![]() |
|
Ik was van zin binnen een klein half jaar mijn systeem nog eens grondig te vernieuwen. Nu ben ik al geruime tijd aan het denken om me eventueel een laptop aan te schaffen.
Hoewel ik er zelf nog niet volledig uit ben (een gewone desktop is altijd sneller/beter, en gemakkelijker uitbreidbaar), probeer ik toch al hier en daar een beetje rond te kijken. Nu zag ik op de site van Aldi volgende aanbieding: klik Prijs van dit grapje: 1399, - € Wat denken jullie van dit systeem? Kwalitatief goed/slecht, duur/redelijk goed van prijs, ... Misschien nog even vermelden: Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor office-toepassingen, webdevelopment, en af en toe ook grafische toepassingen zoals foto's bewerken en affiches maken.(dus nogal vrij grafisch 'zware' toepassingen) Ook CAD (autoCAD) zou er vlot op moeten kunnen draaien. 't Zou tof zijn mocht ik enkele van de nieuwere games kunnen spelen, maar het nieuwste van het nieuwste moet ik nu ook weer niet kunnen draaien. Games zijn absoluut geen prioriteit. Let me know. Edit: Misschien nog even mijn bedenkingen bij dit systeem zetten, kan je daar ook op reageren... Van mobiele processoren ken ik niet veel, maar ik meende dat dit best wel snor zat ? Een 100 Gig seagate @ 5400 rpm, kan je dat supersnel noemen? Verder wel leuk om 100 gig op een laptop te hebben... 512 MB DDR-ram is voorlopig wel voldoende voor me. En de grafische kaart leek me ook wel leuk, maar 'k heb nog geen tijd gehad om er even wat reviews op na te slaan. En ik heb geen idee van de mogelijke resoluties van het toestel... Als je het vergelijkt met een Dell Inspiron met ongeveer dezelfde specificaties, dan betaal je bij dell toch wel een stukje meer! Maar ik weet niet in hoeverre mate je medion met dell mag vergelijken.
Laatst gewijzigd op 24-02-2005 om 00:31. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Meer specs over deze notebook vind je hier .
||
Citaat:
Verder is het een mooie prijs/prestatieverhouding. Gamen is ook geen probleem met deze videokaart, een desktop is bij gelijke prijs veel sneller, maar voor een laptop is dit een mooie aanbieding.
||
![]() |
Citaat:
Kom maar op met bewijzen als je het niet eens bent ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Mijn beurs wil helaas niet mee werken. Anders liet ik je het wel zien ![]() @ TS. Als je een goede en goedkope laptop wilt, hou eens ook de Dell aanbiedingen in de gaten, iemand anders had daar ook al zijn laptop vandaan, soms scherpe prijzen. Medion is nog altijd budget. Die laptop is niet slecht, maar in Duitsland was hij zowizo goedkoper. Ik zelf zou zowizo als ik jou was voor zoiets gaan: - Pentium M Dothan of Mobile Athlon 64, geen gewone P4 of Athlon XP. - 1024 geheugen of minimaal 512 - Gepaste 3d kaart, minimaal Mobile 9700. Ik weet nog niet hoe ver ze hier in Nederland al zijn, maar probeer te gaan voor een Pci-Express videokaart. Die kan je namelijk er uit halen en eventueel een andere instoppen.
||
Citaat:
Die Aldi pc's/laptops zijn zowizo niet echt slecht, goedkoop, en toch redelijk goed.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
En ik zie veel dell's met accu problemen... iets wat toch redelijk irri is als het om een portable pc gaat. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|