Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2005, 00:26
Verwijderd
he hoi beste mensen ik had een vraagje aan jullie
( voor degenen die wel gelovig zijn )
stel als je tegen de duivel zegt van....neem mn ziel maar doe maar wat je er mee wilt....dan heb je eigelijk je ziel aan de duivel gegeven. Of is er dan nog een redding/verlossing/vergevenis te krijgen van de heer of jezus, omdat je er toch spijt van hebt, van wat je tegen de duivel zei?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2005, 06:18
Merg
Merg is offline
"Hem die tegen de Vader zondigt zal worden vergeven, Hem die tegen de Zoon zondigt zal worden vergeven, maar Hem die tegen de Heilige Geest zondigt, Hem is geen vergeving mogelijk."

Dat is een zin die me in het hoofd sprong. Uit het thomasevangelie maar goed. Anyways, ik zie ook niet hoe je daar je antwoord in moet vinden, het is sowieso een lastige vraag, maar goed. Ik denk dat het antwoord "nee" is.
Oud 04-03-2005, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Merg schreef op 04-03-2005 @ 07:18 :
"Hem die tegen de Vader zondigt zal worden vergeven, Hem die tegen de Zoon zondigt zal worden vergeven, maar Hem die tegen de Heilige Geest zondigt, Hem is geen vergeving mogelijk."

Dat is een zin die me in het hoofd sprong. Uit het thomasevangelie maar goed. Anyways, ik zie ook niet hoe je daar je antwoord in moet vinden, het is sowieso een lastige vraag, maar goed. Ik denk dat het antwoord "nee" is.

en als het antwoord nee is..nie raar bedoeld maarja heeft het dan nog nut om te leven? bedoel...ook al ben je een goed mens ofzow...als het antwoord nee is....ja kan je beter een einde aan maken want vergevenis komt er toch nie...lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 09:52
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
undertaker schreef op 04-03-2005 @ 10:01 :
en als het antwoord nee is..nie raar bedoeld maarja heeft het dan nog nut om te leven? bedoel...ook al ben je een goed mens ofzow...als het antwoord nee is....ja kan je beter een einde aan maken want vergevenis komt er toch nie...lijkt mij
1. Je kan een miljoen keer roepen 'duivel, neem m'n ziel maar' maar nog nooit is er een duiveltje verschenen dat heeft gezegd 'oke, dankjewel jongen', oftewel: jij kan nooit zeker weten dat de duivel jouw ziel ook echt heeft genomen.

2. Stel dat je dat dan toch zeker weet en je weet dat god je niet zal vergeven, dan is een einde eraan maken het slechtste wat je kan doen. Op het moment dat je doodgaat kom je in de hel, dat weet je dan zeker, dus de rest van je leven kan je juist nog alles doen wat je wil. Je hoeft niet meer te leven naar gods regels want je gaat toch gegarandeerd naar de hel, god is al z'n machtsmiddelen kwijt.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 04-03-2005 @ 10:52 :
1. Je kan een miljoen keer roepen 'duivel, neem m'n ziel maar' maar nog nooit is er een duiveltje verschenen dat heeft gezegd 'oke, dankjewel jongen', oftewel: jij kan nooit zeker weten dat de duivel jouw ziel ook echt heeft genomen.

2. Stel dat je dat dan toch zeker weet en je weet dat god je niet zal vergeven, dan is een einde eraan maken het slechtste wat je kan doen. Op het moment dat je doodgaat kom je in de hel, dat weet je dan zeker, dus de rest van je leven kan je juist nog alles doen wat je wil. Je hoeft niet meer te leven naar gods regels want je gaat toch gegarandeerd naar de hel, god is al z'n machtsmiddelen kwijt.

laat ik het anders zo zeggen...ik kan nie het hele verhaal uitleggen maar ok..kort verhaal...ik had altijd het gevoel of er iemand bij mewas..( geen fijn gevoel ) en ben er veel later achter gekomen dat het een demon was alleen ik wist nooit hoe die eruit zag..dus zei ik tegen de duivel van...als je mn zn gezicht laat zien dan mag je mn ziel hebben....en ik zag...dusja en nu?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 10:09
Merg
Merg is offline
Ga in een andere God geloven.
Oud 04-03-2005, 10:13
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
undertaker schreef op 04-03-2005 @ 11:05 :
laat ik het anders zo zeggen...ik kan nie het hele verhaal uitleggen maar ok..kort verhaal...ik had altijd het gevoel of er iemand bij mewas..( geen fijn gevoel ) en ben er veel later achter gekomen dat het een demon was alleen ik wist nooit hoe die eruit zag..dus zei ik tegen de duivel van...als je mn zn gezicht laat zien dan mag je mn ziel hebben....en ik zag...dusja en nu?
Ik raad je aan om je eens te laten onderzoeken door een psychiater of iets in die richting. Want jij zoekt een verklaring in het geloof maar het kan ook zijn dat je aan schizofrenie lijdt, of aan een andere psychische stoornis.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 04-03-2005 @ 11:13 :
Ik raad je aan om je eens te laten onderzoeken door een psychiater of iets in die richting. Want jij zoekt een verklaring in het geloof maar het kan ook zijn dat je aan schizofrenie lijdt, of aan een andere psychische stoornis.

en wat nou als ik zeg dat ik 100% weet dat ik gelijk heb?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 11:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
undertaker schreef op 04-03-2005 @ 11:17 :
Dan zeg ik je met 100% zekerheid dat het nooit meer voor komt als je vanaf nu van de LSD af blijft.
Oud 04-03-2005, 11:31
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
undertaker schreef op 04-03-2005 @ 11:17 :
Dan blijf ik bij m'n advies.

Alle informatie die je binnenkrijgt wordt verwerkt door je hersenen, je hersenen kunnen fouten maken, dus 100% zekerheid bestaat niet.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 04-03-2005 @ 12:31 :
Dan blijf ik bij m'n advies.

Alle informatie die je binnenkrijgt wordt verwerkt door je hersenen, je hersenen kunnen fouten maken, dus 100% zekerheid bestaat niet.

ok misschien heb je gelijk maar hoe weet ik dan zeker of ik nu nog te redden valt? hoe weet ik nu nog zeker dat er wel een vergevenis te krijgen is?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 12:30
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
undertaker schreef op 04-03-2005 @ 01:26 :
Of is er dan nog een redding/verlossing/vergevenis te krijgen van de heer of jezus, omdat je er toch spijt van hebt, van wat je tegen de duivel zei?
ja hoor (kijkt lief).

--> psychiatrie/onzin.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 13:14
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
undertaker schreef op 04-03-2005 @ 12:55 :
ok misschien heb je gelijk maar hoe weet ik dan zeker of ik nu nog te redden valt? hoe weet ik nu nog zeker dat er wel een vergevenis te krijgen is?
Neem contact op met een psychiater en vertel hem je verhaal. Als hij na onderzoek tot de conclusie komt dat je geen psychiatrische stoornis hebt maar dat dit echt gebeurd is kan je er met een theoloog ofzo over praten.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 04-03-2005 @ 14:14 :
Neem contact op met een psychiater en vertel hem je verhaal. Als hij na onderzoek tot de conclusie komt dat je geen psychiatrische stoornis hebt maar dat dit echt gebeurd is kan je er met een theoloog ofzo over praten.

sorry maar 1 vraag.....wat is een theoloog pcies?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 15:06
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
undertaker schreef op 04-03-2005 @ 15:00 :
sorry maar 1 vraag.....wat is een theoloog pcies?
iemand die godsdienst gestudeerd heeft
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 15:11
Verwijderd
ok thx
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 15:43
T_ID
T_ID is offline
Tja, het komt mischien bot over, maar visioenen zoals je ze beweerd worden waarschijnlijk veroorzaakt door een halucinatie.

Het is uberhaupt onwaarschijnlijk dat er goden bestaan, al helemaal goden zoals hedendaagse religies die voorstellen.

En los daarvan is het hele mythologische verhaal van demonen etc zo mogelijk nog onaannemelijker.

En (niet bedoeld om af te kraken), maar weet je zeker dat je je wel 100% voelde op dat moment? sommige dromen kunnen angstaanjagend echt zijn, en zaken als uitdroging of grote vermoeidheid geven ook soms aanleiding tot halucinaties.
Oud 04-03-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
stel als je tegen de duivel zegt van....neem mn ziel maar doe maar wat je er mee wilt....dan heb je eigelijk je ziel aan de duivel gegeven. Of is er dan nog een redding/verlossing/vergevenis te krijgen van de heer of jezus, omdat je er toch spijt van hebt, van wat je tegen de duivel zei?
Jezus kan je redden.
Hij kan je verlossen van elke kwade macht.
Als je gelooft in Hem en wat Hij heeft gedaan (aan het kruis is gestorven voor jou) zal Hij je redden want er zit ongelofelijk veel kracht in het bloed van Jezus die je kan verlossen van zonde, vloeken, kwade machten enz.

Jezus is sterker dan satan.
Als jij je beroept op Hem zal Hij je helpen, en als je je ziel hebt weggegeven (ik weet niet eens of dat wel mogelijk is..) neemt Jezus hem terug voor je. Uit liefde.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 16:46
RanC
RanC is offline
Is Jezus wel sterker dan Satan? Want hoewel hij wel voor onze Zonden gestorven is; mag hij wel Duizend Doden extra Sterven om onze huidge Zonden op te nemen.

Overigens dacht ik dat Bekeringspraatjes niet gewenst waren hier?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 16:51
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
rspct schreef op 04-03-2005 @ 17:41 :
Jezus kan je redden.
Hij kan je verlossen van elke kwade macht.
Als je gelooft in Hem en wat Hij heeft gedaan (aan het kruis is gestorven voor jou) zal Hij je redden want er zit ongelofelijk veel kracht in het bloed van Jezus die je kan verlossen van zonde, vloeken, kwade machten enz.

Jezus is sterker dan satan.
Als jij je beroept op Hem zal Hij je helpen, en als je je ziel hebt weggegeven (ik weet niet eens of dat wel mogelijk is..) neemt Jezus hem terug voor je. Uit liefde.
Ik word er ook ziek van, van die Christen Jehova's in het centrum van Rotterdam. Jezus dit, jezus dat. Dacht in het begin dat ze zaten te schelden. Ze hebben het alleen over Jezus. Je hoort bar weinig over God.
Oud 04-03-2005, 16:53
RanC
RanC is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 04-03-2005 @ 17:51 :
Ik word er ook ziek van, van die Christen Jehova's in het centrum van Rotterdam. Jezus dit, jezus dat. Dacht in het begin dat ze zaten te schelden. Ze hebben het alleen over Jezus. Je hoort bar weinig over God.
Jezus is dan ook de spil waar het Christendom om draait.
Verwijder Jezus en ta dá! Je hebt het Jodendom.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 17:13
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
RanC schreef op 04-03-2005 @ 17:53 :
Jezus is dan ook de spil waar het Christendom om draait.
Verwijder Jezus en ta dá! Je hebt het Jodendom.
In een geloof is altijd een profeet aanwezig, maar de verheerlijking van Christenen van Jezus is echt niet normaal. Hoe kan je nou een mens zien als een God als ik de driehoeksverhouding mag geloven?
Oud 04-03-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Dat kan niet, van God komen wij en naar hem gaan wij terug er kan geen sprake zijn van je ziel verkopen of weggeven.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 17:51
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 04-03-2005 @ 16:43 :

Het is uberhaupt onwaarschijnlijk dat er goden bestaan, al helemaal goden zoals hedendaagse religies die voorstellen.
Het zou je sieren als je dit soort flame gevoeligen uitspraken voortaan voor je hield. Want dat is geen feit zoals jij het presenteert
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:16
RanC
RanC is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-03-2005 @ 18:51 :
Het zou je sieren als je dit soort flame gevoeligen uitspraken voortaan voor je hield. Want dat is geen feit zoals jij het presenteert
Niettemin is het tegendeel óók niet bewezen.
En bij de groep die het wel moet bewijzen (de gelovigen) ligt de bewijslast...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2005, 19:26
Verwijderd
Niemand is verplicht om te geloven dat God bestaat. Waarom zouden we het moeten bewijzen?
Ik geloof in Allah (swt). Ik weet ook wat ik daarvoor moet doen. En waarvoor ik het doe. Wat heb ik er aan om anderen te overtuigen van mijn godsdenst? Niets!

Ik wil best discussieren over mijn godsdienst, alleen wel met iemand die de juiste intenties heeft. Ja, achter de juiste intenties kan ik niet komen, alleen Allah (swt) heeft daar zicht op. Maar ik kan wel vermoedens hebben.
Dit is dan ook de reden waarom ik niet altijd reageer in dat soort topic's.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:29
RanC
RanC is offline
Citaat:
S. schreef op 04-03-2005 @ 20:26 :
Niemand is verplicht om te geloven dat God bestaat. Waarom zouden we het moeten bewijzen?
Ik geloof in Allah (swt). Ik weet ook wat ik daarvoor moet doen. En waarvoor ik het doe. Wat heb ik er aan om anderen te overtuigen van mijn godsdenst? Niets!

Ik wil best discussieren over mijn godsdienst, alleen wel met iemand die de juiste intenties heeft. Ja, achter de juiste intenties kan ik niet komen, alleen Allah (swt) heeft daar zicht op. Maar ik kan wel vermoedens hebben.
Dit is dan ook de reden waarom ik niet altijd reageer in dat soort topic's.
Het probleem is dat discussieren over een onderwerp dat niet bewezen is, noch ooit bewezen zal worden, vrijwel onmogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 04-03-2005 @ 20:29 :
Het probleem is dat discussieren over een onderwerp dat niet bewezen is, noch ooit bewezen zal worden, vrijwel onmogelijk is.
Ik doe het haast dagelijks, maar wel met mensen die geen slechte bijbedoelingen hebben. Anders hoeft het van mij niet.

En wat doe jij op religie?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:37
RanC
RanC is offline
Citaat:
S. schreef op 04-03-2005 @ 20:34 :
Ik doe het haast dagelijks, maar wel met mensen die geen slechte bijbedoelingen hebben. Anders hoeft het van mij niet.

En wat doe jij op religie?
Ik heb ook geen slechte bedoelingen, maar ik heb tot zover elke religieuze discussie zinloos gevonden.

Ik ben teruggekeerd als de Messias uit mijn Ballingschap waar ik zelf voor heb gekozen. (m.a.w. Ik heb besloten een modelforummer te worden en weer terug te keren op Religie)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:40
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 04-03-2005 @ 20:37 :
Ik heb ook geen slechte bedoelingen, maar ik heb tot zover elke religieuze discussie zinloos gevonden.

Ik ben teruggekeerd als de Messias uit mijn Ballingschap waar ik zelf voor heb gekozen. (m.a.w. Ik heb besloten een modelforummer te worden en weer terug te keren op Religie)
Ok, dat mag je vinden. Maar als er serieuze vragen zijn, wil ik daar best antwoord op geven.

Oké, kans om forumbaas te worden, wordt zo groter
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 20:18
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 04-03-2005 @ 17:46 :

Overigens dacht ik dat Bekeringspraatjes niet gewenst waren hier?
hij vroeg iets aan gelovige mensen.
Ik heb enkel zijn vraag beantwoord.

Verder staat er niks van bekering in mijn post.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 20:22
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
RanC schreef op 04-03-2005 @ 20:29 :
Dat ligt eraan vanuit welk standpunt je begint te discussieren.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 21:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-03-2005 @ 18:51 :
Kan ik het helpen dat mensen zich vastklampen aan irrationele denkbeelden en vervolgens zich gedragen alsof ze de waarheid in pacht hebben.

Bovendien, als goden waarschijnlijk zijn, waarom slaagde je er in geen van de voorgaande discussies daarover dan in dat aannemelijk te maken?
Oud 05-03-2005, 10:18
cartman666
cartman666 is offline
oke, we gaan hier ook niet een klein beetje offtopic zeg..
die arme forummer heeft een demon (of waanbeeld) gezien, en jullie leuteren over de zin van religie-discussie's. Als je daar de zin niet van inziet heb je hier weinig te zoeken lijkt me toch? Nouja, hierbij de clicé zin: "PM of open een nieuw topic."

In het nieuwe testament staan genoegmensen die bezeten waren en die genezen werden. Dus in het geval van een demon zou ik gewoon volharden in geloof en vertrouwen op vergeving. (ik zie niet in hoe hij tegen de heiligegeest gezondigd zou hebben, dus hoe Merg daar op komt is mij tot dus ver een raadsel)

In het geval van een waanbeeld is het de vraag of je nog last hebt van die demon. Zo nee dan zou ik me verder niet druk maken en het houden op een eenmalig falen van je neurologisch systeem.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 11:14
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
laat ik het anders zo zeggen...ik kan nie het hele verhaal uitleggen maar ok
Waarom niet? Ik zou het heel graag willen weten.
Citaat:
ls je mn zn gezicht laat zien dan mag je mn ziel hebben....en ik zag...dusja en nu?
Kan je ( of mag je ) beschrijven wat je zag?

En natuurlijk moet je geen zelfmoord plegen Dat is volgens mij echt een rage bij satanisten. Een aantal jaren terug hadden ze in Turkije een meisje ontvoerd, dagenlang voor satan verkracht, en toen zichzelf en het meisje vermoord. En het waren mensen die aan de universiteit studeerden

ik zou verveling zoeken in andere zaken in het leven
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 20:38
see it
see it is offline
Citaat:
Zoals ik je verhaal lees zie ik dat je helemaal niet bij die duivel wil horen. Dus is er vergeving mogelijk. De zonde tegen de Heilige Geest die genoemd wordt is super heftig. Als je die begaat vraag je je niet eens af of je nog behouden kan worden. Dan wil je dat niet eens meer. Ik heb eens een boekje gelezen van een vrouw die sinds haar 3e jaar in de macht was van geesten en zich daar aan overgaf. Maar Jezus bleek sterker!

Reacties van ongelovigen kunnen achterwege gelaten worden want ik weet best dat je het niet gelooft. Wel jammer hoor dat je op zo'n manier hier gaat zitten discusieeren terwijl aan het begin toch duidelijk stond dat de vraag aan gelovigen werd gesteld...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 20:46
Reng
Reng is offline
Volgens de Bijbel waren er vroeger ook mensen die de duivel hadden. Zij hadden exact dezelfde symptomen als de mensen die nu epilepsie hadden. Hebben de mensen die nu epilepsie hadden een duivel in zich? Ik denk het niet.
Hadden de mensen die toen de duivel hadden gewoon epilepsie? Ik denk het wel.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 21:06
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Reng schreef op 07-03-2005 @ 21:46 :
Zij hadden exact dezelfde symptomen als de mensen die nu epilepsie hadden.
goh, ook al geneeskundigen in jezus tijd.

Komt overigens de vraag: wat wil je hiermee zeggen?
Jezus kon epilepsie genezen?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 23:29
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 04-03-2005 @ 18:42 :
Dat kan niet, van God komen wij en naar hem gaan wij terug er kan geen sprake zijn van je ziel verkopen of weggeven.
volgens jouw geloof. Volgns de bijbel kan je toch je ziel verkopen?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 23:39
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
deadlock schreef op 08-03-2005 @ 00:29 :
volgens jouw geloof. Volgns de bijbel kan je toch je ziel verkopen?
Volgens mij kon het via het geloof dat Makelville beleidt ook, maar ik kan het fout hebben. Ik meen dat er zoiets was, van dat de duivel op het moment dat je dood gaat/net dood bent, je zult snakken naar water, en je een hevige pijn zult ondervinden. De duivel komt dan naar je toe, en probeert je op het laatste moment nog te bekeren, door je een beker met water aan te bieden, als je hem zult accepteren, en je rug naar god zult keren.

Dit is ook een zekere mate van je ziel aan de duivel verkopen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 23:49
juno
juno is offline
Ik dacht toch echt dat dit soort van geloof bij de donkere middeleeuwen hoorde...

Luister, als je in God gelooft ben je volgens de heilsleer nooit verloren. Ik ben pas verloren, want ik geloof in God noch duivel.

Voor wie wel gelooft kan er van op aan dat God alles vergeeft, want dat is zijn vak. Als je maar berouw hebt, daar draait alles om. Berouw en vergiffenis.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 00:31
Reng
Reng is offline
Ja dat is de leukste interpretatie
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 01:39
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
see it schreef op 07-03-2005 @ 21:38 :
Reacties van ongelovigen kunnen achterwege gelaten worden want ik weet best dat je het niet gelooft. Wel jammer hoor dat je op zo'n manier hier gaat zitten discusieeren terwijl aan het begin toch duidelijk stond dat de vraag aan gelovigen werd gesteld...
Lijkt me dat hij zelf kan bepalen wat hij met de reacties doet en dat jij niet nodig bent om te vertellen dat ze achterwege kunnen worden gelaten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 07:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat bepaal ik zelf wel, dank u. Het [+] [-] beleid is met een reden afgeschoten, hetzelfde geld hiervoor, het is een dooddoener voor de discussie.

Bovendien is er vaak een prima medische uitleg voor visioenen, bezeten mensen, etc etc, dus kan ik er vraagtekens bij stellen of een inhoudelijke discussie over die dingen, als zijnde waar, wel terecht is.
Oud 08-03-2005, 10:35
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Als een echte zoon van Westerse opvoeding moet ik mij samen met mijn landgenoten houden aan een maatschappelijk acceptabel en ongelovig-rationeel wereldbeeld. Hierin zal ik mijn menselijke drang tot het helpen van anderen volgen.

Hieronder valt het helpen van mensen die problemen hebben met waanbeelden die zij als innerlijke duivels hebben benoemd, want een echte, rationele oplossing voor dit probleem valt niet te vinden in religie. Hiervoor zal iemand moeten worden geraadpleegd die zich heeft gespecialiseerd in de menselijke psyche. Hoewel geloof in een godachtige verschijning van het goede of het kwade een houvast biedt aan vele mensen, zal dit geen oplossing zijn.

Gaat heen en vermenigvuldigd u vooral niet, er zijn al genoeg mensen.
Oud 08-03-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
God kan je altijd vergeven. Toon berouw en vraag om vergiffenis. God is vergevingsgezind.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 23:09
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 08-03-2005 @ 00:49 :
Voor wie wel gelooft kan er van op aan dat God alles vergeeft, want dat is zijn vak. Als je maar berouw hebt, daar draait alles om. Berouw en vergiffenis.
Maar dat zijn jouw woorden uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 16:37
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Ja dat kan absoluut!
Bij God is alles en dan ook echt alles mogelijk. Zelfs al ben je de ergste satanist/heks geweest, toch kan je altijd nog bij hem komen. Ik heb verschillende getuigenissen gehoord van mensen die idd hun ziel aan de duivel gegeven hadden en later christen zijn geworden.
Oud 13-03-2005, 16:46
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
duivel is sterk, dus het is zonder Gods hulp haast onmogelijk om uit de banden van de satan los te komen, maar God helpt je. Zoals rspct zei: God is vele malen sterker dan de satan.

heb je btw een christelijke achtergrond?

Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 16:48.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:32
misskiss87
misskiss87 is offline
Citaat:
Hey,
Nou ik weet niet of je schizofreen bent of wat voor psychische aandoening dan ook hebt of dat je bezeten bent of wat dan ook, maar ik weet wel dat je hoe dan ook altijd bij God kan komen! Hij wacht altijd op je totdat je weer bij Hem terug komt. Het is nooit te laat en je kan nooit te slecht zijn. Hij houdt onvoorwaardleijk van je dus ga ervoor zou ik zeggen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten