![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En dat vind ik natuurlijk ook niet mooi, dus 2 redenen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Yayyy Ik heb het door een refeed gered. Ik eindig de dag vandaag met 1900 calorieen. Voornamelijk gezond. Namelijk volkorenbrood, gezond beleg en alles, fruit, veeeel heerlijke groenten, heerlijk bereide kip, zalmforel met zoetzure saus, vreselijk veel kruiden bij salades en mijn broodjes/boterhammen gezond (met gerookte zalm of magere ham), 1 bonbon en een stukje cote d'or sensations 86% pure chocolade... 1/3 stukje tompouce en lowfat kwark gemixt met aardbeien&blauwe druiven met een staafmixer. Echt lekker. Normaal eet ik niet zoveel hoor, en ook geen chocolade en tompouce, maar dit was heel goed voor een refeed
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mischien bedoelde ze de grootste spijkerbroek die ze bezat?
Mijn reden dat ik af wil vallen is niet omdat ik echt een overgewicht heb, mijn bmi is op dit moment 22.5. Iets meer dan een jaar geleden woog ik ongeveer 57kg, 4 maand geleden zat ik op 67. Ik weet dat vooral op mijn leeftij je gewicht drastisch veranderen kan, ivbm bredere heupen etc. maar: De helft van de kleren uit mijn kast pasten niet meer, ik begon behoorlijke rolletjes te krijgen op m'n buik, en voelde me steeds onzekerder over mezelf. Dus mjah, ik at vreselijk (nooit ontbijt, lunch was een broodje en een mueslireep) en ik at veel fastfood... dus dat wou ik veranderen. M'n vriend steunt me, m'n vrienden vinden het hele idee van 'op dieet gaan' vreemd geloof ik, al krijg ik wel complimenten van ze en ze helpen me ook, door bv andere chips op te halen enzo, en m'n ouders weten het niet. |
![]() |
|
![]() |
Mmm.... ik ben serieus verbaasd over jullie reacties. Oke ik kan nog wel enigszins logisch nadenken en ik weet dat ik niet veel eet, maar dat ook iedereen hier er hetzelfde over denkt, zet mij wel aan het denken.
En sorry voor iedereen die dacht dat ik niet serieus was/ ben met mijn post, maar dat is wel zo. En ik wil absoluut geen bevestiging dat ik heel erg dun ben, want dat ben ik niet echt hoor... Maar is het echt zo ongezond dan, ik bedoel, ik eet drie keer per dag zeker iets, dat vind ik al meer dan genoeg, oke soms ook minder. Maar ik ben waarschijnlijk te naief ofzo, en niet objectief genoeg. Nouja, ik weet niet of het zo goed is om dit te posten.... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Ik ben heus niet zo dun" Jij wilt lijnen? Fact is, je gewicht is al erg laag, als je gaat lijnen betekend dat min of meer dat je een erg vertekend zelfbeeld hebt en wss een probleem. 3 maaltijden op een dag eten is beter dan maar 1, maar niet optimaal, de meeste mensen eten tussendoortjes rond 10 uur sochtends en 3 a 4 uur smiddags. 3 maaltijden op een dag zijn eigenlijk niet genoeg voor je lichaam (al ligt het er natuurlijk aan wat en hoeveel je eet) Denk alsjeblieft na bij wat je doet, gezond gaan leven allee, afvallen moet jij niet, eerder een paar kilo aankomen. |
![]() |
|
Gódverdomme
![]() ![]() ![]() Ik ben gewoon áángekomen ![]() Twee weken lang niks anders dan water, fruit en bruin brood met slánkie kaas. Om de dag een wandeling van twee uur, yoghurt zonder vet en zonder toegevoegde suikers, allbran cornflakes aanbevolen door weight watchers. Ik drink niks anders dan wáter EN IK KOM GODVEROMME ÁÁÁÁÁN. Ik geloof er niks van dat dat éne pak ontbijkoek twéé weken braaf zijn teniet doet. What the fuck moet ik in gódsnaam doen om die vervloekte kilo's eráf te krijgen ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En hoeveel eet je van die dingen? Als je een brood per dag eet, dan kan je wel zeggen dat je "alleen maar brood eet", maar persoonlijk vind ik het dan logisch dat je "ondanks dat" dan niet afvalt. En misschien kun je beter elke dag een wandeling van een uur maken ipv om de dag één van twee uur? Dan heb je elke dag beweging? Ik ben meer benieuwd naar de hoeveelheden die je op een dag eet dan alleen naar wat je eet, zonder hoeveelheden is het onmogelijk er wat over te zeggen. (Ik heb ff gezocht in de topic, maar ik daarover kon zo snel niets vinden.) |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En dan avond eten (verschilt per keer) Tussendoor een bakje cornflakes en/of yoghurt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet niet wat voor "soort" avondeten je eet en hoeveel, maar verder vind ik wat je eet eerder wat aan de weinige kant. (Ik heb min of meer hetzelfde probleem, hoor, ik eet ook niet echt geweldig veel of ongezond en toch kom ik aan/val ik niet af. Frustrerend.) |
![]() |
||
Citaat:
En even jouw logica; je komt aan van wat je nu eet, dus eet nog extra. Mooi niet dus. Sorry dat ik wat bitchy overkom, maar mijn god wat is dit frustrerend. ![]() (het leukste is nog, van afgelopen sinterklaas tot kerst heb ik gevroten alsof m'n leven er vanaf ging, chocola, koekjes, you name it, en ik was gewoon níet aangekomen ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof dat een maat 32 breedtemaat ongeveer gelijk is aan een confectiemaat 42, inderdaad. Maar altijd als ik een spijkerbroek wil gaan kopen kom ik uit op een Gstar, omdat ik in de rest niet pas. En ik ben tevreden als ik wel een keer een andere spijkerbroek aan kan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
27 = 34 of 36 28 = 36 29 = 36 of 38 30 = 38 31 = 38 of 40 32 = 40 33 = 40 of 42 34 = 42 En voor mij klopt dat ook. Meestal heb ik confectiemaat 36 in broeken, en als het model 'verkeerd' (voor mij) of klein valt heb ik 38. En qua jeans heb ik maat 28/29, dus dat komt daarmee overeen. Verder meen ik me te herinneren dat de meeste spijkerbroekenmerken toch wel tot jeansmaat 34 gaan. En dan bedoel ik merken zoals Indian Rose, Capsize, G-Star, Miss Sixty. En dat zijn toch wel merken gericht op jongeren. Hier staat een uitgebreide lijst. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb dat zelf namelijk ook. Als ik me bijvoorbeeld op vrijdag weeg en ik weeg dan 58 kg. Die vrijdag eet ik heel veel, en als ik me dan zaterdagmorgen weeg kan het best dat ik dan 59 kg weeg. Terwijl je natuurlijk nooit in een dag 1 kg aan kan komen. En meestal als ik me dan op zondag (de dag erna) weer weeg is het weer 58 kg of misschien ietsje meer, 58,2 ofzo. ![]() Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je bent aangekomen. Je hebt natuurlijk niet aan 3 kg onverteerd voedsel in je lichaam zitten. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hetzelfde geldt overigens voor het vasthouden van vocht, al zou het wel kunnen als het normaal is dat je daarvan 0,4 kilo aan zou komen.
||
Citaat:
Meestal sta ik in de winkel met een verkoopster die héél diep staat na te denken over welke spijkerbroeken nog meer in de 'grotere maten' gaan. En hoe langer zij moet nadenken hoe verrotter ik me voel. Ik kan opzich ook wel merkloze (spijker)broeken vinden hoor, maar meestal vind ik merkspijkerbroeken iets mooier gesneden. (No offence tegen jouw spijkerbroeken ![]() Maarem, het is toch niet raar ofzo dat ik in spijkerbroeken wil passen? Het lijkt mij een heel redelijk doel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, je bent dus maar 0,1 kg 'aangekomen'. Geen reden tot paniek dus! Gewoon weer gemotiveerd verder gaan! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ja, je bent inderdaad niet objectief genoeg, sterker nog, je bekijkt het alleen vanuit je eigen oogpunt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je ontbijt zet je je spijsvertering aan, je metabolisme gaat z'n werk doen. Als je gaat ontbijten begint je lichaam te verbranden! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Afgelopen week ging niet super, maar de schade valt geloof ik wel mee. Heb geen weegschaal bij de hand gehad en woog me net toen ik thuis was nadat ik had ontbeten en 1 liter thee op had dus daar zal ook niet veel van kloppen. Toch denk ik dat ik iets aangekomen ben want de weegschaal gaf 63 kg aan terwijl ik vorige week nog 60.5 woog. Maar goed, het gaat er vast wel weer af
![]() Vandaag: 10.00: 1 × bruine boterham ¼ avocado grapefruit 12.30 3 × bruine boterham 2 × suikerarme jam ¼ avocado 40 gram 48+ kaas ( ![]() 14.00 2 × kiwi 15.00 Kop linzensoep (2 soeplepels) Ontbijt was vrij weinig maar ik had niet zo'n trek. Ben bovendien niet echt vroeg opgestaan (half 10 dus). Tussendoor 1.5 liter thee gedronken (kan dat kwaad eigenlijk?) en 20 minuutjes rustig gewandeld. Verder niet echt lichaamsbeweging gehad vandaag, behalve stofzuigen x_X |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-02-2005 om 14:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Da's mooi ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
nee, dat is niet echt waar. Over koffie hoor je zoiets nog vaker, is ook niet zo.
Theeïne, en cafeïne wat meer, onttrekken inderdaad wat vocht aan je lichaam (je plast iets meer uit), maar dat is maar een klein beetje en dat wordt zeer ruimschoots goedgemaakt doordat het feit dat koffie en thee allebei voor 99 % (schatting ![]() Dus zeg maar, je hebt een kopje thee van 20 cl, je plast 1 cl extra uit (ook een schatting), dan hou je nog 19 cl over ![]() Als je op droge koffiebonen of theebladeren gaat kauwen klopt het wel een beetje ![]() oh, en behalve kruidenthee is ook rooibosthee en heunigbosthee theeïnevrij |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb een hekel aan de vakantie.. alle familiebezoekjes en uitetengaan ed... En het is vakantie gezeur, eten, eten eten...
Gister, om 10 uur opgestaan, om 4 uur gaan slapen tot 8 uur, om 10 uur gaan slapen (migraineaanval gehad) ontbijt: 3 boterhammen, 1 gekookt ei, 1 x gewone jam, 150 ml vruchtensap, 330 ml optimel middageten in de stad: groot stuk pizzabrood ![]() avondeten: halve appel en 3 schijven verse ananas met beetje magere yoghurt + 1,5 snee olijvenbrood Vandaag opgestaan om half 12 ontbijt: 1 plak olijvenbrood, 250 ml optimel, 150 ml vruchtensap, 1 gekookt ei, 250 gram vruchtensalade (verse vruchten) middag: 2 bruine boterhammen met hutenkase en 1 tomaat straks neem ik denk ik een appel of een halve papaya avondeten wordt schol met avocado en verder weet ik niet, toetje of verse ananas of volle yoghurt met vruchten ![]() Ik ga nu weer even slapen, overigens. Dat is wat ik al twee weken doe namelijk, slapen... ![]() Morgen ga k proefstuderen dus ik weet niet wat ik dan allemaal eet.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #8 Verwijderd | 502 | 13-09-2005 17:20 | |
Psychologie |
Analyseer je medeforummer! Quiana | 246 | 28-05-2003 13:05 |