![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast zei ik dat, omdat als god alwetend is mensen zeggen dat de toekomst vast ligt, dus dan is bidden zinloos. Tenzij dat God weer weet dat je gaat bidden ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo is ook het internet. Een enorme chaos vol met rotzooi, maar hier er daar vind je nog iets bruikbaars. Hanteer het middel van de scepsis dus met grote regelmaat! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
In de bijbel word al het tegendeel bewezen, doordat god spijt krijgt na de zondevloed, en spijt krijgt dat hij Saul koning maakt. Maar even daarnaast: Ik kan me er wel in vinden dat bidden (en naar de kerk gaan) een manier is om dichter bij god te komen (O_o) Ikzelf ben wel eens benieuwd naar het hele verhaal (niet alleen de zondagschool verhaaltjes) en ben eens in de bijbel gaan lezen (ben nu op pagina 350) en dat is soms toch wel even schrikken. Er staat letterlijk dat Homo's doodgemaakt moeten worden en alle volken in Kanaan (=Isreal) vernietigd moeten worden (vrouwen, kinderen, bejaarden etc inclusief). Ik vind het erg opvallend dat ik er nog niets heb gelezen over de hemel/hel zelf.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Leviticus 18:22 Niemand van jullie mag als man liggen bij een andere man zoals bij een vrouw; je zou jezelf immers in hoge mate onrein maken. Leviticus 18:29 wie van jullie toch een van deze hoogst onreine dingen doet moet uit de gemeenschap worden gestoten. Leviticus 20:13 Wanneer iemand als man ligt bij een andere man zoals bij een vrouw, dan hebben beide zich in hoge mate onrein gemaakt. Zij moeten onherroepelijk ter dood gebracht worden; zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten.
|
Verwijderd
|
Leviticus 20:13
It's disgusting for men to have sex with one another, and those who do will be put to death, just as they deserve. Er staat 'will be', niet 'must be'. Heksen: Exodus 22:17 Death is the punishment for witchcraft. Helaas hebben ze op www.biblija.net nu de Engelse vertaling van 1999 neergezet. De oude vertaling sprak nog van het volgende: 'You shall not allow a sorceress to live'. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Overig kan http://www.religioustolerance.org/hom_bibh3.htm ook wel eens interesant zijn te bekijken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
in de statenvertaling is het exodus 22:18 De toveres zult gij niet laten leven. in de nbv is het exodus 22:17 Een tovenares mag niet in leven blijven. verschil in versnummer ![]() Ik kan overigens donderdag pas weer grondteksten bekijken. tot die tijd moet ik het ook doen met de engelse en nederlandse vertalingen. |
![]() |
||
Citaat:
@juno, de statenvertaling kent iig ook de kanttekeningen, een groot aantal aantekeningen bij de vertaling, met mogelijke andere vertalingen, verklaringen en uitleg. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De enige manier om te geloven is eigenlijk door religie aan de kant te zetten en te kijken wat er uit jezelf komt. Pas dan ben je wie je echt bent. Dat is trouwens ook de enige manier om niet-te-geloven. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |