Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2005, 00:20
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Ik was van zin binnen een klein half jaar mijn systeem nog eens grondig te vernieuwen. Nu ben ik al geruime tijd aan het denken om me eventueel een laptop aan te schaffen.

Hoewel ik er zelf nog niet volledig uit ben (een gewone desktop is altijd sneller/beter, en gemakkelijker uitbreidbaar), probeer ik toch al hier en daar een beetje rond te kijken.

Nu zag ik op de site van Aldi volgende aanbieding: klik
Prijs van dit grapje: 1399, - €

Wat denken jullie van dit systeem? Kwalitatief goed/slecht, duur/redelijk goed van prijs, ...

Misschien nog even vermelden: Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor office-toepassingen, webdevelopment, en af en toe ook grafische toepassingen zoals foto's bewerken en affiches maken.(dus nogal vrij grafisch 'zware' toepassingen) Ook CAD (autoCAD) zou er vlot op moeten kunnen draaien.
't Zou tof zijn mocht ik enkele van de nieuwere games kunnen spelen, maar het nieuwste van het nieuwste moet ik nu ook weer niet kunnen draaien. Games zijn absoluut geen prioriteit.

Let me know.

Edit: Misschien nog even mijn bedenkingen bij dit systeem zetten, kan je daar ook op reageren...
Van mobiele processoren ken ik niet veel, maar ik meende dat dit best wel snor zat ?
Een 100 Gig seagate @ 5400 rpm, kan je dat supersnel noemen? Verder wel leuk om 100 gig op een laptop te hebben...
512 MB DDR-ram is voorlopig wel voldoende voor me.
En de grafische kaart leek me ook wel leuk, maar 'k heb nog geen tijd gehad om er even wat reviews op na te slaan. En ik heb geen idee van de mogelijke resoluties van het toestel...

Als je het vergelijkt met een Dell Inspiron met ongeveer dezelfde specificaties, dan betaal je bij dell toch wel een stukje meer! Maar ik weet niet in hoeverre mate je medion met dell mag vergelijken.

Laatst gewijzigd op 24-02-2005 om 00:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2005, 00:33
Verwijderd
Hmjah specs zullen wel in orde zijn, nadeel van die medionbakken is altijd dat het niet het meest geweldige robuuste design is. En bij een laptop is dat nogal boeiend..ding moet gewoon stevig zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:45
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Meer specs over deze notebook vind je hier .
Oud 24-02-2005, 12:04
]{ing
]{ing is offline
de harddisk is in ieder geval zo'n beetje het nieuwst vh nieuwste
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 12:53
T_om
T_om is offline
standaard laptop harde schijven zijn 4200 rpm, deze is 5400 dat scheelt wel een stukje
Oud 24-02-2005, 14:21
Da DvD
Da DvD is offline
Sja, CAD applicaties zou ik niet op een Pentium-M willen draaien.. Zoek dan iets met een Athlon 64? (P4 is weer te onhandig voor laptops)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 15:32
jinx
jinx is offline
Citaat:
Da DvD schreef op 24-02-2005 @ 15:21 :
Sja, CAD applicaties zou ik niet op een Pentium-M willen draaien.. Zoek dan iets met een Athlon 64? (P4 is weer te onhandig voor laptops)
Ik wel hoor, op de TUDelft zitten 125 studenten te werken met Cad-programma's op vergelijkbare laptop's, en dat gaat heel goed.

Verder is het een mooie prijs/prestatieverhouding. Gamen is ook geen probleem met deze videokaart, een desktop is bij gelijke prijs veel sneller, maar voor een laptop is dit een mooie aanbieding.
Oud 25-02-2005, 02:33
Da DvD
Da DvD is offline
Natuurlijk werkt het wel, maar met een Pentium 4 of Athlon64 zal dat CAD werk flink veel sneller gaan. Price-performance, weet je wel.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 08:37
Jolt
Jolt is offline
Pentium/M Dothan core, is te vergelijken met een Mobile Athlo 64. Ze presteren vrijwel gelijk, al heeft de Dothan een voordeel, met zijn 2 mb l2 cache. Vooral bij games moet dat een groot voordeel zijn.
Oud 25-02-2005, 13:50
Da DvD
Da DvD is offline
Jolt, lees nou eens de benchmarks erop na voordat je dit zegt. In officewerk, compiler, gamen komt de Dothan mee met de A64 (en laat de P4 achter zich), maar als je professioneler werk gaat doen valt ie enorm achter.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 22:07
Jolt
Jolt is offline
Ach dat valt ook allemaal wel mee. Benchmarks zeggen mij niet zo veel, vetrouw ze meestal niet.

Cad, Maya en die andere zooi. Gaan goed samen met een Dothan. Het is gewoon een krachtige beestje, in zowel gewone apps, professionele rotzooi en games.

De winnaar is meestal de combinatie van chipset, geheugen en 3d kaart.
Oud 26-02-2005, 20:05
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
Jolt schreef op 25-02-2005 @ 23:07 :
Ach dat valt ook allemaal wel mee. Benchmarks zeggen mij niet zo veel, vetrouw ze meestal niet.

Cad, Maya en die andere zooi. Gaan goed samen met een Dothan. Het is gewoon een krachtige beestje, in zowel gewone apps, professionele rotzooi en games.

De winnaar is meestal de combinatie van chipset, geheugen en 3d kaart.
idd, een pentium M loopt helemaal neit zover achter op een athlon 64.

Kom maar op met bewijzen als je het niet eens bent
Oud 26-02-2005, 20:32
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Party_P schreef op 26-02-2005 @ 21:05 :
idd, een pentium M loopt helemaal neit zover achter op een athlon 64.

Kom maar op met bewijzen als je het niet eens bent
Wel mobile vs mobile he Niet Athlon 64 desktop versie .
Mijn beurs wil helaas niet mee werken. Anders liet ik je het wel zien .

@ TS. Als je een goede en goedkope laptop wilt, hou eens ook de Dell aanbiedingen in de gaten, iemand anders had daar ook al zijn laptop vandaan, soms scherpe prijzen.

Medion is nog altijd budget. Die laptop is niet slecht, maar in Duitsland was hij zowizo goedkoper.

Ik zelf zou zowizo als ik jou was voor zoiets gaan:

- Pentium M Dothan of Mobile Athlon 64, geen gewone P4 of Athlon XP.
- 1024 geheugen of minimaal 512
- Gepaste 3d kaart, minimaal Mobile 9700.

Ik weet nog niet hoe ver ze hier in Nederland al zijn, maar probeer te gaan voor een Pci-Express videokaart. Die kan je namelijk er uit halen en eventueel een andere instoppen.
Oud 26-02-2005, 20:59
miekmuis
miekmuis is offline
Mijn moeder heeft twee jaar geleden een laptop van Aldi gekocht en heeft er tot nu toe nog geen enkel probleem mee. Bevalt haar prima Nou draait zij er ook geen zware programma's op. Voornamelijk internet eigenlijk. Maar er is dus nog niks kapot gegaan.

Zolang je maar geen dell koopt...
Oud 26-02-2005, 21:03
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 26-02-2005 @ 21:59 :
Mijn moeder heeft twee jaar geleden een laptop van Aldi gekocht en heeft er tot nu toe nog geen enkel probleem mee. Bevalt haar prima Nou draait zij er ook geen zware programma's op. Voornamelijk internet eigenlijk. Maar er is dus nog niks kapot gegaan.

Zolang je maar geen dell koopt...
Met Dell is helemaal niks mis mee. Medion overgings ook niet echt, maar het blijft natuurlijk nog altijd een budget merkje.

Die Aldi pc's/laptops zijn zowizo niet echt slecht, goedkoop, en toch redelijk goed.
Oud 26-02-2005, 21:12
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Jolt schreef op 26-02-2005 @ 22:03 :
Met Dell is helemaal niks mis mee. Medion overgings ook niet echt, maar het blijft natuurlijk nog altijd een budget merkje.

Die Aldi pc's/laptops zijn zowizo niet echt slecht, goedkoop, en toch redelijk goed.
Met mijn dell is van alles en nog wat mis
Oud 26-02-2005, 21:20
Jolt
Jolt is offline
Ik heb 2 delletjes gehad, geen enkel probleem me gehad hoor.

ow, dat klinkt fout.....
Oud 03-03-2005, 01:16
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 26-02-2005 @ 22:12 :
Met mijn dell is van alles en nog wat mis
Misschien is het handig om uitleg te geven wat er mis is met jouw laptop voordat je een merk de grond in zit te boren. Het is eerder regel dan uitzondering dat de gebruiker oorzaker #1 is van een defecte computer.
Oud 03-03-2005, 12:53
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
T_om1337 schreef op 24-02-2005 @ 13:53 :
standaard laptop harde schijven zijn 4200 rpm, deze is 5400 dat scheelt wel een stukje
jup, zeker in de herrie... zal wel een rammelbak zijn
Oud 03-03-2005, 15:52
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 03-03-2005 @ 02:16 :
Misschien is het handig om uitleg te geven wat er mis is met jouw laptop voordat je een merk de grond in zit te boren. Het is eerder regel dan uitzondering dat de gebruiker oorzaker #1 is van een defecte computer.
dell maakt eigelijk portable desktops... je kan die dingen echt geen notebook meer noemen....
En ik zie veel dell's met accu problemen... iets wat toch redelijk irri is als het om een portable pc gaat.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 15:49
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
De Dell computers "die ik zie" hebben dat probleem niet, sterker nog mijn Dell is ongeveer meer dan een jaar oud en accu is nog steeds in topconditie. Misschien is het zaak om contact op te nemen met Dell zelf als je een mankement heb

Ik zie maar al te vaak dat mensen lopen te kankeren op een telefoon/computer/TV en verder doodleuk niks doen. Ga lekker je recht halen en spreek de dealer aan die je dat stuk electronica heeft verkocht i.p.v een merk "zwart maken". Het is logisch, en zeker bij grote bedrijven dat er rotte appels tussen zit maar als je er niks aan doet veranderd het de zaak niet, mm?

Ter referentie, ikzelf heb een nieuwe muis en webcam gehad door alleen maar een emailtje te sturen naar Logitech dat er iets mis mee is. Dit gebeurde na een jaar gebruik. Dan heb je het toch al over 160 euro wat je in feite heb "terugverdient" want je hebt A) de laatste versie van je muis en webcam en B) je hebt opnieuw garantie erop, mocht het stuk gaan.

Laatst gewijzigd op 06-03-2005 om 15:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten