![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hun ideen over God en de samenleving sluiten behoorlijk naadloos aan bij die van strenge moslims. |
![]() |
||
Citaat:
Hadden de mensen in de jaren vijftig die problemen met de Nederlandse cultuur hadden ook maar weg moeten gaan?
||
Citaat:
En je mag het best niet eens zijn met sommige dingen hier, maar beschouw jezelf niet als beter. Een deel van de frustratie van veel moslims lijkt voort te komen uit hun onbegrip en onvrede om het feit dat zij het economisch zo slecht doen hier, gediscriminerd worden op de arbeidsmarkt, terwijl zij zichzelf moreel en religieus toch zoveel beter vinden dan de reeds aanwezige inboorlingen, die maar een verdorven zooitje zijn, en er een waar Sodom en Gamorra op na houden. |
![]() |
||
Citaat:
De rest van Nederland heeft de jaren 50 verlaten en is geleidelijk aan de moderne sixties en seventies binnengetreden. Generatiekloof, een jeugdcultuur met popmuziek, ontkerkelijking, meer welvaart, en de sexuele revolutie door de komst van de pil. Het is heel snel gegaan, in nog geen dertig jaar van de benepen jaren 50 naar de generatie NiX van de jaren 80. Een generatie slechts en de hele wereld was veranderd. Laatst gewijzigd op 24-02-2005 om 14:23. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2. JIJ beschouwt ezelf altijd beter, en probeert de ander zijn cultuur belachelijk te maken. Maar meestal maak je zodoende jezelf belachelijk. 3. Niemand heeft last van mij. Ik ben socialer als 99% van alle inwoners van Nederland. enz. enz. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als in een land een heersende cultuur is, en er komt een groep nieuwkomers die het allemaal maar niks vinden en dat duidelijk laten merken, dan zet dat kwaad bloed. |
![]() |
||
Citaat:
Om terug te komen op je nieuwe stukje: we wonen niet alleen in jouw cultuur. Er is niet 1 cultuur. Zonder dat er enig allochtoonse inbreng zou zijn in de Nederlandse maatschappij zou je nog steeds tig culturen hebben. Het enige verschil met dat van allochtonen is dat sommige elementen binnen hun culturen botsend is met de heersende ( wat een kutwoord) cultuur. Die elementen moeten eruit. Bij die elementn denk ik aan bijvoorbeeld eerwraak. Dat kan hier niet. Gelukkig is de tijd in het land van herkomst niet stil blijven staan, en wordt het daar al een tijdje als een normale moord beschouwd. En als het daar realiseerbaar is, is het hier al helemaal realiseerbaar. Maar waar moeten allochtonen zich meer aan aanpassen? een vaak gehoorde vraag van Allochtoonse kant is, wat willen jullie nou? Waar niemand antwoord op heeft gegeven. Wij weten niet wat jullie willen, jullie zeggen alleen maar integeren integreren, maar wat, hoe, hebben jullie het niet over. Hoe ziet bijvoorbeeld de ideale allochtoon eruit? Duidelijke vraag lijkt me. Maar ik nu al zeker zeker dat je of geen antwoord gaat geven, of een halfgaar antwoord dat niet eens strookt met je eigen grondwet. Daar waar die botsingen plaatsvinden zijn wij bereid concessies te doen. Maar veel Nederlanders willen meer. En dat baart ons grote zorgen. |
![]() |
||
Citaat:
Wat jij voorstelt is dat iedereen maar met oogkleppen de grootste cultuurstroming moet volgen zonder vragen te stellen en al neukt de halve middelbare school zich een aids-epidemie dan nog is het 'de heersende cultuur' waar wij aan moeten gehoorzamen. |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Die andere punten die je sommeert geldt precies hetzelfde voor. Ik vraag jou toch ook niet minder van bil te gaan, of eisen dat je een hoofddoek moet dragen? En ga nu niet zeggen dat jij nu hier de heerser bent, want in zelfs de meest radicaal islamitische landen hoeven buitelanders dat niet. Je bent nu eigenlijk radicaler bezig als de mensen in die landen. Citaat:
![]() ![]() En ik weet niet hoor, maar ik heb niet gezegd dat ik beter ben dan jij. (tenminste niet op grond van mijn geloof). Ik maak geen onderscheid tussen mensen, behalve op wijsheid en inteligentie. Maar dat zijn dingen die ik ook wil bereiken, dat is een soort van lat voor mij. Maar voor de rest verdeel ik ( tenminste bewust) geen mensen in groepjes. Citaat:
Citaat:
Verder zeg je dat de 3e generatie geen taalproblemen meer heeft. daar ben ik het niet mee eens. Ze kunnen de taal over het algemeen wel spreken, maar op een laag niveau. Ze beginnen ook met een achterstand aan school, omdat ze van thuis uit een andere taal krijgen, en op school opeens een nieuwe taal moeten leren. Maar ik denk dat dit probleem bij de 4e generatie verdwenen zal zijn, omdat hun ouders wel Nederlands kunnen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar mensen die nog vasthouden aan die moreel zijn dan toch niet bekrompen 50-ers? want dat stootte de gelovigen hier geloof ik wat tegen de borst. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
jezus, dit kun je niet menen. dat die mensen er -helaas- wel zijn, dat geloof ik ook best. dat je er een trauma van zou kunnen oplopen, daar kan ik ook inkomen. maar ga nou niet beweren dat je er hele wroegingen van zou moeten hebben. |
![]() |
||
Citaat:
Dat hoeft van mij echt niet binnen het huwelijk. Maar dertienjarigen horen buiten te spelen, net als ik toen deed. De meerderheid op dit forum is dezelfde mening toegedaan. Dertienjarige Breezersletjes zijn een minderheid, en hoeven niet op veel bijval te rekenen, zelfs op dit oversexte forum. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
iets over een pot en een ketel, denk ik dan.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Voor de rest kan je alleen jezelf de schuld geven van offtopic gaan, zonder gezeik over Juno was dat niet gebeurd.
||
Citaat:
Verder nu met maagdelijkheid voor het huwelijk en de voor en nadelen van seks voor het huwelijk. Nanahara, waarom zou iedereen spijt moeten hebben van abortus? Verder hoeft abortus lang niet altijd te komen door tieners die ongetrouwd met elkaar neuken. Zie onderstaande bron: Redenen voor abortus in belgië 2000-2001 [list=1][*]Momenteel geen kinderwens[*]Vrouw voelt zich te jong[*]Voltooid gezin[*]Financiële redenen[*]Studente[/list=1] Er valt ook te lezen dat het grootste aantal abortussen gepleegt wordt door vrouwen van 20-24 jaar. |
![]() |
||
Citaat:
Dat jij nou vindt dat iedereen er spijt van zou MOETEN hebben, wil nog niet zeggen dat het een beslissing is die een vrouw of meisje lichtvaardig neemt. Integendeel, je hebt zelfs een verplichte afkoelperiode, zodat je het echt wel zeker moet weten, dat dit in jouw situatie de beste oplossing is. Hoe oud je ook bent, en wat je redenen ook zijn, het is niet iets wat je doet als je er niet achter staat. En dus zul je er ook geen spijt van hebben. Leuk is het niet. Soms moet je in het leven kiezen tussen twee kwaden, en dan het minste kwaad maar kiezen. Niet iedereen is op ieder moment in haar leven klaar om een kind groot te brengen. Dat is zo'n beetje de grootste verantwoordelijkheid die je op je kunt nemen, want als je het fout doet, verpest je iemands leven. En dan kan het soms beter zijn om dat leven maar niet te laten beginnen, want je kunt het niet terugsturen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dus het gaat om de schuldvraag van de moeder of het kind recht heeft op leven? Dus als jij een snoepje pikt, mag je broertje daarvoor een tik op zijn vingers krijgen? Jouw schuld, maar hij draagt de straf? Als je oom vreemdgaat mag jij als tweejarige uitgehuwelijkt worden aan de bedrogen echtgenoot? Hij was fout, maar jij moet boeten? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Maagdelijkheid verliezen? xLienaa | 25 | 29-10-2014 15:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Meisje wilt haar maagdelijkheid verkopen voor een iPhone 4. jessekraal | 5 | 24-06-2011 16:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De Heilige (Ont)Maagd?! Metal-Hoofd | 34 | 11-07-2008 17:47 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Volbrachte bijbelse profetieën? Bart Klink | 60 | 14-10-2005 15:33 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Reactie van Moskee Tawheed over het boek. Oum Taqiyyah | 96 | 30-04-2004 19:42 | |
Seksualiteit |
Groot probleem Verwijderd | 70 | 17-06-2003 14:13 |