Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2005, 22:04
SounD
SounD is offline
@Egged

Ik sluit me bij McCaine aan en wil ook graag weten waar je beweringen vandaan komen. Ze lijken namlijk meer op verwachtingen of vooroordelen dan op iets dat ik uit een onderzoeks rapport gelezen heb.

SounD
Oud 08-03-2005, 22:24
EggeD
EggeD is offline
Om even vlug te reageren op jullie verzoeken:

Ik heb die informatie via de RU Nijmegen tot me gekregen, in tabelvorm in een zaal voor 500 man, van een professor daar. Dus regelrechte onzin zal het niet zijn, denk ik. Het is lastig specifieke informatie te vinden op internet, dit artikel neigt al heel aardig in die richting:

http://archief.ublad.uu.nl/ubladen/3...6hormonen.html

Als het jullie ook niet lukt hier iets over te vinden zal ik binnenkort nog wel wat meer googlen.

- - -

Edit : dit is al een duidelijker voorbeeld:

http://www.dvh-net.com/Gay/Hoofdstuk...fdstuk_3-1.htm

3.1.14.4 Cognitieve vaardigheid
Citaat:
Het onderzoek naar de cognitiviteit werd uitgevoerd door wetenschappers aan de McMaster Universiteit in Ontario. Zij rapporteerden dat er verschillen gemeten waren in het ruimtelijk inzicht van mannen en vrouwen. Mannelijke heteroseksuelen scoorden het hoogste in ruimtelijk inzicht, het laagst scoorden de heteroseksuele vrouwen. De score van de groep homoseksuele mannen lag in het midden. Bij een test op verbaal gebied, was deze score-verdeling omgedraaid: nu scoorden de vrouwen het hoogst en de heteroseksuele mannen het laagst.

De cognitieve patronen van de groep homoseksuelen scheelden aanzienlijk met die van de andere mannen, maar vertoonden geen opmerkelijke verschillen met de cognitieve patronen van de vrouwen.

De conclusie van het onderzoek was dat homoseksuelen hoogstwaarschijnlijk zijn blootgesteld aan een afwijkend niveau van prenatale geslachts-hormonen.

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 22:28.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 23:49
SounD
SounD is offline
Die pagina had ik al een eerder gezien ja.

Daar staan veel meer onderzoeken op en de pagina is nogal genuanceerd.

Er staat nergens dat homo mannen zich als vrouwen gedragen. Er is 1 onderzoek dat naar een aantal cognitieve vaardigheden kijkt die bij homoseksuelen anders lijken te zijn gemiddeld.
Ruimtelijk inzicht of taalgevoel is niet iets dat je complete gedrag bepaald lijkt me.

Stress van een moeder die dan dus een homo zoon krijgt klinkt als iets heel onlogisch en heel negatiefs. Ik heb nooit gelezen dat zoiets zou kunnen. Hoe test je ook zoiets? Moeders van homo's zoeken en vragen of ze stress hebben ervaren tijdens zwangerschap zal namelijk waarschijnlijk toch echt even vaak het antwoord "ja" op gaan leveren als dat je dat aan moeders van heteroseksuele zonen vraagt. Zwangere vrouwen bewust gaan stressen lijkt me niet echt een goede manier.

Op de laatste pagina staat trouwens dat ten alle tijden en in alle culturen homoseksualiteit evenveel voor lijkt te komen.
Is gelijk een einde aan de stress theorie..
na oorlog meer homo's? Bij natuur volken die niet in de gestresste westerse maatschappij leven minder homo's?
I think not.

SounD
Oud 09-03-2005, 00:34
EggeD
EggeD is offline
Je bestreidt de statistiek nu met statistiek, van welke statistieken weet je nu dat ze waar zijn ?

Ik bedoelde nogmaals niet dat homoseksuelen zich per se vrouwelijk gedragen, ik doelde op de zaken die in dat artikel oa zijn beschreven.

Verder komen ze op stress vanwege die link met hormoonniveaus, en ze hebben echt gevraagd naar die stress idd, waar ik ook mijn twijfels bij heb. Maar dat eerste wist je waarschijnlijk al.

Succes verder, ik zal het verder niet storen.
Oud 09-03-2005, 09:17
coentjuh
coentjuh is offline
Citaat:
Xymox schreef op 04-03-2005 @ 12:19 :
Hallo!

Ik doe voor biologie een PO over de vooroordelen over homosexualiteit. Ik weet niet zeker of deze vraag op dit forum hoort, maar het gaat iig niet over het vak biologie.

Ik moet een equete houden die naar vooroordelen vraagt.

We hebben totaal vier vragen namelijk:
1)homosexualiteit zit in de genen
ja
nee
2)je ziet meteen of iemand homo is.
ja
enz
3)homosexualiteit kan veroorzaakt worden door de opvoeding
4)Manlijke homos zijn altijd verwijft.

Weten jullie meer vragen/vooroordelen?

sorry als ik hem toch op het verkeerde forum heb gezet.

~*Nik
ik zou zeggen, google eens op onderzoeken naar homosexualiteit, raadpleeg de site van de GGD, de gaykrant, als het specifiek over jongeren moet gaan, check expreszo.nl
etc.

Wat je nu krijgt zijn wat zouteloze meningen en ideeen, er bestaan zat onderzoeken, dus waarom moeilijk doen als t makkelijk kan..

enen groet.
en succes met je opdracht

Regels voor berichten