Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2005, 20:50
Trinity
Trinity is offline
Ben laatst tot deze conclusie gekomen. Als je als vrouw veel aandacht krijgt van een man/mannen, dan komen daar vanzelf andere mannen op af: sterker nog het trekt ze aan.

Is dit een soort van haantjesgedrag, of meer de beredenering: " als andere mannen haar leuk vinden moet ze wel leuk zijn."

Ik ben een hele lange tijd vrijgezel geweest zonder enige mannelijke aandacht dan ook, maar nu ik een paar goede mannelijke vrienden heb, en ook een vriend waar ik het bed mee deel, willen ze ineens allemaal mij voor zichzelf winnen.

typisch: de manier om aan een man te komen, is dus: een man hebben

Ben ik de enige, of herkennen meer meisjes dit fenomeen?
Oud 06-03-2005, 20:51
Severus
Severus is offline
Interessant topic.....
Oud 06-03-2005, 21:04
Methuselah
Methuselah is offline
Ik in elk geval niet, integendeel, dergelijke concurrentie schrikt me denk ik af, door 'n laag zelfbeeld.

Maar over 't algemeen gaat dat ook op voor vrouwen hoor, zie veel vaker venten die niet vrijgezel zijn aantrek hebben, dan dezelfde venten die wél vrijgezel zijn.
Oud 06-03-2005, 21:09
DG
DG is offline
Dat hangt af van de man/vrouw in kwestie,

sommige mannen/vrouwen vinden het nou eenmaal geil om andere mannen/vrouwen die bezet zijn, voor zich te winnen
Oud 06-03-2005, 21:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik word altijd verliefd op bezette vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 21:26
Verwijderd
Ja, daar zit misschien best wat in. Al heb ik nu ik vrijgezel ben juist veel meer aandacht dan toen ik bezet was, maar ik toen ook zonder mijn vriend uit en was denk ik in het geheel een stuk afstandelijker dan nu.

Er is toevallig nu een situatie waarin een jongen ineens achter me aanzat waarna een goede vriend van hem die ook al lange tijd op diezelfde plek kom waar ik toen ook al altijd was, me ineens ook ziet staan en om me heen hangt. Al moet ik zeggen dat ik dát dan weer voor geen meter vertrouw, want je gaat toch niet als twee beste vrienden samen je op één meisje richten? Er zit vast iets smerigs achter.

Ikzelf ben in ieder geval nog nooit achter iemand aangegaan die al bezet was, maar dat kan ook toeval zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 21:28
Sade
Sade is offline
Ik denk ook dat dat waar is. Jammer dat het helaas op dit moment niet lijkt te werken op mijn vriend
Oud 06-03-2005, 22:28
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ja, dat heb ik inderdaad ook. daardoor heb ik ook juist mijn vriend leren kennen!
Oud 06-03-2005, 22:31
Verwijderd
Ik ken het zelf eigenlijk niet. Vaak valt mij als eerste een meisje/vrouw op en daarna pas vrienden van mij. Als het al zo is dan komt dat omdat ik makkelijker aandacht schenk aan vrouwelijke vrienden dan aan vriendin-materiaal.

Met vrouwen is het nog erger btw. Die doen het eigenlijk niet meer om de man maar meer om de concurrentie. Dat zie je in tv-programma's als 'outback jack' terugkomen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 22:36
Warsocket
Warsocket is offline
Nee
dat versier ik wel een ander ofzo

met zoveel concurrentie is het teveel moeite

(of ik moest haar van tevoren al heel leuk vinden, maar dat heeft dan niks met de concurrrentie te maken)
Oud 07-03-2005, 11:21
punxnotdead
punxnotdead is offline
Dat zou mij ook juist afschrikken
Oud 07-03-2005, 11:30
yapo
yapo is offline
Is me eerlijk gezegd nooit opgevallen. Ikzelf heb eerder interesse in een vrij(gezellig) meisje
Oud 07-03-2005, 11:43
Wuotan
Wuotan is offline
Natuurlijk; echte mannen houden van een beetje competitie.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
punxnotdead schreef op 07-03-2005 @ 12:21 :
Dat zou mij ook juist afschrikken
Dat denk ik ook. Kijk, sommigen zullen er dan extra voor gaan ofzo, maar wat is er interessant aan een meisje wat een vriend heeft? Die is dan toch eerder onbereikbaar? Of zie ik dat nu verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 12:30
pyres
pyres is offline
mij zou het in eerste instantie ook afschrikken maar als ik die jongen echt leuk vind, dan laat ik dat merken ook

maar goed
jongens nemen meer initiatief als er concurrentie is

*ervaring meeheeft*
Oud 07-03-2005, 12:34
Verwijderd
Ik zit net te denken: misschien is t niet zozeer het willen krijgen van het meisje/de jongen?

Als ik bv weet dat een jongen die ik leuk vind een vriendin heeft zal ik daar niet in willen stoken. Daarnaast voel ik me dan wel zeg maar vrijer om iets losser te zijn in het contact. Dus een knuffel meer, een kus op de wang meer, net iets meer contact etc, want ik weet toch: hij heeft een vriendin, dus er zal niets gebeuren..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 12:46
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Duh, als een ander iets heeft en blij daarmee is wil jij dat ook. Dat geldt voor bijna alles, je had het bijvoorbeeld vroeger met speelgoed ook.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 12:53
Drlove
Drlove is offline
zelfde geldt voor vrouwen. Als een man een vriendin heeft, flirten ze ook veel meer met hem. Denk dat je iets anders overkomt op anderen als je een vriend/in hebt.
Oud 07-03-2005, 13:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 07-03-2005 @ 13:46 :
Duh, als een ander iets heeft en blij daarmee is wil jij dat ook. Dat geldt voor bijna alles, je had het bijvoorbeeld vroeger met speelgoed ook.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 13:25
Shitonya
Shitonya is offline
stelling klopt wel. Hoe meer mensen het mensding willen, des te meer concurentie gevolgd door meer en meer mannen/vrouwen die het seksobject voor zich willen winnen. Als er honing (concurentie) kleeft, dan komen er steeds meer wespen (mensen) op af. Dat is gewoon de natuur
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 13:34
waves
waves is offline
klopt wel. het kan ook zijn dat je uitstraling verandert doordat je een vriend/vriendin hebt. dat ze je daardoor aantrekkelijker vinden ofzo?
Oud 07-03-2005, 13:37
Verwijderd
Zodra ze in de gaten hebben dat ze concurrentie hebben beseffen ze ineens dat ze 'toch wel leuk is'. Dan komen ze van hun luie reten af en doen ze zelf iets. Wanneer er toch geen kapers op de kust zijn kun je rustig achterover leunen en wachten tot ze naar jou toekomt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-03-2005 @ 14:37 :
Zodra ze in de gaten hebben dat ze concurrentie hebben beseffen ze ineens dat ze 'toch wel leuk is'. Dan komen ze van hun luie reten af en doen ze zelf iets. Wanneer er toch geen kapers op de kust zijn kun je rustig achterover leunen en wachten tot ze naar jou toekomt.
Ik denk ook dat het minder onzeker is ofzo. Je weet dat diegene een partner heeft, dus je kunt alles uit de kast halen etc.. Weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Maar als ik dan zo verliefd zou zijn en dat zo graag zou willen dan zou ik ineens zekerder ofzo zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 16:09
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 07-03-2005 @ 13:34 :
Ik zit net te denken: misschien is t niet zozeer het willen krijgen van het meisje/de jongen?

Als ik bv weet dat een jongen die ik leuk vind een vriendin heeft zal ik daar niet in willen stoken. Daarnaast voel ik me dan wel zeg maar vrijer om iets losser te zijn in het contact. Dus een knuffel meer, een kus op de wang meer, net iets meer contact etc, want ik weet toch: hij heeft een vriendin, dus er zal niets gebeuren..
't Bovenste zou inderdaad ook 'n oplossing kunnen zijn. Maar dan met 'n andere uitleg dan die van jou.

Men gaat meer moeite doen, maar als 't dan alsnog mislukt, kan men het eigen falen verdoezelen door het te steken op de te sterke concurrentie.
Oud 07-03-2005, 17:02
cupido777
cupido777 is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 07-03-2005 @ 13:46 :
als een meisje bezet is, is het juist leuker om hier achter aan te gaan. Maar ja er worden ook wel eens wedstrijdjes gehouden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2005, 20:56
Optima
Optima is offline
Citaat:
waves schreef op 07-03-2005 @ 14:34 :
klopt wel. het kan ook zijn dat je uitstraling verandert doordat je een vriend/vriendin hebt. dat ze je daardoor aantrekkelijker vinden ofzo?
heel erg herkenbaar. Ik denk dat dit het voornamelijk is. Ik ben ook al enige tijd vrijgezel, en in het begin had ik zeg maar nog een 'relatie' sluimer over me heen. Niet echt een soort wanhoop, maar meer uitgeblustheid, misschien zelf vijandigheid.

Nu geniet ik van alles ( en iedereen), en dat zie je ana mijn uistraling. Ik zit lekker in mijn vel, en de mannen liggen voor het oprapen
Oud 07-03-2005, 21:04
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-03-2005 @ 22:11 :
* must resist - must condemn temptation *

Ontopic, misschien worden de vrouwen ook wel zelfverzekerder, wanneer ze iemand hebben (geen druk), en een zelfverzekerde vrouw vind ik aantrekkelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 22:31
igfy
igfy is offline
Ik had de hele tijd relaties, en toen zat er volgens mij niemand achter me aan. toen het uitging wilde ik absoluut geen relatie meer voor de komende tijd en toen zaten er wel een paar jongens achter me aan (volgens iemand zelfs 7, maar dat geloof ik niet) Ik ergerde me hier eigenlijk een beetje aan op dat moment, maar daar bleken de jongens zich niets van aan te trekken.
toen kreeg ik weer een nieuw vriendje (dit was trouwens iemand die niet overduidelijk achter me aanzat) en nu heb ik niet meer het idee dat jongens het nog proberen...

Ik denk dat je een beetje onbereikbaar over moet komen ,maar niet geheel onbereikbaar moet zijn oid...

En over mijn eigen vriendje.. Het is grappig dat ik juist degene die ik op het eerste gezicht niet kon krijgen leuk vond en de anderen niet.. Ook een vorm van onbereikbaarheid..
Oud 07-03-2005, 22:34
number9
number9 is offline
Als ik zie dat er meerderen asen op dezelfde als mij laat ik die zitten. MIts het maten van me zijn die dr voor 1 avond willen, dan houden we wel s een klein wedstrijdje.

Het is wel zo dat als je een relatie hebt meer aantrekkingskracht lijkt te hebben...
Oud 08-03-2005, 00:11
blupp
blupp is offline
Ja misschien is t gewoon iets biologisch...ik ben geen wetenschapper ofzo maar t schoot me opeens te binnen toen ik dit las, t klinkt wel erg stuut.
Misschien maak je als je een relatie hebt bepaalde stoffen aan waardoor je uitstraling of aantrekkingskracht verandert, en dit is dan bedoeld voor je partner maar andere diertjes worden er ook door aangetrokken. Ach die vreemde theorien van mij altijd.
Als ik merk dat er nog meer jongens achter een meisje aanzitten die ik leuk vind, druip ik lekker af, teveel kans dat het toch verkeerd gaat etc etc. Gelukkig hoef ik me nu niet druk te maken om zoiets.^^
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 07:10
Verwijderd
Citaat:
number9 schreef op 07-03-2005 @ 23:34 :
Het is wel zo dat als je een relatie hebt meer aantrekkingskracht lijkt te hebben...
Dat heb ik ook ondervonden in het verleden. Verder weet ik het niet zo, want ik heb nu geen vriendje.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 09:55
Wolter
Wolter is offline
Ik denk dat k dan juist nog verlegener ga worden dan dat ik al ben, mss ga ik gewoon een normale vriendschap aan zonder bijbedoelingen, ik weet niet precies wat ik dan ga proberen.
Als ze bezet is, ga ik iig niet stoken in de relatie, als ze vrijgezel is dan denk ik dat ik mezelf niet echt op ga dringen
Oud 08-03-2005, 10:44
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-03-2005 @ 22:11 :
Dat is juist hoe onbereikbaar ze zijn, worden ze steeds aantrekkelijker.
Oud 08-03-2005, 11:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-03-2005 @ 22:04 :
* must resist - must condemn temptation *
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 19:27
alpha
alpha is offline
is dat omgekeerd ook niet zo? dat herken ik bij mezelf wel, namelijk. Ik denk dat het gewoon in het algemeen zo is. Logisch ook wel.
Oud 08-03-2005, 19:29
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Trinity schreef op 06-03-2005 @ 21:50 :
Ben laatst tot deze conclusie gekomen. Als je als vrouw veel aandacht krijgt van een man/mannen, dan komen daar vanzelf andere mannen op af: sterker nog het trekt ze aan.

Is dit een soort van haantjesgedrag, of meer de beredenering: " als andere mannen haar leuk vinden moet ze wel leuk zijn."

Ik ben een hele lange tijd vrijgezel geweest zonder enige mannelijke aandacht dan ook, maar nu ik een paar goede mannelijke vrienden heb, en ook een vriend waar ik het bed mee deel, willen ze ineens allemaal mij voor zichzelf winnen.

typisch: de manier om aan een man te komen, is dus: een man hebben

Ben ik de enige, of herkennen meer meisjes dit fenomeen?

ik herken het wel
mijn ex nam meer initiatief toen een ander mij ook leuk vond..
Reageren

Regels voor berichten