Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2005, 21:30
Donny must die
Donny must die is offline
Unbelievable, bizzare!

3-yr-old child accused of attempted murder surrenders to court
Court Correspondent

Believe it or not! A 3-year-old child, accused in an attempted murder case, surrendered before court in his father's lap yesterday and prayed for bail.

Baby boy Iman Ali looked horrified at the court environment with lots of policemen, lawyers, journalists and litigants around. He cried embracing his father and gave a blank look being unable to comprehend all that was going on in the court.

The sensational appearance drew hundreds of onlookers to the court premises, who castigated the complainant of the case for what they said was framing the boy.

Metropolitan Magistrate Mohammad Towfiqul Alam however granted bail to Iman upon a bond of Tk 5,000 with two guarantors -- the father and one of his lawyers. The prosecution did not oppose the bail petition.

Iman appeared before the Court of Chief Metropolitan Magistrate, Dhaka in his father Anwar Ali's lap along with the lawyers at 1:30pm. The lawyers while moving the bail petition told the court that the complainant implicated Iman in the case despite knowing his age.

The complainant's son-in-law, Ali Hossain, earlier also filed nine other criminal cases accusing other family members in a bid to grab three katha land of Iman's father at Sayedabad in the city.

http://www.thedailystar.net/2004/04/14/d4041401044.htm

------------------------------------------------------------------------------

Wat een vreselijke kleuters zijn er toch

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2005, 21:35
T_ID
T_ID is offline
Okay, nou staat "nieuwsberichten zonder nieuwswaarde" er toch echt groot genoeg geschreven...
Oud 01-03-2005, 21:35
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 01-03-2005 @ 22:35 :
Okay, nou staat "nieuwsberichten zonder nieuwswaarde" er toch echt groot genoeg geschreven...
je kan toch discussieren over de jeugd van tegenwoordig
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 21:41
Joostje
Joostje is offline
Vroegah speelde ik nog gewoon met knikkers.
Oud 01-03-2005, 21:48
Donny must die
Citaat:
Joostje schreef op 01-03-2005 @ 22:41 :
Vroegah speelde ik nog gewoon met knikkers.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 21:51
T_ID
T_ID is offline
Jammah da deize tret wahschenlek dich gaat.
Oud 01-03-2005, 21:52
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 01-03-2005 @ 22:51 :
Jammah da deize tret wahschenlek dich gaat.
neehoor
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 01-03-2005 @ 22:35 :
je kan toch discussieren over de jeugd van tegenwoordig
Deden de oude Grieken al, lijkt me weinig interessant.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:09
RanC
RanC is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-03-2005 @ 10:05 :
Deden de oude Grieken al, lijkt me weinig interessant.
Gezeik over de 'jeugd van tegenwoordig' is een discussie net zo oud als het oudste beroep ter wereld.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:10
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 02-03-2005 @ 10:09 :
Gezeik over de 'jeugd van tegenwoordig' is een discussie net zo oud als het oudste beroep ter wereld.
Klinkt ouwelullerig, maar ik heb echt de indruk dat kinderen tegenwoordig écht veel asocialer zijn dan een jaar of tien geleden.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:13
RanC
RanC is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-03-2005 @ 10:10 :
Klinkt ouwelullerig, maar ik heb echt de indruk dat kinderen tegenwoordig écht veel asocialer zijn dan een jaar of tien geleden.

Persoonlijke ervaringen?

Ik vind de ouderen eigelijk écht veel asocialer dan vroeger. Ze denken overal recht op te hebben, zijn levensgevaarlijk met die WAO-trikes, hebben geen respect voor de jeugd, enzovoort. Echt wal-ge-lijk!!!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:15
Verwijderd
Persoonlijke ervaringen niet echt, ik woon in een goede buurt. Maar soms fiets ik door een wat mindere buurt en dan die je gewoon van die aso-kotertjes van hooguit elf die al roken, die een grote bek hebben tegen iedereen die langskomt, die plantenbakken slopen enz.

Maar goed, het algemene respect voor agenten/leraren/enz. is natuurlijk ook afgenomen en dat is wél een feit. Veertig jaar geleden was een grote bek tegen de wijkagent of de leraar gewoon óndenkbaar.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:18
RanC
RanC is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-03-2005 @ 10:15 :
Persoonlijke ervaringen niet echt, ik woon in een goede buurt. Maar soms fiets ik door een wat mindere buurt en dan die je gewoon van die aso-kotertjes van hooguit elf die al roken, die een grote bek hebben tegen iedereen die langskomt, die plantenbakken slopen enz.
Dat moet ik eigenlijk toch beamen. Hoewel ik in een buurt woont waar het nog wel 'ouderwets gezellig' is, met veel respect voor elkaar, etc. Uit ervaring weet ik wel dat de brugklassers van tegenwoordig wel asocialer zijn dan vroeger. Hetzelfde geld voor die basisschoolgaande koters uit groep 7 en 8. In mijn tijd (bwaaah) had je nog respect voor mensen die vier jaar ouder waren dan jij. Nu smijten die kutkoters alle denkbare ziektes naar je toe.

Citaat:
nare man schreef op 02-03-2005 @ 10:15 :
Maar goed, het algemene respect voor agenten/leraren/enz. is natuurlijk ook afgenomen en dat is wél een feit. Veertig jaar geleden was een grote bek tegen de wijkagent of de leraar gewoon óndenkbaar.
Dat zal (helaas) wel een welvaartsziekte zijn. Of het falen in de opvoeding van de ouders.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:21
Verwijderd
Ik denk doorgeschoten individualisme, het resultaat van bijzonder vrije opvoeding in de jaren zeventig. De kinderen die nu de grote bekken hebben tegen die leraren en die agenten zijn de tweede generatie, de kinderen van mensen die in de jaren zeventig zijn opgegroeid.

Toen kregen namelijk belachelijke ideeën voet aan de grond, bijvoorbeeld dat een gezin 'democratisch' moest zijn, dat je met een kind 'in discussie moest gaan' en dat soort nonsens. Daardoor krijg je dus verwende nesten die hun zin altijd doordrammen en denken dat ze gelijk zijn aan iemand die eigen boven hun staat.

Want laten we wel wezen, een kind moet gehoorzamen aan een leraar - niet omdat die leraar altijd gelijk heeft, maar omdat het een leraar is. Je kunt niet met elk kind in discussie gaan over motivatie en achtergrond van een straf. Het kind moet gewoon doen wat de leraar zegt, punt uit.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 14:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-03-2005 @ 10:21 :
Ik denk doorgeschoten individualisme, het resultaat van bijzonder vrije opvoeding in de jaren zeventig. De kinderen die nu de grote bekken hebben tegen die leraren en die agenten zijn de tweede generatie, de kinderen van mensen die in de jaren zeventig zijn opgegroeid.

Toen kregen namelijk belachelijke ideeën voet aan de grond, bijvoorbeeld dat een gezin 'democratisch' moest zijn, dat je met een kind 'in discussie moest gaan' en dat soort nonsens. Daardoor krijg je dus verwende nesten die hun zin altijd doordrammen en denken dat ze gelijk zijn aan iemand die eigen boven hun staat.

Want laten we wel wezen, een kind moet gehoorzamen aan een leraar - niet omdat die leraar altijd gelijk heeft, maar omdat het een leraar is. Je kunt niet met elk kind in discussie gaan over motivatie en achtergrond van een straf. Het kind moet gewoon doen wat de leraar zegt, punt uit.
Dat die oude rotsvaste heerschappij van de leraar een beetje afkgekalfd wordt, vind ik juist wel weer iets positiefs hebben. Natuurlijk is het nu doorgeslagen bij tijd en wijle, maar de leraar die ondanks de absurde onredelijkheid van een bepaalde straf zonder enkele discussie of onderbouwing gehoorzaamd moet worden, heeft ook niet altijd even fijne dingen voortgebracht.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 17:44
MB
MB is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-03-2005 @ 10:10 :
mja, ik ben natuurlijk weer 6 jaar jonger, maar 10 jaar geleden ongeveer was de gabberstroming op zijn top. En om nou te zeggen dat die zo sociaal zijn...
Oud 03-03-2005, 19:03
mimima
mimima is offline
Deze artikel is vrij oud eigenlijk als je op de link klikt zie je de datum.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 19:36
Machiavelli
Machiavelli is offline
'Tiswah.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten