Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 17:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sylph schreef op 14-03-2005 @ 17:58 :
Maar, als je islamitisch onderwijs verbiedt, moet je ook christelijke scholen verbieden. Ben je daar ook voor?
Ja.
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
bootz schreef op 14-03-2005 @ 18:00 :
Nee, Nederland was een christelijk land. Het is nooit een islamistisch land geweest. Dus christelijke scholen hoef je niet af te schaffen. Verder zijn er toch maar weinig problemen tussen christenen en niet-christenen, iig niet zoals tussen het Nederlandse volk en allochtonen.
Juist .
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:01 :
Jij hebt zeker Rayman Is Laat gezien..
Ik vind dat ze dat niet moeten verbieden, want dat geloof hoort bij onze samenleving. Veel Nederlanders zijn Christelijk/Katholiek, geen één Nederlander (behalve die met 2 nationaliteiten) is Moslim/Islamitisch.
Vind je het dan niet hypocriet dat kinderen wel naar een christelijke school mogen worden gestuurd, daar alles leren over God en Jezus en de Heilige Drievuldigheid en wat dan ook, maar dat kinderen niet op een islamitische school mogen leren over Allah, Mohammed en wat nog meer? Dan is het opeens een probleem. En geloof me, ik zie dat probleem niet zo.
Oud 14-03-2005, 17:04
Love_Fulfilled
Citaat:
Sylph schreef op 14-03-2005 @ 18:02 :
Vind je het dan niet hypocriet dat kinderen wel naar een christelijke school mogen worden gestuurd, daar alles leren over God en Jezus en de Heilige Drievuldigheid en wat dan ook, maar dat kinderen niet op een islamitische school mogen leren over Allah, Mohammed en wat nog meer? Dan is het opeens een probleem. En geloof me, ik zie dat probleem niet zo.
Dat doen ze maar in hun eigen land, waar dat geloof ''hoort''. In Nederland hoort het Islamitische geloof niet, dit is Nederland en geen Marokko.
Oud 14-03-2005, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:04 :
Dat doen ze maar in hun eigen land, waar dat geloof ''hoort''. In Nederland hoort het Islamitische geloof niet, dit is Nederland en geen Marokko.
Weleens van vrijheid van godsdienst gehoord?
Oud 14-03-2005, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 14-03-2005 @ 18:02 :
Juist het leren over een andere godsdienst zorgt voor spanningen. Zij geloven in Allah en Mohammed, wij in God of niets.
Oud 14-03-2005, 17:07
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Veel Nederlanders zijn Christelijk/Katholiek, geen één Nederlander (behalve die met 2 nationaliteiten) is Moslim/Islamitisch.
Dat is natuurlijk onzin, er zijn weldegelijk Islamitische Nederlanders.
Oud 14-03-2005, 17:09
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 17:56 :
Jep, die mensen zijn naar Nederland gekomen, dan gaan ze ook maar gewoon naar een Nederlandse school, met Nederlands onderwijs. Dan leren ze tenminste nog een beetje Nederlands, want thuis word er alleen in hun taal tegen die kinderen gepraat.
Heb je wel enig idee wat voor soort onderwijs Islamitische scholen geven?
Oud 14-03-2005, 17:10
one.
one. is offline
Citaat:
Jij hebt zeker Rayman Is Laat gezien..
Ik vind dat ze dat niet moeten verbieden, want dat geloof hoort bij onze samenleving. Veel Nederlanders zijn Christelijk/Katholiek, geen één Nederlander (behalve die met 2 nationaliteiten) is Moslim/Islamitisch.
Bron?
Oud 14-03-2005, 17:13
one.
one. is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 17:56 :
Jep, die mensen zijn naar Nederland gekomen, dan gaan ze ook maar gewoon naar een Nederlandse school, met Nederlands onderwijs. Dan leren ze tenminste nog een beetje Nederlands, want thuis word er alleen in hun taal tegen die kinderen gepraat.
Bij mij op school zijn veel Islamitische kinderen gemtiveerder iets te bereiken dan de (naar jouw mening dan) "echte" Nederlanders.

Verder denk je behoorlijk éénlijnig en generaliserend.
Oud 14-03-2005, 17:25
Love_Fulfilled
Ze mogen hun geloof wel uiten, maar Islamitisch onderwijs gaat me gewoon te ver. Ze komen naar Nederland, laat ze dan maar Nederlands onderwijs volgen, wat leren.
Oud 14-03-2005, 17:26
THC1
THC1 is offline
Ik ben het met hem eens, net als de grote meerderheid van nederland:

DEN HAAG - Een meerderheid van de Nederlandse bevolking is het gedeeltelijk of helemaal eens met de analyse van het Tweede-Kamerlid Geert Wilders over de problemen in Nederland. 65 procent steunt op zijn minst gedeeltelijk Wilders' mening dat de manier waarop Nederland de afgelopen decennia is geregeerd, de belangrijkste oorzaak is van de problemen. Een kwart van de Nederlanders is het oneens met de analyse.

Dat blijkt uit onderzoek door Maurice de Hond onder zevenhonderd Nederlanders. Wilders vindt vooral steun onder de mensen die op hem zouden stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn, maar ook onder aanhangers van de LPF, de VVD en het CDA. Zelfs twee op de drie GroenLinksers is het "een beetje eens" met Wilders. De minste steun vindt hij onder de D66-aanhang.
www.nu.nl

anders krijg je dit nog veel vaker te zien en te horen :
http://www.democrates.net/media/verrijking.wmv
Oud 14-03-2005, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:25 :
Ze mogen hun geloof wel uiten, maar Islamitisch onderwijs gaat me gewoon te ver. Ze komen naar Nederland, laat ze dan maar Nederlands onderwijs volgen, wat leren.
Maar waarom mag een christen dan wel z'n geloof uiten én er een school voor oprichten, en een moslim niet? Vrijheid van godsdienst, anyone?
Oud 14-03-2005, 17:29
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 14-03-2005 @ 18:26 :

DEN HAAG - Een meerderheid van de Nederlandse bevolking is het gedeeltelijk of helemaal eens met de analyse van het Tweede-Kamerlid Geert Wilders over de problemen in Nederland. 65 procent steunt op zijn minst gedeeltelijk Wilders' mening dat de manier waarop Nederland de afgelopen decennia is geregeerd, de belangrijkste oorzaak is van de problemen. Een kwart van de Nederlanders is het oneens met de analyse.

Dat blijkt uit onderzoek door Maurice de Hond onder zevenhonderd Nederlanders. Wilders vindt vooral steun onder de mensen die op hem zouden stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn, maar ook onder aanhangers van de LPF, de VVD en het CDA. Zelfs twee op de drie GroenLinksers is het "een beetje eens" met Wilders. De minste steun vindt hij onder de D66-aanhang.
www.nu.nl

Nou, gelukkig behoor ik niet tot die "grote meerderheid".
Oud 14-03-2005, 17:30
Levitating Nun
Citaat:
Kijk nou eens goed naar wie dit heeft gemaakt. Ik zal het even voorkauwen: het staat op het einde in beeld.
Oud 14-03-2005, 17:31
THC1
THC1 is offline
Citaat:
Sylph schreef op 14-03-2005 @ 18:29 :
Nou, gelukkig behoor ik niet tot die "grote meerderheid".
hoe denk jij over dat filmpje dan ?
Oud 14-03-2005, 17:32
THC1
THC1 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 14-03-2005 @ 18:30 :
Kijk nou eens goed naar wie dit heeft gemaakt. Ik zal het even voorkauwen: het staat op het einde in beeld.
maakt het uit wie het gemaakt heeft?? zo denken duizenden jongeren in nederland in de grote steden, waar woon jij ?
Oud 14-03-2005, 17:33
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 14-03-2005 @ 18:02 :
Oud 14-03-2005, 17:33
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:25 :
Sorry, maar jij hebt gewoon echt niet de kennis om over dit onderwerp jouw mening te verkondigen.
Oud 14-03-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 14-03-2005 @ 18:31 :
hoe denk jij over dat filmpje dan ?
Teringkansloos, bijvoorbeeld?
Oud 14-03-2005, 17:35
Love_Fulfilled
Citaat:
O'malley schreef op 14-03-2005 @ 18:33 :
Sorry, maar jij hebt gewoon echt niet de kennis om over dit onderwerp jouw mening te verkondigen.
Ik mag mijn mening altijd verkondigen, no matter what .
Oud 14-03-2005, 17:36
Love_Fulfilled
Citaat:
Sylph schreef op 14-03-2005 @ 18:29 :
Maar waarom mag een christen dan wel z'n geloof uiten én er een school voor oprichten, en een moslim niet? Vrijheid van godsdienst, anyone?
Omdat het Christendom bij Nederland hoort en het Islamitische geloof niet.
O'malley
O'malley is offline
Citaat:

www.nu.nl

Mij hebben ze niets gevraagd, hij zal wel naar een of ander dorp in de achterhoek zijn gegaan met die enquete. Ik denk toch zeker dat 700 mensen niet al te representatief is.
Verwijderd
O ja, daar geilt Wilders ook op, totale vrijheid van meningsuiting. O, nou, dan mag hij ook niet zeiken over moslims.
Oud 14-03-2005, 17:37
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:35 :
Ik mag mijn mening altijd verkondigen, no matter what .
Mag best, maar uit je posts blijkt gewoon dat je absoluut niet weet waar je het over hebt.
Verwijderd
Hm, je kunt er in de regel wel van uitgaan dat het om een representatieve steekproef gaat. Misschien hebben ze wel een standaardpanel of gaan ze de straat op in verschillende wijken. Het is niet zo dat ze zevenhonderd inwoners van Duindorp interviewen, dan zou het beeld nogal vertekenen.
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:36 :
Het 'hoort' er niet bij, dus mag het niet? Wat denk jij dat dan wel bij Nederland hoort? Denk je dat jouw mening de allerhoogste moet zijn, omdat jij hier toevallig bent geboren?
Oud 14-03-2005, 17:39
Love_Fulfilled
Citaat:
Sylph schreef op 14-03-2005 @ 18:37 :
Het 'hoort' er niet bij, dus mag het niet? Wat denk jij dat dan wel bij Nederland hoort? Denk je dat jouw mening de allerhoogste moet zijn, omdat jij hier toevallig bent geboren?
Als die mensen zonodig Islamitisch onderwijs willen volgen gaan ze lekker terug naar hun eigen land waar dat normaal is en waar daar geen probleem over word gemaakt.
Oud 14-03-2005, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Waarom hoort het christendom bij Nederland?
Oud 14-03-2005, 17:40
Love_Fulfilled
Citaat:
O'malley schreef op 14-03-2005 @ 18:37 :
Mag best, maar uit je posts blijkt gewoon dat je absoluut niet weet waar je het over hebt.
Dat zeg je alleen maar, omdat je het niet met me eens bent, erg flauw..
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-03-2005 @ 18:39 :
Je kunt moeilijk ontkennen dat van alle geloven het christendom veruit de grootste invloed heeft gehad op de Nederlandse cultuur.
Love_Fulfilled
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-03-2005 @ 18:39 :
Dat weet jezelf ook wel, jezus..
Oud 14-03-2005, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:40 :
Dat weet jezelf ook wel, jezus..
Jezus? Die is nog altijd in Bethlehem geboren. Geef nu eens antwoord?
Oud 14-03-2005, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:39 :
Als die mensen zonodig Islamitisch onderwijs willen volgen gaan ze lekker terug naar hun eigen land waar dat normaal is en waar daar geen probleem over word gemaakt.
Wat een enorme kortzichtigheid.
Oud 14-03-2005, 17:42
Love_Fulfilled
Citaat:
Sylph schreef op 14-03-2005 @ 18:41 :
Wat een enorme kortzichtigheid.
Hun zijn zonodig naar Nederland gekomen, die keus hebben ze zelf gemaakt, dan moeten ze ook maar gewoon integreren en niet de boel hier gaan overnemen.
Oud 14-03-2005, 17:43
Love_Fulfilled
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-03-2005 @ 18:41 :
Jezus? Die is nog altijd in Bethlehem geboren. Geef nu eens antwoord?
Zie de opmerking van nare man, duidelijk genoeg?
Oud 14-03-2005, 17:43
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 18:37 :
Hm, je kunt er in de regel wel van uitgaan dat het om een representatieve steekproef gaat. Misschien hebben ze wel een standaardpanel of gaan ze de straat op in verschillende wijken. Het is niet zo dat ze zevenhonderd inwoners van Duindorp interviewen, dan zou het beeld nogal vertekenen.
Nee, dat is waar. Ik vind het alleen een erg shockerende uitslag en als ik de mensen om mij heen zo hoor ziet iedereen wel in dat dit programma nergens over gaat.
700 mensen vindt ik trouwens alsnog (ook al is het op verschillende plaatsen gevraagd) te weinig om echt representatief te zijn voor de nederlandse bevolking.
Oud 14-03-2005, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:42 :
Hun zijn zonodig naar Nederland gekomen, die keus hebben ze zelf gemaakt, dan moeten ze ook maar gewoon integreren en niet de boel hier gaan overnemen.
De boel gaan overnemen? Waar heb je het over? Ik zie eerlijk gezegd geen overname.

Oja, hun kunnen niets. Het correcte woord is zij.
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Aardige kerel die Geert. Ze kunnen hem maar beter niet om laten brengen, anders sta ik niet voor mezelf in.
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:43 :
Zie de opmerking van nare man, duidelijk genoeg?
sta je opeens met je mond vol tanden? Als je zo stellig dit weet, zul je toch wel direct een ijzersterke onderbouwing hebben? Of lul je maar wat uit je nek?

...
Oud 14-03-2005, 17:45
Love_Fulfilled
Citaat:
Sylph schreef op 14-03-2005 @ 18:44 :
De boel gaan overnemen? Waar heb je het over? Ik zie eerlijk gezegd geen overname.

Oja, hun kunnen niets. Het correcte woord is zij.
Als hun de boel niet overnemen, waarom zijn veel Nederlanders dan zo bang voor die Moslims?
Oud 14-03-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:42 :
haha, serieus, ga jij maar terug naar je mand.
'De boel overnemen'. Ik ben er banger voor dat volk met jouw intelligentie zich vermenigvuldigt.
Oud 14-03-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-03-2005 @ 18:44 :
sta je opeens met je mond vol tanden? Als je zo stellig dit weet, zul je toch wel direct een ijzersterke onderbouwing hebben? Of lul je maar wat uit je nek?

...
Ik denk eerder dat ze precies hetzelfde wilde zeggen als ik. Als je mijn opmerking wilt betwisten ben je welkom.
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:45 :
Als hun de boel niet overnemen, waarom zijn veel Nederlanders dan zo bang voor die Moslims?
Omdat veel Nederlanders dom zijn, zich laten leiden door populisten en/of De Telegraaf lezen...
Love_Fulfilled
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-03-2005 @ 18:44 :

...
Het Christendom is er al in NL sinds het begin van de wereld. Als Nederlanders geloven is het het Christendom en niet de Islam, de Islam komt alleen voor in het Midden-Oosten, maar doordat al die Moslims naar Nederland zijn komen overwaaien geldt dat niet meer.
Oud 14-03-2005, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Omdat het overgrote deel van de Nederlanders gewoon dom is? Omdat ze zich bedreigd voelen, omdat ze denken dat 'die moslims' alles overnemen? Niet iedereen heeft evenveel ontwikkeling. Helaas.

oja, leer dat 'hun' af
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 18:46 :
Ik denk eerder dat ze precies hetzelfde wilde zeggen als ik. Als je mijn opmerking wilt betwisten ben je welkom.
Ik wil mijn antwoord graag van haar horen, zonder te verwijzen naar iemand anders. Welke opmerking van jou gaat het overigens over?
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-03-2005 @ 18:40 :
Dat zeg je alleen maar, omdat je het niet met me eens bent, erg flauw..
Vertel mij dan maar wat jij bij het islamitisch onderwijs voor je ziet. Je hebt duidelijk een verkeerd beeld.
one.
one. is offline
Citaat:
En het boeddhisme, sjintoisme, hindoes en weet ik veel wat voor andere religies?
Levitating Nun
Citaat:
Ireële angst en media-hypes? Alleen omdat die angst bestaat betekent nog niet dat het op waarheid berust.

Ik wil overigens niet ontkennen dat er hevige problemen zijn met Marokkaanse en Turkse Nederlanders.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten