Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2005, 18:53
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 28-02-2005 @ 16:03 :
Mijn strip is gister ( zondag) afgelopen. Nu wil ik woensdag er weer mee beginnen, dan ben ik zaterdag als mijn vriend komt niet ongesteld ( ik ben van plan om dit eenmalig te doen) vanaf woensdag begin ik weer met een nieuwe strip, mijn vraag: als ik zaterdag seks heb is het dan wel veilig? En geen kans op zwangerschap?
Mocht je het, ondanks dat dit eenmalig is , nog eens willen doen, slik dan gewoon de tweede strip erachteraan. Dit is een advies van mij persoonlijk, en ik weet niet hoe het precies zit, maar het lijkt mij persoonlijk beter voor je lichaam dan wel een stopweek houden waarin je niet ongesteld wordt..
Oud 01-03-2005, 09:34
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Konijn schreef op 28-02-2005 @ 19:53 :
Mocht je het, ondanks dat dit eenmalig is , nog eens willen doen, slik dan gewoon de tweede strip erachteraan. Dit is een advies van mij persoonlijk, en ik weet niet hoe het precies zit, maar het lijkt mij persoonlijk beter voor je lichaam dan wel een stopweek houden waarin je niet ongesteld wordt..
Niet om die reden, maar sowieso zou ik eerder een strip doorslikken om niet ongesteld te worden, dan gokken dat ik niet ongesteld word als ik eerder weer begin met slikken. Je lichaam begint namelijk vanaf dag 1 van de stopweek je menstruatie voor te bereiden, dacht ik. Het kan dus best zo zijn dat je toch ongesteld wordt, zelfs al begin je woensdag weer met slikken.
Oud 01-03-2005, 12:05
dead person
dead person is offline
Ik heb gister de moring-after-pil moeten halen en ze zeiden dat ik dan gewoon ook mn normale pil moest blijven doorslikken, dus was mijn vraag:
moet je als je je strip heb afgemaakt stoppen of doorslikken?
Oud 01-03-2005, 18:04
Vaj
Vaj is offline
Ik ben sinds kort nog maar twee dagen ongesteld, dan is mijn stopweek afgelopen en stopt de menstruatie gelijk. Voordat ik de pil ging slikken was ik 6-8 dagen ongesteld, best een verschil dus. En het wordt steeds korter, omdat het steeds langer duurt tijdens de stopweek voordat ik ongesteld wordt. Ik maak me er een beetje zorgen over.

De vraag is of dit heel erg vreemd is en of het kwaad kan?
Oud 01-03-2005, 18:38
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Vaj schreef op 01-03-2005 @ 19:04 :
Ik ben sinds kort nog maar twee dagen ongesteld, dan is mijn stopweek afgelopen en stopt de menstruatie gelijk. Voordat ik de pil ging slikken was ik 6-8 dagen ongesteld, best een verschil dus. En het wordt steeds korter, omdat het steeds langer duurt tijdens de stopweek voordat ik ongesteld wordt. Ik maak me er een beetje zorgen over.

De vraag is of dit heel erg vreemd is en of het kwaad kan?
Ik kreeg de pil voorgeschreven omdat ik zo lang en zwaar ongesteld was, dus het is juist normaal dat je wat korter ongesteld bent.
Of het normaal is dat het steeds langer duurt voor je ongesteld wordt, weet ik niet.
Oud 01-03-2005, 19:41
kissygirl
kissygirl is offline
heeej allemaal,

ok.. mijn probleem.. ik had een vriendje 2 mdn geleden waar k een soort of met onveilige seks heb gehad heeel erg dom.. maar aangezien te kort aan vitamine b heb en erg moe ben enzo heb ik de pil een maandje doorgeslikt.. nu ben k dus 2 mdn verder en k heb zaterdag de laatste pil geslikt en k ben nu nog neit ongesteld... dinsdag avond dus.. kan ik zwanger zijn? of kan de ongesteldheid nog komen?
en wat ik ook wle wil weten is hoe betrouwbaar is de pil?
Oud 02-03-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
kissygirl schreef op 01-03-2005 @ 20:41 :
heeej allemaal,

ok.. mijn probleem.. ik had een vriendje 2 mdn geleden waar k een soort of met onveilige seks heb gehad heeel erg dom.. maar aangezien te kort aan vitamine b heb en erg moe ben enzo heb ik de pil een maandje doorgeslikt.. nu ben k dus 2 mdn verder en k heb zaterdag de laatste pil geslikt en k ben nu nog neit ongesteld... dinsdag avond dus.. kan ik zwanger zijn? of kan de ongesteldheid nog komen?
Ik snap vrij weinig van je verhaal. Want je hebt de pil doorgeslikt en het toch onveilig gedaan? En ik vind dat je vreselijk irritant typt.
Oud 02-03-2005, 16:31
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
kissygirl schreef op 01-03-2005 @ 20:41 :
heeej allemaal,

Je hebt het over onveilige seks. Was dat zonder condoom of doordat je de pil niet naar behoren hebt geslikt?
Als je de pil in die 2 mnd niet bent vergeten en achter elkaar hebt doorgeslikt zonder pauzeweek kan je lichaam wat van slag zijn en de ongesteldheid later komen.
Bovendien vind ik 2,5 dag niet heel raar lang tussen laatste pil en ongesteldheid. Hoeveel dagen zit er normaliter tussen de laatste pil en dat je ongesteld wordt?

edit: LAAT MAAR
als je zelf topics aanmaakt...

Laatst gewijzigd op 02-03-2005 om 16:46.
Oud 02-03-2005, 16:54
Verwijderd
Even een vraag. Ik slik (al langere tijd) de Meliane pil, en nu weet ik niet of hij op dit moment betrouwbaar is en/of wanneer hij weer betrouwbaard word. Deze week (maandag 1e dag) ben ik begonnen aan een nieuw strip - en deze week heb ik hem iedere dag op tijd ingenomen - en de week daarvoor had ik dus stopweek. Maar de week dáárvoor heb ik de pil heel slecht / onregelmatig geslikt. Ik ben hem een aantal keer vergeten, en hem dus een aantal keer de volgende dag (soms 's morgens, soms 's avonds) pas geslikt.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is. Maar wat ik dus wil weten: Is de pil nu - op dit moment - veilig / betrouwbaar? En waarom wel/niet?
Oud 02-03-2005, 18:18
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ok, heb maar ff weinig tijd, dus kort berichtje:
Mijn vriendin slikt sinds een week de pil. Ze was ongesteld toen ze die ging slikken. Ze heeft hem gewoon iedere dag genomen. Nu is ze (8 dagen later) weer ongesteld...

Hoe kan dit??
Oud 02-03-2005, 19:27
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb ook even een vraag. Ik ben afgelopen week 2 dagen achter elkaar de pil vergeten te slikken en daar kwam ik gister achter. Toen heb ik de volgende pil (die voor die dag) maar genomen, maar ik kreeg vandaag dus een bloeding. Nu vraag ik me af of ik nu echt ongesteld ga worden, ook al heb ik gister nog een pil geslikt, of dat het maar bij 1 bloeding blijft..

Ik loop verder geen risico, maar ik ben gewoon bang dat ik nu echt ongesteld ga worden en dat kan ik dit weekend niet gebruiken.
Oud 02-03-2005, 21:46
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
Konijn schreef op 01-03-2005 @ 19:38 :
Ik kreeg de pil voorgeschreven omdat ik zo lang en zwaar ongesteld was, dus het is juist normaal dat je wat korter ongesteld bent.
Of het normaal is dat het steeds langer duurt voor je ongesteld wordt, weet ik niet.
Ik weet dat je door de pil een kortere menstruatie zou kunnen krijgen, maar twee dagen vind ik wel erg weinig als het eerst 6-8 dagen was, vandaar

Ik vraag het hier omdat ik het niets iets vind om mee naar de dokter te gaan want te weinig ongesteld zijn kan idd niet echt een probleem genoemd worden, maar het lijkt me een abnormale verandering.
Oud 02-03-2005, 22:48
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 02-03-2005 @ 20:27 :
Ik loop verder geen risico, maar ik ben gewoon bang dat ik nu echt ongesteld ga worden en dat kan ik dit weekend niet gebruiken.
Bij mij stopt de menstruatie altijd de dag nadat ik de pil 'weer' heb genomen, ook als ik een kortere stopweek heb.
Weet niet hoe dat officieel zit.
Oud 03-03-2005, 10:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 02-03-2005 @ 17:54 :
Even een vraag. Ik slik (al langere tijd) de Meliane pil, en nu weet ik niet of hij op dit moment betrouwbaar is en/of wanneer hij weer betrouwbaard word. Deze week (maandag 1e dag) ben ik begonnen aan een nieuw strip - en deze week heb ik hem iedere dag op tijd ingenomen - en de week daarvoor had ik dus stopweek. Maar de week dáárvoor heb ik de pil heel slecht / onregelmatig geslikt. Ik ben hem een aantal keer vergeten, en hem dus een aantal keer de volgende dag (soms 's morgens, soms 's avonds) pas geslikt.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is. Maar wat ik dus wil weten: Is de pil nu - op dit moment - veilig / betrouwbaar? En waarom wel/niet?
Ik zou ervan uit gaan dat je pil na deze strip weer veilig is dan zit je zeker goed. Het is moeilijk te zeggen of ie nu veilig is of niet omdat ik niet weet of je in je vorige strip op een goede manier verder gegaan ben nadat je die pillen vergeten was.
Oud 03-03-2005, 10:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 02-03-2005 @ 19:18 :
Ok, heb maar ff weinig tijd, dus kort berichtje:
Mijn vriendin slikt sinds een week de pil. Ze was ongesteld toen ze die ging slikken. Ze heeft hem gewoon iedere dag genomen. Nu is ze (8 dagen later) weer ongesteld...

Hoe kan dit??
Als ze pas kort de pil slikt kan het zijn dat ze weer ongesteld is geworden omdat haar lichaam nog aan de pil moet wennen. Geef haar lichaam drie maanden de tijd om te wennen. Als ze dan nog ongesteld wordt terwijl ze de pil slikt (dus buiten de stopweek om) ga dan terug naar de huisarts en vraag om een andere pil.
Oud 03-03-2005, 10:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 02-03-2005 @ 20:27 :
Ik heb ook even een vraag. Ik ben afgelopen week 2 dagen achter elkaar de pil vergeten te slikken en daar kwam ik gister achter. Toen heb ik de volgende pil (die voor die dag) maar genomen, maar ik kreeg vandaag dus een bloeding. Nu vraag ik me af of ik nu echt ongesteld ga worden, ook al heb ik gister nog een pil geslikt, of dat het maar bij 1 bloeding blijft..

Hoe lang duurt het normaal voor je ongesteld wordt nadat je je laatste pil geslikt hebt? Als je normaal ook al ongesteld wordt nadat je twee dagen geen pil geslikt hebt dan zou het goed kunnen dat je gewoon ongesteld wordt. Duurt het normaal langer dan hoeft dat niet perse. Als je nu gewoon verder gaat met het slikken van de pil dan heb je wel kans dat het korter duurt.
Oud 03-03-2005, 10:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gewoon even een vraagje uit nieuwsgierigheid:

Ik slik nu Yasmin maar ik heb heel lang microgynon geslikt en daar heb ik nog een aantal strippen van liggen. Als ik nu een keer een pil uit een reserve strip nodig heb en ik heb geen Yasmin meer, kan ik dan microgynon slikken of is dat dan onveilig?

Ik ben niet van plan om het uit te proberen maar ik ben gewoon nieuwsgierig of dit zou kunnen.
Oud 03-03-2005, 11:44
Missy1234567890
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-03-2005 @ 11:15 :
Hoe lang duurt het normaal voor je ongesteld wordt nadat je je laatste pil geslikt hebt? Als je normaal ook al ongesteld wordt nadat je twee dagen geen pil geslikt hebt dan zou het goed kunnen dat je gewoon ongesteld wordt. Duurt het normaal langer dan hoeft dat niet perse. Als je nu gewoon verder gaat met het slikken van de pil dan heb je wel kans dat het korter duurt.
Ik heb het nageteld en er zaten nu evenveel dagen tussen het moment van stoppen en ongesteld als normaal. Ik heb nu inmiddels weer 2 pillen geslikt, maar ik ben er over het denken nu toch maar helemaal te stoppen. Want straks stop ik op mijn normale moment (a.s. dinsdag) en dan zul je zien dat ik vrijdag weer ongesteld word, kan dit?

Beetje warrig verhaal geloof ik, maar ik weet nu even niet of ik nou moet door gaan of stoppen (na een ongeplande 'stopweek' van 2 dagen)
Oud 03-03-2005, 12:35
Konijn
Konijn is offline
Als je nu echt helemaal ongesteld wordt, kun je beter a.s. dinsdag gewoon doorgaan met je nieuwe strip en die helemaal slikken denk ik. Nu weer stoppen na twee pillen is niet handig, daar raakt je lichaam van in de war.
Nu is het voor je lichaa zeg maar een verkorte stopweek geweest.
Oud 03-03-2005, 16:27
LalaGurl
LalaGurl is offline
ik vraag me dus af.. als je aan de pil bent.. hoort je menstruatie toch korter te zijn? by my duurt ie nou al ongeveer een week.. en ik wil dat het morgen over is maar dat zal wel niet..
Oud 03-03-2005, 16:30
Verwijderd
Citaat:
LalaGurl schreef op 03-03-2005 @ 17:27 :
ik vraag me dus af.. als je aan de pil bent.. hoort je menstruatie toch korter te zijn? by my duurt ie nou al ongeveer een week.. en ik wil dat het morgen over is maar dat zal wel niet..
Als je nog maar kort aan de pil bent kan het heel goed dat het langer duurt en ook als je al langer aan de pil bent kan het best nog een week duren (doet het bij mij ook vaak). Zodra je na je stopweek de pil weer gaat slikken stopt het vaak redelijk snel (maar kan best ook een paar dagen nog duren dan), maar ook dat kan heel anders zijn als je nog maar kort aan de pil bent, dan moet je lichaam er nog aan wennen.
Oud 03-03-2005, 16:41
LalaGurl
LalaGurl is offline
ik ben dus gister al begonnen met een nieuwe strip.. ofneej vandaag.. 'k wil zo graag dat 't morgen over.. als me vriend komt.. iig zaterdag... mag ook
Oud 03-03-2005, 17:27
Verwijderd
Citaat:
LalaGurl schreef op 03-03-2005 @ 17:41 :
ik ben dus gister al begonnen met een nieuwe strip.. ofneej vandaag.. 'k wil zo graag dat 't morgen over.. als me vriend komt.. iig zaterdag... mag ook
Mja, wensen kan je altijd, maar of het ook gebeurd... Ik moest in het begin ook heel erg aan de pil wennen. Na drie of vier maanden had ik pas een vast en fijn ritme.
Oud 03-03-2005, 17:57
LalaGurl
LalaGurl is offline
jah maar ik heb dus gelezen dat in het begin je ongesteldheid erger word.. maar toch niet zo erg dat het langer duurt als een week.. dat is by my nog nooit zo geweest.. ook niet toen 'k nog nie aan de pil was (waar ik overigens mee ben begonnen omdat 'k zoo erg ongesteld was)
Oud 03-03-2005, 18:04
Missy1234567890
Citaat:
Konijn schreef op 03-03-2005 @ 13:35 :
Als je nu echt helemaal ongesteld wordt, kun je beter a.s. dinsdag gewoon doorgaan met je nieuwe strip en die helemaal slikken denk ik. Nu weer stoppen na twee pillen is niet handig, daar raakt je lichaam van in de war.
Nu is het voor je lichaa zeg maar een verkorte stopweek geweest.
Ja, ik denk dat ik dat maar ga doen, gewoon doorslikken, want anders ben ik geheid volgend weekend wéér ongesteld, niet handig. In elk geval bedankt voor je reactie!
Oud 03-03-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
LalaGurl schreef op 03-03-2005 @ 18:57 :
jah maar ik heb dus gelezen dat in het begin je ongesteldheid erger word.. maar toch niet zo erg dat het langer duurt als een week.. dat is by my nog nooit zo geweest.. ook niet toen 'k nog nie aan de pil was (waar ik overigens mee ben begonnen omdat 'k zoo erg ongesteld was)
Oh ja hoor, dat kan best de eerste paar strippen. Niet fijn, maar je lichaam moet er even aan wennen. Als je na drie strippen nog geen verandering merkt, kun je een zwaardere pil proberen (leg het probleem dan voor aan je huisarts). Maar meestal gaat zoiets na 3 of 4 maanden wel over hoor. (Ik ben na de eerste stip ook ruim een week ongesteld geweest, en ook best erg. Ik gebruikte toen alleen nog maar maandverband, dus dat was een feest Als je ze nog niet gebruikt, raad ik het je echt aan: gebruik tampons! Je voelt niets warms uit je lopen (sorry ) en je lekt ook veel minder snel door (ik gebruik op zware dagen altijd én een tampon én maandverband, lek ik helemaal nooit meer door). Als je ze al wel gebruikt; tanden op elkaar, je overleeft het wel )
Oud 04-03-2005, 08:47
LalaGurl
LalaGurl is offline
ik snap er echt nix van.. ik had 't dus met me vriendin over de pil... en ze zei zo jah als je net begint met de pil dan ben je eerst een maand ongesteld.. ofzo.. maar dat kan toch helemaal niet??
Oud 04-03-2005, 08:57
dead person
dead person is offline
nog een keer mijn vraag, want hij was niet beantwoord

Ik heb van de week de moring-after-pil moeten halen en ze zeiden dat ik dan gewoon ook mn normale pil moest blijven doorslikken, dus was mijn vraag:
Oud 04-03-2005, 09:40
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
LalaGurl schreef op 04-03-2005 @ 09:47 :
ik snap er echt nix van.. ik had 't dus met me vriendin over de pil... en ze zei zo jah als je net begint met de pil dan ben je eerst een maand ongesteld.. ofzo.. maar dat kan toch helemaal niet??
Dat kan omdat je lichaam aan de pil moet wennen, een vriendin van mij heeft dit ook gehad. Maar volgens mij gebeurd dat niet zo vaak.
Oud 04-03-2005, 10:59
Verwijderd
Citaat:
dead person schreef op 04-03-2005 @ 09:57 :
nog een keer mijn vraag, want hij was niet beantwoord

Ik heb van de week de moring-after-pil moeten halen en ze zeiden dat ik dan gewoon ook mn normale pil moest blijven doorslikken, dus was mijn vraag:
Als je hem normaal moest blijven slikken, dan neem ik aan dat je na een strip een stopweek neemt van maximaal 7 dagen en daarna weer met een nieuwe strip begint.
Oud 04-03-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
LalaGurl schreef op 03-03-2005 @ 18:57 :
Zoals ik al zei: een week is helemaal niet zo vreselijk lang. Niet als je de pil al langer slikt en zeker niet als je hem nog maar kort slikt.

Een maand ongesteld zijn lijkt me wat overdreven, 't kan natuurlijk wel, maar dat is iig niet iets standaards waar iedereen die met de pil begint last van heeft.
Oud 05-03-2005, 18:14
Love my boy!
Love my boy! is offline
De pil werkt toch ook wel gewoon in de stopweek? Dus als je dan sex hebt,je niet zwanger wordt?
Oud 06-03-2005, 10:25
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Love my boy! schreef op 05-03-2005 @ 19:14 :
De pil werkt toch ook wel gewoon in de stopweek? Dus als je dan sex hebt,je niet zwanger wordt?
Nope, dan word je niet zwanger.
Oud 07-03-2005, 13:36
tommygirll
tommygirll is offline
Heey, Ik ben sinds een week aan de pil, microgynon 30. Nu ben ik deze hele week al een beetje misselijk en heb rugpijn. Zou dit zo blijven of komt het omdat mn lichaam gewoon nog aan de pil moet wennen? Heeft iemand ervaring met bijwerkingen van deze pil? Ook slik ik nu altijd s'ochtends de pil. Ik zou hem voortaan liever savonds innemen omdat ik dan overdag misschien geen last meer heb van misselijkheid. Kan ik de pil vanaf nu gewoon savonds innemen of is ie dan niet meer veilig?
Oud 07-03-2005, 13:43
Verwijderd
Citaat:
tommygirll schreef op 07-03-2005 @ 14:36 :
Heey, Ik ben sinds een week aan de pil, microgynon 30. Nu ben ik deze hele week al een beetje misselijk en heb rugpijn. Zou dit zo blijven of komt het omdat mn lichaam gewoon nog aan de pil moet wennen? Heeft iemand ervaring met bijwerkingen van deze pil? Ook slik ik nu altijd s'ochtends de pil. Ik zou hem voortaan liever savonds innemen omdat ik dan overdag misschien geen last meer heb van misselijkheid. Kan ik de pil vanaf nu gewoon savonds innemen of is ie dan niet meer veilig?
Het kan goed zijn dat het komt doordat je nog moet wennen. Als je er na 3 pilstrippen nog steeds last van hebt, dan kan het zijn dat je gewoon niet goed tegen microgynon kan.
Veel mensen gebruiken microgynon 30; ik heb zelf geen last van bijwerkingen, maar mijn zus kreeg er hoofdpijn van, ze is toen een andere gaan gebruiken.
Om veilig te blijven, mag er maximaal 36 uur tussen 2 pillen zitten. Als je 'm nu om 7 uur 's ochtends neemt, kun je dus niet zomaar overstappen op 10 uur 's avonds, want dan zit er 39 uur tussen. Wel kun je bijvoorbeeld op dag 1 om 7 uur 's ochtends slikken, op dag 2 om 1 uur 's middags en op dag 3 om 10 uur 's avonds, bijvoorbeeld.
Oud 07-03-2005, 16:50
Maija
Maija is offline
Wat gebeurd er als je een te zware pil hebt? wat zijn de klachten als je een te zware pil heb?
Oud 07-03-2005, 16:50
Verwijderd
ik heb laatst voor de zekerheid de morning afterpil genomen,
maar ik wil de gewone pil gaan gebruiken, me moeder heeft al een afspraak gemaakt met de dokter.
ik wil het niet aan haar vertellen dat ik zo'n pil had gehaalt.
maar in de bijsluiter staat dat je het pas na je ongesteldheid kan innemen, moet ik dan gewoon wachten??? of waneer moet je beginnen dan met de pil slikken, in welke piriode van de maand
grjes, ikke.
Oud 07-03-2005, 18:08
Buffy
Buffy is offline
ik wil graag even jullie mening.

in januari had ik blaasontsteking en heb daarvoor een medicijn gehad die peniciline als hulpstof had. omdat er niet bijstond dat het een wisselwerking kon veroorzaken met mn pil; heb ik voor de zekerheid nog een maandje (bijna 3 weken tot en met mn stopweek) met condoom gevreeen.

vorige week zaterdag begon ik met mn nieuwe strip en die dag werd ik ook wat grieperig. ik ben niet zo ziek geweest dat ik moest overgeven of diarree had, maar hoestte wel heel erg (slijm enzo). ik heb zo een paar dagen wat rondgelopen, maar nu ben ik bang dat mijn pil haar werk niet goed heeft kunnen doen vanwege dat grieperige gevoel. voor mijn gevoel heb ik mn pil niet opgehoest ofzo.

is het zo dat een grieperig gevoel de werking van de pil kan beinvloeden?

thanx!

liefs Buffy
Oud 07-03-2005, 18:15
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Buffy schreef op 07-03-2005 @ 19:08 :
ik wil graag even jullie mening.

in januari had ik blaasontsteking en heb daarvoor een medicijn gehad die peniciline als hulpstof had. omdat er niet bijstond dat het een wisselwerking kon veroorzaken met mn pil; heb ik voor de zekerheid nog een maandje (bijna 3 weken tot en met mn stopweek) met condoom gevreeen.

vorige week zaterdag begon ik met mn nieuwe strip en die dag werd ik ook wat grieperig. ik ben niet zo ziek geweest dat ik moest overgeven of diarree had, maar hoestte wel heel erg (slijm enzo). ik heb zo een paar dagen wat rondgelopen, maar nu ben ik bang dat mijn pil haar werk niet goed heeft kunnen doen vanwege dat grieperige gevoel. voor mijn gevoel heb ik mn pil niet opgehoest ofzo.

is het zo dat een grieperig gevoel de werking van de pil kan beinvloeden?

thanx!

liefs Buffy
de pil blijft gewoon werken als je griep hebt (tenzij je diarree hebt of moet overgeven). je kunt de pil niet ophoesten, als je hoest komt er slijm los uit je longen, niet uit je maag.
Oud 07-03-2005, 18:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Maija schreef op 07-03-2005 @ 17:50 :
Wat gebeurd er als je een te zware pil hebt? wat zijn de klachten als je een te zware pil heb?
Bij een te zware pil heb je meestal veel last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, stemmingswisselingen, misselijkheid, minder zin in seks enz. Gewoon de bijwerkingen die in je bijsluiter staan.
Oud 07-03-2005, 18:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 07-03-2005 @ 17:50 :
ik heb laatst voor de zekerheid de morning afterpil genomen,
maar ik wil de gewone pil gaan gebruiken, me moeder heeft al een afspraak gemaakt met de dokter.
ik wil het niet aan haar vertellen dat ik zo'n pil had gehaalt.
maar in de bijsluiter staat dat je het pas na je ongesteldheid kan innemen, moet ik dan gewoon wachten??? of waneer moet je beginnen dan met de pil slikken, in welke piriode van de maand
grjes, ikke.
Je kan op iedere dag van je cyclus beginnen met slikken maar als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint ben je pas bij de volgende strip beschermt tegen zwangerschap. Als je begint op de eerste dag van je menstruatie dan ben je wel direct beschermt.

Je kan natuurlijk wel nu al naar de dokter gaan en de pil halen en die pas gaan slikken als je ongesteld wordt.
Oud 07-03-2005, 19:50
Verwijderd
m'n vriendje heeft nu nog die bijsluiter van die morning after pil, en die zei dat je het pas nadat je ongesteldheid de pil mag slikken, maarik kijk het wel ff door als hij woensdag hier is.
maar m'n moeder heeft dus een afspraak gemaakt met de dokter, dus ik zei zo van: ja kwil het pas na me ongesteldheid inslikken, dus ik ga het er niet vertellen dus vandaar.
de vraag waneer ik het kan slikken.
Oud 07-03-2005, 19:56
Verwijderd
dat heeft Daantje toch al gezegd?
Je kunt hoe dan ook nu naar de dokter om om de pil te vragen, en dan naar de aoptheek om 'm te halen, en dan kun je als je wil nog maanden wachten voor je daadwerkelijk gaat slikken.

Als je op de 1e dag dat je ongesteld bent, de eerste pil slikt, ben je meteen veilig tegen zwangerschap.
Als je op de 2e, 3e, 4e of 5e dag dat je ongesteld bent begint, ben je na 7 dagen veilig tegen zwangerschap.
Als je op een andere dag begint, ben je na 28 dagen veilig.

Je kunt beter naar de dokter gaan en de pil bij de apotheek halen vóór je ongesteld wordt, want als je dat allemaal nog op die ene dag moet regelen krijg je wel heel veel haast . Je kunt hem dan beter alvast in huis hebben, en dan wachten tot je ongesteld bent.
Oud 07-03-2005, 20:02
Verwijderd
jaahaaa i kweet MAAAR
is het niet gevaarlijk om de pil te slikken als je een morning after pil hebt geslikt?
Oud 07-03-2005, 20:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 07-03-2005 @ 21:02 :
jaahaaa i kweet MAAAR
is het niet gevaarlijk om de pil te slikken als je een morning after pil hebt geslikt?
Waarom zou dat gevaarlijk zijn?
Oud 08-03-2005, 16:40
Verwijderd
ik weet nit staat in de bijsluiter.
Oud 08-03-2005, 16:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 08-03-2005 @ 17:40 :
ik weet nit staat in de bijsluiter.
Ik zou als ik jou was naar de dokter gaan om een recept en dan of aan je huisarts vragen wanneer je moet beginnen met slikken of het vragen bij de apotheek wanneer je je pil ophaalt. Dat lijkt me in dit geval het verstandigste.
Oud 08-03-2005, 19:29
Verwijderd
me vreindje had het verkeerd gelezen ik leest het morgen nog wel door dan is die bij me, hij heeft er nietzoveel verstand van haha want nu zegt ie weer dat je het op de 1e dag kan slikken van je menstruatie.
nou ik zie het wel
Oud 08-03-2005, 20:11
Verwijderd
nog een vraagje: kunnen je borsten opgezet zijn door de morning after pill. ik voel namelijk een soort bobbel ofzo beetje hard, het doet niet ijn als ik er op druk.
k heb ook soms steken net onder mijn borsten en dan voel ik dat gelijk door in mijn schouder. een steek. maar dat had ik al voor die morning after pil. weet iemand wat dat is?
groetjes ik.
Oud 08-03-2005, 20:25
sjlot
sjlot is offline
hej hallo ik begin over 2 weken met de pil...maar ik kan nergens in de bijsluiter vinden vanaf wanneer je dan pas beschermd bent tegen zwangerschap, is dat pas na een week of 2? of al meteen de eerste dag?
Topic gesloten

Regels voor berichten