Advertentie | |
|
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Het vers: "when you were dead, and He gave your life. Then He will cause you die and then restore you to life" wordt verder uitgelegd door het vers " They will say: Our Lord: You have made us die twice and you have made us live twice (40:11). Je was eerst slechts stof, voordat God jou gecreeerd had, en dit was de eerste dood. Dan bracht Hij jou tot leven door je te creeren, en dit was het eerste leven. Hij zal dan dat leven wegnemen en naar de graven sturen en dit is de tweede dood. Uiteindelijk zal Hij jou op laten opstaan op de Dag der Wederopstanding om het tweede leven te leven. Er zijn dan twee maal de dood en twee levens en geen reincarnatie. Citaat:
Citaat:
Wat de Sabianen betreft, hun zaak was een kwestie van discussie. Sommigen beschreven hen als mensen met de fitra ( pure natuur van de Islam) met geen specifieke religie om te volgen. Anderen zeiden dat de Sabianen diegenen waren die nooit bereikt waren door de boodschap van een profeet. Weer anderen zeiden dat zij mensen waren die zich van het Jodendom afgekeerd hadden om engelen en planeten te aanbidden. Ibn Taymiyya, een islamgeleerde van naam, wiens bewering het meest waarschijnlijke is, zei, zoals het in zijn boek de Confutation of the Logicians staat: " Harran was home to the Saebans. It had the temple of the first cause, temples of the first brain, the absolute soul, Jupiter, Mars, the Sun, as well as that of Venus, Mercury and the Moon. This was their religion before Christianity was known to them. When they knew of Christianity, some of them joined it while others remained non-believers using the site of the current Mosque of Damascus as their big worshipping temple pointed towards the north pole. There were two types of Saebans: (1) Unitarian orthodox (2) polytheist Saebans. It is the first type whom Allah commends in this verse for Allah rewards those who believe in Him and in the Last Day, and do righteous deeds." Citaat:
Citaat:
![]() De profeet, die het meeste keer wordt aangewend als voorbeeld in de Qu'ran, is de profeet Mozes (as). Naar Mozes' naam wordt gerefeerd in 34 verschillende Surahs ( hoofdstukken). De desbetreffende Surahs en verzen verschaffen gedetailleerde verslagen over de moeilijkheden met Farao, die begonnen in zijn kindertijd, het kwaadaardige optreden van zijn volk en zijn strijd in het overbrengen van de boodschap aan hun. Zijn onveranderlijke moed onder de meest strikte omstandigheden wordt gepresenteerd met de intentie om een voorbeeld voor mensen te zijn. Allah beschrijft de kinderen van Israel voor het hooghartig, koppig en arrogant zijn tegenover Zijn profeten en dat zijn alleen maar hun eigen verlangens volgden. Allah brengt ter sprake dat hij Mozes (as) voorzag met de Scripture oftewel de Torah; maar ze veranderden deze, overtraden zijn wetgeving en negeerden de inhoud ervan. Mozes (as) werd gevolgd door een reeks van profeten en boodschappers, die regeerden volgens de Torahs wetgeving, zoals het wordt genoemd in de verzen: Indeed, We did reveal the Torah wherein there was a guidance and a light, by which the prophets who surrendedto Allah judged ( 5:44) And assurdley We gave Moses the Scripture, and after him messenger after messenger. ( 2:87) en : Then We sent our messengers in succession ( 23:44). De laatste van deze boodschappers was Jezus (as), zoon van Maria (ra), die met een paar wetten kwam die tegengesteld waren aan die van de Torah. Om deze reden voorzag Allah hem tekenen en wonderen, zoals het opwekken van de doden, het creeren van een gedaante van een vogel en door erin te blazen deze een levende vogel werd. ( dit wonder staat merkwaardig genoeg ook in het Evangelie van Thomas, dat in 1945 opgegraven werd!), met de toestemming van Allah, kon Jezus (as) de zieken genezen en de toekomst weten. We gave Jesus, Son of Mary, the clear miracles ( to serve as proofsof Allah's sovereignty and strengthened him with the Holy Ghost ( the Angel Gabriel) . God ondersteunde Jezus (as) ook met de de aartsengel Gabriel om de oprecht van de boodschap waarmee Jezus (as) gezonden was te bevestigen. Het ongeloof van de kinderen van Israel in Jezus namdaarentgen toe. Hun afgunst en koppigheid vermeerderde, omdat zijn boodschap tegenstrijdig was aan bepaalde delen van de Torah. Hoe dan ook, ze mishandelden de boodschappers op de ergste manieren. In sommige profeten geloofden ze niet, anderen werden afgeslacht, alleen omdat de boodschappen niet pasten bij hun verlangens en omdat de boodschap verschilde van de Torah, die de Joden zelf overtraden. Daarom wordt er gezegd: whenever then an apostle came to you with that which your souls did not desire, you were insolent so you called some liars and some you slew. Laatst gewijzigd op 17-07-2002 om 22:23. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit, in tegenstelling tot wat sommigen menen. Die denken nog steeds dat het artikel 1 het belangrijkste artikel is. Maar dat is uiteraard niet zo. Zonder vrijheid van meningsuiting kan geen enkele echte democratie bestaan. Je moet immers vrij zijn om je mening te uiten, ook als die niet past in het gedachtengoed van anderen. Helaas is die vrijheid de afgelopen tientallen jaren flink geweld aangedaan door lieden met een bepaald gedachtengoed. Maar daar wil ik het niet over hebben. Deze draad gaat immers over uitspraken van mensen die een totaal andere cultuur hebben dan de onze. In het verre verleden zijn er mensen geweest die deze cultuur met trompetgeschal hebben binnengehaald Wij, de Nederlandse burgers, hebben dat allemaal laten gebeuren. We moeten nu dan ook niet zeuren als er opeens uitspraken door deze lieden worden gedaan die wij niet zo helemaal op prijs stellen. Eigen schuld, dikke bult. Hadden we maar eerder onze bek open moeten trekken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik begrijp die NMO ook niet. Soms kijk ik ernaar, en dan zijn er programma's over Arabie, en andere moslim landen, die heel informatief zijn. Tevens zag ik een programma over het ontstaan van de Islam. Daaruit blijk dat de Islam een mengeling is van het joden-, en christendom plus nog wat andere kleinere godsdiensten!!! Zo zijn er stukken uit de Koran gekopieerd vanuit de Bijbel (van Paulus dacht ik). Er wordt dus dezelfde god aangebeden alleen op verschillende manieren.
Dat was dus zeer leerzaam en verhelderend voor elke moslim die toen keek, maar daarna kwamen ineens van die verzen die je gaat geloven als je ze maar vaak genoeg herhaalt... en da's zeer jammer. REIE |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hebt gelijk. Ik had misschien mijn originele post op een positievere manier kunnen schrijven. |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn wel wat overeenkomsten tussen de Bijbel en Koran, maar veel zullen het er niet zijn,gezien de corruptie die plaatsgevonden heeft gedurende vele eeuwen in de Bijbel. Citaat:
Ik heb een boek gelezen van een Westerse schrijver die van mening was dat Mohamed de Quran zelf had bedacht, omdat hij erg intelligent was en dichterlijk en charismatisch en hij met iedereen goed overweg kon. En dat idee proefde ik helaas ook toen ik de film was aan het bekijken. En dat vond ik dus heel jammer. Laatst gewijzigd op 18-07-2002 om 20:50. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar God heeft wel een Quran geopenbaard, en ik baseer mijn argumenten op niets anders dan de Quran( en de logica ). |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit vers werd geopenbaard na de vraag van profeets vrouw Umm Salamah, die specifiek verzocht te weten waarom de Quran de vrouwen niet noemde. Het punt was dat je alle referenties in de Quran, die zich in het mannelijke geslacht voordoen, inclusief die refereren naar het hiernamaals, als gelijkwaardig toepasbaar zijn op het vrouwelijke geslacht. Het zou irritant en schoolmeesterachtig zijn om het elke keer weer in volle lengte uit te drukken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Stel nou dat we allemaal een berg beklimmen, iedere weg gaat naar boven, alleen sommigen via een andere weg dan de rest... Die wegen zijn dan toch ook juist, al vind je jouw weg de beste? [En weer is 'je' gewoon algemeen ![]()
|||
Citaat:
Maar christenen hebben toch geen andere goden? Er is maar 1 god. Er is 1 profeet (Jezus) en er zijn heiligen (en dit zijn geen goden en worden niet aanbeden, maar vereerd) Citaat:
Jullie volgen wel Mohammed boven Jezus. Waarom is dat? |
![]() |
||
Citaat:
Alsof het een mannenaangelegenheid is. Jammer dat sommige mensen dit ook zo zien ![]() |
![]() |
|
Effe tussendoor...misschien voor een beetje opheldering:
http://www.overgave.com/misverstande...icht_islam.htm
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-07-2002 om 23:28. |
![]() |
|
heilige drieeenheid van Vader, Zoon en Heilige Geest. Jezus als zoon van God. (Wie of wat is die heilige geest trouwens?). God zou zich volgens de Qor'aan (of hoe je t spellen wilt) niet vernederen om een aards kind te verwekken. Daarnaast zegt Jezus: Hij is uw en mijn heer, enz.
Verder zegt de Qor'aan ook iets in de trent van: Degene die In Alla gelooft en goede daden verricht komt in de hemel. Wat betreft de positie van vrouwen: vrouwen in de islam worden in zekere zin beschouwt als minder waard dan de mannen (kijk bijvoorbeeld naar de verdeling van erfenissen, en naar getuigen bij het uitlenen van geld. btw ik ben pas bij hoofdstuk 6, dus ik weet nog niet echt ales ervan
|
Waar denk je dat het volgende uitkomt?
"Oude mannen moeten nuchter zijn, waardig, bezadigd, gezond in het geloof, de liefde en de volharding. Oude vrouwen eveneens, priesterlijk in haar optreden, niet kwaadsprekend, niet verslaafd aan veel wijn, in het goede onderrichtende, zodat zij de jonge vrouwen opwekken man en kinderen lief te hebben, bezaidgd, kuis, huishoudelijk, goed en haar man onderdanig te zijn, opdat het woord Gods niet gelasterd worde." En dit dan: "God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid. De vrouw zeide tot Hem: Ik weet, dat de Messias komt, die Christus genoemd wordt; wanneer die komt, zal Hij ons alles verkondigen. Jezus zeide tot haar: Ik, die met u spreek, ben het. En daarop kwamen zijn discipelen en ware verbaasde, dat Hij met een vrouw in gesprek was, en toch zeide niemand: Wat zoekt Gij, of: Waarom spreekt Gij met haar?" Nou moe..... Weet je,.. ik heb het gevoel dat alle idioten er gewoon geen bal van begrijpen wat god bedoelt in het boek... dat blijkt ook hier wel uit. Hoe kan ik dan vertrouwen op dat boek dat door zulke idioten geschreven is "uit naam van"? Hoe kan ik erop vertrouwen dat het inderdaad zo is, zoals God het bedoelt heeft? |
![]() |
||
Citaat:
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
God is God. Jezus (as) is een profeet. De Heilige Geest is de aartsengel Gabriel. Er bestond helemaal geen drie-eenheid in het Christendom. Deze is pas in de 4de eeuw geintroduceerd. Citaat:
Dit is het moslimconcept van de geboorte van Jezus. Om een Jezus zonder een menselijke vader te creeren, hoeft God het alleen maar te willen. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar hoe weet je nu hoe je moet gedragen ten opzichte van dingen uit de moderne tijd? de huidige muziek, de huidige technologie, etc..? En er worden ook verschillende interpretaties gegeven aan de rol van de vrouw binnen de islam, bv.. Welke is nu de juiste? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
in de koran staat toch duidelijk dat vrouwen bij erfenissen minder krijgen dan mannen, en dat bij het uitlenen van geld 2 mannen of 1 man en twee vrouwen getuige moeten zijn.
|||
![]() |
Citaat:
Het uitwerken van moslimprincipes wordt ijtihad genoemd. Dit betekent moderne rede en oordeel gebruiken om tot de conclusie te komen dat het meest in overeenkomsting is met de geest van de Quran en de overleveringen. Citaat:
Vrouwen worden voornamelijk gezien als huisbewaarsters. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-07-2002 om 20:55. |
![]() |
|
![]() |
idd , je moet niet alles in de koran letterlijk nemen.
of geloof jij dat mensen uit zand zijn ontstaan en dat mensen met mieren kunnen praten en dat de aarde in twee dagen is gemaakt en nog een waslijsje met van zulk soort dingen ? koran is een product van eeuwen geleden en is door mohammed en zn vriendjes toen dr tijd gemaakt met de kennis die men toen had. Als mohammed en co nu had geleefd had de koran er heel anders uitgezien. Laatst gewijzigd op 23-07-2002 om 22:15. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europese Parlementsverkiezingen Lorelei | 488 | 19-07-2009 11:58 | |
De gevolgen van Fitna. Conoud1819 | 500 | 01-04-2008 21:55 | |
[CIDI & Ayaan Hirsi Ali] Naftaniel: 'Joden besnijden is geen leed' Gatara | 403 | 11-10-2004 08:36 |