Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2005, 17:14
Frederike
Frederike is offline
ik vroeg me af wie Latijn, Grieks en KCV wel leuk vinden, het lijkt namelijk of er bij ons op school geen mensen zijn die het wel leuk vinden. (maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik met een stel kliertjes in de klas zit)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2005, 19:11
ecrivaine
ecrivaine is offline
Wat ik me nou altijd al afvraag; waarom ga je in vredesnaam naar een gymnasium als je Grieks/Latijn geen flikker aan vindt? Kan ik me best voorstellen hoor, dat mensen het saai vinden, maar wat doe je dan op een gymnasium?!
Over het algemeen vind ik Grieks leuk/interessant (latijn heb ik niet meer, en KCV volgend jaar pas). Door al dat huiswerk is het natuurlijk wel vervelend zo af en toe.... maar het interesseert me wel.
Vinden die die mensen bij jou op school klassieke talen echt zo vervelend, of balen ze alleen van het huiswerk (wat heel normaal is )?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:30
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
ik vind het super
Oud 01-03-2005, 21:37
Belgarath
Belgarath is offline
Je zou zeggen: dit is een drukbezocht topic dus er zijn veel mensen die het wel leuk vinden. Verder verwijs ik je naar "het grote ik heb nooit spijt gehad"-topic, daar vind je precies wat er zo leuk is. Oh ja, ik hield nooit zoveel van KCV, maar achteraf heb ik er wel veel aan gehad (al was het alleen maar dat ik op mijn laatste geschiedenistoets een 7,5 had zonder te leren ). Wat KCV (tenminste bij mij op school) zo vervelend maakt is dat er veel overlap is met grieks en latijn (en filosofie) en dat je soms wel erg lang bezig bent met bepaalde onderdelen. Ik geloof dat ik uiteindelijk wel 8 tragedies heb gelezen, een leesverslag, een toneelstuk en een PO heb gemaakt en dat alles voor het onderwerp tragedie. Nou dat kwam me uiteindelijk de strot wel uit eerlijk gezegd....

(Ja ik houd van zeuren )
Oud 02-03-2005, 15:31
Bernero
Bernero is offline
Ja ik vind het alledrie leuk

@ belgarath

Wtf heb jij allemaal moeten doen bij kcv Wij hebben alleen 3 toetsen moeten maken, een toneelstuk opvoeren, en 3 PO's
Oud 02-03-2005, 18:59
frater
frater is offline
Ja ik vind Latijn en Grieks leuk (daarom heb ik nu ook 6 talen, me 7e komt over 2 weken), maar KCV vind ik helemaal niks aan
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 20:04
Frederike
Frederike is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 01-03-2005 @ 20:11 :
Wat ik me nou altijd al afvraag; waarom ga je in vredesnaam naar een gymnasium als je Grieks/Latijn geen flikker aan vindt? Kan ik me best voorstellen hoor, dat mensen het saai vinden, maar wat doe je dan op een gymnasium?!
Over het algemeen vind ik Grieks leuk/interessant (latijn heb ik niet meer, en KCV volgend jaar pas). Door al dat huiswerk is het natuurlijk wel vervelend zo af en toe.... maar het interesseert me wel.
Vinden die die mensen bij jou op school klassieke talen echt zo vervelend, of balen ze alleen van het huiswerk (wat heel normaal is )?
Ik weet niet precies waarom ze het niet leuk vinden. misschien komt het inderdaad door het huiswerk. maar het kan ook door de leraar komen. ze krijgen namelijk nogal eens op hun donder, en terecht! maar ze schijnen er ook moeite mee te hebben dat het 'dode' talen zijn. zeggen ze zoiets van 'wat heb je daar nu nog aan als het toch niet meer gesproken wordt?' nou, dan heb jij wel gelijk als je zegt waarom ze dan voor een gymnasium hebben gekozen!!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 22:17
Verwijderd
In dat andere topic schreef ik al dat ik Grieks op zich niet zo bijster boeiend vind, maar omdat het veel heeft bijgedragen aan andere dingen het toch niet zo erg is dat ik het haat. Op dit moment vind ik er niets meer aan, de klas is wel leuk, maar voor de rest is het alleen maar vertalen, vertalen en nog eens vertalen. Dat komt me de strot uit.

KCV is een verhaal apart, enerzijds ben ik blij dat ik het heb omdat ik nu niet met dat afschuwelijk CKV zit opgezadeld. En daar mag ik blij om zijn als ik de verhalen van vrienden mag geloven, maar anderzijds zuigt KCV ook zwaar. Ik heb het altijd op een of ander kutuur waar ik meestal een tussenuur op moet wachten en als je dan geen donder uitvoert wordt je sympathie voor het vak niet bepaalt bevestigd. Met name dit jaar zitten we de hele tijd een paar achterlijke video's te kijken die in het Zweeds, Italiaans of het Swahili zijn (maar wel ondertiteld natuurlijk) en die video's stralen nou niet bepaald een enorme attractiviteit uit. Ze zijn meestal dodelijk saai. Het enige leuke onderdeel dat ik met KCV heb ik gehad is de beschouwing van de filosofie, dat kon me nog wel boeien, maar voor de rest had het wat mij betreft niet zo nodig gehoeven.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 14:55
Sketch
Sketch is offline
Ik vond KCV wel leuk. Maar dan vooral omdat we zo'n gave leraar hadden, en daarna zo'n gave lerares. Grieks vind ik wel ok, maar niet leuker dan bijvoorbeeld Frans.
Ik vind het trouwens wel jammer dat ik geen CKV had, architectuur en film schijnt heel leuk te zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 19:01
Kaaskopper
Kaaskopper is offline
Ik zit op een gymnasium, maar Latijn kan ik missen als kiespijn. Het zuigt ballen. Blij dat ik er volgend jaar vanaf ben.

Waarom dan gymnasium? Lekker elitair he
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 19:00
Sappie
Sappie is offline
Grieks en Latijn vind ik heel erg leuk
En KCV is een nare bijkomstigheid. Ik vind het zo stom dat KCV verplicht is als je gymnasium doet .
CKV lijkt me echt heel leuk met allemaal workshops enzo, maar KCV is bij ons heel stom
Oud 07-03-2005, 16:52
Kaaskopper
Kaaskopper is offline
Sorry hoor, maar het ontgaat mij nogal wat er nou zo vreselijk zou zijn aan KCV. Een beetje oudheidkunde met oude gebouwen... boeie echt? Maak er gewoon een feest van.
Oud 07-03-2005, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Kaaskopper schreef op 07-03-2005 @ 17:52 :
Sorry hoor, maar het ontgaat mij nogal wat er nou zo vreselijk zou zijn aan KCV. Een beetje oudheidkunde met oude gebouwen... boeie echt? Maak er gewoon een feest van.
Ik kan moeilijk een vak gaan leuk vinden als ik de indruk heb dat ik daar niets leer en dat ik daar alleen maar zit om een paar achterlijke video's te kijken en om aan de lopende band PO's te maken. Daar komt het bij mij op school op neer, een beetje oudheidkunde is prima, maar niet op de manier hoe ik het krijg.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 19:09
Sappie
Sappie is offline
Citaat:
Kaaskopper schreef op 07-03-2005 @ 17:52 :
Ik denk dat je alle kanten op kan met KCV. Het kan heel leuk zijn, maar ook saai en vervelend. En onze lerares werkt aardig naar het laatste punt toe. We zitten elke les anderhalf uur lang dia's te kijken die allemaal op elkaar lijken, en dan krijgen we er van dat saaie geouwehoer bij. De stof wordt gewoon op een hele saaie manier overgebracht. En als het je dan al niet zo heel erg boeit, wordt het dan helemaal vreselijk...
Oud 11-03-2005, 23:21
Kaaskopper
Kaaskopper is offline
Doet me denken aan hoe wij Engelse literatuur krijgen... walgelijk. 1 uur loopt de docent massaal te zwammen over de diepere betekenissen van gedichtjes. Ik haat gedichten sowieso, dus dat schiet niet echt op

Het mensie doet natuurlijk wel d'r best.
Oud 13-03-2005, 17:00
Sappie
Sappie is offline
Citaat:
Kaaskopper schreef op 12-03-2005 @ 00:21 :
Het mensie doet natuurlijk wel d'r best.
Pff ja, bij mij ook.. het is eigenlijk wel zielig, maar het is gewoon zoo saai .
Zo schrijft ze bijvoorbeeld alles wat ze gaat zeggen letterlijk op een papiertje, en dat gaat ze dan zitten oplezen. Ze hield een keer een preek, over dat het te onrustig was in de klas enzo, en dat had ze echt állemaal op dat papiertje staan. Zelfs dingen als 'pak je boek' enzo...
Ze is gewoon heel erg onzeker.. wel zielig, maarja ze maakt t er voor ons niet bepaald leuker op
Oud 13-03-2005, 17:04
Mindfields
Mindfields is offline
Heb 4 jaar Latijn gehad, maar laten vallen. Heb nu dus alleen Grieks en KCV; vind ze beiden wel leuk
Oud 14-03-2005, 16:18
Roosje
Roosje is offline
Latijn vind ik echt leuk, vond ik eerst ook nooit, maar na een half jaar ineens wel zoiets van: He! Dit is eigenlijk best leuk!

Met Grieks heb ik hetzelfde, 'k vond er eerst niks aan maar ik heb nu weer: He! Dit is eigenlijk best leuk!

KCV heb ik nog niet.
Oud 14-03-2005, 18:29
terror4life
terror4life is offline
Grieks heb ik niet, maar latijn vind ik best leuk. Voor KCV moeten wij ook lange stukken lezen en veel PO's maken, maar als je even een paar uurtjes hard doorwerkt is dat ook zo af. Verder vind ik KCV best leuk.
Oud 14-03-2005, 21:30
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Latijn vind ik nogal leuk, Grieks ook wel.. Maar daar zijn we dit jaar pas mee begonnen, dus kan ik verder nog niet echt een mening over vormen, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:06
Lindaa_o
Lindaa_o is offline
jah ik vind het wel leuk
vraag me niet waarom
ik vind het gewoon wel interessant
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 21:16
DJ JB
DJ JB is offline
Ik heb uiteindelijk Grieks gekozen en in 6V vind ik het nog steeds heel erg leuk. Niet het leukste eindexamenonderwerp (Herodotus), maar het zij zo.

Verder vind ik Grieks ook leuker dan Latijn, omdat Grieks veel meer mythologie heeft (strikt genomen heeft Latijn dat niet eens). Bovendien zijn die vreemde tekens ook heel geinig.
En op de een of andere manier vind ik Grieks ook makkelijker.

Zeker geen spijt van!!!
Oud 31-03-2005, 10:29
Nickymeis
Nickymeis is offline
ik zit op het gymnasium en ik vind latijn en griek eik best wel saai. Alleen met een gymnasium diploma heb je in de maatschappij nou eenmaal een streepje voor bij een baan zoeken etc. etc. dus voor dat voordeel wil ik best nog wel even dat latijn en griek de laatste jaren doorzetten.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 22:21
Silverchoice
Silverchoice is offline
Op het VWO vond ik Latijn en KCV leuk en nu achteraf vind ik het helemaal super. Zo veel extra leuke, handige dingen die je weet. Advies aan iedereen die het kan: doen Zeer goed voor je algemene ontwikkeling. [/propaganda]
Oud 01-04-2005, 17:57
Rooster
Rooster is offline
Is toch gewoon LOL?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2005, 19:22
Frederike
Frederike is offline
Citaat:
Sappie schreef op 13-03-2005 @ 18:00 :
Pff ja, bij mij ook.. het is eigenlijk wel zielig, maar het is gewoon zoo saai .
Zo schrijft ze bijvoorbeeld alles wat ze gaat zeggen letterlijk op een papiertje, en dat gaat ze dan zitten oplezen. Ze hield een keer een preek, over dat het te onrustig was in de klas enzo, en dat had ze echt állemaal op dat papiertje staan. Zelfs dingen als 'pak je boek' enzo...
Ze is gewoon heel erg onzeker.. wel zielig, maarja ze maakt t er voor ons niet bepaald leuker op
Dat is wel heel erg! Gelukkig heb ik niet zulke leraren, maar wel die gaan schelden als ze boos worden!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 20:03
Jelena
Jelena is offline
nja k heb het alle3 in mn profiel dus ja
Oud 01-04-2005, 20:54
Verwijderd
KCV is

Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 12:43
Rooster
Rooster is offline
Latijn, Grieks en KCV ZIJN leuk.
punt.
.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 16:04
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Rooster schreef op 05-04-2005 @ 13:43 :
Latijn, Grieks en KCV ZIJN leuk.
punt.
.

Inderdaad, maar het hangt van de leraar/lerares af of de leerlingen het ook leuk vinden
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 18:22
geriber
geriber is offline
ik heb geen grieks meer,
maar latijn en kcv wel.
en ja dat vind ik best leuk! toch interessant al die mythes en die grieks-romeinse oudheid? en latijn is een mooie taal (grieks ook, maar daar kan ik niet echt (meer) over meepraten)
Oud 09-04-2005, 16:47
Guissie
Guissie is offline
Ik heb KCV en ben blij dat ik geen CKV heb
Oud 09-04-2005, 16:55
xliselottex
xliselottex is offline
ik heb grieks en kcv, latijn heb ik laten vallen
latijn vond ik ook wel leuk, maar ook moeilijker, en al met al vond ik de griekse cultuur boeiender (maar latijn is en blijft wel oke )
grieks vond en vind ik dus nog steeds het leukste, ik heb sinds dit jaar een andere leraar, die eigenlijk al drie jaar met pensioen is en dus een ouwe rot in t vak is. hij geeft heel erg goed les, en aangezien we een miniklasje hebben waar nog bij komt dat een deel ervan er vaak niet is en ik dus soms in mn eentje les heb, krijgen we erg veel aandacht en dat helpt natuurlijk ook wel.
kcv vind ik ook leuk, heb is bij ons helemaaaaaal niet veel werk (bijna niks eigenlijk). soms wel po's maar die zijn alleen maar leuk, en bovendien gaan we over twee weekjes in het kader van kcv op romereis
allles is wel oke vind ik dus
Oud 13-04-2005, 20:57
Nietapparaat
Nietapparaat is offline
Zo wat is iedereen druk met KCV zeg!!! Alsjeblieft! Volgens mij heb ik vorig jaar nog geen 10 lessen gehad en dat jaar ervoor was het ook al niet veel soeps. in de 4e 2 repetities, maar even leren en dan een 9, en verder niks. Geen tragedies voorstellingen enz. Vorig jaar al net zo.

Naja, misschien kwam het ookwel doordat er in die klas een paar mensen zaten die het niet nuttig vonden en die sowieso niet kwamen of de boel een btje verpestten. De rest van de lessen ging niet door.

Latijn is wel toppie! Leuke klas en een fantastische leraar! Absoluut geen spijt dat ik het gehouden heb! Beste keus!! (en kcv was ook beter zo)
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 13:22
American*Dream
American*Dream is offline
KCV vond ik écht heel leuk, we hadden ook een superleuke lerares die met een hoop toneelspel door de stof heen wandelde. stond ze in dr eentje voor de klas een demonstratie trojaanse oorlog te geven ofso

Grieks heb ik t/m klas 4 gehad, von dik erg leuk, maar gewoon te moeilijk.
En Latijn vind ik nog steeds errug leuk :-) moet ook wel zeggen dat we een behoorlijke makkelijke eindexamenschrijver hebben dit jaar wat het geheel bemakkelijkt, maar het is leuk :-)
Oud 19-04-2005, 19:10
fractuur
fractuur is offline
KCV werd bij ons goed gegeven, gewoon degelijk onderwijs. Af en toe wat langdradig, maar er zaten ook leuke dingen tussen. Grieks heb ik twee jaar lang vervloekt, en ook Latijn is een tijdje mijn vervelendste vak geweest. Maar sinds een jaar of twee vind ik het heel erg leuk om te doen, en ben ik héél erg blij dat ik niet naar een vwo ben gegaan.
Sinds we schrijvers vertalen (halverwege de vierde) ben ik min of meer om.
Oud 20-04-2005, 20:07
Frederike
Frederike is offline
ik geloof dat de meeste mensen Latijn, Grieks en KCV wel leuk vinden. leuk om er ook eens iets positiefs over te horen!
Oud 22-04-2005, 22:46
thalia
thalia is offline
Ik heb er nog nooit spijt van gehad dat ik Latijn gekozen heb vijf jaar geleden. Het vak kcv zit bij ons ingewerkt in de lessen Latijn, al dan niet ongemerkt.
En om eerlijk te zijn, het is enkel nog om het Latijn dat ik naar school ga. Ik zit momenteel een beetje in een ik-ben-de-middelbare-school-beu-periode, maar ik wil er toch voor zorgen dat ik er op het einde van het jaar door ben zodat ik ook in mijn laatste jaar ook nog Latijn kan volgen.
Oud 24-04-2005, 12:45
me=pinda
me=pinda is offline
ik vind grieks hartstikke leuk, maar latijn, het komt me zo de strot uit!!! en dan die lerares, die staat aan een stuk door allerlei rijtjes uit dr kop op te dreunen, en dat moet je als arme derdeklassertjes allemaal maar snappen.... ik ga volgend jaar dan ook latijn laten vallen en lekker door met grieks. IK BEN LATIJN BEU!
Reageren

Regels voor berichten