Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 20:01
annetjuh90
annetjuh90 is offline
Hoi ik ben Anne,

Ik ben 14 jaar oud en hep sinds anderhalve maand een vriend van 21. Ik hep het vorige week aan mijn ouders verteld en die zeggen dat als ik met hem doorga dat ik het huis uit moet. Ik wil dit helemaal niet maar mijn vriend kwijt raken al helemaal niet. Hij is hardstikke lief voor me en helpt me als er wat mis is. Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2005, 20:07
Marcade
Marcade is offline
[nare man]Je vriend dumpen want zonder je ouders red jij het niet in de wereld en een nuchtere 21 jarige zal een 14 jarig meisje heus niet willen onderhouden; die is hoogstens gewoon alleen maar uit op seks met jou[/nare man]

Je kan proberen je vriend uit te nodigen bij jullie thuis voor eten ofzo, zodat je ouders hem kunnen leren kennen en misschien milder worden ..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:09
ecrivaine
ecrivaine is offline
pff, vind je het gek dat je ouders zo reageren? Ok, je het huis uit zetten slaat ook nergens op, maar geloof me: 14 en 21 gaat niet samen. Hij zal best hartstikke leuk zijn, maar er zit gewoon teveel verschil tussen jullie.
Oud 14-03-2005, 20:10
marlies
marlies is offline
Ik vind het een rare bedreiging van je ouders, maar ik kan wel begrijpen dat ze het eng vinden dat jij een vriend hebt van 21.

Ik denk dat ze bang zijn dat de relatie niet in balans zal zijn door het leeftijdsverschil. Dat hij snel verder wil gaan op sexueel gebied etc.

Als ik jou was zal ik het effe rustig aan doen met je vriend en kijken hoe je ouders en je vriend reageren.
Oud 14-03-2005, 20:11
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
vertel eens wat meer over hem, waar heb je hem leren kennen, wat doet hij, waarom is hij jouw droomman, wat vinden zijn ouders ervan?

wat vind je zelf van het leeftijdsverschil? Ben je nog nergens tegenaan gelopen, dat jullie elkaar niet begrepen of dat hij al aan andere dingen toe is....?

Kijk, ik zou je voor gek verklaren maar ja....
Oud 14-03-2005, 20:11
Lorelei
Lorelei is offline
Hoezo "wat moet ik doen?"..? Hoeveel opties heb je, volgens jou?
Oud 14-03-2005, 20:14
Ruudje
Ruudje is offline
Ik ken iemand, waar 6 jaar verschil tussen zit... maar die zijn 19 en 25
Eigelijk vind ik dat al veel, maar dit is toch een beetje teveel van het 'goeie'.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:17
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Je zou ze kunnen wijzen op hun zorgplicht.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:18
plusvrouwtje
plusvrouwtje is offline
Mijn moeder was 14 en mijn vader 21 toen ze elkaar leerde kenne, dezelfde leeftijd als bij jullie, en ze zijn nu al 23 jaar getrouwd. Dus.....
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:19
bracelance
bracelance is offline
soms twijfel je aan zijn geestelijke gesteldheid...
Oud 14-03-2005, 20:21
biep
biep is offline
tussen mij en mijn vriend zit ook 7 (naja 6,5 ) jaar verschil.
Maar ik ben bijna 18 (mijn vriend over een maand 25) en dan heB je toch al iets meer meegemaakt dan wanneer je 14 bent.

als ik jou was zou ik lekker iemand van m'n eigen leeftijd zoeken.
Oud 14-03-2005, 20:21
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 14-03-2005 @ 21:17 :
Je zou ze kunnen wijzen op hun zorgplicht.
Hun zorgplicht is ook dat ze hun kinderen beschermen.

Veel mensen weten inmiddels wel dat ik ervaringen heb met relaties met behoorlijke leeftijdsverschillen. En dat ik niet snel tegen ben. Maar dit keer ben ik wel tegen. Dat is niet per sé door het leeftijdsverschil -hoewel ik het eigenlijk teveel vind- of door hoe zij of hij is -dat weet ik niet eens- maar door de ouders. Zulke relaties kunnen sowieso alleen werken als je dan niet uit huis gezet wordt, of iets anders in die richting, door je ouders. Relaties werken sowieso bijzonder slecht als je ouders het er niet mee eens zijn, maar zeker bij relaties met grote leeftijdsverschillen.. of bijvoorbeeld sterke cultuurverschillen.. is het belangrijk dat je bij je ouders terecht kan als er iets is. Dat kan niet als ze het afkeuren.
Oud 14-03-2005, 20:28
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
grl schreef op 14-03-2005 @ 21:11 :
Hoezo "wat moet ik doen?"..? Hoeveel opties heb je, volgens jou?
Think outside the box for a second ..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:30
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Marcade schreef op 14-03-2005 @ 21:28 :
Think outside the box for a second ..
Ik vraag aan haar wat zij als opties ziet. Wat is daar mis mee? Ik heb zelf sinds m'n 14e geen vriend meer gehad die minder dan 4 jaar ouder was.. over "outside the box" gesproken.
Oud 14-03-2005, 20:48
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
grl schreef op 14-03-2005 @ 21:30 :
Ik vraag aan haar wat zij als opties ziet. Wat is daar mis mee? Ik heb zelf sinds m'n 14e geen vriend meer gehad die minder dan 4 jaar ouder was.. over "outside the box" gesproken.
Omdat ze heus weet wat haar opties zijn (geen); daarom post ze juist op dit forum. Dat hoeft niet nog een keer gezegd te worden en dat ze daar dan maar vrede mee moet hebben. Ze wil hulp. Ze wil haar verhaal kwijt. Praten, eventueel nieuwe inzichten krijgen. Niet iemand die haar lekker op de feiten drukt die ze zelf ook allang wist.

Net als in de post van Loon over dat het niet professioneel is om een relatie te hebben met je fysio; dat wist Loon ook wel. Loon wil ook niet dat iemand haar dingen vertelt die ze zelf ook al dondersgoed weet; die wilde ook gewoon van zich af praten en eventueel nieuwe inzichten. Andere blikken.

Dat sommige antwoorden voor de hand liggen voor jou, wil nog niet zeggen dat je ze dan maar gelijk moet zeggen dat ze nergens anders naar hoeven te kijken en dat ze maar moeten stoppen met nadenken en ervoor moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:46
Multilot
Multilot is offline
ik vind het een ongeloofwaardig verhaal...
Dat ze het niet goed vinden, oke, maar jou het huis uitschoppen, lijkt me niet
Oud 14-03-2005, 21:52
Anaïs
Anaïs is offline
als mijn dochter van 14 thuiskomt met een gast van 21, klaag ik hem aan
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 22:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Marcade schreef op 14-03-2005 @ 21:48 :
Omdat ze heus weet wat haar opties zijn (geen); daarom post ze juist op dit forum. Dat hoeft niet nog een keer gezegd te worden en dat ze daar dan maar vrede mee moet hebben. Ze wil hulp. Ze wil haar verhaal kwijt. Praten, eventueel nieuwe inzichten krijgen. Niet iemand die haar lekker op de feiten drukt die ze zelf ook allang wist.

Net als in de post van Loon over dat het niet professioneel is om een relatie te hebben met je fysio; dat wist Loon ook wel. Loon wil ook niet dat iemand haar dingen vertelt die ze zelf ook al dondersgoed weet; die wilde ook gewoon van zich af praten en eventueel nieuwe inzichten. Andere blikken.

Dat sommige antwoorden voor de hand liggen voor jou, wil nog niet zeggen dat je ze dan maar gelijk moet zeggen dat ze nergens anders naar hoeven te kijken en dat ze maar moeten stoppen met nadenken en ervoor moeten gaan.

Ik heb toch niets gezegd? Ik kraak haar niet af, ik zeg niet dat ik haar gestoord vind omdat ze een oudere jongen heeft... ik vraag alleen wat zij als opties ziet.. en daarmee wilde ik haar niet met haar neus op de feiten drukken.. ik wil gewoon weten hoe zij ertegenover staat. En ik heb in m'n tweede post beschreven wat ik ervan vind. Ook daarin kraakte ik haar niet af of wat dan ook..

Maar goed.. ik zeg ook niet dat ze niet naar iets anders moet kijken.. ze heeft alleen niet heel veel opties. Ze kan het uitmaken met hem.. ze kan proberen te bemiddelen, waarschijnlijk zonder succes maar ze kan het proberen.. ze kan stiekem een relatie met 'm hebben of ze kan van huis weglopen. Hoeveel meer opties zie jij? Je kan wel zeggen dat ze verder kan kijken.. en van mij mag ze.. maar er zijn nou eenmaal niet veel opties.

Dat ze van zich af wil schrijven, zal best.. maar op een forum krijg je dan ook reacties. Zo simpel werkt het.
Oud 14-03-2005, 22:44
number9
number9 is offline
Trieste goser van 21 dan.

ik zie mezelf al met een meisje van 11

never nooit niet Duz
Oud 14-03-2005, 22:45
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
number9 schreef op 14-03-2005 @ 23:44 :
Trieste goser van 21 dan.

ik zie mezelf al met een meisje van 11

never nooit niet Duz
11-18 is anders dan 14-21.

Net als 14-21 anders is dan 20-27.
Oud 14-03-2005, 22:49
number9
number9 is offline
ag 11-18 scheelt minder met 14-21 dan 20 en 27.

Jongens veranderen niet giga veeln tussen 18 en 21 ofzo en meisjes niet egt tussen 11 en 14
Oud 14-03-2005, 22:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
number9 schreef op 14-03-2005 @ 23:49 :
ag 11-18 scheelt minder met 14-21 dan 20 en 27.

Jongens veranderen niet giga veeln tussen 18 en 21 ofzo en meisjes niet egt tussen 11 en 14
Heheh. Meisjes veranderen wel veel -zowel geestelijk als lichamelijk- tussen hun 11e en 14e maar er zijn tegenwoordig bijzonder veel 14 jarigen waarbij dat het niet te merken is.
Oud 14-03-2005, 22:54
number9
number9 is offline
Citaat:
grl schreef op 14-03-2005 @ 23:52 :
Heheh. Meisjes veranderen wel veel -zowel geestelijk als lichamelijk- tussen hun 11e en 14e maar er zijn tegenwoordig bijzonder veel 14 jarigen waarbij dat het niet te merken is.
als t er bijzonder veel zijn zou zij er best 1 kunnen zijn he

maja laten we de waarheid maar int midden laten liggen, deal?
Oud 14-03-2005, 22:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
number9 schreef op 14-03-2005 @ 23:54 :
als t er bijzonder veel zijn zou zij er best 1 kunnen zijn he

maja laten we de waarheid maar int midden laten liggen, deal?
Sure. Maar ik vind geen opmerkingen meer van jou horen over het feit dat zij erg jong is of hij nogal triest, want je typt zelf als een 14 jarig meisje.
Oud 14-03-2005, 22:56
Verwijderd
Slecht nieuws: je hebt de genen van je ouders.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2005, 23:01
number9
number9 is offline
Citaat:
grl schreef op 14-03-2005 @ 23:56 :
Sure. Maar ik vind geen opmerkingen meer van jou horen over het feit dat zij erg jong is of hij nogal triest, want je typt zelf als een 14 jarig meisje.
k zou er bijna op reageren
Oud 14-03-2005, 23:05
Maroon
Maroon is offline
Even advocaat van de duivel spelen:

Ik kan me voorstellen dat je ouders hier niet blij mee zijn, maar ik geloof niet dat ze je het huis uit zullen zetten. Dat is alleen maar een dreigement om ervoor te zorgen dat je het uitmaakt. Als jij denkt dat het serieus wat kan worden met hem dan zou ik dat gewoon volhouden maar probeer ook je vriend eens goed aan te kijken want veel jongens nemen wat met jongere meisjes puur voor de seks. Dus ongeacht wat je zelf wilt/denkt/voelt, maak maar duidelijk aan je vriendje dat je er voorlopig niet aan toe bent en zorg op zijn minst dat het een half jaar duurt voordat jullie seks hebben (maar nogmaals, zeg dit niet tegen hem. Als je wat wilt zeggen, zeg dan ook gewoon dat je vind dat 16/17 een normale leeftijd is om aan seks te beginnen bijv.). Als hij dat gewoon accepteert, ook na zes maanden, dan geef ik de relatie ook wel wat meer kans.

Overigens is seks voor een volwassene niet toegestaan met personen onder de zestien, houd hier dus rekening mee. En je ouders kunnen hem daarop aanklagen waarbij ik er ook niet echt over twijfel dat ze het ook zullen doen. Ik moet het misschien niet zeggen, maar zeg gewoon nooit tegen iemand hoe intiem jullie zijn geweest. Pas als je zestien bent mag nagenoeg alles wel overigens.

En in de tussentijd, tja, probeer het er met je ouders over te hebben, maar laat wel duidelijk merken dat het jouw keuze is en dat als het niet werkt, dat het dan ook iets is waar je wat van hebt geleerd in je leven. Het meeste leer je van fouten in je leven.

Maar ik denk dat 98% van dit soort gevallen draait om jongens die makkelijk seks willen, vergeet dit dus vooral niet. Succes
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 23:06
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
number9 schreef op 15-03-2005 @ 00:01 :
k zou er bijna op reageren

Mephostophilis: waar sloeg die opmerking op?
Oud 14-03-2005, 23:10
You suck!!
You suck!! is offline
Citaat:
plusvrouwtje schreef op 14-03-2005 @ 21:18 :
Mijn moeder was 14 en mijn vader 21 toen ze elkaar leerde kenne, dezelfde leeftijd als bij jullie, en ze zijn nu al 23 jaar getrouwd. Dus.....
ja dus?
Oud 14-03-2005, 23:28
Vice
Vice is offline
Een goed gesprek met je ouders aangaan en vragen waarom je in vredesnaam het huis uit moet als je een relatie blijft houden met die jongen. Ik zie het meer als een dreigement.
Oud 14-03-2005, 23:36
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
You suck!! schreef op 15-03-2005 @ 00:10 :
ja dus?
Dus het kan wel goed gaan. Ben je echt zo dom dat we je dat voor moeten kauwen?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 23:37
bamiPoep
bamiPoep is offline
pedo`s zijn hip
Oud 14-03-2005, 23:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Not again! When will the hurting stop??? Ik pleit voor een officieeël 'Leeftijdsverschillen'-subforum, zodat we hier voor eens en altijd vanaf zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 23:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Oh ja, als mijn dochter van 14 thuis zou komen met een 21-jarige vriend, zou ik hem uitlaten op de Al Bundy-wijze.

Voor de cultuurbarbaren onder ons: vriendelijk lachend hem kennis laten maken met het huis door hem met zijn hoofd de trap van dichtbij te laten zien *kadonk*, daarna de muur *kadonk*, daarna naar de deur *kadonk* ("Oh, excuse me, I thought it was already open"), vervolgens nog een keer zijn hoofd tussen de deur *krak* en hem dan met een reuzezwaai naar buiten werken ("Hey Bud, I think I've got a new record").
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 02:15
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-03-2005 @ 00:47 :
Oh ja, als mijn dochter van 14 thuis zou komen met een 21-jarige vriend, zou ik hem uitlaten op de Al Bundy-wijze.

Voor de cultuurbarbaren onder ons: vriendelijk lachend hem kennis laten maken met het huis door hem met zijn hoofd de trap van dichtbij te laten zien *kadonk*, daarna de muur *kadonk*, daarna naar de deur *kadonk* ("Oh, excuse me, I thought it was already open"), vervolgens nog een keer zijn hoofd tussen de deur *krak* en hem dan met een reuzezwaai naar buiten werken ("Hey Bud, I think I've got a new record").
of die gast klopt jou de kop in je hebt makkelijk praten met als mij dochter dit of dat mischien is het beter dat je met die gast en je dochter praat

@ TS praten met je ouders is het enigste wat help
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 07:07
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 15-03-2005 @ 00:36 :
Dus het kan wel goed gaan. Ben je echt zo dom dat we je dat voor moeten kauwen?
pssst tegenwoordig zijn tamelijk veel relaties, op jonge leeftijd, als vluchtige gassen, ze lossen tamelijk snel op
je praat over een andere tijd, context etc. dus dat gaat niet zo op.....tegenwoordig gaat dat niet meer zoals toen!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 07:16
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
misschien ben je ook niet eens echt klaar voor een relatie, ik bedoel je bent nog jong, er zijn geneog andere dingen hoor..

en als je echt zo graag een vriendje wil, kun je beter iemand van je eigen leeftijd zoeken, waarmee je meer gemeen kan hebben..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 07:28
Joostje
Joostje is offline
dump hem
Oud 15-03-2005, 09:05
little nemo
little nemo is offline
zo'n groot leeftijdsverschil, dat kán gewoon niet werken
Oud 15-03-2005, 09:06
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Wolter schreef op 10-03-2005 @ 09:51 :
Zij is net begonnen aan de middelbare school, jij ws al vergevorderd met je vervolgopleiding of je werkt al, het verschil in belevingswereld is te groot.
Als je t echt wilt moet je een paar jaar geduld hebben
Dit tikte ik vorige week voor een jongen (zelf 21) die met hetzelfde zit, verliefd op een meisje van 14.

Draai dit even om en je zit mijn mening voor jou
Oud 15-03-2005, 09:14
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
14 en 21 is ook een groot verschil maar als goed, als je echt van elkaar houdt moet je het gewoon doen wat anderen ook zeggen
Oud 15-03-2005, 09:33
Verwijderd
Eert uw vader en uw moeder!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 09:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
~VliereFluiter~ schreef op 15-03-2005 @ 03:15 :
of die gast klopt jou de kop in je hebt makkelijk praten met als mij dochter dit of dat mischien is het beter dat je met die gast en je dochter praat

@ TS praten met je ouders is het enigste wat help
Hahahaha Yeah, right. Niks praten met trieste gozers van 21 die aan mijn kleine meisje van 14 zitten. Door de deur naar binnen en desnoods door het raam naar buiten! Opgeruimd staat netjes!

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 12:31.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 11:02
mikk
mikk is offline
mijn vriend is ook 7 jaar ouder (ik 16 / hij 23) en daar hadden mijn ouders in het begin ook problemen mee. Bij jou ligt het er waarschijnlijk ook aan dat je 14 bent, op deze leeftijd scheelt het verschil 14/21 of 16/23 behoorlijk. Bij mij is uiteindelijk alles goedgekomen omdat ze inzagen dat hij heel goed voor me is en op gelijk niveau zitten, maar als je een breezersletje bent ( geen idee of jij zo bent) zal het eerder mislopen. Toch kan ik je ouders niet helemaal ongelijk geven, alhoewel ik het niet fijn zou vinden als mijn ouders het verboden hadden.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 11:14
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-03-2005 @ 10:33 :
Eert uw vader en uw moeder!
Oh, de jeugd van tegenwoordig!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 15-03-2005 @ 12:14 :
Oh, de jeugd van tegenwoordig!
Ik vind het eigenlijk wel aandoenlijk, die houding: 'mijn ouders dreigen me het huis uit zetten maar als ik mijn vriendje moet verlaten is dat nóg erger!'

Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 11:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-03-2005 @ 12:16 :
Ik vind het eigenlijk wel aandoenlijk, die houding: 'mijn ouders dreigen me het huis uit zetten maar als ik mijn vriendje moet verlaten is dat nóg erger!'

Ja, dat is het ook
Ach, als zij er gelukkig van wordt. Ze kan vast wel bij d'r vriend wonen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 11:21
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 15-03-2005 @ 00:06 :
Mephostophilis: waar sloeg die opmerking op?
Als je ouders zo triest zijn is er een goede kans dat je later net zo wordt.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 11:21
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 15-03-2005 @ 12:17 :
Ja, dat is het ook
Ach, als zij er gelukkig van wordt. Ze kan vast wel bij d'r vriend wonen.
En als dat na 1-2 maand toch niet werkt, dan kan ze vast wel met hangende pootjes naar de ouders terug
Oud 15-03-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-03-2005 @ 12:21 :
Als je ouders zo triest zijn is er een goede kans dat je later net zo wordt.
Wat is er triest aan die ouders? Het feit dat ze zich verzetten tegen het feit dat een 21-jarige viespeuk het met hun dochter wil doen, of het feit dat ze dreigen met uit huis trappen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten