Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2002, 10:48
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
De Engelse televisie heeft gisteren een amateur-video uitgezonden waarop te zien is hoe drie kleine jongetjes een blokkade op de rails bouwen om een trein te laten ontsporen. De jongetjes, tussen de zes en negen jaar oud, zijn gearresteerd. Zij worden niet vervolgd omdat ze te jong zijn.

Een voorbijganger legde op 27 juni met zijn videocamera vast hoe de kinderen een winkelwagentje, verkeerskegels, boomstammetjes, autobanden en betonnen tegels op de rails legden. Tien minuten later zou daarlangs de passagierstrein van Liverpool naar Manchester langskomen.

De voorbijganger alarmeerde de politie, die er op het nippertje in slaagde de barricade te verwijderen. Volgens een woordvoerder van de spoorwegpolitie zou de trein ontspoord zijn, wanneer dit niet was gebeurd.
Hooliganism zit de Engelsen toch wel in t bloed jo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2002, 12:00
AGH
AGH is offline
Ooow, is dat nu hooliganisme!!!!

Altijd al geweten.
Manchester City is tuig....

Op zich ook heldhaftig van de voorbijganger die gefilmd heeft in plaats van de drie kinderen er even attent op te maken dat het niet geheel ongevaarlijk is om boomstammen op een rails te leggen.
Misschien iets voor deze voorbijganger om een sprookjesachtige documentaire voor de BBC te maken, die SBS daarna weer zal herhalen, met daarin spannende cowboyverhalen die de hele wereld gelooft.
Kan Bas van Hout ze niet op zoeken voor een interview?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 12:14
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef:
Op zich ook heldhaftig van de voorbijganger die gefilmd heeft in plaats van de drie kinderen er even attent op te maken dat het niet geheel ongevaarlijk is om boomstammen op een rails te leggen.
Ja inderdaad .. dan ga je er toch heen en zorg je ervoor dat de trein NIET zal ontsporen .. in plaats van dat je het gaat filmen?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 12:20
Jozzy
Jozzy is offline
Ja, maar zo worden die kutkinderen tenminste herkend, opgepakt en krijgen ze flink op hun donder van hun moeder (hopelijk...)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 14:44
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
******** schreef:
Ja inderdaad .. dan ga je er toch heen en zorg je ervoor dat de trein NIET zal ontsporen .. in plaats van dat je het gaat filmen?
Misschien dat-ie op te grote afstand was o.i.d.?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 15:03
Nietzman
Nietzman is offline
Taak van de ouders om ze een flinke trap onder hun hol te geven.... sim-pel

Valt het jullie trouwens ook op dat het blanke kindertjes zijn? :X
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 15:09
Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
nietzman schreef:

..altijd die autochtonen weer ...

*heeft ook zo z'n bedenkingen bij de filmer... die kids hebben waarschijnlijk geen idee waar ze mee bezig zijn..had ze dr gewoon op moeten attenderen en naar ouders moeten stappen ..volgens mij kickt die vent nogal op aandacht... kans dat ie d'r nog een smak geld voor heeft gekregen ook...
Oud 19-07-2002, 16:59
PV
PV is offline
triest
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 20:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ziek!

Die kinderen zou ik een half jaar in een jeugdinrichting plaatsen.
Maakt me niets uit of ze 6 of 9 zijn.
Met name de oudste, als je 9 bent zie je echt wel eens het nieuws, die was zich er zéér zeker van bewust wat er had kunnen gebeuren!

Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 20:46
arrebar
arrebar is offline
als ze het nou op de greenpeace manier gedaan hadden, jezelf vastketenen aan de rails,
dan was het een stuk beter
Oud 19-07-2002, 21:12
martijn1985
martijn1985 is offline
Wat is dat nou voor logica? Ga je de politie bellen om die blokkade te verwijderen, en zelf die kinderen staan filmen?? Dan ga je toch zelf die kinderen en de blokkade verwijden? Dat spoort toch ook niet?
Oud 19-07-2002, 21:27
Verwijderd
Sorry, maar ik kon mijn lach daarnet ff niet inhouden. Maar het is natuurlijk wel een ernstige zaak dat dit gebeurt. Vroeger deden ik en mijn vriendjes dit ook altijd in de speeltuin, maar die trein daar reed maar 5km/h ofzo en die kon dus makkelijk ff stoppen. Maar je gaat dit toch niet doen op de echte spoorbaan... Die kinderen zouden beter moeten weten. Want wát als die trein echt was ontspoord.... En van de filmer is het natuurlijk ook heel erg dom. Kwam die er iets later achter dat die kinderen dit deden, dan stond er nu een treinontsporing op de band.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 23:15
Gatara
Gatara is offline
Dat is gevaarlijk joh!
Niet alleen voor de treinen, maar ook voor die jochies! Aangezien de rails daar electrisch worden geladen en er geen electrische bovenleiding is zoals hier in Nederland! Menig Brit/toerist is om het leven gekomen doordat deze gelectrocuteerd werd door de Britse rails!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 23:53
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
nietzman schreef:

Ja, ik wist helemaal niet dat er ook blanke Marrokanen waren...
Oud 20-07-2002, 00:01
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ze hebben wel nettjes roode waarschuwings pionnetjes gebruikt

na..
Dit gebeurt altijd in de zomervakantie als kinderen helemaal nix meer te doen hebben.
mammie moet toch nodig eens uit leggen dat je sterft als je op de rails loopt.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 12:34
autodropje
autodropje is offline
Ik hoop dat die filmer minstens zo hard aangepakt wordt als die jochies, hij had wat moeten doen ipv filmen

Ik vraag me trouwens af of die filmer wel echt een toevallige voorbijganger is, kan me niet voorstellen dat een toevallige voorbijganger niets doet.
Oud 20-07-2002, 13:20
Isa
Isa is offline
een half jaar in een inrichting Fleet Admiral? dan gaan ze helemaal geestelijk kapot. wie weet wat voor een problemen ze thuis hebben. of wie weet worden ze gepest op school ofzo.
niet meteen zeuren om straffen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 13:46
Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
een half jaar in een inrichting Fleet Admiral? dan gaan ze helemaal geestelijk kapot. wie weet wat voor een problemen ze thuis hebben. of wie weet worden ze gepest op school ofzo.
niet meteen zeuren om straffen.
denk zelfs dat die kinderen alleen keer goed uitleggen dat dit niet echt de bedoeling is (en levensgevaarlijk is) wel genoeg is.. kinderen hebben waarschijnlijk absoluut geen benul van wat de gevolgen van ..in hun ogen waarschijnlijk.. dit beetje kattekwaad kan zijn..

..en dan nog meot je de schuld meer zoeken bij de ouders..
Oud 20-07-2002, 14:33
Rhinus
Rhinus is offline
IS HET NIET 'GEWOON' DE SCHULD VAN DE OUDERS??!!

Dat denk ik. Opvoeden is moeilijk, datlijkt mij ook. Maar een kind opvoeden zodat ze dit niet doen is volgens mij wel te doen.

's Pap en 's mam is't iniedergeval wel gelukt..
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 18:20
ESCO
ESCO is offline
Verkeerd wat die kinderen doen maar om ze nou een pak op hun broek geven zal niks helpen, wordt er alleen maar erger van.
Die kinderen komen uit de slechte wijken ze worden al mishandeld door hun ouders die van 2 uur s'middags tot 10 uur s'avonds in de kroeg zitten.
Ik heb op school een video gezien van engelse kinderen in achterstandswijken.
Ze vervelen zich dood mishandelen elkaar met messen wachten andere kinderen op,stelen auto's op hun tiende,klote met hijskranen,stlen van alles uit supermarkten.

Deze kinderen horen in een ander gezin thuis waar ze aandacht krijgen en liefde wordt gegeven.
Weeshuizen met meer dan tien kindren helpen niet want daar hebben de meeste al 4keer ingezeten.
Oud 20-07-2002, 19:02
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:

denk zelfs dat die kinderen alleen keer goed uitleggen dat dit niet echt de bedoeling is (en levensgevaarlijk is) wel genoeg is.. kinderen hebben waarschijnlijk absoluut geen benul van wat de gevolgen van ..in hun ogen waarschijnlijk.. dit beetje kattekwaad kan zijn..

..en dan nog meot je de schuld meer zoeken bij de ouders..
Denk je dat dat helpt?? Denk je dat die klotekoters niet al genoeg beelden van treinongelukken met dodelijke afloop hebben gezien? Die zijn er zeker in Engeland regelmatig, en dus ook op TV. Dan beseffen ze zich donders goed dat het fout is wat ze doen en levensgevaarlijk.
Echt een heropvoeding!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 19:13
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ik hoop dat die filmer minstens zo hard aangepakt wordt als die jochies, hij had wat moeten doen ipv filmen
Op basis van wat dan? Het Wetboek van Filmverboden?
Oud 20-07-2002, 20:47
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Dat is gevaarlijk joh!
Niet alleen voor de treinen, maar ook voor die jochies! Aangezien de rails daar electrisch worden geladen en er geen electrische bovenleiding is zoals hier in Nederland! Menig Brit/toerist is om het leven gekomen doordat deze gelectrocuteerd werd door de Britse rails!
Het Engelse spoorwegnet (voor zover nog intact ) maakt gebruik van een derde rail, waar stroom op staat en waardoor je idd geelectrocuteerd kunt worden. Ik zie hier echter geen derde rail en weet niet of dit systeem in heel Engeland wordt gebruikt.
Oud 20-07-2002, 20:49
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Ik zie hier echter geen derde rail en weet niet of dit systeem in heel Engeland wordt gebruikt.
Ik dacht van wel... iig heeft de metro het ook, en andere dingen die per rail rijden.
Oud 20-07-2002, 20:54
REIE
REIE is offline
Ontspoorde Britse jochies... De Belgische troepzender vt4 zendt ook vaak homevideo's van deze stijl uit. En allemaal Made in the UK.

Manus, terwijl Eurpopa een grotendeels geelectrificeerd spoorwegnet heeft, hebben de Engelsen hun stoom vervangen voor diesel. Of die derde-rail. Ik vind dat meer iets voor metro's, maar ze lopen daar gewoon achter. Is het inteelt*?

REIE

*Bedankt forumbaas/docent Nederlands

Laatst gewijzigd op 20-07-2002 om 21:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2002, 20:56
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
REIE schreef:
Manus, terwijl Eurpopa een grotendeels geelectrificeerd spoorwegnet heeft, hebben de Engelsen hun stoom vervangen voor diesel. Of die derde-rail. Ik vind dat meer iets voor metro's, maar ze lopen daar gewoon achter. Is het inteeld?
Als je wil klagen hoe debiel engelsen zijn moet je vooral inteelt met een d schrijven...
Oud 20-07-2002, 21:01
REIE
REIE is offline
HaHaHAAHHaaa ROFLOL WhOEHaaha!!!

Sorry, ik zal het verbeteren, ik zal wel iets rustiger typen!!!

REIE
Oud 21-07-2002, 08:13
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik heb in Engeland wel eens een bovengrondse spoorlijn gezien met een derde rail, deze lijn kan wel diesel zijn, maar het is wel de hoofdlijn Liverpool-Manchester, en of de grote lijnen diesel zijn weet ik ook niet...
Oud 21-07-2002, 11:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
ModuM schreef:
Denk je dat dat helpt?? Denk je dat die klotekoters niet al genoeg beelden van treinongelukken met dodelijke afloop hebben gezien? Die zijn er zeker in Engeland regelmatig, en dus ook op TV. Dan beseffen ze zich donders goed dat het fout is wat ze doen en levensgevaarlijk.
Echt een heropvoeding!
Juist...
Minstens een half jaar in een jeugdinrichting, dus.

En ESCO, al zijn ze zo 'zielig' en zijn ze zo arm, dat is géén excuus om zulke dingen te doen!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 11:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
REIE schreef:
Is het inteelt*?

REIE

*Bedankt forumbaas/docent Nederlands
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 12:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Dat is gevaarlijk joh!
Je verwart de underground met de gewone treinen. De underground heeft een 3e rails i.p.v. bovenleiding.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 12:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Hij heeft wat gedaan, de politie gebeld. Slimme zet van hem, want de politie kan meteen de verkeersleiding waarschuwen zodat de trein gestopt kan worden.

Als hij op het zelfde moment als de trein bij die jongens geweest was, was hij (samen met die jongens en waarschijnlijk een hoop andere mensen) om het leven gekomen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 12:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:

denk zelfs dat die kinderen alleen keer goed uitleggen dat dit niet echt de bedoeling is (en levensgevaarlijk is) wel genoeg is..
Een kind van 9 weet echt wel wat de gevolgen zijn van het laten ontsporen van een trein. onder toezichtstelling van het gezin lijkt me een beter idee, aangezien die kinderen een stuk opvoeding gemist hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 12:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ik dacht van wel... iig heeft de metro het ook, en andere dingen die per rail rijden.
Alleen de underground heeft dat, de gewone treinen hebben gewoon bovenleidingen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 12:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Je verwart de underground met de gewone treinen. De underground heeft een 3e rails i.p.v. bovenleiding.
Nee, ik verwar niks
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 15:05
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Er was toch zo'n wet die je bijvoorbeeld als iemand zelfmoord wil plegen verplicht die persoon tegen te houden? geld zoiets hier dan niet? of hebben ze die wet in Engeland niet?
Oud 21-07-2002, 15:16
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Hij heeft wat gedaan, de politie gebeld. Slimme zet van hem, want de politie kan meteen de verkeersleiding waarschuwen zodat de trein gestopt kan worden.
Hij had beter meteen ff naar die jochies toe kunnen gaan toen ze bezig waren met bouwen en die jochies tegenhouden ipv filmen tot ze klaar zijn en dan de politie bellen en wachten tot de politie het op komt ruimen.

Citaat:
Als hij op het zelfde moment als de trein bij die jongens geweest was, was hij (samen met die jongens en waarschijnlijk een hoop andere mensen) om het leven gekomen.
Ik vind dat hij dat risico had moeten nemen als hij daarmee de inzittende van de trein had kunnen redden bovendien acht ik hem instaat die trein op redelijke afstand te horen/zien zodat hij ( en de jochies) een eind weg kunnen komen.
Oud 21-07-2002, 17:08
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
McCaine schreef:
In sommige Amerikaanse staten is het een misdrijf als je kijkt en niet helpt.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 17:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef:

Hij had beter meteen ff naar die jochies toe kunnen gaan toen ze bezig waren met bouwen en die jochies tegenhouden ipv filmen tot ze klaar zijn en dan de politie bellen en wachten tot de politie het op komt ruimen.
Waarom denk jij dat hij de politie heeft gebeld NADAT de jongens klaar waren? Met zulke aannames is iedereen crimineel. Niet iedereen houdt er van dergelijke SBS6 taktieken op na.

Citaat:

Ik vind dat hij dat risico had moeten nemen als hij daarmee de inzittende van de trein had kunnen redden bovendien acht ik hem instaat die trein op redelijke afstand te horen/zien zodat hij ( en de jochies) een eind weg kunnen komen.
Ja joh. De rails lag niet in een bocht, en ook niet in een geul (zoals gebruikelijk is in stedelijke gebieden)

Jij bent nu eenmaal een superheldin, maar je weet gewoon niet wat de situatie is. Die kerel heeft al levens gered door de politie te bellen, en alleen al daarom hoef je al niet op die vent te gaan zitten zeiken. Bovendien heb je geen ENKEL idee hoe de situatie daar inmekaar zat.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 17:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Heeft hij niet geholpen dan? Volgens mij is hij diegene die de politie waarschuwde, zodat een ramp voorkomen is.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 17:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
autodropje schreef:

Er was toch zo'n wet die je bijvoorbeeld als iemand zelfmoord wil plegen verplicht die persoon tegen te houden?
"Zo'n wet"? Lekker vaag. Bovendien is er geen enkele wet die je verplicht je leven te wagen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 21:28
Balance
Balance is offline

wat doen kinderen van 6 jaar bij een spoor?? die van 9 vink nog te jong om daar alleen naar toe te gaan, maar 6 helemaal!
ik mocht op m'n zesde volgens mij nog niet eens alleen naar een speeltuintje bij ons in de buurt, omdat ik daarvoor eerst een weg over moest steken!
En ik heb een nichtje van bijna 8, die kijkt nog niet eens uit met het oversteken, die rent zó een weg op.... en is zich van geen kwaad bewust.

Sorry maar dit (ook bovengenoemd voorbeeld btw) vink toch echt een hele slechte zaak van de ouders!!! van een kind van 9 (laat staan jonger) mag je niet verwachten dat het zich alleen redt als in de omgeving gevaarlijke wegen en/of spoorwegen bevinden!
Lekkere ouders....

( waarom zou je ook op je kind passen? )
Oud 22-07-2002, 10:18
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
ModuM schreef:
Ja, maar zo worden die kutkinderen tenminste herkend, opgepakt en krijgen ze flink op hun donder van hun moeder (hopelijk...)
Dat vraag ik me af...dit soort dingen zijn geen kwajongens streken meer maar gewoon echt criminele streken en als je daar al bezig mee bent op je 6e dan moet je toch wel een dusdanige opvoeding hebben gehad waarin dat op een of andere zieke manier word goedgekeurd.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 11:32
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:

Dat vraag ik me af...dit soort dingen zijn geen kwajongens streken meer maar gewoon echt criminele streken en als je daar al bezig mee bent op je 6e dan moet je toch wel een dusdanige opvoeding hebben gehad waarin dat op een of andere zieke manier word goedgekeurd.
Ik denk niet dat je op je 6e dit kan overzien, kind van 9 is idd ziek... Maar ik vermoed dat jongere kinderen gewoon mee zijn gesleept...
Oud 22-07-2002, 15:18
REIE
REIE is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Alleen de underground heeft dat, de gewone treinen hebben gewoon bovenleidingen.
...Niet in het VK dus!!!... Tussen Londen Birmingham en Manchester is alles geelectrificeerd met bovenleiding. En zien wij een derder rail op het plaatje?
Veel metro's en voorstadstreinen hebben een derder rail, maar al het overig railvervoer op het "continent" maakt daar, voor zover ik weet geen gebruik van. (uitzondering: 80 jaar geleden, trambaan voor het koninklijk paleis te Brussel.)

Einde discussie (eindelijk)? Nerds rule !!!

Ik begrijp niet dat gezeik van jullie over de filmer. Hij heeft er toch zeker voor gezorgd dat er een ramp is voorkomen? Ik zal ook niet me leven willen riskeren op een spoorbaan om drie jochies van het spoor af te plukken. Toch liever bellen... Het is al vaak genoeg gebeurd dat mensen die de held uit hingen alleen maar slechter af zijn. (Meinderd Tjoelker of wie was dat ook al weer?) Die troep van de rails af halen kan ook iets te lang duren.

Verder vind ik dat die jongetjes een heropvoeding nodig hebben. 675 Volt gelijkstroom kan goed werken maar een instelling lijkt me beter. Helaas kan je niet overal van die instellingen bouwen dus moet het probleem wel bij de Britse samenleving liggen. Werkloze arbeiders? (Zie ESCO) Die ouders moeten eerst werk hebben om een stabiel gezin te krijgen...

REIE

W. F. Hermans: "Wat is een held? Iemand die straffeloos onvoorzichtig is geweest."
Oud 22-07-2002, 17:18
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Chimera schreef:

"Zo'n wet"? Lekker vaag. Bovendien is er geen enkele wet die je verplicht je leven te wagen.
Ik heb het helemaal niet tegen jou, maar tegen McCaine en ik verwacht dat hij wel weet welke wet ik bedoel.
Oud 22-07-2002, 17:28
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Er was toch zo'n wet die je bijvoorbeeld als iemand zelfmoord wil plegen verplicht die persoon tegen te houden?
Kan ik me niet herinneren eigenlijk. Wetten kunnen sowieso niet vaak mensen dwingen tot bepaald gedrag. Wel kunnen ze mensen bepaald gedrag verbieden, maar das wat anders.
Oud 22-07-2002, 17:29
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Dus? In de staat Georgia was het lange tijd verboden (misschien nog steeds wel zo) om enige andere vorm van sex te hebben dan man boven, vrouw onder. Hoe dan ook. Maar dat zegt toch niets?
Oud 22-07-2002, 19:50
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Kan ik me niet herinneren eigenlijk. Wetten kunnen sowieso niet vaak mensen dwingen tot bepaald gedrag. Wel kunnen ze mensen bepaald gedrag verbieden, maar das wat anders.
Werden die journalisten in Frankrijk na de dood van prinses Diana niet aangeklaagd, omdat ze ipv te helpen foto's begonnen te maken van het ongeluk?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 21:01
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
McCaine schreef:
lijkt me hetzelfde verbieden niets te doen of dwingen iets te doen
Reageren

Regels voor berichten