Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2005, 17:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Maanzaad schreef op 21-02-2005 @ 17:56 :
Euhm, even een vraagje...
Ik heb zaterdag bij mijn vriendje geslapen en voordat ik naar hem toe ging heb ik de pil geslikt (Diane 35)

Zondag besloot ik nog een nachtje te slapen, maar ik had dus geen pil mee.... Verder ook niet echt aan gedacht eigenlijk...

Ik slik hem altijd tussen 8 en 10 uur s'avonds. Vandaag heb ik hem om half 12 s'ochtends ingenomen.
Dit is dus 14,5 uur later, ipv 12 uur.
Ik zit nu in mijn 1e week van een nieuwe strip.
Kan dit kwaad??
Ja, het kan kwaad. De eerste week is juist het gevaarlijkste. Je moet je nu afvragen of je in de week voor het vergeten seks gehad hebt. Als dat het geval is moet je contact opnemen met je huisarts omdat je zwanger kunt zijn. Als je de week er voor geen seks gehad hebt dan moet je de vergeten pil innemen (wat je dus al gedaan hebt), verder gaan met je strip en zeven dagen een condoom gebruiken.
Oud 21-02-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Maanzaad schreef op 21-02-2005 @ 17:56 :
Euhm, even een vraagje...
Ik heb zaterdag bij mijn vriendje geslapen en voordat ik naar hem toe ging heb ik de pil geslikt (Diane 35)

Zondag besloot ik nog een nachtje te slapen, maar ik had dus geen pil mee.... Verder ook niet echt aan gedacht eigenlijk...

Ik slik hem altijd tussen 8 en 10 uur s'avonds. Vandaag heb ik hem om half 12 s'ochtends ingenomen.
Dit is dus 14,5 uur later, ipv 12 uur.
Ik zit nu in mijn 1e week van een nieuwe strip.
Kan dit kwaad??
uh ja zoals je leest in de gebruiksaanwijzing: als je een pil in de 1e week vergeet en langer dan 12 uur te laat inneemt heb je dus risico op zwangerschap. Dus ik zal ff naar huisarts gaan en morning after pil halen of je doet niks en gebruikt de rest van de maand condooms en je gaat heel hard hopen dat je niet zwanger bent
Oud 21-02-2005, 17:16
Verwijderd
Ik ben 8 maanden gestopt met diane35 en nu weer begonnen sinds 1 maand, toen stopweek gehad en ben weer ongeveer 1,5 week weer begonnen met slikken alleen nu heb ik nog steeds elke dag een beetje bloed. Is dit normaal?
Oud 21-02-2005, 19:49
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 21-02-2005 @ 15:47 :
gisteren was ik de pil vergeten te slikken, ja heb ik wel vaker maargoed. toen heb ik er vandaag maar 2 genomen, of was dat een domme actie? en ik vroeg me af dat wanneer je ongesteld bent geweest en je slikt bijvoorbeeld de eerste pil op vrijdag, of je dan ook metten veilige seks hebt. of dat je nog een dag moet wachten?
Als je in de 1e week van de strip zit maakt het niet uit of je er de dag erop 2 neemt of niet, dan ben je al onveilig
als je in de 2e week van de strip zit is de dag erop 2 nemen precies wat je moet doen om 'm toch weer veilig te maken
als je in de 3e week van de strip zit, en je neemt de dag na het vergeten allebei de pillen en maakt de strip af en slikt dan nog een strip zónder stopweek ertussen, dan is de pil ook nog veilig
Oud 21-02-2005, 21:05
Naru
Naru is offline
als ik zaterdagavond mijn laatste pil voor de stopweek heb genomen, en zondagavond dus geen maar nu ineens besluit toch door te slikken, is mijn pil dan nog wel veilig? en wordt ik dan ongesteld? of is het niet erg dat ik een stopweek van 1 dag heb.. want in de bijsluiter staat dat je niet langer dan 7 dagen moet stoppen, maar er staat niets over kortere stopweek..

ik vraag dit omdar ik de bijsluiter nu ff niet bij de hand heb.. zit bij mn vriend
Oud 21-02-2005, 21:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Naru schreef op 21-02-2005 @ 22:05 :
als ik zaterdagavond mijn laatste pil voor de stopweek heb genomen, en zondagavond dus geen maar nu ineens besluit toch door te slikken, is mijn pil dan nog wel veilig? en wordt ik dan ongesteld? of is het niet erg dat ik een stopweek van 1 dag heb.. want in de bijsluiter staat dat je niet langer dan 7 dagen moet stoppen, maar er staat niets over kortere stopweek..

ik vraag dit omdar ik de bijsluiter nu ff niet bij de hand heb.. zit bij mn vriend
Je pil wordt niet onveilig van een hele korte stopweek. Wel heb je kans dat je geen echte menstruatie krijgt maar alleen een doorbraakbloeding.

In mijn bijsluiter staat dit overigens wel vermeld.
Oud 22-02-2005, 10:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
bokky schreef op 21-02-2005 @ 10:30 :
Ik heb de lovette pil, maar als ik dan over zou stappen naar de microgynon pil dan zou ik minder moeten betalen?
Zou heel goed kunnen ja. Hoeveel moet je nu per 3 strippen betalen?
Oud 22-02-2005, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 22-02-2005 @ 11:47 :
Zou heel goed kunnen ja. Hoeveel moet je nu per 3 strippen betalen?
ja klopt Lovette is duurder dan normaal dus het verschil met 'normaal' moet je zelf betalen.
Oud 22-02-2005, 20:02
sapientia
sapientia is offline
hello.

Mijn vriendin slikt nu 2 maanden de pil, ze is iig klaar met de 2e strip, maar is niet ongesteld geworden vrijdag laatste 'slikdag' en ze zou dus eergister ongesteld moeten zijn geworden, alleen is dit niet gebeurd. Ik maak me natuurlijk zorgen, waarschijnlijk onnodig, maar wat kan het zijn? Nooit de pil vergeten.. alvast bedankt, groeten
Oud 22-02-2005, 20:38
Konijn
Konijn is offline
Heeft ze die twee strippen achter elkaar geslikt?
Bij mij is het zo dat hoe meer strippen achter elkaar ik slik, hoe langer het duurt voor ik ongesteld word in de stopweek.
Hoezo had ze trouwens eergisteren (= dus zondag) ongesteld moeten worden? Als ze pas twee maanden aan de pil is lijkt me niet dat ze dat zo zeker kan weten?
Bij mij duurt het bv altijd 4 dagen voor ik ongesteld wordt, geen twee.. En volgens mij is dat vrij verschillend per persoon..
Oud 22-02-2005, 22:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
sapientia schreef op 22-02-2005 @ 21:02 :
hello.

Mijn vriendin slikt nu 2 maanden de pil, ze is iig klaar met de 2e strip, maar is niet ongesteld geworden vrijdag laatste 'slikdag' en ze zou dus eergister ongesteld moeten zijn geworden, alleen is dit niet gebeurd. Ik maak me natuurlijk zorgen, waarschijnlijk onnodig, maar wat kan het zijn? Nooit de pil vergeten.. alvast bedankt, groeten
in de 2 maand kan je nog niet weten wanneer je ongesteld moet worden. Ik zou de komende dagen rustig afwachten; grote kans dat ze in een van die dagen ongesteld wordt.
Oud 23-02-2005, 10:05
sapientia
sapientia is offline
Half uurtje nadat ik de vraag had gesteld was het zover hartstikke bedankt voor de reacties!
Oud 23-02-2005, 12:34
watervrouw
watervrouw is offline
Hallo allemaal

Ik heb jullie advies nodig. Het zit namelijk zo. Ik ben nu totaal een jaar aan de pil. Ik wil nu graag weer stoppen met de pil. Ik zit veel lekkerder in mijn vel als ik de pil niet slik.Ook kom ik 10 kilo aan van de pil, zodra ik er mee stop is het er af. Maar nu heb ik er dus echt een hekel aan om de liefde te bedrijven met een condoom. Mijn vriend maakt het niet uit wat ik doe, het is mijn keus.
Toen ik eerder gestopt was met de pil ben ik naar de dokter geweest voor andere anticonceptiemiddelen, maar dat zie ik dus niet zitten.
Nou is mijn vraag wat zouden jullie doen?

groetjes Watervrouw
Oud 23-02-2005, 12:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
watervrouw schreef op 23-02-2005 @ 13:34 :
Hallo allemaal

Ik heb jullie advies nodig. Het zit namelijk zo. Ik ben nu totaal een jaar aan de pil. Ik wil nu graag weer stoppen met de pil. Ik zit veel lekkerder in mijn vel als ik de pil niet slik.Ook kom ik 10 kilo aan van de pil, zodra ik er mee stop is het er af. Maar nu heb ik er dus echt een hekel aan om de liefde te bedrijven met een condoom. Mijn vriend maakt het niet uit wat ik doe, het is mijn keus.
Toen ik eerder gestopt was met de pil ben ik naar de dokter geweest voor andere anticonceptiemiddelen, maar dat zie ik dus niet zitten.

groetjes Watervrouw
Ik zou zelf de pil blijven slikken omdat ik alleen een condoom niet vertrouw (vertrouw de pil zelf al niet), spiraaltje lijkt me niets omdat ik al heel heftig ongesteld ben als ik de pil al slik. De nuvaring, zo'n staafje in je arm enzo vind ik ook niets en de rest van de voorbehoudsmiddelen vind ik niet veilig genoeg dus ik zou gewoon de pil bljven slikken of de prikpil proberen.
Oud 23-02-2005, 12:45
Verwijderd
Citaat:
[edit]Verkeerd gelezen: probeer eens een andere pil, kan (heel) veel verschil maken.[/edit]

Ik zou de pil blijven slikken (maar een andere proberen, wie weet heb je daarbij minder last), om de redenen die Daantje_0705 noemt.

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 17:53.
Oud 23-02-2005, 17:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Hallo allemaal

groetjes Watervrouw
- wil niet aan de pil blijven
- wil geen condoom gebruiken
- wil geen andere anticonceptiemiddelen gebruiken

zwanger worden

(oftewel: je zal toch een van die drie dingen moeten kiezen, tenzij jij of je vriend zich laat steriliseren )
Oud 23-02-2005, 18:07
MoonFairy
MoonFairy is offline
Zouden jullie ajb ff je advies kunnen geven?

Ik heb deze maand me pil doorgeslikt. Ik zit nu in de 2e week. Maar in de eerste week ben ik m 1x te laat ingenomen. (meer dan 12 uur te laat) In de voorafgaande 7 dagen heb ik wel sex gehad met me vriend. Omdat ik dus geen stopweek had. Afgelopen vrijdag had ik m weer te laat ingenomen, maar dat is niet zo erg in de 2e week. Nu heb ik al 3 dagen ofzo last van bruine afscheiding. Waar kan dit aan liggen? Doordat ik de pil heb doorgeslikt? Dat heb ik weleens vaker gedaan. Doordat ik de pil ben vergeten? Ik heb ook weleens gehoord dat bruine afscheiding een gevolg kan zijn van een innesteling?

Alvast bedankt!
Oud 23-02-2005, 18:21
Verwijderd
Als je de pil te laat slikt of vergeet in de weken dat je hem doorslikt, staat dat volgens mij gelijk aan het vergeten in de laatste week als je hem niet doorslikt (volg je het nog?), maar 100% zeker weten doe ik dat ook niet. Moet je ff in de bijsluiter of op www.pilvergeten.nl kijken wat je dan moet doen bij de pil die jij slikt.

Bruine afscheiding kan een doorbraak"bloeding" zijn, maar het kan ook komen doordat je hem twee keer te laat in hebt genomen. Als je hem doorslikt is het wat dat betreft erg belangrijk dat je hem op tijd slikt, anders is de kans op doorbraakbloedingen/afscheiding heel groot.

Als je het niet vertrouwd, ga dan gewoon even langs je huisarts, al is het maar voor de zekerheid.
Oud 23-02-2005, 18:27
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Eva16 schreef op 23-02-2005 @ 19:07 :
Zouden jullie ajb ff je advies kunnen geven?

Ik heb deze maand me pil doorgeslikt. Ik zit nu in de 2e week. Maar in de eerste week ben ik m 1x te laat ingenomen. (meer dan 12 uur te laat) In de voorafgaande 7 dagen heb ik wel sex gehad met me vriend. Omdat ik dus geen stopweek had. Afgelopen vrijdag had ik m weer te laat ingenomen, maar dat is niet zo erg in de 2e week. Nu heb ik al 3 dagen ofzo last van bruine afscheiding. Waar kan dit aan liggen? Doordat ik de pil heb doorgeslikt? Dat heb ik weleens vaker gedaan. Doordat ik de pil ben vergeten? Ik heb ook weleens gehoord dat bruine afscheiding een gevolg kan zijn van een innesteling?

Alvast bedankt!
Als je de pil doorslikt en je vergeet hem telt het als in een derde week, dus direct een stopweek inlassen of de maand erna nog een keer doorslikken.
Oud 23-02-2005, 18:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-02-2005 @ 18:43 :
- wil niet aan de pil blijven
- wil geen condoom gebruiken
- wil geen andere anticonceptiemiddelen gebruiken

zwanger worden

(oftewel: je zal toch een van die drie dingen moeten kiezen, tenzij jij of je vriend zich laat steriliseren )
Onthouding is ook nog een optie he
Oud 23-02-2005, 19:17
watervrouw
watervrouw is offline
jullie nemen me hier ook echt serieus he
bedankt
Oud 23-02-2005, 19:47
Verwijderd
Citaat:
watervrouw schreef op 23-02-2005 @ 20:17 :
bedankt
Volgens mij heb ik serieus gereageerd? En zo nog wel meer.
Oud 23-02-2005, 19:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2005 @ 20:47 :
Volgens mij heb ik serieus gereageerd? En zo nog wel meer.
en mijn reactie is dan wel op een cynische manier gebracht, maar in feite is de situatie toch zo?

Je wil niet meer aan de pil, je vrijt liever niet met condoom en je wil ook liever niet naar de arts voor andere anticonceptiemiddelen. Als je redelijk nadenkt weet je vast wel dat je toch een keuze zal moeten maken als je seks wil blijven hebben en niet zwanger wilt worden.

Ik zou het ook bij de pil houden. Ik vind het een relatief makkelijke oplossing om niet zwanger te raken. Zoals Daantje al zegt kan je er toch wat beter op vertrouwen dan op een condoom. Bovendien kan je om bijwerkingen te verminderen een andere pil proberen waarbij je er minder last van hebt.
Oud 23-02-2005, 19:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
watervrouw schreef op 23-02-2005 @ 20:17 :
bedankt
Is dit sarcastisch bedoeld

Ik heb een serieuze reactie geplaatst en een 'onzin'-reactie, moet kunnen lijkt me toch?
Oud 23-02-2005, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 23-02-2005 @ 20:53 :
en mijn reactie is dan wel op een cynische manier gebracht, maar in feite is de situatie toch zo?
Ik vond hem ook wel leuk. (En idd ook waar bovendien. )
Oud 23-02-2005, 22:47
Sunworshipper
Sunworshipper is offline
Hoi ik heb gisternacht sex gehad maar ben gisteravond dus vergeten de pil in te nemen. En ik had sex zonder condoom.Maar hij is niet in me klaargekomen. Maar toch dat probleem van voorvocht dan he? Ik heb net die pil alsnog ingenomen ( kwam er net pas achter , zo verschrikkelijk dom ) en ook nog de pil van vandaag.

Uhm wat moet ik nu doen

edit:
De vergeten pil was de een na laatste pil vd strip.En ik heb m toennet geslikt met de laatste pil vd strip. Ik word dus dit weekend ongesteld.. als t goed is.

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 23:05.
Oud 23-02-2005, 23:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sunworshipper schreef op 23-02-2005 @ 23:47 :
Hoi ik heb gisternacht sex gehad maar ben gisteravond dus vergeten de pil in te nemen. En ik had sex zonder condoom.Maar hij is niet in me klaargekomen. Maar toch dat probleem van voorvocht dan he? Ik heb net die pil alsnog ingenomen ( kwam er net pas achter , zo verschrikkelijk dom ) en ook nog de pil van vandaag.

Uhm wat moet ik nu doen

edit:
De vergeten pil was de een na laatste pil vd strip.En ik heb m toennet geslikt met de laatste pil vd strip. Ik word dus dit weekend ongesteld.. als t goed is.
voortaan kan je beter eerst even je bijsluiten bekijken. Of anders www.pilvergeten.nl
Mocht je een pil als de mycrogynon30/diane35 etc. slikken, dan wordt er aangeraden om óf direct te stoppen (maar dat kan dus al niet meer) óf doorgaan met het slikken van je pil en nog minimaal 7 dagen een pil te slikken voor je je stopweek gaat houden.
De optie die jij van plan bent (vergeten pil innemen en de dag daarna) is dus niet veilig. Maar kijk zelf even op die site, want ik weet natuurlijk niet welke pil jij slikt.
Oud 23-02-2005, 23:25
Sunworshipper
Sunworshipper is offline
ja op die site geven ze 2 opties:

1: direct stoppen: pauzeweek starten. Na maximaal 7 pilvrije dagen weer starten met een nieuwe strip.

(uhm ik stop automatisch want deze strip is nu op ... geldt dat bij deze optie ook?? )

2:vergeten pil alsnog innemen en vanaf nu min 7 dagende pil slikken alvorens eventueel de pauzeweek te starten.De aangebroken strip kan ook worden opgemaakt.

(uhh ik heb de vergeten pil ingenomen en dus zou ik dan nu gewoon aan een volgende strip moeten beginnen - dus geen menstruatie week zoals eigenlijk de bedoeling was- en dit dan 7 dagen lang en daarna een week stoppen?)

En nou vraag ik me af: helpt dit allemaal of heb ik straks toch opeens een kleine sunworshipper...kan ik niet beter gewoon een morning afterpil halen of kan dat niet meer ik had de pil nu ongv. 24 uur geleden in moeten nemen
Oud 24-02-2005, 06:38
watervrouw
watervrouw is offline
Ik heb al 3 andere pillen gehad. en van alle die pillen komt ik kilo's aan, word ik chagerijnig, zit ik niet niet lekker in mijn vel.
Ik ben al 2 keer naar de dokter geweest om het te hebben over andere anticonceptiemiddelen. Het enige wat ik dan zou willen is het spiraaltje maar die plaats mijn dokter niet bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gehad. En nadat ik op internet alles der over had gelezen wou ik het ook niet meer.
Mijn dokter heeft me zelfs een andere rare manier gegeven, zoals mijn meoder noemt frans roelette.
Dus ik heb al van alles geprobeerd wat moet je dan?
Oud 24-02-2005, 09:53
Konijn
Konijn is offline
ja op die site geven ze 2 opties:

1: direct stoppen: pauzeweek starten. Na maximaal 7 pilvrije dagen weer starten met een nieuwe strip.

(uhm ik stop automatisch want deze strip is nu op ... geldt dat bij deze optie ook?? )

Nee, dat geldt dus niet, want je bent niet direct gestopt, je hebt nog twee pillen genomen.

2:vergeten pil alsnog innemen en vanaf nu min 7 dagende pil slikken alvorens eventueel de pauzeweek te starten.De aangebroken strip kan ook worden opgemaakt.

(uhh ik heb de vergeten pil ingenomen en dus zou ik dan nu gewoon aan een volgende strip moeten beginnen - dus geen menstruatie week zoals eigenlijk de bedoeling was- en dit dan 7 dagen lang en daarna een week stoppen?)

Ja, dat zou je dus eigenlijk moeten doen. Maar je kunt ook gewoon die 2e strip afmaken en dan stopweek houden als je het niet fijn vindt om halverwege die strip weer te stoppen, het gaat om minimaal 7 dagen.

En nou vraag ik me af: helpt dit allemaal of heb ik straks toch opeens een kleine sunworshipper...kan ik niet beter gewoon een morning afterpil halen of kan dat niet meer ik had de pil nu ongv. 24 uur geleden in moeten nemen

De morningafter-pil ben je nu eigenlijk wel erg laat mee. Als je doorgaat met de pil dan is dat de veiligste optie nu voor jou.
Oud 24-02-2005, 13:19
Luminous
Luminous is offline
ik vroeg me af of je het gebruik van de pil geheim kon houden voor je ouders...
ik weet zeker dat ik niet aan de pil mag (we zijn gelovig thuis),,

en word de pil nog vergoed?
en als de pil vergoed word.. ontvang je dan thuis een afschrift ofzoww...

antwoord graag
Oud 24-02-2005, 13:25
Luminous
Luminous is offline
toen was er niemand om te antwoorden
Oud 24-02-2005, 14:05
Debbelien
Debbelien is offline
Ik heb een vraagje:

Ik ben een paar dagen geleden de laatste pil van mijn strip vergeten. Nu ben ik dus ook een dag eerder ongesteld geworden. Maar wanneer moet ik dan weer beginnen? Een dag eerder of op de dag dat ik normaal begin??
Oud 24-02-2005, 14:13
Luminous
Luminous is offline
ik was eerst ik was eerst!!
Oud 24-02-2005, 14:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Luminous schreef op 24-02-2005 @ 14:19 :
ik vroeg me af of je het gebruik van de pil geheim kon houden voor je ouders...
ik weet zeker dat ik niet aan de pil mag (we zijn gelovig thuis),,

en word de pil nog vergoed?
en als de pil vergoed word.. ontvang je dan thuis een afschrift ofzoww...

antwoord graag
Je kan het gebruik van de pil voor je ouders geheim houden als je een smoes verzint om naar de huisarts te gaan en de pil contant betaald. Meestal is het zo dat als je ziekenfonds verzekert bent dat je dan geen afschriften thuis krijgt van de pil en als je particulier/publiekrechtelijk verzekert bent je wel afschriften krijgt. Als je de pil zelf betaald bij de apotheek is er sowieso geen probleem.

De pil wordt vergoed tot je 21e maar niet alle merken worden door alle verzekeringen vergoed, dat zou je even na moeten gaan.
Oud 24-02-2005, 14:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Debbelien schreef op 24-02-2005 @ 15:05 :
Ik heb een vraagje:

Ik ben een paar dagen geleden de laatste pil van mijn strip vergeten. Nu ben ik dus ook een dag eerder ongesteld geworden. Maar wanneer moet ik dan weer beginnen? Een dag eerder of op de dag dat ik normaal begin??
Als je de laatste pil van je strip bent vergeten moet je nu een dag eerder beginnen dan normaal want als je op je normale dag zou beginnen dan zou je stopweek een dag te lang duren.
Oud 24-02-2005, 15:28
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
Ik heb ook een vraagje. Ik had vorige week mn regels en moest vrijdag weer beginnen met mn pil te nemen. Vrijdag ben ik bij mn vriendje blijven slapen en hebben we seks gehad. En zaterdag rond 12u besefte ik plots dat ik vrijdag dus al had moeten beginnen met mn pil en dus meer of 12u te laat was( en heb hem dan ook direct ingenomen) . Maar de week ervoor (van zondag tot en met donderdag) heb ik dus geen seks gehad want ik was ongesteld, de kans is dan toch niet zo heel groot, toch?
Oud 24-02-2005, 15:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
LA BLADIRA schreef op 24-02-2005 @ 16:28 :
Ik heb ook een vraagje. Ik had vorige week mn regels en moest vrijdag weer beginnen met mn pil te nemen. Vrijdag ben ik bij mn vriendje blijven slapen en hebben we seks gehad. En zaterdag rond 12u besefte ik plots dat ik vrijdag dus al had moeten beginnen met mn pil en dus meer of 12u te laat was( en heb hem dan ook direct ingenomen) . Maar de week ervoor (van zondag tot en met donderdag) heb ik dus geen seks gehad want ik was ongesteld, de kans is dan toch niet zo heel groot, toch?
Als je vrijdag de pil vergeten bent en je hebt vrijdag seks gehad dan heb je de week ervoor toch seks gehad? Dan is er kans dat je zwanger bent. Als je die vrijdag niet bij de week ervoor vindt horen dan ben je nog niet veilig omdat je na het vergeten zeven dagen een condoom had moeten gebruiken dus ik zou toch ff contact opnemen met je huisarts.
Oud 24-02-2005, 19:28
Verwijderd
@ watervrouw: ik heb alleen de reacties op je gelezen en niet je post zelf maar je kunt ook een koperspiraaltje nemen (geen hormonen, wel vaak bijwerkingen), een hormoonspiraaltje of de prikpil of implanon (=niet meer ongesteld! en vaak weinig bijwerkingen, maar wel hormonen, als dat je probleem was), of een nuvaring gebruiken. De meeste van die dingen (behalve het koperspiraaltje) zijn wel iets duurder dan de pil, maar het scheelt niet zo veel. Oh en een pessarium is een optie maar dat is niet erg praktisch.
Oud 25-02-2005, 11:07
Verwijderd
Misschien is deze vraag al eens eerder gesteld maar ik heb een vraag die te maken heeft met mijn stopweek.

Ik slik de trigynon driefasenpil en ik begin tegenwoordig met een strip op woensdag. Mijn stopweek begint dan dus ook op woensdag en na de stopweek begin ik weer op woensdag met een nieuwe strip (logisch ja, maar ik denk ik verduidelijk het even heel erg). Ik wil alleen liever beginnen met mijn nieuwe strip op maandag. Kan ik zomaar 2 dagen korter stopweek 'nemen' en is mijn pil dan nog veilig? Ik vind het namelijk prettiger om een stopweek van maandag tot maandag te hebben omdat mijn menstruatie tegen het weekend dan alweer veel minder is.

Kan ik dus op maandag i.p.v. op woensdag met een nieuwe strip beginnen? Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is...
Oud 25-02-2005, 11:19
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Debbelien schreef op 24-02-2005 @ 15:05 :
Ik heb een vraagje:

Een dag eerder!
Anders wordt je stopweek een dag te lang, en dan is de pil niet veilig meer.
Je stopweek mag nooit langer worden, alleen korter.
Oud 25-02-2005, 11:21
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 25-02-2005 @ 12:07 :
Misschien is deze vraag al eens eerder gesteld maar ik heb een vraag die te maken heeft met mijn stopweek.

Ik slik de trigynon driefasenpil en ik begin tegenwoordig met een strip op woensdag. Mijn stopweek begint dan dus ook op woensdag en na de stopweek begin ik weer op woensdag met een nieuwe strip (logisch ja, maar ik denk ik verduidelijk het even heel erg). Ik wil alleen liever beginnen met mijn nieuwe strip op maandag. Kan ik zomaar 2 dagen korter stopweek 'nemen' en is mijn pil dan nog veilig? Ik vind het namelijk prettiger om een stopweek van maandag tot maandag te hebben omdat mijn menstruatie tegen het weekend dan alweer veel minder is.

Kan ik dus op maandag i.p.v. op woensdag met een nieuwe strip beginnen? Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is...
Net als mijn reactie hierboven: je kunt je stopweek dus wel verkorten, maar niet verlengen. Eerder beginnen kan dus wel.
Oud 25-02-2005, 20:55
grmbl
grmbl is offline
Ik ben in mn afgelopen strip 2 pillen (microgynon ) vergeten, een in de 2e week en een in de 3e, dus doc gebeld aangezien ik ook sex heb gehad en moring after pil gehaald.
De dokter zei voordat ik de MA pil voorgeschreven kreeg, dat ik mn pil moest doorslikken en dat ik na die stip weer veilig zou zijn.
Maar nu heb ik de moring after pil gehad, ben ik dan nogsteeds onveilig tot mn volgende bloeding?
Ik moet alleen morgen nog een pil van deze strip, daarna moet ik aan een nieuwe beginnen
(Sorry, erg rare vraag, maar ik hoop dat iemand het weet of er miss hetzelfde heeft gehad)
Oud 25-02-2005, 21:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
grmbl schreef op 25-02-2005 @ 21:55 :
Ik ben in mn afgelopen strip 2 pillen (microgynon ) vergeten, een in de 2e week en een in de 3e, dus doc gebeld aangezien ik ook sex heb gehad en moring after pil gehaald.
De dokter zei voordat ik de MA pil voorgeschreven kreeg, dat ik mn pil moest doorslikken en dat ik na die stip weer veilig zou zijn.
Maar nu heb ik de moring after pil gehad, ben ik dan nogsteeds onveilig tot mn volgende bloeding?
Ik moet alleen morgen nog een pil van deze strip, daarna moet ik aan een nieuwe beginnen
(Sorry, erg rare vraag, maar ik hoop dat iemand het weet of er miss hetzelfde heeft gehad)
Ik zou in dit geval het advies van je arts opvolgen en er dus vanuit gaan dat je pas na je volgende strip weer veilig bent.
Oud 26-02-2005, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 25-02-2005 @ 12:21 :
Net als mijn reactie hierboven: je kunt je stopweek dus wel verkorten, maar niet verlengen. Eerder beginnen kan dus wel.
Dankjewel, dat wilde ik even weten.
Oud 26-02-2005, 18:29
Verwijderd
Ik zat dus even te denken. Stel nou, je neemt wel goed regelmatig de pil enzo. Maar toch door een foutje bestaat de kans dat je zwanger bent. Verder heb je gewoon de pil genomen enzo dus wordt je gewoon ongesteld in je stopweek, lijkt mij, of zou je dan ook niet ongesteld moeten worden?
En hoe schadelijk is het als je wel je pil slikt als je toch zwanger bent?

Ik vroeg me gewoon wat dingen af de laatste tijd.
Oud 27-02-2005, 09:57
brynn
brynn is offline
In principe wordt je niet ongesteld in je stopweek als je zwanger bent. Soms hoor je dat wel, maar bij navraag blijkt bijna altijd dat die bloeding toch anders was dan de normale menstruatie in de stopweek. (bijvoorbeeld bloedverlies doordat het eitje in het baarmoederslijmvlies innesteld)

Er zijn volgens mij geen gevallen bekend van schade aan het kind als je de pil door hebt geslikt als je zwanger bent. Maar je moet natuurlijk wel stoppen zodra je weet dat je zwanger bent, maar het is geen reden voor onderzoek voor schade aan het kind ofzo.
Oud 28-02-2005, 15:03
synclinorium
synclinorium is offline
Mijn strip is gister ( zondag) afgelopen. Nu wil ik woensdag er weer mee beginnen, dan ben ik zaterdag als mijn vriend komt niet ongesteld ( ik ben van plan om dit eenmalig te doen) vanaf woensdag begin ik weer met een nieuwe strip, mijn vraag: als ik zaterdag seks heb is het dan wel veilig? En geen kans op zwangerschap?
Oud 28-02-2005, 15:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 28-02-2005 @ 16:03 :
Mijn strip is gister ( zondag) afgelopen. Nu wil ik woensdag er weer mee beginnen, dan ben ik zaterdag als mijn vriend komt niet ongesteld ( ik ben van plan om dit eenmalig te doen) vanaf woensdag begin ik weer met een nieuwe strip, mijn vraag: als ik zaterdag seks heb is het dan wel veilig? En geen kans op zwangerschap?
Je mag je stopweek altijd verkorten, maar nooit langer maken dan 7 dagen. Als je je vorige strip gewoon naar behoren hebt geslikt, ben je ook zaterdag gewoon veilig.
Maarehm, bij mij werkt het niet zo dat als ik eerder begin met mijn volgende strip, mijn ongesteldheid korter duurt... Dus ik weet niet of je redenatie zin heeft?!
Oud 28-02-2005, 17:47
synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 28-02-2005 @ 16:41 :
Je mag je stopweek altijd verkorten, maar nooit langer maken dan 7 dagen. Als je je vorige strip gewoon naar behoren hebt geslikt, ben je ook zaterdag gewoon veilig.
Maarehm, bij mij werkt het niet zo dat als ik eerder begin met mijn volgende strip, mijn ongesteldheid korter duurt... Dus ik weet niet of je redenatie zin heeft?!
Normaal zou ik donderdag ongesteld worden. Wanneer ik woensdag weer begin denk ik niet dat ik donderdag ongesteld word.

Dankjewel, wilde het even zeker weten

Regels voor berichten