Oud 27-02-2005, 23:45
no pain n death
no pain n death is offline
Zoekend naar een goede naam voor dit topic vond ik de subtitel van dit forum welk ik, weliswaar in een andere vorm, passend genoeg vond als titel.

Liefde, relatie, vrijen, gelukkig zijn, houden van...
Allemaal trefwoorden die men associeert met het hebben van een partner. Ik zie dat anders.
Iedereen heeft een relatie, zoekt een partner of is bezig met het verwerken van een beëindigde relatie en zegt daarom dat single zijn toch veel leuker is waarna vervolgens gescharreld wordt of na verloop van tijd toch weer op zoek gegaan wordt naar een partner.
Zet de radio aan en je zult hoogstwaarschijnlijk wel een liedje tegenkomen die over de liefde gaat. Zet de tv aan en je zult geheid een programma tegenkomen die gaat over liefde of over het goed voor de dag komen voor eventuele volgende 'slachtoffers' van de liefde. De hele wereld lijkt te draaien om het verkrijgen of behouden van een partner. Wat drijft men keer op keer een nieuwe relatie op te bouwen wanneer de vorige vaak o zo pijnlijk is beëindigd?
Wegen de nadelen wel zo op tegen de voordelen?
Hoeveel problemen hebben mensen wel niet doordát men een relatie heeft, heeft gehad of op zoek is naar één?
Het grootste doel in het leven lijkt wel het hebben van een goede relatie te zijn. Ik denk dat relaties toch echt meer kwaad dan goed doen.
Ik heb daarom lang geleden voor mezelf besloten geen relaties meer aan te gaan die verder gaan dan vriendschappen en als je daar eenmaal aan gewend bent, echt, je hebt zóveel minder gezeik in het leven. Geen gedoe met one-night-stands waarbij meestal op zijn minst één iemand gekwetst wordt omdat die toch iets meer erin zag dan een nachtje van bil gaan. Geen gezeik met vreemdgaan, met ruzies, met het uitmaken, met jaloezie etc. etc.
Alles is zóveel makkelijker. Tuurlijk wordt je weleens verliefd maar als je daar geen aandacht aan schenkt kan het ook niet erger worden en zal het op ten duur weer voorbij gaan. Je houdt zoveel meer tijd over die je aan leuke en nuttige dingen kan besteden die wel bijdragen aan een gelukkig leven.

Daarom wil ik van JOU weten wat jou drijft toch steeds weer een relatie te beginnen tegen beter weten in.


All you need is love?... I seriously doubt that.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2005, 23:48
Verwijderd
Evolutie.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 23:49
Hagel
Hagel is offline
Om de seks
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 23:49
Verwijderd
Omdat ik altijd heel veel liefde wil. Letterlijk alles met iemand wil delen. Een soort soulmate.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 00:05
Verwijderd
Liefde is er op verschillende niveau's.. En de één is de ander niet. Op het moment dat je een relatie aangaat met iemand dan is diegene vaak niet zomaar iemand (dit alles over het algemeen genomen). Op een gegeven moment kom je ook op een ander niveau van liefhebben en liefde ontvangen. Dat maakt het denk ik ook zo interessant en op een manier 'verslavend'.
Het maakt je ook gelukkig (als t goed is ).. Ik denk dat dat ook wel één van de redenen is dat men op zoek is naar een nieuwe relatie, of een nieuwe relatie aangaat. Weer dat ('ultieme'?) samenzijn ervaren. Die 'onvoorwaardelijke liefde'. Dat intense gevoel ervaren.

Uiteindelijk kun je niet zonder liefde denk ik. Op welke manier deze liefde dan ook tot uiting komt en op welk niveau deze liefde zich ook bevindt. (goh en dan heb ik t nog niet eens over seks gehad )
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 00:30
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Instinct
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 00:52
no pain n death
no pain n death is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-02-2005 @ 23:48 :
Evolutie.
In welk opzicht bedoel je dat?

Citaat:
Hagel schreef op 27-02-2005 @ 23:49 :
Om de seks
Daarvoor hoef je het ook niet te doen. En dan doel ik niet per sé alleen op solo-sex want onthouding is na gewenning ook goed te doen.

Citaat:
oneMen schreef op 28-02-2005 @ 00:30 :
Instinct
Een tijdje tegen dat instinct ingaan doet wonderen...

Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 27-02-2005 @ 23:49 :
Omdat ik altijd heel veel liefde wil. Letterlijk alles met iemand wil delen. Een soort soulmate.
Voor dat soort dingen vind ik een vriend/vriendin beter dan een partner, je kunt dan uiteindelijk toch veel meer dingen kwijt zónder dat je telkens rekening hoeft te houden met of hij/zij dat niet saai, raar, irritant of iets anders negatiefs ervan vind. Ik snap dat als je al heel lang samen bent je vaak wel veel aan elkaar kwijt kan, maar volgens mij nooit zoveel als aan een beste vriend/vriendin.

En Loontjuh waarom denk jij dan dat je niet zonder liefde zou kunnen? En heb je het dan ook over de liefde van de ouders voor het kind en 'liefde voor het vak' e.d.? Ook begrijp ik waar je heen wilt met wat je zegt over het andere niveau van liefde ontvangen en liefhebben. Verder dan verliefdheid en verder dan het zo graag bij die ander zijn. Ik denk dat als liefde groeit het steeds meer en meer gaat om de échte emotionele liefde i.p.v. de fysieke aantrekking die dikwijls het begin van een relatie kenmerkt; het wordt steeds dieper en diepzinniger, en dus ook vele malen pijnlijker wanneer het voorbij is.

En ik weet dat er ook zogenaamd geslaagde relaties zijn. Van die bejaarde koppels die al zoveel decennia bij elkaar zijn. Maar dat is denk ik toch meer uit gewoonte, angst voor iets nieuws of elke andere reden behalve liefde.

Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 01:04.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 00:59
Verwijderd
Citaat:
no pain n death schreef op 28-02-2005 @ 00:52 :
Voor dat soort dingen vind ik een vriend/vriendin beter dan een partner, je kunt dan uiteindelijk toch veel meer dingen kwijt zónder dat je telkens rekening hoeft te houden met of hij/zij dat niet saai, raar, irritant of iets anders negatiefs ervan vind. Ik snap dat als je al heel lang samen bent je vaak wel veel aan elkaar kwijt kan, maar volgens mij nooit zoveel als aan een beste vriend/vriendin.
Ik kan aan mijn vriend meer kwijt dan aan mijn beste vriendin en (mede) daarom heb ik een liefdesrelatie met hem en niet zomaar een vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 01:08
Verwijderd
Liefde is niet zo heel belangrijk. Het is leuk als je het vindt maar het is geen vereiste voor een leuk leven. De mensen die het hardst op zoek zijn naar liefde zijn degene die veel andere dingen missen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 01:14
no pain n death
no pain n death is offline
Ja dat kan inderdaad. Maar als je het hebt over echte hartsvrienden die je altijd steunen denk ik toch dat je meer kwijt kunt aan die vriend, over het algemeen. Bijvoorbeeld je hebt een beste vriend die je al kent sinds de kleuterklas waarmee je samen alles hebt meegemaakt en je krijgt een liefdesrelatie met iemand. Dan kan en mág je die relatie toch niet zomaar vooropstellen? De uitdrukking "vrienden voor het meisje" vind ik dan ook een juiste. Ook al ben je nog zo intiem en romantisch met iemand, die iemand zal hoogstwaarschijnlijk later weer net zoals jij weer een ander hebben. Een hartsvriend zal je niet zo snel in de steek laten als die een ander ontmoet, die heeft er dan namelijk gewoon nog een vriend bij en hoeft niet de keuze te maken tussen de oude en de nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 01:15
no pain n death
no pain n death is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2005 @ 01:08 :
Liefde is niet zo heel belangrijk. Het is leuk als je het vindt maar het is geen vereiste voor een leuk leven. De mensen die het hardst op zoek zijn naar liefde zijn degene die veel andere dingen missen.
Juist
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 02:06
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 28-02-2005 @ 00:52 :

Daarvoor hoef je het ook niet te doen. En dan doel ik niet per sé alleen op solo-sex want onthouding is na gewenning ook goed te doen.
Dat lijkt me persoonlijk. Misschien vind jij het goed te doen.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 02:34
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 28-02-2005 @ 00:52 :
In welk opzicht bedoel je dat?
Veel mensen zijn gewoon geil, degenen die dat niet zijn planten zich niet voort, met als gevolg dat de nieuwe generatie ook weer erg geil is.

En persoonlijk vind ik wat jij doet erg saai.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 08:29
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Uiteindelijk draait het allemaal op voortplanting uit.. het hele lichaam is toch ook gebouwd om sex te hebben..?
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 08:59
yapo
Avatar van yapo
yapo is offline
Jij gaat ervan uit dat iedere relatie beëindigd wordt of op een bepaald punt zijn aantrekkelijkheid verliest. Maar ik vind dat geen reden om niet opnieuw een relatie aan te gaan, het speciale gevoel dat iemand je geeft tijdens een relatie is toch veel mooier dan welke goede vriend of vriendin je ooit zou kunnen geven? Die kleine gebaartjes en dingetjes die je alleen met die ene persoon deelt maken toch een veel hechtere band? En ja, je partner kan je inderdaad op je bek laten gaan en hard ook, maar dat komt juist omdat de relatie zo intens was.
Bekijk niet alleen de negatieve kant van de zaak, maar juist ook de positieve. Als iemand je heeft laten vallen kan je er maanden, zelfs jaren last van hebben, maar bedenk ook dat je daarvoor ook maanden of jaren juist wél intens gelukkig was, dan weet je dat het het waard was, ook al is de relatie nog zo vervelend beëindigd.
En dan heb ik het nog niet eens over relaties die wél standhouden, want ze bestaan wel degelijk. Mensen blijven niet bij elkaar omdat ze zijn vastgeroest in hun relatie, dat doen ze omdat ze met elkaar niet alleen hun liefde, maar ook hun leven willen delen. Dat is meer dan mijn vrienden ooit zullen krijgen van mij, dat zal alleen mijn vriendin (en dus uiteindelijk mijn vrouw) van mij krijgen en zelfs mogen verlangen.
Er zijn weinig mensen die in hun eerste partner ook hun levenspartner vinden, de rest zal het moeten doen met vallen en opstaan. Als je hard gevallen bent kost het je extra kracht om weer op te staan, maar het is de moeite zeker waard.

Sta op en leer lopen, je denkt teveel aan het vallen
__________________
Non-actief
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 09:22
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Het gevoel dat ze geeft als ze bij je is, is het allemaal waard imho...
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 09:59
yapo
Avatar van yapo
yapo is offline
Citaat:
Suzanne schreef op 28-02-2005 @ 08:29 :
Uiteindelijk draait het allemaal op voortplanting uit.. het hele lichaam is toch ook gebouwd om sex te hebben..?
Je lichaam wel, maar je emotie niet. Dieren hebben ook sex met elkaar maar puur door hun instint, emotieloos, ze houden niet van elkaar. Wij mensen hebben er juist wel gevoelens bij (tenminste... ) en dat maakt alles zoveel mooier en intenser, maar dus ook kwetsbaarder.
__________________
Non-actief
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 11:06
Verwijderd
Citaat:
no pain n death schreef op 28-02-2005 @ 00:52 :
In welk opzicht bedoel je dat?
Het feit dat ik verliefd word en neuken leuk vind is een direct, logisch en onvermijdelijk gevolg van evolutie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
yapo schreef op 28-02-2005 @ 09:59 :
Je lichaam wel, maar je emotie niet. Dieren hebben ook sex met elkaar maar puur door hun instint, emotieloos, ze houden niet van elkaar. Wij mensen hebben er juist wel gevoelens bij (tenminste... ) en dat maakt alles zoveel mooier en intenser, maar dus ook kwetsbaarder.
Oh? Veel vogelsoorten zijn, in tegenstelling tot mensen, wel monogaam. Verder ben ik benieuwd naar jouw onderbouwing van waar dit principiële verschil tussen mensen en andere dieren vandaan komt.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 11:39
yapo
Avatar van yapo
yapo is offline
Een dier is veel beperkter in het ervaren van emoties, het kent wel dingen zoals angst, blijdschap, of woede, maar allemaal basaler dan mensen. Een dier handelt uit instinctief gedrag, wil altijd zichzelf tevreden stellen (of zijn nakomelingen, maar dan wederom uit instinctief gedrag) maar nooit de ander. Dieren die in groepen leven doen dat ook vanuit hun instinct, ze 'weten' dat het horen bij de groep hunzelf bescherming biedt.
Mensen daarentegen stellen wel (vooral wat liefde betreft) eens een hogere prioriteit aan het belang van de ander dan aan het eigenbelang, omdat ze veel socialer zijn.
Verder lijkt me dit niet echt ontopic, maar zoek eens op i-net als je meer wil weten.
__________________
Non-actief
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 11:54
Verwijderd
@TS

Ook jij bent opzoek naar liefde, niet bewust dan wel onbewust. Je beseft het alleen nog niet, maar je analyse vind ik wel goed.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 13:03
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 28-02-2005 @ 01:14 :
Ja dat kan inderdaad. Maar als je het hebt over echte hartsvrienden die je altijd steunen denk ik toch dat je meer kwijt kunt aan die vriend, over het algemeen. Bijvoorbeeld je hebt een beste vriend die je al kent sinds de kleuterklas waarmee je samen alles hebt meegemaakt en je krijgt een liefdesrelatie met iemand. Dan kan en mág je die relatie toch niet zomaar vooropstellen? De uitdrukking "vrienden voor het meisje" vind ik dan ook een juiste. Ook al ben je nog zo intiem en romantisch met iemand, die iemand zal hoogstwaarschijnlijk later weer net zoals jij weer een ander hebben. Een hartsvriend zal je niet zo snel in de steek laten als die een ander ontmoet, die heeft er dan namelijk gewoon nog een vriend bij en hoeft niet de keuze te maken tussen de oude en de nieuwe.
En wat nu als je vrienden je belazeren en eigenlijk toch niet zulke goede vrienden blijken te zijn?
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 14:39
waves
Avatar van waves
waves is offline
een vriendschap kan, net als een relatie, stuk lopen. En daar kun je ook behoorlijk wat verdriet van hebben, maar dat weerhoudt je niet om nieuwe vriendschappen te sluiten.

mensen hebben andere mensen nodig om te overleven.

Het prettige gevoel dat je ervaart als je liefde geeft en ontvangt, dat wil je altijd hebben.

En dan is er altijd nog de hoop dat het dit keer beter gaat dan de vorige keer. Dat het met hem/haar wél lukt. Want als het lukt is het zo mooi .
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 14:45
elledc
elledc is offline
Instinctmatig is élk mens op zoek naar liefde, bewust of onbewust, hoe je het ook draait of keert. Je kan je over verliefdheid heenzetten maar soms ook helemaal niet, want gevoelens kan je niet altijd controleren en/of manipuleren!
Tenzij je jezelf in een isolement hebt geplaats als gevolg van pijnlijk verdriet.
Je zegt: "Ik denk dat relaties toch echt meer kwaad dan goed doen." Maar dat berust waarschijnlijk enkel op eigen ervaring. Dat betekent dat jij nog geen goede ervaringen hebt gehad in de liefde, anders zou je zoiets niet zeggen.
Ik wil je gelijk geven als je zegt dat liefde soms veel kwaad kan doen maar in andere gevallen kan liefde zo'n intens gevoel van vreude geven waarbij je niets negatiefs nog kàn bedenken.
M.a.w., misschien heb je dat nog niet gevonden...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:10
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 27-02-2005 @ 23:45 :
Daarom wil ik van JOU weten wat jou drijft toch steeds weer een relatie te beginnen tegen beter weten in.
Hoezo, tegen beter weten in?
Ik word helemaal niet snel verliefd, dus als ik het ben, zegt dat wel wat. Bovendien ben ik in mijn relatie nog niet een nadeel tegen gekomen, eigenlijk. Ja, je kan niet met andere mensen zoenen/seksen. Maar dat wil ik ook helemaal niet. Bovendien hebben we nog nooit ruzie gehad, zijn we beiden niet jaloers, enz. Dus eigenlijk zie ik (in mijn geval) de nadelen niet.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2005, 17:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ben iemand die zich snel alleen voelt, die snel liefde tekort heeft. Ik ben nogal onzeker over bepaalde dingen wat als gevolg heeft dat ik me vaak alleen voel staan. Dat ik denk dat mn vriendinnen niet echt om me geven bijv. terwijl dat waarschijnlijk wel zo is. Zo heb ik dus altijd graag een vriend willen hebben. Ik wilde die liefde, een arm om me heen. Ik heb mezelf dan ook echt gedwongen om niet wanhopig naar een jongen te gaan zoeken maar gewoon te wachten totdat de juiste tevoorschijn kwam.

Nu heb ik ruim 2 jaar een relatie met de geweldigste jongen die ik me kan voorstellen. En liefde genoeg dus Nu heb ik dan alleen weer het probleem dat ik zo moeilijk zonder hem kan omdat ik me dan alweer alleen voel
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:17
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
omdat ik zo graag iemand wil hebben die hetzel;fde over dingen denkt... die op hetzelfde niveau zit en die dezelfde dingen leuk vind... kan ook een beste vriend/in zijn maar sex is toch ook wel leuk dus eigenlijk hoef je er nieteens een relatie voor te hebben, maar als ik me zo vertrouwd voel met een persoon heb ik toch wel de drang om daar lichamelijk intiem mee te zijn...

*niet dat ik al mijn vriendjes en vriendinnetjes ga bespringen hoor*

gewoon een persoon waarmee je over alles kan praten, die er voor je zal zijn.. tja, moeilijk uit te leggen?
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:21
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Natuurlijk kan je pijn ervaren in de liefde, maar het kan ook heel goed voelen. Dat is ook zo met vriendschappen; je stelt je immers in een relatie kwetsbaar op.

Er zijn verschillende manieren om dit gegeven te benaderen. Je kan je opsluiten in een klein kamertje; dan heb je immers ook geen slechte ervaringen met sociale bezigheden. Aan de andere kant kan je ook om leren gaan met de slechte momenten en genieten van de momenten die het de moeite waard maken.

Als je al veel slechte momenten heb meegemaakt in de liefde (veel blauwtjes lopen, vreemdgaande partners, pijnlijke relaties), en deze niet meer opwegen tegen de goede momenten, kan ik begrijpen dat je het opgeeft.

Mijn ervaring is echter dat je met de slechte momenten leert omgaan door het te relativeren, en de goede momenten steeds meer de overhand nemen naarmate je ervaring opdoet. Sterker nog, een goede relatie geeft genoeg ruimte aan beide partners om 'hun ding te doen', maar zijn er wel voor elkaar op de 'goede' momenten. Ik heb niet lang een dergelijke relatie gehad, maar ik weet dat die er nog wel komt.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:44
DR.Avalanche
Avatar van DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
Ik vind dit zwaarmoedig gezever.

Wanneer je er over nadenkt is het compleet nutteloos, maar goed als ik zo ga denken dan is alles compleet nutteloos en kan ik mezelf beter overgieten met benzine en mezelf in de fik gaan steken dan hier posten.
__________________
* Jesus,... where is the sugar? *
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:49
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Omdat het intense gevoel wat je samen met iemand kunt hebben zó geweldig is.
Maar ik ben er niet naar opzoek, verliefdheid gaat vanzelf en als het er niet is is mijn leven ook erg leuk.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:49
Spydogez
Avatar van Spydogez
Spydogez is offline
Dan is mijn vraag aan jou of jij weet wat échte liefde is, en of je wel eens écht verliefd bent geweest.

Ik dacht eerst ook zoals jij, niet in die mate, maar wel in zekere zin. Maar ik ben er ook achter gekomen dat je échte liefde niet kunt ontkennen, en soms voel ik me net alsof ik iedereen napraat, maar volgens mij dénken veel mensen dat ze echt verliefd zijn, maar diep in hun hart weten ze het niet zeker.
En ik weet zeker dat ik het zeker weet.
__________________
The eyes of truth are always watching you...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:50
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
Citaat:
yapo schreef op 28-02-2005 @ 08:59 :
Jij gaat ervan uit dat iedere relatie beëindigd wordt of op een bepaald punt zijn aantrekkelijkheid verliest. Maar ik vind dat geen reden om niet opnieuw een relatie aan te gaan, het speciale gevoel dat iemand je geeft tijdens een relatie is toch veel mooier dan welke goede vriend of vriendin je ooit zou kunnen geven? Die kleine gebaartjes en dingetjes die je alleen met die ene persoon deelt maken toch een veel hechtere band? En ja, je partner kan je inderdaad op je bek laten gaan en hard ook, maar dat komt juist omdat de relatie zo intens was.
Bekijk niet alleen de negatieve kant van de zaak, maar juist ook de positieve. Als iemand je heeft laten vallen kan je er maanden, zelfs jaren last van hebben, maar bedenk ook dat je daarvoor ook maanden of jaren juist wél intens gelukkig was, dan weet je dat het het waard was, ook al is de relatie nog zo vervelend beëindigd.
En dan heb ik het nog niet eens over relaties die wél standhouden, want ze bestaan wel degelijk. Mensen blijven niet bij elkaar omdat ze zijn vastgeroest in hun relatie, dat doen ze omdat ze met elkaar niet alleen hun liefde, maar ook hun leven willen delen. Dat is meer dan mijn vrienden ooit zullen krijgen van mij, dat zal alleen mijn vriendin (en dus uiteindelijk mijn vrouw) van mij krijgen en zelfs mogen verlangen.
Er zijn weinig mensen die in hun eerste partner ook hun levenspartner vinden, de rest zal het moeten doen met vallen en opstaan. Als je hard gevallen bent kost het je extra kracht om weer op te staan, maar het is de moeite zeker waard.

Sta op en leer lopen, je denkt teveel aan het vallen
Ben ik volledig mee eens
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 18:42
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Maar liefde is dan ook niet meteen een keuze.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 19:54
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
yapo schreef op 28-02-2005 @ 08:59 :

Sta op en leer lopen, je denkt teveel aan het vallen
Hier ben ik het mee eens. Ik zal maar niet generaliseren, maar ik weet dat ik persoonlijk behoefte heb aan een relatie. Ik heb er inmiddels een paar opzitten, al dan niet lang/serieus/enz., en heb daar een hoop van geleerd. Ik heb daar zoals TS al aangeeft een hoop problemen, boosheid en verdriet door gehad. Maar in mijn ogen weegt dit niet op tegen de voordelen die een relatie mij kan brengen. Maar zoals ik al zei, kan iedereen hier anders over denken.

En niet te vergeten: celibatair leven? Ik dacht het niet
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 19:55
Verwijderd
Misschien gaat het deze keer wel goed?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:
no pain n death schreef op 28-02-2005 @ 00:52 :
Voor dat soort dingen vind ik een vriend/vriendin beter dan een partner, je kunt dan uiteindelijk toch veel meer dingen kwijt zónder dat je telkens rekening hoeft te houden met of hij/zij dat niet saai, raar, irritant of iets anders negatiefs ervan vind. Ik snap dat als je al heel lang samen bent je vaak wel veel aan elkaar kwijt kan, maar volgens mij nooit zoveel als aan een beste vriend/vriendin.
Ik weet verder niet wat voor relaties jij hebt gehad, maar ik kan álles aan mijn vriend kwijt. Hij is namelijk ook mijn beste vriend.

En: er zijn natuurlijk relaties die gewoon blijven bestaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2005, 23:17
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Citaat:
yapo schreef op 28-02-2005 @ 09:59 :
Je lichaam wel, maar je emotie niet. Dieren hebben ook sex met elkaar maar puur door hun instint, emotieloos, ze houden niet van elkaar. Wij mensen hebben er juist wel gevoelens bij (tenminste... ) en dat maakt alles zoveel mooier en intenser, maar dus ook kwetsbaarder.
Is er nog een jongen vrijgezel toevallig die zonder emotie geen sex kan hebben? Hier melden graag..
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 23:29
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 27-02-2005 @ 23:45 :


All you need is love?... I seriously doubt that.
Nee, geld en familiebanden vind ik wel een tikkeltje belangrijker. Zonder geld en familie ben je nergens. Liefde is naar mijn mening slechts een dekmantel om je dierlijke instincten te botvieren en commercie te bedrijven, onbewust gecreeerd door mensen die teveel vrije tijd hebben of juist geen doel in het leven hebben. Je ziet wel eens van die mensen, die hand in hand lopen, schichting om zich heen kijken, zoekend naar een erkenning van hun pathetische bestaan. Nee, die lui zitten ergens op een wolkje in het rijk der fabelen met hun geromantiseerde beeld over de liefde en de voldoening die je daarmee zou krijgen.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 00:47
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
DR.Avalanche schreef op 28-02-2005 @ 17:44 :
Ik vind dit zwaarmoedig gezever.
&

Citaat:
Qimm schreef op 28-02-2005 @ 18:42 :
Maar liefde is dan ook niet meteen een keuze.

Als ik verliefd ben, zijn alle vervelende ervaringen uit het verleden niet meer relevant en wil ik graag het risico nemen dat het niet goed af zal lopen. Ik heb liever liefde gehad met wat leed als gevolg dan dat ik probeer mijn gevoelens te blokkeren, daar wordt je uiteindelijk ook niet blijer van.

En all you need is love is natuurlijk te eenzijdig gesteld.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 01:56
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 28-02-2005 @ 23:29 :
Nee, geld en familiebanden vind ik wel een tikkeltje belangrijker. Zonder geld en familie ben je nergens. Liefde is naar mijn mening slechts een dekmantel om je dierlijke instincten te botvieren en commercie te bedrijven, onbewust gecreeerd door mensen die teveel vrije tijd hebben of juist geen doel in het leven hebben. Je ziet wel eens van die mensen, die hand in hand lopen, schichting om zich heen kijken, zoekend naar een erkenning van hun pathetische bestaan. Nee, die lui zitten ergens op een wolkje in het rijk der fabelen met hun geromantiseerde beeld over de liefde en de voldoening die je daarmee zou krijgen.
Het is maar net waar je je geluk in zoekt

Vaak ligt het ook voor de hand dat je je doelstellingen aanpast aan de makkelijkste weg. Als jij dus een sterke familieband hebt en een goede opleiding, maar in de liefde nogal een kneus bent, zul je ook sneller bovenstaande opvatting erop na houden.

Wat voor relatie heb jij met je (toekomstige) vrouw als geld en familie voorgaan?
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 02:29
no pain n death
no pain n death is offline
Misschien was het handiger geweest als ik dit gelijk had verteld, maar hier dus alsnog deze toevoeging:
Het is dus niet zo dat ik echt enorm gekwetst ben in een relatie, alleen maar slechte relaties heb gehad of dat mijn laatste relatie zo rampzalig was dat ik deze beslissing daarom heb genomen. Ik denk dus niet teveel aan het 'vallen' zoals door yapo wordt gesuggereerd, ik heb echt gekeken of al het negatieve wat met een relatie gemoeid gaat opweegt tegen het positieve. En dan heb ik het over problemen en gezeik bij het opzoek gaan naar een relatie, voor een relatie, bij de start van een relatie, middenin een relatie, bij het laatste stadium van een relatie (wanneer door één van beide of beiden eigenlijk wordt gevonden dat het beter uit kan gaan, maar er nog geen initiatief wordt genomen de relatie daadwerkelijk te stoppen) en ná een relatie. Want ik denk dat een aantal mensen die hier hebben gereageerd in dit topic zich teveel focussen op enkel de problemen na een relatie, terwijl er dus nog meer problemen bij komen kijken.

En dan nog wat persoonlijkere reacties:

Mirage2000: Ja dat zie ik veel om heen, mensen die maar een vriend of vriendin nemen puur om het feit dat zij ergens instinctief menen te weten dat dat zo 'hoort'.

Krummeltje: Ik denk dat ik vrij gemiddelde relaties heb gehad. En weet je zeker dat je echt álles kwijt kan aan je vriend? Stel er is iets wat je echt heel negatief aan hem vind, bijv. eh dat hij nou niet echt veel tijd besteed aan persoonlijke hygiëne waardoor hij riekt. Zou je zoiets ook aan je vriend kunnen vertellen? En iets zwaar negatiefs over jezelf, een of ander genant geheim bijv. waardoor hij jou een stuk minder leuk vind, of het zelfs gewoon zal uitmaken. Vertel je dat ook zomaar? En tegelijkertijd echt verliefd zijn op een ander (wat volgens mij toch echt niet mogelijk is, maar goed ieder zijn mening) of gewoon iemand anders echt heel erg leuk vinden, vertel je dat ook gewoon wetende dat je hem daar waarschijnlijk mee kwetst? Waarschijnlijk denk je nu van 'ja' maar als je er echt diep over nadenkt, zou je dat soort dingen dan eigenlijk niet veel makkelijker aan een hartsvriend kwijt kunnen?

Sade: celibatair leven hoeft natuurlijk niet, maar omdat seks zonder emoties zoals Suzanne het zo mooi verwoord vaak erg moeilijk is - prostitueés uitgesloten - kan het een oplossing zijn.

Spydogez: ja ik denk eerlijk gezegd wel dat ik weet wat echte liefde is (door een erg lange relatie) en ik ben ook écht verliefd geweest. En ik vind ook (als je dat bedoeld tenminste) dat mensen inderdaad te snel denken dat ze echt van iemand houden waardoor 'ik hou van je' een steeds minder sterke betekenis heeft.

DR. Avalanche: ja maar één keer er goed over nadenken kan je een hoop slapeloze nachten besparen wanneer je tot dezelfde conclusie komt als ik; waardoor je dus misschien wel uiteindelijk minder tijd verspeeld dan als je telkens loopt na te denken over je relatie en de problemen daarmee/daarin.

oneMen: Ik snap wat je bedoeld met dat ervaring opdoen, en ja een relatie op je 25ste zal hoogstwaarschijnlijk langer standhouden dan een relatie in je puberteit, maar ik doelde dus ook op die relaties. Want elke relatie heeft zijn problemen, klein dan wel groot, aanwezigheid gegarandeerd. Zelfs met 30 levensjaren vol ervaring opdoen.
En 'genieten van de momenten die het het waard maken' kan in mijn geval dus niet, want ik heb het gevoel dat die momenten het niet waard maken.

Envy: Leuk voor je dat je relatie met Reverend zo goed uitpakt. (dat was jij toch? ) Maar lees even de bovenste alinea van mijn post als je die overgeslagen had, want ik heb het dus niet alleen over de problemen in de relatie met je partner zelf. En ik had dat 'tegen beter weten in' achteraf gezien misschien iets beter kunnen formuleren. Ik bedoel er namelijk mee: terwijl je weet dat er waarschijnlijk weer allemaal problemen van komen.

utopia5: Ik heb dus zoals in het begin van deze post staat helemaal geen dramatische ervaringen gehad op het gebied van liefde, en ik geloof toch echt dat ik wel die echte liefde heb ervaren. (Zie het stukje wat gericht is aan Spydogez. )
Maar de pijn na een relatie en alle problemen omtrant een relatie van begin tot eind vind ik dus echt niet daar tegen opwegen.

waves: een gemiddeld persoon heeft denk ik toch echt meer partners verloren dan echte hartsvrienden, omdat liefdesrelaties nou eenmaal sneller stukgaan dan vriendschappen. (dat merk ik tenminste op in mijn omgeving)

sisterofmercy: shit nu ben ik uitgeluld
nee hoor want ik doelde op échte vrienden die je steunen door dik en dun en zulke dingen dus gewoon niet zullen doen. Natuurlijk heb je altijd vrienden waarvan je dacht dat je erg close met ze was maar dat achteraf blijkt dat dat niet wederzijds was en dat het voor diegene gewoon de zoveelste oppervlakkige vriendschap was, maar dat merk je snel genoeg als je ook maar een beetje oplet.

dukky: eh dan zou ik wel graag willen weten op welke manier ik volgens jou onbewust op zoek zou kunnen zijn naar liefde...

Mephostophilis: maar de mens is toch een relatief hoogontwikkeld wezen die (vaak) voor zichzelf kan beslissen of hij zijn instinct volgt of tegen de natuur ingaat? Kijk maar naar mij

yapo: 'het speciale gevoel dat iemand je geeft tijdens een relatie is toch veel mooier dan welke goede vriend of vriendin je ooit zou kunnen geven?' dat klopt in de meeste gevallen ja, maar ik snap je punt daarin niet. Want ik bedoel niet dat mensen veel beter een goede relatie met een vriend of vriendin kunnen opbouwen. Natuurlijk geeft een liefdesrelatie je meestal meer, maar ik bedoel dat daar uiteindelijk zoveel problemen en vaak pijn van komt dat het i.i.g. voor mij veel beter werkt gewoon geen relaties meer aan te gaan. Dat van die allerbeste vriend of vriendin noemde ik omdat enkelen zeiden dat ze wel toch steeds weer relaties aangingen o.a. om het feit dat zij het gevoel hebben meer kwijt te kunnen aan hun partner i.p.v. hun beste vriend/vriendin.
Over dat vastroesten in een relatie: ik denk echt dat het idd puur uit angst voor iets nieuws is oa. En die relaties kunnen dan voor het gevoel van die partners en de omgeving inderdaad overkomen als 'geslaagd'. Maar in hoeverre is zo'n relatie geslaagd als die al zo lang duurt dat men niet eens meer weet hoe het is zonder die partner of met een andere partner? Ook al luidt de uitdrukking 'je weet niet wat je hebt totdat je het mist' zijn er ook de uitdrukkingen 'wat niet weet wat niet deert' en 'wat de boer niet kent dat moet ie niet'. Doelend op dat je misschien wel veel gelukkiger bent met een ander of alleen maar die stap niet aandurft omdat dit zo vertrouwd is.
Ik ga zelfs zo ver dat ik denk dat de meeste huwelijken worden gedaan zodat de stap om de relatie te verbreken groter wordt mocht het allemaal niet zo soepeltjes verlopen (alhoewel scheiden ook steeds makkelijker wordt gemaakt). Er worden soms zelfs kinderen 'gebruikt' om te zorgen dat de partner de relatie maar niet zo snel zal beëindigen.

Suzanne: nou niet bepaald het hele lichaam. en bovendien is er ook nog zoiets als overbevolking, dus dat je een partner moet zoeken omdat je volgens de natuur je hoort voort te planten vind ik onzin. (Zie het stukje wat gericht is aan Mephostophilis.)

Bloedpropje: Dat mag je natuurlijk vinden. Maar ik ben iig wel erg gelukkig in tegenstelling tot zovelen. En ik hou ook nog eens veel meer tijd over.

Hagel: Ja sorry, ik bedoel 'kán goed te doen zijn'.


Nogmaals het is dus niet zo dat ik diepongelukkig ben of zwaar depressief, bij mij heeft deze manier van leven me juist gelukkiger dan ooit gemaakt. (nou ja 'dan ooit' is misschien overdreven, ik was waarschijnlijk wel gelukkiger en tevreden over alles toen ik nog klein was, lekker plezier maken zonder al die 'volwassenen-problemen' )

En sorry voor de lange post.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 02:42
no pain n death
no pain n death is offline
Citaat:
Vaj schreef op 01-03-2005 @ 00:47 :
&




Als ik verliefd ben, zijn alle vervelende ervaringen uit het verleden niet meer relevant en wil ik graag het risico nemen dat het niet goed af zal lopen. Ik heb liever liefde gehad met wat leed als gevolg dan dat ik probeer mijn gevoelens te blokkeren, daar wordt je uiteindelijk ook niet blijer van.

En all you need is love is natuurlijk te eenzijdig gesteld.
Ik heb dan ook liefde gehad met idd ook wat leed, en dat blokkeren van gevoelens is ook maar tijdelijk. Even een tijd geen aandacht besteden aan je geslacht naar keuze (hetero/homo/bi) en je bent in principe klaar. Veel mensen hebben zelfs opgemerkt dat ik gewoon nooit meer kijk als er een meisje langsloopt, en dan bedoel ik kijken als in een veekeuring zoals zoveel jongens doen.
Dus:
1 leuk
2 niet leuk

kies je 1: 'Zou ik het daar op kunnen doen?' (< dat taalgebruik alleen al... alsof het een hobbelpaard is)

kies je 2: 'neeext!'


Enne nou ik wordt er blijkbaar dus wel blijer van. (van die gevoelens 'blokkeren' he)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 06:00
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 01-03-2005 @ 02:29 :
sisterofmercy: shit nu ben ik uitgeluld
nee hoor want ik doelde op échte vrienden die je steunen door dik en dun en zulke dingen dus gewoon niet zullen doen. Natuurlijk heb je altijd vrienden waarvan je dacht dat je erg close met ze was maar dat achteraf blijkt dat dat niet wederzijds was en dat het voor diegene gewoon de zoveelste oppervlakkige vriendschap was, maar dat merk je snel genoeg als je ook maar een beetje oplet.
Vriendschap is een droom, een pakketje schroot met een dun laagje chroom.

Nee maargoed, er kan altijd wat gebeuren waardoor het verandert. En uiteindelijk blijk je zelf ook niet betrouwbaar.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 08:31
yapo
Avatar van yapo
yapo is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 01-03-2005 @ 02:42 :
Ok, dan hebben we gewoon een principiëel meningsverschil. Ik ben wel bereid om risico te lopen gekwetst te worden door een liefdesrelatie aan te gaan, puur en alleen omdat die relatie veel intenser is dan een vriendschappelijke relatie. Ik voel me 'leeg' zonder vriendin zegmaar, en ik vind het fijn om iemand een een flinke knuffel te geven, mijn vrienden waarderen dat denk ik niet zo als ik dat bij hen zou doen
Maar zonder gekheid, op een dag wil ik toch ook het geluk van het ouderschap proeven. Samen (met mijn dan ongetwijfeld lieve vrouw) kinderen krijgen en opvoeden. Ze zien opgroeien, de eerste stapjes, die ondeugende dingetjes die ze uithalen waardoor je eerder moet lachen dan boos zijn En dat allemaal samen met de persoon waar je het meest van houdt, dat is toch fantastisch?
En ja, ik realiseer me ook wel dat het dan ook fout kan gaan, dat er dan nog meer ellende over je heen kan komen, mocht het tot een scheiding komen, maar ik ben bereid dat risico te nemen.
__________________
Non-actief
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 08:48
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 01-03-2005 @ 06:00 :
Vriendschap is een droom, een pakketje schroot met een dun laagje chroom.

Nee maargoed, er kan altijd wat gebeuren waardoor het verandert. En uiteindelijk blijk je zelf ook niet betrouwbaar.
Hier ben ik het dan weer niet mee eens, ik ben er wel van overtuigd dat er vrienden zijn die je niet laten vallen!
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 11:54
number9
number9 is offline
All you need is love, but love is not everything
__________________
Ik word gezocht in elk land ter wereld en in de provincie Groningen :D
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 15:24
no pain n death
no pain n death is offline
Ja dat is inderdaad de hele subtitel van dit subforum...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 15:26
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Uit ervaring weet ik dat vrienden je heel makeklijk kunnen laten vallen. Dat is me namelijk al in totaal een stuk of 6 keer overkomen. Ik weet ook dat er vrienden zijn die dat niet doen, maar hetzelfde geldt voor relaties. Zekerheid dat het blijft is er niet.

Ik word gelukkig van mijn huidige relatie. Ik ben verliefd, ik hou onvoorwaardelijk van deze persoon, wat er ook gebeurd. Doordat ik mezelf als het ware heb overgegeven aan iemand anders, des te kwetsbaarder ik ben als er wel iets gebeurd. Moet ik dit hierdoor maar laten? omdat het me MISSCHIEN ooit pijn gaat doen?
No way, ik wil wel durven leven, ik ben nu zo gelukkig. Dit geluk wat ik nu heb zou ik niet ergens anders uit kunnen halen. NIet uit een vriendschap, studie of een leuke hobby, want dat vind ik juist oppervlakkig.

Daarbij komt dat je ook leert van al die ervaringen.

Mijn motivatie om liefde te hebben is ook, dat ik niet alleen achter wil blijven op deze planeet. Ik wil iemand hebben waarmee ik oud kan worden, kindjes kan krijgen, als ik 80 ben nog steeds een familie hebben ipv een kasplantje. Tuurlijk blijf je in principe alleen maar je wilt wel zo dichtbij mogelijk komen.

Durf te leven, neem dat risico, life is hard and then you die. Als je hier niet mee om zou kunnen gaan, zijn er nog vele meerdere dingen in het leven die je gaat tegenkomen, waarbij je genadeloos hard je kop stoot.

Liefde op de manier waarop ik het nu heb, is mijn ultieme geluk. Het laat me leven en geeft me het gevoel dat ik leef. Ik ben ook nog nooit zo gelukkig geweest eerder in mijn leven. Ik zou dat voor geen goud willen missen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 15:30
no pain n death
no pain n death is offline
Citaat:
yapo schreef op 01-03-2005 @ 08:31 :
Ok, dan hebben we gewoon een principiëel meningsverschil. Ik ben wel bereid om risico te lopen gekwetst te worden door een liefdesrelatie aan te gaan, puur en alleen omdat die relatie veel intenser is dan een vriendschappelijke relatie. Ik voel me 'leeg' zonder vriendin zegmaar, en ik vind het fijn om iemand een een flinke knuffel te geven, mijn vrienden waarderen dat denk ik niet zo als ik dat bij hen zou doen
Maar zonder gekheid, op een dag wil ik toch ook het geluk van het ouderschap proeven. Samen (met mijn dan ongetwijfeld lieve vrouw) kinderen krijgen en opvoeden. Ze zien opgroeien, de eerste stapjes, die ondeugende dingetjes die ze uithalen waardoor je eerder moet lachen dan boos zijn En dat allemaal samen met de persoon waar je het meest van houdt, dat is toch fantastisch?
En ja, ik realiseer me ook wel dat het dan ook fout kan gaan, dat er dan nog meer ellende over je heen kan komen, mocht het tot een scheiding komen, maar ik ben bereid dat risico te nemen.
Ja die conclusie kunnen we wel trekken. Maar over die kinderen en of dat fantastisch is: Neen, ik vind van niet.
Maar heb je naast die drang een gezinnetje te stichten of een relatie aan te gaan dan geen andere (hogere) ambities? Iets wat je wil bereiken in je leven, iets betekenen voor meer mensen dan alleen die vrouw en kinderen. (hier mogen andere mensen natuurlijk ook op antwoorden)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 15:41
no pain n death
no pain n death is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 01-03-2005 @ 15:26 :
Uit ervaring weet ik dat vrienden je heel makeklijk kunnen laten vallen. Dat is me namelijk al in totaal een stuk of 6 keer overkomen. Ik weet ook dat er vrienden zijn die dat niet doen, maar hetzelfde geldt voor relaties. Zekerheid dat het blijft is er niet.

Je bent 6 keer je aller-, aller-, allerbeste vriend/vriendin kwijt geraakt? Lijkt me sterk.

Ik word gelukkig van mijn huidige relatie. Ik ben verliefd, ik hou onvoorwaardelijk van deze persoon, wat er ook gebeurd. Doordat ik mezelf als het ware heb overgegeven aan iemand anders, des te kwetsbaarder ik ben als er wel iets gebeurd. Moet ik dit hierdoor maar laten? omdat het me MISSCHIEN ooit pijn gaat doen?
No way, ik wil wel durven leven, ik ben nu zo gelukkig. Dit geluk wat ik nu heb zou ik niet ergens anders uit kunnen halen. NIet uit een vriendschap, studie of een leuke hobby, want dat vind ik juist oppervlakkig.

Daarbij komt dat je ook leert van al die ervaringen.

Mijn motivatie om liefde te hebben is ook, dat ik niet alleen achter wil blijven op deze planeet. Ik wil iemand hebben waarmee ik oud kan worden, kindjes kan krijgen, als ik 80 ben nog steeds een familie hebben ipv een kasplantje. Tuurlijk blijf je in principe alleen maar je wilt wel zo dichtbij mogelijk komen.

Durf te leven, neem dat risico, life is hard and then you die. Als je hier niet mee om zou kunnen gaan, zijn er nog vele meerdere dingen in het leven die je gaat tegenkomen, waarbij je genadeloos hard je kop stoot.

Liefde op de manier waarop ik het nu heb, is mijn ultieme geluk. Het laat me leven en geeft me het gevoel dat ik leef. Ik ben ook nog nooit zo gelukkig geweest eerder in mijn leven. Ik zou dat voor geen goud willen missen.
Verder wou ik even zeggen dat het misschien handig is, ook voor andere mensen die nog gaan reageren op dit topic, om alles eerst door te lezen en niet alleen de beginpost. Want ik heb het niet over alleen de pijn die het kan doen ná een relatie, niet over dat ik geen risico's durf te nemen (doe ik genoeg op andere gebieden) en ik heb het al gehad over die ervaringen opdoen. Ik heb dus niet gewoon de hoop maar opgegeven omdat ik zo gekwetst ben o.i.d. maar gewoon een vergelijking gemaakt en tot een conclusie gekomen.
Mooi dat het wel werkt voor jou.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Brief naar All You Need Is Love
Verwijderd
1 22-07-2014 16:08
Films, TV & Radio All you need is love (achtergrondmuziek)
lucy48
5 08-05-2008 21:35
Muziek Beatles - Love
Verwijderd
28 10-12-2006 21:51
Verhalen & Gedichten All you need is love
Verwijderd
3 28-12-2005 12:16
Muziek The 100 worst riffs, licks & solos of all time!
Odin
54 25-10-2004 21:56
Films, TV & Radio All you need is love
Verwijderd
6 10-11-2003 14:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.