Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2002, 20:36
Verwijderd
Citaat:
iamre18 schreef:
Ik weeg nu 61 kilo (bij 1.78) en ik wil er nog wat af, totdat ik me er happy bij voel....
61 kilo bij 1.78... en dan nog wil je er een paar kilo afhebben???
ik ben al blij als ik 70 weeg bij 1.70

Ik snap niet hoe jij je te dik kan voelen, maarja, dat zal dan wel aan mij liggen
Oud 08-07-2002, 20:37
Verwijderd
Citaat:
iamre18 schreef:

Neej, niet alleen daardoor zal ik mij gelukkiger voelen. Je hebt gelijk dat ik mijn achterliggende problemen moet oplossen, daar ga ik ook zeker aan werken. Officieel gezien ben ik idd niet te dik, maar voor mijn GEVOEL is dat zo....ik kant verder ook niet uitleggen....
Je hoeft het ook niet uit te leggen, ik snap het wel. Het is alleen vaak wel zo dat wanneer je je achterliggende problemen hebt opgelost of er iig aan werkt (wat je denk ik al wel doet) je je ook minder dik voelt. Door aan de achterliggende problemen te werken werk je indirect dus ook aan het gevoel 'dik zijn'. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Oud 09-07-2002, 09:22
Verwijderd
loop ik gevaar?

Het gaat ff rot met me, mn ouders gaan uit elkaar, kheb het gister uitgemaakt met mn vriend na 20 maanden enz. Als ik me rot voel, of iig de laatste tijd, krijg ik niet echt veel eten weg. Gister heb ik veel overgegeven, vanzelf.. en uiteindelijk over de hele dag een half pistoletje gegeten. Net moest ik weer overgeven, alleen kwam dr niks uit want dr zit niks in. Ik weet dak zo wel ff wat moet eten, en ik ga ook wel iets naar binnen werken. Maar ik krijg gewoon niet veel weg. Nou vroeg ik me af, heb ik kans hiermee door te slaan de verkeerde kant op. Ik merk namelijk dak dr trots op ben, dak zo weinig eet. Is er kans dak doorsla naar anorexia? Of denken jullie dat ut gewoon normaal is en ik vanzelf weer normaal zal kunnen eten als het beter gaat?

ik vind het gewoon eng hoe ik er tegenover sta...
Oud 09-07-2002, 09:47
Marit_temp
Marit_temp is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Is er kans dak doorsla naar anorexia? Of denken jullie dat ut gewoon normaal is en ik vanzelf weer normaal zal kunnen eten als het beter gaat?
Die kans is er altijd. Wij zijn geen artsen en we kennen jou niet. Vertrouw je het zelf niet ga dan op tijd naar een dokter. Alsjeblieft.
Oud 09-07-2002, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Marit schreef:

Die kans is er altijd. Wij zijn geen artsen en we kennen jou niet. Vertrouw je het zelf niet ga dan op tijd naar een dokter. Alsjeblieft.
Ik ben helemaal niet zo, normaal prop ik me juist vol als het kut gaat, maar ik moet nu dus ook steeds overgeven van de spanningen enzo en ben voortdurend misselijk. Ik heb vandaag een perzik gegeten, that's all.. Kwoog net 62 op de weegschall, kilo minder weer.. kben nog wel ongesteld, maja.. Ik wordt wel in de gaten gehouden
Oud 09-07-2002, 17:32
Kat
Kat is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Ik ben helemaal niet zo, normaal prop ik me juist vol als het kut gaat, maar ik moet nu dus ook steeds overgeven van de spanningen enzo en ben voortdurend misselijk. Ik heb vandaag een perzik gegeten, that's all.. Kwoog net 62 op de weegschall, kilo minder weer.. kben nog wel ongesteld, maja.. Ik wordt wel in de gaten gehouden
ik zou als ik jou was iig wat mensen in je omgeving waarschuwen, voor als het uit de hand loopt.
Ik bedoel het niet lullig ofzo, maar als je doorslaat met dat nix eten en je krijgt een vorm van anorexia dan is er ook wel een kans dat je dat (net als veel (andere) anorexiapatienten) wil verbergen voor je omgeving, en dan 'wil' je misschien niet meer naareen dokter toe.
Als je nu je bijv ouders/vrienden alvast waarschuwt dan kunnen die er een beetje op letten. Dan hebben ze het eerder door als het fout dreigt te gaan (denk ik)
Oud 09-07-2002, 17:47
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Je hoeft het ook niet uit te leggen, ik snap het wel. Het is alleen vaak wel zo dat wanneer je je achterliggende problemen hebt opgelost of er iig aan werkt (wat je denk ik al wel doet) je je ook minder dik voelt. Door aan de achterliggende problemen te werken werk je indirect dus ook aan het gevoel 'dik zijn'. Als je begrijpt wat ik bedoel.
ja, ik begrijp t, moeilijk ist wel, maar goed...ik ga er gewoon aan werken....

xxx
Oud 09-07-2002, 18:39
Janey
Janey is offline
Bij mij gaat het goeoed!!.....al 3 dagen. Ja ik weet het, niet echt lang maar het is een begin. Gister ben ik bij McDonalds geweest, en wilde eigenlijk een McFlurry......maar heb me ingehouden en alleen een saladshaker genomen. Het was nog best lekker ook. En daarna was ik dus heel trots op mezelf. Vandaag ook trouwens, want ik heb iets van 30 km gefietst.

Het schijnt zo te zijn dat als je 3x per week 45 minuten (intensief) beweegt, dat je spijsvertering dan blijvend versnelt. En dan hoef je echt niet te gaan fitnessen, fietsen of wandelen is ook goed.
Alleen.......als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan sport. Maar ik ga toch proberen het vol te houden. Als je meer beweegt kan je meer eten en toch op hetzelfde gewicht blijven.

Voor alle mensen die zich niet in een zwembad durven te vertonen: ik wilde eigenlijk ook niet, en toen ben ik met m'n zus een keer baantjes gaan zwemmen en dat viel 100% mee. Er lopen daar zoveel mensen rond die veel te zwaar zijn. Mensen dikker dan ik, maar ook veel dunner, en bejaarden, maar ook jongere mensen. Ik voelde me helemaal niet ongemakkelijk. Dus: gewoon doen!!
Oud 09-07-2002, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:

ik zou als ik jou was iig wat mensen in je omgeving waarschuwen, voor als het uit de hand loopt.
Ik bedoel het niet lullig ofzo, maar als je doorslaat met dat nix eten en je krijgt een vorm van anorexia dan is er ook wel een kans dat je dat (net als veel (andere) anorexiapatienten) wil verbergen voor je omgeving, en dan 'wil' je misschien niet meer naareen dokter toe.
Als je nu je bijv ouders/vrienden alvast waarschuwt dan kunnen die er een beetje op letten. Dan hebben ze het eerder door als het fout dreigt te gaan (denk ik)
ja, mensen in mn omgeving weten er wel van.. dus ik wordt in de gaten gehouden, maar ik heb vandaag al een stuk meer gegeten..

Een tosti (= 2 boterhammen), 2 perzikken, en net bij MacDonalds een Big Mac menu, niet helemaal op, maar wel voor drie kwart ongeveer, niet meteen gezond, maar ik ben er toch blij om. Ik ben nu wel weer misselijk, maar het blijft er volgens mij wel in.. Hopelijk kan ik het zo opbouwen, dak genoeg eet, maar niet heel veel en ook niet heel weinig..
Oud 10-07-2002, 20:47
20marianne12
20marianne12 is offline
Nou ja hier gaat alles wel goed, vooral overdag kan ik me goed bedwingen door geen tussendoortjes, geen zoete troep etc te eten! En ik heb vandaag gezwommen... iedereen die bang voor het lopen in het zwembad is gewoon gaan, er zijn echt mensen die waarschijnlijk dikker zijn! Ik heb ookal 2 avonden niks meer gegeten na het avondeten... alleen dat vind ik echt zo moeilijk... rond half 10 krijg ik gewoon super honger. Van de ene kant denk ik dat is mijn maag gewoon gewend, kan ik ook weer afleren, maar van de andere kant als je niks meer eet dan eet je best wel lang niks. Maar goed toch ga ik maar proberen vol te houden niks meer te eten na het avondeten (alleen vandaag is dat mislukt... oepssss). Nou ja iedereen sterkte!!!!!!
Oud 10-07-2002, 20:55
Kat
Kat is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:
Nou ja hier gaat alles wel goed, vooral overdag kan ik me goed bedwingen door geen tussendoortjes, geen zoete troep etc te eten! En ik heb vandaag gezwommen... iedereen die bang voor het lopen in het zwembad is gewoon gaan, er zijn echt mensen die waarschijnlijk dikker zijn! Ik heb ookal 2 avonden niks meer gegeten na het avondeten... alleen dat vind ik echt zo moeilijk... rond half 10 krijg ik gewoon super honger. Van de ene kant denk ik dat is mijn maag gewoon gewend, kan ik ook weer afleren, maar van de andere kant als je niks meer eet dan eet je best wel lang niks. Maar goed toch ga ik maar proberen vol te houden niks meer te eten na het avondeten (alleen vandaag is dat mislukt... oepssss). Nou ja iedereen sterkte!!!!!!
je hoeft toch niet helemaal nix te eten na het avondeten? als je dan gewoon wat fruit eet, een perzik ofzo, das lekker (zoet) en toch gezond, en je word er niet dik van. Ik eet na het eten ook vaak mijn 'fruithapje' nog. (jaja, tis erg triets met me gesteld, ik krijg nogsteeds elke avond een bakje met een in partjes gesneden appeltje, een banaantje, een stukje kiwi en soms een perzik/manderijntje voorgezet, anders eet ik te weinig fruit...)
Oud 10-07-2002, 21:14
Verwijderd
een vriendin van op mn werk wil dolgraag met me gaan sporten bij de sportschool bij ons in de buurt
alleen ik zit nog met het geld...30 euro per maand
maar goed, ik heb nu wel al iemand met wie ik wil sporten en wie ook met mij wil
Oud 10-07-2002, 21:17
Verwijderd
Citaat:
danique2 schreef:
een vriendin van op mn werk wil dolgraag met me gaan sporten bij de sportschool bij ons in de buurt
alleen ik zit nog met het geld...30 euro per maand
maar goed, ik heb nu wel al iemand met wie ik wil sporten en wie ook met mij wil
is dat de enige sportschool bij jou in de buurt? Misschien kan het ergens anders goedkoper want ja, is wel veel.. geen ouders die willen 'sponsoren' ? En samen sporten is veel fijner dan alleen, houdt de discipline meer vast.. suc6 drmee!!
Oud 10-07-2002, 21:33
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Kat schreef:

je hoeft toch niet helemaal nix te eten na het avondeten? als je dan gewoon wat fruit eet, een perzik ofzo, das lekker (zoet) en toch gezond, en je word er niet dik van. Ik eet na het eten ook vaak mijn 'fruithapje' nog. (jaja, tis erg triets met me gesteld, ik krijg nogsteeds elke avond een bakje met een in partjes gesneden appeltje, een banaantje, een stukje kiwi en soms een perzik/manderijntje voorgezet, anders eet ik te weinig fruit...)
Ja, maar volgens mij eet ik te veel fruit en dat kan toch ook niet goed zijn... volgens mij word je toch wel een beetje dik van fruit hoor! Maar goed dat zal wel ''gezond'' dik worden zijn... Maar meestal eet ik s avonds een crakcer ofzo, kan volgens mij weinig kwaad!
Oud 10-07-2002, 21:36
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

is dat de enige sportschool bij jou in de buurt? Misschien kan het ergens anders goedkoper want ja, is wel veel.. geen ouders die willen 'sponsoren' ? En samen sporten is veel fijner dan alleen, houdt de discipline meer vast.. suc6 drmee!!
Ja volgens mij is alles sport wel duur, daar is niks aan te doen. Vanmorgen was ik gaan trimzwemmen (krijg je allemaal oefeningen) en wat is dan 3.75 per keer, best wel veel. En als je wil gaan baantjestrekken (doe ik meestal) dat is 2.75 ook niet echt goedkoop... maar gelukkig ik ga meestal met mijn moeder en die laat ik dan gewoon betalen!
Oud 10-07-2002, 21:43
Verwijderd
Citaat:
20marianne12 schreef:

Ja volgens mij is alles sport wel duur, daar is niks aan te doen. Vanmorgen was ik gaan trimzwemmen (krijg je allemaal oefeningen) en wat is dan 3.75 per keer, best wel veel. En als je wil gaan baantjestrekken (doe ik meestal) dat is 2.75 ook niet echt goedkoop... maar gelukkig ik ga meestal met mijn moeder en die laat ik dan gewoon betalen!
Als je maar goed zoekt..

Ik heb een tijd gesport op elke vrijdag, eerst 1 uur aerobics, en daarna 1 uur fitness met begeleiding, op aanvraag ook grondoefeningen.. dit kostte me 10 gulden per maand, oftewel 2,50 per keer.. das nix..

Ze hadden op donderdag dan nog wat anders, even duur, maar dat was BBB, Billen, Benen, Buik.. allemaal grondoefeningen enzow.. dus voor 20 piek kon zou je dan 3 verschillende soorten 'sport' doen voor 4 uur per week, onder begeleiding.. das echt niet duur!

maar ja, moet je wel goed zoeken
Oud 10-07-2002, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:

ja ik woon er 10 minuten lopen vandaan en haar vriendje woont er zowat naast ofzo
ja het is wel duur...maar het is wel een gezellige (lijkt mij) gymzaal alleen voor vrouwen...
er zijn ook wel andere zalen en dingen om te doen in rotterdam maar allemaal best ver weg en tja, dat kan ook weer je zin verdrijven, dat je zo ver moet reizen enzo in de regen bijv. om erheen te gaan...
iig, we hebben al plannen, nu nog echt uitvoeren, en nee ik heb niemand die me kan sponsoren...
we gaan eerst effe een dagje daar rondkijken en sporten en dan kijken of we daar een abonnement willen nemen. maar oh ik heb er zo'n zin in, ik wil conditie en vet verbranden...
want dat dieeten heb ik nou wel gezien, alleen maar frustratie en haast geen resultaat...niet dat ik meteen van sport wonderen moet verwachten,maar goed, lijkt me wel dat dat een flink handje helpt
Oud 11-07-2002, 13:24
Roos
Roos is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:
Ik vind het altijd erg gezellig om in de zomer 's ochtends een blokje te gaan rennen met een vriendin. Daar heb je alleen loopschoenen voor nodig, verder is het gratis. Misschien ook een idee
Daarnaast kan je elkaar een beetje oppeppen: als je een keer geen zin hebt, kan de ander je ervan overtuigen toch te gaan, en andersom

(ik ren overigens niet om af te vallen maar voor m'n conditie/uithoudingsvermogen/spierkracht)
Oud 14-07-2002, 11:36
Verwijderd
nou, goed, ik heb vanochtend m'n skaes maar wqeer es uitgeprobeerd
Had ik alleen beter niet kunnen doen, k heb nou weer hele pijnlijke voeten
M'n skates zijn niet echt goed meer, ze hebben harde plasticen wieltjes, en ze zakken helemaal door naar binnen.

Ik ga pas weer skaten als ik goede skates heb, en dat kan nog wel ff duren
Maarja, goed sparen, (lang sparen) en dan kan ik weer lekker skaten
Oud 14-07-2002, 11:50
Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
nou, goed, ik heb vanochtend m'n skaes maar wqeer es uitgeprobeerd
Had ik alleen beter niet kunnen doen, k heb nou weer hele pijnlijke voeten
M'n skates zijn niet echt goed meer, ze hebben harde plasticen wieltjes, en ze zakken helemaal door naar binnen.

Ik ga pas weer skaten als ik goede skates heb, en dat kan nog wel ff duren
Maarja, goed sparen, (lang sparen) en dan kan ik weer lekker skaten
van de winter kunnen we weer gezellig schaatsen, das ook leuk. nou ff hopen dat de sloot (helemaal) dichtvriest of dat de schaatsbaan ons op de een of andere manier heel veel korting gaat geven...
hmm, skaten, daar krijg je natuurlijk ook wel een goeie conditie van... (en je hebt er geen ijs of schaatsbaan voor nodig) ik geloof dat ik maar met je mee ga sparen...

trouwens, waarom ben je niet online
Oud 14-07-2002, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:

van de winter kunnen we weer gezellig schaatsen, das ook leuk. nou ff hopen dat de sloot (helemaal) dichtvriest of dat de schaatsbaan ons op de een of andere manier heel veel korting gaat geven...
hmm, skaten, daar krijg je natuurlijk ook wel een goeie conditie van... (en je hebt er geen ijs of schaatsbaan voor nodig) ik geloof dat ik maar met je mee ga sparen...

trouwens, waarom ben je niet online
tja, die sloten worden echt niet dicht, hier in dat nederland.
's zomers is het regen, regen, regen, en in de winter is er geen ijs...
en tja, dan kan de schaatsbaan ons wel korting geven, maa gaa de trein dat ook doen?
trein duiven --> nijmegen is 6,80
en de ijsbaan is 4,30, dus voor 1 middagje schaatsen zijn we 11,20 kwijt, en dat is 24,68 is 25 gulden
halloww, dat is mijn zakgeld van 1 maand

Toch maar sparen voor skates...
enne, kunnen we gezellig samen sparen maar we moeten ook voor londen sparen, en voor in frankrijk, over 3 weken

waarom ben jij nou niet online??
Oud 14-07-2002, 13:56
20marianne12
20marianne12 is offline
Zo hier weer een update van mij ... ik ben echt suer blij, want ik pas weer kleren die ik graag zou willen passen! Yeeh... mijn moeder was ook blij dus hebben we gisteravond appeltaart gegeten! Whoehoe! Nou ja ik blijf opletten, wil er nog wel een paar kilo's vanaf! Suc6 iedereen!!
-xxx-
Oud 14-07-2002, 14:12
Verwijderd
Citaat:
20marianne12 schreef:
Zo hier weer een update van mij ... ik ben echt suer blij, want ik pas weer kleren die ik graag zou willen passen! Yeeh... mijn moeder was ook blij dus hebben we gisteravond appeltaart gegeten! Whoehoe! Nou ja ik blijf opletten, wil er nog wel een paar kilo's vanaf! Suc6 iedereen!!
-xxx-
goedzo!!!

volgens de weegschaal ben ik al 5,5 kilo agevallen, maar heb gister weer een nieuwe broek gekocht, en dat was nog steeds maat 42
ow, en wat voor maat is maat 33 in normale maten?
Oud 14-07-2002, 19:34
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

goedzo!!!

volgens de weegschaal ben ik al 5,5 kilo agevallen, maar heb gister weer een nieuwe broek gekocht, en dat was nog steeds maat 42
ow, en wat voor maat is maat 33 in normale maten?

Ja die weegschaal, gewoon niet meer (te veel) op gaan staan. Door de weegschaal word je meestal toch alleen maar ongelukkig, bij mij is het nl vaak zo dat wanneer ik denk dat ik afgevallen ben, ik juist meer weeg, en wanneer ik denk dat ik aangekomen ben, minder of evenveel weeg... En uiteindelijk gaat het toch niet om je gewicht, maar om hoe je eruit ziet.
En broek maat 42... ach het ligt er ook een beetje aan in welke winkel je iets koopt, ik bedoel ik heb ook ooit eens ergens een blouseje gekocht maat 42, terwijl ik bij andere winkels nog in 38 pas dus maten zeggen ook niet alles! Het gaat er gewoon om of je er leuk uitziet (en daar hoef je niet eens dun voor te zijn!)... (ik zeg dit nou wel zo makkelijk, maar zo makkelijk gaat het bij mij ook niet altijd hoor alleen dit weekend voel ik me helemaal happy dus dan boeit de lijn mij ook minder)! Nou ja suc6 allemaal!!!

Laatst gewijzigd op 14-07-2002 om 19:37.
Oud 15-07-2002, 14:14
Verwijderd
Citaat:
20marianne12 schreef:

Ja die weegschaal, gewoon niet meer (te veel) op gaan staan. Door de weegschaal word je meestal toch alleen maar ongelukkig, bij mij is het nl vaak zo dat wanneer ik denk dat ik afgevallen ben, ik juist meer weeg, en wanneer ik denk dat ik aangekomen ben, minder of evenveel weeg... En uiteindelijk gaat het toch niet om je gewicht, maar om hoe je eruit ziet.
En broek maat 42... ach het ligt er ook een beetje aan in welke winkel je iets koopt, ik bedoel ik heb ook ooit eens ergens een blouseje gekocht maat 42, terwijl ik bij andere winkels nog in 38 pas dus maten zeggen ook niet alles! Het gaat er gewoon om of je er leuk uitziet (en daar hoef je niet eens dun voor te zijn!)... (ik zeg dit nou wel zo makkelijk, maar zo makkelijk gaat het bij mij ook niet altijd hoor alleen dit weekend voel ik me helemaal happy dus dan boeit de lijn mij ook minder)! Nou ja suc6 allemaal!!!
Tja, het probleem is, da ik bij elke winkel broek maat 42 heb
en bloesjes die kan ik helemaal niet aan, omdat dan bij m'n borsten er zo'n gat openzit tussen 2 knoopjes, en dan kan je recht naar binnen kijken, en daa zit ik eigenlijk ook niet op te wachten...
En idd, ik heb deze week ik geloof 2x op de weegschaal gestaan, en das al een hele vooruitgang bij mij
Oud 15-07-2002, 20:42
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

Tja, het probleem is, da ik bij elke winkel broek maat 42 heb
en bloesjes die kan ik helemaal niet aan, omdat dan bij m'n borsten er zo'n gat openzit tussen 2 knoopjes, en dan kan je recht naar binnen kijken, en daa zit ik eigenlijk ook niet op te wachten...
En idd, ik heb deze week ik geloof 2x op de weegschaal gestaan, en das al een hele vooruitgang bij mij

Je moet maar zo denken... hoe meer je weegt hoe meer kilo's iemand heeft om van te houden ...
En helemaal niet om de weegschaal staan lukt mij ook niet nee... ach het komt wel goed allemaal, suc6!
Oud 17-07-2002, 19:22
Verwijderd
Citaat:
20marianne12 schreef:

ach het komt wel goed allemaal
k hoop ut
vandaag weer een magnum gegeten (ja, zo'n ijsje met de hoeveelheid calorien waar je ook 2 dagen van kan leven )
en 2 stroopwafels...

Bah... nou voel ik me echt weer moddervet, en nou kan je wel gaan zeggen dat dat vast niet zo is, maar zo voelt t wel

Naja, en verder, de afgelopen dagen ook al erg veel gegeten, elke dag iig wel een of andere koek, winegummies
chocolmel gedronken...

Ik wou dat het geen vakantie meer was. Als ik op school zit eet ik in de 1e pauze wat, en in de 2e pauze wat, en verder als ik thuis kom soms nog iets, maar nu in de vakantie eet ik volgens mij de hele dag door
Oud 17-07-2002, 19:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
Ik wou dat het geen vakantie meer was. Als ik op school zit eet ik in de 1e pauze wat, en in de 2e pauze wat, en verder als ik thuis kom soms nog iets, maar nu in de vakantie eet ik volgens mij de hele dag door
ik wou ook dat het geen vakantie was!! (nou ja, alleen als het hier om gaat dan)

ben eigenlijk best lang nie meer écht met lijnen bezig geweest omdat ik er gewoon helemaal aan was gewend dat ik amper snoepte en gewoon normaal at.
maar nou met m'n vakantie in zicht (spanje = badkleding) is 't weer begonnen...
en helemaal irritant is het feit dat ik altijd ben gewend: in de vakantie mag je lekker elke avond chips en cola als je daar zin in hebt.
ik mocht thuis namelijk alleen chips en cola op vrijdag- en zaterdagavond, verder niet (of verjaardag). Maar als het vakantie was, dan mocht ik eigenlijk altijd wel cola en chips. Het moest natuurlijk niet uit de hand lopen, maar een paar avondjes in de week was helemaal niet erg.

aangezien ik 16 ben mag ik tegenwoordig zelf wel bepalen wat ik eet en drink en dus maakt het eigenlijk weinig meer uit. Maar het idee van 'vakantie = cola en chips' is er nog steeds
kzit nou 's avonds tv te kijken, niks te doen en dan voelt het als een vrijdagavond --> chips. en dus ga ik ff kijken wat d'r beneden allemaal ligt voor chips en ja hoor, natuurlijk die lekkere chips die m'n moeder speciaal voor mij koopt....
en daar gaat ze weer, dag goeie eetgewoonte, dag figuur

arg, daar baal ik zo van!!!!
gelukkig zitten me komende 2 weken volgepland met werk, want als ik werk is het net als school en heb ik er dus niet zo veel last van (+ ik loop heel veel tijdens m'n werk, dus ook nog een beetje goed )
hopen op dan toch nog een leuke vakantie in m'n badkleding
Oud 17-07-2002, 19:45
Verwijderd
ik ben blij
ben naar de sportschool geweest met een vriendin om effe te kijken, rondleidinkje gehad enzo en info...woei het is daar gezellig en ik wil er heen. we gaan eerst volgende week een proeflesje nemen en dan aanmelden in het nieuwe schooljaar, na onze vakanties...
we gaan dr ong. 2 of 1 keer per week heen hebben we alvast afgesproken want ja, moet wel regelmatig zijn. we kunnen onbeperkt, en dus ja als we dan samen 1-2 keer p.w. gaan dan kan ik altijd nog een keer alleen gaan als ik zin heb ofzo want woon er toch dichtbij.
best wel cool
ik heb er zo'n zin in...maar ja, dat zeg ik nu, straks is het echt zwoegen en afzien enzo
ach, en we gaan volgende week effe joggen in het bos. ook wel gezellig en lache, kijken hoe lang we het volhouden voordat we doodmoe op de grond liggen

en ga nog aerobicsschoenen halen van 50 euro, want ja die zijn ook nodig. en het is 30 euro per maand..ook wel veel maar goed, voor een goed doel he ik hoop echt dat dit een beetje helpt en dat ik er echt strakker en slanker van word...er moet officieel 10 kilo af, maar ja, ik ga niet te veel hopen, ik wacht wel af en zie het wel als ik er van afval. en ook al val ik er niet veel van af, ik voel me dan fitter en heb wat meer conditie, tis gewoon goed voor je.
ik ben dat dieeten zo zat...het helpt niks, bij mij igg niet...ja het houd me op gewicht, dat ik nie nňg dikker word..
ach... ik ga sporteeeeen
Oud 17-07-2002, 19:48
Verwijderd
ik ben ook aan een andere pil begonnen, een lichtere, en ik moet zeggen, mn enorme hongergevoel dat ik van die andere kreeg is een heel stuk minder geworden...misschien is het alleen maar voor mn gevoel, maar ik merk echt dat ik steeds minder aan eten denk en minder vaak een hongergevoel heb...hopelijk helpt dat me ook verder in mn afval process dat alweer een half jaar aan de gang is
Oud 17-07-2002, 20:54
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
danique2 schreef:
ik ben ook aan een andere pil begonnen, een lichtere, en ik moet zeggen, mn enorme hongergevoel dat ik van die andere kreeg is een heel stuk minder geworden...misschien is het alleen maar voor mn gevoel, maar ik merk echt dat ik steeds minder aan eten denk en minder vaak een hongergevoel heb...hopelijk helpt dat me ook verder in mn afval process dat alweer een half jaar aan de gang is
Ik ben gestopt met de pil, daar kreeg ik TE veel zin van om te eten... en werd ik gewoon echt TE dik door. Niet dat ik nu nooit meer zin heb om te eten, maar goed wel minder iig en ik val ook snel af (nooit snel genoeg ). Maar goed ik zit nu deze week iedere morgen tegen mijn zin een koekje of een gebakje te eten. Ik werk in de thuiszorg en dan halen die mensen speciaal voor jou een gebakje, of ze geven je echt een koekje in je hand, dat het gewoon onbeleefd is om nee te zeggen... nou ja mijn moeder zegt eet dan maar gewoon lekker, maak je jezelf niet blij, maar die mensen wel! NOu ja verder gaat het wel goed hier! Suc6 allemaal!
Oud 18-07-2002, 11:12
Verwijderd
Citaat:
20marianne12 schreef:

Ik ben gestopt met de pil, daar kreeg ik TE veel zin van om te eten... en werd ik gewoon echt TE dik door. Niet dat ik nu nooit meer zin heb om te eten, maar goed wel minder iig en ik val ook snel af (nooit snel genoeg ). Maar goed ik zit nu deze week iedere morgen tegen mijn zin een koekje of een gebakje te eten. Ik werk in de thuiszorg en dan halen die mensen speciaal voor jou een gebakje, of ze geven je echt een koekje in je hand, dat het gewoon onbeleefd is om nee te zeggen... nou ja mijn moeder zegt eet dan maar gewoon lekker, maak je jezelf niet blij, maar die mensen wel! NOu ja verder gaat het wel goed hier! Suc6 allemaal!
Ik kan me voorstellen dat dat heel moeilijk is.. Die mensen willen dan ook niet horen van ik wil afvallen.. roepen dan wat een onzin of niet?

Mja.. Ik ben eigenlijk niet meer serieus aan het lijnen.. Ik heb op zich best een platte buik, daar zit het probleem niet.. tis vooral mn benen en kont, tis niet heel dik maar zo dat er van die putjes inkomen enzow en dat wil ik heel graag weg, maar ik denk dat sporten daar meer voor helpt want met afvallen gaat het er juist op de plekken af waar ik het al goed vind enzow..

Ik wil mezelf maar nemen zoals ik ben, en dat moeten anderen ook maar lekker doen!!
Oud 18-07-2002, 12:52
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:

ik wou ook dat het geen vakantie was!! (nou ja, alleen als het hier om gaat dan)
idd verder is vakatie wel lekker..

Citaat:
kzit nou 's avonds tv te kijken, niks te doen en dan voelt het als een vrijdagavond --> chips. en dus ga ik ff kijken wat d'r beneden allemaal ligt voor chips en ja hoor, natuurlijk die lekkere chips die m'n moeder speciaal voor mij koopt....
en daar gaat ze weer, dag goeie eetgewoonte, dag figuur

zeer herkenbaar

ow, en stoppen met de pil, dat wil ik ook niet, want ik ben nu eindelijk regelmatig ongesteld, en ook veel minder, en dat vind ik eigenlijk ook wel heel fijn. Ik denk dat als ik stop dat het dan weer heel onregemlatig en veel wordt
Oud 18-07-2002, 13:31
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Ik kan me voorstellen dat dat heel moeilijk is.. Die mensen willen dan ook niet horen van ik wil afvallen.. roepen dan wat een onzin of niet?

Mja.. Ik ben eigenlijk niet meer serieus aan het lijnen.. Ik heb op zich best een platte buik, daar zit het probleem niet.. tis vooral mn benen en kont, tis niet heel dik maar zo dat er van die putjes inkomen enzow en dat wil ik heel graag weg, maar ik denk dat sporten daar meer voor helpt want met afvallen gaat het er juist op de plekken af waar ik het al goed vind enzow..

Ik wil mezelf maar nemen zoals ik ben, en dat moeten anderen ook maar lekker doen!!
Ja idd het is dus moeilijk om te weigeren, en vaak krijg je ook zo'n opmerking van en jij hoeft toch niet te lijnen das echt nergens voor nodig... maar goed misschien is het ook wel niet echt nodig en moet ik maar gewoon accepteren dat ik stevig gebouwd ben... En ik heb ook niet echt een dikke buik nee, vooral mijn kont en mijn bovenbenen zijn erg stevig, maar volgens mijn moeder is dat al vanaf mijn geboorte zo en kan ik daar niks aan veranderen. En als ik over mijn dikke benen zeur zegt mijn moeder altijd maar ze werken toch goed... en ja das eigenlijk ook wel zo, ik moet er maar blij mee zijn!!! Nou ja verder ben ik ook niet meer echt aan het lijnen hoor... ik ben gewoon nog steeds aan het opletten met eten, vooral met snoepen en dat lukt goed (alleen die taart en koekjes bij die mensen waar ik moet poetsen, maar goed...)...
Oud 18-07-2002, 13:56
Verwijderd
Citaat:
20marianne12 schreef:

Ja idd het is dus moeilijk om te weigeren, en vaak krijg je ook zo'n opmerking van en jij hoeft toch niet te lijnen das echt nergens voor nodig... maar goed misschien is het ook wel niet echt nodig en moet ik maar gewoon accepteren dat ik stevig gebouwd ben... En ik heb ook niet echt een dikke buik nee, vooral mijn kont en mijn bovenbenen zijn erg stevig, maar volgens mijn moeder is dat al vanaf mijn geboorte zo en kan ik daar niks aan veranderen. En als ik over mijn dikke benen zeur zegt mijn moeder altijd maar ze werken toch goed... en ja das eigenlijk ook wel zo, ik moet er maar blij mee zijn!!! Nou ja verder ben ik ook niet meer echt aan het lijnen hoor... ik ben gewoon nog steeds aan het opletten met eten, vooral met snoepen en dat lukt goed (alleen die taart en koekjes bij die mensen waar ik moet poetsen, maar goed...)...
Ja, bovenbenen en billen is volgens mij de plek waar het vet zich ophoopt bij vrouwen.. Maar ja, lijnen helpt daar denk ik weinig tegen.. Het is bij mij op zich ook niet gigantisch uit verhouding ofzow, ik vind die putjes en alles alleen niet mooi, kwil daar geen cellulitus krijgen.. maar ik denk dat sporten dan beter is of niet? Dan kan ik beter paatselijk vet verbranden toch? Of heb ik dit nu mis?

Ja, kzag laatst ook programma op tv van meisje dat dat dus had.. en bij haar hielp lijnen en sporten helemaal niets, het hoopte zich daar op en was ook uit verhouding enzow, had ook putjes, terwijl ze 50 kg woog!! Das echt licht.. Toen heeft ze het weg laten halen bij plastisch chirurg, zag dr heel mooi uit daarna.. Maar ja, dat wil ik nu ook weer niet doen!
Oud 18-07-2002, 20:16
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Ja, bovenbenen en billen is volgens mij de plek waar het vet zich ophoopt bij vrouwen.. Maar ja, lijnen helpt daar denk ik weinig tegen.. Het is bij mij op zich ook niet gigantisch uit verhouding ofzow, ik vind die putjes en alles alleen niet mooi, kwil daar geen cellulitus krijgen.. maar ik denk dat sporten dan beter is of niet? Dan kan ik beter paatselijk vet verbranden toch? Of heb ik dit nu mis?
Ik denk dat sporten nooit kwaad kan... en ik vind het ook niet zo erg om te sporten, zeker niet als je met gezellige mensen bent... En bij mij is het ook niet echt uit verhouding hoor, dat zou er nog eens bij moeten komen. Nou ja opzich gaat het de laatste tijd ook wel aardig, ik voel me zelfs steeds happier... misschien ben ik aan het accepteren dan ik ben zoals ik ben!!! Maar goed ben toch nog wel met eten bezig... vandaag heb ik een stroopkoek op(nee deze keer niet bij mensen waar ik moet poetsen maar gewoon thuis) hmmmmm heerlijk.
Oud 19-07-2002, 11:35
Verwijderd
Nja.. wat bij mij ook altijd gebeurd is dat ik dan iets eet, een koekje ofzow.. wat ik vroeger nooit at omdat ik er helemaal neit zo veel om geef en het helemaal niet zo lekker vind.. Maar dan ben ik zo bezig met eten, dat ik dat ook eet terwijl ik makkelijk zonder kan..
Oud 19-07-2002, 11:42
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Nja.. wat bij mij ook altijd gebeurd is dat ik dan iets eet, een koekje ofzow.. wat ik vroeger nooit at omdat ik er helemaal neit zo veel om geef en het helemaal niet zo lekker vind.. Maar dan ben ik zo bezig met eten, dat ik dat ook eet terwijl ik makkelijk zonder kan..
Ja dat is wel erg herkenbaar ja, dan ga je echt dingen eten die je eigenlijk helemaal niet lekker, of zelfs vies vindt, dan ben je dus echt aan het eten om te eten. En idd vaak heb je dan niet eens echt behoefte aan het eten in je maag maar gewoon eten in je mond ofzo... ok klinkt beetje vaag. Maar zoiets is dus wel fout dan ben je echt aan het eten om te eten, maar geen idee wat je ertegen kan doen... afleiding zoeken waarschijnlijk...
Oud 19-07-2002, 11:45
Verwijderd
Citaat:
20marianne12 schreef:

Ja dat is wel erg herkenbaar ja, dan ga je echt dingen eten die je eigenlijk helemaal niet lekker, of zelfs vies vindt, dan ben je dus echt aan het eten om te eten. En idd vaak heb je dan niet eens echt behoefte aan het eten in je maag maar gewoon eten in je mond ofzo... ok klinkt beetje vaag. Maar zoiets is dus wel fout dan ben je echt aan het eten om te eten, maar geen idee wat je ertegen kan doen... afleiding zoeken waarschijnlijk...
idd, herkenbaar ja
ik denk dat afleiding zoeken idd de beste oplossing is
Oud 21-07-2002, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Kiss Kiss Karen schreef:
hoi iedereen,
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik hier kom, op t forum enzo
en ik heb sommige stukjes gelezen van dat lijnen enzo,maar ik kom toch even met mijn eigen probleem ik hoop dat jullie hierop kunnen antwoorden,ookal ken ik niets van jullie heen en weer gesprekken en jullie "voorderingen".
ik ben 15 jaar, 1.70,63 kg.
Een half jaar geleden ben ik begonnen met de pil, hierdoor was ik 12 kg aangekomen en woog ik 67 kg. Ik vond t vreselijk en vond mezelf onwijs dik,vooral omdat al mn vriendinnen super slank zijn en allemaal iets van 53 kg wegen. Ik ben nu al 2 maanden gestopt met de pil en weeg nu ongeveer 63 (t schommelt beetje).....maar ik wil eigenlijk iets van 58/60 wegen. Ik eet nu veel minder, (bakje yoghurt 's ochtends, boterham en 2 appels 's middags,soms nog vitalinea (0% vet,yoghurt in verschillende smaken,erg lekker en zonder vet (aanrader????)) en ik eet gewoon 's avonds mee (ander zeikt mn moeder onwijs))......ik probeer t snoepen zoveel mogelijk te laten,maar ach, soms eet ik wel paar koekjes of een stroopwafel...maar ik wil dat nu echt gaan laten!!!!) Soms als ik heel veel gegeten heb, krijg ik buikpijn enzo en kots ik het eruit,dit gebeurt niet vaak,maar ik weet dat t verkeerd is, slecht voor je tanden, je mond,je maag,dus daar probeer ik mee te stoppen.......het is niet zo dat cal. mn leven beheersen,ik tel ze b.v. niet,maar mn lichaam en hoe ik eruit zie, dat beheerst wel mn leven. Ik schrijf inmiddels ook op wat ik elke dag eet, daar sta je namelijk toch wel weer verstelt van....is dus wel goed! ik wou eigenlijk gewoon even mn hart luchten......jullie hebben zelf ook onwijze problemen enzo en eigenlijk moet ik niet zo zeiken,maar ik voel me gewoon niet happy en ik vind t niet mooi als ik een broek aan heb en aan de zijkant zie je zo'n bolling van vet.......
maarja, ik hoop dat ik nog ga afvallen (want ik ben dus wel 4 kg afgevallen,maar de laatste tijd krijg ik er geen kg's meer af)....en ik wens iedereen sterkte......want we gaan door....(tot het bittere eind......wat zal dat een mooi einde worden,hahhaha)

xxxxxx
(ff gecopieerd vanaf hier

Hee Karen, als ik dat lees, 15 jaar, 1.70 m lag en 63 kilo, dan heb je gewoon een gezond gewicht hoor! Je hebt een BMI van 21.8
bij 53 kilo heb je zelfs ondergewicht (BMI is dan 18.3)
Je hoeft echt niet meer af te vallen hoor! En die bolling van vet dat zal echt wel meevallen, ik kan me namelijkniet voorstellen dat jij, die 12 kilo minder weegt als ik en even lang is als ik echt dik is...
Oud 21-07-2002, 18:25
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef:
Heej Kriene,

Zal hier verder niet gaan lezen enzo, wilde alleen effe zeggen dat trots op je ben dat het (naar mijn idee!) met eten al een heel stuk beter gaat dan dat het ging. Keep going!
dankje
ik dacht al, huh wat moet jij nou hier??
Oud 22-07-2002, 20:56
sublime
sublime is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

Ik snap niet hoe jij je te dik kan voelen, maarja, dat zal dan wel aan mij liggen

indeed, 61 is volgens mij zelfs te licht voor 1.78.....
Oud 23-07-2002, 09:49
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:

indeed, 61 is volgens mij zelfs te licht voor 1.78.....
ja, idd, net ietsjes te licht, met 1.78 m en 61 kilo heb je een bmi van 19.3
onder de 20 is ondergewicht
Oud 23-07-2002, 15:29
20marianne12
20marianne12 is offline
ff update... morgen ga ik op vakantie, heb daar echt super veel zin in en ga me niet bezig houden met de lijn... en of ik niet te dik ben voor mijn bikinie! En als ik een keer beetje chips eet ofzo, dan ga ik wel even iets langer echt zwemmen... Verder voel ik me niet meer zo depri als eerst altijd over mijn figuur, dat komt waarschijnlijk ook omdat ik met de pil gestopt ben... Ik zal nooit echt dun worden, maar daar is mijn figuur ook helemaal niet naar dus... Nou ja iedereen sterkte!!
Oud 23-07-2002, 16:09
Sommetje
Sommetje is offline
Ach, ik lijn wel, maar ik ben niet te streng voor mezelf. Mijn gewicht is op een redelijk peil. Ik moet alleen niet dikker/zwaarder worden,
(dat was mijn verhaal)
Oud 23-07-2002, 16:40
iamre18
iamre18 is offline

vleermuissie schreef:

indeed, 61 is volgens mij zelfs te licht voor 1.78....

We moeten eigenlijk niet te veel kijken naar het gewicht. Doe ik wel steeds, maar eigenlijk is dat gewoon helemaal fout.(ik had mn gewicht er beter niet bij kunnen zetten, want dat kan natuurlijk weer tot frustratie werken bij anderen) Ik ben nog wat afgevallen, maar dat is, omdat ik het gewoon niet goed toe kan laten, eten naar binnen te werken. Ik eet wel wat, maar heel beperkt. Eet ik naar mij gevoel te veel (bv. flinke portie groente & yoghurt), dan voel het meteen weer "verkeerd">>tis niet verkeerd, maar het voelt niet goed, alsof ik weer kilo's erbij heb)...ik weet dat ik niet goed met mezelf bezig ben, maar ik voel mij gewoon niet gelukkig met eten in maag. Ook al heb ik een goed gewicht(of iets te weinig), het doet mij zo weinig. Soms heb ik echt zo iets van: ik wil helemaal niets meer eten, maar ik merk aan mijn lichaam dat dat niet echt bepaald gezond is. Ik blijf daarom wel eten, maar gewoon in een beperkte mate. Dat jullie het niet kunnen begrijpen dat ik mij dik voel, tja, is misschien ook niet goed te begrijpen, tis misschien ook niet echt goed hoe ik er nu mee bezig ben, toch wil ik die controle over het beperkt eten wel houden. Ik voel mij gewoon niet gelukkig, wanneer ik naar mij gevoel veel eten in mijn maag heb. 't zal wel wat raar overkomen wat ik hier nu vertel.....
Oud 24-07-2002, 13:31
Spirit
Spirit is offline
Het is me begin van de maand gelukt om 4kilo's af te vallen, door gevarieerd en gezond te eten. Maar de kilo's zitten er nu weer bijna allemaal weer aan Ik ben weer op mijn oude eetpatroon gevallen en ik eet nu best wel veel zoetigheid vooral chocola... het is alsof ik geen motivatie heb ofzow? ik wil wel graag maar toch het lukt nie ,maar waarom toen wel vraag ik me dan af.....
Oud 24-07-2002, 14:26
Verwijderd
Lijnen is poep
Je moet je eetpatroon veranderen

Stel je eet elke dag 3 snoepjes en drinkt alleen maar Cola (light) en een bakje chips 's avonds voor de TV.

Verander dat dan!
Zie in wat er voor fouten in je eetpatroon zitten.

Wat ik heb gedaan.
Ik heb een dagboek bijgehouden een week lang. Ik schreef ALLES op wat ik at. Zo confronterend! Je hebt het zelf nie teens in de gaten hoeveel je eigelijk naar binnenwerkt.

Toen ben ik al die extra's is gaan laten en 3 x per dag gewoon goed eten. Een paar stukken fruit tussendoor is prima maar geen zakken chips er door heen werken..

Verder ben ik ontzettend veel water gaan drinken. Elke morgen vul ik een 1,5 liter fles met water en die drink ik dan op. Als ik nog zin heb herhaal ik dat die dag nog is.
Zo ga je ontzettend veel plassen en word je lichaam echt mega gezuiverd.

Lijnen is echt niet goed. Vooral niet voor jongeren, pubers.
Ik bedoel met lijnen dus: Calorien tellen, maaltijden vervangen door enge middeltjes.
Let op wat je eet, dan val je af voordat je het weet.
Oud 24-07-2002, 14:51
sublime
sublime is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Lijnen is poep
Je moet je eetpatroon veranderen

Stel je eet elke dag 3 snoepjes en drinkt alleen maar Cola (light) en een bakje chips 's avonds voor de TV.

Verander dat dan!
Zie in wat er voor fouten in je eetpatroon zitten.

Wat ik heb gedaan.
Ik heb een dagboek bijgehouden een week lang. Ik schreef ALLES op wat ik at. Zo confronterend! Je hebt het zelf nie teens in de gaten hoeveel je eigelijk naar binnenwerkt.

Toen ben ik al die extra's is gaan laten en 3 x per dag gewoon goed eten. Een paar stukken fruit tussendoor is prima maar geen zakken chips er door heen werken..

Verder ben ik ontzettend veel water gaan drinken. Elke morgen vul ik een 1,5 liter fles met water en die drink ik dan op. Als ik nog zin heb herhaal ik dat die dag nog is.
Zo ga je ontzettend veel plassen en word je lichaam echt mega gezuiverd.

Lijnen is echt niet goed. Vooral niet voor jongeren, pubers.
Ik bedoel met lijnen dus: Calorien tellen, maaltijden vervangen door enge middeltjes.
Let op wat je eet, dan val je af voordat je het weet.
makkelijker gezegd dan gedaan dat bijhouen is opzich wel goed... heb ik ook een tijdje gedaan en moet er maar weer eens mee beginnen.....

maar 3 maaltijden op 1 dag is in de vakantie voor mij nogal niet te doen. slaap namelijk mmestal tot 12uur door..... das ook iets wat ik af wil leren
Oud 24-07-2002, 17:08
miep
miep is offline
HAai bij mij gaat ie ook slecht..... goed?
ik heb al zo'n 2 maanden niet op de weegschaal gestaan. omdat ik niet durf en omdat ik niet wil. ik moet toegeven dat ik me er wel beter door voel. (dat ik niet weet hoe zwaar ik ben, als ik voor de spiegel sta walg ik soms wel) ik eet ook ontzettend veel. geen eetbuien meer,, maar 's morgens wel 4 boterhammen met beleg (voorheen 2 zonder) en tussen de middag 6 tot 8 boterhammen met beleg (voorheen 2 zonder) tussendoor drop, koek, chocola. 's avonds soms chips. voor avond eten eet ik 3 vette borden op. dus ik weet het niet. ik zie wel dat ik veel vet heb maarja toen ik zogenaamd heel dun was zag ik me zelf ook als dik dus ik kan mezelf eigenlijk niet geloven ook.
ik voel me ook niet goed ofzo. als ik een paar dagen lang minimaal eet voel ik mezelf veel en veel beter. na een broodje met kaas ben ik al "slecht" bezig. (voor mijn gevoel, ookal weet ik beter) ik heb in ieder geval nooit meer slecht gecompenseerd, dus dat is wel heel goed. maarja daarentegen MOET ik gewoon wel aankomen nu, en dat was mijn grootste nachtmerrie. nu denk ik soms: je bent wie je bent, en geef nou toe als ik een meisje met hier en daar vet heb vind ik haar dan minder of lelijker?? nee! absoluut niet! of zou ik een vriendin van mijn mooier vinden als ze slanker is? wel neet! dat meisje ziet er toch zo leuk uit, meer of minder vet maakt toch niet uit? (zoalng het niet overdreven is) maar toch bij mezelf kots ik er van.....
nouja ik moest dit even kwijt ofzo....
dit is tenslotte het "dagboek" voor aller lijnsters!

ik wens iedereen succes.......

kusje miep

Regels voor berichten