Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2005, 01:00
LQ_Silver
LQ_Silver is offline
Citaat:
professor2 schreef op 02-03-2005 @ 00:37 :
mensne zonder geld zijn alto ?
Mee eens
Oud 02-03-2005, 03:33
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
professor2 schreef op 02-03-2005 @ 00:37 :
mensne zonder geld zijn alto ?
nee,

langharig links werkschuw tuig dat nooit hun haar wast of in bad gaat , extreem agressief is op momenten dat ze in hun ogen rechtvaardig bezig zijn en om het minste of geringste rotzooi trappen onder het mom van "Strijden voor HUN sociaal idealistisch beeld".

Naarmate het tuig ouder (met name na de studenten periode) wordt dringt het tot hem/haar door dat een iets realistischer beeld van de wereld niet misplaatst zou zijn!

Bron: Wikipedia
Oud 02-03-2005, 07:31
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
oneMen schreef op 01-03-2005 @ 14:39 :
Niet op de minste plaats vanwege het feit dat ik je vorige post niet kon ontcijferen, maar jij weet duidelijk niet waarover je praat.

Vergeet het maar dat je VWO (bij je pappa en mamma thuis) kan vergelijken met WO (op kamers)
ja daar heb je gelijk in maar ik ken genoeg mensen die studeren, en uit verhalen kan ik al wel concluderen dat veel studenten gewoon niet kunnen omgaan met de vrijheid die ze hebben als ze gaan studeren......
Oud 02-03-2005, 08:49
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 02-03-2005 @ 04:33 :
nee,

langharig links werkschuw tuig dat nooit hun haar wast of in bad gaat , extreem agressief is op momenten dat ze in hun ogen rechtvaardig bezig zijn en om het minste of geringste rotzooi trappen onder het mom van "Strijden voor HUN sociaal idealistisch beeld".
Genau
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 02-03-2005 @ 08:31 :
ja daar heb je gelijk in maar ik ken genoeg mensen die studeren, en uit verhalen kan ik al wel concluderen dat veel studenten gewoon niet kunnen omgaan met de vrijheid die ze hebben als ze gaan studeren......
Dan moet je dus die mensen aanpakken en niet de mensen die hard studeren, maar bijvoorbeeld na hun studie nog een extra studie willen volgen of mensen die in een bestuur willen. Want door de maatregelen van Rutte worden alle studenten getroffen, ook de goedwillende.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 02-03-2005 @ 08:31 :
Och god, krijgen we dat soort 'argumenten' weer. Je bent een kind van zestien en je hebt uit eigen degelijk onderzoek kunnen concluderen dat 'veel studenten niet kunnen omgaan met hun tijd' ? Maak dat de kat wijs
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
nee,

Naarmate het tuig ouder (met name na de studenten periode) wordt dringt het tot hem/haar door dat een iets realistischer beeld van de wereld niet misplaatst zou zijn!
Nee, dan beseffen sommigen dat het voor hun eigenbelang beter is een rechtse bal te worden.
Liever dood van VVD'er.
Oud 02-03-2005, 09:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Echt wel een coole actie, de bezetting van het Maagdenhuis! En het mooie is: die lul van een Rutte heeft ze nog zelf het idee aan de hand gedaan ook, in 'Netwerk'.
Terug naar oude tijden; precies! Actie! Verzet! Protest!
"Want er komen andere tijden!"
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:43
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-03-2005 @ 10:38 :
Echt wel een coole actie, de bezetting van het Maagdenhuis! En het mooie is: die lul van een Rutte heeft ze nog zelf het idee aan de hand gedaan ook, in 'Netwerk'.

Het idee was ook eigenlijk dat ie naar het Maagdenhuis toe zou komen en zou zeggen dat we heel goed bezig waren en dat ie het heel goed vind dat studenten zich verzetten. Dat ging helaas niet door. Was wel grappig geweest.
Oud 02-03-2005, 10:36
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
nee,

jij noemt mensen die links zijn, tuig?
ik ken meer rechtse mensen die de fout ingaan, dan linkse mensen, linkse mensen zijn niet allemaal langharig!!!!!!!!!
generaliserende zak hooi.....
en in dit geval was het de politie die excessief geweld gebruikt heeft....
hun sociaal idealistisch beeld is uiteindelijk ook het beste voor jouw toekomst en de toekomst van je kinderen!!!!
dus ipv ze af te zeiken kan je ook gewoon luisteren naar wat ze willen......
Oud 02-03-2005, 13:08
MH
MH is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 02-03-2005 @ 00:29 :
Als je hoort van landen als Belgie, Duitsland en Finland waar je tussen de 0-100 euro collegegeld moet betalen en wij 1700 euro en dan nog eens meer als je volgens de regering te lang over je studie doet vind ik dat we best wat te klagen hebben.
Als je hoort dat in Italie de lonen ten zuiden van Rome ongeveer half zo hoog zijn als ten noorden van Rome en je als niet-buitenlandse student geen beurs krijgt, terwijl je minimaal 3000 tot 4000 collegegeld moet betalen en je ouders je naar de universiteit moeten brengen (dat hoeft mijn moeder niet te proberen ), dan vind ik dat het nog erger kan. En MET ALLE RESPECT voor hen die echt een goede invulling geven aan de overige tijd, maar ik vind mensen die zelfontplooiing uitleggen als uitgaan, tennistoernooien spelen en de corpsbal uithangen nogal naief. Verenigingen die in de maatschappij staan (politieke jongerenorganisaties, culturele verenigingen) zijn toch wel van andere aard, moet juist gestimuleerd worden.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 14:13
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-03-2005 @ 20:58 :
Hahahahahaha.

De gemiddelde TN-student doet 6½ jaar over de studie (er staat 5 jaar voor). Vrijwel alle TN-studenten zijn hoogbegaafd.
Wat ben jij toch een grote arrogante kwal.

Het feit dat je een béta-student bent, wilt niet betekenen dat je slimmer bent. Hoogstens dat je een talent voor een bepaalde richting hebt. Ik ken namelijk genoeg mensen die uitmutend zijn in wiskunde, natuurkunde en scheikunde, maar bij economie, aardrijkskunde, geschiedenis, Frans, Duits en Engels waardeloze resultaten halen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 15:44
brinta
brinta is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 02-03-2005 @ 10:38 :
En het mooie is: die lul van een Rutte heeft ze nog zelf het idee aan de hand gedaan ook, in 'Netwerk'.
LSVb-voorzitter Kim Toering: "Rutte heeft zelf opgeroepen tot bezettingsacties, en dus zal hij de verantwoordelijkheid moeten nemen. Daarom geven wij hem morgen aan bij de politie wegens opruiing."
http://www.indymedia.nl/nl/2005/03/25387.shtml
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 16:23
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
De gemiddelde TN-student doet 6½ jaar over de studie (er staat 5 jaar voor). Vrijwel alle TN-studenten zijn hoogbegaafd.
Sorry hoor, maar ik heb enige moeite dit te geloven.

En wat een gedoe, beetje moeilijk doen tegen en over elkaar. Studenten moeten juist solidair zijn.

Wiskunde, Natuurkunde, Spaans,.... we hebben alles toch zo'n beetje nodig?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 16:44
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Goede actie, maar ik betwijfel of het werking zal hebben. Het kabinet doet toch wat ze wil en zwakke groepen zoals studenten worden daar vaak het slachtoffer van.
Oud 02-03-2005, 17:07
Love & Peace
Love & Peace is offline
Worden ze nog vrijgelaten ofzo?
Lijkt China wel man.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:36
brinta
brinta is offline
Citaat:
Carpe Diem schreef op 02-03-2005 @ 17:44 :
Goede actie, maar ik betwijfel of het werking zal hebben. Het kabinet doet toch wat ze wil en zwakke groepen zoals studenten worden daar vaak het slachtoffer van.
lekker onderdanig
jij komt er wel
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 19:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-03-2005 @ 18:07 :
Lijkt China wel man.
morgen lawaaidemonstratie tegen die lange vasthouding. het is een beetje onzeker; mijn moeder werd net gebeld dat ik misschien wel tot maandag vast zou kunnen zitten (terwijl ik gewoon vrij ben), andere mensen zeggen dat het hooguit tot donderdag mag duren volgens de wet.
Oud 02-03-2005, 19:50
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-03-2005 @ 18:07 :
Lijkt China wel man.
Nou, mijn zwager-in-spe zit nog gewoon vast voorlopig.
Oud 02-03-2005, 20:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
McCaine schreef op 02-03-2005 @ 20:50 :
Nou, mijn zwager-in-spe zit nog gewoon vast voorlopig.
Ze mogen hem maar een beprekt aantal dagen vasthouden. Hij mag eruit zodra ze zijn identiteit achterhaald hebben of zodra ze hem van de wet niet meer mogen houden.
Oud 02-03-2005, 20:21
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Juice schreef op 02-03-2005 @ 21:14 :
Ze mogen hem maar een beprekt aantal dagen vasthouden. Hij mag eruit zodra ze zijn identiteit achterhaald hebben of zodra ze hem van de wet niet meer mogen houden.
Sure, maar of ze ook zin hebben zich daaraan te houden valt nog te bezien. De NRC rapporteerde dat de politie "de opdracht gekregen had de identiteit te achterhalen" van de protesteerders, en dat ze tot die tijd vast bleven zitten.
Oud 02-03-2005, 20:24
Verwijderd
Een stel protesterende studenten zijn ook zóóó belangrijk dat die dagen in de cel moeten worden gehouden.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 20:28
T_ID
T_ID is offline
En dan ook nog een prent geven voor weigeren legitimatieplicht, hallo mierenneukers bij het OM...
Oud 02-03-2005, 20:30
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-03-2005 @ 21:28 :
En dan ook nog een prent geven voor weigeren legitimatieplicht, hallo mierenneukers bij het OM...
ze weigeren legitimatie te laten zien, en dan ja krijg je een boete
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 20:33
oneMen
oneMen is offline
Ik snap niet wat voor een statement het OM hiermee wilt maken.
Oud 03-03-2005, 07:55
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
nee,

jij kijkt zeker alleen maar fox news en CNN
Oud 03-03-2005, 10:17
Verwijderd
Citaat:
nee,

Het is altijd zo makkelijk om te praten over dingen waar je zelf de komende vier jaar nog niet tegenaan loopt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 11:06
meisje
meisje is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 03-03-2005 @ 08:55 :
jij kijkt zeker alleen maar fox news en CNN
Fox: Fair and Balanced!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 12:09
Mujahideen
Mujahideen is offline
Ik zag de beelden op tv waarop te zien was hoe een studente door een politieagent werd geslagen.
Geweld tegen vrouwen is toch nooit geoorloofd of zie ik dat nu verkeerd?

Laatst gewijzigd op 03-03-2005 om 12:12.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 12:11
Verwijderd
Waarom zou dat 'nooit' geoorloofd zijn? Als jij Ulrike Meinhof op je af had zien komen met een Ak-47 had je waarschijnlijk wel anders gepiept.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 12:13
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2005 @ 13:11 :
Waarom zou dat 'nooit' geoorloofd zijn? Als jij Ulrike Meinhof op je af had zien komen met een Ak-47 had je waarschijnlijk wel anders gepiept.
Dat arme meisje had zich alleen vastgemaakt aan de leuning van de trap en dat moest ze bekopen met een paar tikken. Wie is Ulrike Meinhof?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-03-2005 @ 13:13 :
Dat arme meisje had zich alleen vastgemaakt aan de leuning van de trap en dat moest ze bekopen met een paar tikken. Wie is Ulrike Meinhof?
Wijlen lid van de Rote Armee Fraktion, een extreemlinkse splintergroepering die in de jaren zeventig in Duitsland nogal wat opschudding veroorzaakte: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rote_Armee_Fraktion

En inderdaad, het geweld dat hier tegen studenten werd gebruikt was buitenproportioneel, maar niet omdat je 'nooit' geweld tegen vrouwen zou mogen gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 12:20
Love & Peace
Love & Peace is offline
aan de andere kant vind ik deze actie van de politie ook wel weer goed. Bijna niemand, en vooral de jeugd, heeft geen respect voor de politie. Daarom ben ik voor een hardere hand van de politie, tijdens arrestaties enz. Alleen moet je dan ook weer niet bij studenten van een universiteit gaan beginnen. Die zijn juist het liefst. Doen ze een keer iets verkeerds, krijgen ze meteen dit.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 12:25
meisje
meisje is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-03-2005 @ 13:20 :
aan de andere kant vind ik deze actie van de politie ook wel weer goed. Bijna niemand, en vooral de jeugd, heeft geen respect voor de politie. Daarom ben ik voor een hardere hand van de politie, tijdens arrestaties enz. Alleen moet je dan ook weer niet bij studenten van een universiteit gaan beginnen. Die zijn juist het liefst. Doen ze een keer iets verkeerds, krijgen ze meteen dit.
Leidt dan toch niet tot respect. Kim Toering heeft aangifte gedaan tegen Mark Rutte ivm 'opruiing'. Hij had in Netwerk een college 'bezetting' aangeboden aan de studenten. Ooooh, wat geniet ik hier toch van, ik hoop dat die pokdalige rotkop uit het kabinet verdwijnt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 12:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-03-2005 @ 13:20 :
Sommige studenten/scholieren waren wel behoorlijk brutaal, om het maar zo te zeggen. Een meisje nam haar muts af om haar kale hoofd aan de agenten te tonen, en zei 'Sla me nou niet, ik ben ook een nazi, ik ben één van jullie'.
Maar goed, dat is nog geen reden om er op los te timmeren natuurlijk.

Ze zijn trouwens allemaal vrij nu, behalve twee die nog het één en ander op hun strafblad hadden staan.
Oud 03-03-2005, 12:34
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
meisje schreef op 03-03-2005 @ 13:25 :
Leidt dan toch niet tot respect.
Wedden van wel?
Citaat:
Ooooh, wat geniet ik hier toch van, ik hoop dat die pokdalige rotkop uit het kabinet verdwijnt.

Citaat:
Maar goed, dat is nog geen reden om er op los te timmeren natuurlijk.
nou...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 12:42
Verwijderd
Dit is Nederland. Police brutality is hier niet geaccepteerd.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 12:51
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2005 @ 13:42 :
Dit is Nederland. Police brutality is hier niet geaccepteerd.
Door wie? Door mij wel iig.

Echt waar, als de politie iets harder zou optreden, zouden er nog maar weinig mensen zo'n "onveiligheidsgevoel" overhouden. En crimineeltjes zouden wel 2 keer nadenken, alvorens de politie uit te schelden.

Als ik koprpschef was, zou ik het wel weten.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-03-2005 @ 13:51 :

Echt waar, als de politie iets harder zou optreden, zouden er nog maar weinig mensen zo'n "onveiligheidsgevoel" overhouden. En crimineeltjes zouden wel 2 keer nadenken, alvorens de politie uit te schelden.

Ik kan je verzekeren dat ik me nu heel wat veiliger voel om me te uiten dan als de politie ongeoorloofd geweld mag gebruiken, dat is de weg naar een politie staat.

Meestal zijn het baldadige jongeren die de politie uitschelden als het daar bij blijft waarom zou je dan hardhandig optreden?En tegen onveiligheids gevoel kun je niks doen dat zit meestal tussen de oren, als een plaats daadwerkelijk onveilig is het wat anders.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Wat de harde aanpak betreft hebben we goede ervaringen met Amerika, waar agenten er altijd meteen eerst op rammen zodat raciaal getinte mishandelingen aan de orde van de dag zijn en waar het fenomeen cop killer niet eens meer verwondering opwekt.

Je moet immers wat als eerlijke crimineel, wanneer de politie ineens keihard gaat optreden.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 13:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

Meestal ben ik ook voorstander van het politieoptreden wanneer er ergens een discussie verreist over al dan niet teveel gebruiken van geweld.

Toch vind ik het beeindigen van de bezetting veel te ver gaan.

Ik bedoel: iemand aan een enkele handboei naar buiten slepen is absoluut not done. Hallo, permanent beschadiging van pezen, iemand? Van alle mensen zouden politieagenten dat toch wel moeten weten denk ik zo, toch?

Een excuus is toch wel het minste dat er af zou kunnen.

En dan moet je opletten hoe de korpschef bij de volgende acties gaat mekkeren als een student dan toevallig een end hout meeneemt omdat hij/zij eerder mishandeld werd.
Oud 03-03-2005, 13:30
Verwijderd
Kijk, met proportioneel geweld is helemaal niets mis. Als je als agent tegenover een grote groep agressieve kutmarokkaantjes staat is dat wel iets anders dan wanneer je met studenten te maken hebt. Nota bene hadden de bezettende studenten één deur helemaal niet gebarricadeerd, zodat de politie eenvoudig naar binnen kon komen mocht er besloten worden tot ontruiming.

Als je het mij vraagt - en ik heb echt een hekel aan complotdenken, laat dat duidelijk zijn - is dit een ongelooflijk politiek geïnspireerde politie-actie om maar even goed duidelijk te krijgen dat Ruttes wil wet is, punt uit.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 13:38
T_ID
T_ID is offline
Nou ja, dat zullen we pas echt goed kunnen zien aan de behandeling van de aangifte tegen Rutte, als die zonder nadenken geseponeerd wordt dan is dat zo.

Ik wil trouwens wel aantekenen dat de universiteit de politie had gevraagd tot ontruiming over te gaan, zij zijn dus medeverantwoordelijk.
Oud 03-03-2005, 13:41
Verwijderd
No shit. Natuurlijk wilde de universiteit het Maagdenhuis ontruimd zien, maar daarmee hebben ze nog niet het fiat gegeven voor politiegeweld.

Overigens is dit een perfect voorbeeld van uitlokking en aanbod tot medeplichtigheid. Rutte in Netwerk, letterlijk: 'Als student heb je recht op goed onderwijs. Als je dat niet krijgt moet je naar de harde middelen grijpen (...) Dan moet je er toch eens met zijn allen over denken een faculteit te bezetten.'
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 17:09
MB
MB is offline
Ik vind het niet zo gek dat het maagdenhuis door de politie ontruimt werd, maar ik vind het ronduit belachelijk dat elke student 75 euro boete gekregen heeft. Het is misschien niet de meest handige manier om te protesteren, maar om nou meteen met boetes te gaan gooien.

Hoe zit het eigenlijk met mensen die worden vastgehouden en hun naam niet willen geven? Worden die gewoon vastgehouden totdat ze hun naam toch zeggen, of laten ze die op een gegeven moment gewoon weer vrij?
Oud 03-03-2005, 18:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 03-03-2005 @ 18:09 :
Ik vind het niet zo gek dat het maagdenhuis door de politie ontruimt werd, maar ik vind het ronduit belachelijk dat elke student 75 euro boete gekregen heeft. Het is misschien niet de meest handige manier om te protesteren, maar om nou meteen met boetes te gaan gooien.

Gooien is het niet echt. Ze hebben ingebroken en hadden geen van allen een identiteitsbewijs bij zich.

Citaat:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die worden vastgehouden en hun naam niet willen geven? Worden die gewoon vastgehouden totdat ze hun naam toch zeggen, of laten ze die op een gegeven moment gewoon weer vrij?
Op dit moment is iedereen vrij, behalve twee oude bekenden van de politie die nog een straf moesten uitzitten.
Mensen zomaar vasthouden totdat je weet wie ze zijn is verboden, ook voor de politie.
Oud 03-03-2005, 22:25
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2005 @ 22:39 :
(...) met zijn waardeloze studie geschiedenis (...)
Simon studeert dat.
Oud 03-03-2005, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 03-03-2005 @ 23:25 :
Simon studeert dat.
Weet ik, ik heb zelf vrienden die geschiedenis studeren

Het is ook niet 'waardeloos' in de zin van absoluut onnuttig, ik bedoel het meer als 'de kans dat je er een goedbetalende baan mee vindt binnen korte tijd is niet erg groot'.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 23:03
professor2
professor2 is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2005 @ 23:53 :

Het is ook niet 'waardeloos' in de zin van absoluut onnuttig, ik bedoel het meer als 'de kans dat je er een goedbetalende baan mee vindt binnen korte tijd is niet erg groot'.
dat ligter toch aan hoe je afstudeerd en welke richting
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 00:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2005 @ 23:53 :

Ik denk ook niet dat mensen geschiedenis gaan studeren omdat ze zo graag een goedbetaalde baan willen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten