Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 09:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 21-02-2005 @ 22:42 :
Wat is je punt? De meeste Britcoms zijn beter dan Amerikaanse sitcoms. Sommige britcomfans zullen enige arrogantie hebben, maar lang niet allemaal.
Amerikaanse sitcoms worden over het algemeen gemaakt door een heel team van schrijvers, die allemaal wat simpele grappen verzinnen, en dat wordt dan in een ondergeschikt verhaaltje gegoten. Makkelijk hap-slik-weg-vermaak. Niets mis mee, maar ik kan er in dit geval meestal niet om lachen.
Nee, kijk, dat vínd jij weer. Jij vínd Britcoms betr dan Amerikaanse sitcoms. En ja, je opmerking over 'simpele grappen' en 'hap-slik-weg-vermaak' doet het arrogant overkomen. Alsof jij intelligenter bent omdat je van Britcoms houdt en alsof iedereen die naar Amerikaanse sitcoms kijkt, dom is.

Citaat:
Ten eerste: je kent me niet, dus je weet niet of ik ze wel of niet kan schrijven.
Ik durf er wel om te wedden.

Citaat:
Ten tweede: je hoeft geen eieren te leggen om te weten hoe ze smaken.
Goede vergelijking.

Citaat:
Ten derde: succes zegt op zich niet zo veel over kwaliteit.
Niet altijd, nee. Toch raar dat die series over de hele wereld zo populair zijn geweest, maar toch slecht zijn, volgens jou, omdat ze Amerikaans zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2005, 10:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-02-2005 @ 10:31 :
Nee, kijk, dat vínd jij weer. Jij vínd Britcoms betr dan Amerikaanse sitcoms.

Nee, echt? Straks ga je me nog vertellen dat dit een forum is, waar men sowieso zijn mening geeft.

Citaat:
En ja, je opmerking over 'simpele grappen' en 'hap-slik-weg-vermaak' doet het arrogant overkomen. Alsof jij intelligenter bent omdat je van Britcoms houdt en alsof iedereen die naar Amerikaanse sitcoms kijkt, dom is.
Ik zeg iets over de intelligentie van de humor, niet over die van de kijkers ernaar. Iemand met een IQ van 150 kan net zo goed genieten van Married with children als iemand met een IQ van 70 in een deuk kan liggen om Blackadder, maar toch is de humor van eerstgenoemde sitcom gewoon simpeler.

Citaat:
Goede vergelijking.
Ja. Je hoeft iets niet zelf te kunnen maken om er een oordeel over te hebben. Jij kan ook hoogstwaarschijnlijk ook geen Hans Teeuwen programma schrijven, niet eens één sketch. De meeste mensen hier hebben een oordeel over films die ik ze zelf niet zie maken.

Citaat:
Niet altijd, nee. Toch raar dat die series over de hele wereld zo populair zijn geweest, maar toch slecht zijn, volgens jou, omdat ze Amerikaans zijn.
Helemaal niet omdat ze Amerikaans zijn. Misschien komt binnenkort wel uit Amerika de beste sitcom ooit (ik kan trouwens ook erg genieten van The Simpsons en Futurama, voor zover je dat sitcoms kan noemen). Maar over het algemeen genomen vind ik Britcoms leuker en beter dan Amerikaanse sitcoms. Niet omdat het één Brits is en het ander Amerikaans, maar omdat ik het één gewoon meestal leuker vind.
Oud 22-02-2005, 10:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nou, met je laatste punt zijn we er toch: jij vindt Britcoms beter, maar dat maakt ze op zichzelf nog niet beter.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 15:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-02-2005 @ 11:20 :
Nou, met je laatste punt zijn we er toch: jij vindt Britcoms beter, maar dat maakt ze op zichzelf nog niet beter.
Dat leek me vanaf het begin al duidelijk.
Oud 22-02-2005, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 19-09-2004 @ 17:09 :
Ik begreep van een aantal Amerikanen dat ze het geweldig vonden, en dat het nu al een hit is in de VS. 't Lijkt me ook wel leuk Maar goed, ik ben niet een enorme spin-off fan...
Het blijkt niet zo'n hit te zijn hoor..

Ik ben er zelf erg nieuwsgierig naar, asl friends-verlaafd-zijnde..

Alleen moet ik eerst nog de allerlaatste(10 laatste deel) dvd van friends.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 20:18
jet
jet is offline
ik denk dat dit een nieuw topic moet worden, maargoed

Vrijdag 4 maart om 20.30 begint Joey bij Veronica!
Reageren

Regels voor berichten