![]() |
|
Verwijderd
|
Hoe komt het waarom sommige site's heel sloom zijn en andere heel slim.
Ik zit nu te surfen op http://forum.fok.nl/forum/96 en dat is echt te sloom. Verder surf ik nu op tweakers en dat gaat altijd super snel. Waar aan kan het allemaal aan liggen? Ik denk PC, Server? De hoeveelheid mensen? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
2 De load op de server ( in het geval van dit forum dus het aantal actieve bezoekers) in de meeste gevallen hangt het ook af van bezoekers op andere sites welke op dezelfde server zijn gehost 3 Dan kan er nog een probleem zijn met het netwerk waarin de server staat. (bij het uitvallen van routers komen andere onderdelen in het netwerk onder zware druk te staan) sites als tweakers en de grootste van allemaal; google bestaan uit meerdere servers. Google heeft zelfs meerdere servers in meerder netwerken staan. Wat dus inhoud dat de load perfect verdeeld kan worden |
![]() |
|
Verwijderd
|
twain4me heeft al een goed antwoord gegeven, maar toch even een andere visie:
Locatie; Hoe verder weg de server hoe langer de afstand dat een pakketje moet afleggen en dus duurt het langer. Verbinding; De meeste servers hangen aan meestal 100 of soms 1000 Mbit verbindingen, dat is geen probleem. Maar sommige sites worden thuis gehost op 1 mbit upload lijn. Hardware; Als het niet al te snelle servers zijn duurt het verwerken lang. Software; Ook de keuze van software kan belangrijk zijn. Sommige webservers zijn sneller dan andere, hetzelfde als met database daemons. Daarnaast is het afhankelijk van hoe de site geschreven wordt, en met welke taal. De ene taal is sneller dan de andere. Maar als je brak code zal het zowiezo langers zijn. Bezoekers; Als er veel bezoekers zijn moet er veel meer verwerkt worden en moet je op je beurt wachten tot je verwerkt wordt. In geval van Fok ligt het hoofdzakelijk in de behoorlijk slecht gecode website software (forum, frontpage, etc). Maar ze hebben 6 nieuwe servers en die worden zondag geplaatst. (4 webservers, 1 database server en 1 spare). Tweakers.net heeft 15 servers op dit moment 15 servers. Google heeft er rond de 2500 servers (dit aantal kan overigens bet ver-zoveel-voudigd zijn ondetussen). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat dat hier het grootste probleem is, lijkt me overigens niet, bij FOK! lijkt het me gewoon een geval van teveel load op een te krappe server. Als je enkele grote MySQL databases draait, zul je al gauw zien dat je ook erg veel memory verbruikt. Als je systeem daar niet op voorbereid is, resulteert dat in een trage website. Ik denk dat dat het geval is. En wel om deze reden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
In het geval van FOK lijkt me dat heel leuk om te doen, dat herschrijven ![]() ![]() programmeren is sowieso cool. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het ergste vind ik nog gebruikerstabellen met ongecodeerde wachtwoorden. Laatst kwam ik 'Casanova' tegen als wachtwoord, dat zijn wel de voordelen van het ongecodeerd laten, maar het is superslordig ![]() Om dat om te zetten naar bv md5 hashes, ben je ook wel een tijdje bezig of moet je aparte scriptjes voor schrijven. Dat is leuk aan een hele structuur veranderen. Je moet gewoon al scripts gaan schrijven om van de ene db-situatie (bijv 1 kolom met 20 velden) naar de andere te gaan (bijv 4 kolommen a 5 velden p/s) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
is je load lager..... dus feitelijk kan je voor het gemak gewoon zeggen dat de load representatief is voor de meeste van die factoren |
![]() |
||
Citaat:
![]() En inderdaad gewoon het ombouwen van een database kan echt heel leuk werk zijn ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geert Wilders #2 Schrödinger | 68 | 27-02-2011 18:54 | |
Software & Hardware |
[Software] Sites blokkeren [NL]mootje^ | 10 | 17-12-2005 21:45 | |
Software & Hardware |
[MySQL] snelheid Jordi | 1 | 22-01-2005 00:03 | |
Software & Hardware |
WIl jij je eigen website? Leer hier makkelijk en snel html! Of rate de site gewoon :D ghostrabb | 3 | 12-08-2003 18:13 | |
Software & Hardware |
[Sitecheck] Digros melkunielsie | 14 | 09-08-2002 11:44 | |
Films, TV & Radio |
Kent er iemand een site met echt alle info voor de dragonball series? Verwijderd | 10 | 14-07-2002 12:55 |