Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2005, 16:26
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-03-2005 @ 17:06 :
Schooltype/studierichting studie Nederlands, RUG

De ironie.
Oud 13-03-2005, 16:40
MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-03-2005 @ 17:06 :
Schooltype/studierichting studie Nederlands, RUG

De ironie.
Wat is er ironisch aan? Tja, ik weet dat er niets boven jouw studie gaat en dat er geen betere studentenstad is dan Eindhoven, maar niet iedereen is zo begaafd als jij. In Eindhoven weten ze idd beter hoe het hoort. Alle kroegen voor 3:00 dicht, want de studenten moeten op tijd naar bed. Alleen maar technische studies, want de rest telt toch niet en draagt alleen maar bij aan zelfontplooiing. Het idee. Straks weten ze ook nog iets buiten hun vakgebied, worden ze nog slim.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 16:41
MH
MH is offline
Citaat:
El Kim schreef op 13-03-2005 @ 17:26 :
Je maakt me nu ook al heppiedepeppie met je tandjes?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 16:42
ecrivaine
ecrivaine is offline
21 maart, dat is een maandag zeker?
Waarom moet dat nou weer op een doordeweekse dag... dan zit ik op school . En nee, ik ga niet spijbelen. Erg jammer, want ook al ben ik nog geen student, ik ben fel tegen de plannen en over een paar jaar zit ik er ook mee opgescheept.
Oud 13-03-2005, 16:44
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
MH schreef op 13-03-2005 @ 17:41 :
Je maakt me nu ook al heppiedepeppie met je tandjes?
Nee, die opmerking van Mephostophilis zorgde daarvoor.

Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 16:53.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 17:20
Verwijderd
Als ik niet naar school had gehoeven was ik wel gekomen, ondanks het feit dat ik nog niet studeer.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 17:48
pyres
pyres is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 13-03-2005 @ 17:42 :
21 maart, dat is een maandag zeker?
Waarom moet dat nou weer op een doordeweekse dag... dan zit ik op school . En nee, ik ga niet spijbelen. Erg jammer, want ook al ben ik nog geen student, ik ben fel tegen de plannen en over een paar jaar zit ik er ook mee opgescheept.
mja komisch

ik heb op maandag geen colleges
Oud 13-03-2005, 22:20
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 13-03-2005 @ 17:40 :
Wat is er ironisch aan? Tja, ik weet dat er niets boven jouw studie gaat en dat er geen betere studentenstad is dan Eindhoven, maar niet iedereen is zo begaafd als jij. In Eindhoven weten ze idd beter hoe het hoort. Alle kroegen voor 3:00 dicht, want de studenten moeten op tijd naar bed. Alleen maar technische studies, want de rest telt toch niet en draagt alleen maar bij aan zelfontplooiing. Het idee. Straks weten ze ook nog iets buiten hun vakgebied, worden ze nog slim.
Het is ironisch, omdat jij zegt geen tijd te hebben, terwijl ik een studie doe met twee keer zoveel studielast en met het grootste gemak deze demonstratie bij zou kunnen wonen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:24
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-03-2005 @ 23:20 :
Het is ironisch, omdat jij zegt geen tijd te hebben, terwijl ik een studie doe met twee keer zoveel studielast en met het grootste gemak deze demonstratie bij zou kunnen wonen.
Tja, niet iedereen is even intelligent als jij.
Oud 13-03-2005, 22:26
Verwijderd
Arrogant is het juiste woord.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:27
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sylph schreef op 13-03-2005 @ 23:26 :
Arrogant is het juiste woord.
Mwah, als je TN met gemak aan kan, dan ben je op z'n minst ook intelligent.
Oud 13-03-2005, 22:28
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 13-03-2005 @ 23:27 :
Mwah, als je TN met gemak aan kan, dan ben je op z'n minst ook intelligent.
Ik heb nooit gezegd dat ik het met gemak aankan, alleen dat ik met gemak tijd vrij kan maken.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:32
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-03-2005 @ 23:28 :
Ik heb nooit gezegd dat ik het met gemak aankan, alleen dat ik met gemak tijd vrij kan maken.
Dat je met gemak tijd vrij kan maken, houdt van mij betreft in dat je dus niet 24/7 met je neus in de boeken hoeft te zitten om het bij te kunnen houden. Bovendien heb ik wel meer replies gelezen hier van jou en daaruit bleek nou niet echt dat je er heel veel moeite mee had. Misschien is "met gemak" wat overdreven maar toch
Oud 14-03-2005, 00:07
Balance
Balance is offline
Citaat:
Jude schreef op 13-03-2005 @ 15:09 :
Maar hoe zit dat dan met dat 'studierantsoen'? Je koopt een jaar onderwijs, kan je dan bijvoorbeeld een jaar Engels 'kopen' en het jaar daarop psychologie? Lijkt me niet logisch, dan krijg je een compleet onsamenhangende opleiding.
Of is er helemaal geen keuzemogelijkheid en koop je gewoon elk jaar een volgend niveau van je studie?
En als je een vak niet haalt, moet je dan soms het hele jaar overdoen?

En jezus, kunnen ze het universitair onderwijs nou niet eens een keer met rust laten? Het Ba/Ma-systeem is nauwelijks op gang gekomen, ik krijg regelmatig te horen 'dat weten we nog niet, moet nog uitgezocht worden' bijvoorbeeld met betrekking tot masters. En dan nu, na 3 jaar of zo, alweer een nieuw systeem?
Wat betreft het eerste: je koopt het recht om colleges te mogen volgen. Collegegeld dus. Maar om colleges te volgen moet je je ook nog wel aanmelden bij een universiteit. Op zich zou je idd het ene jaar Engels kunnen doen en het volgende jaar Psychologie. Het kan ook tegelijkertijd. De enige máár is dat je ook boeken moet kopen. En die zijn behoorlijk kostbaar, waardoor je niet zomaar wat uit gaat proberen.
En idd, soms moet je een heel jaar over doen als je een vak niet haalt: sommige vakken worden maar eens per jaar gegeven.

Wat betreft het tweede: men gaat er geen nieuw systeem van maken, maar volgens het plan van Rutte moet je meer collegegeld gaan betalen op het moment dat je langer dan 5,5 over je (4-jarige) studie doet.
Oud 14-03-2005, 00:34
Jude
Jude is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-03-2005 @ 01:07 :
Wat betreft het eerste: je koopt het recht om colleges te mogen volgen. Collegegeld dus. Maar om colleges te volgen moet je je ook nog wel aanmelden bij een universiteit. Op zich zou je idd het ene jaar Engels kunnen doen en het volgende jaar Psychologie. Het kan ook tegelijkertijd. De enige máár is dat je ook boeken moet kopen. En die zijn behoorlijk kostbaar, waardoor je niet zomaar wat uit gaat proberen.
En idd, soms moet je een heel jaar over doen als je een vak niet haalt: sommige vakken worden maar eens per jaar gegeven.

Wat betreft het tweede: men gaat er geen nieuw systeem van maken, maar volgens het plan van Rutte moet je meer collegegeld gaan betalen op het moment dat je langer dan 5,5 over je (4-jarige) studie doet.
Dat begrijp ik. Maar in de openingspost staat 'je hebt dus
niet meer 1 studie die je doet, maar 5 losse cursussen waarbinnen
vrijwel geen mogelijkheid tot vrije keuze is.' Nu is het zo dat je een aantal verplichte vakken hebt, maar ook een vrije ruimte. Ik vroeg me af of dat gaat veranderen, daar doelde ik eigenlijk op. Maar als ik het goed begrijp verandert er inhoudelijk niet zoveel, alleen de collegegeld-regeling.

Ik ben soms een beetje dom
Oud 14-03-2005, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 14-03-2005 @ 01:07 :
maar volgens het plan van Rutte moet je meer collegegeld gaan betalen op het moment dat je langer dan 5,5 over je (4-jarige) studie doet.
Of als je überhaupt langer dan 5,5 jaar studeert toch?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 10:50
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 14-03-2005 @ 11:11 :
En de mensen die geneeskunde doen?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 10:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
stefano schreef op 14-03-2005 @ 11:11 :
volgens mij krijgt iedereen 1,5 jaar uitlooptijd zeg maar. Dus iemand met een studie van 5 jaar mag er 6,5 jaar over doen; iemand met een studie van 6 jaar 7,5 jaar.

@Jude: ik weet niet hoe dat ziet. Ik zie nu wat je bedoelt uit de beginpost, maar stukje weet ik niet. En zo dom is het niet om dat te vragen hoor
Oud 14-03-2005, 10:55
Verwijderd
Tsk, tsk. Jullie begrijpen hopelijk zelf wel dat deze regel alleen gaat gelden voor mensen die een vierjarige opleiding volgen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 10:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 11:55 :
Tsk, tsk. Jullie begrijpen hopelijk zelf wel dat deze regel alleen gaat gelden voor mensen die een vierjarige opleiding volgen.
Uit de beginpost:
Citaat:
Als je 'leerrechten'
op zijn (bachelor 1 jaar langer en master 0,5 jaar langer, dus bij een 4-jarige studie na 5,5 jaar en een 5-jarige studie na 6,5 jaar)
Oud 14-03-2005, 11:12
Verwijderd
Oke, niet gelezen. Maar in feite bedoel ik met 'deze regel' de regel dat een vierjarige studie maximaal in vijfeneenhalf jaar afgerond moet worden. Beetje soepelheid betrachten in mijn bewoordingen

Wat ik bedoel is dat het natuurlijk niet zo is dat iemand die TN of tandheelkunde studeert ineens maar een half jaar uitloop heeft en dat iemand die geneeskunde studeert voor het laatste halfjaar 3.250 euro moet betalen ook al gaat hij cum laude slagen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 11:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 12:12 :
Oke, niet gelezen. Maar in feite bedoel ik met 'deze regel' de regel dat een vierjarige studie maximaal in vijfeneenhalf jaar afgerond moet worden. Beetje soepelheid betrachten in mijn bewoordingen
of een beetje duidelijker zijn?

maar ik snap je. Eigenlijk zeg je gewoon wat ik ook al zei
Oud 14-03-2005, 16:39
IvdSangen
IvdSangen is offline
Ook een beetje krom. Des te langer je studie duurt des te minder tijd mag je langer erover doen per jaar. Als je een vierjarige studie doet krijg je 37.5% extra tijd, als je een vijfjarige studie volgt 30% en als je een 6-jarige studie volgt 25%. Volgens mij verzinnen ze dat beleid daar in Den Haag echt tussen de vlaai en de koffie door. Debiel gewoon.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 11:22
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
IvdSangen schreef op 14-03-2005 @ 17:39 :
Ook een beetje krom. Des te langer je studie duurt des te minder tijd mag je langer erover doen per jaar. Als je een vierjarige studie doet krijg je 37.5% extra tijd, als je een vijfjarige studie volgt 30% en als je een 6-jarige studie volgt 25%. Volgens mij verzinnen ze dat beleid daar in Den Haag echt tussen de vlaai en de koffie door. Debiel gewoon.
Dat is het grote probleem: die lui in Den Haag hebben er stuk voor stuk totaal geen verstand van. De Tweede Fase lijkt me daar een goed bewijs van.
Oud 15-03-2005, 11:52
MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-03-2005 @ 23:20 :
Maar jij moet niet 3,5 uur reizen naar Den Haag en hebt wellicht geen college met aanwezigheidsplicht. Ik dus wel. Als ik afwezig ben, heb ik ruzie met mijn docente. Die gaat mij vervolgens puntenaftrek geven, waardoor ik wel het tentamen mag maken, maar volgend jaar nog wel de colleges moet volgen. Vaag systeem, dat weet ik, maar ik heb het ook niet bedacht.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 11:54
Verwijderd
Aanwezigheidsplicht? Puntenaftrek bij absentie? Klinkt alsof ze in Groningen de academische vrijheden nog moeten bevechten.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 12:43
Sovereign
Sovereign is offline
Verschoolsing van de universiteiten, bah.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 12:32
MH
MH is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-03-2005 @ 12:54 :
Aanwezigheidsplicht? Puntenaftrek bij absentie? Klinkt alsof ze in Groningen de academische vrijheden nog moeten bevechten.
Je hebt idd een paar docenten die niet geloven in het vertrouwen van studenten. De meesten zijn wel lief hoor, want bij veel colleges 'vergeten' ze de opgelegde presentielijst ('ik ben toch geen kleuterjuf'). Het is meer het faculteitsbestuur dat moeilijk doet.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 12:40
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 15-03-2005 @ 12:52 :
Maar jij moet niet 3,5 uur reizen naar Den Haag en hebt wellicht geen college met aanwezigheidsplicht. Ik dus wel. Als ik afwezig ben, heb ik ruzie met mijn docente. Die gaat mij vervolgens puntenaftrek geven, waardoor ik wel het tentamen mag maken, maar volgend jaar nog wel de colleges moet volgen. Vaag systeem, dat weet ik, maar ik heb het ook niet bedacht.
Van Eindhoven naar Den Haag is ook niet om de hoek, hoor, maar wat ontzettend belachelijk dat er een aanwezigheidsplicht is. Nou ja, dat zegt ook wel iets over de motivatie van de gemiddelde student daar.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:51
MH
MH is offline
Het zegt meer over het bestuur van de letterenfaculteit en die docente zelf. Maar zelfs al is er geen plicht, dan was ik nog aanwezig, omdat ze anders vaak de truc hebben om dingen op te sommen die niet ergens terug te lezen zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:56
Verwijderd
Bij ons gaat de school meestal dicht wanneer er een demonstratie is, omdat ze juist willen dat studenten gaan demonstreren en omdat het niet echt eerlijk is wanneer mensen die gaan demonstreren ineens iets akelig belangrijks missen. Fijn geregeld dus
(Alleen is de demonstratie van 21 maart te onbekend, want ik heb er niets over gehoord op school.)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 17:23
El Kim
El Kim is offline
Wie is er nou uiteindelijk gegaan en hoe liep het af?
Oud 21-03-2005, 17:34
A*
A* is offline
Citaat:
Sylph schreef op 09-03-2005 @ 23:19 :
Als ik student zou zijn geweest zou ik zeker meedoen.
Hoezo 'als ik student geweest zou zijn'?
Het gaat juist ook de mensen aan die in de toekomst gaan studeren , dit beleid wordt als het goed is ingevoerd over 5 jaar.

Ik ben er als scholier zijnde ook geweest vandaag.
En 'onze grote vriend' Rutte komt donderdag in Wageningen, dus dan gaan we gewoon verder demonstuderen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 17:36
A*
A* is offline
Citaat:
El Kim schreef op 21-03-2005 @ 18:23 :
Wie is er nou uiteindelijk gegaan en hoe liep het af?
Was gezellig. Duurde alleen niet echt lang, om 2 uur was het al klaar. Rutte blijft bij zijn beleid.

We kregen ook colleges van 10 minuten, dat was wel grappig.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 17:38
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
A* schreef op 21-03-2005 @ 18:36 :
Was gezellig. Duurde alleen niet echt lang, om 2 uur was het al klaar. Rutte blijft bij zijn beleid.
Da's kut.

Ook al is het een opluchting (voor mij persoonlijk) dat zijn beleid pas over 5 jaar ingaat...

O, en hoe laat en waar donderdag in Wageningen?
Oud 21-03-2005, 20:20
A*
A* is offline
Citaat:
El Kim schreef op 21-03-2005 @ 18:38 :
Da's kut.

Ook al is het een opluchting (voor mij persoonlijk) dat zijn beleid pas over 5 jaar ingaat...

O, en hoe laat en waar donderdag in Wageningen?
Voor mij is het echt kut, ik zal waarschijnelijk ook die klote 6500 moeten ophoesten.

Wageningen is om half 3, in de Dreijenborch. Dat is op het terrein van de Dreijen, aan de ritzema nog wat weg. Maar je kan ook via de Generaalfoulkesweg het terrein opkomen (tegenover Unitas) en dan schijnt het gebouw aan het eind te zitten.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:26
Wawl
Wawl is offline
He, was dat vandaag.
Oud 21-03-2005, 20:28
MH
MH is offline
Citaat:
Wawl schreef op 21-03-2005 @ 21:26 :
He, was dat vandaag.
whahahahahaha
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:30
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
MH schreef op 21-03-2005 @ 21:28 :
whahahahahaha
Anders was ik ook niet gegaan, hoor.
Oud 21-03-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
A* schreef op 21-03-2005 @ 21:20 :
Voor mij is het echt kut, ik zal waarschijnelijk ook die klote 6500 moeten ophoesten.
Ben je van plan acht jaar over kunstgeschiedenis te gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:17
Verwijderd
Hoe zit dat nu trouwens? Het gaat vanaf 2007 in - dat is geloof ik de planning - en voor wie geldt dat dan? Ik ga nu bv. switchen van opleiding, ik heb dan 2 jaar in het HO gezeten en zal dus nog minimaal 4 jaar nodig hebben. Per 1 september 2005 begin ik aan m'n nieuwe studie. Zal ik dan na 3,5 jaar een hoger bedrag aan collegegeld moeten betalen? Of val ik dan nog buiten die nieuwe regel? (Geen idee waarom ik er buiten zal vallen hoor, vraag het me af...)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:28
Verwijderd
Dat zijn allemaal vragen van overgangsregime en ik denk niet dat Rutte de capaciteit heeft daarover na te denken.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:45
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2005 @ 22:28 :
Dat zijn allemaal vragen van overgangsregime en ik denk niet dat Rutte de capaciteit heeft daarover na te denken.
*grom* Op alle vragen waarop ik antwoorden wil, bestaan geen antwoorden. Maar er zijn genoeg antwoorden waar geen vragen op zijn...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 12:10
NN
NN is offline
Citaat:
MH schreef op 15-03-2005 @ 12:52 :
Hé, jij haalt het door mij hier zorgvuldig opgebouwde goede imago van Groningen en de RuG omlaag.

Vanuit Groningen is het helemaal niet 3,5 uur reizen naar Den Haag, binnen 2 uur en 3 kwartier ben je er al.

Verder moet men een keer in de Letterenfaculteit de strijd aangaan tegen al die verschoolsing. Jullie zijn met dank aan slapende Faculteitsraders ook al gedwarsboomd met een BaMa-cesuur van 0!
Oud 22-03-2005, 12:10
NN
NN is offline
Overigens vond ik het een leuke actie gisteren.
Oud 22-03-2005, 12:13
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-03-2005 @ 12:54 :
Alleen op de Letterenfaculteit zijn de studentjes zo onderdanig.
Oud 01-04-2005, 07:45
A*
A* is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2005 @ 22:00 :
Ben je van plan acht jaar over kunstgeschiedenis te gaan doen?
Hmm, niet specifiek 8 jaar Kunstgeschiedenis maar mocht ik het ooit op de Universiteit ofzo willen doen dan ben ik nog wel even bezig ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten