Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2002, 19:15
jimmyO
jimmyO is offline
Dit is een kort stukje uit m'n verhaal: "Vitale Vitale". Alle kritiek is welkom. (BTW: t zou ook ff leuk zijn als je aangaf of je dr meer van wilt lezen)

-----------------
Een breed gespierde man opende de deur.
‘Hey, jij bent zeker Pascal Calderone, kom binnen.'
‘Het is, Pascal Vitale.', zei ik verward. De man staarde me een beetje vragend aan, maar corrigeerde zich snel.
‘Ach ja, sorry.' Hij keek me nog steeds een beetje vragend aan, maar besloot op iets anders over te gaan.
‘Ik begrijp dat je gisteravond net bent aangekomen?' Hij keek me liefkozend aan.
‘Dat klopt.'
‘Hmm hmm hmhm.' Hij mompelde wat in zichzelf, terwijl hij me van top tot teen inspecteerde. Hij zélf zag er niet al te best uit. Z'n ogen stonden wijdopen en waren bloeddoorlopen. Samen met zijn hele manier van praten en bewegen, deed dit typetje me vreselijk denken aan een gestoorde.
‘Och, vergeef me, ik ben me vergeten voor te stellen. Franco Vernice.' Franco bukte zich over het kolossale bureau en stak zijn hand uit.
‘Ik weet wie u bent', opperde ik terwijl we de handen schudden. Hiervan leek hij een beetje ontzet. Een moment van stilte brak aan, totdat hij weer driftig in actie kwam en een potje koffie ging zetten. Dat zou die bloeddoorlopen ogen wel verklaren.
‘Dus, je bent op bevel van de hoge heren overgeplaatst heb ik gehoord.' Ik knikte.
‘En denk je hier wel een beetje tussen te kunnen passen? Ik bedoel, natuurlijk heb je nog lang niet alle combinati en intimi ontmoet, waar je ook nooit aan toe zal komen vrees ik, maar Buscetta heeft je al wel het één en ander uitgelegd, toch?' Ook hierop knikte ik simpelweg.
‘Ja, en zie je het wel zitten denk je?' Ik keek hem strak aan, waardoor hij van z'n apropos leek te raken. Na een moment van stilte zag ik zelfs zweetdruppeltje op zijn voorhoofd komen opzetten.
--------------
Oud 16-07-2002, 19:19
jimmyO
jimmyO is offline
BTW: dit stuk heb ik een maand of twee/drie geleden geschreven. Het schrijven van het verhaal heeft me zo'n lange tijd gekost, dat je gewoon merkt dat ik later wat beter in m'n taalgebruik ben, dan in het begin.
Oud 16-07-2002, 20:02
Signy
Signy is offline
Citaat:
jimmyO schreef:
Hij keek me liefkozend aan.
Liefkozend, komt toch enigzins wel raar op me over.

Verder ben ik wel benieuwd hoor, schrijf door!
Oud 17-07-2002, 20:08
Verwijderd
*wil meer lezen* mooi verhaal!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 21:00
jimmyO
jimmyO is offline
Ik was net bezig om m'n verhaal weer eens over te lezen. Dr zitten nog wat foutjes tussen en hier en daar is het misschien niet helemaal in een keer te begrijpen. Als ik 'em post, dan zal ik gelijk wat bijbehorende info dr bij zetten. Wel zo handig.

Bedankt voor de reacties , maar ik hoop nog meer te krijgen natuurlijk heh !
Oud 20-07-2002, 15:36
jimmyO
jimmyO is offline
Het complete verhaal vind je hier:
http://www11.brinkster.com/osdorpj/f...evitale_01.htm
Oud 20-07-2002, 15:42
stroopwafel
stroopwafel is offline
dat kleine stukje dat hier boven spreekt mij totaal niet aan eerlijk gezegd
(ik zou btw ook liefkozend vervangen )
ik heb geprobeerd het hele verhaal te lezen maar het ligt me gewoon niet
Oud 20-07-2002, 15:51
jimmyO
jimmyO is offline
Het woordje 'liefkozend' heb ik gebruikt, om te laten zien dat 'ie nogal gestoord is. (samen met die bloeddoorlopen ogen enz enz..) Maar ja, ik kan moeilijk de lezer tegenspreken heh? Het zal wel raar zijn en blijven.... (ik zal dr toch maar ff naar kijken dan)

Btw: de pagina die je opent met die link, is nog maar 1 pagina van de 6. Ik zeg het maar al vast..... (en nu ben ik benieuwd wie er nog moeite voor wil doen.... )
Oud 21-07-2002, 20:19
SaraDane
SaraDane is offline
ik vind het verhaal goed geschreven, en ik wil zeker mer erover lezen!
Reageren

Regels voor berichten