ligt het bij jongens wat moeilijker om daarover uit te komen, die moeten ook nog aan hun imago denken (homo-zijn is niet stoer).
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 20:51
coentjuh
coentjuh is offline
Citaat:
Baka² schreef op 21-02-2005 @ 21:40 :
ik geloof ook dat iedereen officieel bisexueel is. Alleen ligt het bij jongens wat moeilijker om daarover uit te komen, die moeten ook nog aan hun imago denken (homo-zijn is niet stoer).
Maar bi zijn daarentegen schijnt weer heel hip te zijn, maarja, t zal wel nooit helemaal geaccepteerd worden.
Oud 21-02-2005, 21:08
Vice
Vice is offline
Citaat:
coentjuh schreef op 21-02-2005 @ 21:51 :
Maar bi zijn daarentegen schijnt weer heel hip te zijn, maarja, t zal wel nooit helemaal geaccepteerd worden.
Nee, joh. Bi zijn is zo 2004.
Oud 21-02-2005, 21:22
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben niet van nature bi hoor. Ik ben het alleen nu het hip is. Samen met iemand van het firefly. Forum-bi... hipper kan bijna niet
Oud 22-02-2005, 13:13
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
grl schreef op 21-02-2005 @ 22:22 :
Ik ben niet van nature bi hoor. Ik ben het alleen nu het hip is. Samen met iemand van het firefly. Forum-bi... hipper kan bijna niet
idd meisje. Wij zijn echt onwijs hip!
Oud 22-02-2005, 19:11
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Firefly182 schreef op 22-02-2005 @ 14:13 :
idd meisje. Wij zijn echt onwijs hip!
*nods*

En je hebt pm.
Oud 22-02-2005, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 20-02-2005 @ 19:33 :
Mensen die bi zijn zeggen ook dat ze op personen vallen en niet op een geslacht.
Ik denk ook dat je meer op de persoon valt dan op het geslacht. Hoewel ik, tot nu toe, geen bi ben. Maar ik sluit voor mezelf niet uit dat ik nooit verliefd zou kunnen worden op een meisje.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 21:14
-Will-
-Will- is offline
Tsja, ik ben gewoon hetero. Niet eens een klein beetje biseksueel. Ik val lichamelijk niet op mannen en ik word niet verliefd op iemand waar ik niet lichamelijk op val.

Uitgemaakte zaak dus.
Oud 23-02-2005, 09:58
Noddy
Noddy is offline
Ik denk dat iedereen er weleens over nadenkt of hij of zij niet stiekem bi is... maar ik denk niet dat iedereen het is en het heeft al helemaal niks met de opvoeding te maken.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:46
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 21-02-2005 @ 22:22 :
Ik ben het alleen nu het hip is.

Ik heb wel eens dingen gedaan met meisjes maar nog nooit verliefd op een meisje geworden. Zou nog kunnen komen misschien, op straat en in het café kijk ik wel meer naar meisjes dan naar mannen . Ik weet niet of iedereen van nature bi is, heteroseksualiteit is natuurlijk wel in zekere zin aangeleerd ja...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:51
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Skilly schreef op 19-02-2005 @ 23:02 :
Hoe bedoel je van nature bi? Honden of katten zijn toch ook niet van nature bi?
Jawel. De meeste dieren hebben seks met beide geslachten (en sommigen ook met andere diersoorten).
Oud 23-02-2005, 19:52
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Rikkus schreef op 20-02-2005 @ 00:50 :
Inderdaad, als alle wezens van nature bi waren zouden er veel minder nakomelingen zijn en zou de soort veel kwetsbaarder zijn en dus eerder uitsterven.
En jij denkt dat wij geschapen zijn met het doel niet uit te sterven?
Oud 23-02-2005, 22:41
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 23-02-2005 @ 20:52 :
En jij denkt dat wij geschapen zijn met het doel niet uit te sterven?
Ehm...duh?

Regels voor berichten