Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2005, 08:05
lovetear
lovetear is offline
Ik heb wel eens gehoord dat mensen verliefd claimen te zijn op hun zus, of op hun ouders, huisdier, een dode of op kinderen. Maar nooit dat iemand verliefd is op een verstandelijk gehandicapte. Ok, wel dat 2 verstandelijk gehandicapten elkaar fantastisch vonden, of dat sommige mensen het leuk vinden om mongooltjes te verkrachten, of dat iemand niet gaat scheiden nadat de partner hersenbeschadiging heeft opgelopen na een ongeluk of iets dergelijks. Maar nooit heb ik gehoord dat een 'gezond' mens verliefd is op iemand die sinds de geboorte al verstandelijk gehandicapt is. Dat vond ik raar.

Komt het voor? Hebben jullie er wel eens wat over gehoord? En wat hebben jullie er dan over gehoord? Het lijkt me sterk dat het helemaal niet voorkomt. Maar als het wel voor komt, waarom is er dan zo weinig over bekend?
Oud 13-03-2005, 08:34
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 13-03-2005 @ 09:05 :
Maar als het wel voor komt, waarom is er dan zo weinig over bekend?
Niet iedereen treedt graag in de publiciteit.

't zal vast voorkomen, maar ik kan zo niemand bedenken die ik ken waarbij het zo is.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 08:46
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-03-2005 @ 09:34 :
Het lijkt me eerder dat een pedofiel niet in de publiciteit treed(die heeft immers de neiging iets te doen dat verboden wordt door de wet), maar daar is zat over te vinden.

In mijn omgeving had ook niemand er ooit iets over gehoord, dat is toch vreemd?
Oud 13-03-2005, 08:53
Wolter
Wolter is offline
Ik denk dat het idd vast kan voorkomen.

Maar ik denk dat het vooral niet vaak gebeurt omdat er een totaal verschil in de belevingswereld zit van mensen met en zonder verstandelijke handicap.
Ik moet met iemand over dingen kunnen praten en mensen met een verstandelijk handicap, daarmee kan ik gewoon niet op dat niveau praten, waardoor ik er niet verliefd op kan worden. Het geestelijke niveauverschil is te groot om een gezonde relatie te kunnen krijgen.
Oud 13-03-2005, 09:01
lovetear
lovetear is offline
Mja, theoretisch gezien is het mogelijk, maar het gekke is dat er in de praktijk praktisch niets over te vinden is. En ik ben nog niemand tegen gekomen die serieus denkt verliefd te kunnen worden op een verstandelijk gehandicapte.

Misschien leuk om nog een vraag toe te voegen: denk je dat jij verliefd zou kunnen worden op een verstandelijk gehandicapte?
Oud 13-03-2005, 09:17
Wolter
Wolter is offline
Citaat:
lovetear schreef op 13-03-2005 @ 10:01 :
Mja, theoretisch gezien is het mogelijk, maar het gekke is dat er in de praktijk praktisch niets over te vinden is. En ik ben nog niemand tegen gekomen die serieus denkt verliefd te kunnen worden op een verstandelijk gehandicapte.

Misschien leuk om nog een vraag toe te voegen: denk je dat jij verliefd zou kunnen worden op een verstandelijk gehandicapte?
Zie mijn antwoord hierboven.
Nee dus
Oud 13-03-2005, 09:20
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Wolter schreef op 13-03-2005 @ 10:17 :
Zie mijn antwoord hierboven.
Nee dus
Het was ook in het algemeen bedoeld, niet alleen voor jou .
Oud 13-03-2005, 10:06
Verwijderd
Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk, ervan uitgaande dat die geestelijk gehandicapte niet normaal kan communiceren met normale mensen, maar het is vast niet uitgesloten. Ik denk wel dat de persoon die er dan verliefd op wordt zelf ook op het randje zit.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 10:18
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-03-2005 @ 11:06 :
Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk, ervan uitgaande dat die geestelijk gehandicapte niet normaal kan communiceren met normale mensen, maar het is vast niet uitgesloten. Ik denk wel dat de persoon die er dan verliefd op wordt zelf ook op het randje zit.
Onwaarschijnlijker dan verliefd worden op een huisdier of een kind?
Oud 13-03-2005, 10:23
Verwijderd
Ik denk dat dat toch anders werkt. Bij een dode zijn mensen vaak verliefd op de herinnering aan die persoon. Bij een kind kan de hoop hoe het later wordt meespelen en een huisdier is een totaal ander wezen.

Maar iemand die eigenlijk een weerspiegeling is van jezelf (in de vorm: menselijk en van jou leeftijd), maar dan totaal niet in staat om normaal te communiceren is toch een totaal andere situatie.

Maar goed, ik studeer geen psychologie
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 10:27
Freestyler*
Freestyler* is offline
ach je hebt natuurlijk vele gradaties van verstandelijk gehandicapt zijn.
Maar in principe denk ik dat dat niet voorkomt
althans bij mensen met een redelijk hoog iq
Oud 13-03-2005, 10:35
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
lovetear schreef op 13-03-2005 @ 11:18 :
No offence intended, maar die zitten in 't algemeen ook op 't randje. Is't niet qua IQ, dan zeker qua EQ.
Oud 13-03-2005, 10:44
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
natuurlijk kan dat voorkomen, er kan gewoon een hele goede band tussen beide zijn waar liefde bij voortvloeit
Oud 13-03-2005, 12:09
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 13-03-2005 @ 11:35 :
No offence intended, maar die zitten in 't algemeen ook op 't randje. Is't niet qua IQ, dan zeker qua EQ.
Bij dieren heb ik dat gevoel ook ja, maar bij kinderen heb ik altijd het idee dat het toch vrij normale mensen zijn met een geaardheidsafwijking, dat staat los van iq of eq volgens mij.
Oud 13-03-2005, 12:10
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 13-03-2005 @ 11:44 :
natuurlijk kan dat voorkomen, er kan gewoon een hele goede band tussen beide zijn waar liefde bij voortvloeit
Dat zou je in eerste instantie denken misschien, maar als je naar de praktijk kijkt zie je dat dat toch behoorlijk tegenvalt.
Oud 13-03-2005, 12:26
Verwijderd
Je hebt zo'n programma op Nederland 1, van de EO dacht ik, de weddingplanner. Daar trouwde een keer een verstandelijk goed meisje met een geestelijk gehandicapte jongen. Ze hielden ontzettend veel van elkaar. En leken helemaal gelukkig..

Ik snap daar niets van, in een relatie is het toch belangrijk om over dingen te kunnen praten, ik denk dat je dat met iemand die een handicap heeft zoals dat niet kan. Lijkt me echt heel moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-03-2005 @ 11:06 :
Ik denk wel dat de persoon die er dan verliefd op wordt zelf ook op het randje zit.
Ja dit denk ik ook. Als mensen zelf tegen het zwakbegaafde aan zitten, dat ze dan sneller mensen met een verstandelijke beperking opzoeken.
Vooral jongens die niet al te snugger zijn, zoeken zulke vrouwen op, om daar dan nog een zekere macht over te hebben. En natuurlijk kunnen ze samen gelukkig worden.
Maar iemand die vwo heeft gedaan, echt verliefd worden op iemand met een verstandelijke beperking, ik denk dat de kans toch wel nihiel is. Wel kun je iemand dan heel erg mogen en lief vinden ofzo, maar niet echt verliefd. OF in diegene iemand zien als je levenpartner.

Verder denk ik dat je op een huisdier ook niet echt verliefd kan worden. Ik bedoel mijn hond is hartstikke lief, ik mis hem als ik door de weeks op mijn kamer ben, maar verliefd nee dat is toch wel echt iets anders!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 13:04
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 13-03-2005 @ 09:46 :
Het lijkt me eerder dat een pedofiel niet in de publiciteit treed(die heeft immers de neiging iets te doen dat verboden wordt door de wet), maar daar is zat over te vinden.
Dat doet de pedofiel dan ook zelden zelf, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 13:04
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
lovetear schreef op 13-03-2005 @ 09:05 :
Ik heb wel eens gehoord dat mensen verliefd claimen te zijn op hun zus, of op hun ouders, huisdier, een dode of op kinderen. Maar nooit dat iemand verliefd is op een verstandelijk gehandicapte. Ok, wel dat 2 verstandelijk gehandicapten elkaar fantastisch vonden, of dat sommige mensen het leuk vinden om mongooltjes te verkrachten, of dat iemand niet gaat scheiden nadat de partner hersenbeschadiging heeft opgelopen na een ongeluk of iets dergelijks. Maar nooit heb ik gehoord dat een 'gezond' mens verliefd is op iemand die sinds de geboorte al verstandelijk gehandicapt is. Dat vond ik raar.

Komt het voor? Hebben jullie er wel eens wat over gehoord? En wat hebben jullie er dan over gehoord? Het lijkt me sterk dat het helemaal niet voorkomt. Maar als het wel voor komt, waarom is er dan zo weinig over bekend?
Ach, gister was er bij Kopspijkers een vrouw die in het huwelijk was getreden met een moordenaar die hoogstwaarschijnlijk over 2 jaar wordt geexecuteerd (volgens mij heb ik dit verkeerd geschreven ) Dus dan zal dat van jou ook wel bestaan, al kan ik me dat moeilijk voorstellen, aangezien ze niet mooi zijn en ook geen charisma hebben. Tuurlijk, je kan van ze houden, maar als je op iemand verliefd wordt is meestal toch wel 1 van de twee aan wezig. Of een bepaalde uitstraling of een talent die de doorslag geeft...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 15:16
Multilot
Multilot is offline
Ik werk bij de thuiszorg, en ik was bij een verstandelijk gehandicapte vrouw (je zou het niet direct aan haar zien of merken dat ze verstandelijk gehandicapt is) van een jaar of 60. Haar man was overleden en ze had nu een nieuwe vriend. Een man van een jaar of 70. Ze wonen niet samen, maar doen verder alles samen.
Erg leuk en lief om te zien!
Oud 13-03-2005, 16:43
Luna
Luna is offline
Ik heb een boek gelezen over een jongen die heel erg verliefd werd op een zwaar autistisch meisje. Erg mooi boek, maar een onmogelijke liefde. Ze zal zijn liefde nooit begrijpen en beantwoorden, op den duur is dat onverdraaglijk voor hem.
Oud 13-03-2005, 16:49
Myuki
Myuki is offline
Een verstandelijk gehandicapte kan natuurlijk een geweldig persoon zijn. Eerlijk, lief, gevoelig enz. Zoals ieder ander. Ik denk dat deze mensen ook minder ingewikkeld zijn dan veel anderen

Dat kan aantrekkelijk zijn.

Ikzelf vind het belangrijk dat ik op gelijk niveau kan communiceren met degene van wie ik hou.

Maar ik vind het niet onbegrijpelijk dat een 'gezond' persoon op een geestelijk gehandicapte valt.
Oud 13-03-2005, 16:52
WickedDevil
WickedDevil is offline
Citaat:
lovetear schreef op 13-03-2005 @ 09:46 :

In mijn omgeving had ook niemand er ooit iets over gehoord, dat is toch vreemd?
dat komt omdat hij strafbaar bezig is en dus ook wort gezocht
Oud 13-03-2005, 16:53
Verwijderd
De moeder van een vriendin van me is licht verstandelijk gehandicapt; haar vader niet. Nu is haar vader ook bepaald geen genie, maar toch. Waarom zou het niet kunnen?

iemand die echt intelligent is, wordt natuurlijk niet verliefd op iemand die echt helemaal niets kan; misschien in héél zeldzame uitzonderingsgevallen. Maar een verstandelijk gehandicapt persoon samen met iemand die ook niet al te slim is, is niet vreemder dan een vwo'er met een havo'er, ofzo.

Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:26
filia dei
filia dei is offline
Ik zit op een toneelgroep met geestelijk gehandicapten, lichamelijk gehandicapten, en niet gehandicapten jongeren. En daartussen ontstaan welleens relaties. Ik vind het niet vreemd eigenlijk.

Een keer was eer een joch van 24 'verliefd' op een geestelijk gehandicapt meiske van 16 ofzo en die hebben ook best lang met elkaar gehad, maar hij was en pedofiel en zij zag er erg jong uit en had niet door dat ze misbruikt werd. Zij heeft hem uiteindelijk wel gedumpt. Vond ik wel kewl van haar, omdat dat joch van 24 écht een sukkel was.
Oud 13-03-2005, 20:53
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
WickedDevil schreef op 13-03-2005 @ 17:52 :
dat komt omdat hij strafbaar bezig is en dus ook wort gezocht
Pedofiele gevoelens hebben is niet strafbaar, dus waarom zou je dan gezocht worden? Pedofielen treden soms wel zelf in de publiciteit om hun geaardheid meer geaccepteerd te krijgen, ze stuiten op nogal weinig begrip van de samenleving.

Maar het schijnt dus wel voor te komen, maar dan zijn het niet al te zware gehandicapten en niet al te intelligente gezonde personen?
Oud 13-03-2005, 23:02
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Myuki schreef op 13-03-2005 @ 17:49 :
Een verstandelijk gehandicapte kan natuurlijk een geweldig persoon zijn. Eerlijk, lief, gevoelig enz. Zoals ieder ander. Ik denk dat deze mensen ook minder ingewikkeld zijn dan veel anderen
Nou.. de meeste verstandelijk gehandicapten komen met een gebruiksaanwijzing om het maar even zo te zeggen. Ik weet niet of het echt makkelijker is.

Ik denk dat het heel erg afhangt van de ernstigheid en van de beperking(en).
Oud 13-03-2005, 23:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 13-03-2005 @ 23:57 :
Waarom zou het niet net zo goed kunnen voorkomen als iets anders? Volgens mij kun je op iedereen verliefd worden, die mensen hoeven niet per se dezelfde ervaringen te hebben, dezelfde omgeving, of dezelfde meningen, en zéker niet ongeveer hetzelfde intelligentieniveau. Ik denk zeker wel dat dat meespeelt hoor, daar niet van, maar het hoeft niet bij iedereen bepalend te zijn, toch?
Er zijn genoeg andere dingen waardoor je toch verliefd op iemand kunt zijn, en óók lang een relatie kunt hebben.

Wat niet wil zeggen dat ik het ooit gezien heb, trouwens. Maar aan jullie verhalen te horen komt het toch wel voor.?
Nou, dat weet ik niet hoor. Ik denk dat je op ontzettend veel mensen wel verliefd zou kunnen worden in theorie, maar een goeie lange relatie met iemand.. dat vereist wel het een en ander. Meer dan "hij is lief". Tenminste, voor mij.
Oud 13-03-2005, 23:30
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 13-03-2005 @ 11:18 :
Dat weet ik niet. Maar voor wat betreft huisdieren en kleine kinderen geldt: heftige emotie die je kunt verwarren met liefde =/= verliefdheid
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 11:35
Not for Sale
Not for Sale is offline
Wat een leuk topic Lovetear

Volgens mij zijn er zat mensen getrouwd met een autist of een schizofreen. Maar dat is een heel ander verhaal dan bij het Down-syndroom... Je hebt aan de ene kant mensen die ergens last van hebben en zich daardoor vreemd gedragen, en je hebt mensen die echt zo gehinderd zijn in hun ontwikkeling dat ze nooit een zelfstandig en onafhankelijk mens zullen worden, geestelijk een klein kind blijven.

De eerste categorie die ik beschreef kan volgens mij best relaties aangaan en zoals ik dat zei gebeurt dat ook. ADHD is bijvoorbeeld ook een verstandelijke handicap. En hoewel het voor problemen kan zorgen denk ik dat de ADHD'ers die ik ken uiteindelijk best zullen gaan trouwen. Hoogbegaafdheid is trouwens ook een verstandelijke handicap...

De tweede categorie is anders. Omdat deze mensen in feite onvolwassen en hulpbehoevend zijn kun je zelfs stellen dat relaties met zulke mensen pervers zijn, net als bij pedofilie.
Verder zou de niet-gehandicapte nogal een zorgtaak krijgen, dat trekt mij ook niet echt aan. Je bent oppas, opvoeder, verpleger, politieagent, maar partner?

Blijft de vraag natuurlijk waar de grens ligt. Er zijn niet echt twee categorieën, het is relatief. Er zullen altijd twijfelgevallen zijn. Ach ja.
Om toch in die categorieën te blijven denken; ik kan me voorstellen dat ik een relatie krijg met een Categorie 1-tje, maar het lijkt me toch niet waarschijnlijk dat ik op zo'n onzelfstandig figuur uit de tweede categorie verliefd wordt, al sluit ik het niet uit. Een lange relatie, liefde, zal het in ieder geval niet worden.
Oud 14-03-2005, 19:38
Verwijderd
De zus van mijn moeder is verstandelijk gehandicapt, ik weet niet precies hoe erg, maar het komt erop neer dat ze binnen 10 minuten 20 keer hetzelfde verhaal vertelt, veel vergeet, het niet doorheeft wanneer ze zichzelf en anderen voor gek zet, veel te open is tegen mensen en ze is dodelijk vermoeiend omdat ze constant aandacht vraagt. Ze is zo geworden na een ongeluk 30 jaar geleden, en een jaar of vijftien geleden kwam ze een man tegen waar ze verliefd op werd. Hij ook op haar, maar hij was wel 35 jaar ouder. Ze zijn na 5 jaar samenzijn getrouwd en heel gelukkig geweest.
Beetje raar verhaal, maar het komt er op neer dat ze uiteindelijk op hetzelfde niveau zaten: zij is nu 48 en niet helemaal goed, hij is onlangs op 84jarige leeftijd ofzo overleden en had hetzelfde niveau als zij: hij begon dement te worden en was gewoon oud.

Niet helemaal het verhaal dat je zocht aangezien deze mensen toch op dezelfde lijn zaten, maar toch

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:45
bassgirl
bassgirl is offline
gebeurd vaker als dat je denkt

ik heb met verstandelijk gehandicapten gewerkt en hoevaak die niet een 'normale' vriend hebben... je staat er verbaasd van..
Oud 14-03-2005, 19:47
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-03-2005 @ 09:34 :

't zal vast voorkomen, maar ik kan zo niemand bedenken die ik ken waarbij het zo is.
het is toch dat gehandicapten voor de meesten hoe zwaar het ook klinkt als een minderwaardig wordt gezien.
Vooral als iemand geestelijk gehandicapt is, wordt iemand al snel als vreemd beschouwd. Je kunt moeilijker communiceren etc.
+ dat mensen met echt een verstandelijke beperking niet vaak uitgaan, sporten etc waar wij normaal naar toe gaan.
Dus je zult ze ook niet snel ontmoeten
Oud 14-03-2005, 21:56
Verwijderd
Citaat:
(: schreef op 14-03-2005 @ 20:38 :
...De zus van mijn moeder is verstandelijk gehandicapt, ik weet niet precies hoe erg, maar het komt erop neer dat ze binnen 10 minuten 20 keer hetzelfde verhaal vertelt, veel vergeet, het niet doorheeft wanneer ze zichzelf en anderen voor gek zet...
Is dat niet een beetje vrouweigen?

Nee, flauw. Maar mensen met een verstandelijke handicap kunnen ook ontzettend lief zijn. Daar zou je bijvoorbeeld ook voor kunnen vallen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:59
Verwijderd
Misschien is het tijd dat een schrijver die taboe doorbreekt.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 12:58
Kaa
Kaa is offline
Ik denk dat je ontzettend veel van een geestelijk gehandicapte kan houden, net zoals je van een kind kan houden.
Maar een liefdesrelatie zal er veelal niet uit voortvloeien, simelweg omdat er van 1 kant te weinig respons komt.
Net zoals een volwassene niet een liefdesrelatie aangaat met een kind. Ook al hoor je soms van wel, een kind is zich meestal niet eens bewust van wat het inhoud. Geestelijk gehandicapten idem dito...
Oud 15-03-2005, 13:28
Jules
Jules is offline
Niet elke verstandelijk gehandicapte is hetzelfde natuurlijk, met de juiste training enzo kunnen ze een IQ van rond de 100 krijgen en gewoon/ongeveer zelfstandig zijn. Dus zo raar vind ik het nou ook weer niet.
Oud 15-03-2005, 15:31
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Jules schreef op 15-03-2005 @ 14:28 :
Niet elke verstandelijk gehandicapte is hetzelfde natuurlijk, met de juiste training enzo kunnen ze een IQ van rond de 100 krijgen en gewoon/ongeveer zelfstandig zijn. Dus zo raar vind ik het nou ook weer niet.
Dat wist ik niet .

Ik denk dat ik inderdaad beter een onderscheid kan maken tussen zwaar verstandelijk gehandicapt en minder zwaar/licht verstandelijk gehandicapt. Licht verstandelijk gehandicapte mensen zijn (deels) zelfstandig en zijn wel in staat een gesprek te voeren en misschien zelfs een goede discussie.

Die man bij de eo(ik heb via de site gekeken) vond ik ook nog tamelijk normaal. Hij huilde veel en was een beetje simpel, maar hij kon goed praten en leek zich wel heel bewust te zijn van zijn omgeving. Als hij echt het verstand van een vijfjarige heeft, heb ik het verstand van een 10 jarige.

Ik denk inderdaad dat een relatie met zo'n gehandicapte best te doen is, helemaal wanneer je nogal van het verzorgende type bent. Al lijkt het me wel een vereiste dat je niet echt geinteresseerd bent in politiek ofzo, want daar zul je nooit een boom over op kunnen zetten samen.

Een zwaar verstandelijk gehandicapte lijkt me een ander verhaal, iemand die zelf niet in staat is taal te bevatten, of niet eens de mentale capaciteiten heeft om een lepel in zijn mond te stoppen, daar wordt liefde vrij moeilijk, omdat er dan gewoon niet zoveel is om verliefd op te worden.

Heb ik zo een beter beeld van de situatie? En hoe zit het met mensen die het syndroom van down hebben, hebben die wel eens een 'gewone' lover?
Oud 15-03-2005, 15:49
Jolt
Jolt is offline
Niet alle gevoelens zijn in woorden uit te drukken.
Waarschijnlijk speeld de lichaamstaal bij gehandicapte een vele grotere rol, en dan heb ik het niet alleen over gebarentaal.

Ik weet niet hoe het zit, ik heb er geen ervaring mee, en de meeste mensen die ik ken ook niet.
Oud 16-03-2005, 08:56
gogirl_1988
gogirl_1988 is offline
mijn moeder werkt met een verstandelijke gehandicapte
ik kom daar ook vaak
verlieft zijn op hun is helemaal niet erg
ze zijn heel aardig heel lief, en begrijpen je
soms zijn ze een beetje raar
maarjah
op iemand zijn die adhd heeft of die in een rolstoel zit is toch ook niet raar of erg
waarom dit wel
ga je gevoel gewoon achterna,
en ik ken genoeg mensen die met verstandelijk gehandicapte zijn getrouwd ( door mn moeders werk)
ook ga ik veel met die mensen om
ik weet hoe ze zijn
en ik denk...
ga dr voor meisje
het is jou liefde vvoor het leven, laat het niet verpesten omdat hij anders is dan andere...
succes
Oud 16-03-2005, 09:33
noewkie
noewkie is offline
Ik denk zeker dat het mogenlijk is.
mensen denken bij een verstandelijk gehandicapt persoon meteen aan een persoon met down syndroom, maar er zijn zoveel verschillende oorzaken van een verstandelijke handicap.

Een handicap kan ook bijna niet merkbaar zijn omdat er zoveel verschillende nivo`s zijn.
Mijn zus heeft het syndroom van down en zij is zo slim dat ze weet dat eenr ealtie met een verstandelijk normale persoon niet gaat. Maar verliefd worden kan altijd want verliefd worden eheft niets te maken met verstandelijk nivo verliefd worden is een gevoel en dat heeft ieder mens hoe laag het iq ook ligt.

Ik zelf zou denk ik best verliefd kunnen worden op een evrstandelijk gehandicapt persoon. (ze kunnen er namenlijk erg leuk uitzien en erg lief en gezellig zijn het ligt alleen wel aan het nivo. Als de persoon niet eens kan praten dan werkt het zowiezo niet.

Ik wil ook zo brutaal zijn om een vraag toe te voegen.
Vinden julie dat verstandelijk gehandicapte stellen kinderen mogen krijgen.zo nee hoe wil je eht voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 10:21
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
het komt wel regelmatig voor dat een verstandelijk gehandicapte, verliefd wordt op een normaal begaafd mens. Helaas komt het ook vaak voor dat die 'normaal begaafde' hier misbruik van maakt.

Ik kan me voorstellen, dat een normaal begaafd mens erg gecharmeerd kan zijn van een verstandelijk gehandicapt mens.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 10:51
Verwijderd
Maar dat is iets anders dan verliefdheid. Je kunt ook heel erg gecharmeerd zijn van een huisdier of een minderjarig geslachtsonrijp kind. Dat zijn immers ook vormen van liefde. Het probleem bij mensen die een beetje op het randje zitten en psychisch niet zo stabiel zijn is dat ze vaak allerlei verschillende gevoelens van liefde niet kunnen onderscheiden van echte verliefdheid.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 11:00
noewkie
noewkie is offline
verstandelijk gehandicapte personen hoeven psychisch helemaal niet op het randje te zitten hoor.

verstandelijk gehandicapt en psygisch niet in orde zijn 2 totaal verschillende dingen.

En verliefdheid kan wel degenlijk alleen tis de vraag wat je met die verliefdheid doet.
Mijn zus kan ook verliefd worden al heeft ze het syndroom van down.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 11:04
Verwijderd
Ik bedoel mensen die net niet een objectief vastgestelde geestelijke stoornis hebben maar daar wel tegenaan zitten.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 13:28
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
gogirl_1988 schreef op 16-03-2005 @ 09:56 :
ga je gevoel gewoon achterna,
en ik ken genoeg mensen die met verstandelijk gehandicapte zijn getrouwd ( door mn moeders werk)
ook ga ik veel met die mensen om
ik weet hoe ze zijn
en ik denk...
ga dr voor meisje
het is jou liefde vvoor het leven, laat het niet verpesten omdat hij anders is dan andere...
succes

Ten eerste ben ik een jongen, ten tweede ben ik helemaal niet op zoek naar liefdesadviezen, maar naar informatie, als je dacht dat ik verliefd was op een gehandicapte dan moet ik je teleurstellen, dan heb je me echt helemaal verkeerd begrepen. Maar het was vast goed bedoeld .
Oud 16-03-2005, 13:36
noewkie
noewkie is offline
magk vragen hoe je op dit onderwerp gekomen bent???tis zown ongewoon onderwerp
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 13:37
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
noewkie schreef op 16-03-2005 @ 10:33 :
Ik denk zeker dat het mogenlijk is.
mensen denken bij een verstandelijk gehandicapt persoon meteen aan een persoon met down syndroom, maar er zijn zoveel verschillende oorzaken van een verstandelijke handicap.

Een handicap kan ook bijna niet merkbaar zijn omdat er zoveel verschillende nivo`s zijn.
Mijn zus heeft het syndroom van down en zij is zo slim dat ze weet dat eenr ealtie met een verstandelijk normale persoon niet gaat. Maar verliefd worden kan altijd want verliefd worden eheft niets te maken met verstandelijk nivo verliefd worden is een gevoel en dat heeft ieder mens hoe laag het iq ook ligt.

Ik zelf zou denk ik best verliefd kunnen worden op een evrstandelijk gehandicapt persoon. (ze kunnen er namenlijk erg leuk uitzien en erg lief en gezellig zijn het ligt alleen wel aan het nivo. Als de persoon niet eens kan praten dan werkt het zowiezo niet.
Ook hier weer het niveauverschil, als ze op een gegeven moment geen 'menselijk' gedrag meer kunnen vertonen, dus niet of moeilijk spreken, niet de capaciteit hebben om anderen te begrijpen, rationaliteit niet bezitten, dan wordt het heel moeilijk om erop verliefd te worden. Waarom zou gevoel zo los staan van alles?

Citaat:
noewkie schreef op 16-03-2005 @ 10:33 :
Ik wil ook zo brutaal zijn om een vraag toe te voegen.
Vinden julie dat verstandelijk gehandicapte stellen kinderen mogen krijgen.zo nee hoe wil je eht voorkomen.
Nou, doe die discussie maar niet, ik vind hem een beetje afgezaagd, hij is al zo vaak geweest en het is eigenlijk totaal niet de kant die ik op wil met dit topic, dit gaat me meer over de verhouding tussen de gevoelens van verstandelijk gehandicapten en gewone mensen naar elkaar. Niet zo maatschappelijk georienteerd.
Oud 16-03-2005, 13:37
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-03-2005 @ 11:51 :
Maar dat is iets anders dan verliefdheid. Je kunt ook heel erg gecharmeerd zijn van een huisdier of een minderjarig geslachtsonrijp kind. Dat zijn immers ook vormen van liefde. Het probleem bij mensen die een beetje op het randje zitten en psychisch niet zo stabiel zijn is dat ze vaak allerlei verschillende gevoelens van liefde niet kunnen onderscheiden van echte verliefdheid.
Hmm, maar als zij het niet kunnen, wie dan wel?
Oud 16-03-2005, 13:40
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
noewkie schreef op 16-03-2005 @ 14:36 :
magk vragen hoe je op dit onderwerp gekomen bent???tis zown ongewoon onderwerp
Ik had een discussie met iemand over of zwaar verstandelijk gehandicapten wel mensenrechten moesten hebben, of onder dieren moesten vallen. Toen kwamen we op een gegeven moment ook op de relaties.
Reageren

Regels voor berichten