Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 20:15 :
lekker voor de 'minderheden' in de klas dan
Nou ja, als één ouder klaagt omdat een leraar iemand kankerjood noemt is het natuurlijk een ander verhaal. Maar je begrijpt wat ik bedoel.
Advertentie
Oud 14-03-2005, 19:19
juno
juno is offline
Lerarentekort is logisch. Lesgeven is een ondankbare taak tegenwoordig, met krengen van kinderen en draken van ouders.
Oud 14-03-2005, 19:19
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-03-2005 @ 20:15 :
Nogal vergezocht.
als erop wordt gehammerd dat je objectief moet blijven, heeft dat toch invloed op je creativiteit tijdens de lessen?
Oud 14-03-2005, 19:21
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 20:14 :
dat maakt de pabo onaantrekkelijk, en we hebben al eenlerarentekort
Ik denk niet dat het doorvertellen van de eigen mening de reden is om onderwijzer(es) te worden. Verder kan ik me niet voorstellen dat het leren zo objectief mogelijk te zijn zo verschrikkelijk is.
Oud 14-03-2005, 19:21
T_ID
T_ID is offline
Laten we eens een kijkje nemen in de verklaring itself, zou ik zeggen.

Er zit zelfs nog iets positiefs tussen:

"Om de ontwikkeling in arme landen te bevorderen worden internationale handelsbelemmeringen voor deze landen en hun producten afgeschaft."
"Harde aanpak van fraude en corruptie, zeker ook bij de overheid."

Op zich is het afschaffen van de handelsbarrieres veel effectiever dan het aan de ene kant geven van ontwikkelingshulp, en aan de andere kant de vooruitgang met heffingen de kop in drukken.

"Maar tegelijkertijd fors meer geld voor verzorgingstehuizen."

"Een hardere aanpak van fraude en oneigenlijk gebruik van de sociale zekerheid zodat meer solidariteit kan ontstaan met de echte kwetsbaren in onze samenleving.

Verrek nou, hoorde ik daar 'sociale zekerheid'?

"Beperking kinderbijslag tot de eerste twee kinderen."

Hmm, geen gek idee, aangezien we geen bevolkingsgroei nodig hebben in Nederland. (en tja, begin maar niet over de vergrijzing denk ik, want dat is iets dat niet meer van op deze termijn is op te vangen, en deze maatregel zal geen effect hebben op de vergrijzing van de babyboomgeneratie)

Meer aandacht voor de inkomenspositie van de middengroepen.

Klinkt haast als een directe tegenspraak met de rest van zijn economische plannen, naast al dat gepaniek over het beschermen van de minima dus eens iemand die weet waar het merendeel van Nederland inkomensgewijs uithangt.

Over vergunningen wordt door de overheid altijd binnen een vastgestelde redelijke termijn beschikt.

Okay, klinkt logisch, nu nog een oplossing hoe dat tot stand komt en ik zou Wilders op dit punt gelijk geven.

Hmm, nu begin ik toch weer te twijfelen of al die debiele oplossingen die Wilders aandraagt niet gewoon een reclamestunt zijn voor een programma dat op zich niet zo heel krankzinnig is.

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 19:32.
Oud 14-03-2005, 19:22
Donny must die
Citaat:
O'malley schreef op 14-03-2005 @ 20:21 :
Ik denk niet dat het doorvertellen van de eigen mening de reden is om onderwijzer(es) te worden. Verder kan ik me niet voorstellen dat het leren zo objectief mogelijk te zijn zo verschrikkelijk is.
dan worden bassischolen echt leer fabrieken
Oud 14-03-2005, 19:22
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 20:19 :
als erop wordt gehammerd dat je objectief moet blijven, heeft dat toch invloed op je creativiteit tijdens de lessen?
Dat verband zie ik niet echt, leg uit.....
Oud 14-03-2005, 19:26
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 20:22 :
dan worden bassischolen echt leer fabrieken
Dat zijn het ook, maar ook objectief kan een les toch leuk verteld worden.
Oud 14-03-2005, 19:27
juno
juno is offline
Je kunt verdraagzaam zijn naar anderen, Uitleggen dat jij voor dit hebt gekozen, maar dat andere mensen andere keuzes hebben gemaakt waar zij op hun beurt ook heel gelukkig van worden. Dat is moeilijk te verkopen aan kinderen, die nog zo veel moeten leren dat ze objectiviteit en relativeringsvermogen absoluut ontberen. Niets is zo subjectief en absoluut als een kind. Je kunt het dus werekelijk van alles wijsmaken, ze geloven alles, als je maar de eerste bent die het ze wijsmaakt. Want dat is in hun ogen de waarheid. Waarom zou hun opvoeder het immers niet bij het juiste eind hebben? Grote mensen hebben toch altijd gelijk?

(Oh nee? Voorbeeld: Sinterklaas)
Oud 14-03-2005, 19:27
Donny must die
Citaat:
O'malley schreef op 14-03-2005 @ 20:22 :
Dat verband zie ik niet echt, leg uit.....
veel mensen zien objectiviteit en creativiteit als elkaars tegenpolen, weliswaar on te recht, maar het kan hierdoor veel mensen afschrikken
Oud 14-03-2005, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 20:27 :
veel mensen zien objectiviteit en creativiteit als elkaars tegenpolen, weliswaar on te recht, maar het kan hierdoor veel mensen afschrikken
Mensen gaan naar de PABO om leraar te worden en worden echt niet afgeschrikt als een klein onderdeel daarvan gaat over objectief zijn.
Oud 14-03-2005, 19:30
Donny must die
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-03-2005 @ 20:28 :
Mensen gaan naar de PABO om leraar te worden en worden echt niet afgeschrikt als een klein onderdeel daarvan gaat over objectief zijn.
leraren weten meestal niet wat ze met de term objectivieit aanmoeten. Bang dat ze het verkeerd doen. Dit kan invloed hebben op hun creativieit tijdens de lessen.
Oud 14-03-2005, 19:56
O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 20:30 :
leraren weten meestal niet wat ze met de term objectivieit aanmoeten. Bang dat ze het verkeerd doen. Dit kan invloed hebben op hun creativieit tijdens de lessen.
Want jij kent bijna alle leraren
Oud 14-03-2005, 19:56
Donny must die
Citaat:
O'malley schreef op 14-03-2005 @ 20:56 :
Want jij kent bijna alle leraren
yeah
Oud 14-03-2005, 19:57
O'malley
O'malley is offline
Mijn leraar op de basisschool bleek achteraf extreem communistisch te zijn, nooit iets van gemerkt.
Oud 14-03-2005, 20:01
Donny must die
Citaat:
O'malley schreef op 14-03-2005 @ 20:57 :
Mijn leraar op de basisschool bleek achteraf extreem communistisch te zijn, nooit iets van gemerkt.
ik wist als kind niet eens wat een communist was
Oud 14-03-2005, 20:42
juno
juno is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 21:01 :
ik wist als kind niet eens wat een communist was
Iki ook niet wat een moslim of een jood was.
Oud 14-03-2005, 21:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik ben nu oppagina 6 van het eerste deel, maar jongens, jongens, wat een kortzichtigheid weer!

Love_Fulfilled, beter bekend als ons BrEeZaHtje Ilsetjuhh, vind dat "de Islam hier niet hoort". Mijn God, of moet ik zeggen, mijn Allah, wat een kortzichtigheid. En ik was juist zo blij met de vrijheid van Godsdienst! En S. en Makelville zouden volgens haar dus hun Godsdienst niet meer mogen belijden. Dat moeten ze volgens Ilsetjuhh maar in "hun eigen land" doen. Newsflash, schat: voor veel moslims ís Nederland "hun eigen land".

Bootz gaat dan nog wat verder door te stellen dat "wij" in God en Jezus geloven en "zij" in Allah. Wie is wij, wie is zij??? We zijn hier toc allemaal samen in één land. Laten we ophouden met die wij/zij onzin.
Oud 14-03-2005, 21:33
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-03-2005 @ 22:30 :
Ik ben nu oppagina 6 van het eerste deel, maar jongens, jongens, wat een kortzichtigheid weer!
Welkom in Nederland!
Oud 14-03-2005, 21:47
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 20:30 :
Maar waarom zouden lessen creatief moeten zijn?
Oud 14-03-2005, 21:48
Donny must die
Citaat:
McCaine schreef op 14-03-2005 @ 22:47 :
Maar waarom zouden lessen creatief moeten zijn?
leren moet leuk zijn
Oud 14-03-2005, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 22:48 :
leren moet leuk zijn
Ik denk niet dat je het met zo'n mentaliteit ver zult schoppen in het leven.
Oud 14-03-2005, 21:50
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 22:48 :
leren moet leuk zijn
Helemaal niet, leren moet succesvol zijn. Wat men er van vindt zal me worst wezen, zolang ze het maar leren.
Oud 14-03-2005, 21:58
Naďveling
Naďveling is offline
Ik vind dat als ze Islamitische scholen af schaffen, dat dan ook de christenlijke scholen afgeschaft moeten worden.
Vind het gewoon onzin dat er met 2 maten gemeten wordt.
Ze gaan daar heus geen terroristen kweken, of wat dan ook, 't is een gewone school net als een christenlijk school.
Oud 14-03-2005, 22:00
Spoonie
Spoonie is offline
"GOOOOOO GOLDIE"

Jezz dat goldie niet goed bij z'n hoofd was okeee, maar dit gaat wel heel erg ver.
Oud 14-03-2005, 22:43
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 14-03-2005 @ 22:50 :
Helemaal niet, leren moet succesvol zijn. Wat men er van vindt zal me worst wezen, zolang ze het maar leren.
what's up met die gay pride trouwens?
Oud 14-03-2005, 22:44
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 14-03-2005 @ 23:43 :
what's up met die gay pride trouwens?
Het lijkt me dat je vraag zichzelf beantwoordt?
Oud 14-03-2005, 22:45
Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Meerderheid bevolking eens met Wilders
DEN HAAG - Een meerderheid van de Nederlandse bevolking is het gedeeltelijk of helemaal eens met de analyse van het Tweede-Kamerlid Geert Wilders over de problemen in Nederland. 65 Procent steunt op zijn minst gedeeltelijk Wilders' mening dat de manier waarop Nederland de afgelopen decennia is geregeerd, de belangrijkste oorzaak is van de problemen. Een kwart van de Nederlanders is het oneens met de analyse. Ongeveer 15 procent geeft Wilders een kans op zijn of haar stem.

Dat blijkt uit onderzoek door Maurice de Hond onder zevenhonderd Nederlanders. Wilders vindt vooral steun onder de mensen die op hem zouden stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn, maar ook onder aanhangers van de LPF, de VVD en het CDA. Zelfs twee op de drie GroenLinksers is het "een beetje eens" met Wilders. De minste steun vindt hij onder de D66-aanhang.

In Wilders' 'Onafhankelijkheidsverklaring' scoort een aantal punten goed. Zo vindt maar liefst 93 procent van de ondervraagden dat ernstige geweldsmisdrijven niet langer mogen verjaren. 86 Procent is voor verhoging van straffen voor geweldsdelicten en 79 procent vindt dat plegers van geweld moeten worden uitgezet als ze een dubbele nationaliteit hebben.

Ook vindt 89 procent dat radicale moskeeën dicht moeten en 85 procent meent dat oud-politici verplicht moeten solliciteren. Ook wil 77 procent net als Wilders dat mensen die buiten de EU wonen geen kinderbijslag of WAO meer mogen ontvangen.

Zijn minst populaire voorstellen zijn onder meer afschaffing van het minimumloon (18 procent voor) en het terugbrengen van twaalf naar vier provincies (15 procent steun). Wilders' slechtste plan was volgens de ondervraagden zijn voornemen om het ministerie van Onderwijs af te schaffen. Slechts 7 procent is het daar mee eens.

Als er nu verkiezingen zouden zijn, dan zou Wilders volgens de laatste peilingen van Maurice de Hond elf Kamerzetels krijgen.
(telegraaf.nl)

Mijn stem krijgt ie zeker. Ik kan niet wachten op de blikken van die linkse anti-figuren als zijn partij groter wordt.
Oud 14-03-2005, 22:53
Donny must die
Citaat:
McCaine schreef op 14-03-2005 @ 22:50 :
als het kind geen plezier in het leren heeft, doet hij zn best ook niet en lijden zijn kwaliteiten daar onder.
Oud 14-03-2005, 22:55
Donny must die
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-03-2005 @ 22:50 :
Ik denk niet dat je het met zo'n mentaliteit ver zult schoppen in het leven.
als kind speelt zowel leren als spelen een belangrijke rol in je leven. Waarom niet combineren?
Oud 14-03-2005, 22:56
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 14-03-2005 @ 23:45 :
Mijn stem krijgt ie zeker. Ik kan niet wachten op de blikken van die linkse anti-figuren als zijn partij groter wordt.
Ik kan niet wachten op de onvermijdelijke implosie in de partij als ze er achter komen dat ze met elf zetels niets kunnen
Oud 14-03-2005, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 23:53 :
als het kind geen plezier in het leren heeft, doet hij zn best ook niet en lijden zijn kwaliteiten daar onder.
Dat is een andere kwestie. Er zijn dingen die een kind gewoon moet leren, of het het nu leuk vindt of niet. Geen enkel kind vindt werkwoordsvervoeging leuk maar alle kinderen moeten het leren.
Oud 14-03-2005, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 14-03-2005 @ 23:45 :
Ik kan niet wachten op de reacties van de inferieure Wilders-stemmers als ze erachter komen dat hij juist strijdt voor de elite die hij zegt te bestrijden.
Oud 14-03-2005, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-03-2005 @ 23:59 :
Ik kan niet wachten op de reacties van de inferieure Wilders-stemmers als ze erachter komen dat hij juist strijdt voor de elite die hij zegt te bestrijden.
De gemiddelde laagopgeleide Wilders-stemmer vindt het natuurlijk ook geweldig dat het minimumloon wordt afgeschaft. Dat soort dom volk begrijpt nooit dat het in zijn eigen voet schiet.
Oud 14-03-2005, 23:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-03-2005 @ 00:01 :
De gemiddelde laagopgeleide Wilders-stemmer vindt het natuurlijk ook geweldig dat het minimumloon wordt afgeschaft. Dat soort dom volk begrijpt nooit dat het in zijn eigen voet schiet.
Maar de belastingen gaan omlaag!

Goed, het onderwijs en de gezondheidszorg wordt vrijwel geheel afgeschaft, maar da's een klein detail.
Oud 14-03-2005, 23:03
Verwijderd
Eigenlijk zouden we gewoon alles wat Wilders voorstelt even moeten invoeren, om het af te leren, als een soort afschrikkend voorbeeld. Dat zal ze leren!
Oud 14-03-2005, 23:05
phynoxal
phynoxal is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-03-2005 @ 00:02 :
Maar de belastingen gaan omlaag!
dat is wel wenselijk en mogelijk
Oud 14-03-2005, 23:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-03-2005 @ 00:03 :
Eigenlijk zouden we gewoon alles wat Wilders voorstelt even moeten invoeren, om het af te leren, als een soort afschrikkend voorbeeld. Dat zal ze leren!
Je kunt het volk ook zó dom houden dat ze niet eens door hebben dat het politieke apparaat zo corrupt is als wat. Kijk maar naar de VS.
Oud 14-03-2005, 23:06
Verwijderd
Citaat:
phynoxal schreef op 15-03-2005 @ 00:05 :
dat is wel wenselijk en mogelijk
Maar belastingverhogingen zijn wenselijk en mogelijk.
Oud 14-03-2005, 23:08
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-03-2005 @ 00:01 :
Al blijven laagopgeleide, dom en weinig salaris geen verband met elkaar houden natuurlijk.
Oud 14-03-2005, 23:14
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-03-2005 @ 00:05 :
Je kunt het volk ook zó dom houden dat ze niet eens door hebben dat het politieke apparaat zo corrupt is als wat. Kijk maar naar de VS.
Amerikanen hebben dat best door, maar het politieke systeem verhindert hen er iets aan te doen.
Oud 14-03-2005, 23:16
Donny must die
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 23:58 :
Dat is een andere kwestie. Er zijn dingen die een kind gewoon moet leren, of het het nu leuk vindt of niet. Geen enkel kind vindt werkwoordsvervoeging leuk maar alle kinderen moeten het leren.
als hij er plezier in heeft slaat het kind meer op, en is hij gemotiveerd om te werken. Zo werk je als leerkracht zo efficient mogelijk.
Oud 14-03-2005, 23:17
phynoxal
phynoxal is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-03-2005 @ 00:06 :
Maar belastingverhogingen zijn wenselijk en mogelijk.
nee
Oud 14-03-2005, 23:19
Zaina
Zaina is offline
Overigens belangrijker dan zijn partijprogamma is dat hij zelf beter niet de lijsttrekker moet worden. Wilders is niet echt een persoon wat uitnodigt om op te stemmen. Hij kan leuk en fanatiek zijn, maar zijn niveau blijft over het algemeen achter. En zijn charisma is onvoorstelbaar laag. Al weet je het maar nooit in dit land. Na Balkenende als pleefiguur, kan Wilders als pleeborstel makkelijk.
Oud 14-03-2005, 23:26
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
phynoxal schreef op 15-03-2005 @ 00:17 :
nee
jawel
Oud 14-03-2005, 23:28
Zaina
Zaina is offline
Nee zeer slecht voor een toch al matige economie.
Oud 14-03-2005, 23:33
Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
McCaine schreef op 14-03-2005 @ 23:56 :
Ik kan niet wachten op de onvermijdelijke implosie in de partij als ze er achter komen dat ze met elf zetels niets kunnen
Grappig dat je dat zegt... Op dit moment kan geen enkele linkse partij ook maar iets, behalve een beetje bullshit in het rond roepen in de kamer waar niemand wat om geeft.

Citaat:
Ach we zullen zien. Fijn dat jij er ook trouwens van uit gaat dat hij een flink aantal zetels gaat krijgen.

Citaat:
Oh, heb je nu ineens ook een hekel aan laagopgeleiden? Wie gaat jou afval ophalen als die er niet zijn?

Citaat:
Ja, dat zal jou leren inderdaad.

Citaat:
Citaat:
Amerikanen hebben dat best door, maar het politieke systeem verhindert hen er iets aan te doen.
Heben jullie weer teveel naar Green Day geluisterd? Schattig hoor. Anargie!11!11!!111!!!1 Heb je ook zo'n mooie anargie patch op je schooltas?

Citaat:
Overigens belangrijker dan zijn partijprogamma is dat hij zelf beter niet de lijsttrekker moet worden. Wilders is niet echt een persoon wat uitnodigt om op te stemmen. Hij kan leuk en fanatiek zijn, maar zijn niveau blijft over het algemeen achter. En zijn charisma is onvoorstelbaar laag. Al weet je het maar nooit in dit land. Na Balkenende als pleefiguur, kan Wilders als pleeborstel makkelijk.
Wat echter nog het meest verbazingwekkende is, is dat mensen in staat zijn om op figuren als wouter kots en femke halsema (hahhahahaa) te stemmen. Geeft wel aan hoeveel shit mensen er wonen in dit land. Voor elke stem één.
Oud 14-03-2005, 23:37
gaat j niks aan
gaat j niks aan is offline
gelijk heeft hij
Oud 14-03-2005, 23:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Zozo, 'Wouter Kots', heb je die helemaal zelf verzonnen? Grote jongen, hoor!

En wat een goed onderbouwde, inhoudelijke post van je!
Oud 14-03-2005, 23:39
Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-03-2005 @ 00:38 :
Zozo, 'Wouter Kots', heb je die helemaal zelf verzonnen? Grote jongen, hoor!

En wat een goed onderbouwde, inhoudelijke post van je!
Die post is helemaal geweldig wou je zeggen? Had je trouwens nog een paar leuke opmerkingen over 11 september voor ons misschien?

Regels voor berichten