Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2005, 20:52
professor2
professor2 is offline
Violent end to Turkish protest

Sunday, March 6, 2005 Posted: 2338 GMT (0738 HKT)
story.truncheon.ap.jpg
Police use truncheons to disperse the demonstrators.
Image:
YOUR E-MAIL ALERTS
Riots
Istanbul (Turkey)
or Create your own
Manage alerts | What is this?

ISTANBUL, Turkey (AP) -- Riot police on Sunday used truncheons and tear gas to break up a group of leftist demonstrators who refused to disperse during an unauthorized demonstration marking the upcoming World Women's Day.

Police were seen chasing and beating demonstrators with clubs, according to footage from APTN.

One woman demonstrator was knocked to the ground by police officers, then kicked in the face by another officer.

Policemen in gas masks could also be seen spraying tear gas directly onto demonstrators' faces.

There were no immediate reports of serious injuries.

Police at first called on the group of about 300 demonstrators to disperse, and all but a group of about 100 left peacefully.

The demonstrators had been chanting: "Equal pay for equal work," and "We won't be intimidated, we will resist."

A few thousand demonstrators, most women, took part in an authorized demonstration in Istanbul on Saturday to draw attention to women's rights ahead of the March 8 World Women's Day. Police did not intervene.

vbron cnn.com
stond ook afgelopen maandag in de volkskrant

het gaat toch niet zo goed met modernisering turkije als we dachten ?
Advertentie
Oud 08-03-2005, 20:56
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 08-03-2005 @ 21:52 :
1980, Amsterdam, anyone?
Oud 08-03-2005, 20:57
Verwijderd
Ik wou al zeggen, in dit moderne land werd nog geen kwart eeuw geleden ook regelmatig de lange lat in de nek gelegd van demonstranten en zelfs nu nog bij studenten.
Oud 08-03-2005, 21:07
Verwijderd
Turkey to investigate police violence

Monday 07 March 2005, 23:03 Makka Time, 20:03 GMT

Turkish Foreign Minister Abdullah Gul has announced an investigation into what the EU termed disproportionate use of force by the Istanbul police as it quashed a women's demonstration.
"I wish to express my sorrow at the incidents that occurred during an illegal demonstration in Istanbul," Gul said on Monday.
"Everyone must abide by the law, but when they don't, the police must be very careful in the way they react."
Riot police chased, kicked and used truncheons to beat
protesters who had gathered for an unauthorised demonstration in Istanbul on Sunday.
Police also sprayed tear gas directly into protesters' faces and could be seen kicking a woman in the face.

EU shocked
"We were shocked by images of the police beating women and young people demonstrating in Istanbul," said a joint statement issued by Olli Rehn, the EU's commissioner for enlargement, Luxembourg's Foreign Minister Jean Asselborn and Britain's Europe Minister Denis MacShane.

"On the eve of a visit by the EU during which the rights of women will be an important issue, we are concerned to see such disproportionate force used against demonstrators," they said.

Luxembourg holds the rotating EU presidency, which Britain will take over this year. The meeting comes amid concerns about a slowdown in Turkey's progress towards improving democratic standards since December, when the bloc agreed to extend the membership talks with the mainly Muslim nation.
"It is extremely important that the momentum of the reforms are kept up," Rehn said in Ankara on Sunday.

Cyprus factor
The EU officials were expected to address Turkey's efforts to expand freedoms, curb torture and improve the rights of women and trade unions.

The EU leaders are expected to press Ankara to quickly sign a protocol that the EU says will amount to a de facto recognition of Cyprus, a new EU member whose government Turkey has refused to recognise.
The EU says signing a customs protocol with Cyprus and the other new EU members is a requirement for Turkey to start EU membership talks in October.
Gul on Sunday pledged to sign it on time and said Turkey was determined to press ahead with other reforms.

Displaced Kurds
On Monday, Human Rights Watch released a report expressing concern that the government was not doing enough to ensure the return of hundreds of thousands of Turkish Kurds who were displaced amid intense fighting between Turkey's military and autonomy-seeking Kurdish rebels.
"Turkey still has much to do on the protection of freedom of expression, freedom of religion, language rights and protection against torture," the group added in a statement.
Monday's talks are also expected to address the Middle East peace process, Iran, Iraq, the Caucasus and EU-Nato relations.

Link
Oud 08-03-2005, 21:13
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
professor2 schreef op 08-03-2005 @ 21:52 :

dus door dit gaat t al niet goed met de modernisering, al die wetten e.d die verandert worden vs dit, en dan gaat t al niet goed met de modernisering door dit?

En ja, zoals Mephostophilis en Nare Man al zeiden gebeur(d)en er in dit geweldige land ook wel eens zulke dingen.
Oud 08-03-2005, 21:17
Verwijderd
Het is hier natuurlijk geen usance, daarover kun je bij Turkije wel twisten. De behandeling in gevangenissen is daar nu ook niet echt zachtaardig, bijvoorbeeld.
Oud 08-03-2005, 21:36
MB
MB is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-03-2005 @ 22:17 :
Het is hier natuurlijk geen usance, daarover kun je bij Turkije wel twisten. De behandeling in gevangenissen is daar nu ook niet echt zachtaardig, bijvoorbeeld.
mja, je moet je ook afvragen of het reeel is de gevangenen zo goed te behandelen als dat ze in Nederland behandeld worden. Naar het schijnt is het hier een hotel met alles erop en eraan, waar je alleen niet naar buiten mag. (of in sommige open inrichtingen voor een bepaald tijdstip binnen moet zijn, toch?)

Dan heb je ook niet echt meer een straffend effect en zou de straf bijna alleen gebaseerd zijn op het beschermen van de maatschappij (door de crimineel ervan weg te houden) En dat is ook een beetje dom.

Maar het moet wel menselijk gehouden worden natuurlijk, maar luxes als TV, Computers, Radio's etcetc hoeft van mij allemaal niet, dan had je de misdaad maar niet moeten plegen.
Oud 08-03-2005, 22:40
T_ID
T_ID is offline
Hmm, het schijnt een uitzondering te zijn geweest.

Laten we hopen dat dat zo blijft ook.
Oud 08-03-2005, 22:41
Twanos
Twanos is offline
[spam]

dat zal ze leren, feministisch tuig !

[/spam]
Oud 08-03-2005, 23:17
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ach ja. Ik geloof dat je een vergunning ofzo nodig hebt om te mogen demonstreren, dat hadden deze mensen niet. Dus is het logisch dat ze werden weggedreven. Maar de manier waarop was wellicht niet de juiste, zoals Gul al aangaf.

ik vond het wel schandalig dat sommige vrouwen die op de grond lagen werden geknuppeld, met zo'n gummiknuppel, wat echt heel erg veel pijn doet. Maar ja, de steling van de TS vind ik dan ook weer nergens op slaan.
Oud 08-03-2005, 23:17
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 08-03-2005 @ 22:36 :
mja, je moet je ook afvragen of het reeel is de gevangenen zo goed te behandelen als dat ze in Nederland behandeld worden. Naar het schijnt is het hier een hotel met alles erop en eraan, waar je alleen niet naar buiten mag. (of in sommige open inrichtingen voor een bepaald tijdstip binnen moet zijn, toch?)

Oud 08-03-2005, 23:18
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-03-2005 @ 00:17 :
Ach ja. Ik geloof dat je een vergunning ofzo nodig hebt om te mogen demonstreren, dat hadden deze mensen niet. Dus is het logisch dat ze werden weggedreven. Maar de manier waarop was wellicht niet de juiste, zoals Gul al aangaf.

ik vond het wel schandalig dat sommige vrouwen die op de grond lagen werden geknuppeld, met zo'n gummiknuppel, wat echt heel erg veel pijn doet. Maar ja, de steling van de TS vind ik dan ook weer nergens op slaan.
ik las een intervieuw met een turkse ambtnaar dat er om bij europa te mogen horen een soort versnelde vooruitgang is toegepast die nu langzaam word terug gedraaid
Oud 08-03-2005, 23:20
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
professor2 schreef op 09-03-2005 @ 00:18 :
ik las een intervieuw met een turkse ambtnaar dat er om bij europa te mogen horen een soort versnelde vooruitgang is toegepast die nu langzaam word terug gedraaid
Dat moet je effe beter uitleggen.
Oud 08-03-2005, 23:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
professor2 schreef op 09-03-2005 @ 00:18 :
van WC papier?

(wat mijn manier is om te zeggen dat je dit toe moet lichten )
Oud 08-03-2005, 23:39
professor2
professor2 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-03-2005 @ 00:32 :
van WC papier?

(wat mijn manier is om te zeggen dat je dit toe moet lichten )
de is zo passe
ik ga slapen dit is de reden waarom ik het postte ik licht eht morgen wel toe
Oud 08-03-2005, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 08-03-2005 @ 22:36 :
mja, je moet je ook afvragen of het reeel is de gevangenen zo goed te behandelen als dat ze in Nederland behandeld worden.

(...)

Maar het moet wel menselijk gehouden worden natuurlijk, maar luxes als TV, Computers, Radio's etcetc hoeft van mij allemaal niet, dan had je de misdaad maar niet moeten plegen.
Je kunt merken dat jij nog nooit een gevangenisstraf hebt ondergaan. Het leedtoevoegend effect van een straf is niet gelegen in het gebrek aan luxe maar aan het afnemen van iemands bewegingsvrijheid. Als jij in het Hilton wordt opgesloten heb je ook na twee weken echt wel de pest in.
Oud 08-03-2005, 23:56
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-03-2005 @ 00:41 :
Je kunt merken dat jij nog nooit een gevangenisstraf hebt ondergaan. Het leedtoevoegend effect van een straf is niet gelegen in het gebrek aan luxe maar aan het afnemen van iemands bewegingsvrijheid. Als jij in het Hilton wordt opgesloten heb je ook na twee weken echt wel de pest in.
Ja idd. De hele tijd tussen 4 muren

Ik vind het juist super, dat je boeken/kranten kan lezen, een opleiding volgen enz. Maar tv, en computers vind ik weer te veel van het goede.
Oud 09-03-2005, 06:24
RanC
RanC is offline
Citaat:
Twanos schreef op 08-03-2005 @ 23:41 :
[spam]

dat zal ze leren, feministisch tuig !

[/spam]

Overigens dacht ik dat dit topic een verheerlijking was van wat er is gebeurd in Turkije toen ik die topictitel las.

"Geweldig! Neerslaan demonstratie vrouwen in Istanbul!"

.O.
Oud 09-03-2005, 08:13
Pikey
Pikey is offline
Ik denk dat je de vergelijking tussen Turkije en Nederland niet kan leggen, omdat het 2 heel verschillende culturen zijn.
Oud 09-03-2005, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-03-2005 @ 00:56 :

Ik vind het juist super, dat je boeken/kranten kan lezen, een opleiding volgen enz. Maar tv, en computers vind ik weer te veel van het goede.
Waarom is dat nou teveel van het goede? We hebben net vastgesteld dat een gebrek aan luxe helemaal niets te maken heeft met het strafelement van een gevangenisstraf.

Wat mensen vaak ook vergeten is dat gevangenissen helemaal niet bedoeld zijn om mensen gek te maken. Als je mensen opsluit zonder tijdverdrijf, zonder bezigheden, dan worden ze gefrustreerd en gek. Dat is vanuit oogpunt van rehabilitatie niet bijzonder slim.
Oud 09-03-2005, 08:55
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-03-2005 @ 09:38 :
Waarom is dat nou teveel van het goede? We hebben net vastgesteld dat een gebrek aan luxe helemaal niets te maken heeft met het strafelement van een gevangenisstraf.

Wat mensen vaak ook vergeten is dat gevangenissen helemaal niet bedoeld zijn om mensen gek te maken. Als je mensen opsluit zonder tijdverdrijf, zonder bezigheden, dan worden ze gefrustreerd en gek. Dat is vanuit oogpunt van rehabilitatie niet bijzonder slim.
Een gevangenis moet ook afschrikkend zijn voor de buitenwereld. Nu lijkt het net een uitnodoging voor de buitenwereld.

Als ik bijv. een zwerver was, zou ik een gewapende overval ergens op een bank ofzo plegen. Dan word ik of opgepakt, en heb ik een dak boven me hoofd, eten, kabeltv met canal+, computertje, wat te lezen en ik kan bovendien ook nog eens een beroep aanleren. Of ik word niet gepakt, en ga er met het geld vandoor, kan natuurlijk ook.

En een gevangenis is er ook voor om je foutieve gedrag te herdenken. Ik weet niet of je daar aan komt, met al die mogelijkheden die je daar hebt.

Daarentegen heb ik niets tegen boeken/kranten/tijdschriften, een voetbalwedstrijdje tussendoor, af en toe contact met medegevangenen en meer van dat soort dingen die je helpen ontwikkelen tot een sociaal weldenkend mens.
Oud 09-03-2005, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-03-2005 @ 09:55 :
Een gevangenis moet ook afschrikkend zijn voor de buitenwereld. Nu lijkt het net een uitnodoging voor de buitenwereld.
Ik ben geneigd om je een te geven maar ik houd me in. Een gevangenis is echt niet uitnodigend voor de buitenwereld. Mensen plegen echt geen delicten om in de gevangenis te komen omdat ze daar wel kabeltelevisie hebben.

Citaat:
Als ik bijv. een zwerver was, zou ik een gewapende overval ergens op een bank ofzo plegen. Dan word ik of opgepakt, en heb ik een dak boven me hoofd, eten, kabeltv met canal+, computertje, wat te lezen en ik kan bovendien ook nog eens een beroep aanleren. Of ik word niet gepakt, en ga er met het geld vandoor, kan natuurlijk ook.
Dit is onzin. Als jij naar de gevangenis moet word je echt niet meteen in een warme cel met computer en home cinema systeem gestopt. Je moet daarvoor werken. Bovendien is het zo dat je echt niet de hele dag tv gaat kijken ook al heb je er een.

Jij redeneert heel rationeel vanuit je eigen vrije perspectief, maar als je in de gevangenis zit is dat ineens heel anders. Dan kan het je geen reet meer schelen dat er canal+ op die televisie zit. Je vrijheid is afgenomen, dat is het enige dat telt. Het effect daarvan kun jij niet inschatten.

Citaat:
En een gevangenis is er ook voor om je foutieve gedrag te herdenken. Ik weet niet of je daar aan komt, met al die mogelijkheden die je daar hebt.
Dat is een andere vraag die op zichzelf niet zoveel te maken heeft met de mate van luxe in een gevangenis. Gevangenen overdenken hun zonden niet omdat ze geen televisie meer hebben, maar omdat ze geen bewegingsvrijheid meer hebben.

Eigenlijk zou elke Nederlander gewoon met de middelbare school eens voor de lol een week of twee moeten proefzitten in een gevangenis, dan merk je snel genoeg dat het helemaal niet zo fijn is als iedereen altijd wel denkt. Mensen zijn gewoon onwetende leken die zich dingen inbeelden die pertinent niet waar zijn.
Oud 09-03-2005, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-03-2005 @ 09:55 :
Niet mij vermoorden, hè?
Oud 09-03-2005, 10:54
Verwijderd
Mensen laten zich leiden door primitieve wraakgevoelens
Oud 09-03-2005, 13:47
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-03-2005 @ 10:04 :
Ik ben geneigd om je een te geven maar ik houd me in. Een gevangenis is echt niet uitnodigend voor de buitenwereld. Mensen plegen echt geen delicten om in de gevangenis te komen omdat ze daar wel kabeltelevisie hebben.
Bij wijze van spreken. Sarcasme, ooit van gehoord? Nu neig ik jou een te geven, maar ik houd me in.
Tuurlijk is het geen uitnodiging, maar het ondermijnt wel het imago van een gevangenis, en verlaagt misschien een van de drempels voor een delict.
Citaat:
Dit is onzin. Als jij naar de gevangenis moet word je echt niet meteen in een warme cel met computer en home cinema systeem gestopt. Je moet daarvoor werken. Bovendien is het zo dat je echt niet de hele dag tv gaat kijken ook al heb je er een.
Ja ik weet eerlijk gezegd niet hoe het allemaal precies zit. Maar ik was vergeten dat je ervoor moest werken. Dan zit er wel een lerende werking in, zo van als je werkt, krijg je tv. Dat is weer een pluspunt.
Citaat:
Jij redeneert heel rationeel vanuit je eigen vrije perspectief, maar als je in de gevangenis zit is dat ineens heel anders. Dan kan het je geen reet meer schelen dat er canal+ op die televisie zit. Je vrijheid is afgenomen, dat is het enige dat telt. Het effect daarvan kun jij niet inschatten.
Ja natuurlijk, je vrijheid is afgepakt, het korte leven dat je al hebt moet je voor een deel in het gevang doorbrengen, maar wat heeft gevangenis anders voor zin? Dat is toch de straf die zij hebben verdiend? Ze zitten er heus niet zomaar hoor. Wie weet wat ze allemaal gedaan hebben.
Citaat:
Dat is een andere vraag die op zichzelf niet zoveel te maken heeft met de mate van luxe in een gevangenis. Gevangenen overdenken hun zonden niet omdat ze geen televisie meer hebben, maar omdat ze geen bewegingsvrijheid meer hebben.
Nee ik bedoelde het juist andersom. Kijk als je niks te doen hebt, en je gaat je zwaar vervelen, ga je nadenken. Maar als jij een tv en een PS2 hebt, zit je daar met je hoofd. Men moet ook psychische pijn voelen, zodat de volgende keer dat ze voor de keus staan om iets verkeerds te doen, de hersenen zeggen, van niet doen! Denk aan de vorige keer dat je dit deed.

Citaat:
(...)voor de lol (...)
Idd ja, dat gevoel krijg ik ook.
Advertentie
Oud 09-03-2005, 13:50
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-03-2005 @ 11:51 :
Niet mij vermoorden, hè?

Nee joh, tuurlijk niet. Ik kon een aantal jaren terug niet eens een vogel doden, terwijl ik het geweer precies op hem had gericht, schoot ik express boven hem, toen ik zijn hart op en neer zag bonken. Laat staan dat ik een mens zou neerschieten.

Maar mocht ik ooit een mens doden, zorg ik er wle voor dat het de gevangenisstraf, de gewetensvroeging en de straf van god wel waard is.
Oud 09-03-2005, 14:04
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Laat ik ten eerste zeggen dat ik het helemaal niet eens ben met de manier waarop de Turkse politie de opstand heeft neergeslagen. Dat gezegd hebbende wil ik gelijk wijzen op het feit dat de ontwikkeling van landen naar een gezonde democratie jaren, decennia, zoniet eeuwen op zich kan laten wachten.

Het grappige is dat wij onze mond vol hebben van verontwaardiging over deze incidenten (wat natuurlijk logisch is), maar tegelijkertijd kijkt Europa (en dan vooral de regeringen en de politici) de andere kant op als dergelijke soortgelijke dingen zich voordoen in Amerika, Israel en zelfs Engeland. Omdat dit zogenaamde democratische landen zijn.

Nogmaals ik wil er niet mee zeggen dat het juist is wat er in Turkije is gebeurd, maar ik vind wel dat al die politici en bestuurders wel erg veel boter op hun hoofd hebben als ze Turkije nu ineens scherp gaan veroordelen.

Er is niemand (in Europa) die Israel, Amerika of Engeland dezelfde scherpe veroordelingen doet toekomen als zij iets gedaan hebben wat niet door de beugel kan.

De wereld zit gewoon jammer genoeg zo in elkaar en dit soort dingen gebeuren. Het is niet goed en het moet beter, maar ik vind dat we Turkije tijd moeten geven.
Oud 09-03-2005, 16:37
MB
MB is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-03-2005 @ 00:41 :
Dat klopt wel, maar het is toch nog veel vervelender als je geen leuke dingen te doen hebt, geen tijdsverdrijf. Dus het heeft wel een deel met luxe te maken. Zonder die luxes is de straf veel straffender. Ik zeg ook niet dat het nu een pretje is.

En er moet wel wat te doen zijn, maar zoals het nu overkomt lijkt het erop alsof ze allemaal leuke dingen mogen doen. Laat ze gewoon verplicht leren en studeren, als je niets anders hebt dan kan je je helemaal toeleggen op een studie en kom je er als een goedgeschoold mense uit, lijkt mij.

maargoed, jij bent de expert

Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 16:39.
Oud 09-03-2005, 16:41
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 09-03-2005 @ 17:37 :
Dat klopt wel, maar het is toch nog veel vervelender als je geen leuke dingen te doen hebt, geen tijdsverdrijf. Dus het heeft wel een deel met luxe te maken. Zonder die luxes is de straf veel straffender. Ik zeg ook niet dat het nu een pretje is.

als je mensen alleen maar niets laat doen brengen we daarna enkel psychisch totaal gesloopte mensen in demaatschappij lijkt me geen goed idee
Oud 09-03-2005, 18:33
Gatara
Gatara is offline
Ik zag t in t nieuws

Maar ach, denk dat Turkije de idee van samengaan met de EU inmiddels al heeft laten varen en dergelijke uitspattingen voor lief neemt.

helaas
Oud 09-03-2005, 18:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 09-03-2005 @ 15:04 :
Het grappige is dat wij onze mond vol hebben van verontwaardiging over deze incidenten (wat natuurlijk logisch is), maar tegelijkertijd kijkt Europa (en dan vooral de regeringen en de politici) de andere kant op als dergelijke soortgelijke dingen zich voordoen in Amerika, Israel en zelfs Engeland. Omdat dit zogenaamde democratische landen zijn.
(...)
Er is niemand (in Europa) die Israel, Amerika of Engeland dezelfde scherpe veroordelingen doet toekomen als zij iets gedaan hebben wat niet door de beugel kan.
Israel past niet thuis in dit rijtje, domweg omdat daar geen vrede is.

Verder heb ik nog geen vrouwendemonstraties in Engeland en VS meegemaakt onlangs die zo neergeknuppeld werd.

Anyway, er wordt ook geluld over EU-landen die hun boekje te buiten gaan. Was vandaag (of gisteren?) nog in het nieuws dat het racistisch optreden van de politie in VK ernstig te noemen was, o.i.d.
Oud 09-03-2005, 19:13
Verwijderd
Die halfnaakte vrouwelijke demonstranten in Australië werden ook behoorlijk hardhandig opgepakt.
Oud 09-03-2005, 20:17
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-03-2005 @ 20:13 :
Die halfnaakte vrouwelijke demonstranten in Australië werden ook behoorlijk hardhandig opgepakt.
Ik heb toch op elke zender t nieuws gezien en ik heb nergens anders gezien dan dat ze door een enkele agent weggevoerd werden.
Met minimale tegenstribbeling doch luidkeels.

Welk gestoord wijf gaat er nu ook naakt met een baby (!) op een vliegveld staan, verwachtend serieus genomen te worden

Citaat:
Policemen in gas masks could also be seen spraying tear gas directly onto demonstrators' faces.
Is et daar niet voor bedoeld dan?
En wie zegt dat dat traangas was en geen pepperspray?

Kan aan mij liggen allemaal hoor.
Ik vind dit nieuwsbericht zeker een duidelijk voorbeeld van hoe ongeschikt Turkije is te functioneren in een westers (lees europees) verband.
Maar ik ruik aandikken en oppoken in de engelse quote, de fipo.
Oud 09-03-2005, 20:45
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-03-2005 @ 19:33 :
Ik zag t in t nieuws

Maar ach, denk dat Turkije de idee van samengaan met de EU inmiddels al heeft laten varen en dergelijke uitspattingen voor lief neemt.

helaas
Hoe kom je daarbij?
Oud 09-03-2005, 22:55
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
Israel past niet thuis in dit rijtje, domweg omdat daar geen vrede is.
Dus om die reden heeft Israel het recht om mensen te mishandelen, vermoorden en hun huizen te slopen?

Israel is nog heel veel erger als Turkije!
Oud 09-03-2005, 23:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 09-03-2005 @ 23:55 :
Dus om die reden heeft Israel het recht om mensen te mishandelen, vermoorden en hun huizen te slopen?

zucht, je snapt ook helemaal niet waarom ik dit zei, he?

nee, maar de rode lap is weer tevoorschijn gehaald dus ga maar weer lopen kankeren.

zucht
Oud 09-03-2005, 23:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-03-2005 @ 21:45 :
Hoe kom je daarbij?
dat is een vermoeden omdat ze niet zo vrolijk waren na de gesprekken met EU lui
Oud 09-03-2005, 23:33
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 09-03-2005 @ 21:17 :

En wie zegt dat dat traangas was en geen pepperspray?

Kan aan mij liggen allemaal hoor.
Ik vind dit nieuwsbericht zeker een duidelijk voorbeeld van hoe ongeschikt Turkije is te functioneren in een westers (lees europees) verband.
Maar ik ruik aandikken en oppoken in de engelse quote, de fipo.
nee hoor oveel aangedikt is eht niet
als je het bericht van de volkskrant moet lezen moet je alleen 1,15 betalen
Oud 10-03-2005, 07:21
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
nee, maar de rode lap is weer tevoorschijn gehaald dus ga maar weer lopen kankeren.
Citaat:
zucht, je snapt ook helemaal niet waarom ik dit zei, he?
Ik loop niet te kankeren, ik het het woord kanker of enig ander scheldwoord niet in me mond genomen. Is ook niet nodig, zonder lukt het ook wel.

En... zucht.... als jij.... zucht.... dit anders bedoeld. zucht... leg het dan... zucht... maar eens uit... zucht... misschien... zucht... kunnen we dan... zucht... een conversatie hebben... zucht... alleen zonder... zucht... al die zuchten... zucht... want dat is zo vermoeiend.... zucht....

Jij zegt: Israel past niet thuis in dit rijtje, domweg omdat daar geen vrede is.

Waarom past Israel in dat rijtje dan niet thuis? Ik ben benieuwd
Oud 10-03-2005, 08:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 09-03-2005 @ 23:55 :

Israel niet, het conflict dat daar is wel.

Maar idd, gatara zegt het al, we gaan nu weer rucksichtlos Israel bashen krijgen omdat er nu eenmaal mensen zijn die zich tot absurde graad met de palestijnen verbonden voelen, en daarvoor rustig de realiteit verwaarlozen.
Oud 10-03-2005, 10:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 10-03-2005 @ 08:21 :
Jij zegt: Israel past niet thuis in dit rijtje, domweg omdat daar geen vrede is.

Waarom past Israel in dat rijtje dan niet thuis? Ik ben benieuwd
Ik: Liesje zit niet op school vandaag, domweg omdat ze ziek met hoge koorts thuis ligt
Jij: leg eens uit waarom Liesje niet op school is?

Oud 10-03-2005, 12:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Wow... wij moesten vorige week voor Engels zo'n brief schrijven naar de turkse ministerpresident over vrouwenmishandelingen en zooooo en women's rights en feminisme en alles. En die brief had ik op 8 maart gemaakt!! Wooooow vet raar
Oud 10-03-2005, 13:19
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
Maar idd, gatara zegt het al, we gaan nu weer rucksichtlos Israel bashen krijgen omdat er nu eenmaal mensen zijn die zich tot absurde graad met de palestijnen verbonden voelen, en daarvoor rustig de realiteit verwaarlozen.
Ik denk dat we eerder te maken hebben met mensen die zich tot absurde graad verbonden voelen tot Israël en dat die de realiteit verwaarlozen.

Vertel mij maar eens wat jouw realiteit is dan? En waarom Israël volgens jou niet in dat rijtje thuis past. Of durf jij ook geen antwoord te geven net als je vriend Gatara?

Citaat:
Ik: Liesje zit niet op school vandaag, domweg omdat ze ziek met hoge koorts thuis ligt
Hahaha... heel grappig. Als je geen argumenten hebt kun je misschien beter helemaal niet reageren. Wat dat betreft verbaasd het me niets dat je zo pro-Israël bent. Jij bent net als hun, je vermijd het dialoog omdat je argumenten geen potten kunnen breken.

Kom je toevallig daar vandaan?
Oud 10-03-2005, 13:54
Gatara
Gatara is offline
dude, je kunt een oorlogssituatie niet vergelijken met een vredessituatie.

is dat nu zo moeilijk?

verder ben ik vrouwelijk.
Oud 10-03-2005, 14:55
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
dude, je kunt een oorlogssituatie niet vergelijken met een vredessituatie.
Leg dat dan eens precies uit, mag je in een oorlogssituatie meer dan in een vredessituatie?

Ik vind dat je nooit mensen mag mishandelen en dergelijke zaken. Dus of je nou in oorlog bent of niet is niet ter zake doende.

Citaat:
verder ben ik vrouwelijk.
Excuus, dan bedoel ik vriendin
Oud 10-03-2005, 15:27
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-03-2005 @ 00:56 :

en geen tmf
maar daar moeten ze blij mee zijn
Oud 10-03-2005, 15:48
aniki
aniki is offline
Laten we niet vergeten, dat het een 'demonstratie' was waarvoor er geen toestemming was gevraagd.

Er wordt nu net gedaan alsof het een stille tocht was waarin er alleen vrouwen aanwezig waren en die zomaar opeens keihard de kop ingedrukt is door de politie. Er zullen vast ook vrouwen aanwezig zijn geweest met goede bedoelingen, maar er waren ook mannen, relschoppers, criminelen, terroristen aanwezig.
Er werden leuzen geschreeuwd voor verschillende terroristische organisaties en er zijn vast flink wat winkelramen gesneuveld.
Achteraf is gebleken dat 17 van de arrestanten connecties hebben met veschillende terroristische organisaties.

Laat je niet misleiden, dit heeft niks met mensenrechten of Turkije te maken. Nu wordt er gedaan alsof iedere (vrouwen)demonstratie keihard word neergeslagen. Er zijn heel veel andere demonstraties die gewoon goed verlopen. Ik vindt dat deze demonstratie gewoon anti-Turkije propaganda die op de goede dag is uitgevoerd.

En ik ben geen voorstander van politie-geweld en het is wel duidelijk dat sommige agenten die net de films Rocky hadden gekeken te ver gingen, maar dit heeft weer niks te maken met de vrouwenrechten in Turkije. Net alsof de ME zachtaardig te werk gaat bij een voetbalrel in nederland.
Oud 10-03-2005, 15:52
professor2
professor2 is offline
Citaat:
aniki schreef op 10-03-2005 @ 16:48 :
Net alsof de ME zachtaardig te werk gaat bij een voetbalrel in nederland.
voetbalvandalen zijn goed te vergelijken met vrouwen die demostreren
en dat er geen toestemming was wil nog neit zeggen dat het een geweldagdige demonstratie was ofzo ik heb het gezien en het waren zeker geen losgeslagen anti globalisten of voetbal supporters die aan eht vernielen warne
Oud 10-03-2005, 16:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Boris_Beer schreef op 10-03-2005 @ 15:55 :
Leg dat dan eens precies uit, mag je in een oorlogssituatie meer dan in een vredessituatie?

Nouja, ontkennen dat er gevechten plaatsvinden in een oorlogssituatie lijkt me onlogisch.

Citaat:

Ik vind dat je nooit mensen mag mishandelen en dergelijke zaken. Dus of je nou in oorlog bent of niet is niet ter zake doende.

natuurlijk niet, maar het ging erom dat het hier om Turkije gaat en dan is het nogal raar dat je een land erbij als voorbeeld neemt dat in een soort van oorlog is. Dat is net zoiets als zeggen dat zonnebrandcreme een belangrijk verkoopprodukt is in Turkije, Spanje en ook Nederland.
Dan past Nederland ook niet in dit rijtje thuis met al die regen
Oud 10-03-2005, 16:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
aniki schreef op 10-03-2005 @ 16:48 :
Laten we niet vergeten, dat het een 'demonstratie' was waarvoor er geen toestemming was gevraagd.
dat is geen excuus om extreem geweld te gebruiken

Regels voor berichten