![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien eens langs een dietiste gaan? Misschien dat meer begeleiding en steun je helpt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je om 12 uur eet en dan pas om 6 uur weer, dan is het ook heel logisch dat je honger hebt. Kies voor iets gezond(ers) als tussendoortje, zorg dat je geen honger hebt en dat je daarvoor dus geen snoep hoeft te kopen. Eet ipv snoep/koekjes een extra boterham (of twee) of wat fruit (dat mis je ook) of desnoods een plakje ontbijtkoek oid, dat zijn ook dingen die je mee kunt nemen als je ergens heen gaat.
||
![]() |
Citaat:
![]() 1) Verdeel het beter. Probeer bijv. op deze tijden te eten: 9:00 - ontbijt. 2 boterhammen is goed ![]() 10:30 - tussendoortje. Bijv. 1 boterham 12:00 - Lunch. 2 Boterhammen, 3 mag ook. 14:00 - Tussendoortje. Bijv. fruit en een cracker 16:00 - Tussendoortje. Een boterham o.i.d. 18:00 - Avondeten 20:30 - Tussendoortje. Fruit, wat kwark, dat soort dingen. Je hebt dan én minder honger én je spijsvertering gaat omhoog. Je hoeft je natuurlijk niet hier precies aan te houden, maar probeer zelf een schema te maken (plaats dat hier) wat hier óngeveer op gebaseerd is. 2) Boter is nutteloos. Schrappen. 3) De kaas, is die 20+ ? 4) Pasta en pindakaas zijn slecht. Pasta vóóral. Pindakaas zitten nog goede vetten in, maar je kan 't beter schrappen. 5) De jam, is dat light? 6) Toetjes zijn over 't algemeen slecht. Wat magere kwark/yoghurt kan wel, maar dan moet je er natuurlijk geen suiker bij gooien. 7) Ja snoep is gewoon slecht. Nee, ook niet een paar koekjes. 8) Hoeveel avondeten eet je? 9) Gebruik je vleesjus bij je avondeten? 10) Let je op wat voor vlees je eet? Mager vlees? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Verder.... Eh, ik ben heel stout geweest dit weekend, had commissieweekend en was klaar met eigenlijk alles wat ik moest doen ![]() ![]() ![]() Ik begin morgen opnieuw.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik denk dat de meeste mensen toch 'gewoon' croma o.i.d. gebruiken. Ik werk in een supermarkt en zie dat toch het meest voorbijkomen, olie véél minder. |
![]() |
||
Citaat:
![]() als ik snel pizza wil maken neem ik ook wel eens een pot pastasaus voor op de bodem (die van de Aldi is lekker) ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar het kan er ook aan liggen dat ik een ander "soort" mensen ken oid...maar goed, het ging over de mensen die ik kende, zoals ik al zei. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Probeer eens wat meer vezels te eten (bruin brood bijvoorbeeld). Pruimen eten zorgt ook voor een soepelere stoelgang. Als dat niet werkt kan je Roosvicee met pruim kopen, dat zorgt ervoor dat je beter naar de wc kan. Ik drink dat zelf ook (op aanraden van Leonoor ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik dacht dat ze beide berichtjes gepost had, verkeerd gekeken. Sorry ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Lijkt me dus niet dat jij er gezond mee bezig bent. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Probeer wat meer groente te nemen, 150g is niet echt veel. Voedingscentrum raad minstens 200g aan, maar meer is altijd goed. Bevat weinig kcal, veel vitaminen. Eet er dus zoveel van als je wilt! Vlees kijken of je niet te vet vlees neemt ![]() De ontbijtkoek kan je beter schrappen. Bevat geen vet nee, maar het zijn vrij 'loze' kcal. Is ook niet nodig omdat je bij je ontbijt al 2 boterhammen neemt ![]() Als je vindt dat je te veel eet kan je ook 's middags ipv een boterham roggebrood of knäckebrot proberen. Beide bevatten iets minder kcal, maar wel heel veel vezels. En 't is weer 's wat afwisseling. Boter op je brood is geen ramp, maar probeer dan becel (of van supermarkt huismerk wat op 't zelfde neerkomt), linesse o.i.d. Geen roomboter of margarine. |
![]() |
||
Citaat:
[edit] is dit die test?
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kijk uit dat je niet teveel (sinaasappel)sap neemt, slecht voor je tanden ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar kruidkoek is zo lekker ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Sinaasappelsap is vrij zuur, tast het glazuur van je tanden aan. 1 glas kan geen kwaad, maar daar kan je het het best bij houden. Ook moet je niet vlak na een glas sinaasappelsap (of een ander zurig sap) je tanden poetsen, is ook slecht. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik las trouwens pas een stuk over vet eten. Mensen die zo vetarm mogelijk probeerden te eten hebben juist een grote kans op latere gewichtstoename en jojo-effecten. Vet vermindert duidelijk je hongergevoel, je zit er sneller vol van. Ik heb ook heel vaak gehad dat mensen me na een week vet eten vroegen of ik was afgevallen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|