Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2005, 09:19
boehoe
boehoe is offline
Owkee, dit is dus mijn probleem.

Ik zit momenteel in duitsland, en mijn server in nederland. Nu heb ik op die server remote administrator draaien, de port in de router gemappt, maar ik kan vanaf hier niet connecten.

Nu zal dat wel komen door de firewalls/proxyservers hier in duitsland, dus heb ik maar besloten om het eens met de tools van microsoft te proberen. Nou heb ik dus gezocht op de site van microsoft, heb gegoogled, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik kom pas over 2 weken weer thuis, dus heb ik maar even een ingewikkeld plan bedacht om straks die server even snel via een omweg over te nemen, maar dit kan vanzelfsprekend niet altijd, dus dat is verder geen optie.

Nu aan jullie de vraag: Welke tool moet ik op de server installeren/welke services moet ik draaien om hem op afstand over te nemen met een client-tool. En welke client tool moet ik dan gebruiken?

server thuis: windows 2000 server
werkplek in duitsland: windows 2000 professional
Oud 08-03-2005, 09:31
Verwijderd
Indien mogelijk moet je proberen of je de remote server software kunt draaien op poort 443.
Deze staat meestal open, nadeel is wel dat dit normaal gesproken gebruikt voor voor een HTTP SSL verbinding.
Je kunt dus geen gebruik maken van HTTPS, maar ik neem aan dat je dit niet doet.

TightVNC is een erg prettig programma heb ik gehoord, maar zelf gebruik ik bij voorkeur de Terminal Services (In Windows XP/2003 is dit MSTSC/RDC (Remote Desktop Connecton)).

Indien je dit niet kunt installeren doordat je niet op die poorten kunt moet je iemand anders vragen dit even te doen, vrienden ofzo.
Ik wil het op zich ook wel doen, je moet me dan alleen vertrouwen dat ik verder niks met je server doe
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 10:22
boehoe
boehoe is offline
NJa, wat ik vanmiddag dus ff ga proberen: Een van míjn msn zusjes vragen of ze msn 7.0 ff willen installeren/beheren op afstand willen inschakelen, vervolgens neem ik een van hun computers over. Wanneer ik dat heb gedaan neem ik vanaf een van hun pc's mijn eigen server over, en voila, kan ik die zooi configureren
Oud 08-03-2005, 11:01
Verwijderd
Hoe kun je dan wel remote op hun comuters komen als dit niet lukt met de eigen server?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 11:13
boehoe
boehoe is offline
Omdat op een van de computers thuis windows xp staat, die heeft standaard een remote tool van microsoft, bij windows 2000 is dit niet zo. Mja, ik moet ook nog maar zien hoor of dit gaat werken
Oud 08-03-2005, 11:45
Verwijderd
Citaat:
@rosf schreef op 08-03-2005 @ 12:13 :
Omdat op een van de computers thuis windows xp staat, die heeft standaard een remote tool van microsoft, bij windows 2000 is dit niet zo. Mja, ik moet ook nog maar zien hoor of dit gaat werken
RDC werkt via poort 3389, als je huidige remote admin (welke eigenlijk) programma niet bereikbaar is via een 'exotische' poort, dan zal RDC ook niet bereikbaar zijn
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 11:54
boehoe
boehoe is offline
Het remote programma wat ik gebruik heet remote administrator (v2.1), gebruikt poort 4899, maar in het programma zelf is niet veel in te stellen over het type verbinding enz.
Oud 08-03-2005, 13:51
Verwijderd
Ga er maar niet vanuit dat je met RDC dus kan connecten als het met radmin ook niet lukt ivm de poorten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 14:13
twain4me
twain4me is offline
ik persoonlijk conect via een vpn verbinding en dan binnen die vpn met het gratis winvnc (via vpn omdat winvnc geen beveiliging kent) werkt prima als remote monitor/ keyboard/mouse
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 08:06
boehoe
boehoe is offline
Met vpn ben ik gelukkig een tijd geleden aan de slag gegaan, dat werkte, althans toen ik in nederland zat nog wel.

Wanneer ik nu vanaf hier probeer te connecten kan ik alleen gebruik maken van het ipx protocol en niet van tcp/ip.

Zou dit komen omdat de server nog niet is ingelogd?

Als dit het geval is, vind ik het wel een beetje vreemd, want men webserver kan ik ook gewoon bereiken en daarvoor heb je ook het tcp/ip protocol voor nodig lijkt mij.

Iemand een idee?
Oud 09-03-2005, 09:10
Verwijderd
Huh, alleen IPC gebruiken lijkt mij onzin..
TCP/IP lijkt mij geen probleem

Maar zoals ik al zei, draai remote software op 443
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 19:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
TightVNC

www.tightvnc.org

En je hebt ook die hook driver nodig voor Windows server.
Reageren

Regels voor berichten