Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2005, 16:53
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
hey iemand die dit leest, ik hoop dat iemand mij wil helpen
want ik heb wat probleempjes met mezelf, ik ben vorig jaar iemand dierbaars verloren en het was toen nogal een zwaar jaar. Er zijn toen ook nog twee andree mensen overleden.
Ook zit ik te twijfelen of ik mss lesbisch ben ofzo... en opzich maakt dit uit natuurlijk en dat weet ik ook wel maarja. En nu vin ik dus eigenlijk dat ik te ongezond eet. En ik ben erachter gekomen dat ik best makkelijk een tijd zonder eten kan. Gewoon als ik 's ochtend s en smiddags niet eet en dan savonds wel. Want anders hebben mijn ouders het door. Maar ik vind weet niet goed wat ik moet doen. Ik wil eigenlijk ook niet ophouden daarmee, maar ik weet het allemaal niet meer.
Ook heb ik in mezelf gekrast een aantal keer...
en dan kun je wel zeggen dat dat slecht is, maar het helpt toch, dus waarom niet?

dit komt mss heel raar over, maar ik wil wel een reactie aub!

xxx ellen
Oud 10-03-2005, 17:07
leucomelas
leucomelas is offline
ik denk dat je beter even met dit berichtje naar het psychologieforum kan gaan...
Oud 10-03-2005, 17:54
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wat doet dit op E&D?
Oud 11-03-2005, 19:31
Regenboog!
Regenboog! is offline
krassen is idd nie gezond weet er genoeg van maar da eten van jou je moet niet niet eten om gezond te eten let gwn wat op je voeding en over de rest kunn je nergens een vertrouwenspersoontje vinden ofzo of gwn een vriendin waarover je het daarmee kunt hebben

rare zin maja
Oud 11-03-2005, 19:38
Verwijderd
Er zullen vast genoeg mensen zijn die je willen helpen, maar of ze het ook kunnen is een ander verhaal...

Als ik jou was zou ik in je directe omgeving iemand zoeken om mee te praten (je ouders, een vriend(in), een docent, de vertrouwenspersoon op school, ...), zij kunnen je ook steunen wanneer je het moeilijk hebt. Als je niemand kun je ook altijd bij je huisarts terecht.

Mbt voeding: je lichaam heeft brandstof nodig om te kunnen functioneren, vergelijk het met een auto, die rijdt ook niet zonder brandstof. Ongezond en/of veel te weinig eten gaat een tijdje goed, maar op een gegeven moment gaat je lichaam toch protesteren.

Krassen helpt alleen tijdelijk, het lost niets op, integendeel, het zorgt alleen maar voor nieuwe problemen. Zoek een langdurige oplossing, zoek afleiding en zoek iets waarin je spanning, verdriet, enz. kwijt kunt. Bv. een sport, iets leuks doen, ... iig iets wat minder kwaad kan.

Succes en sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-03-2005 @ 20:38 :
Er zullen vast genoeg mensen zijn die je willen helpen, maar of ze het ook kunnen is een ander verhaal...

Als ik jou was zou ik in je directe omgeving iemand zoeken om mee te praten (je ouders, een vriend(in), een docent, de vertrouwenspersoon op school, ...), zij kunnen je ook steunen wanneer je het moeilijk hebt. Als je niemand kun je ook altijd bij je huisarts terecht.

Mbt voeding: je lichaam heeft brandstof nodig om te kunnen functioneren, vergelijk het met een auto, die rijdt ook niet zonder brandstof. Ongezond en/of veel te weinig eten gaat een tijdje goed, maar op een gegeven moment gaat je lichaam toch protesteren.

Krassen helpt alleen tijdelijk, het lost niets op, integendeel, het zorgt alleen maar voor nieuwe problemen. Zoek een langdurige oplossing, zoek afleiding en zoek iets waarin je spanning, verdriet, enz. kwijt kunt. Bv. een sport, iets leuks doen, ... iig iets wat minder kwaad kan.

Succes en sterkte iig.
indien je niet genoeg eet dan worden je spieren op den duur verbrand.....

en krassen.....als je niet oppast kan het overgaan in ergere vormen. Het beste is om zoals hierboven staat beschreven.... misschien kan je ook nog met je ouders er over praten? (ow.....staat al hierboven naja). In ieder geval veel succes en sterkte!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 22:18
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
tjsa...ikke schreef op 10-03-2005 @ 17:53 :
want ik heb wat probleempjes met mezelf, ik ben vorig jaar iemand dierbaars verloren en het was toen nogal een zwaar jaar. Er zijn toen ook nog twee andree mensen overleden.
Hiervoor kan je het beste iemand zoeken om mee te praten.
Citaat:
Ook zit ik te twijfelen of ik mss lesbisch ben ofzo... en opzich maakt dit uit natuurlijk en dat weet ik ook wel maarja.
Hiervoor ook.
Citaat:
En nu vin ik dus eigenlijk dat ik te ongezond eet. En ik ben erachter gekomen dat ik best makkelijk een tijd zonder eten kan. Gewoon als ik 's ochtend s en smiddags niet eet en dan savonds wel. Want anders hebben mijn ouders het door. Maar ik vind weet niet goed wat ik moet doen. Ik wil eigenlijk ook niet ophouden daarmee, maar ik weet het allemaal niet meer.
Niet eten is ongezonder dan te veel eten. Vind je dat je te ongezond eet of vind je dat je te dik bent?
Citaat:
en dan kun je wel zeggen dat dat slecht is, maar het helpt toch, dus waarom niet?
Omdat je hiermee geen problemen oplost.
Omdat je hiermee geen problemen verwerkt, je neemt alleen het kutgevoel voor een tijdje weg.
Omdat je nu met een bekraste arm zit.

Hiervoor kan je het beste ook iemand zoeken om erover te praten. Hier lijkt een vertrouwenspersoon of psycholoog met het beste, voor die eerste twee punten is dat niet noodzakelijk, maar als je er dan toch zit kan je het beste overal over praten.
Citaat:
maar ik wil wel een reactie aub!
geen punt! asjeblieft!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 08:59
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
[QUOTE]Bloedpropje schreef op 11-03-2005 @ 23:18 :

Omdat je hiermee geen problemen verwerkt, je neemt alleen het kutgevoel voor een tijdje weg.

nee je lost er geen problemen mee op dat weet ik ook wel, maar het is wel zo dat het je echt helpt voor even. En ik vind het ook kut dat ik dan met een bekrast been, niet arm , zit maar er is toch eigenlijk niemand die dat ziet ofzo dus dat maakt niet echt uit.

En over dat eten, ik vind dat ik ongezond eet, ik snoep gewoon echt veel. Het is niet zo dat ik dik ben ofzo maar ik voel me dan gewoon niet fit enzo. En vandaag heb ik dan ontbeten en nu voel ik me echt niet fijn ofzo. Maar dan doe ik het ook meteen verkeerd met drie boterhammen, ook met pindakaas en dat is dan weer supervet spul.

nou jah... sorry dat ik hier trouwens waarschijnlijk op de verkeerde plek zit maar ben hier pas voor de eerste keer en moet nog ff goed vinden enzo

xxx
Oud 12-03-2005, 09:24
Verwijderd
[QUOTE]tjsa...ikke schreef op 12-03-2005 @ 09:59 :
Citaat:
Bloedpropje schreef op 11-03-2005 @ 23:18 :

nee je lost er geen problemen mee op dat weet ik ook wel, maar het is wel zo dat het je echt helpt voor even. En ik vind het ook kut dat ik dan met een bekrast been, niet arm , zit maar er is toch eigenlijk niemand die dat ziet ofzo dus dat maakt niet echt uit.

En over dat eten, ik vind dat ik ongezond eet, ik snoep gewoon echt veel. Het is niet zo dat ik dik ben ofzo maar ik voel me dan gewoon niet fit enzo. En vandaag heb ik dan ontbeten en nu voel ik me echt niet fijn ofzo. Maar dan doe ik het ook meteen verkeerd met drie boterhammen, ook met pindakaas en dat is dan weer supervet spul.

nou jah... sorry dat ik hier trouwens waarschijnlijk op de verkeerde plek zit maar ben hier pas voor de eerste keer en moet nog ff goed vinden enzo

xxx
idd krassen helpt even, maar je hebt het steeds harder nodig. Het is gewoonweg een probleem van je negatieve gevoelens niet goed te kunnen uiten of kwijt kunnen. Nu je het nog niet zo vaak doet, zou ik als ik jou was naar de huisarts gaan.... aangezien het nu nog makkelijker is om ermee op te houden en een andere manier van uiten te vinden. En je armen worden er uiteindelijk niet mooier op..... straksga je jezelf nog haten omdat jwe dat gedaan hebt! Oftewel oppassen!

hmmm wat betreft je eten. Als je het zelf ongezond vindt dan kan je er toch wat aan doen?In plaats van het vele snoepe n wat vaker fruit pakken en je kan jezelf natuurlijk ook weleens belonen met snoep. Doe je eigenlijk aan sport of iets dergelijks?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 09:27
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
Citaat:
devilious schreef op 12-03-2005 @ 10:24 :

hmmm wat betreft je eten. Als je het zelf ongezond vindt dan kan je er toch wat aan doen?In plaats van het vele snoepe n wat vaker fruit pakken en je kan jezelf natuurlijk ook weleens belonen met snoep. Doe je eigenlijk aan sport of iets dergelijks? [/B]
dat zeg je wel zo makkelijk maar dat ligt helemaal niet zo makkelijk hoor. Ik sport trouwens drie keer in de week en dat is kei leuk, maar dat is dus ook nog iets want ik wil niet dat ik door mezelf straks niet meer kan sporten omdat ik niet genoeg eet. Maarja..

xxx
Oud 12-03-2005, 09:30
Verwijderd
Citaat:
tjsa...ikke schreef op 12-03-2005 @ 10:27 :
dat zeg je wel zo makkelijk maar dat ligt helemaal niet zo makkelijk hoor. Ik sport trouwens drie keer in de week en dat is kei leuk, maar dat is dus ook nog iets want ik wil niet dat ik door mezelf straks niet meer kan sporten omdat ik niet genoeg eet. Maarja..

xxx
Niks is makkelijk maar als je het graag wilt ben je in staat bergen te verzetten
Naar het is gewoon een gewoonte die je hebt en anders vragen aan je moeder of ze minder snoep koopt zodat je niet alles in 1 keer kan opeten?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 09:40
dead person
dead person is offline
Koop je dat snoep zelf of je moeder?

als je ma het koopt, kan je aan haar vragen of ze het wilt verstoppen en als je dan gaat zoeken en je vind het toch, vraag haar dan of ze het in een kastje zet met een slotje ofzo?

works for me
Oud 12-03-2005, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Ook zit ik te twijfelen of ik mss lesbisch ben ofzo... en opzich maakt dit uit natuurlijk en dat weet ik ook wel maarja. En nu vin ik dus eigenlijk dat ik te ongezond eet. En ik ben erachter gekomen dat ik best makkelijk een tijd zonder eten kan. Gewoon als ik 's ochtend s en smiddags niet eet en dan savonds wel. Want anders hebben mijn ouders het door. Maar ik vind weet niet goed wat ik moet doen. Ik wil eigenlijk ook niet ophouden daarmee, maar ik weet het allemaal niet meer.

dit komt mss heel raar over, maar ik wil wel een reactie aub!

xxx ellen
Verwerken daarvan heeft tijd nodig...

Ongezond eten heb je zelf in de hand, niets eten is erg slecht en verhoogt je kans om diabeet te worden... Ook is het slecht voor je darmen omdat die een tijd niets te doen krijgen... worden ze lui van... Dus gewoon veel bruin brood/volkoren crackers eten die zijn best goed te nassen altijd..
In jezelf krassen, als jij dat fijn vind prima, maar je schiet er niets mee op. alleen dat je jezelf aan het verminken bent... je word er niets mooier op en wat bereik je ermee? Je hebt er zelf een litteken bij en je problemen staan er nog steeds, die gaan niet weg door in jezelf te snijden/krassen?
En of je lesbisch bent of niet daar kom je vanzelf achter, probeer dat maar eens uit zou ik zeggen

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 09:45
Verwijderd
Citaat:
devilious schreef op 11-03-2005 @ 23:03 :
indien je niet genoeg eet dan worden je spieren op den duur verbrand.....

en krassen.....als je niet oppast kan het overgaan in ergere vormen. Het beste is om zoals hierboven staat beschreven.... misschien kan je ook nog met je ouders er over praten? (ow.....staat al hierboven naja). In ieder geval veel succes en sterkte!
Spieren worden pas verbrand als je vetreserves op zijn toch
en dat gaat stinken naar ammoniak
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Myztic schreef op 12-03-2005 @ 10:45 :
Spieren worden pas verbrand als je vetreserves op zijn toch
en dat gaat stinken naar ammoniak
mja anorexia patientjes zijn altijd hard op weg
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 10:30
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
tjsa...ikke schreef op 12-03-2005 @ 09:59 :
Je kan ook leren om je problemen te verwerken en op te lossen zonder jezelf daarbij te verminken. Lijkt me een betere optie dan dit. Dat andere mensen het niet zien maakt het probleem trouwens niet minder groot.
Citaat:
tjsa...ikke schreef op 12-03-2005 @ 09:59 :
Als je het om de gezondheid wil doen kan je het beste drie maaltijden op een dag eten. Ontbijten met volkorenbrood, voor beleg geen zoetigheid maar pindakaas bijv. bevat veel voedingsstoffen en goede vetten. Lunchen ook weer met volkorenbrood, zelfde verhaal. Bij het avondeten ook gewoon goed eten met genoeg groente. Tussendoor ook fruit eten en zo min mogelijk frisdrank drinken. Als je zorgt dat je elke maaltijd zoveel eet als je op kan heb je ook weinig trek tussendoor.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 12:18
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 12-03-2005 @ 11:30 :
[B]Je kan ook leren om je problemen te verwerken en op te lossen zonder jezelf daarbij te verminken. Lijkt me een betere optie dan dit. Dat andere mensen het niet zien maakt het probleem trouwens niet minder groot.

het is niet zo dat ik niet mijn problemen wil verwerken en dat ik daar niet ites voor wil doen. Want dat wil ik juist wel en heel graag. Maar vaak is het gewoon even te veel en dan helpt het wel een beetje.
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat je zegt dat als andere mensen de wonden niet zien dat het het probleem niet minder groot maakt. Want als mijn ouders, mijn vriendinnen en handbalteam het zou weten... dan zou er echt heel veel gaan gebeuren om mij heen wat ik helemaal niet wil! Of begrijp ik je verkeerd?

xxx
Oud 12-03-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
tjsa...ikke schreef op 12-03-2005 @ 13:18 :
het is niet zo dat ik niet mijn problemen wil verwerken en dat ik daar niet ites voor wil doen. Want dat wil ik juist wel en heel graag. Maar vaak is het gewoon even te veel en dan helpt het wel een beetje.
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat je zegt dat als andere mensen de wonden niet zien dat het het probleem niet minder groot maakt. Want als mijn ouders, mijn vriendinnen en handbalteam het zou weten... dan zou er echt heel veel gaan gebeuren om mij heen wat ik helemaal niet wil! Of begrijp ik je verkeerd?

xxx
Indien je dat soort situaties wilt voorkomen zal je toch op een andere manier mee om moeten gaan hoor. Snijden is geen oplossing.....dus probeer gewoon hulp voor te zoeken nu je nog niet zo ver bent... en je huisarts hoeft niks te zeggen tegen je ouders of wie dan ook, dus je kan misschien een keer langsgaan?
Want anders is de kans groot dat je het meer gaat doen en sneller en dat je het gaat doen en kom je alleen maar verder van het goede pad.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 15:31
zonnestoeltje
zonnestoeltje is offline
zoals de anderen al zeiden is niet eten slecht...en k heb gemerkt dat als k ipv een hele snoepzak leeg eten een kauwgompje ga eten dat helpt tegen de snoepdrang (waar iedereen vast wel eens last van heeft )
en je hoort ook vaak dat water drinken schijnt te helpen als je een beetje een trekgevoel krijgt, terwijl je net gegeten hebt...

en dat krassen...tsjah..t is toch zonde om je lichaam te verminken..nu ziet niemand t, maar in de zomer wil je denk k toch wel gwoon in je bikini kunnen lopen?

en wrm zo'n probleem over dat je miss lesbisch bent, wat maakt t uit...dr zijn zat mensen die daar pas veel later achterkomen en als t zo is, merk je t vanzelf wel toch? miss is t niej dat je dat dénkt, maar eerder dat je vanzelf al wéét dat je lesbisch bent en dat je dat niet kunt accepteren en/of niet weet hoe je t tegen anderen moet vertellen? miss moet je daar maar eens over nadenken...en bedenk dan ook dat je ouders (als t zo is) t vaak al vanaf heel jong in de gaten hebben en dr eigenluk al rekening mee houden..heb je niet zulke opmerkzame ouders, tsjah...das dan jammer voor ze, t is jou leven en je moet je niet teveel aantrekken wat anderen ervan zullen denken hoorz...k bedoel...t wordt nu al op vele plaatsen gwoon geaccepteerd..

nah..veel sterkte
Reageren

Regels voor berichten