Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2005, 22:48
Faerie
Faerie is offline
Hallo mensen
Ik weet niet of het hier thuis hoort of dat het misschien een domme vraag is maar ik vroeg het me toch af.
Kun je blijven zitten op Lichamelijke Opvoeding?
Ik snap dat het niet zo belangrijk is als de andere vakken maar als je hier bijvoorbeeld een 3 ofzo voor zou staan (ik niet hoor) maar kun je dan vanwege die 3 blijven zitten of zelfs je examen niet halen?

Groetjes, Danielle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2005, 22:53
Freestyler*
Freestyler* is offline
op het VWO is het toch onvoldoende/voldoende (in de bovenbouw)?

kijk leraren zijn mensen en over het algemeen best coulant als je alleen voor gym een onvoldoende staat. je hoeft geen topsporter te zijn om een voldoende voor gym te halen. Een drie is wel bijzonder laag

Maar laten we maar geen discussie starten over het al dan niet nuttig zijn van het vak lichamelijke opvoeding.
Oud 21-02-2005, 23:13
Verwijderd
Het is wel zo dat je gym niet met een onvoldoende mag afsluiten (dus op geen onvoldoende voor lichamelijke opvoeding op je eindlijst), want dan mag je geen eindexamen doen.
Hetzelfde voor CKV.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 23:17
lucy48
lucy48 is offline
de gymleraren drijgen er graag mee, maar volgens mij is het praktisch onmogelijk
Oud 22-02-2005, 07:31
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
je kunt blijven zitten op gym, want het is net als alle andere vakken een vak wat je moet afsluiten....dus als gym de onvoelde 'te veel' is, dan kun je daarop blijven zitten ja. maar in praktijk lijkt het me sterk, voor gym krijg je al een voldoende als je genoeg aanwezig bent geweest.
Oud 22-02-2005, 07:35
JCG
JCG is offline
Heeft er eigenlijk iemand al een keer een onvoldoende voor gym gekregen? Mijn is het nog nooit gelukt, ik ben nou niet echt een top sporter
Oud 22-02-2005, 08:42
Gothic
Gothic is offline
je kunt idd blijven zitten op gym, en uitgesloten worden van je examen, maar de meeste scholen regelen dan wel iets... meestal iets van een vervangende opdracht.
Oud 22-02-2005, 08:45
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
dat is wel zo, maar ik zou gewoon zo vaak mogelijk aanwezig zijn tijdens de les,dan ben je iig al verzekerd van die 6
Oud 22-02-2005, 10:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Snoopy249 schreef op 21-02-2005 @ 23:48 :
Hallo mensen
Ik weet niet of het hier thuis hoort of dat het misschien een domme vraag is maar ik vroeg het me toch af.
Kun je blijven zitten op Lichamelijke Opvoeding?
Ik snap dat het niet zo belangrijk is als de andere vakken maar als je hier bijvoorbeeld een 3 ofzo voor zou staan (ik niet hoor) maar kun je dan vanwege die 3 blijven zitten of zelfs je examen niet halen?

Groetjes, Danielle
Ja. Officieel gesproken kan dat en ik ken gevallen waarbij het ook werkelijk is gebeurd.

Maar volgens mij blijf je dan niet alleen op gym zitten. Ik weet het niet zeker hoor, maar ik dacht dat het bij ons op school zo ging dat ze de cijfers van tekenen, drama en gym (of zo.. die vakken iig) samen namen en je gemiddeld >6,5 of >7 (weet ik niet meer) moest hebben. Is dat op andere scholen niet zo?
Oud 22-02-2005, 10:09
dead person
dead person is offline
Citaat:
grl schreef op 22-02-2005 @ 11:03 :
Ja. Officieel gesproken kan dat en ik ken gevallen waarbij het ook werkelijk is gebeurd.

Maar volgens mij blijf je dan niet alleen op gym zitten. Ik weet het niet zeker hoor, maar ik dacht dat het bij ons op school zo ging dat ze de cijfers van tekenen, drama en gym (of zo.. die vakken iig) samen namen en je gemiddeld >6,5 of >7 (weet ik niet meer) moest hebben. Is dat op andere scholen niet zo?
Ze deden toch alleen maar ckv en tekenen samen? Gym rekenen ze dan weer apart

en je kan idd buiten gesloten worden van je examens als je blijft zitten op gym
Oud 22-02-2005, 10:28
Verwijderd
Het hangt er ook een beetje vanaf waarom je die drie hebt gehaald. Ik heb nog onder het oude regime mijn diploma gehaald, maar bij ons was het vrijwel onmogelijk om in 6V een onvoldoende te halen voor gym. Ook al was je zo onsportief dat je nauwelijks één rondje om het veld kon rennen, je kreeg altijd een zes als je maar meedeed.

Als je daarentegen een drie hebt gehaald omdat je nooit kwam opdagen, of omdat je het wel kon maar gewoon nooit iets hebt geprobeerd, dan lijkt de kans dat ze je daarop laten zitten ook groter.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:35
Verwijderd
Tsja, ik denk dat dat alleen kan als je bewust de kantjes ervan af gaat lopen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:42
Verwijderd
Volgens mij gebeurt zoiets alleen bij een hele strenge school. Of je moet echt nooit naar gym zijn gegaan ofzo. Bij ons kon je er iig niet op blijven zitten geloof ik.. nooit van gehoord. Gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ze zullen je echt geen 3 geven voor gym. En als jij gewoon een normale leerling bent die niet al te veel kwaads doet, dan zullen ze er wel voor zorgen dat je op gym niet blijft zitten hoor.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 12:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
dead person schreef op 22-02-2005 @ 11:09 :
Ze deden toch alleen maar ckv en tekenen samen? Gym rekenen ze dan weer apart

en je kan idd buiten gesloten worden van je examens als je blijft zitten op gym
Bij mij deden ze al "die" vakken samen. Tenminste.. in de onderbouw was dat zeker zo. Volgens mij in de klassen daarna ook, maar die heb ik nooit gevolgd dus ik begin nu wel te twijfelen.
Oud 22-02-2005, 13:19
dead person
dead person is offline
Citaat:
grl schreef op 22-02-2005 @ 13:36 :
Bij mij deden ze al "die" vakken samen. Tenminste.. in de onderbouw was dat zeker zo. Volgens mij in de klassen daarna ook, maar die heb ik nooit gevolgd dus ik begin nu wel te twijfelen.
onderbouw wel, geloof ik.
de rest heb ik ook nooit gevolgd maar wel gehoord van paar Vriendinnen dat ze per se een voldoende voor gym moesten hebben om aan de examens mee te kunnen doen

wel een stomme regel eigelijk
Oud 22-02-2005, 13:20
annetjuh
annetjuh is offline
je moet wel een voldoende halen om deel te mogen nemen aan het centraal examen.
En zoals al eerder is vermeld. Je hoeft geen topsporter te zijn.
Bij ons op school werd voornamelijk beoordeeld aan sportiviteit. Of je andere mensen aanmoedigt, doet wat er van je gevraagd wordt en gewoon leuk en spontaan bezig bent.
Degenen die bij ons een onvoldoende hadden waren mensen die geen flikker uitvoerden tijdens de les, spijbelden (we mochten per kwartiel 1 les missen anders ging er 1 punt van je cijfer af) of gewoon alleen met zichzelf bezig waren.

En volgens mij is die regel er ook alleen om er voor te zorgen dat je voor vakken zoals LO (maar natuurlijk ook voor CKV1/KCV, GLO) gewoon je best doet en dat je niet komt opdagen etc.
Oud 22-02-2005, 15:37
Bernero
Bernero is offline
Je moet wel erg goed je best doen om voor LO een onvoldoende te halen. Ik ben een verschrikkelijk slechte sporter en ik heb toch nog een 6,5 gekregen. Ik probeerde altijd goed mijn best te doen, ook al stierf ik soms bijna van de hooikoorts

Die regel is er alleen om je bang te maken en om te zorgen dat er nog iets gedaan wordt. LO1 is naar mijn mening trouwens aan een fikse verandering toe, want sommige dingen die je moet doen slaan nergens op. Maar het zal wel weer verschrikkelijk veel verschillen van school tot school.
Oud 22-02-2005, 18:27
Miep#1
Miep#1 is offline
Helaas komt het toch voor hoor, onvoldoendes krijgen voor LO. (Als je een hele vervelende gymleraar hebt.....)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 19:21
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Miep#1 schreef op 22-02-2005 @ 19:27 :
Helaas komt het toch voor hoor, onvoldoendes krijgen voor LO. (Als je een hele vervelende gymleraar hebt.....)
of niet fatsoenlijk meedoet
Oud 22-02-2005, 19:39
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Olafant schreef op 22-02-2005 @ 00:13 :
Het is wel zo dat je gym niet met een onvoldoende mag afsluiten (dus op geen onvoldoende voor lichamelijke opvoeding op je eindlijst), want dan mag je geen eindexamen doen.
Hetzelfde voor CKV.
neh... je mag wel examen doen, je kan alleen geen diploma krijgen. Je kan wel certificaten krijgen voor de vakken die je wel voldoende afsluit.
Oud 22-02-2005, 20:12
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
iemand die ik ken had een 5 voor gym gekregen. Naast zn 5 voor duits, frans en handarbeid.

was in mijn tijd vroeger zo dat je met 3 5'en een twijfel geval was. Met 4 kon je dus blijven zitten zonder discussie.
Oud 22-02-2005, 21:20
Verwijderd
Bij ons op school krijg je alleen maar onvoldoende/voldoende/goed voor gym (behalve in de derde ).

De regel is dat je 80% van de lessen aanwezig moet zijn geweest én mee moet hebben gedaan (of een vervangende opdracht moest maken als je blessure o.i.d had) wil je een voldoende krijgen.

Daarnaast moet je minimaal 6x een dalton-uur (kwt-uur/studie-uur of whatever) hebben gedaan wil je een voldoende krijgen als totaal plaatje.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 21:27
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
in theorie wel
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 22-02-2005 @ 22:27 :
in theorie wel
en in praktijk ook Ook mensen die niet meemochten doen aan CSE enzo...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2005, 21:34
Faerie
Faerie is offline
Ik zit in 4havo en we krijgen dr gewoon cijfers voor..
Enne bij de meeste onderdelen krijg je wel een 6 ja, dat krijg ik ook wel. Maar bij sommige specifieke dingen ook weer niet..
Zoals Hoogspringen, Shuttle-run, Cooper test etc
En dat vind ik dan ook belachelijk omdat gewoon niet iedereen daar goed in is of de conditie voor heeft. En Hoogspringen/trampoline met salto enzo moeten we dit jaar wel doen. En dat kan ik dus totaal niet

Maar bij ons ligt t er niet (altijd) aan of je goed mee doet ja of nee. Hoe goed je ook meedoet bij Shuttle run ofzo dan heb je een bepaalde Trap en dat cijfer heb je dan.
En als t dan toevallig uitkomt dat je in veel lessen zulke dingen gaat doen dan kun je dr denk ik wel gemakkelijk een onvoldoende voor staan.

Ik snap niet dat LO zo belangrijk is hoor..ik ben geen goeie sporter en ik zit er ook absoluut niet voor op school.
Thuis kan ik ook wel met 'n balletje gaan spelen maar ok..

Bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:48
Vice
Vice is offline
Volgens mij is dat meer om te verkomen dat jongeren niet komen opdagen. Ik kan me niet voorstellen dat de school van hun leerlingen atleten wil maken. (tenzij het een sportklas is)
Oud 23-02-2005, 07:41
neardo
neardo is offline
nou dat kan dus wel hoor... onvoldoendes halen voor gym.. Als je de docent hebt die ik vorig jaar had wel. Ik heb dus hoogtevrees enzo en k ben niet egt bepaald een topsporter, maar k probeerde wel altijd alles, maar sommige dingen lukte gewoon niet goed. Kreeg ik wel gewoon een 4 of een 5, want het was lullig om me 6 te geven tegen over de leerlingen die het wel konden pokkedocent... Dit jaar gelukkig wel een aardige gymdocent. Man, k hoop dat ik die ander nooooit meer krijg.
Oud 23-02-2005, 10:37
Verwijderd
Dat is mogelijk, maar over het algemeen doen ze niet zo moeilijk over LO als de rest van je vakken prima in orde is en je jezelf wel inzet in de lessen. Als je gewoon nooit komt opdagen, dan zal het wel eens kunnen gebeuren. Maar een school zit ook niet te wachten op mensen die alleen blijven zitten op gym.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 11:07
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 22-02-2005 @ 22:20 :
Bij ons op school krijg je alleen maar onvoldoende/voldoende/goed voor gym (behalve in de derde ).

De regel is dat je 80% van de lessen aanwezig moet zijn geweest én mee moet hebben gedaan (of een vervangende opdracht moest maken als je blessure o.i.d had) wil je een voldoende krijgen.

Daarnaast moet je minimaal 6x een dalton-uur (kwt-uur/studie-uur of whatever) hebben gedaan wil je een voldoende krijgen als totaal plaatje.
Hebben ze boven de rivieren overal van die rare regels Bij ons op school doen ze helemaal niet aan dalton-uren of wat dan ook. Ook niet aan 'zoveel % van de lessen moet je aanwezig zijn'. Je krijgt gewoon een voldoende als je genoeg je best doet. Ik heb de shuttlerun bv. nooit voldoende gehaald en ook nooit meer opnieuw hoeven doen. In de onderbouw deed ik volgens mij echt niet mijn best, haalde ik 4en voor afzonderlijke nummers, en toch kreeg ik altijd wel een voldoende. Ook nog nooit een atletiekdiploma gehaald. Uiteindelijk de boel toch nog met een 6,5 afgesloten
Oud 23-02-2005, 12:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 22-02-2005 @ 22:27 :
en in praktijk ook Ook mensen die niet meemochten doen aan CSE enzo...
Dat zijn volgens mij vrijwel áltijd mensen die geen fuck uitvoeren tijdens de gymlessen. En vaak dan ook geen fuck uitvoeren tijdens andere vakken. Kortom, hele vervelende mensen die het niet verdienen om een steuntje in de rug te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:25
-(L)-
Citaat:
JCG schreef op 22-02-2005 @ 08:35 :
Heeft er eigenlijk iemand al een keer een onvoldoende voor gym gekregen? Mijn is het nog nooit gelukt, ik ben nou niet echt een top sporter
Ja ik. Ik had vorig jaar last van chronische knieklachten waardoor ik een aantal maanden niet mee heb mogen doen aan de gymles. Uiteindelijk kon ik weer meedoen, maar 2 weken later brak ik m'n pols, wat ongeveer 10 weken heeft geduurd voordat ik uberhaupt uit 't gips kon. Maar goed, mijn leraar gaf me gewoon een 4 terwijl hij op de hoogte was van wat er aan de hand was. Erg lullig dus, maarja hij heeft dan ook een hekel aan me.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 16:54
00RedBaron
00RedBaron is offline
Het gaat er niet om hoeveel je rent, hoe goed je in de ringen zwaait, maar je inzet. Kijk, ik heb tien keer meer inzet voor iemand die zich helemaal kapot rent om de 2500m te halen bij de coopertest, dan iemand die op gemak 3000m haalt en vrolijk rond roept dat hij/zij nog wel meer kan.

Ik moet bekennen, bij balspellen heb ik niet echt veel inzet. Het interesseert me niet. Als ik in een leuk team zit, vind ik het echt tof, maar meestal zijn het van die onderuit gezakte figuren.
Oud 23-02-2005, 16:59
Mindfields
Mindfields is offline
Nouja, ik snap echt niet hoe je een onvoldoende kan staan. Ik ben 30% aanwezig, met sporten doe ik leuk mee, maar met turn-achtige dingen blijf ik gewoon zitten, en ik heb, net zoals iedereen, een 7.
Oud 23-02-2005, 17:11
TopDrop
TopDrop is offline
Je mag bij ons 10% van de lessen missen. Zodra je een les mist moet je een briefje halen bij je docent, dan bij hem/haar of een andere docent een afspraak maken om die les in te halen bij een andere klas (leerjaar maakt niet uit, mag bij 1e tot de 6e). Nadat je die les hebt gevolgd moet je je briefje af laten tekenen bij de docent waar je die les hebt ingehaald, en dan weer terug naar je eigen docent zodat hij/zij kan zien dat je die les hebt ingehaald.

Als je nog steeds teveel lessen hebt gemist moet je aan het einde van het jaar een vervangende opdracht maken.

Gym is handelingsdeel en MOET je 'voldoende' afronden anders MAG je niet eens over. Hetzelfde geldt voor CKV/KCV en voor Levensbeschouwing. Als je die vakken gewoon met een voldoende afrondt is er niks aan de hand.

Als je gewoon meedoet met gym en je zet je gewoon normaal in, je doet normaal mee, dan is er niks aan de hand en krijg je gewoon een voldoende.
Oud 23-02-2005, 19:24
Miep#1
Miep#1 is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 22-02-2005 @ 20:21 :
of niet fatsoenlijk meedoet
Ook als je gewoon meedoet.....
Komt idd niet vaak voor, maar t komt wel voor.....
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:34
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 23-02-2005 @ 18:11 :
Je mag bij ons 10% van de lessen missen. Zodra je een les mist moet je een briefje halen bij je docent, dan bij hem/haar of een andere docent een afspraak maken om die les in te halen bij een andere klas (leerjaar maakt niet uit, mag bij 1e tot de 6e). Nadat je die les hebt gevolgd moet je je briefje af laten tekenen bij de docent waar je die les hebt ingehaald, en dan weer terug naar je eigen docent zodat hij/zij kan zien dat je die les hebt ingehaald.

Als je nog steeds teveel lessen hebt gemist moet je aan het einde van het jaar een vervangende opdracht maken.

Gym is handelingsdeel en MOET je 'voldoende' afronden anders MAG je niet eens over. Hetzelfde geldt voor CKV/KCV en voor Levensbeschouwing. Als je die vakken gewoon met een voldoende afrondt is er niks aan de hand.

Als je gewoon meedoet met gym en je zet je gewoon normaal in, je doet normaal mee, dan is er niks aan de hand en krijg je gewoon een voldoende.
OMG

Ben ik nou zo bevoorrecht of hebben jullie pech
Oud 24-02-2005, 08:30
marrel
marrel is offline
voorzover ik weet moet je voor gym minstens een voldoende hebben voor inzet en anders kun je blijven zitten ja
Oud 24-02-2005, 15:22
-(L)-
Citaat:
marrel schreef op 24-02-2005 @ 09:30 :
voorzover ik weet moet je voor gym minstens een voldoende hebben voor inzet en anders kun je blijven zitten ja
Dat zeggen ze, maar in de praktijk laten ze je meestal toch gewoon over gaan hoor
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 15:25
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-02-2005 @ 16:22 :
Dat zeggen ze, maar in de praktijk laten ze je meestal toch gewoon over gaan hoor
Nee. Als je niet komt opdagen of niets doet, ga je niet over. Je hoeft niet goed te zijn in gym, maar je moet wel inzet tonen.
Oud 24-02-2005, 15:31
-(L)-
Citaat:
grl schreef op 24-02-2005 @ 16:25 :
Nee. Als je niet komt opdagen of niets doet, ga je niet over. Je hoeft niet goed te zijn in gym, maar je moet wel inzet tonen.
Bij mij op school is er anders nog nooit iemand blijven zitten op gym. En van vriendinnen op andere scholen heb ik ook nog nooit zoiets gehoord. Heb jij 't wel eens meegemaakt in de praktijk dan? (En nu niet komen met hoe het theoretisch wordt voorgedaan, want er wordt nog wel meer gezegd).
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 15:33
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-02-2005 @ 16:31 :
Bij mij op school is er anders nog nooit iemand blijven zitten op gym. En van vriendinnen op andere scholen heb ik ook nog nooit zoiets gehoord. Heb jij 't wel eens meegemaakt in de praktijk dan? (En nu niet komen met hoe het theoretisch wordt voorgedaan, want er wordt nog wel meer gezegd).
Ja. Ik ken 2 mensen die zijn blijven zitten op gym. (op verschillende scholen)
Oud 24-02-2005, 16:35
-(L)-
Citaat:
grl schreef op 24-02-2005 @ 16:33 :
Ja. Ik ken 2 mensen die zijn blijven zitten op gym. (op verschillende scholen)
Waarschijnlijk waren die dan zonder die onvoldoende ook blijven zitten. Ik bedoel, ik had vorig jaar ook een onvoldoende voor gym op m'n rapport, en ik bleef inderdaad zitten. Maar dat was niet door gym, want ik had nog veel meer verliespunten...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 16:42
marrel
marrel is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 24-02-2005 @ 16:22 :
ja dan gaan ze weer met andere vakken overleggen en als het dan toch goed is in de practijk zal blijven zitten op gym sowiso idd niet vaak voor komen
Oud 24-02-2005, 16:49
-(L)-
Citaat:
marrel schreef op 24-02-2005 @ 17:42 :
ja dan gaan ze weer met andere vakken overleggen en als het dan toch goed is in de practijk zal blijven zitten op gym sowiso idd niet vaak voor komen
Bij mij op school is 't sowieso 't geval dat je in 'bespreking' staat, als je voor gym een onvoldoende staat, en voor de rest van de vakken wel goed genoeg om over te gaan. Dat 'in bespreking staan' (heet dat overal zo trouwens?) houdt in dat de leraren tijdens de rapportenvergadering beslissen over of je toch overgaat of niet. En je moet dan al heel veel pech hebben, als het grootste deel van de leraren tegen stemt, en ik kan me ook niet voorstellen dat dat voor komt.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 16:04
Supersuri
Supersuri is offline
Nee je kan niet blijven zitten op gym. Maar je moet wel 100% les gevolgt hebben, want anders mag je niet meedoen aan het eindexamen. Staat in je PTA als het goed is.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 16:10
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 26-02-2005 @ 17:04 :
Nee je kan niet blijven zitten op gym. Maar je moet wel 100% les gevolgt hebben, want anders mag je niet meedoen aan het eindexamen. Staat in je PTA als het goed is.
Dat lijkt me sterk, iig is dat niet op alle scholen en zeker niet op de mijne.
Oud 26-02-2005, 17:18
-(L)-
Citaat:
Supersuri schreef op 26-02-2005 @ 17:04 :
Maar je moet wel 100% les gevolgt hebben
Als je bedoelt dat je 100% van de lessen gevolgd moet hebben, dan haalt natuurlijk niemand dat, iedereen mist wel eens een les. En als je ermee bedoelt dat je voor 100% inzet moet tonen, dan slaat dat ook nergens op, want je weet zelf ook wel bepaalde personen zich gewoon niet inzetten en 't liefst wisselspeler zijn gedurende de halve gymles. En als 't toch zou zijn, dan zouden er wel heel veel kinderen op gym blijven zetten, en dat is niet zo.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 17:39
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-02-2005 @ 18:18 :
Als je bedoelt dat je 100% van de lessen gevolgd moet hebben, dan haalt natuurlijk niemand dat, iedereen mist wel eens een les. En als je ermee bedoelt dat je voor 100% inzet moet tonen, dan slaat dat ook nergens op, want je weet zelf ook wel bepaalde personen zich gewoon niet inzetten en 't liefst wisselspeler zijn gedurende de halve gymles. En als 't toch zou zijn, dan zouden er wel heel veel kinderen op gym blijven zetten, en dat is niet zo.
Dat 100% lessuren is wel zo. Je moet zeg maar lessen die je niet gevolgt hebben inhalen (officieel). Maar meestal als je een goede reden hebt en het gebeurt maar 1 of 2x is het ook goed en hoeft het meestal niet (ligt aan de leraar en die houd dan inderdaad rekening met je inzet)

Zo is het dus officieel maar veel scholen doen er geloof ik niet zo moeilijk over. Bij mij op school moest je het wel inhalen meestal dan.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 17:42
-(L)-
Bij mij op school moet je in de proefwerkweek komen inhalen wat je die periode gemist hebt (zodat je toch cijfers hebt). Maar niemand doet dat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten