Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2002, 21:11
angela123
angela123 is offline
Hoi wij zijn Angela en Brigitte en wij worden gek van bepaalde ideeën. Als je ons voor het eerst zou zien zou je ons allebei in een ander hokje plaatsen... maar.. is dat nou niet erg kinderachtig en oppervlakkig??? Uiterlijk en muzieksmaak zegt namelijk ook niet alles... Ff wat kenmerken voor jullie, kijken hoe het gesteld is met jullie vooroordelen.....

Meisje 1 (angela)--> blond, houd van R&B muziek, gaat uit op Stadhuisplein en draagt graag nette kleren.
Meisje 2 (brigitte) --> Geverfd haar, lip én tongpiercing, houd van rockmuziek en festivals en draagt veel gekleurde armbandjes en wijde broeken.

En in welk hokje zou je ze plaatsen?? By the way.. dit is maar een voorbeeld. Dit gebeurd dus dagelijks en daar worden we ziek van. Waarom kunnen de zogenaamde commerciele mensen niet ophouden met dat gezeik over hippies of wijde pijpen. En waarom kunnen de zogenaamde ruimdenkende alternatievelingen hun bek niet houden over commerciele muziek en de zogenaamde huppelkutjes. Wees wat toleranter en denk niet zo in hokjes is onze mening. Wat is hierover jullie mening??????

En om je goede wil te tonen, hier ff een paar "algemene" TIPS want nogmaals.. WIJ KENNEN GEEN HOKJES !!!! :-) PS Neem niet alles so serious :-)

Voor de zogenaamde alternatievelingen:

- Ga voor de spiegel staan, pak je haarborstel en leef je uit op Survivor van Destiny's Child.. gooi er wat gekreun doorheen en je zult zien wat voor wonderbaarlijke ervaringen daar uit zullen komen!!!
- Wanneer het weekend eraan zit te komen, neem een cursus bubbling dansen, want écht zonder die cursus ga jij dit NIET redden.. Ga nou niet springen of headbangen want dan sta je echt voor lul, haal de sensualiteit uit je tenen en kijk uit want iedereen kijkt je stom aan als je het niet goed doet!!!

Voor de commercielen onder ons:

- Ga in de pit staan bij een concert van Tool, wil je wat minder geld uit geven ga dan naar de punkgoden van Rotterdam haha "De Apers".. Leef je uit, sla er op los en vergeet niet je Converse schoentjes aan te doen...
-In het weekend check je eerst of er bandjes optreden, en dit moeten natuurlijk wel COOLE bandjes zijn. Punkrock is erg in tegenwoordig maar het mag ook EMO zijn!!!! Als dit niet het geval is ga je naar een ALTERNATIEVE dansavond.

Hahahah nou we hopen dat julie hier de grap wel van in zien en anders dan heb je pech en zit je nog in de ontkenningsfase over deze hokjesgeest. Je komt er ooit nog wel achter (hopen we dan)...

Veel liefs en Groetjes van Angela en Brigitte !!!
Advertentie
Oud 16-07-2002, 21:13
Verwijderd
Waar maken jullie je druk om :/
Oud 16-07-2002, 21:14
Verwijderd
wat wil je hiermee bereiken
Oud 16-07-2002, 21:15
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
ik geloof dat jullie er iets meer problemen mee hebben dan ik.
Oud 16-07-2002, 21:15
Verwijderd
woeei, valt dit niet onder lifestyle?
Oud 16-07-2002, 21:19
lostprophet
lostprophet is offline
Citaat:
angela123 schreef:

- Ga in de pit staan bij een concert van Tool
Oud 16-07-2002, 21:19
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik denk wel in hokjes en heb er totaal geen problemen mee, is maar net waar je je grenzen stelt.

Waar kun je je druk om maken.
Oud 16-07-2002, 21:24
angela123
angela123 is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
woeei, valt dit niet onder lifestyle?

Sorry als dit onder lifestyle hoort, maar mijn mening is dat dit ook onder muziek valt omdat veel mensen zich kleden naar een muzieksmaak. Verder kunnen we echt nog wel slapen s nachts dus zo'n wereld probleem is het volgens ons ook niet. Maar toch denken veel mensen (en wijzelf ook) te vaak in hokjes. Daar wilden wij gewoon een discussie over beginnen met verschillende mensen, maar ja als dat niet kan.. Nevermind.. Te vaak worden mensen veroordeeld op hun uiterlijk. Zo word je met alternatieve kleding vaak stom aangeken in tenten op het Stadhuisplein en Hollywood... Waarom??? Hokjes is the answer!!

xxx Brigitte en Angela
Oud 16-07-2002, 21:28
Verwijderd
Citaat:
angela123 schreef:

Sorry als dit onder lifestyle hoort, maar mijn mening is dat dit ook onder muziek valt omdat veel mensen zich kleden naar een muzieksmaak. Verder kunnen we echt nog wel slapen s nachts dus zo'n wereld probleem is het volgens ons ook niet. Maar toch denken veel mensen (en wijzelf ook) te vaak in hokjes. Daar wilden wij gewoon een discussie over beginnen met verschillende mensen, maar ja als dat niet kan.. Nevermind.. Te vaak worden mensen veroordeeld op hun uiterlijk. Zo word je met alternatieve kleding vaak stom aangeken in tenten op het Stadhuisplein en Hollywood... Waarom??? Hokjes is the answer!!

xxx Brigitte en Angela
Ik kom niet zo vaak in Ridderkerk

Mensen denken nou eenmaal in hokjes. Soms is dat goed en soms is dat fout.
Oud 16-07-2002, 21:29
Verwijderd
Citaat:
angela123 schreef:

Zo word je met alternatieve kleding vaak stom aangeken in tenten op het Stadhuisplein en Hollywood... Waarom??? Hokjes is the answer!!
omdat zo'n club nou eenmaal een image heeft, hollywood = snollywood lopen idd alleen maar huppelkutjes rond, en tja als jij daar met je gescheurde broek binnenloopt word je idd wel raar aangekeken, so what, jij gaat daar toch heen...als je nie raar aangekeken wil worden moet je je of anders kleden voor 1 keer of niet gaan. anders accepteer je het maar lijkt me...

alsof ik nooit raar aangekeken wordt bij emo of punk/hardcore concertjes..ik zie er n.l. nie echt "alto" uit (bahlve misschien een wijde broek zo nu en dan ofzo en een bandshirtje) en ben ook nog eens buitenlands...tja ik heb er maar mee te leren leven, no big deal ofzo...

Laatst gewijzigd op 16-07-2002 om 21:32.
Oud 16-07-2002, 21:29
Rhinus
Rhinus is offline
Meisjes die alto zijn en er niet als alto uit zien zijn de knapste meisjes.
Oud 16-07-2002, 21:31
Verwijderd
ik heb op zich ook niks tegen hokjes, is wel zo makkelijk als je eht over bepaalde mensen hebt enzo.
en alsof alto's het ècht zo erg vindenom in het hokje alto gepropt te worden, dat willen ze nog altijd 100 maal liever dan in het hokje normalo gepropt te worden...

en helemaal geen hokjes is onmogelijk want ja je hebt nu eenmaal verschillen. en dus...waarom zou je je er zo'n zorgen over maken...het leven is heel wat leuker als je dat soort dingen gewoon accepteert en het laat gaan.
Oud 16-07-2002, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Meisjes die alto zijn en er niet als alto uit zien zijn de knapste meisjes.
Oftewel mensen die zichzelf zijn.
Oud 16-07-2002, 21:35
angela123
angela123 is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Ik kom niet zo vaak in Ridderkerk

Mensen denken nou eenmaal in hokjes. Soms is dat goed en soms is dat fout.
Jammer dat sommige mensen ons standpunt niet begrijpen maar ja verder maken we er ook niet echt een probleem van, het was gewoon meer iets wat ons de laatste tijd opviel. Enne hoe weet je trouwens dat we uit Ridderkerk komen
Oud 16-07-2002, 21:35
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Ooit iemand tegen gekomen die niet zichzelf was?

Ik 1 keer. Een meisje was haar opa..
Oud 16-07-2002, 21:37
angela123
angela123 is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Hahaha..

Veel mensen zijn op zoek naar zichzelf ik denk dat weinig mensen écht zichzelf zijn, vaak zoeken ze via vrienden, idolen en denken zo een identiteit te vinden enzovoort....
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:

zo vaak, en ook al is dat niet meteen te zien, zodra je diegene leert kennen kom je er gauw genoeg achter...zielige figuren maar goed..
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:

Grapjas.
Oud 16-07-2002, 21:40
angela123
angela123 is offline
Ik denk dat het met de jaren komt, eer dat je je zelf gevonden hebt. Je hebt tegenwoordig ook zoveel nep gothic mensen bijvoorbeeld die weten soms echt niet waar ze het over hebben en eindigen waarschijnlijk gewoon als blije huismoeder/vader die die fase zag als een zoektocht..... Maar goed voor dat ik alle boze Gothic mensen op me dak krijg, ik vind het cool dat ze geen meelopers zijn met de grote massa maar die gothic kindjes verpesten het de laatste tijd wel voor de "echte" met van die truitjes met teksten als "gothic" of "satan" erop
Oud 16-07-2002, 21:43
Verwijderd
Citaat:
angela123 schreef:
Ik denk dat het met de jaren komt, eer dat je je zelf gevonden hebt. Je hebt tegenwoordig ook zoveel nep gothic mensen bijvoorbeeld die weten soms echt niet waar ze het over hebben en eindigen waarschijnlijk gewoon als blije huismoeder/vader die die fase zag als een zoektocht..... Maar goed voor dat ik alle boze Gothic mensen op me dak krijg, ik vind het cool dat ze geen meelopers zijn met de grote massa maar die gothic kindjes verpesten het de laatste tijd wel voor de "echte" met van die truitjes met teksten als "gothic" of "satan" erop
Iedereen eindigt denk ik wel als huismoeder/vader. Ik zie niet wat daar mis mee is, in welke vorm dan ook.

En wat betreft die "nepdingesen", laat ze. De "echte" blijven uiteindelijk wel over. Denk ik.
Oud 16-07-2002, 21:45
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik vind het wel erg schattig
Oud 16-07-2002, 21:45
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef:

En wat betreft die "nepdingesen", laat ze. De "echte" blijven uiteindelijk wel over. Denk ik.
ja of de neppe worden uiteindelijk ook echten, want je moet eenmaal ergens beginnen...alsof iedere "echte" gothics vroeger meteen alles volgens de 'gothicregels' deed
Oud 16-07-2002, 21:48
Verwijderd
Citaat:
danique2 schreef:

ja of de neppe worden uiteindelijk ook echten, want je moet eenmaal ergens beginnen...alsof iedere "echte" gothics vroeger meteen alles volgens de 'gothicregels' deed
Ja dat bedoelde ik.

Maargoed echt/nep bullshit allemaal. ALs je het leuk vindt prima toch.
Oud 16-07-2002, 21:54
angela123
angela123 is offline
tuurlijk als iedereen maar tevreden is, het enige wat wij hier doen is het uiten van onze mening en we vinden het leuk om te lezen wat anderen vinden.
Oud 16-07-2002, 21:56
HK66666
HK66666 is offline
Uhmmz..alto zijn is tegenwoordig toch trendy en dus commercieel aantrekkelijk?
En verder.. zolang je gewoon doet waar je zelf zin in hebt wat boeit het dan in godesnaam wat anderen ervan vinden?
Oud 16-07-2002, 21:58
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Dus als mensen zich alternatief kleden ben je niet jezelf?

Citaat:
Angela123 schreef:
...maar die gothic kindjes verpesten het de laatste tijd wel voor de "echte" met van die truitjes met teksten als "gothic" of "satan" erop
Laat ze lekker.
Ik bedoel, ga je er van bloeden of sterf je een pijnlijke langzame dood als je dat ziet?
Nee, zo erg is het toch niet?
Oud 16-07-2002, 22:01
angela123
angela123 is offline
nou begrijp je ons toch verkeerd..alternatief kleden betkent niet dat je niet jezelf bent natuurlijk...
Oud 16-07-2002, 22:03
HK66666
HK66666 is offline
verpesten het voor de echte....
Uhmmz...
Ooit, als je wat ouder bent lach je erom
Oud 16-07-2002, 22:07
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
angela123 schreef:
nou begrijp je ons toch verkeerd..alternatief kleden betkent niet dat je niet jezelf bent natuurlijk...
STOP MET HET LEZEN VAN DE LIBEL! JE BENT ALTIJD JEZELF!!
Oud 16-07-2002, 22:15
Vork
Vork is offline
dit hoort op Lifestyle, maar daar worden ze gek van deze discussies, dus slotje

Regels voor berichten