Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2005, 14:13
Nona
Nona is offline
Pflrt, tweede tentamen gehad, wachten op de uitslag (of in ieder geval voorlopige antwoorden). 68 ingevuld, 45 verwacht nodig (ruime schatting), kan ik er zat fout hebben en aangezien ik redelijk op zeker ingevuld heb... Moet lukken. Straks even klacht indienen over 1 van de vragen, dan ben ik blij.
Oud 11-03-2005, 16:20
Ruudje
Ruudje is offline
pfff... 41
Oud 11-03-2005, 16:53
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 10-03-2005 @ 22:52 :
Maar wat ik dus niet snap is dat je zegt ''het helpt toch''
wat helpt? en op welke manier? [/B]
Nou als ik in mezelf krast ofzo.. dan helpt dat gewoon, het lucht op en ik heb mezelf dan een beetje gestraft ofzo als ik iets voor mezelf verkeerd heb gedaan. Het is ook gewoon als je het dagen erna nog voelt dan weet je gewoon nog hoe het komt. En dat helpt ook wel.
Ik wil er eigenlijk wel en eigelijk niet met iemand over praten, want ik schaam me er best wel voor hoe dom ik eigenlijk doe

xxx
Oud 11-03-2005, 16:56
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
Citaat:
Cethlion schreef op 10-03-2005 @ 20:07 :
Hm. Net gehoord dat mijn oma heel snel zal overlijden, misschien al dit weekend. Vorige week was er niets aan de hand! Waarom gaat het zo snel? Blah. Ik hoop dat ik haar dit weekend nog kan zien.
Mijn tante vroeg of ik een gedichtje wou schrijven voor op de kaartjes. Heel lief, maar zoiets kan ik helemaal niet.
kut voor je dat het zo snel gaat ik hoop dat je er een beetje aan kunt wennen, ik heb zelf ook redelijk wat mensen verloren en het zal af en toe heel moeilijk zijn. Maar dan moet je echt goed denken aan alle mooie dingen enzo.
En over dat gedicht, misschien moet je het eens proberen, misschien lukt het wel. En dat zal je iig ook wel helpen doordat je erover schrijft

xxx
Oud 11-03-2005, 17:18
Verwijderd
Ik heb het koud en ik heb pijn. Pijnstillers helpen niet echt... Gelukkig weekend, maar moet wel veel doen nog...vandaag niet echt veel gedaan, wel even naar de stad geweest. Morgen drukke dag en zondag ook nog weg.
Oud 11-03-2005, 17:22
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik baal van wiskunde. Het is mijn eigen schuld dat ik dat getal niet goed van de opdracht overschreef, maar om dan gelijk geen enkel punt voor die som te krijgen Blegh. School is zo stom, ik heb er zo zat van!

En ik heb wel een kort, maar fijn gesprek gehad met de moeder van mijn oppaskindje, even verteld over vorig jaar en zo Ben blij dat ze me weer beter leert kennen
Oud 11-03-2005, 18:15
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-03-2005 @ 07:57 :
Het is niet verboden om samen te gaan wonen terwijl je nog studeert (en dan is het ook wel mogelijk daar geld voor te hebben - wat minder dan wanneer je echt werkt, maar een bijbaantje doet wonderen). En als je de verkorte avondopleiding of de duale opleiding doet dan heb je zelf ook een salaris, dus kan je ook gewoon meebetalen.
Ja, dat is ook wel zo, maar ik zou op dit moment gewoon sowieso niet weten wat voor werk ik zou moeten/willen/kunnen doen... En doordat ik het op school ook al zo druk heb met allerlei dingen die plotseling moeten gebeuren en veel tijd kosten, ben ik nogal gestresst...
Oud 11-03-2005, 18:22
Miracle
Miracle is offline
Weekend. Ben vandaag redelijk goed doorgekomen, al zeg ik het zelf. Lekker leuke dingen doen.
Oud 11-03-2005, 18:22
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 11-03-2005 @ 19:15 :
Ja, dat is ook wel zo, maar ik zou op dit moment gewoon sowieso niet weten wat voor werk ik zou moeten/willen/kunnen doen... En doordat ik het op school ook al zo druk heb met allerlei dingen die plotseling moeten gebeuren en veel tijd kosten, ben ik nogal gestresst...
Zo kan je altijd wel redenen verzinnen waarom het niet zou kunnen.

Ik zeg niet dat je het moet doen, ik wilde alleen aangeven dat het niet onmgelijk is.
Oud 11-03-2005, 18:40
Quiana
Quiana is offline
Ik kan het wel.

Gister was zwaar; ben uiteindelijk naar m'n tante gegaan (te
laat voor een BOR), en ik heb eigenlijk een ontzettend 'goede'
(fijne) nacht/dag gehad.

Veel spanning/frustratie eruit gehuild (en dát was lang geleden..),
veel gepraat, en het lijkt wel alsof die dikke mis van de afgelopen
tijd een heel stuk opgeklaard is; alsof ik (eindelijk) weer meer uit
verstand kan handelen, helder(der) denk.

Gewoon, wat meer lucht.

Objectief gezien is er een hoop aan te merken op vandaag (al is
het maar omdat ik een "onafgesproken" vrije dag genomen heb,
hoewel je dat in principe ook positief op kan vatten ), maar het
is wel weer een dag met een positief gevoel (wat ook weer terug
komt in mijn handelen), na een hele reeks van dagen zónder dat.

Duimen op voor Kim (of mag ik dit nu niet zeggen? ).
Oud 11-03-2005, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 11-03-2005 @ 19:40 :
Duimen op voor Kim (of mag ik dit nu niet zeggen? ).

En duimen naar beneden voor Kirsten.
Jankend boven mn avond eten.
Oud 11-03-2005, 19:31
Verwijderd
Ik ben moe en chagrijnig en iedereen zanikt aan mijn hoofd hier in huis. We moesten heel lang oefenen voor Romeo en Julia en dat was ik heel gauw zat. Hoewel ik wel ontzettend gelachen heb met Denise. Met skibrillen van Joost en een peuterautootje. Verder heb ik vreselijke hoofdpijn, de hele dag al. En een wee gevoel in mijn buik, alsof ik griep krijg ofzo. Morgen werken en ik ben eigenlijk alleen ontzettend moe en wil ik even iemand heel erg platknuffelen.
Het is alweer een week geleden.

I feel drunk but I'm sober. I'm sad but I'm laughing. I'm here but I'm really gone.
And what is all comes down to, is that everything's gonna be quite allright
I've got one hand in my pocket and the other one is flicking a sigaret.
Oud 11-03-2005, 19:40
Eend
Eend is offline
Net weer met mijn psych gebeld. Ik mag haar zelfs in het weekend bellen wanneer het niet goed gaat.

Ze helpt me echt zo goed op het moment...ik zal haar eeuwig dankbaar blijven.
Oud 11-03-2005, 20:25
Verwijderd
"Dilemma": welke differentiatie moet ik nou kiezen...? Welke redenen moet ik de "boventoon" laten voeren bij mijn keuze?
Oud 11-03-2005, 20:31
Nona
Nona is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-03-2005 @ 21:25 :
"Dilemma": welke differentiatie moet ik nou kiezen...? Welke redenen moet ik de "boventoon" laten voeren bij mijn keuze?
De beargumentatie van de tegenpartij of beargumentatie die je zou kunnen voeren om voor iets anders te kiezen.

Nee, van wat dan?
Oud 11-03-2005, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 11-03-2005 @ 21:31 :
De beargumentatie van de tegenpartij of beargumentatie die je zou kunnen voeren om voor iets anders te kiezen.

Nee, van wat dan?
Ik volg je niet helemaal?
Oud 11-03-2005, 20:47
Nona
Nona is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-03-2005 @ 21:36 :
Ik volg je niet helemaal?
Ik volgde jou ook niet, daarom gaf ik een vrij onzinnig antwoord (denk ik).
Oud 11-03-2005, 20:55
Chaucus
Chaucus is offline
Heerlijk gewerkt aan dat werkstuk. T is nu zo goed als af, alleen alles wat ik de laatste dagen heb bedacht nog even toevoegen... hopelijk wordt t n voldoende Dan alleen de scriptie nog
Wow, dat ik t zolang heb volgehouden met studeren Nouja had ook geen computer naast me om me af te leiden , alleen andere hardwerkende studenten
Oud 11-03-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 11-03-2005 @ 21:47 :
Ik volgde jou ook niet, daarom gaf ik een vrij onzinnig antwoord (denk ik).
Mijn post was hartstikke duidelijk. Ik moet een differentiatie kiezen voor volgend jaar, maar ik weet dus niet welke. Er zijn er twee waar ik nog tussen twijfel, maar ik weet niet welke van die twee ik "moet" kiezen.
Oud 11-03-2005, 21:03
Nona
Nona is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-03-2005 @ 22:00 :
Mijn post was hartstikke duidelijk. Ik moet een differentiatie kiezen voor volgend jaar, maar ik weet dus niet welke. Er zijn er twee waar ik nog tussen twijfel, maar ik weet niet welke van die twee ik "moet" kiezen.
Oh. Dan snapte ik het niet omdat ik niet weet wat een differentatie is.

ik ga naar bed, dat wel. Buikpijn, moe, geen zin, discussie komt morgen wel (hoop ik), morgen nog naar een vriendin en ik heb zat tentamens gehad om nu te mogen slapen.
Oud 11-03-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 11-03-2005 @ 22:03 :
Oh. Dan snapte ik het niet omdat ik niet weet wat een differentatie is.
Een afstudeerrichting, maar dat noemen ze een differentiatie bij ons.
Oud 11-03-2005, 21:23
Skilly
Skilly is offline
Ik voel me ontzettend verdrietig.

Ik ben blij dat ik weekend heb Dan hoef ik niet aan school te denken en dan voel ik met prettiger.
Oud 11-03-2005, 22:01
Wolter
Wolter is offline
Zie eerste deel van sig
Oud 11-03-2005, 23:12
Hawahaai
Hawahaai is offline
*vermant zichzelf* Hij heeft gelijk: het is maar een stage. En als ik het zelf niet geregeld krijg, dan doet de school dat voor me. En ook dat overleef ik, zelfs al zou die stage dan ver(der) weg zijn.
Maar toch ga ik morgenvroeg even een geinteresseerde e-mail sturen naar een particuliere praktijk voor kinderen met leer- en/of gedragsproblemen; gewoon eens even vragen wat voor praktijk het precies is. Ik moet het van mezelf. Een stage komt verdorie niet aanwaaien, daar moet ik zelf wat voor doen. Maar ik vind alles wel doodeng...
Oud 12-03-2005, 09:51
rare kwast
rare kwast is offline
ik ben een vreselijk kind
Oud 12-03-2005, 11:30
leucomelas
leucomelas is offline
ja *zucht* eerst een leugen vertellen nadat ik je wat heb gevraagd werkt natuurlijk niet.. vooral niet als ik daanra nog een keer vraag en je de waarheid geeft.. zeg dat dan meteen? en ik zou er zoiezo al nieteens naar moeten hoeven vragen.. je zou het ook uit jezelf kunnen zeggen...
Oud 12-03-2005, 11:51
Fruitcake
Fruitcake is offline
Mijn 100 dagen viering was de max, ik heb mij zo goed geammuseerd. Echt super! Nog 100 voor ik afstudeer!!! juij
Oud 12-03-2005, 12:15
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
ik heb eigenlijk een vraagje,
hebben jullie ook wel eens dat je jezelf echt een puber vindt door je gedrag enzo. Maar dat je dat heel dom vindt.

Dat heb ik dus wel, echt zo stom hoe ik af en toe reageer tegenover mijn ouders ofzo, echt heel puberaal. Terwijl dat echt zo nergens voor nodig is.

Zo dat is eruit
Oud 12-03-2005, 12:18
farai
farai is offline
Citaat:
tjsa...ikke schreef op 12-03-2005 @ 13:15 :
ik heb eigenlijk een vraagje,
hebben jullie ook wel eens dat je jezelf echt een puber vindt door je gedrag enzo. Maar dat je dat heel dom vindt.

Dat heb ik dus wel, echt zo stom hoe ik af en toe reageer tegenover mijn ouders ofzo, echt heel puberaal. Terwijl dat echt zo nergens voor nodig is.

Zo dat is eruit
Ja hoor, heb ik ook nog en 'k ben 18. Naja af en toe is belachelijk kinderachtig doen moet kunnen denk ik dan.
Oud 12-03-2005, 12:27
Eend
Eend is offline
Ik ben brak en verrot en en en over een uur moet ik alweer weg.
Ik kan niet meer
Oud 12-03-2005, 12:39
Whateverrr
Whateverrr is offline
Het is enorm verdrietig als diegene om wie je het meest geeft en die je blindelings vertrouwt.. Al die tijd gelogen blijkt te hebben. Damn, wat doet dat pijn..
Oud 12-03-2005, 12:39
Verwijderd
bah wat ben ik verdrietig.

en het is niet eens uit, we hebben geen ruzie, we zijn niet boos..
we hebben alleen maar gepraat, maar ik geloof niet dat er wat gaat veranderen.
Oud 12-03-2005, 13:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 12-03-2005 @ 10:51 :
ik ben een vreselijk kind
Vast niet.

Aan de ene kant ben ik vreselijk blij met m'n splinternieuwe laptop, waarmee ik altijd Internet op kan en dus nooit meer van het forum af hoef, als m'n zusje aan de pc wil..

Aan de andere kant ben ik ongelukkig, omdat ik nog steeds verliefd ben.
Oud 12-03-2005, 14:09
Gothic
Gothic is offline
Ik voel me rot. Ik ben moe, buikpijn, hoofdpijn en nog eens moe. Geestelijk moe. En morgen is het alweer zondag en dan moet ik weer naar utrecht en ik wil helemaal niet .
Gelukkig kan ik maandag naar huis en trainen, maar toch. M'n studie lijdt eronder, omdat ik dan niet kan studeren en ik ben al zo moe.
Ook niet leuk voor m'n vriend, ik ben altijd moe als hij er is. Het enige waar ik dan zin in heb, is een beetje op de bank hangen en wat tv kijken ...
Oud 12-03-2005, 14:22
Verwijderd
Het gaat helemaal fout.
Oud 12-03-2005, 14:58
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
sonho schreef op 12-03-2005 @ 15:22 :
Het gaat helemaal fout.
Nouhou!
Oud 12-03-2005, 16:56
el manuel
el manuel is offline
ik probeer het
Oud 12-03-2005, 17:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben ziek en ik voel me zo beroerd: hoesten en daardoor keelpijn verder ook hoofdpijn, spierpijn loopneus, niesen, geen stem en mijn temperatuur is ook raar (ik denk niet dat ik koorst heb, zal wel ondertemperatuur zijn maar ik heb het wel steeds warm/koud en de thermometer is kwijt ) Gelukkig lekker een weekendje thuis. Hoef ik even niet overal zelf voor te zorgen en het gaat nu al een stuk beter dan vanmorgen. Hopelijk gaat het morgen nog beter na een nacht goed slapen.
Oud 12-03-2005, 20:07
rare kwast
rare kwast is offline
dr is 1 ding dat ik op dit moment wil...opgeven
Oud 12-03-2005, 20:31
aLackofColor
aLackofColor is offline
Jezus

Klas genoot van me was weer eens geslagen door haar stiefvader dus ze belde me huilend op of ze bij me kon komen, dus ik vragen aan me vader of ze hier misschien de nacht door mocht brengen zegt die asshole: We zijn hier geen opvang tehuis..Fokkin' hell. Dat meen je toch niet serieus
Oud 12-03-2005, 20:37
Verwijderd
ik probeer het maar ik kan het niet meer. ik kan het gewoon niet meer
waarom moet iedereen nou met mijn spelen?
ik wil iemand waar ik op kan vertrouwen en niet bang ben dat ze over me lult. ik wil een goede vriend(in) om maar eens mee te beginnen.
helemaal alleen word ik gek
Oud 12-03-2005, 21:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Admiration schreef op 12-03-2005 @ 21:31 :
Jezus

Klas genoot van me was weer eens geslagen door haar stiefvader dus ze belde me huilend op of ze bij me kon komen, dus ik vragen aan me vader of ze hier misschien de nacht door mocht brengen zegt die asshole: We zijn hier geen opvang tehuis..Fokkin' hell. Dat meen je toch niet serieus
Ik had dat niet eens overlegd met m'n ouders. Ik had gewoon toegezegd. En als m'n ouders daar problemen mee zouden hebben gehad, als die klasgenoot eenmaal voor de deur stond, hadden ze pech gehad.
Oud 12-03-2005, 21:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 12-03-2005 @ 21:07 :
dr is 1 ding dat ik op dit moment wil...opgeven
Doe maar niet.
Oud 12-03-2005, 21:48
Skilly
Skilly is offline
Ik ben weer helemaal blij. Lekker ruzie gehad op de manege me hart is uitgelucht alles afgereageerd

Ik kan de wereld weer aan. Kom naar MAMA

lol
Oud 12-03-2005, 21:50
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-03-2005 @ 22:37 :
Doe maar niet.
waarom niet... tis niet dat ik nou zo welkom schijn te zijn
Oud 12-03-2005, 22:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 12-03-2005 @ 22:50 :
waarom niet... tis niet dat ik nou zo welkom schijn te zijn
Je weet dat ik ook 90% van de tijd die gedachten heb, maar toch... soms kan iets erger lijken dan het is. Misschien kijk je er over een tijdje wel heel anders tegenaan.

En het zou niet leuk zijn als je hier niet meer zou posten.
Oud 12-03-2005, 22:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
En on a personal note: na een gesprekje op msn zonet, weet ik weer waarom het destijds uit is gegaan tussen m'n ex en mij. Damn, wat een betweterig, belerend, moraliserend, saai en onredelijk type is dat toch! Mij een beetje de les gaan lezen omdat ik iemand die ik absollut níks te vertellen heb, niet heb toegevoegd op msn. Blok.
Oud 12-03-2005, 22:06
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-03-2005 @ 23:03 :
Je weet dat ik ook 90% van de tijd die gedachten heb, maar toch... soms kan iets erger lijken dan het is. Misschien kijk je er over een tijdje wel heel anders tegenaan.

En het zou niet leuk zijn als je hier niet meer zou posten.
ja dat weet ik.. maar misschien is het nog lang niet zo erg als ik denk...ik probeer het allemaal al positief te zien..
maar het begint er nu toch echt heel erg op te lijken dat de vriendschap niet helemaal vriendschap is...meer iemand voor erbij
voor als de andere er even niet is

nou ik post ook geen spannende dingen of goede adviespunten ofzo...zal ook wel meevallen dus
Oud 12-03-2005, 22:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 12-03-2005 @ 23:06 :
ja dat weet ik.. maar misschien is het nog lang niet zo erg als ik denk...ik probeer het allemaal al positief te zien..
maar het begint er nu toch echt heel erg op te lijken dat de vriendschap niet helemaal vriendschap is...meer iemand voor erbij
voor als de andere er even niet is

nou ik post ook geen spannende dingen of goede adviespunten ofzo...zal ook wel meevallen dus
Misschien moet je eens op zoek naar nieuwe vrienden en vriendinnen. Moet voor een leuke meid toch geen probleem zijn?

En ík vind je posts wél fijn om te lezen.
Oud 12-03-2005, 22:11
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-03-2005 @ 23:08 :
Misschien moet je eens op zoek naar nieuwe vrienden en vriendinnen. Moet voor een leuke meid toch geen probleem zijn?

En ík vind je posts wél fijn om te lezen.
kan er nou wel vol tegen ingaan maar heeft vast geen nut bij jou

ik leg wel een voorraadje aan kan je wel een paar jaar door met onzinnige posts

Regels voor berichten