Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2002, 22:39
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
Ja hoe ik hier op kom??

een hele goede vriend van me was/is verliefd op me.. ik vond hem ook wel leuk en ben met hem geweest.. naah we vertrouwden elkaar heel erg en heb hem super veel verteld en hij mij, maar door al die gesprekken begon ik hem minder leuk te vinden in de zin van verliefdheid en zag ik hem meer als goeie vriend.. maar daarmee heb ik hem ontzettend veel pijn gedaan, omdat ik hem soms echt het idee gaf dat ik meer wilde..

Nou heb ik heel erg geleerd van dit.. en ik begin heel erg te veranderen.. nou vroeg ik me dus af of meer mensen echt leren van fouten of dingen in een relatie of vriendschap en omgang met andere mensen
Oud 16-07-2002, 22:41
Gothic
Gothic is offline
ja, ik neem nooit meer iets met een jongere jongen...
Oud 16-07-2002, 22:43
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
Citaat:
ja, ik neem nooit meer iets met een jongere jongen

waarom niet??

P.s: offtopic... hoe kan ik anders quoten?
Oud 16-07-2002, 22:44
Verwijderd
Ja, ik heb van de relaties die ik nu heb gehad echt geleerd.
Ik weet nu namelijk hoe het NIET moet.....
(is verder een erg lang verhaal0

Verder heb ik in het algemeen geleerd dat bijna niemand echt te vertrouwen is.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 22:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
hitsiepitsie schreef:

waarom niet??

P.s: offtopic... hoe kan ik anders quoten?
naast knopje info staat ook knopje "quote"

Waarom niet? Omdat hij er nog niet aan toe was, hij niet kon praten, en emotioneel niet ontwikkeld was, omdat hij te kinderachtig was, omdat alle initiatief (?) van mijn kant kwam...

Do I need to go on?
Oud 16-07-2002, 22:48
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
Citaat:
Gothic schreef:

naast knopje info staat ook knopje "quote"

Waarom niet? Omdat hij er nog niet aan toe was, hij niet kon praten, en emotioneel niet ontwikkeld was, omdat hij te kinderachtig was, omdat alle initiatief (?) van mijn kant kwam...

Do I need to go on?
a zo dus

en neej, maar jongens zijn altijd iets later in ontwikkeling..als je nou zelf ouder bent zou je het dan ook niet doen?
Oud 16-07-2002, 22:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
hitsiepitsie schreef:

a zo dus

en neej, maar jongens zijn altijd iets later in ontwikkeling..als je nou zelf ouder bent zou je het dan ook niet doen?
Op mijn 30e zal ik er misschien minder waarde aan hechten, omdat je dan weer een beetje gelijk loopt...
Oud 16-07-2002, 22:56
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
Tis soms gewoon zo raar wat 1 iemand voor je kan betekenen.. terwijl je dat eerst niet echt door hebt!
Oud 16-07-2002, 23:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
hitsiepitsie schreef:
Tis soms gewoon zo raar wat 1 iemand voor je kan betekenen.. terwijl je dat eerst niet echt door hebt!
Absoluut, maar dat hoeft niet eens je vriend te zijn, kan net zo goed een vriend(in) zijn
Oud 16-07-2002, 23:13
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
jazeker, nu vertrouw ik mensen nooit meer zelfs als ik het gevoel heb dat het wel kan. (ik zoek altijd andere motieven dan dat ze zeggen...) en ik heb het vaker bij het rechte eind dan jullie zouden willen (tenminste, als jullie willen horen dat mensen eerlijk en betrouwbaar zijn (over algemeen))
Oud 16-07-2002, 23:14
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
Citaat:
Gothic schreef:

Absoluut, maar dat hoeft niet eens je vriend te zijn, kan net zo goed een vriend(in) zijn
dat is ook het geval...doordat hij juist heel verliefd op me was en ik hierdoor domme dingen heb gedaan, maar hij me juist weer steunt in die dingen en het me niet kwalijk neemt begin ik alles duidelijker te zien.. hij heeft laat me positieve dingen zien... die ik ervoor niet zag.. terwijl ik hem juist pijn heb gedaan
Oud 16-07-2002, 23:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
jazeker, nu vertrouw ik mensen nooit meer zelfs als ik het gevoel heb dat het wel kan. (ik zoek altijd andere motieven dan dat ze zeggen...) en ik heb het vaker bij het rechte eind dan jullie zouden willen (tenminste, als jullie willen horen dat mensen eerlijk en betrouwbaar zijn (over algemeen))
Je kan beter homo worden, vrouwen zijn niet te vertrouwen...
Oud 16-07-2002, 23:17
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
Citaat:
Gothic schreef:

idd ik kom er ook veel vaker achter dat ik jongens soms iets beter kan vertrouwen dan de meiden.. ik heb ook meer jongens waar ik goed mee op kan schieten dan meiden..
Oud 16-07-2002, 23:22
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
hitsiepitsie schreef:

idd ik kom er ook veel vaker achter dat ik jongens soms iets beter kan vertrouwen dan de meiden.. ik heb ook meer jongens waar ik goed mee op kan schieten dan meiden..
maar jongens gaan weer sneller vreemd... maar dat kan losstaan van een relatie, als de vrouw vreemd gaat, doet ze het goed
Oud 16-07-2002, 23:26
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
nou in een relatie misschien, maar als vriendschap vertrouw ik een man eerder dan een vrouw..

en ja relatie.. dat is opzich dan ook wel gebasseerd op vertrouwen!
Oud 17-07-2002, 07:28
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Gothic schreef:

Zei ik dat ik iemand per sé wilde vertrouwen? - Nee

Ik wil gewoon voorbereid zijn op wat komen gaat... ik vertrouw iemand niet, zoek naar motief (nja, vaker gaat het andersom, ik vind dat ik iemand niet moet vertrouwen en zoek naar motief en vertrouw niet) en dan weet ik beter waar ik aan toe ben.
Op die manier voorkom ik dat ik verliezen lijdt aan een onbetrouwbaar persoon - dus door te voorkomen dat je iets kwijt raakt ipv geen contact met dergelijke personen. (en wie is 100% te vertrouwen? - niemand)
Oud 17-07-2002, 09:21
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Euhm ik heb geleerd dat je jezelf niet te wanhopig op moet stellen.
Oud 17-07-2002, 09:30
sas_andrea
sas_andrea is offline
Dat ik niet zo bezitterig moet doen tegenover mijn vriend. Hem wat vrijheid moet geven... En ja, nu gaat t helemaal super in onze relatie!
Wat ik dan wel grappig vind, is dat hij dan bezitterig wil gaan doen, de hele tijd bij me wil zijn. Vind ik wel cute. Ik vind dat nl wel een fijn gevoel. (ja, iedereen heeft zo zijn ding he)
Oud 17-07-2002, 12:16
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

Zei ik dat ik iemand per sé wilde vertrouwen? - Nee

Ik wil gewoon voorbereid zijn op wat komen gaat... ik vertrouw iemand niet, zoek naar motief (nja, vaker gaat het andersom, ik vind dat ik iemand niet moet vertrouwen en zoek naar motief en vertrouw niet) en dan weet ik beter waar ik aan toe ben.
Op die manier voorkom ik dat ik verliezen lijdt aan een onbetrouwbaar persoon - dus door te voorkomen dat je iets kwijt raakt ipv geen contact met dergelijke personen. (en wie is 100% te vertrouwen? - niemand)
De vraag is dan vertrouw je jezelf dan wel? Ik denk dat je misschien iets positiever tegenover iets moet staan wil je je zelf ook kunnen vertrouwen, want wanneer je dat niet kunt, kun je idd niemand vertrouwen lijkt me
Oud 17-07-2002, 13:13
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Gothic schreef:
ja, ik neem nooit meer iets met een jongere jongen...
Oh ja, nou breng je me op een ingeving: ik hoef nooit meer een jongen die ongeveer even oud is.

Maar ik hoef sowieso geen andere jongen meer
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 13:27
ABrules
ABrules is offline
Nou hitsiepitsie jij ziet tenminste nog in dat je iemand veel pijn hebt gedaan. Ik heb het namelijk anders meegemaakt. Maar of ik leer van me fouten, ik werd verliefd op een beste vriendin dat liep mis.
Nu ben ik weer verliefd op me beste vriendin, maar zij is beter en misschien is het wederzijds, maar ja bijna weer zelfde situatie en ik moet het maar proberen. Zal wel weer zelfde fout worden. maar goed.

En ik vertrouw mensen nog makkelijk, geen problemen mee. en zeker me beste vriendin die vertrouw ik me eigen leven toe. waarom??? weet ik niet zeker. vind me eigen leven niet zo heel veel waard denk ik .
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 13:37
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
tja misschien omdat hij ook heel erg duidelijk aan gaaf dat ik hem pijn heb gedaan, maar hij leert me ook hoe ik daarme om kan gaan, als het andersom was geweest had ik volgens mij allang gedacht stik, heb respect voor hem en ik vind het knap dat hij dit doet... door hem leer ik juist dingen eens van een andere kant te bekijken en niet alleen mijn eigen,

als je weet dat je destijds de verkeerde keus maakte, waarom zou je dan nu niet de andere keus doen???
Oud 17-07-2002, 13:42
Piccola
Piccola is offline
Ik heb natuurlijk ook wel dingen geleerd.
Bv: dat ik me over mijn verlegenheid enzo heen moet zetten.
Door mijn verlegenheid ben ik de leukste jongen ooit (zo dacht ik er toen over) misgelopen. Ik durfde gewoon niets tegen hem te zeggen. Ik was altijd stilletjes en nam nooit intiatief enzo. Ik was altijd bang dat ie me dan stom zou vinden, dat ik iets raars zou zeggen. Daar werd hij gek van en toen ging het dus over.
Ik weet dus dat ik me dat nooit meer moet laten overkomen, want ik heb er heel lang verdriet van gehad. Ik doe nu gewoon zoals ik ben en lul gewoon lekker. Staan mijn verhalen enzo hem niet aan, najah, jammer dan. Ik was dan iig mezelf en niet zo bang.

Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 13:43
Verwijderd
Jah cker. Ik twijfelde vroeger veel meer en ik wist nooit hoe ik het moest vragen. Maar dan komt er dus ook nix van. Dus daar heb ik van geleerd. Nu alleen ben ik iets te direct denk ik.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 13:44
Piccola
Piccola is offline
Ik heb trouwens nog iets belangrijks geleerd...
Geen seks ofzo met een jongen hebben als je het eigenlijk nog niet wil. Zoiets niet doen, omdat je bang bent hem anders te verliezen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2002, 13:54
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
Ik heb ook geleerd dat je wanneer iemand je verdriet doet (bv iemand die het uitmaakt met je ) dat je niet alleen naar de negatieve dingen moet kijken, je moet gewoon proberen uit elk nadeel een voordeel te halen...bijvoorbeeld dat je nu eindelijk eens achter die ander aankunt die je stiekum ook wel leuk vond... dat je alles kunt doen zonder dat hij dat eigelijks niet wil enzo.. daardoor ga je je gewoon beter voelen!
Oud 17-07-2002, 14:53
girl18
girl18 is offline
natuurlijk leer ik van me fouten anders zijn de fouten nergens goed voor toch.?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 14:57
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
zijn genoeg die evengoed dezelfde fouten keer op keer maken, omdat ze er niet echt bij nadenken
Oud 17-07-2002, 15:11
Cinamon
Cinamon is offline
ik leer van fouten
alleen op de verkeerde manier
ik heb nu alle vertrouwen in mensen verloren..
verkeerde les dus eigelijk... maar ik vind het wel goed zo
nog niet een rare situatie meegemaakt ofzow waar dit erg nodig was
OF ik doe steeds weer het zelfde
Oud 17-07-2002, 15:40
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
als je het wel weet, kun je dat dan niet omdraaien naar een positieve leerervaring???
Oud 17-07-2002, 15:47
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
hitsiepitsie schreef:
tja misschien omdat hij ook heel erg duidelijk aan gaaf dat ik hem pijn heb gedaan, maar hij leert me ook hoe ik daarme om kan gaan, als het andersom was geweest had ik volgens mij allang gedacht stik, heb respect voor hem en ik vind het knap dat hij dit doet... door hem leer ik juist dingen eens van een andere kant te bekijken en niet alleen mijn eigen,

als je weet dat je destijds de verkeerde keus maakte, waarom zou je dan nu niet de andere keus doen???
De andere keuze is niets doen, mmmz en tja.. wat betreft dat ik die keus niet maak. >>> hoop kan rare dingen doen met mensen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 15:47
Dminor
Dminor is offline
Zeker weten. Ik ben maar één keer echt in de fout gegaan en wédden dat dat me niet nog eens overkomt! Ik heb ooit een meisje veel te vroeg mijn liefde verklaard. Ik vind het heel moeilijk, maar ik heb me tot nu toe nog goed in kunnen houden het meisje waar ik op dít moment verliefd op ben te vertellen dat ik verliefd op haar ben.. eh.. Snap?
Oud 17-07-2002, 15:50
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
das waar...je kan ook hopen op juist wat je niet will.. of juist wel.. je moet wat je nu denkt eens om gaan draaien
Oud 17-07-2002, 18:47
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
hitsiepitsie schreef:
das waar...je kan ook hopen op juist wat je niet will.. of juist wel.. je moet wat je nu denkt eens om gaan draaien
Heb ik al gedaan en ik heb het van alle kanten bekeken. Het is gewoon zo dat ik alles eerlijk tegen haar zeg, en deze keer weet ik dat het niet ten koste van onze vriendschap gaat als ik haar vertel dat ik verliefd ben geworden. Maar ik vind wel dat ik dit eerlijk tegen haar moet zeggen, ook al ging het de vorige keer verkeerd. Het leven is te kort om bij dit soort dingen stil te staan. Dat heb ik van me fouten geleerd, niet bang te zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 19:30
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
ja daar heb je dan ook weer gelijk in...succes!!
Oud 17-07-2002, 20:37
ABrules
ABrules is offline
Dank je.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 20:39
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
hmm ik ben geen mpje eigenlijk ik ben noortje
maar ik wou toch ff hierop reageren
ja ik leer van mijn fouten
ik moet juist altijd fouten maken om te weten wat goed is!! (en dat is erg vervelend..)
maar dit doet me heel erg denken aan een tijdje terug toen ik verkering had en wel 6 keer vreemd was gegaan (met 5 verschillende mensen) maar ik heb er wel van geleerd
ja klinkt wel beetje raar eigenlijk.......
zucht oke laat maar zitten
kwou alleen mn verhaal kwijt
ke doeidoei
Oud 17-07-2002, 20:57
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Ik heb trouwens nog iets belangrijks geleerd...
Geen seks ofzo met een jongen hebben als je het eigenlijk nog niet wil. Zoiets niet doen, omdat je bang bent hem anders te verliezen!
ow ja das ook wat

en je moet er vooral NIET TE VROEG aan beginnen...........

das echt zo hoor.... ik meenhet.. je krijgt er spijt van
Oud 17-07-2002, 21:09
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
je zegt wel wat je geleerd hebt, maar wat was het dat je het zo ingaf dat het je echt liet zien dat het fout was??
Oud 17-07-2002, 21:10
Verwijderd
Ik leer er zeker wel van.. Al gaat het soms wat langzaam..

Ik weet meestal wel wat ik fout doe, maar hoe doe ik er dan wat aan? Das altijd de vraag. Maar het gaat steeds beter en sneller en das vooral in mijn relatie te merken
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 23:19
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
proberen een andere keuze te maken dan de vorige.. maar ik denk dat je dat nu ook wel gedaan hebt
Oud 19-07-2002, 08:53
the exploding boy
the exploding boy is offline
tja ik vertrouwde mensen al helemaal niet snel, en nu al bijna helemaal niet meer Ik denk altijd dat m'n vriend iemand anders leuker vind etc. maar ja hij was toch echt bij mij, dus ik probeer nu wel een beetje te veranderen dat ik het ook eens positief ga zien *moeilijk*
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 16:24
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
een heleboel mensen leren mensen niet meer te vertrouwen.. best wel raar ik heb er juist meer vertrouwen aan over gehouden..
Reageren

Regels voor berichten