Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2005, 14:09
Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 15:06 :
Wel als ze op mij neerkijken omdat ik wel sex heb voor het huwelijk.

Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 15:06 :
Wij zijn hier echt ontzettend blij dat die benepen jaren 50 voorbij zijn hoor. Mensen voelden zich bijzonder opgesloten en onvrij om af te wijken van de heersende strikte moraal. Het fatsoen, wat de buren er wel niet van zouden zeggen, was in die tijd belangrijker dan wat je zelf vond. Meneer pastoor had het nog voor het zeggen. Je moest mee naar de kerk, en je mocht er geen kritiek op leveren. Ongehuwd moederschap was een schande, een reden om je bloedeigen dochter te verstoten of om in ieder geval het kind af te staan voor adoptie, terwijl je je dochter naar een tehuis voor gevallen meisjes stuurde als haar dikke buik te zichtbaar werd. Er gebeurde heel wat, maar alles gebeurde stiekem, er waren heel veel opgekropte frustraties en schuldgevoelens. Homosexualiteit was een zonde, een schande. Trouwen deed je niet met iemand van een ander geloof, want twee geloven op een kussen, daar ligt de duivel tussen. Het verschil tussen katholieken en protestanten was een onoverbrugbare kloof. De leraren op school waren almachtig, net zoals vaders wil wet was, en lijfstraffen volkomen normaal. Iets wat we nu kindermishandeling zouden noemen, maar in die tijd werkten getrouwde vrouwen niet, dus die konden niet eens weg als hun man hen sloeg. Meisjes gingen minder vaak studeren, want ze zouden toch trouwen. Blijf van mijn lijf huizen had je nog niet. Scheiden was sowieso een schande. Een gescheiden vrouw, daar werd op neergekeken, ze werd ook niet vertrouwd door andere vrouwen, die bang waren dat zij hun man zou verleiden.
Bijzonder vervelend allemaal.
Oud 24-02-2005, 14:10
juno
juno is offline
Citaat:
Graf Bismarck schreef op 24-02-2005 @ 14:59 :
Ik ken genoeg mensen die in Nederland geboren, Nederlandse voorouders hebben en een mooi blank huidje hebben die ook tegen sex voor het huwelijk zijn en de normen&waarden van bepaalde Nederlandse mensen ook afkeuren en als normloos beschouwen. Toch leven die mensen in een Nederlandse cultuur waar maar weinig buitenlandse/moslim invloeden te bespeuren zijn.
In Staphorst ja. Een religieuze miniminderheid, die zelfs hun kinderen niet wil laten inenten tegen levensgevaarlijke ziektes.

Hun ideen over God en de samenleving sluiten behoorlijk naadloos aan bij die van strenge moslims.
Oud 24-02-2005, 14:14
Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 15:10 :
In Staphorst ja. Een religieuze miniminderheid, die zelfs hun kinderen niet wil laten inenten tegen levensgevaarlijke ziektes.

Hun ideen over God en de samenleving sluiten behoorlijk naadloos aan bij die van strenge moslims.
Niet alleen in Staphorst hoor. Dan nog behoren ook zij tot de Nederlandse cultuur. Moeten zij ook maar weg?

Hadden de mensen in de jaren vijftig die problemen met de Nederlandse cultuur hadden ook maar weg moeten gaan?
Oud 24-02-2005, 14:17
juno
juno is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-02-2005 @ 14:59 :
Waarom mag ik bepaalde dingen van deze cultuur niet verkeerd vinden? Binnen de groep mensen die onderdeel zijn van de langst bestaande heerschende cultuur, zijn er ook mensen die bepaalde dingen niet goed vinden. Je doet nu net alsof elke witte nietIslamitische Nederlander precies 1 dezelfde denkwijze heeft.

We hebben wel een grootste gemene deler, op een paar religieuze splintergroeperingen na die zelfs televisie zondig vinden. Maar daar heeft niemand last van. Zij verkiezen isolatie, willen niet door de wereld besmet worden, maar laten niet openlijk hun afkeuring blijken.

En je mag het best niet eens zijn met sommige dingen hier, maar beschouw jezelf niet als beter. Een deel van de frustratie van veel moslims lijkt voort te komen uit hun onbegrip en onvrede om het feit dat zij het economisch zo slecht doen hier, gediscriminerd worden op de arbeidsmarkt, terwijl zij zichzelf moreel en religieus toch zoveel beter vinden dan de reeds aanwezige inboorlingen, die maar een verdorven zooitje zijn, en er een waar Sodom en Gamorra op na houden.
Oud 24-02-2005, 14:20
juno
juno is offline
Citaat:
Graf Bismarck schreef op 24-02-2005 @ 15:14 :
Niet alleen in Staphorst hoor. Dan nog behoren ook zij tot de Nederlandse cultuur. Moeten zij ook maar weg?

Hadden de mensen in de jaren vijftig die problemen met de Nederlandse cultuur hadden ook maar weg moeten gaan?
De staphorstenaren blijven in Staphorst, en wereldje op zich. En in de na-oorlogse jaren zijn veel mensen naar Amerika Canada en australie geemigreerd, omdat zij zich hier zo opgesloten voelden.

De rest van Nederland heeft de jaren 50 verlaten en is geleidelijk aan de moderne sixties en seventies binnengetreden. Generatiekloof, een jeugdcultuur met popmuziek, ontkerkelijking, meer welvaart, en de sexuele revolutie door de komst van de pil.

Het is heel snel gegaan, in nog geen dertig jaar van de benepen jaren 50 naar de generatie NiX van de jaren 80. Een generatie slechts en de hele wereld was veranderd.

Laatst gewijzigd op 24-02-2005 om 14:23.
Oud 24-02-2005, 14:21
Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 15:20 :
De staphorstenaren blijven in Staphorst, en wereldje op zich. En in de na-oorlogse jaren zijn veel mensen naar Amerika Canada en australie geemigreerd, omdat zij zich hier zo opgesloten voelden.

De rest van Nederland heeft de jaren 50 verlaten en is de moderne sixties en seventies binnengetreden. Meer welvaart, en de sexuele revolutie.
Dat is geen antwoord.
Oud 24-02-2005, 14:22
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 15:17 :
We hebben wel een grootste gemene deler, op een paar religieuze splintergroeperingen na die zelfs televisie zondig vinden. Maar daar heeft niemand last van. Zij verkiezen isolatie, willen niet door de wereld besmet worden, maar laten niet openlijk hun afkeuring blijken.

En je mag het best niet eens zijn met sommige dingen hier, maar beschouw jezelf niet als beter. Een deel van de frustratie van veel moslims lijkt voort te komen uit hun onbegrip en onvrede om het feit dat zij het economisch zo slecht doen hier, gediscriminerd worden op de arbeidsmarkt, terwijl zij zichzelf moreel en religieus toch zoveel beter vinden dan de reeds aanwezige inboorlingen, die maar een verdorven zooitje zijn, en er een waar Sodom en Gamorra op na houden.
1. JIJ vraagt altijd om onze meningen, en dan pas zeggen wij dat we wat jij doet niet goed vinden.
2. JIJ beschouwt ezelf altijd beter, en probeert de ander zijn cultuur belachelijk te maken. Maar meestal maak je zodoende jezelf belachelijk.
3. Niemand heeft last van mij. Ik ben socialer als 99% van alle inwoners van Nederland.
enz. enz.
Oud 24-02-2005, 14:26
juno
juno is offline
Nou kijk, we wonen hier in nederland, in mijn cultuur, de heersende cultuur, die zich historisch logisch deze kant op heeft ontwikkeld.

En nu zijn er mensen hier komen wonen die 50 jaar terug in de tijd willen blijven leven, en ons als immoreel beschouwen omdat wij dat niet meer willen!
Oud 24-02-2005, 14:32
Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 15:26 :
Nou kijk, we wonen hier in nederland, in mijn cultuur, de heersende cultuur, die zich historisch logisch deze kant op heeft ontwikkeld.

En nu zijn er mensen hier komen wonen die 50 jaar terug in de tijd willen blijven leven, en ons als immoreel beschouwen omdat wij dat niet meer willen!
Hoe durven ze!

Oud 24-02-2005, 14:36
juno
juno is offline
Citaat:
Graf Bismarck schreef op 24-02-2005 @ 15:32 :
Hoe durven ze!

Het botst en zorgt voor maatschappelijke onlusten met uiteindelijk zelfs gewelddadige gevolgen, dat blijkt nu maar weer eens.

Als in een land een heersende cultuur is, en er komt een groep nieuwkomers die het allemaal maar niks vinden en dat duidelijk laten merken, dan zet dat kwaad bloed.
Oud 24-02-2005, 15:26
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 15:26 :

Ten eerste, je geeft geen antwoord op mijn vragen, en geeft niet toe dat je fout zit, maar komt maar weer met nieuwe bezwaren, en daarna weer en weer, enz. Zo komen we er nooit uit.

Om terug te komen op je nieuwe stukje:
we wonen niet alleen in jouw cultuur. Er is niet 1 cultuur. Zonder dat er enig allochtoonse inbreng zou zijn in de Nederlandse maatschappij zou je nog steeds tig culturen hebben. Het enige verschil met dat van allochtonen is dat sommige elementen binnen hun culturen botsend is met de heersende ( wat een kutwoord) cultuur. Die elementen moeten eruit. Bij die elementn denk ik aan bijvoorbeeld eerwraak. Dat kan hier niet. Gelukkig is de tijd in het land van herkomst niet stil blijven staan, en wordt het daar al een tijdje als een normale moord beschouwd. En als het daar realiseerbaar is, is het hier al helemaal realiseerbaar.

Maar waar moeten allochtonen zich meer aan aanpassen? een vaak gehoorde vraag van Allochtoonse kant is, wat willen jullie nou? Waar niemand antwoord op heeft gegeven. Wij weten niet wat jullie willen, jullie zeggen alleen maar integeren integreren, maar wat, hoe, hebben jullie het niet over. Hoe ziet bijvoorbeeld de ideale allochtoon eruit? Duidelijke vraag lijkt me. Maar ik nu al zeker zeker dat je of geen antwoord gaat geven, of een halfgaar antwoord dat niet eens strookt met je eigen grondwet.

Daar waar die botsingen plaatsvinden zijn wij bereid concessies te doen. Maar veel Nederlanders willen meer. En dat baart ons grote zorgen.
Oud 24-02-2005, 16:00
juno
juno is offline
Wat moslims moeten doen om hier beter te integreren, in onze ogen?

Ik denk wat wereldlijker worden, wat meer schipperen met je principes. Wat minder islamitisch/gelovig. Wat minder de nadruk op eer en schaamte en kuisheid en familie en groepseer. Wat meer individualiseren. Wat minder vasthangen aan je eigen groep. Die solidariteit zorgt ervoor dat je als groep niet integreert. Niet vinden dat je beter bent dan de rest van de wereld, enkel en alleen omdat je een moslim bent. Want dat zet zoveel kwaad bloed, dat wil je niet weten. Minder "ouderwets" zijn, in onze ogen, want wij denken terg aan de benepen jaren 50 en zien die terug in de moslimcultuur van nu.

Kijk, een normale tweedegeneratieproblematiek sterft altijd vanzelf uit. De tweede generatie valt altijd tussen wal en schip. Ze passen niet meer bij hun ouders' wereld, maar ze horen ook niet bij hun nieuwe wereld. In het land van herkomst hebben ze niks meer, dat is ze net zo vreemd als dit land hun ouders vreemd was. De derde generatie is hier geboren en is geboren uit mensen die hier ook geboren zijn. Er zijn dan geen taal en opleidingsachterstanden meer, aan de buitenkant zie je niet meer tot welke groep ze oorspronkelijk hoorden. En dan krijg je veel huwelijken tussen de allochtonen en autochtonen, en vervagen de verschillen helemaal. Dat is met spanjaarden en italianen en grieken ook gebeurd, die in de jaren 60 hier kwamen. Er werd volop met nederlandse meisjes getrouwd, zelfs in de eerste generatie al. Met de molukkers ging het ook zo snel, want die hebben de regel dat je niet in je eigen groep mag trouwen.

Maar omdat er steeds verse aanvoer uit het land van herkomst komt, door de gezinsvorming en de gezinshereniging blijft de tweede-generatie-problematiek zichzelf steeds verversen, en dat is het grote probleem op dit moment.

Er is niets wat de tweede generatie kan doen om te integreren, behalve dan uitsterven en vervangen worden door de derde en vierde generatie.

En wat ik echt niet snap is dat de integratie wel lukt met andere buitenlanders, en niet met moslims. Of liever gezegd: vreedzame coexistentie lukt wel met andere buitenlanders en niet met moslims. Integratie hoeft niet eens, dat lukt toch niet in de tweede generatie, maar vreedzame coexistentie. Waarom lukt dat toch niet!
Oud 24-02-2005, 16:10
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 15:36 :
Het botst en zorgt voor maatschappelijke onlusten met uiteindelijk zelfs gewelddadige gevolgen, dat blijkt nu maar weer eens.

Als in een land een heersende cultuur is, en er komt een groep nieuwkomers die het allemaal maar niks vinden en dat duidelijk laten merken, dan zet dat kwaad bloed.
Dat kan wel zijn maar er zijn zat christenen die het 'seks voor het huwelijk' niet zien zitten. De nieuw gekomen allochtonen die dezelfde mening zijn toegedaan hebben daar niets mee te maken.
Wat jij voorstelt is dat iedereen maar met oogkleppen de grootste cultuurstroming moet volgen zonder vragen te stellen en al neukt de halve middelbare school zich een aids-epidemie dan nog is het 'de heersende cultuur' waar wij aan moeten gehoorzamen.
Oud 24-02-2005, 16:30
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 17:00 :
Wat moslims moeten doen om hier beter te integreren, in onze ogen?
Niet wat ze moeten doen, want wie ben jij om mij iets op te leggen? Maar wat voor aanpassingen zijn er volgens jou nodig om de relatie tussen Moslim en niet Moslim te verbeteren.
Citaat:
Ik denk wat wereldlijker worden, wat meer schipperen met je principes. Wat minder islamitisch/gelovig. Wat minder de nadruk op eer en schaamte en kuisheid en familie en groepseer. Wat meer individualiseren. Wat minder vasthangen aan je eigen groep. Die solidariteit zorgt ervoor dat je als groep niet integreert.
Waarom moet ik minder Islamitisch worden? Mag ik nog zelf bepalen hoe en in welke mate in geloof, of wat? Waarom mag ik me niet schamen voor sommige dingen, en waarom niet trots voelen op bepaalde dingen? Wat voor kwaad doe ik jou ermee?
Die andere punten die je sommeert geldt precies hetzelfde voor. Ik vraag jou toch ook niet minder van bil te gaan, of eisen dat je een hoofddoek moet dragen? En ga nu niet zeggen dat jij nu hier de heerser bent, want in zelfs de meest radicaal islamitische landen hoeven buitelanders dat niet. Je bent nu eigenlijk radicaler bezig als de mensen in die landen.
Citaat:
Niet vinden dat je beter bent dan de rest van de wereld, enkel en alleen omdat je een moslim bent. Want dat zet zoveel kwaad bloed, dat wil je niet weten.
Interessant. Dit wist ik niet. Maar wel grappig, wij denken precies hetzelfde over het esten, met Amerika die iedereen haar mening oplegt, en daar zelfs geweld voor gebruikt Of Pim fortuynen en Wilders's en Ayaans die onze cultuur achterlijk noemen
En ik weet niet hoor, maar ik heb niet gezegd dat ik beter ben dan jij. (tenminste niet op grond van mijn geloof). Ik maak geen onderscheid tussen mensen, behalve op wijsheid en inteligentie. Maar dat zijn dingen die ik ook wil bereiken, dat is een soort van lat voor mij. Maar voor de rest verdeel ik ( tenminste bewust) geen mensen in groepjes.
Citaat:
Minder "ouderwets" zijn, in onze ogen, want wij denken terg aan de benepen jaren 50 en zien die terug in de moslimcultuur van nu.
Kijk dit bedoel ik nou. Jij zegt nu dat mijn cultuur achterloopt. Wie vind wie nou beter dan de ander?
Citaat:
Kijk, een normale tweedegeneratieproblematiek sterft altijd vanzelf uit. De tweede generatie valt altijd tussen wal en schip. Ze passen niet meer bij hun ouders' wereld, maar ze horen ook niet bij hun nieuwe wereld. In het land van herkomst hebben ze niks meer, dat is ze net zo vreemd als dit land hun ouders vreemd was. De derde generatie is hier geboren en is geboren uit mensen die hier ook geboren zijn. Er zijn dan geen taal en opleidingsachterstanden meer, aan de buitenkant zie je niet meer tot welke groep ze oorspronkelijk hoorden. En dan krijg je veel huwelijken tussen de allochtonen en autochtonen, en vervagen de verschillen helemaal. Dat is met spanjaarden en italianen en grieken ook gebeurd, die in de jaren 60 hier kwamen. Er werd volop met nederlandse meisjes getrouwd, zelfs in de eerste generatie al. Met de molukkers ging het ook zo snel, want die hebben de regel dat je niet in je eigen groep mag trouwen.
Hier ben ik het in grote lijnen mee eens. Maar er zijn een paar problemen die je over het hoofd ziet. ten eerste de vooringenomenheid van veel nederlandse vrouwen. Veel Nederlandse vrouwen weigeren te trouwen met iemand die zwart haar heeft, en met een accentje spreekt. Ik heb een Turkse kennis, die met een Nederlandse vrouw is getrouwd, waarvan de ouders haar hebben uitgeschreven als kind. Alleen omdat de man een Turk was. Die mentaliteit moet veranderen.
Verder zeg je dat de 3e generatie geen taalproblemen meer heeft. daar ben ik het niet mee eens. Ze kunnen de taal over het algemeen wel spreken, maar op een laag niveau. Ze beginnen ook met een achterstand aan school, omdat ze van thuis uit een andere taal krijgen, en op school opeens een nieuwe taal moeten leren. Maar ik denk dat dit probleem bij de 4e generatie verdwenen zal zijn, omdat hun ouders wel Nederlands kunnen.
Citaat:
Maar omdat er steeds verse aanvoer uit het land van herkomst komt, door de gezinsvorming en de gezinshereniging blijft de tweede-generatie-problematiek zichzelf steeds verversen, en dat is het grote probleem op dit moment.
Volgens mij is iedereen het er over eens dat zij Nederlands moeten leren. Dat zie ik niet echt als een probleem meer.
Citaat:
Er is niets wat de tweede generatie kan doen om te integreren, behalve dan uitsterven en vervangen worden door de derde en vierde generatie.
Mee eens. De overheid moet daarom de leeftijd van mensen die Nederlands moeten leren omlaag halen naar 40 ofzo. Nu is het 55 dacht ik. dat vind ik onzinnig en onmogelijk. Die mensen kunnen dat dan niet eens meer, op die leeftijd.
Citaat:
En wat ik echt niet snap is dat de integratie wel lukt met andere buitenlanders, en niet met moslims. Of liever gezegd: vreedzame coexistentie lukt wel met andere buitenlanders en niet met moslims. Integratie hoeft niet eens, dat lukt toch niet in de tweede generatie, maar vreedzame coexistentie. Waarom lukt dat toch niet!
Nou ja, er zijn veel meer Moslims dan andere groepen. Dan komen er ook meer problemen. Maar bijvoorbeeld ik, bezorg ik iemand problemen? Beheers ik de taal niet? Als je het individueel bekijkt, zul je zien dat lang niet alle Moslims problemen veroorzaken.
Oud 24-02-2005, 16:31
juno
juno is offline
Nee gek. Wie niet wil hoeft niet, maar mag mensen die het wel doen niet veroordelen.

Ik zou ook iemand respecteren die verliefd op me werd, maar die buiten het huwelijk geen sex met me zou willen. Dat vind ik echt niet achterlijk, ik vind het zelfs erg lief en heel knap van hem, dat hij dat niet zou willen omdat hij het moreel niet zou kunnen. Die ga ik dan echt niet lopen verleiden.
Oud 24-02-2005, 16:51
juno
juno is offline
@Love &Peace: toen ik in een islamitisch land woonde heb ik een hoofddoek gedragen en kleding die mijn lichaam geheel bedekte. Dat zou van de islam niet moeten, zeg jij net, maar het werd echt wel van me verwacht door de mensen die er woonden, tja, het was hun land.

Ik was echter niet van plan om me te bekeren, er zijn grenzen. Ik ging er wel naar het katholieke kerkje, want gelovig zijn werd ook op prijs gesteld, en atheist zijn echt niet. Dat was dus gewoon geen onderwerp van gesprek. Biertjes en sigaretten konden we wel kopen, maar we moesten ze ongezien vervoeren en recht naar huis toe, en niet oproken of drinken waar zij het konden zien, hadden de ouderen besloten. Als ze in onze koelkast iets zagen liggen waarvan zij dachten dat het varkensvlees was, gooiden ze het wel weg. Dat vond ik wel wat ver gaan. Blijf dan ook uit mijn koelkast! Maar goed, in Afrika deel je nu eenmaal alles.

Zo geldt het ook voor moslims hier. Pas je op uiterlijkheden aan als je ziet dat dat op prijs gesteld wordt, maar als het toch niet zichtbaar is, heb je zo je grenzen. Het is altijd een beetje geven en nemen.

Ik denk dat de reden voor het niet integreren van moslims gelegen is in het grote aantal moslims dat bij elkaar ging klitten. Zo werd het een apart wereldje, een aparte zuil in een eigenlijk al ontzuilde samenleving. Zij hadden genoeg aan elkaar, en bemoeiden zich weinig met de inboorlingen, wiens taal ze immers niet spraken. De tweede generatie sprak dus ook de taal niet, totdat ze op school kwamen. En dan ben je al te laat.
De derde generatie is nog steeds vaak half tweede generatie, omdat ze een hier geboren ouder hadden en een nieuw geimporteerde. De voertaal thuis en in de buurt was dus nog steeds niet nederlands. En ook de gewoontes bleven die van het land van oorsprong.
Oud 24-02-2005, 17:16
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 17:31 :
Nee gek. Wie niet wil hoeft niet, maar mag mensen die het wel doen niet veroordelen.

Ik zou ook iemand respecteren die verliefd op me werd, maar die buiten het huwelijk geen sex met me zou willen. Dat vind ik echt niet achterlijk, ik vind het zelfs erg lief en heel knap van hem, dat hij dat niet zou willen omdat hij het moreel niet zou kunnen. Die ga ik dan echt niet lopen verleiden.
daarom
maar mensen die nog vasthouden aan die moreel zijn dan toch niet bekrompen 50-ers? want dat stootte de gelovigen hier geloof ik wat tegen de borst.
Oud 24-02-2005, 17:27
juno
juno is offline
De benepen jaren 50 legden mensen elkaar die moraal op, uit vals fatsoen.

Wie er echt achter staat, is niet benepen.
Oud 24-02-2005, 17:51
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 24-02-2005 @ 13:52 :
leuk en wel dat jij dat persoonlijk vindt, maar wie ben jij om te beweren dat iemand psychische schade zou ondervinden van een abortus? hoe weet jij dat nou?
en dat er mensen zijn die spijt hebben, dat is heel rot voor ze. maar als je dit weloverwogen en bewust doet, heb je daar ook geen spijt van.
ga maar eens gesprekken aan met mensen die een abortus gepleegd hebben :
Oud 24-02-2005, 17:54
Donny must die
Juno van mij mag je je te pletter neuken, ik zal je er niet anders op behandelen, maar ga nou echt niet jou onzedelijke gewoontes als dat van anderen als modern en beschaafd beschouwen. Meisjes van 13 jaar die in strings lopen en al ontmaagd zijn, zijn het resultaat van jou gedachtengang, schaam je
Oud 24-02-2005, 18:02
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 24-02-2005 @ 18:51 :
ga maar eens gesprekken aan met mensen die een abortus gepleegd hebben :
jij denkt echt serieus dat er geen mensen zijn die geen spijt hebben van een abortus? ben ik gek, als ik die mensen wel ken?
jezus, dit kun je niet menen. dat die mensen er -helaas- wel zijn, dat geloof ik ook best. dat je er een trauma van zou kunnen oplopen, daar kan ik ook inkomen. maar ga nou niet beweren dat je er hele wroegingen van zou moeten hebben.
Oud 24-02-2005, 18:32
juno
juno is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 24-02-2005 @ 18:54 :
Juno van mij mag je je te pletter neuken, ik zal je er niet anders op behandelen, maar ga nou echt niet jou onzedelijke gewoontes als dat van anderen als modern en beschaafd beschouwen. Meisjes van 13 jaar die in strings lopen en al ontmaagd zijn, zijn het resultaat van jou gedachtengang, schaam je
Ik ben ervoor om sex te gaan hebben als je de emotionele gevolgen ervan aankunt, en als je het kunt waarderen als uiting van liefde voor degeen met wie je het doet.

Dat hoeft van mij echt niet binnen het huwelijk. Maar dertienjarigen horen buiten te spelen, net als ik toen deed. De meerderheid op dit forum is dezelfde mening toegedaan.

Dertienjarige Breezersletjes zijn een minderheid, en hoeven niet op veel bijval te rekenen, zelfs op dit oversexte forum.
Oud 24-02-2005, 18:35
Donny must die
Citaat:
=zwart wit= schreef op 24-02-2005 @ 19:02 :
jij denkt echt serieus dat er geen mensen zijn die geen spijt hebben van een abortus? ben ik gek, als ik die mensen wel ken?
jezus, dit kun je niet menen. dat die mensen er -helaas- wel zijn, dat geloof ik ook best. dat je er een trauma van zou kunnen oplopen, daar kan ik ook inkomen. maar ga nou niet beweren dat je er hele wroegingen van zou moeten hebben.
Iedereen heeft spijt, sommige verbergen het alleen wat makkelijker.
Oud 24-02-2005, 18:36
Donny must die
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 19:32 :
Ik ben ervoor om sex te gaan hebben als je de emotionele gevolgen ervan aankunt, en als je het kunt waarderen als uiting van liefde voor degeen met wie je het doet.

Dat hoeft van mij echt niet binnen het huwelijk. Maar dertienjarigen horen buiten te spelen, net als ik toen deed. De meerderheid op dit forum is dezelfde mening toegedaan.

Dertienjarige Breezersletjes zijn een minderheid, en hoeven niet op veel bijval te rekenen, zelfs op dit oversexte forum.
Wie ben jij om voor alle meisjes van 13 te kunnen spreken? Wat een onzin
Oud 24-02-2005, 19:13
juno
juno is offline
Het maakt niet uit wat ik zeg he Nanahara, jij zult me er altijd op afrekenen. Eerst komt het door mijn gedachtengang dat er dertienjarigen met strings rondlopen die al ontmaagd zijn, (oh schande) en als ik blijk te vinden dat 13 jarigen lekker buiten horen te spelen, mag ik niet voor de dertienjarigen spreken.

Ach ja, volgens de islam is een meisje huwbaar als ze drie maal gemenstrueerd heeft. Tja, dus dan mag sex best he. lAls het maar in het huwelijk is he.
Oud 24-02-2005, 20:50
Donny must die
Citaat:
juno schreef op 24-02-2005 @ 20:13 :
Het maakt niet uit wat ik zeg he Nanahara, jij zult me er altijd op afrekenen. Eerst komt het door mijn gedachtengang dat er dertienjarigen met strings rondlopen die al ontmaagd zijn, (oh schande) en als ik blijk te vinden dat 13 jarigen lekker buiten horen te spelen, mag ik niet voor de dertienjarigen spreken.

Ach ja, volgens de islam is een meisje huwbaar als ze drie maal gemenstrueerd heeft. Tja, dus dan mag sex best he. lAls het maar in het huwelijk is he.
Je spreekt jezelf tegen en onderschat mensen.
Oud 24-02-2005, 21:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 24-02-2005 @ 21:50 :
Je spreekt jezelf tegen en onderschat mensen.
je spreekt jezelf tegen, onderschat mensen, en spreekt tevens namens groepen waar je niet voor mag spreken.

iets over een pot en een ketel, denk ik dan.
Oud 24-02-2005, 21:07
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 24-02-2005 @ 22:04 :
je spreekt jezelf tegen, onderschat mensen, en spreekt tevens namens groepen waar je niet voor mag spreken.

iets over een pot en een ketel, denk ik dan.
Ik spreek mezelf niet tegen Ik geef haar alleen een koekje van eigen deeg, en nu ontopic blijven
Oud 24-02-2005, 21:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 24-02-2005 @ 22:07 :
Ik spreek mezelf niet tegen Ik geef haar alleen een koekje van eigen deeg, en nu ontopic blijven
Ik heb meer het idee dat je zit te sarren en provoceren om eerlijk te zijn.

Voor de rest kan je alleen jezelf de schuld geven van offtopic gaan, zonder gezeik over Juno was dat niet gebeurd.
Oud 24-02-2005, 21:51
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-02-2005 @ 22:16 :
Ik heb meer het idee dat je zit te sarren en provoceren om eerlijk te zijn.

Voor de rest kan je alleen jezelf de schuld geven van offtopic gaan, zonder gezeik over Juno was dat niet gebeurd.
De discussie met Juno was toch ontopic?
Verder nu met maagdelijkheid voor het huwelijk en de voor en nadelen van seks voor het huwelijk.
Nanahara, waarom zou iedereen spijt moeten hebben van abortus?
Verder hoeft abortus lang niet altijd te komen door tieners die ongetrouwd met elkaar neuken. Zie onderstaande bron:
Redenen voor abortus in belgië 2000-2001 [list=1][*]Momenteel geen kinderwens[*]Vrouw voelt zich te jong[*]Voltooid gezin[*]Financiële redenen[*]Studente[/list=1]
Er valt ook te lezen dat het grootste aantal abortussen gepleegt wordt door vrouwen van 20-24 jaar.
Oud 24-02-2005, 23:01
juno
juno is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 24-02-2005 @ 19:35 :
Over voor hele groepen spreken gesproken...Hoe weet jij dat nou? Jij bent een man, en je KUNT er niet eens wat van afweten. Je hebt de verkeerde hormonen in je lichaam. Je weet nie hoe het voelt om zwanger te zijn, je weet niet hoe het voelt om het niet meer te zijn.

Dat jij nou vindt dat iedereen er spijt van zou MOETEN hebben, wil nog niet zeggen dat het een beslissing is die een vrouw of meisje lichtvaardig neemt. Integendeel, je hebt zelfs een verplichte afkoelperiode, zodat je het echt wel zeker moet weten, dat dit in jouw situatie de beste oplossing is.

Hoe oud je ook bent, en wat je redenen ook zijn, het is niet iets wat je doet als je er niet achter staat. En dus zul je er ook geen spijt van hebben. Leuk is het niet. Soms moet je in het leven kiezen tussen twee kwaden, en dan het minste kwaad maar kiezen. Niet iedereen is op ieder moment in haar leven klaar om een kind groot te brengen. Dat is zo'n beetje de grootste verantwoordelijkheid die je op je kunt nemen, want als je het fout doet, verpest je iemands leven. En dan kan het soms beter zijn om dat leven maar niet te laten beginnen, want je kunt het niet terugsturen.
Oud 24-02-2005, 23:05
Donny must die
een abortus nemen is zwak als je geen beschermd seks hebt met iemand, anders moet je ook de consequenties aanvaarden, of het moet een verkrachting oid zijn.
Oud 24-02-2005, 23:16
juno
juno is offline
Oh, now you've done it.

Een leventje wat begint doordat iemand niet heeft opgepast heeft wel recht op bescherming, maar een leventje dat begint buiten de schuld van de moeder mag wel afgemaakt worden?

Weet je wel wat je nu zegt? Dat zwangerschap een straf is voor het hebben van sex! Anders zou je verkrachting niet als strafuitsluitingsgrond aanvaarden. Het gaat jou dus niet om bescherming van ongeboren leven. Die kan er toch niks aan doen dat zijn vader zijn moeder heeft verkracht? Maar in dat geval mag hij wel geaborteerd worden. Maar als zijn vader en zijn moeder lekkere sex hebben, hey, dan is hij de consequentie die ze moeten aanvaarden...huh? Wat is dat voor rare opvatting?

Je kunt nog zo aan de pil zijn, als je sommige medicijnen slikt kan hij niet werken. Of als je een keertje diarree hebt gehad of hebt overgegeven. Of gewoon hele erge sterke hormonen van jezelf hebt die zich door de pil niet laten weerhouden. Een condoom kan knappen. Zelfs met een spiraaltje kun je zwanger worden, de baby groeit er dan gewoon naast.

Dan heb je als ouders heus wel opgepast, er is geen sprake van schuld. Maar verkrachting is het niet. Mag een abortus dan wel of niet?

Je ziet, je bent erg inconsequent met die redenering.

je bent of altijd voor het ongeboren leven, of nooit. Want dat leven kan er niks aan doen.
Oud 24-02-2005, 23:23
Donny must die
aan een verkrachting kan de vrouw niets aan doen.

Tsja, als er wat mis gaat met de voorbehoedsmiddelen hoeft ze van mij ook niet de consequenteis te aanvaarden, mits ze er overduidelijk niets aan kon doen

wat is het probleem om het kind geboren te laten woorden en aan een van je familie leden ofzo geeft, desnoods ter adoptie
Oud 25-02-2005, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 25-02-2005 @ 00:23 :
wat is het probleem om het kind geboren te laten woorden en aan een van je familie leden ofzo geeft, desnoods ter adoptie
Ga maar eens naar jouw moeder of oma toe en vraag of ze het leuk zouden vinden om zomaar, uit het niets, een extra schreeuwende, poepende en kotsende dreumes in huis erbij te krijgen. Dan heb je je antwoord
Oud 25-02-2005, 08:07
Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
juno schreef op 25-02-2005 @ 00:01 :
Hoe oud je ook bent, en wat je redenen ook zijn, het is niet iets wat je doet als je er niet achter staat. En dus zul je er ook geen spijt van hebben.
Beetje kort door de bocht niet? Ik wil niet beweren dat iedereen er spijt van heeft of dat het meerendeel dat heeft maar er zullen genoeg vrouwen die er achteraf gezien spijt van hebben of die zodanig door familie/vriend onder druk zijn gezet dat ze iets hebben laten waar ze eigenlijk niet achter stonden.
Oud 25-02-2005, 08:08
Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-02-2005 @ 01:29 :
Ga maar eens naar jouw moeder of oma toe en vraag of ze het leuk zouden vinden om zomaar, uit het niets, een extra schreeuwende, poepende en kotsende dreumes in huis erbij te krijgen. Dan heb je je antwoord
Dat ze staan te juichen bij dat idee wil niet zeggen dat ze er niet toe bereid zijn.
Oud 25-02-2005, 11:52
juno
juno is offline
De wereld is stampvol met ongewenste en ongeliefde en onverzorgde kinderen, die mishandeld of verwaarloosd worden of gewoon doodgaan van de honger, die allemaal erg ongelukkig zijn en geen toekomst hebben en voor wie het barmhartiger was geweest als ze nooit geboren waren.
Oud 25-02-2005, 11:55
juno
juno is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-02-2005 @ 00:23 :
aan een verkrachting kan de vrouw niets aan doen.

Tsja, als er wat mis gaat met de voorbehoedsmiddelen hoeft ze van mij ook niet de consequenteis te aanvaarden, mits ze er overduidelijk niets aan kon doen

Dus het gaat om de schuldvraag van de moeder of het kind recht heeft op leven?

Dus als jij een snoepje pikt, mag je broertje daarvoor een tik op zijn vingers krijgen? Jouw schuld, maar hij draagt de straf? Als je oom vreemdgaat mag jij als tweejarige uitgehuwelijkt worden aan de bedrogen echtgenoot? Hij was fout, maar jij moet boeten?
Oud 25-02-2005, 17:07
Verwijderd
god is leven, neuken hoort daarbij, dus maakt het niet uit of je dat binnen een sociale (menselijk!) concensus als huwelijk doet of daarbuiten
Oud 25-02-2005, 17:14
Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
juno schreef op 25-02-2005 @ 12:55 :

Dus als jij een snoepje pikt, mag je broertje daarvoor een tik op zijn vingers krijgen? Jouw schuld, maar hij draagt de straf? Als je oom vreemdgaat mag jij als tweejarige uitgehuwelijkt worden aan de bedrogen echtgenoot? Hij was fout, maar jij moet boeten?
Nee, het kind laten boeten door het te doden. Dat is lekker.
Oud 25-02-2005, 17:52
Donny must die
Citaat:
juno schreef op 25-02-2005 @ 12:55 :

nee, een kind krijgen is een straf Maakt em maar dood
Oud 25-02-2005, 21:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
juno schreef op 25-02-2005 @ 12:52 :
De wereld is stampvol met ongewenste en ongeliefde en onverzorgde kinderen, die mishandeld of verwaarloosd worden of gewoon doodgaan van de honger, die allemaal erg ongelukkig zijn en geen toekomst hebben en voor wie het barmhartiger was geweest als ze nooit geboren waren.
Wil het anti-abortuskamp even de hersenchips aanzetten en gequote post lezen voor ze gaan zeiken over lijden door abortus?
Oud 25-02-2005, 21:22
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 24-02-2005 @ 19:35 :
wat intelligent dat jij kunt oordelen voor al die honderden vrouwen en meisjes .
Oud 25-02-2005, 21:23
Custom
Custom is offline
Maagdelijk het huwelijk in? Nee, dat zou ik niet uit geloof doen. Ik bewaar dat alleen voor een echte liefde, daar heeft religie bij mij niet meteen wat mee te maken.
Oud 25-02-2005, 21:23
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
waarom zou je een nietgewenst kind van een ander, waar jij totaal niet over oordelen kan, in het leven willen houden?
Oud 26-02-2005, 14:00
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
Als maagd het huwelijk in? Ik trouw nooit en ben geen maagd...
En ik geloof ook niet in een God.
Als hij echt wil dat je als maagd trouwt ben ik de lul..
Oud 26-02-2005, 17:37
juno
juno is offline
Waarom zou God als almachtig wezen het ene ruk kunnen schelen of jij wel of niet als maagd het huwelijk ingaat? Wat heeft hij daarbij te winnen of te verliezen?

Kijk naar de achterliggende redenen voor een regel, en je komt er achter wie er baat bij heeft en wie hem dus heeft opgesteld.

In dit geval niet God, maar de samenleving, waar het gezin als hoeksteen een stabiliserende factor van belang was, en waar het patriarchaat en patrilineaat, dwz afstammings en erfenislijnen via de vaders, en dus economische afhankelijkheid van de moeders, de heersende norm was. Zonder voorbehoedsmiddelen was maagd blijven tot het huwelijk de enige manier om zeker te zijn van de afstammimng van de kinderen, immers de erfgenamen.

De samenleving wilde het, en verzon God als autoriteit om de regel kracht bij te zetten. Als God bestond en echt wilde dat we maagd bleven, zou hij bij iedere zondebedrijving wel een donderbui laten losbarsten. Hij heeft vaker een zondvloed over ons uitgestort, meen ik me te kunnen herinneren.
Oud 26-02-2005, 18:28
Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
juno schreef op 26-02-2005 @ 18:37 :
Als God bestond en echt wilde dat we maagd bleven, zou hij bij iedere zondebedrijving wel een donderbui laten losbarsten.
Waarom zou Hij?
Oud 26-02-2005, 18:52
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
juno schreef op 26-02-2005 @ 18:37 :
Als God bestond en echt wilde dat we maagd bleven, zou hij bij iedere zondebedrijving wel een donderbui laten losbarsten.
dat is een argument van niks.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten