|
|
Bekijk resultaten poll: Is linux onpopulair door zijn gebruiksonvriendelijkheid | |||
Ja, absoluut |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 31.11% |
Nee, dat heeft hele andere redenen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
31 | 68.89% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||||||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Dan kan er al een heleboel meer. Daarin staat een heleboel info over het aanpassen van de standaard installatie. Citaat:
![]() En ook toen was er m.u.v. een goed office pakket (wat later als Sun StarOffice en daarna OpenOffice kwam), bijna overal een alternatief voor. Ik kan echt niet wachten op de groupwise versie van Novell/Ximian Evolution. Citaat:
Ook FoxPro servers e.d. kunnen onder Linux gedraaid worden. Citaat:
Citaat:
Er is eigenlijk maar één goed blad en dat is de C'T Citaat:
Developer resources? Heel veel Windows API's zijn vrijgegeven. Strak gedocumenteerd. Daarbij is wat er niet vrijgegeven is, vaak ook niet belangrijk, omdat het onmogelijk is om erop in te haken. Citaat:
![]() Citaat:
Die laatste zin, dat slaat op het openen van een "helpdesk voor iedereen". Dat kan iedereen voor windows ook. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Met dat alternatief komt een andere manier van werken. Windows Server 2003 draait hier het halve netwerk, met een afgewerkte Netware 6.5 server ergens die zorgt voor authenticatie en bordermanager als internet gateway en proxy. Ik heb uiteraard ook een Debian bakje staan. Draait prima. Kernel 2.6 op een Dell PowerEdge 4300T(dual P3/450 met 512MB SD per processor). Citaat:
Heel goed vind ik ver gaan. Er zitten grote gebreken in de diverse Unix'en. HP/UX, AIX, Solaris etcetera, grote spelers, maar het kan stukken beter... Debian Testing is stabieler. |
Advertentie | |
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Mesa? Ga weg.... ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik ben zelf een verfent voorstander van Novell software en tools, al denken er hier een aantal mensen heel anders over. Het is echter totaal geen bruikbaar desktop OS ![]() Ik zou wel eens wat willen gaan spelen met MacOS X, maar ik heb geen Apple's hier staan. Toch eens naar die Mac Mini kijken, alleen al voor de look en feel meot dat kunnen, probleem is dat ik er wel 512MB geheugen in wil hebben minimaal, terwijl hij geleverd wordt met 256 en hijs niet zo makkelijk los te schroeven. |
![]() |
||
Offtopic:
Citaat:
![]() Bron: KDE-Look.org kde3 xp style
Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 19:45. |
![]() |
|||
Citaat:
In tegenstelling tot linux kun je windows wél zonder gnu-tools draaien ![]() Citaat:
![]() Plan 9 is idd oud, maar schijnt wel heel goed ontworpen te zijn. Ik ga het iig eens proberen, als k een goeie pc heb (met een flinke hardeschijf). Mac mini lijjkt me niet intressant. OS X interface is heel grappig maar de eerste gedachte die toch bij me opkwam toen ik het gebruikte is 'waar is mijn terminal' ![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
De IP stack is nog weinig aan veranderd hoor ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bijv. F4L (oud!), maar er ken niets dat ook actionscript ondersteunt. Ik ken dus niet echt progjes daarvoor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
geen idee wat precies de mogelijkheden zijn, ik ben geen liefhebber van Flash |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Maar ik bedoel: zodra ik een boxje heb met een flinke harde schijf (denk iets van 200 gb) dan ga ik er iedere distributie opladen die ik tegenkom, dat verzeker ik je wel. Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|