Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2005, 20:57
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 19-02-2005 @ 19:45 :
Zo kan je altijd wel een excuus gaan bedenken. Zelfs die 4 boterhammen met avondeten, en twee stukken fruit is te weinig. Als je dat altijd hebt gegeten, dan raad ik je aan meer te gaan eten, zeker als je in de groei bent.
ze is ongeveer net zo oud als ik, dus niet echt meer in de groei...
Oud 19-02-2005, 21:00
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-02-2005 @ 21:22 :
Wat zijn eigenlijk jullie redenen/motivaties om af te vallen? En zijn andere mensen (in je omgeving) het daar mee eens?
Simpel, ik ben te zwaar.

En dat vind ik natuurlijk ook niet mooi, dus 2 redenen.
Oud 19-02-2005, 21:06
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Wat zijn eigenlijk jullie redenen/motivaties om af te vallen? En zijn andere mensen (in je omgeving) het daar mee eens?
Toen de grootste maat spijkerbroek (een merkspijkerbroek, dat wel) mij te klein was werd ik het een beetje zat. Ik wil me in de zomer lekker in mn bikini voelen en me geen zorgen hoeven maken over uitpuilende vetjes boven mijn bikinibroekje.
Oud 19-02-2005, 21:10
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 19-02-2005 @ 22:06 :
Toen de grootste maat spijkerbroek (een merkspijkerbroek, dat wel) mij te klein was werd ik het een beetje zat. Ik wil me in de zomer lekker in mn bikini voelen en me geen zorgen hoeven maken over uitpuilende vetjes boven mijn bikinibroekje.
Welke maat was dat, als ik vragen mag?
Oud 19-02-2005, 21:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Yayyy Ik heb het door een refeed gered. Ik eindig de dag vandaag met 1900 calorieen. Voornamelijk gezond. Namelijk volkorenbrood, gezond beleg en alles, fruit, veeeel heerlijke groenten, heerlijk bereide kip, zalmforel met zoetzure saus, vreselijk veel kruiden bij salades en mijn broodjes/boterhammen gezond (met gerookte zalm of magere ham), 1 bonbon en een stukje cote d'or sensations 86% pure chocolade... 1/3 stukje tompouce en lowfat kwark gemixt met aardbeien&blauwe druiven met een staafmixer. Echt lekker. Normaal eet ik niet zoveel hoor, en ook geen chocolade en tompouce, maar dit was heel goed voor een refeed . Ik ben zo blij ik kan het toch.
Oud 19-02-2005, 21:29
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 19-02-2005 @ 21:57 :
Oh, daar heb ik niet opgelet. Maar goed, een volwassene behoort ook meer te eten dan dit.
Oud 19-02-2005, 21:30
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-02-2005 @ 22:10 :
Ik naam aan 42.
Oud 19-02-2005, 21:35
Verwijderd
Maat 42 de grootste maat spijkerbroek? Volgensmij zijn er vele grotere maten?
Oud 19-02-2005, 22:16
Verwijderd
Mischien bedoelde ze de grootste spijkerbroek die ze bezat?

Mijn reden dat ik af wil vallen is niet omdat ik echt een overgewicht heb, mijn bmi is op dit moment 22.5. Iets meer dan een jaar geleden woog ik ongeveer 57kg, 4 maand geleden zat ik op 67. Ik weet dat vooral op mijn leeftij je gewicht drastisch veranderen kan, ivbm bredere heupen etc. maar:
De helft van de kleren uit mijn kast pasten niet meer, ik begon behoorlijke rolletjes te krijgen op m'n buik, en voelde me steeds onzekerder over mezelf. Dus mjah, ik at vreselijk (nooit ontbijt, lunch was een broodje en een mueslireep) en ik at veel fastfood... dus dat wou ik veranderen.
M'n vriend steunt me, m'n vrienden vinden het hele idee van 'op dieet gaan' vreemd geloof ik, al krijg ik wel complimenten van ze en ze helpen me ook, door bv andere chips op te halen enzo, en m'n ouders weten het niet.
Oud 19-02-2005, 22:46
kroot
kroot is offline
Mmm.... ik ben serieus verbaasd over jullie reacties. Oke ik kan nog wel enigszins logisch nadenken en ik weet dat ik niet veel eet, maar dat ook iedereen hier er hetzelfde over denkt, zet mij wel aan het denken.
En sorry voor iedereen die dacht dat ik niet serieus was/ ben met mijn post, maar dat is wel zo.
En ik wil absoluut geen bevestiging dat ik heel erg dun ben, want dat ben ik niet echt hoor...
Maar is het echt zo ongezond dan, ik bedoel, ik eet drie keer per dag zeker iets, dat vind ik al meer dan genoeg, oke soms ook minder. Maar ik ben waarschijnlijk te naief ofzo, en niet objectief genoeg.
Nouja, ik weet niet of het zo goed is om dit te posten....
Oud 19-02-2005, 23:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-02-2005 @ 22:35 :
Sommige merken niet. Die zijn echt gericht op jongeren.
Oud 19-02-2005, 23:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
kroot schreef op 19-02-2005 @ 23:46 :
Mmm.... ik ben serieus verbaasd over jullie reacties. Oke ik kan nog wel enigszins logisch nadenken en ik weet dat ik niet veel eet, maar dat ook iedereen hier er hetzelfde over denkt, zet mij wel aan het denken.
En sorry voor iedereen die dacht dat ik niet serieus was/ ben met mijn post, maar dat is wel zo.
En ik wil absoluut geen bevestiging dat ik heel erg dun ben, want dat ben ik niet echt hoor...
Maar is het echt zo ongezond dan, ik bedoel, ik eet drie keer per dag zeker iets, dat vind ik al meer dan genoeg, oke soms ook minder. Maar ik ben waarschijnlijk te naief ofzo, en niet objectief genoeg.
Je bent ernstig onderwicht. Vertel me niet dat je hier komt om af te vallen.
Oud 20-02-2005, 01:25
Verwijderd
Citaat:
Meid, ik ben net zo lang als jij, 1.68, mijn streefgewicht is 60 kilo, dat is een gezond gewicht. Ik woog een jaar geleden 57kg, en bij mij zat er weinig aan om vast te pakken, en jij weegt 10 kilo minder!! Ga me niet vertellen dat je echt niet zo dun bent, want dat is onzin, je bmi verteld ons dat je ondergewicht hebt, en jij bent heus niet de enige die hier gekomen is met precies hetzelfde verhaal als jou.. er zijn meer meer, en we vertellen hen hetzelfde, je bent op het verkeerde pad bezig!

"Ik ben heus niet zo dun"

Jij wilt lijnen? Fact is, je gewicht is al erg laag, als je gaat lijnen betekend dat min of meer dat je een erg vertekend zelfbeeld hebt en wss een probleem.
3 maaltijden op een dag eten is beter dan maar 1, maar niet optimaal, de meeste mensen eten tussendoortjes rond 10 uur sochtends en 3 a 4 uur smiddags. 3 maaltijden op een dag zijn eigenlijk niet genoeg voor je lichaam (al ligt het er natuurlijk aan wat en hoeveel je eet)
Denk alsjeblieft na bij wat je doet, gezond gaan leven allee, afvallen moet jij niet, eerder een paar kilo aankomen.
Oud 20-02-2005, 08:31
FayLa32
FayLa32 is offline
Gódverdomme
Ik ben gewoon áángekomen
Twee weken lang niks anders dan water, fruit en bruin brood met slánkie kaas. Om de dag een wandeling van twee uur, yoghurt zonder vet en zonder toegevoegde suikers, allbran cornflakes aanbevolen door weight watchers. Ik drink niks anders dan wáter EN IK KOM GODVEROMME ÁÁÁÁÁN.
Ik geloof er niks van dat dat éne pak ontbijkoek twéé weken braaf zijn teniet doet. What the fuck moet ik in gódsnaam doen om die vervloekte kilo's eráf te krijgen
Oud 20-02-2005, 09:04
Verwijderd
Citaat:
FayLa32 schreef op 20-02-2005 @ 09:31 :
Twee weken lang niks anders dan water, fruit en bruin brood met slánkie kaas. Om de dag een wandeling van twee uur, yoghurt zonder vet en zonder toegevoegde suikers, allbran cornflakes aanbevolen door weight watchers. Ik drink niks anders dan wáter EN IK KOM GODVEROMME ÁÁÁÁÁN.
En je warme eten?

En hoeveel eet je van die dingen? Als je een brood per dag eet, dan kan je wel zeggen dat je "alleen maar brood eet", maar persoonlijk vind ik het dan logisch dat je "ondanks dat" dan niet afvalt. En misschien kun je beter elke dag een wandeling van een uur maken ipv om de dag één van twee uur? Dan heb je elke dag beweging?

Ik ben meer benieuwd naar de hoeveelheden die je op een dag eet dan alleen naar wat je eet, zonder hoeveelheden is het onmogelijk er wat over te zeggen. (Ik heb ff gezocht in de topic, maar ik daarover kon zo snel niets vinden.)
Oud 20-02-2005, 09:12
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 19-02-2005 @ 22:11 :
Yayyy Ik heb het door een refeed gered. Ik eindig de dag vandaag met 1900 calorieen. Voornamelijk gezond. Namelijk volkorenbrood, gezond beleg en alles, fruit, veeeel heerlijke groenten, heerlijk bereide kip, zalmforel met zoetzure saus, vreselijk veel kruiden bij salades en mijn broodjes/boterhammen gezond (met gerookte zalm of magere ham), 1 bonbon en een stukje cote d'or sensations 86% pure chocolade... 1/3 stukje tompouce en lowfat kwark gemixt met aardbeien&blauwe druiven met een staafmixer. Echt lekker. Normaal eet ik niet zoveel hoor, en ook geen chocolade en tompouce, maar dit was heel goed voor een refeed . Ik ben zo blij ik kan het toch.
Ik vind dit eerdert een normale dag waarop je eindelijk in de buurt komt van genoeg eten, dan een refeeddag...
Oud 20-02-2005, 09:13
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-02-2005 @ 10:12 :
Ik vind dit eerdert een normale dag waarop je eindelijk in de buurt komt van genoeg eten, dan een refeeddag...
nou dat vind ik niet hoor, ik denk niet dat ze elke dag zoveel eet, zoveel als in lekkere zalm en chocolade enzo.
Oud 20-02-2005, 09:13
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 20-02-2005 @ 10:13 :
nou dat vind ik niet hoor, ik denk niet dat ze elke dag zoveel eet, zoveel als in lekkere zalm en chocolade enzo.
Dat zegt Gothic toch ook niet?
Oud 20-02-2005, 09:18
FayLa32
FayLa32 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-02-2005 @ 10:04 :
En je warme eten?

En hoeveel eet je van die dingen? Als je een brood per dag eet, dan kan je wel zeggen dat je "alleen maar brood eet", maar persoonlijk vind ik het dan logisch dat je "ondanks dat" dan niet afvalt. En misschien kun je beter elke dag een wandeling van een uur maken ipv om de dag één van twee uur? Dan heb je elke dag beweging?

Ik ben meer benieuwd naar de hoeveelheden die je op een dag eet dan alleen naar wat je eet, zonder hoeveelheden is het onmogelijk er wat over te zeggen. (Ik heb ff gezocht in de topic, maar ik daarover kon zo snel niets vinden.)
Op een normale dag ontbeet ik met wat fruit, lunch was 4 boterhammen (twee tosti's dus twee plakken kaas en twee keer ham)
En dan avond eten (verschilt per keer)
Tussendoor een bakje cornflakes en/of yoghurt.
Oud 20-02-2005, 09:25
Verwijderd
Citaat:
FayLa32 schreef op 20-02-2005 @ 10:18 :
Op een normale dag ontbeet ik met wat fruit, lunch was 4 boterhammen (twee tosti's dus twee plakken kaas en twee keer ham)
En dan avond eten (verschilt per keer)
Tussendoor een bakje cornflakes en/of yoghurt.
Misschien kun je met brood ontbijten? Zelf doe ik meestal per twee boterhammen één plakje kaas, misschien kan je dat ook doen (al gebruik je al Slankie, dat scheelt ook al)? Ik denk dat je best een boterham meer mag eten op een dag. Fruit kan je ook goed als tussendoortje eten.

Ik weet niet wat voor "soort" avondeten je eet en hoeveel, maar verder vind ik wat je eet eerder wat aan de weinige kant.

(Ik heb min of meer hetzelfde probleem, hoor, ik eet ook niet echt geweldig veel of ongezond en toch kom ik aan/val ik niet af. Frustrerend.)
Oud 20-02-2005, 09:31
FayLa32
FayLa32 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-02-2005 @ 10:25 :
Misschien kun je met brood ontbijten? Zelf doe ik meestal per twee boterhammen één plakje kaas, misschien kan je dat ook doen (al gebruik je al Slankie, dat scheelt ook al)? Ik denk dat je best een boterham meer mag eten op een dag. Fruit kan je ook goed als tussendoortje eten.

Ik weet niet wat voor "soort" avondeten je eet en hoeveel, maar verder vind ik wat je eet eerder wat aan de weinige kant.

(Ik heb min of meer hetzelfde probleem, hoor, ik eet ook niet echt geweldig veel of ongezond en toch kom ik aan/val ik niet af. Frustrerend.)
Ik kan niet ontbijten met brood, als ik dat doe heb ik de rest van de dag ontzettende trek.
En even jouw logica; je komt aan van wat je nu eet, dus eet nog extra. Mooi niet dus.

Sorry dat ik wat bitchy overkom, maar mijn god wat is dit frustrerend.

(het leukste is nog, van afgelopen sinterklaas tot kerst heb ik gevroten alsof m'n leven er vanaf ging, chocola, koekjes, you name it, en ik was gewoon níet aangekomen )
Oud 20-02-2005, 09:38
Verwijderd
Citaat:
FayLa32 schreef op 20-02-2005 @ 10:31 :
En even jouw logica; je komt aan van wat je nu eet, dus eet nog extra. Mooi niet dus.
Ik weet niet waar je dat uithaalt. Dat eerste heb ik nl nergens gezegd of wel?

Citaat:
Sorry dat ik wat bitchy overkom, maar mijn god wat is dit frustrerend.
Alsof ik dat niet weet...
Oud 20-02-2005, 09:42
FayLa32
FayLa32 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-02-2005 @ 10:38 :
Nee, dat was gewoon even een feitje tussendoor.

Citaat:
Alsof ik dat niet weet...
Mijn excuses.
Oud 20-02-2005, 09:44
Verwijderd
Citaat:
FayLa32 schreef op 20-02-2005 @ 10:42 :
Nee, dat was gewoon even een feitje tussendoor.

Je legt me iets in de mond wat ik niet gezegd heb, dat kan dan onmogelijk ook nog eens een feit zijn.
Oud 20-02-2005, 10:00
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-02-2005 @ 22:10 :
In de meeste winkels gaan de (merk)spijkerbroeken tot breedtemaat 31. Daar pas ik dus niet in. Van G-star zijn er vaak grotere maten, daar heb ik nu dus een 32 van.

Ik geloof dat een maat 32 breedtemaat ongeveer gelijk is aan een confectiemaat 42, inderdaad.

Maar altijd als ik een spijkerbroek wil gaan kopen kom ik uit op een Gstar, omdat ik in de rest niet pas. En ik ben tevreden als ik wel een keer een andere spijkerbroek aan kan.
Oud 20-02-2005, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 20-02-2005 @ 11:00 :
Maar altijd als ik een spijkerbroek wil gaan kopen kom ik uit op een Gstar, omdat ik in de rest niet pas. En ik ben tevreden als ik wel een keer een andere spijkerbroek aan kan.
En Levi, die gaat veel verder dan 31, toch? Of gewoon een merkloze? Ik heb een tijdje terug bij de V&D twee hele leuke spijkerbroeken gekocht. (Ik heb ook geen breedtemaat 31, maar ik kan op zich genoeg (leuke) spijkerbroeken vinden.)
Oud 20-02-2005, 10:06
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
@Leonoor: Die roosvicee die je me had aangeraden (met pruim) helpt heel goed! Tnx
Oud 20-02-2005, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 20-02-2005 @ 11:00 :
In de meeste winkels gaan de (merk)spijkerbroeken tot breedtemaat 31. Daar pas ik dus niet in. Van G-star zijn er vaak grotere maten, daar heb ik nu dus een 32 van.

Ik geloof dat een maat 32 breedtemaat ongeveer gelijk is aan een confectiemaat 42, inderdaad.

Volgensmij klopt dat niet helemaal. Volgensmij is jeansmaat 32 gelijk aan confectiemaat 40, en niet 42. Dit is wat ik weet/geleerd heb:

27 = 34 of 36
28 = 36
29 = 36 of 38
30 = 38
31 = 38 of 40
32 = 40
33 = 40 of 42
34 = 42

En voor mij klopt dat ook. Meestal heb ik confectiemaat 36 in broeken, en als het model 'verkeerd' (voor mij) of klein valt heb ik 38. En qua jeans heb ik maat 28/29, dus dat komt daarmee overeen. Verder meen ik me te herinneren dat de meeste spijkerbroekenmerken toch wel tot jeansmaat 34 gaan. En dan bedoel ik merken zoals Indian Rose, Capsize, G-Star, Miss Sixty. En dat zijn toch wel merken gericht op jongeren.

Hier staat een uitgebreide lijst.
Oud 20-02-2005, 10:20
Verwijderd
Citaat:
FayLa32 schreef op 20-02-2005 @ 09:31 :
Gódverdomme
Ik ben gewoon áángekomen
Ik geloof er niks van dat dat éne pak ontbijkoek twéé weken braaf zijn teniet doet. What the fuck moet ik in gódsnaam doen om die vervloekte kilo's eráf te krijgen
Wanneer had je die (vr)eetbui precies? Gister? Want - het klinkt misschien stom - het kan dat je nu wat zwaarder bent, door al het onverteerde voedsel dat zich nog in je lichaam bevind. Het duurt namelijk ong. 24 uur - bij sommige mensen zelfs 48 uur - voordat het voedsel dat je gegeten hebt volledig door je lichaam is verteerd, en de afvalstoffen kunnen worden 'afgevoerd'. Stel je eet vandaag/vanavond een heel pak ontbijtkoek, wat zal dat wegen? Ong 0,5 kg tot een 1 kg? (Ik heb echt geen idee..) Dan kan de weegschaal morgenvroeg best meer aangeven.

Ik heb dat zelf namelijk ook. Als ik me bijvoorbeeld op vrijdag weeg en ik weeg dan 58 kg. Die vrijdag eet ik heel veel, en als ik me dan zaterdagmorgen weeg kan het best dat ik dan 59 kg weeg. Terwijl je natuurlijk nooit in een dag 1 kg aan kan komen. En meestal als ik me dan op zondag (de dag erna) weer weeg is het weer 58 kg of misschien ietsje meer, 58,2 ofzo.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je bent aangekomen. Je hebt natuurlijk niet aan 3 kg onverteerd voedsel in je lichaam zitten. Een andere verklaring voor het feit dat je aangekomen bent is misschien dat je - om wat voor reden dan ook - vocht vasthoud. En als dat zo is hoef je je geen zorgen te maken, want dan ben je alleen watergewicht aangekomen en geen vetmassa. En misschien ligt het ook aan het tijdstip dat je je gewogen hebt, de 1e keer en nu?
Oud 20-02-2005, 10:59
FayLa32
FayLa32 is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 20-02-2005 @ 11:20 :
Wanneer had je die (vr)eetbui precies? Gister? Want - het klinkt misschien stom - het kan dat je nu wat zwaarder bent, door al het onverteerde voedsel dat zich nog in je lichaam bevind. Het duurt namelijk ong. 24 uur - bij sommige mensen zelfs 48 uur - voordat het voedsel dat je gegeten hebt volledig door je lichaam is verteerd, en de afvalstoffen kunnen worden 'afgevoerd'. Stel je eet vandaag/vanavond een heel pak ontbijtkoek, wat zal dat wegen? Ong 0,5 kg tot een 1 kg? (Ik heb echt geen idee..) Dan kan de weegschaal morgenvroeg best meer aangeven.

Ik heb dat zelf namelijk ook. Als ik me bijvoorbeeld op vrijdag weeg en ik weeg dan 58 kg. Die vrijdag eet ik heel veel, en als ik me dan zaterdagmorgen weeg kan het best dat ik dan 59 kg weeg. Terwijl je natuurlijk nooit in een dag 1 kg aan kan komen. En meestal als ik me dan op zondag (de dag erna) weer weeg is het weer 58 kg of misschien ietsje meer, 58,2 ofzo.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je bent aangekomen. Je hebt natuurlijk niet aan 3 kg onverteerd voedsel in je lichaam zitten. Een andere verklaring voor het feit dat je aangekomen bent is misschien dat je - om wat voor reden dan ook - vocht vasthoud. En als dat zo is hoef je je geen zorgen te maken, want dan ben je alleen watergewicht aangekomen en geen vetmassa. En misschien ligt het ook aan het tijdstip dat je je gewogen hebt, de 1e keer en nu?
De vreetbui was vrijdag, maar ook al was het gister, dan denk ik dat die vreetbui niet zo'n drastische gewichtstoename veroorzaakt omdat ik van de overige dagen afgevallen zou moeten zijn en als ik dan weer zou aankomen van die vreetbui zou het niet hoger zijn dan het gewicht dat ik twee weken geleden had. Klinkt dat een beetje logisch? even beter uitleggen, ik zou denken dat ik na die twee weken wel iets van 0,3 kilo afgevallen zou zijn (da's best realistisch) door die vreetbui zou er best weer 0.2 tot 0.3 aangekomen zijn, waardoor ik logischerwijs op het gewicht zou zitten wat ik had aan het begin van die twee weken. Maar het is 0,1 meer dan mijn begingewicht, wat dus inhoudt dat ik iets van 0,4 kilo ben aangekomen alléén door die ontbijkoek, wat dus al 2 dagen geleden is.
Hetzelfde geldt overigens voor het vasthouden van vocht, al zou het wel kunnen als het normaal is dat je daarvan 0,4 kilo aan zou komen.
Oud 20-02-2005, 11:05
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-02-2005 @ 11:05 :
En Levi, die gaat veel verder dan 31, toch? Of gewoon een merkloze? Ik heb een tijdje terug bij de V&D twee hele leuke spijkerbroeken gekocht. (Ik heb ook geen breedtemaat 31, maar ik kan op zich genoeg (leuke) spijkerbroeken vinden.)
Oh, Levi weet ik eigenlijk niet. Nooit geprobeerd ook. En misschien is het zo (zoals sneeuwvlokje zei) dat de spijkerbroeken wel tot 34 gaan, maar in winkels zijn die maten bijna nooit te krijgen.
Meestal sta ik in de winkel met een verkoopster die héél diep staat na te denken over welke spijkerbroeken nog meer in de 'grotere maten' gaan. En hoe langer zij moet nadenken hoe verrotter ik me voel.

Ik kan opzich ook wel merkloze (spijker)broeken vinden hoor, maar meestal vind ik merkspijkerbroeken iets mooier gesneden. (No offence tegen jouw spijkerbroeken )

Maarem, het is toch niet raar ofzo dat ik in spijkerbroeken wil passen? Het lijkt mij een heel redelijk doel.
Oud 20-02-2005, 11:07
Verwijderd
Citaat:
FayLa32 schreef op 20-02-2005 @ 11:59 :
De vreetbui was vrijdag, maar ook al was het gister, dan denk ik dat die vreetbui niet zo'n drastische gewichtstoename veroorzaakt omdat ik van de overige dagen afgevallen zou moeten zijn en als ik dan weer zou aankomen van die vreetbui zou het niet hoger zijn dan het gewicht dat ik twee weken geleden had. Klinkt dat een beetje logisch? even beter uitleggen, ik zou denken dat ik na die twee weken wel iets van 0,3 kilo afgevallen zou zijn (da's best realistisch) door die vreetbui zou er best weer 0.2 tot 0.3 aangekomen zijn, waardoor ik logischerwijs op het gewicht zou zitten wat ik had aan het begin van die twee weken. Maar het is 0,1 meer dan mijn begingewicht, wat dus inhoudt dat ik iets van 0,4 kilo ben aangekomen alléén door die ontbijkoek, wat dus al 2 dagen geleden is.
Hetzelfde geldt overigens voor het vasthouden van vocht, al zou het wel kunnen als het normaal is dat je daarvan 0,4 kilo aan zou komen.
Een liter water weeg ongeveer 1 kg toch? Het zou best vocht kunnen zijn. Bovendien is gewicht ook niet echt betrouwbaar, soms kun je beter in centimeters kijken.

Maar goed, je bent dus maar 0,1 kg 'aangekomen'. Geen reden tot paniek dus! Gewoon weer gemotiveerd verder gaan!
Oud 20-02-2005, 13:12
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-02-2005 @ 10:12 :
Een refeed-dag = genoeg eten (en misschien iets boven je behoefte, maar hoeft niet), dus was helemaal de bedoeling. Mijn behoefte is overigens wel wat lager dan 1900.
Oud 20-02-2005, 13:13
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-02-2005 @ 22:35 :
Ze heeft het over merkspijkerbroeken, dus ik naam aan dat 't over Cars/Only etc. gaat. En die gaan zover ik weet niet verder dan 42.
Oud 20-02-2005, 13:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-02-2005 @ 10:38 :
Citaat:
Leonoor schreef op 20-02-2005 @ 10:25 :
Ik denk dat je best een boterham meer mag eten op een dag.
Oud 20-02-2005, 13:21
-(L)-
Citaat:
Zoals ikkeleerlinge inderdaad al zegt, je hebt ernstig ondergewicht. 3x per dag iets eten is niet goed, als je zo weinig als jij. En je geeft zelf al aan dat het soms minder is, en dat is echt niet goed. En als je jezelf niet dun vindt momenteel, dan vrees ik dat er iets mis is.
En ja, je bent inderdaad niet objectief genoeg, sterker nog, je bekijkt het alleen vanuit je eigen oogpunt.
Oud 20-02-2005, 14:01
Mara
Mara is offline
Citaat:
FayLa32 schreef op 20-02-2005 @ 10:31 :
Ik kan niet ontbijten met brood, als ik dat doe heb ik de rest van de dag ontzettende trek.
Meid, dat is juist de bedoeling!
Als je ontbijt zet je je spijsvertering aan, je metabolisme gaat z'n werk doen. Als je gaat ontbijten begint je lichaam te verbranden!
Oud 20-02-2005, 14:39
Verwijderd
Afgelopen week ging niet super, maar de schade valt geloof ik wel mee. Heb geen weegschaal bij de hand gehad en woog me net toen ik thuis was nadat ik had ontbeten en 1 liter thee op had dus daar zal ook niet veel van kloppen. Toch denk ik dat ik iets aangekomen ben want de weegschaal gaf 63 kg aan terwijl ik vorige week nog 60.5 woog. Maar goed, het gaat er vast wel weer af . Eten vorige week was dus niet super. 2 keer op werk gegeten: magnetron foe-yong hai en een keer roti. En nog een keer mie gehaald bij de toko, ook niet echt super. Verder paaseitjes en chocola. Hopelijk gaat volgende week weer wat beter, denk het wel omdat ik dan ook weer een schoolritme heb enzo.

Vandaag:

10.00: 1 × bruine boterham
¼ avocado
grapefruit

12.30
3 × bruine boterham
2 × suikerarme jam
¼ avocado
40 gram 48+ kaas ()

14.00
2 × kiwi

15.00
Kop linzensoep (2 soeplepels)

Ontbijt was vrij weinig maar ik had niet zo'n trek. Ben bovendien niet echt vroeg opgestaan (half 10 dus). Tussendoor 1.5 liter thee gedronken (kan dat kwaad eigenlijk?) en 20 minuutjes rustig gewandeld. Verder niet echt lichaamsbeweging gehad vandaag, behalve stofzuigen x_X
Oud 20-02-2005, 14:41
vixen
vixen is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 20-02-2005 @ 15:39 :
). Tussendoor 1.5 liter thee gedronken (kan dat kwaad eigenlijk?)
Geloof het niet, misschien voor aanslag op je tanden. Maar water is altijd goed.
Oud 20-02-2005, 14:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
vixen schreef op 20-02-2005 @ 15:41 :
Geloof het niet, misschien voor aanslag op je tanden. Maar water is altijd goed.
Aanslag poets je eraf. Thee gaat gaatjes tegen en is goed voor je tandvlees.

Laatst gewijzigd op 20-02-2005 om 14:45.
Oud 20-02-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 20-02-2005 @ 15:42 :
Aanslag poets je eraf. Thee gaat gaatjes tegen en is goed voor je tandvlees.

Da's mooi . Maar het heeft geen gevolgen voor, ik noem maar wat, je bloeddruk ofzo vanwege allerlei stofjes. Ik weet het niet hoor?
Oud 20-02-2005, 14:52
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Iemand zei een keer tegen mij dat thee juist helemaal niet zo goed voor je is, omdat het juist vocht aan je lichaam onttrekt. En dat je tegenover elke kop thee een glas water moet zetten.

Dit was niet het geval bij kruidenthee.

Is dat waar?
Oud 20-02-2005, 15:12
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 20-02-2005 @ 15:49 :
Da's mooi . Maar het heeft geen gevolgen voor, ik noem maar wat, je bloeddruk ofzo vanwege allerlei stofjes. Ik weet het niet hoor?
Het enige wat ik tot nu toe erover ben tegengekomen is dat het de absorptie van ijzer vermindert. Maar als je zorgt dat je genoeg ijzer binnen krijgt zou dat geen probleem moeten zijn. Of je kunt thee tussen maaltijden door, en niet bij de maaltijd drinken ofzo.
Oud 20-02-2005, 15:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 20-02-2005 @ 15:52 :
Iemand zei een keer tegen mij dat thee juist helemaal niet zo goed voor je is, omdat het juist vocht aan je lichaam onttrekt. En dat je tegenover elke kop thee een glas water moet zetten.

Dit was niet het geval bij kruidenthee.

Is dat waar?
Ja dat ligt aan de cafeine die erin zit... maar als je genoeg water drinkt, of als je geen sterke thee drinkt maakt dat helemaal niets uit. Dat is bijv. veel sterker bij koffie of cola.
Oud 20-02-2005, 15:13
Verwijderd
nee, dat is niet echt waar. Over koffie hoor je zoiets nog vaker, is ook niet zo.
Theeïne, en cafeïne wat meer, onttrekken inderdaad wat vocht aan je lichaam (je plast iets meer uit), maar dat is maar een klein beetje en dat wordt zeer ruimschoots goedgemaakt doordat het feit dat koffie en thee allebei voor 99 % (schatting ) uit water bestaan.
Dus zeg maar, je hebt een kopje thee van 20 cl, je plast 1 cl extra uit (ook een schatting), dan hou je nog 19 cl over

Als je op droge koffiebonen of theebladeren gaat kauwen klopt het wel een beetje

oh, en behalve kruidenthee is ook rooibosthee en heunigbosthee theeïnevrij
Oud 20-02-2005, 15:14
Verwijderd
lekker tegenstrijdige reacties
Oud 20-02-2005, 15:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-02-2005 @ 16:14 :
lekker tegenstrijdige reacties
Hangt er echt wel van af hoe sterk je je thee maakt. Maar verder klopt je post wel hoor. Groene thee stimuleert de vetverbranding trouwens ook.
Oud 20-02-2005, 15:23
meisje
meisje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-02-2005 @ 21:57 :
Ik heb een bmi van 20 en ik kan gewoon niet meer op. Het ligt er ook aan hoeveel je beweegt. Als ik sport, eet ik logischerwijs meer.
Oud 20-02-2005, 15:37
Nolita
Nolita is offline
Ik heb een hekel aan de vakantie.. alle familiebezoekjes en uitetengaan ed... En het is vakantie gezeur, eten, eten eten...

Gister, om 10 uur opgestaan, om 4 uur gaan slapen tot 8 uur, om 10 uur gaan slapen (migraineaanval gehad)
ontbijt: 3 boterhammen, 1 gekookt ei, 1 x gewone jam, 150 ml vruchtensap, 330 ml optimel
middageten in de stad: groot stuk pizzabrood
avondeten: halve appel en 3 schijven verse ananas met beetje magere yoghurt + 1,5 snee olijvenbrood

Vandaag
opgestaan om half 12
ontbijt: 1 plak olijvenbrood, 250 ml optimel, 150 ml vruchtensap, 1 gekookt ei, 250 gram vruchtensalade (verse vruchten)
middag: 2 bruine boterhammen met hutenkase en 1 tomaat
straks neem ik denk ik een appel of een halve papaya
avondeten wordt schol met avocado en verder weet ik niet, toetje of verse ananas of volle yoghurt met vruchten
Ik ga nu weer even slapen, overigens. Dat is wat ik al twee weken doe namelijk, slapen...

Morgen ga k proefstuderen dus ik weet niet wat ik dan allemaal eet.
Oud 20-02-2005, 15:38
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
meisje schreef op 20-02-2005 @ 16:23 :
Ik heb een bmi van 20 en ik kan gewoon niet meer op.
Je kunt altijd meer op, tenzij je aan weinig eten gewend bent. Als je een inefficiente stofwisseling (dus veel verbrandt) hebt, heb je veeeel vaker honger. Als je weinig eet, wordt je stofwisseling trager, en krijg je geen honger meer en komt er niets meer bij. That's all...
Topic gesloten

Regels voor berichten