Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Turkey to investigate police violence
Monday 07 March 2005, 23:03 Makka Time, 20:03 GMT Turkish Foreign Minister Abdullah Gul has announced an investigation into what the EU termed disproportionate use of force by the Istanbul police as it quashed a women's demonstration. "I wish to express my sorrow at the incidents that occurred during an illegal demonstration in Istanbul," Gul said on Monday. "Everyone must abide by the law, but when they don't, the police must be very careful in the way they react." Riot police chased, kicked and used truncheons to beat protesters who had gathered for an unauthorised demonstration in Istanbul on Sunday. Police also sprayed tear gas directly into protesters' faces and could be seen kicking a woman in the face. EU shocked "We were shocked by images of the police beating women and young people demonstrating in Istanbul," said a joint statement issued by Olli Rehn, the EU's commissioner for enlargement, Luxembourg's Foreign Minister Jean Asselborn and Britain's Europe Minister Denis MacShane. "On the eve of a visit by the EU during which the rights of women will be an important issue, we are concerned to see such disproportionate force used against demonstrators," they said. Luxembourg holds the rotating EU presidency, which Britain will take over this year. The meeting comes amid concerns about a slowdown in Turkey's progress towards improving democratic standards since December, when the bloc agreed to extend the membership talks with the mainly Muslim nation. "It is extremely important that the momentum of the reforms are kept up," Rehn said in Ankara on Sunday. Cyprus factor The EU officials were expected to address Turkey's efforts to expand freedoms, curb torture and improve the rights of women and trade unions. The EU leaders are expected to press Ankara to quickly sign a protocol that the EU says will amount to a de facto recognition of Cyprus, a new EU member whose government Turkey has refused to recognise. The EU says signing a customs protocol with Cyprus and the other new EU members is a requirement for Turkey to start EU membership talks in October. Gul on Sunday pledged to sign it on time and said Turkey was determined to press ahead with other reforms. Displaced Kurds On Monday, Human Rights Watch released a report expressing concern that the government was not doing enough to ensure the return of hundreds of thousands of Turkish Kurds who were displaced amid intense fighting between Turkey's military and autonomy-seeking Kurdish rebels. "Turkey still has much to do on the protection of freedom of expression, freedom of religion, language rights and protection against torture," the group added in a statement. Monday's talks are also expected to address the Middle East peace process, Iran, Iraq, the Caucasus and EU-Nato relations. Link |
![]() |
||
Citaat:
En ja, zoals Mephostophilis en Nare Man al zeiden gebeur(d)en er in dit geweldige land ook wel eens zulke dingen.
||
Citaat:
Dan heb je ook niet echt meer een straffend effect en zou de straf bijna alleen gebaseerd zijn op het beschermen van de maatschappij (door de crimineel ervan weg te houden) En dat is ook een beetje dom. Maar het moet wel menselijk gehouden worden natuurlijk, maar luxes als TV, Computers, Radio's etcetc hoeft van mij allemaal niet, dan had je de misdaad maar niet moeten plegen.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(wat mijn manier is om te zeggen dat je dit toe moet lichten ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ik ga slapen dit is de reden waarom ik het postte ik licht eht morgen wel toe |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het juist super, dat je boeken/kranten kan lezen, een opleiding volgen enz. Maar tv, en computers vind ik weer te veel van het goede. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens dacht ik dat dit topic een verheerlijking was van wat er is gebeurd in Turkije toen ik die topictitel las. ![]() "Geweldig! Neerslaan demonstratie vrouwen in Istanbul!" .O. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat mensen vaak ook vergeten is dat gevangenissen helemaal niet bedoeld zijn om mensen gek te maken. Als je mensen opsluit zonder tijdverdrijf, zonder bezigheden, dan worden ze gefrustreerd en gek. Dat is vanuit oogpunt van rehabilitatie niet bijzonder slim. |
![]() |
||
Citaat:
Als ik bijv. een zwerver was, zou ik een gewapende overval ergens op een bank ofzo plegen. Dan word ik of opgepakt, en heb ik een dak boven me hoofd, eten, kabeltv met canal+, computertje, wat te lezen en ik kan bovendien ook nog eens een beroep aanleren. Of ik word niet gepakt, en ga er met het geld vandoor, kan natuurlijk ook. En een gevangenis is er ook voor om je foutieve gedrag te herdenken. Ik weet niet of je daar aan komt, met al die mogelijkheden die je daar hebt. Daarentegen heb ik niets tegen boeken/kranten/tijdschriften, een voetbalwedstrijdje tussendoor, af en toe contact met medegevangenen en meer van dat soort dingen die je helpen ontwikkelen tot een sociaal weldenkend mens. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Jij redeneert heel rationeel vanuit je eigen vrije perspectief, maar als je in de gevangenis zit is dat ineens heel anders. Dan kan het je geen reet meer schelen dat er canal+ op die televisie zit. Je vrijheid is afgenomen, dat is het enige dat telt. Het effect daarvan kun jij niet inschatten. Citaat:
Eigenlijk zou elke Nederlander gewoon met de middelbare school eens voor de lol een week of twee moeten proefzitten in een gevangenis, dan merk je snel genoeg dat het helemaal niet zo fijn is als iedereen altijd wel denkt. Mensen zijn gewoon onwetende leken die zich dingen inbeelden die pertinent niet waar zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
![]() ![]() Tuurlijk is het geen uitnodiging, maar het ondermijnt wel het imago van een gevangenis, en verlaagt misschien een van de drempels voor een delict. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee joh, tuurlijk niet. Ik kon een aantal jaren terug niet eens een vogel doden, terwijl ik het geweer precies op hem had gericht, schoot ik express boven hem, toen ik zijn hart op en neer zag bonken. Laat staan dat ik een mens zou neerschieten. Maar mocht ik ooit een mens doden, zorg ik er wle voor dat het de gevangenisstraf, de gewetensvroeging en de straf van god wel waard is. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En er moet wel wat te doen zijn, maar zoals het nu overkomt lijkt het erop alsof ze allemaal leuke dingen mogen doen. Laat ze gewoon verplicht leren en studeren, als je niets anders hebt dan kan je je helemaal toeleggen op een studie en kom je er als een goedgeschoold mense uit, lijkt mij. maargoed, jij bent de expert
Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 16:39. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder heb ik nog geen vrouwendemonstraties in Engeland en VS meegemaakt onlangs die zo neergeknuppeld werd. Anyway, er wordt ook geluld over EU-landen die hun boekje te buiten gaan. Was vandaag (of gisteren?) nog in het nieuws dat het racistisch optreden van de politie in VK ernstig te noemen was, o.i.d.
|||
Citaat:
Met minimale tegenstribbeling doch luidkeels. Welk gestoord wijf gaat er nu ook naakt met een baby (!) op een vliegveld staan, verwachtend serieus genomen te worden ![]() Citaat:
En wie zegt dat dat traangas was en geen pepperspray? Kan aan mij liggen allemaal hoor. Ik vind dit nieuwsbericht zeker een duidelijk voorbeeld van hoe ongeschikt Turkije is te functioneren in een westers (lees europees) verband. Maar ik ruik aandikken en oppoken in de engelse quote, de fipo.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
nee, maar de rode lap is weer tevoorschijn gehaald dus ga maar weer lopen kankeren. zucht
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
als je het bericht van de volkskrant moet lezen moet je alleen 1,15 betalen |
![]() |
||
Citaat:
Maar idd, gatara zegt het al, we gaan nu weer rucksichtlos Israel bashen krijgen omdat er nu eenmaal mensen zijn die zich tot absurde graad met de palestijnen verbonden voelen, en daarvoor rustig de realiteit verwaarlozen.
||
Citaat:
Jij: leg eens uit waarom Liesje niet op school is? ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Vertel mij maar eens wat jouw realiteit is dan? En waarom Israël volgens jou niet in dat rijtje thuis past. Of durf jij ook geen antwoord te geven net als je vriend Gatara? Citaat:
![]() Kom je toevallig daar vandaan? ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Ik vind dat je nooit mensen mag mishandelen en dergelijke zaken. Dus of je nou in oorlog bent of niet is niet ter zake doende. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar daar moeten ze blij mee zijn |
![]() |
|
Laten we niet vergeten, dat het een 'demonstratie' was waarvoor er geen toestemming was gevraagd.
Er wordt nu net gedaan alsof het een stille tocht was waarin er alleen vrouwen aanwezig waren en die zomaar opeens keihard de kop ingedrukt is door de politie. Er zullen vast ook vrouwen aanwezig zijn geweest met goede bedoelingen, maar er waren ook mannen, relschoppers, criminelen, terroristen aanwezig. Er werden leuzen geschreeuwd voor verschillende terroristische organisaties en er zijn vast flink wat winkelramen gesneuveld. Achteraf is gebleken dat 17 van de arrestanten connecties hebben met veschillende terroristische organisaties. Laat je niet misleiden, dit heeft niks met mensenrechten of Turkije te maken. Nu wordt er gedaan alsof iedere (vrouwen)demonstratie keihard word neergeslagen. Er zijn heel veel andere demonstraties die gewoon goed verlopen. Ik vindt dat deze demonstratie gewoon anti-Turkije propaganda die op de goede dag is uitgevoerd. En ik ben geen voorstander van politie-geweld en het is wel duidelijk dat sommige agenten die net de films Rocky hadden gekeken te ver gingen, maar dit heeft weer niks te maken met de vrouwenrechten in Turkije. Net alsof de ME zachtaardig te werk gaat bij een voetbalrel in nederland. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en dat er geen toestemming was wil nog neit zeggen dat het een geweldagdige demonstratie was ofzo ik heb het gezien en het waren zeker geen losgeslagen anti globalisten of voetbal supporters die aan eht vernielen warne |
![]() |
|||
Citaat:
Nouja, ontkennen dat er gevechten plaatsvinden in een oorlogssituatie lijkt me onlogisch. Citaat:
natuurlijk niet, maar het ging erom dat het hier om Turkije gaat en dan is het nogal raar dat je een land erbij als voorbeeld neemt dat in een soort van oorlog is. Dat is net zoiets als zeggen dat zonnebrandcreme een belangrijk verkoopprodukt is in Turkije, Spanje en ook Nederland. Dan past Nederland ook niet in dit rijtje thuis met al die regen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|