Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 10:30
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 11:13 :
De manifesten van vrijwel alle partijen zijn dan ook van een bedroevend niveau. Kijk, politiek is geen wetenschap. Er wordt van politici niet verwacht dat hun uitspraken ook daadwerkelijk ergens op slaan. Het wetenschappelijk niveau van de meeste beginselprogramma's is dan ook diep triest. In het beste geval is er gewoon helemaal geen materiaal om de uitspraken mee te onderbouwen, in het slechtste geval is er gewoon empirisch bewijs voorhanden dat een bepaald punt uit zo'n program tegenspreekt.

Ik neem het stuk van Wilders dus niet serieus als hij niet nader toelicht waar hij de effectiviteit van zijn ideeën op baseert. Om die reden neem ik de meeste beginselprogramma's niet serieus. Het zijn gewoon uitspraken van mensen die vertellen hoe de wereld er volgens hun uit zou moeten zien als er helemaal niets zou zijn waar ze zich aan zouden hoeven storen.

Waar Wilders zegt dat hij vijf gevangenen op één cel wil zien moet ik zeggen dat hij wel eerlijk is. Hij geeft ruiterlijk toe dat het welzijnsniveau van gevangenen hem niets uitmaakt. Hij kiest onvoorwaardelijk voor hoge straffen en vijf op één cel, ongeacht de gevolgen. Dat is dom, maar tenminste eerlijk. Nog kwalijker is het wanneer andere partijen hun plannen proberen de onderbouwen met zogenaamde argumenten als 'het wordt er veiliger van' terwijl gewoon is onderzocht dat dat niet zo is.
Stem je überhaupt wel? Als je het zelf allemaal zo goed weet, waarom ga je zelf geen partij oprichten?

Ik zie trouwens niet in waarom het kiezen voor hogere straffen dom zou zijn.
Advertentie
Oud 14-03-2005, 10:34
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 14-03-2005 @ 11:30 :
Stem je überhaupt wel? Als je het zelf allemaal zo goed weet, waarom ga je zelf geen partij oprichten?
Ik stem altijd, op de partij waarvan ik van mening ben dat die haar standpunten het meest heeft doorgeredeneerd en onderzocht en die mij het meest aanspreekt.

Het zelf oprichten van een partij heeft overigens geen zin. Ik accepteer het feit dat er twee registers zijn: het verkopen van standpunten aan het volk, dat is politiek en dat gaat vaak gepaard met simplificatie van de standpunten en het ombuigen van waarheden om maar stemmen te trekken. En je hebt wetenschap, het onderzoeken van het beleid dat door bepaalde personen gewenst wordt en het toetsen van dat beleid op zijn merites. Dat is een proces dat je niet aan het volk kunt verkopen.

Citaat:
Ik zie trouwens niet in waarom het kiezen voor hogere straffen dom zou zijn.
Heel simpel, omdat vrijwel zonder uitzondering uit alle criminologisch en penologisch onderzoek in Europese landen blijkt dat het dreigen met hoge straffen niet of nauwelijks leidt tot afname van de criminaliteit. Dat is vrij eenvoudig te onderzoeken maar de onderzoeksresultaten spreken het volk niet aan. Het volk heeft namelijk geen boodschap aan psychologische processen die zich binnen daders afspelen, het volk wil alleen bloed zien en zich wentelen in de illusie dat ze veiliger zijn als meer mensen hogere straffen krijgen.

Het was ook maar een voorbeeld. Je ziet heel vaak dat de overheid of een politieke partij iets wil, maar dat gewoon al onderzocht is dat die maatregel ineffectief is.

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 10:36.
Oud 14-03-2005, 10:36
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 11:29 :
Dat zou kunnen, maar dan zou men zichzelf tekort doen. Er is helemaal niets mis met het stellen van hoge, zoniet onhaalbare doelen. Er is helemaal niets mis met het willen beginnen van wetgevingsoperaties die vele malen langer gaan duren dan de regeerperiode. Ik zeg ook niet dat partijen dat niet moeten of mogen doen. Dat zou vrij kortzichtig zijn. Ik wil alleen zeggen dat als je die feitelijke omstandigheden ook meeneemt in je beoordeling van de haalbaarheid van een beleid, je toch tot de conclusie komt dat een groot gedeelte van de plannen van Wilders niet haalbaar is.
Noem dan eens een concreet punt wat niet haalbaar zou zijn? De gewenste grondwetswijzigingen? Nogmaals, als alle programma's op zogenaamd haalbare feiten zouden moeten berusten, zouden veel partijen zichzelf kunnen opdoeken. Iets kan immers op een later tijdstip wel mogelijk worden, vanwege veranderde omstandigheden.

Citaat:
Of denk jij soms dat de Europese Unie de enige bron van verdragen is?
Nee, maar ik zie niet echt een probleem met een kleinere rol van Nederland in de internationale politiek. Die rol is toch al zeer klein.
Oud 14-03-2005, 10:40
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 14-03-2005 @ 11:36 :
Noem dan eens een concreet punt wat niet haalbaar zou zijn? De gewenste grondwetswijzigingen? Nogmaals, als alle programma's op zogenaamd haalbare feiten zouden moeten berusten, zouden veel partijen zichzelf kunnen opdoeken. Iets kan immers op een later tijdstip wel mogelijk worden, vanwege veranderde omstandigheden.
Hoe is dit een antwoord op mijn post? Ik zeg alleen dat je er prima mee kunt beginnen als je op enig tijdstip draagvlak hebt, maar dat je niet verbaasd moet zijn als die wetgevingsoperatie verderop volledig vastloopt of wordt teruggedraaid.
Oud 14-03-2005, 10:49
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 11:25 :
Politicologie is de bestudering van politiek als sociaal fenomeen. Politicologie is dan ook een sociale wetenschap en valt bij de KNAW onder de maatschappijwetenschappen.
Juist. Dat kon ik niet uit die uitspraak opmaken.

Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 11:25 :
Ik blijf dus volledig bij mijn uitspraak, maar ik wil hem wel even verduidelijken: politiek bedrijven is geen wetenschap (bedrijven).
Duidelijk.

Ik voelde me al een beetje in mijn eer aangetast
Oud 14-03-2005, 10:52
Verwijderd
Don't sweat it. Jij hebt waarschijnlijk minder last van mensen die beweren dat jouw studie geen wetenschap is dan ik
Oud 14-03-2005, 10:58
Verwijderd
Verder staat in het programma een verbod op islamitische scholen.

Dit is ook onhaalbaar, tenzij hij pleit voor afschaffing van al het bijzonder onderwijs..
Oud 14-03-2005, 11:10
Verwijderd
Het gelijkheidsbeginsel staat eraan in de weg. Maar PGWR zal van mening zijn dat niets absoluut is. We moeten gewoon de Grondwet wijzingen en als dat irritante Europa dan dwarsligt zullen we gewoon het EVRM en het EU-verdrag op moeten zeggen. Niks aant handje.
Oud 14-03-2005, 11:19
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 13-03-2005 @ 21:26 :
Volgens mij is dit dan niet de manier om het aan te pakken

Ik hoop trouwens dat hij veel succes heeft en GroenLinks en de SP ook, en dat CDA, VVD, D'66 en PvdA hard verliezen, zodat we eindelijk eens echte politiek krijgen
Bos ziet niets in links verbond
PvdA-leider Bos ziet niets in vergaande samenwerking met GroenLinks en de SP. In Volkskrant noemt Bos dat onverstandig.

Acht Kamerleden riepen afgelopen zaterdag op om met een gezamenlijk links actieplan de strijd aan te gaan met de coalitie van CDA, VVD en D66 te keren.

Volgens Bos is links in Nederland het sterkst als iedere partij de eigen identiteit benadrukt. Bovendien wil hij de deur naar CDA, VVD en D66 openhouden. Samen optrekken in de dagelijkse politiek vindt hij prima, maar een exclusieve voorkeur voor een bepaalde coalitie vindt hij te ver gaan.

Bos benadrukt dat zijn partij het in de peilingen op eigen kracht uitstekend doet. De PvdA staat met 51 zetels op 9 zetels winst. Ook GL en de SP staan op winst. "Never change a winning team", aldus de PvdA-leider.

SP-leider Jan Marijnissen toont zich in de Volkskrant teleurgesteld: "Bos laat een historisch moment verloren gaan. De peilingen tonen dat een linkse meerderheid mogelijk is."

bron

Waarom nou...Wouter

Nouja, eigenlijk heeft hij wel een punt
Oud 14-03-2005, 11:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wat is Wouter Bos een ongeloofljke zak hooi! Wát een droplul. Sososo, zeg! Heeft-ie nou écht niks geleerd van de vorige verkiezingen, toen hij ruw opzij werd gezet door het CDA? Blijkbaar niet. Met het VVD... volgens mij was juist gebleken dat die twee na Paars weer ervoor hadden gekozen om een eigen koers te varen.

Wouter, je bent een zak hooi! Met GL en SP heb je een grote meerderheid.

Oud 14-03-2005, 11:38
Levitating Nun
Ik snap Bos wel.

Trouwens, ben ik de enige die ziet dat Bos grote paralellen vetoond met Tony Blair, als het gaat om carrière?
Oud 14-03-2005, 11:45
Levitating Nun
Offtopic: Over Bart Spruyt gesproken: hij komt op 13 mei een lezing geven. Nog brandende vragen die ik hem moet voorleggen?
Oud 14-03-2005, 11:59
juno
juno is offline
Is het nou een modeverschijnsel van de laatste jaren om meteen maar een eigen partijtje op te richten met de meest krankzinnige plannetjes als je verder geen gehoor krijgt in de gevestigde politiek omdat je denkbeelden kant noch wal slaan? Flink wat media exposure, inspelen op onderbuikgevoelens, totaal niet nadenken op juridische en praktische haalbaarheid en je bent binnen. Ex kamerleden krijgen hun leven lang nog wachtgeld.

Ik geloof dat de historie overigens uitwijst dat dit soort clowns wel een paar zetels veroveren, maar vervolgens totaal niet aan de verwachtingen kunnen voldoen, omdat die fijne uitgangspunten totaal niet haalbaar zijn. Maar het geeft het debiele gedeelte van het kiezerspubliek het idee dat er tenminste iemand is die naar ze luistert als het om hun niet doordachte wensen en verlangens gaat.

Politiek heeft te maken met gevestigde kaders. Wetten, verdragen, dat soort details. Daarbinnen kun je proberen de invulling en uitvoering een beetje jouw kant op te buigen, maar een revolutie zoals Pim en Geert willen is natuurlijk volstrekt ondenkbaar. Klinkt leuk, maar het is van het niveau "als ik kon toveren..."
Oud 14-03-2005, 12:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 14-03-2005 @ 12:45 :
Offtopic: Over Bart Spruyt gesproken: hij komt op 13 mei een lezing geven. Nog brandende vragen die ik hem moet voorleggen?
ik zou hem gewoon uitlachen, of bij elke " ferme" uitspraak "dat zal ze leren!" roepen
Oud 14-03-2005, 12:36
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
tsss. Geert Wilders.... volgende onderwerp, graag.

(hij zou dat boek van Geert Mak eens moeten lezen, dat is tenminste iemand die n beetje heeft nagedacht).
Oud 14-03-2005, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 14-03-2005 @ 12:45 :
Wat gaat hij doen en waar?
Oud 14-03-2005, 13:09
Verwijderd
Lol a veiligheidsplannen
Oud 14-03-2005, 13:15
Verwijderd
Ja, waar komt die Spruyt precies en waar gaat die lezing over?
Oud 14-03-2005, 13:17
Seth!
Seth! is offline
hell yeah wilders
ik vind hem echt cool en nu ben ik racist
Oud 14-03-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
tomske-seth schreef op 14-03-2005 @ 14:17 :
hell yeah wilders
Hoe kóm je daarbij?
Oud 14-03-2005, 13:22
Seth!
Seth! is offline
dusss

ik snap nie waar de mensen zich druk om maken, hij komt toch nooit zover dat hij zn plannen kan uitvoeren, en ik vind best veel van zn ideen niet eens zo heel slecht maja

ik wil naar dropkick maar ze komen niet naar nederland
dat is pas schandalig
Oud 14-03-2005, 13:25
Levitating Nun
Citaat:
tomske-seth schreef op 14-03-2005 @ 14:22 :
dat is pas schandalig
Ligt het aan mij, of..?
Oud 14-03-2005, 13:26
Levitating Nun
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 14:03 :
Wat gaat hij doen en waar?
Citaat:
S. schreef op 14-03-2005 @ 14:15 :
Ja, waar komt die Spruyt precies en waar gaat die lezing over?
Vrije Universiteit
Conservatisme in Nederland
Seth!
Seth! is offline
vertel ik snap hem niet, als ze wel komen moet je het zeggen want dat was best seriues..ze touren nu ammel in amerika....
Verwijderd
Citaat:
tomske-seth schreef op 14-03-2005 @ 14:17 :
hell yeah wilders
Wilders heeft volgens mij slechte ideeën. Echt racistisch zijn ze echter niet. Hoogstens discriminerend, als je het mij vraagt.
Oud 14-03-2005, 13:28
Seth!
Seth! is offline
ja das waar, maar dat word door veel buitenstaanders al snel racisme genoemd
Oud 14-03-2005, 13:30
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Wat de veiligheid betreft wil Wilders mensen na drie geweldsmisdrijven een levenslange straf geven. Ook pleit hij voor de invoering van heropvoedingskampen.

Bedoelt hij dan ook geweldsmisdrijven als tasjes stelen en kroegverzetjes? Beetje 'apart' om zulke mensen levenslang te geven moet ik zeggen. Dat is hetzelfde als iemand die een lippenstift uit een winkel steelt na drie keer te laten veroordelen voor 30 jaar

Die kerel moet trouwens weer terug naar de basisschool want hij snapt blijkbaar niet wat de betekenis is van heropvoedingskamp in Nederland. Wilt hij dan alle moslims naar heropvoedingskampen sturen ofzo? Maargoed, zowiezo, je praat mensen niet aan dat ze heropvoed moeten worden. Iedereen moet gelijk behandeld worden dus iedereen moet naar dezelfde gevangenis, om van de maatschappij weggehouden te worden, niet alleen maar omdat ze verkeerd opgevoed zijn.
Oud 14-03-2005, 13:31
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
tomske-seth schreef op 14-03-2005 @ 14:26 :
vertel ik snap hem niet, als ze wel komen moet je het zeggen want dat was best seriues..ze touren nu ammel in amerika....
Citaat:
Ben jij echt 18?
Oud 14-03-2005, 13:31
Levitating Nun
Ja, dat vroeg ik me ook af: hoe breed moet je "geweldsdelicten" interpreteren?
Oud 14-03-2005, 13:32
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
tomske-seth schreef op 14-03-2005 @ 14:28 :
ja das waar, maar dat word door veel buitenstaanders al snel racisme genoemd
Misschien komt dat omdat 'buitenlanders' uit het midden-oosten al vaak als moslim worden bestempelt. Wat ook voor een deel waar is denk ik. Dus je zou op zich een link kunnen leggen tussen ras en geloof (hetgene wat Wilders aanvalt).

Edit: kom er net achter dat je niet echt serieus aan het discussieren bent
Oud 14-03-2005, 13:33
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 14-03-2005 @ 14:31 :
Ja, dat vroeg ik me ook af: hoe breed moet je "geweldsdelicten" interpreteren?
een marrokaan hoeft maar 3 keer een tas te stelen, en dan basta!
Oud 14-03-2005, 13:34
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
die Wilders denkt het wel even op te lossen...wat is het toch een sukkel he!

We leven nu toch ook in de gouden eeuw?(even een reactie op de eerste reply.)
Seth!
Seth! is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-03-2005 @ 14:31 :
Ben jij echt 18?
Liefde en Vrede, ik ben echt 18 ja, en volges mij schuilt er in iedereen wel iets van slappe klets. Dat dit nu net bij mij tot uitspatting is gekomen in dit topic moet je me niet kwalijk nemen.
gegroet
Verwijderd
Ik ben geneigd snel de link te leggen tussen heropvoedingskampen en concentratiekampen...
Donny must die
Citaat:
Lotte schreef op 14-03-2005 @ 14:32 :
Misschien komt dat omdat 'buitenlanders' uit het midden-oosten al vaak als moslim worden bestempelt. Wat ook voor een deel waar is denk ik. Dus je zou op zich een link kunnen leggen tussen ras en geloof (hetgene wat Wilders aanvalt).
wilders zeikt vaak over criminele marokkanen

het allerergste vond ik nog, dat hij begin te zeiken na de dood van ali b, over hoe kut marokkanen wel niet zijn. Ik bedoel probeerde hij zn dood te rechtvaardigen ofzo?
Oud 14-03-2005, 13:35
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
tomske-seth schreef op 14-03-2005 @ 14:34 :
Liefde en Vrede, ik ben echt 18 ja, en volges mij schuilt er in iedereen wel iets van slappe klets. Dat dit nu net bij mij tot uitspatting is gekomen in dit topic moet je me niet kwalijk nemen.
gegroet
Ok sorry.
Oud 14-03-2005, 13:36
Levitating Nun
Citaat:
Sylph schreef op 14-03-2005 @ 14:34 :
Ik ben geneigd snel de link te leggen tussen heropvoedingskampen en concentratiekampen...
Dat lijkt me ietwat overtrokken
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Heropvoedingskampen werden in het communistische China, in de tijd van de Culturele Revolutie van Mao, gebruikt als een soort concentratiekampen. Mensen moesten werken en het rode boekje uit hun hoofd leren om zo hun communistische blik te versterken

Ze kregen dus heel weinig te eten en leefden in angst aangezien iedereen elkaar verlinkte. Hun slaapplaats was ook niet echt comfortabel, ongeveer de stapelbedden van een concentratiekamp.
Seth!
Seth! is offline
ali hou jij mijn tassie ff vast, want ik, moet inparkeren

kunnen we het niet over wat boeienders hebben, voordat Geert uberhaupt verkozen kan worden is ie toch wel kapot gemaakt door een of andere etnische minderheid.
Oud 14-03-2005, 13:37
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nou... dat is wel érg overdreven. Ik zou het concentratiekamp in een nieuw jasje noemen.
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 11:40 :
Hoe is dit een antwoord op mijn post? Ik zeg alleen dat je er prima mee kunt beginnen als je op enig tijdstip draagvlak hebt, maar dat je niet verbaasd moet zijn als die wetgevingsoperatie verderop volledig vastloopt of wordt teruggedraaid.
Geert Wilders zal de laatste zijn die hiermee geen rekening houdt. Hetgeen wat jij beschrijft is namelijk de kern van politiek. Mensen die daar geen rekening meehouden, horen niet thuis in de politiek.
Donny must die
Citaat:
tomske-seth schreef op 14-03-2005 @ 14:36 :
ali hou jij mijn tassie ff vast, want ik, moet inparkeren

kunnen we het niet over wat boeienders hebben, voordat Geert uberhaupt verkozen kan worden is ie toch wel kapot gemaakt door een of andere etnische minderheid.
doordat ali dood ging, heeft hij wilders kapot gemaakt?
Levitating Nun
Citaat:
tomske-seth schreef op 14-03-2005 @ 14:36 :
Oh ja:

Citaat:
DAT ZAL 'M LEREN!
Oud 14-03-2005, 13:38
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 12:10 :
Het gelijkheidsbeginsel staat eraan in de weg. Maar PGWR zal van mening zijn dat niets absoluut is. We moeten gewoon de Grondwet wijzingen en als dat irritante Europa dan dwarsligt zullen we gewoon het EVRM en het EU-verdrag op moeten zeggen. Niks aant handje.
Lol. Op dat punt ben ik het niet eens met Wilders. Ik ben voor een algehele privatisering van het onderwijs.
Oud 14-03-2005, 13:39
Seth!
Seth! is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 14:37 :
doordat ali dood ging, heeft hij wilders kapot gemaakt?
Nee, dat was als reactie op het tasjesdievendoodrijdentegeneenboom-verhaal.

Maar ik denk als Geert dalijk te populair word, of eentje voelt er zn eigen weer aangevallen dan gebeurd toch hetzelfde als met fortuijn.

ben benieuwd hoe lang hij het nog volhoud.
Oud 14-03-2005, 13:40
Donny must die
Citaat:
tomske-seth schreef op 14-03-2005 @ 14:39 :
Nee, dat was als reactie op het tasjesdievendoodrijdentegeneenboom-verhaal.

Maar ik denk als Geert dalijk te populair word, of eentje voelt er zn eigen weer aangevallen dan gebeurd toch hetzelfde als met fortuijn.

ben benieuwd hoe lang hij het nog volhoud.
Wilders is allang niet zo populair meer
Oud 14-03-2005, 13:41
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 14:40 :
Wilders is allang niet zo populair meer
Ha, moet je maar eens op fok.nl kijken
Oud 14-03-2005, 13:42
Levitating Nun
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-03-2005 @ 14:41 :
Ha, moet je maar eens op fok.nl kijken
Haha! Daar zeg je dan ook wel wat. Komop zeg...fok.nl...
Oud 14-03-2005, 13:51
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 14-03-2005 @ 14:42 :
Haha! Daar zeg je dan ook wel wat. Komop zeg...fok.nl...
de gemiddelde iq zal daar wel niet zo hoog zijn ( duh, pro-Wilders), maar er posten wel heel veel mensen. Het was het 6e grootste forum, van de wereld.

Twee Nederlandse forums in wereldwijde top 20

Uitgegeven: 20 december 2004 14:41
Laatst gewijzigd: 20 december 2004 16:06
AMSTERDAM - De forums van Fok.nl en Tweakers.net staan beide in de top 20 van de grootste forums ter wereld , zo schrijft Marketingfacts.nl. Forum.fok.nl staat op de zesde plaats met ruim 24 miljoen berichten. Tweakers heeft 14 miljoen berichten en komt daarmee op de dertiende plaats.

De eerste plaats is voor Gaia , het forum van het gelijknamige Amerikaanse online rollenspel. Op dit forum zijn er 160 miljoen berichten achtergelaten. De makers van Gaia claimen echter dat er een kwart miljard berichten zijn geplaatst. De 160 miljoen zijn "slechts" de berichten die gearchiveerd zijn.

De top 10 Nederlandse forums:

1. forum.fok.nl (24.095.954 berichten)
2. Gathering of Tweakers (14.632.827)
3. Bokt.nl - (6.618.203)
4. Scholieren.com (4.878.505)
5. Webpiraat.nl (3.703.442)
6. Marokko.nl (2.709.456)
7. Motor Forum (2.307.369)
8. Clubcharts (1.375.500)
9. Scooter Forum (1.212.504)
10. Xboxworld (1.145.705)
bron