Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2005, 14:14
Verwijderd
Heh ik ben niet de eerste zie ik .

Net een half kommetje havermoutpap gegeten, we hadden niet meer sojamelk voor een hele kom dus ik heb ook nog een boterham met suikerarme jam er bij genomen. Zometeen neem ik nog één boterham en daarna avondeten.

Ik ben niet aan het compenseren trouwens maar moet mezelf echt dwingen om iets te eten want ik heb gewoon geen honger. Maar het gaat wel goed nu
Oud 27-02-2005, 16:07
Mara
Mara is offline
Vandaag Zondagen plannen wíl gewoon niet.

Ontbijt
1 Boterham rookvlees
1 Mineola

Lunch
2 dunne plakken suikerbrood

Tussendoor
1 knackebrot kaas
1 rijstwafel
1 banaan

Avondeten
Aardappelen (200g), Doperwten+Wortelen (300g) Varkensschnitzel ongepaneerd (130g)

Avond
Magere melk (200mL)
1 Rijstwafel
Magere kwark (200g)

Ik weet het, slecht
1335kcal.
Procentueel gram-deel E/K/V : 30 - 66 - 4
Procentueel energie-deel E/K/V: 28 - 63 - 8
Oud 27-02-2005, 16:16
kellytje
kellytje is offline
Weekend was rampzalig (friet, ribbetjes, wijn, ...)
vandaag om 11.30 opgestaan
ontbijt : 1 yoghurtje
lunch : 1rode paprika, met 1 ui, 1 prei en 100 gram scampi in 1 kl olie en +- 150 gram volkoren pasta (ongekookt)
tussendoor : 1 appel , 2 boterhammen met 1 banaan
zonet : 4 boterhammen met loo light (60gram)
straks nog een yoghurtje , 2 stukken fruit en mss wat wortelen en komkommer
Oud 27-02-2005, 16:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn week was ook al rampzalig Vandaar heb ik alleen patat gegeten Nou ja... Hmpf. En gister heb ik ook al zo lekker gezondigd. Als ik eenmaal begin met zondigen, blijf ik bezig.
Morgen dus weer een nieuwe week... En nu móet het me gewoon lukken, ik ga mezelf echt eens dwingen.
Oud 27-02-2005, 16:41
marla
marla is offline
Ik ben al een tijdje bezig met afvallen maar t wil echt neit zo lukken. (ik snoep te veel)
Ik heb me net gewogen met kleding aan, weeg: 91 kilo.
Ik ben 1m75, en me BMI is 29 (zo hoog )
Maar ik sport wel goed, ik ga 3x in de week 2 uur lang sporten.
Nou dat was t dan. Wat moet ik nu doen?
Oud 27-02-2005, 16:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
marla schreef op 27-02-2005 @ 17:41 :
Ik ben al een tijdje bezig met afvallen maar t wil echt neit zo lukken. (ik snoep te veel)
Wat eet je op een gemiddelde dag
Oud 27-02-2005, 16:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
marla schreef op 27-02-2005 @ 17:41 :
Wat voor n sport doe je?
Misschien eens langs een dietiste gaan? Misschien dat meer begeleiding en steun je helpt.
Oud 27-02-2005, 17:26
marla
marla is offline
okee op een gemiddelde dag eet ik dit:

's ochtends rond 9 uur.
2 boterhammen met boter en sandwich spread

's middags rond 12 uur.
3 boterhammen met boter, 2 met kaas en 1 met zoet (pasta of pindakaas, jam, appelstroop)

's avonds rond 6 uur
aardappelen, rijst of macaroni, met groente en vlees.
soms een toetje.

Als tussendoortjes: soms koop ik wel eens snoep, dan wil ik het niet, maar doe het toch als ik heel erg honger heb. Dat is meestal rond 4 uur. Als ik rond die tijd thuis ben eet ik meestal een paar koekjes.

Sport: ik sport op een spotschool, maar dan wel aerobics en steppen. Heel veel zweten en veel springen enzo , vind ik ook leuk om te doen.
Oud 27-02-2005, 17:32
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
marla schreef op 27-02-2005 @ 18:26 :
Als tussendoortjes: soms koop ik wel eens snoep, dan wil ik het niet, maar doe het toch als ik heel erg honger heb. Dat is meestal rond 4 uur. Als ik rond die tijd thuis ben eet ik meestal een paar koekjes.
(= Leonoor)

Als je om 12 uur eet en dan pas om 6 uur weer, dan is het ook heel logisch dat je honger hebt. Kies voor iets gezond(ers) als tussendoortje, zorg dat je geen honger hebt en dat je daarvoor dus geen snoep hoeft te kopen. Eet ipv snoep/koekjes een extra boterham (of twee) of wat fruit (dat mis je ook) of desnoods een plakje ontbijtkoek oid, dat zijn ook dingen die je mee kunt nemen als je ergens heen gaat.
Oud 27-02-2005, 17:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
marla schreef op 27-02-2005 @ 18:26 :
okee op een gemiddelde dag eet ik dit:

's ochtends rond 9 uur.
2 boterhammen met boter en sandwich spread

's middags rond 12 uur.
3 boterhammen met boter, 2 met kaas en 1 met zoet (pasta of pindakaas, jam, appelstroop)

's avonds rond 6 uur
aardappelen, rijst of macaroni, met groente en vlees.
soms een toetje.

Sport: ik sport op een spotschool, maar dan wel aerobics en steppen. Heel veel zweten en veel springen enzo , vind ik ook leuk om te doen.
Ok, hier gaan we. Mijn geweldige puntensysteem :
1) Verdeel het beter. Probeer bijv. op deze tijden te eten:
9:00 - ontbijt. 2 boterhammen is goed
10:30 - tussendoortje. Bijv. 1 boterham
12:00 - Lunch. 2 Boterhammen, 3 mag ook.
14:00 - Tussendoortje. Bijv. fruit en een cracker
16:00 - Tussendoortje. Een boterham o.i.d.
18:00 - Avondeten
20:30 - Tussendoortje. Fruit, wat kwark, dat soort dingen.
Je hebt dan én minder honger én je spijsvertering gaat omhoog. Je hoeft je natuurlijk niet hier precies aan te houden, maar probeer zelf een schema te maken (plaats dat hier) wat hier óngeveer op gebaseerd is.
2) Boter is nutteloos. Schrappen.
3) De kaas, is die 20+ ?
4) Pasta en pindakaas zijn slecht. Pasta vóóral. Pindakaas zitten nog goede vetten in, maar je kan 't beter schrappen.
5) De jam, is dat light?
6) Toetjes zijn over 't algemeen slecht. Wat magere kwark/yoghurt kan wel, maar dan moet je er natuurlijk geen suiker bij gooien.
7) Ja snoep is gewoon slecht. Nee, ook niet een paar koekjes.
8) Hoeveel avondeten eet je?
9) Gebruik je vleesjus bij je avondeten?
10) Let je op wat voor vlees je eet? Mager vlees?
Oud 27-02-2005, 18:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-02-2005 @ 15:14 :
Banaan, kan dat in de oven? Dat wist ik niet, ik dacht dat dat dan helemaal bruin en viezig enzo zou worden.Wij eten haast nooit pizza, nee
Perzik is momenteel niet te krijgen volgens mij. Ja, uit een potje op siroop, maar kan dat wel? Nouja, vruchtencocktail komt ook uit siroop natuurlijk.
Banaan kan prima in de oven, denk maar aan de gebakken bananen van de Chinees ofzo, als je wilt dat het hard blijft kan je speciale bakbananen kopen maar met gewone gaat het ook prima als ze maar niet overrijp zijn. Perzik bedoelde ik idd uit blik, net als vruchtencocktail. Zo'n pizza vind ik altijd wel erg lekker
Oud 27-02-2005, 19:16
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-02-2005 @ 18:32 :
2) Boter is nutteloos. Schrappen.
Waarom? Ik dacht dat er aanbevolen werd 2 boterhammen per dag met halvarine te eten, omdat er vitaminen inzitten die nodig zijn en in erg weinig andere dingen zitten.

Verder.... Eh, ik ben heel stout geweest dit weekend, had commissieweekend en was klaar met eigenlijk alles wat ik moest doen . Ach, het was wel echt leuk
Ik begin morgen opnieuw.
Oud 27-02-2005, 19:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
Neiu schreef op 27-02-2005 @ 20:16 :
Waarom? Ik dacht dat er aanbevolen werd 2 boterhammen per dag met halvarine te eten, omdat er vitaminen inzitten die nodig zijn en in erg weinig andere dingen zitten.

Verder.... Eh, ik ben heel stout geweest dit weekend, had commissieweekend en was klaar met eigenlijk alles wat ik moest doen . Ach, het was wel echt leuk
Ik begin morgen opnieuw.
Er zitten vitaminen in ja, maar de meeste mensen gebruiken ook al boter om hun vlees klaar te maken
Oud 27-02-2005, 19:47
Verwijderd
Hmm, vandaag netjes gegeten vind ik ->

Verdeeld over de hele dag:
6 boterhammen (2 kaas, 2 jam, 1 honing, 1 zonder beleg)
1 cup a soup kip
1 peer
1 banaan
1 bord nasi + ei
1 handje cornflakes

Net ging het alleen een beetje mis.. Ik zat al aan mn voorgenomen calorie-inname zeg maar..
maar heb net nog 3 dropjes gehad en een schaaltje cornflakes (niet van die droge.. het smaakt heel zoet.. iets van honing-cornflakes ofzo )
Op zich geen ramp, maar wel weer extra calorieen

Kom in totaal vandaag op:
Kilocalorieën 1715 Kcal
Vet 48 Gram

Oja.. en dan heb ik nog een vraagje..
Ik heb de laatste tijd.. zo ongeveer sinds ik bewust aan het eten ben.. (-> geen snoep, minder vet) erge last van winderigheid.. Weet 1 van jullie hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?
Ook kan ik moeilijk naar de wc Had al gelezen dat meer mensen daar last van hadden en dat ik dat kan verhelpen door meer vet binnen te krijgen.. Maar ik wil toch afvallen.. wat kan ik dan het beste nemen om wel vet binnen te krijgen maar toch af te vallen?

Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 19:51.
Oud 27-02-2005, 19:50
Nebel
Nebel is offline
Heb ik een hele post getypt valt mn internet uit

Ik heb echt klote dagen gehad.. Het ging zo goed! Maar zat in een algemene dip en dacht weer zo slecht over mezelf. maar ik heb het niet opgekropt, ik heb het met mn ouders besproken... zelfs een beetje over mn lichaam. Maargoed, had allemaal verjaardagen en andere gelegenheden waarbij calorierijke dingen gegeten werden. Die heb ik ook gegeten, met tranen in mn ogen en een klotegevoel. Maar ik heb me ook aan mn dagelijkse schema erbij gehouden. Waardoor ik wel erg misselijk werd, en me nu een beetje dik voel. Maargoed, ik moet doorgaan. Vandaag geen verjaardag gehad, dus normale gezonde dag. Morgen moet ik weer naar school, k zie er erg tegenop, want dit wordt de eerste dag dat ik normaal ga eten (proberen iig) op school.

Dit wordt het plan:
07:00 2 meergranenboterhammen jam, glas coolbest (250 ml)
11:00 pakje sultana yo&fruit
13:00 3 meergranenboterhammen tomaat en slanki
15:10 1 meergranenboterham jam
16:30 appel/peer of 2 kleine stuks fruit (mandarijn + kiwi)
17:30 1 meergranenboterham slanki, 330 ml drinkyoghurt
19:00 avondeten + toetje (250 gram boerenyoghurt)
als ik honger heb hierna nog een cracker of een stuk fruit

Tussendoor eet ik wel eens een tomaat of stukjes gedroogd fruit, als ik erge keelpijn heb keelpastilles.
Woensdag ga ik me weer wegen.

Een probleem, ik voel me klote bij mn eten omdat ik me voorgenomen heb dat ik in mn kleren moet blijven passen.. maar die krengen ga nu al strakker zitten.. Misschien omdat ik al 3,5 week niet gesport heb .. kan donderdag pas weer voorzichtig beginnen. Maar ik mag met buikspieroefeningen beginnen .

Iemand op of aanmerkingen?
Oud 27-02-2005, 19:52
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-02-2005 @ 20:42 :
Er zitten vitaminen in ja, maar de meeste mensen gebruiken ook al boter om hun vlees klaar te maken
De meeste mensen die ik ken gebruiken daar olie voor.
Oud 27-02-2005, 20:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-02-2005 @ 20:52 :
Die jij kent ja
Ik denk dat de meeste mensen toch 'gewoon' croma o.i.d. gebruiken. Ik werk in een supermarkt en zie dat toch het meest voorbijkomen, olie véél minder.
Oud 27-02-2005, 21:06
Phlox
Phlox is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-02-2005 @ 14:38 :

- Tomatensaus: Maken of kopen? Hou rekening met mijn luiheid
ik maak tomatensaus altijd zelf maar dat is wel erg veel werk. t moet een uur sudderen enzo. Het is wel ontzettend lekker, dus misschien een ideetje voor een keer als je veel tijd hebt
als ik snel pizza wil maken neem ik ook wel eens een pot pastasaus voor op de bodem (die van de Aldi is lekker)
Oud 27-02-2005, 21:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Phlox schreef op 27-02-2005 @ 22:06 :
ik maak tomatensaus altijd zelf maar dat is wel erg veel werk. t moet een uur sudderen enzo. Het is wel ontzettend lekker, dus misschien een ideetje voor een keer als je veel tijd hebt
als ik snel pizza wil maken neem ik ook wel eens een pot pastasaus voor op de bodem (die van de Aldi is lekker)
Hmm, wij hebben nog pastasaus die toch nooit gebruikt wordt.. doe dat wel
Oud 28-02-2005, 00:32
Verwijderd
Hmmm, het weekend is geloof ik altijd moeilijk...

Net uit eten geweest, heb santa fe chicken quesedilla gehad en daarna ijs, met chocolade saus, toen 4 stukjes chocola (en nu ben ik misselijk) twas wel lekker uiteraard, maar niet slim, ik zou dit eigenlijk morgen eten, ben dus meer pissig op mezelf dat ik het vandaag heb gegeten IPV morgen dan over wat ik heb gegeten.
Oud 28-02-2005, 06:32
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-02-2005 @ 21:07 :
Die jij kent ja
Ik denk dat de meeste mensen toch 'gewoon' croma o.i.d. gebruiken. Ik werk in een supermarkt en zie dat toch het meest voorbijkomen, olie véél minder.
Misschien ook omdat je van olie en minder gebruikt en er vaak meer in een fles zit. Plus dat er ook genoeg mensen zijn die olijfolie bij speciaalzaken halen.

Maar het kan er ook aan liggen dat ik een ander "soort" mensen ken oid...maar goed, het ging over de mensen die ik kende, zoals ik al zei.
Oud 28-02-2005, 06:48
11568
11568 is offline
Kruidvat anti-hongerpillen
Oud 28-02-2005, 07:05
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 28-02-2005 @ 07:48 :
Werken die?
Oud 28-02-2005, 07:12
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ja echt , zo gezond!!
Oud 28-02-2005, 09:42
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Koel schreef op 27-02-2005 @ 20:47 :

Oja.. en dan heb ik nog een vraagje..
Ik heb de laatste tijd.. zo ongeveer sinds ik bewust aan het eten ben.. (-> geen snoep, minder vet) erge last van winderigheid.. Weet 1 van jullie hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?
Ook kan ik moeilijk naar de wc Had al gelezen dat meer mensen daar last van hadden en dat ik dat kan verhelpen door meer vet binnen te krijgen.. Maar ik wil toch afvallen.. wat kan ik dan het beste nemen om wel vet binnen te krijgen maar toch af te vallen?
Dat had ik dus ook
Probeer eens wat meer vezels te eten (bruin brood bijvoorbeeld). Pruimen eten zorgt ook voor een soepelere stoelgang. Als dat niet werkt kan je Roosvicee met pruim kopen, dat zorgt ervoor dat je beter naar de wc kan. Ik drink dat zelf ook (op aanraden van Leonoor ) en het helpt goed.
Oud 28-02-2005, 09:46
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik heb trouwens afgelopen week helemaal niet goed gegeten. Ben heel erg druk geweest met klussen, en het eten schoot er een beetje bij in (gemiddeld 2 broodjes en avondeten op een dag... ) Ook het weekend was niet veel soeps met chips, appeltaart en wijn... . Nouja, vanmorgen een lekker ontbijtje gehad (2 bruine pistoletjes met kaas en tomaat, gekookt eitje, sinaasappelsap en groene thee), ik ga er deze week gewoon weer goed tegen aan!

Ik heb me trouwens in geen tijden gewogen, ik denk dat ik morgenvroeg maar weer eens op de weegschaal ga staan. Geen idee of ik al wat ben afgevallen...
Oud 28-02-2005, 11:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 28-02-2005 @ 08:12 :
ja echt , zo gezond!!
Ik dacht dat jij aan moest komen?
Oud 28-02-2005, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-02-2005 @ 20:52 :
Ik zweer echt bij olijfolie, en bij mij thuis gelukkig ook
Oud 28-02-2005, 12:04
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-02-2005 @ 12:25 :
Ik dacht dat jij aan moest komen?
ik denk dat ze sarcastisc hwas
Oud 28-02-2005, 12:06
Gothic
Gothic is offline
Voor vandaag:

9 uur:
2 boterhammen met hagelslag

11 uur:
bakje magere yoghurt met een banaan

half 1:
1 boterham met hagelslag

half 2:
1 boterham met hagelslag

3/4 uur:
2 boterhammen met honing

6 uur:
doperwten
kipburger
16 aardappelballetjes uit de oven

8/9 uur:
????

drinken: water
Oud 28-02-2005, 12:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-02-2005 @ 13:04 :

Ik dacht dat ze beide berichtjes gepost had, verkeerd gekeken.

Sorry
Oud 28-02-2005, 12:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
Jij vond in dat andere topic 5 boterhammen en 2 stukken taart 'veel te veel' als ik me het goed herinner.

Lijkt me dus niet dat jij er gezond mee bezig bent.
Oud 28-02-2005, 12:20
marla
marla is offline
Oke dit heb ik vandaag al gegeten:

sochtends, 9 uur
2 boterhammen met sandwich spread

sochtends 10:30
1 boterham met jam, het is alleen geen light....
en twee stukjes ontbijtkoek

smiddags 12:30
2 boterhammen met sandwichspread en 1 met appelstroop

nou 4 uur smiddags neem ik nog wel een boterham en een appel of 2 mandarijntjes

En savonds weet ik nog niet wat we gaan eten. waarschijnlijk aardappelen met groente en vlees. Ik neem meestal weinig aardappelen (we eten ze zo vaak dat ik ze echt vies vind) en 150 gram groente en 1 stuk vlees. Wij bakken vlees altijd met boter eigenlijk.... ik zal eens olie proberen.
En ik vind dat ik nogal veel heb gegeten al nu!!!!!

Oh en ik wil heel graag toch boter eten op mijn brood want droog brood met iets erop vind ik echt niet te eten
Oud 28-02-2005, 12:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
marla schreef op 28-02-2005 @ 13:20 :
Oke dit heb ik vandaag al gegeten:

sochtends, 9 uur
2 boterhammen met sandwich spread

sochtends 10:30
1 boterham met jam, het is alleen geen light....
en twee stukjes ontbijtkoek

smiddags 12:30
2 boterhammen met sandwichspread en 1 met appelstroop

nou 4 uur smiddags neem ik nog wel een boterham en een appel of 2 mandarijntjes

En savonds weet ik nog niet wat we gaan eten. waarschijnlijk aardappelen met groente en vlees. Ik neem meestal weinig aardappelen (we eten ze zo vaak dat ik ze echt vies vind) en 150 gram groente en 1 stuk vlees. Wij bakken vlees altijd met boter eigenlijk.... ik zal eens olie proberen.
En ik vind dat ik nogal veel heb gegeten al nu!!!!!

Oh en ik wil heel graag toch boter eten op mijn brood want droog brood met iets erop vind ik echt niet te eten
Is al stukken beter Je hebt helemaal niet veel gegeten, dit is juist goed! Je moet jezelf niet uithongeren
Probeer wat meer groente te nemen, 150g is niet echt veel. Voedingscentrum raad minstens 200g aan, maar meer is altijd goed. Bevat weinig kcal, veel vitaminen. Eet er dus zoveel van als je wilt! Vlees kijken of je niet te vet vlees neemt
De ontbijtkoek kan je beter schrappen. Bevat geen vet nee, maar het zijn vrij 'loze' kcal. Is ook niet nodig omdat je bij je ontbijt al 2 boterhammen neemt

Als je vindt dat je te veel eet kan je ook 's middags ipv een boterham roggebrood of knäckebrot proberen. Beide bevatten iets minder kcal, maar wel heel veel vezels. En 't is weer 's wat afwisseling.

Boter op je brood is geen ramp, maar probeer dan becel (of van supermarkt huismerk wat op 't zelfde neerkomt), linesse o.i.d. Geen roomboter of margarine.
Oud 28-02-2005, 12:43
Kronkeltje
Kronkeltje is offline

Eten en drinken
Dineke houdt enorm van lekker eten, en is over het algemeen goed op de hoogte van gastronomie en wijnen. Zij heeft een goede spijsvertering. Zij eet graag en snoept graag ( en zoent graag ), en moet daarom op haar dieet letten. De gruwelijkst mogelijke dood die zij zich kan voorstellen is de hongerdood.
Dineke heeft geen problemen met alcohol, en heeft ook zelden een kater. Als zij wat gedronken heeft, dan is zij nog meer ontspannen en sociaal dan zij gewoonlijk al is. Er is absoluut geen gevaar voor alcoholisme.

Daar ben ik dus mooi klaar mee
Oud 28-02-2005, 12:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 28-02-2005 @ 13:43 :

Eten en drinken
Dineke houdt enorm van lekker eten, en is over het algemeen goed op de hoogte van gastronomie en wijnen. Zij heeft een goede spijsvertering. Zij eet graag en snoept graag ( en zoent graag ), en moet daarom op haar dieet letten. De gruwelijkst mogelijke dood die zij zich kan voorstellen is de hongerdood.
Dineke heeft geen problemen met alcohol, en heeft ook zelden een kater. Als zij wat gedronken heeft, dan is zij nog meer ontspannen en sociaal dan zij gewoonlijk al is. Er is absoluut geen gevaar voor alcoholisme.

Daar ben ik dus mooi klaar mee
Wat is dit? Ik vind het eigenlijk een beetje naief dat laatste...

[edit] is dit die test?
Oud 28-02-2005, 14:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Okay, ik ga mijn voedsel van vandaag eens posten :

7.30: 2 geroosterde boterhammen, 1 met schouderham en de ander met boterhamworst. Ook een glas fruitontbijt.

10.30: glas sinaasappelsap

13.00: 2 boterham met 40+ kaas (mn vader was vergeten 20+ te halen), een klein (100 ml ofzo) kopje tomatensoep en een banaan

14.00: glas sinaasappelsap

15.00: plak kruidkoek

16.30: kiwi

18.00: avondeten; spaghetti (niet veel) en een kiwi als toetje

1500 calorieën ofzo? (tomatensoep was maar 50 calorieën, kruidkoek 100 denk ik)
Oud 28-02-2005, 14:10
Verwijderd
Bah, vandaag zou m'n junkdag zijn maar ik voel me echt rampzalig buikpijn, keelpijn en helemaal geen fut.
Positief puntje is dat ik op dit moment een broek aan heb waar ik al een jaar niet meer inpaste...!

Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 14:19.
Oud 28-02-2005, 14:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 28-02-2005 @ 15:10 :
Bah, vandaag zou m'n junkdag zijn maar ik voel me echt rampzalig buikpijn, keelpijn en helemaal geen fut.
Positief pintje is dat ik op dit moment een broek aan heb waar ik al een jaar niet meer inpaste...!
Goed zo Kan je je junkdag niet verplaatsen?
Oud 28-02-2005, 14:19
Verwijderd
Kan wel, liever niet though, ik had alles al netjes uit gewerkt voor deze week, en omdat ik gisteren eigenlijk een halve junkdag had zou ik vandaag gewoon refeed/junk doen de hele dag en morgen vroeg weer netjes beginnen.

Mjah, tis nog vroeg (kwart over 10 hier) en heb net een rond meergranen broodje naar binnen dus we zien nog wel hoe het gaat.
Oud 28-02-2005, 14:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-02-2005 @ 15:03 :
Okay, ik ga mijn voedsel van vandaag eens posten :

7.30: 2 geroosterde boterhammen, 1 met schouderham en de ander met boterhamworst. Ook een glas fruitontbijt.

10.30: glas sinaasappelsap

13.00: 2 boterham met 40+ kaas (mn vader was vergeten 20+ te halen), een klein (100 ml ofzo) kopje tomatensoep en een banaan

14.00: glas sinaasappelsap

15.00: plak kruidkoek

16.30: kiwi

18.00: avondeten; spaghetti (niet veel) en een kiwi als toetje

1500 calorieën ofzo? (tomatensoep was maar 50 calorieën, kruidkoek 100 denk ik)
Ik zou de kruidkoek vervangen met nog een boterham.
Kijk uit dat je niet teveel (sinaasappel)sap neemt, slecht voor je tanden
Oud 28-02-2005, 14:43
kellytje
kellytje is offline
Heb vandaag voor het eerst in een week weer netjes gegeten. Wel geen gekookt ... Niet echt goed ik weet het maar ik heb er gewoon geen zin in vandaag Morgen puree, iemand tips wat ik er bij kan eten?
Oud 28-02-2005, 14:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-02-2005 @ 15:20 :
Ik zou de kruidkoek vervangen met nog een boterham.
Kijk uit dat je niet teveel (sinaasappel)sap neemt, slecht voor je tanden
Sinaasappelsap neem ik normaal eigenlijk ook niet maar soms heb ik een geen-zin-in-water-bui. Wist helemaal niet dat t slecht is voor je tanden trouwens!

Maar kruidkoek is zo lekker En t is vetarm
Oud 28-02-2005, 14:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-02-2005 @ 15:54 :
Sinaasappelsap neem ik normaal eigenlijk ook niet maar soms heb ik een geen-zin-in-water-bui. Wist helemaal niet dat t slecht is voor je tanden trouwens!

Maar kruidkoek is zo lekker En t is vetarm
Maar niet alles draait om vet

Sinaasappelsap is vrij zuur, tast het glazuur van je tanden aan. 1 glas kan geen kwaad, maar daar kan je het het best bij houden. Ook moet je niet vlak na een glas sinaasappelsap (of een ander zurig sap) je tanden poetsen, is ook slecht.
Oud 28-02-2005, 14:59
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-02-2005 @ 13:04 :
jeps!
Oud 28-02-2005, 15:02
Nebel
Nebel is offline
Vandaag is best wel goed gegaan. Ik kreeg ook van iedereen complimentjes dat ik er wat beter uitzag
Ik ben gisteravond met buikspieroefeningen begonnen.. Mag er maar 30 per dag doen, maar ik heb gigantische spierpijn .

Ik moet morgen koken voor mn vader en mij, heeft iemand nog ideeen voor gezond eten wat snel klaar te maken is? Moet wel een beetje rijst/couscous/pasta/aardappelpuree inzitten, en als vlees kip/vis of vleesvervanger. Groente maakt niet uit, mag trouwens ook een samengesteld gerecht zijn.. Ik heb niet veel tijd om te koken, dus vandaar .
Oud 28-02-2005, 15:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-02-2005 @ 15:58 :
Maar niet alles draait om vet

Sinaasappelsap is vrij zuur, tast het glazuur van je tanden aan. 1 glas kan geen kwaad, maar daar kan je het het best bij houden. Ook moet je niet vlak na een glas sinaasappelsap (of een ander zurig sap) je tanden poetsen, is ook slecht.
Okay, thanks. Geldt dat ook voor andere sappen?

Ik las trouwens pas een stuk over vet eten. Mensen die zo vetarm mogelijk probeerden te eten hebben juist een grote kans op latere gewichtstoename en jojo-effecten. Vet vermindert duidelijk je hongergevoel, je zit er sneller vol van.
Ik heb ook heel vaak gehad dat mensen me na een week vet eten vroegen of ik was afgevallen Maar dit zegt dus niet dat we nu allemaal massaal vet moeten eten
Oud 28-02-2005, 15:03
freakje
freakje is offline
Citaat:
kellytje schreef op 28-02-2005 @ 15:43 :
Morgen puree, iemand tips wat ik er bij kan eten?
Bij puree kan je toch alle mogelijke groenten eten? Brocolli, bloemkool, boontjes, witlof, worteltjes, ... Of stoemp maken met bvb. groene kool, prei, wortels, ...
Oud 28-02-2005, 15:21
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-02-2005 @ 21:07 :
Die jij kent ja
Mijn moeder gebruikt ook croma, en ze wil niet overstappen op olie. Gelukkig gebruikt ze t alleen bij vlees, en dan lust ik toch niet
Oud 28-02-2005, 15:23
-(L)-
Citaat:
Dan lijkt me een kurk in je keel duwen nog gezonder en effectiever
Topic gesloten

Regels voor berichten