Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
't zal vast voorkomen, maar ik kan zo niemand bedenken die ik ken waarbij het zo is. |
![]() |
||
Citaat:
In mijn omgeving had ook niemand er ooit iets over gehoord, dat is toch vreemd?
||
Citaat:
Nee dus
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vooral jongens die niet al te snugger zijn, zoeken zulke vrouwen op, om daar dan nog een zekere macht over te hebben. En natuurlijk kunnen ze samen gelukkig worden. Maar iemand die vwo heeft gedaan, echt verliefd worden op iemand met een verstandelijke beperking, ik denk dat de kans toch wel nihiel is. Wel kun je iemand dan heel erg mogen en lief vinden ofzo, maar niet echt verliefd. OF in diegene iemand zien als je levenpartner. Verder denk ik dat je op een huisdier ook niet echt verliefd kan worden. Ik bedoel mijn hond is hartstikke lief, ik mis hem als ik door de weeks op mijn kamer ben, maar verliefd nee dat is toch wel echt iets anders! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Maar het schijnt dus wel voor te komen, maar dan zijn het niet al te zware gehandicapten en niet al te intelligente gezonde personen?
||
Citaat:
![]() Ik denk dat het heel erg afhangt van de ernstigheid en van de beperking(en). ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vooral als iemand geestelijk gehandicapt is, wordt iemand al snel als vreemd beschouwd. Je kunt moeilijker communiceren etc. + dat mensen met echt een verstandelijke beperking niet vaak uitgaan, sporten etc waar wij normaal naar toe gaan. Dus je zult ze ook niet snel ontmoeten
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee, flauw. Maar mensen met een verstandelijke handicap kunnen ook ontzettend lief zijn. Daar zou je bijvoorbeeld ook voor kunnen vallen denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat ik inderdaad beter een onderscheid kan maken tussen zwaar verstandelijk gehandicapt en minder zwaar/licht verstandelijk gehandicapt. Licht verstandelijk gehandicapte mensen zijn (deels) zelfstandig en zijn wel in staat een gesprek te voeren en misschien zelfs een goede discussie. Die man bij de eo(ik heb via de site gekeken) vond ik ook nog tamelijk normaal. Hij huilde veel en was een beetje simpel, maar hij kon goed praten en leek zich wel heel bewust te zijn van zijn omgeving. Als hij echt het verstand van een vijfjarige heeft, heb ik het verstand van een 10 jarige. Ik denk inderdaad dat een relatie met zo'n gehandicapte best te doen is, helemaal wanneer je nogal van het verzorgende type bent. Al lijkt het me wel een vereiste dat je niet echt geinteresseerd bent in politiek ofzo, want daar zul je nooit een boom over op kunnen zetten samen. Een zwaar verstandelijk gehandicapte lijkt me een ander verhaal, iemand die zelf niet in staat is taal te bevatten, of niet eens de mentale capaciteiten heeft om een lepel in zijn mond te stoppen, daar wordt liefde vrij moeilijk, omdat er dan gewoon niet zoveel is om verliefd op te worden. Heb ik zo een beter beeld van de situatie? En hoe zit het met mensen die het syndroom van down hebben, hebben die wel eens een 'gewone' lover?
||
Citaat:
![]() Ten eerste ben ik een jongen, ten tweede ben ik helemaal niet op zoek naar liefdesadviezen, maar naar informatie, als je dacht dat ik verliefd was op een gehandicapte dan moet ik je teleurstellen, dan heb je me echt helemaal verkeerd begrepen. Maar het was vast goed bedoeld ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|