Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 21:59
grizzy
grizzy is offline
Om met de deur in huis te vallen: Ik kan hem niet vergeten!
Kben een tijdje (niet zo heel erg lang) samen geweest met een jongen. Ondertussen is het tussen ons al bijna 2 maanden gedaan, maar toch kan ik hem niet vergeten en denk ik nog ongelooflijk veel aan hem. We hebbe samen vrij veel toffe momenten gehad. Kvoelde me echt goed bij hem. Maar toen onze relatie eindigde en hij er dus een punt achter zette kon hij alleen maar zeggen dat hij niet meer verliefd was. Kmis hem zo ontzettend. Kheb op dit moment nog vrij veel contact met hem, we moeten ook gewoon overeen blijven komen wegens gemeenschappelijke hobby's. Wat kan ik nu het beste doen?
Ik dacht dat dit wel ging overgaan nu ik hem een hele tijd (een aantal maanden) niet zou zien, maar ik ga hem gewoon nog harder missen. Is hier niets aan te doen?

Ik wil dit gevoel echt helemaal niet, ik wil me echt terug vrolijk voelen en zo, en dit is ook wel op de meeste momenten het geval. Maar toch blijf ik telkens een serieuze leegte voelen.
Kword der gek van!

In elk geval al bedankt om naar mijn vrij vaag verhaal even te luisteren
Dikke zoen,
Oud 14-03-2005, 22:00
Qimm
Qimm is offline
Als je er vanaf wil, alle contact verbreken en door gaan met je leven. Dan gaat het vanzelf over. als je contact houdt dan blijf je aan hem denken.

[edit] je sig is niet compleet 'Een kus is een afdruk van een opdruk die indruk heeft op je bloeddruk en met nadruk vraagt om een herdruk' [/edit]
Oud 14-03-2005, 22:04
grizzy
grizzy is offline
Da gaat echt niet, we hebben een gemeenschappelijke hobby, noem het maar passie, waar we allebei ontzettend verslaafd aan zijn (een gezonde verslaving hoor). Maar wil dit echt niet opgeven. Ik kom hem binnenkort zo een maal in maand tegen en kan dit echt niet ontlopen, of ik zou met men hobby moeten stoppen.
Oud 14-03-2005, 22:04
JJ13
JJ13 is offline
verbreek t contact met m. op een gegeven moment zul je merken dat hij minder in je hoofd zit. succes ermee
Oud 14-03-2005, 22:13
Sitroentje
Sitroentje is offline
Ik ben het eens met de rest
Verbreek het contact, tenminste de eerste maanden wanneer je hem nog steeds mist. Ik heb dit ook gedaan, en het heeft echt geholpen... Nu heeft hij nadat hij het drie maanden geleden heeft uitgemaakt weer een nieuwe vriendin (verrassing... ) en ik heb er helemaal geen problemen mee om hen samen te zien. Hem vergeten gaat echt niet als je hem nog dikwijls ziet (bij mij toch niet...)
Oud 14-03-2005, 22:19
grizzy
grizzy is offline
Hem vergeten, kweet het wel, kzou dit moeten doen, maar iets houdt me tegen om hem volledig los te laten.
Kzag hem echt doodgraag en er moet toch een reden zijn waarom zijn gevoelens over zijn gegaan? Maar die is er nie echt zegt hij. Kvind dit best wel moeilijk om te aanvaarden en zo. Stiekem hoop ik ook nog steeds dat dit terug goed komt na dat hij van erasmus terugkomt. Ookal weet ik dat dit totaal verkeerde hoop is, dat dit echt geen nut heeft.

Tis gewoon raar, bij andere ex-vriendjes had ik het wel even moeilijk, maar totaal geen 2 maand ofzo, maar bij hem echt wel.

Swat, kga morgen ofzo eens goed babbelen met hem, via msn dan. We komen nog altijd goed overeen, das het ambetante.
Oud 14-03-2005, 22:24
Sitroentje
Sitroentje is offline
Je kan hem ook eerlijk zeggen dat je er nog mee zit, dat je hem nog steeds mist, en dat je het contact even wat wilt minderen om volledig over hem te raken... Zeggen dat het te moeilijk voor je is met hem te praten en weten dat het niet meer goedkomt (ok, dit weet je niet zeker, maar ik wil je geen valse hoop geven) Als jullie echt zo goed nog met elkaar overweg kunnen, zal hij dit wel begrijpen
Oud 15-03-2005, 08:14
Verwijderd
Waarom sta je jezelf niet toe om je even rot te voelen?
Ik heb dus bijna een jaar die leegte gevoeld, bijna een jaar stond ik met hem in gedachten op en ging met hem in gedachten slapen. Hele dagen dat gemis...

Nu ben ik gaan opruimen in mn verleden zeg maar.
Hij heeft mij een kutactie geflikt (alweer) en toen was ik zo boos, zo verdrietig. Toen heb ik weer nog eens flink wat gehuild en toen hij met vage dingen aan kwam zetten en zei dat hij me niets te zeggen had was ik er klaar mee. Nu hebben we een tijdje geen contact en ik ben weer verliefd.. Tja, uiteindelijk is verliefdheid het beste remedie, maar dat kun je natuurlijk niet afdwingen.
Wat mij heel erg gesteund heeft zijn de goede vrienden die er altijd voor me waren. De meeste mensen worden je gezeur na een tijdje al flink zat, maar nee deze mensen waren er altijd voor me. Of ze nou alweer dat verhaal aan moesten horen of niet.
Ook hebben sommigen me even flink gezegd wat ze vonden en dachten (kan ook pijn doen, maar opent je ogen soms echt).

Nu ben ik begonnen om ook andere hoofdstukken af te sluiten. Dat doe ik doormiddel van het schrijven van brieven/mails. Of ik ze dan verstuur is een volgende, maar het helpt mij persoonlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 08:16
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Ik heb hetzelfde probleem met een jongen waar ik na een aantal maanden eigenlijk nog steeds heel veel voor voel. Bij mij is het echter een beetje andersom: ik woon in een andere stad en ben gestopt met het baantje waar hij mijn collega was, waardoor ik hem helemaal niet meer zie, maar bij mij werkt dat juist andersom, ik ga hem alleen nog maar meer missen.
Ik denk dat 'over je ex heen komen' een proces is, waar je als het ware echt aan moet werken. Je moet wel over hem heen wìllen komen, je moet het hoofdstuk willen afsluiten en verder willen kijken. Een soort knop omzetten dus, er vrede mee hebben dat het over is en niet meer terug komt. Wat heel moeilijk is omdat het in feite je ratio is die je gevoel moet uitschakelen.
Het zou voor jou echter misschien wel makkelijker kunnen zijn, omdat je die hobby hebt die je echt niet op wil geven. Is hij zo belangrijk voor je dat je niet meer zo goed van je hobby kan genieten omdat je het steeds met hem in verband brengt?!
Ik zou er eens even goed voor gaan zitten, er over nadenken wat je nu echt wil (het is nooit zo een twee drie over, er gaat tijd over heen, maar je kan het wel 'versnellen' door het bewust af te zetten ) en daar aan te gaan werken.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 08:29
WolterB
WolterB is offline
Je moet iig je hobby niet op gaan geven om hem niet te zien.
Accepteer dat je je rot voelt, dat hoort erbij en dat kan een tijdje duren.
Als je hem eens per maand ziet, betekent dit dat je hem 30 dagen per maand níét ziet, maar van die dagen gebruik om hem te vergeten, om andere dingen te doen met andere mensen in plaats van je druk zitten maken om die ene dag per maand dat je hem zult zien.

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 08:33.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 14:13
Shortiej
Shortiej is offline
Word verliefd op een andere jongen, heeft bij mij ook geholpen En ben nog nooit zo gelukkig geweest
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Shortiej schreef op 15-03-2005 @ 15:13 :
Word verliefd op een andere jongen, heeft bij mij ook geholpen En ben nog nooit zo gelukkig geweest
Dat zei ik ook, maarja, zoiets kun je niet afdwingen he
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 14:30
Shortiej
Shortiej is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 15-03-2005 @ 15:15 :
Ja het was ook een bevestiging van wat je zei inderdaad haha. En kon je het maar afdwingen, dan had het bij mij ook niet zo lang geduurd
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 14:30
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 15-03-2005 @ 15:15 :
Gewoon genoeg uitgaan en nieuwe mensen leren kennen.
Oud 15-03-2005, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Shortiej schreef op 15-03-2005 @ 15:30 :
Ja het was ook een bevestiging van wat je zei inderdaad haha. En kon je het maar afdwingen, dan had het bij mij ook niet zo lang geduurd
Idd.. that's what i thought Nu na een jaar ben ik eindelijk verliefd en hup mn ex is nu echt verleden tijd..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 15-03-2005 @ 15:30 :
Dat doet niets af aan mijn uitspraak jongeman
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 14:40
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 15-03-2005 @ 15:38 :
Dat doet niets af aan mijn uitspraak jongeman
Ik ben niet jong.

Maar de kans dát je iemand nieuw leert kennen, is groter wanneer je uitgaat en je amuseert, dan wanneer je zit te kniezen op je kamertje.
Oud 15-03-2005, 15:44
grizzy
grizzy is offline
Das wel een feit, uitgaan helpt wel.
Maar toch. Kga een keertje met hem babbelen denk ik. Zo snel mogelijk, maar dan moet hij wel eerst een keertje op msn komen.
Kga zeggen wak op dit moment voel, en hopen dat hij dit kan aanvaarden. Maar kdenk het wel, tis echt nen fijne kerel.
En op iemand anders verliefd worden, daar heb ik helemaal nog geen zin in eigenlijk.
Oud 15-03-2005, 16:07
Multilot
Multilot is offline
het begint lente te worden, ik denk dat er meer mensen last van hebben...

(waaronder ik) Lentekriebels heet dat
Oud 15-03-2005, 16:14
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 15-03-2005 @ 15:30 :
Oud 15-03-2005, 16:42
i'mstronger
i'mstronger is offline
Doen jullie dat allemaal zo op die manier??? Het contact helemaal verbreken?! Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Ik kan hem ook niet vergeten, ik zit er nu al zo'n 4 maanden mee. Echt ongelooflijk. Ik heb hem nu eindelijk uit mijn msn verwijderd.. Dat was al zo moeilijk. Maar als hij wel in mijn lijst staat, dan ga ik me cyco gedragen ik ga dan echt de hele dag kijken of hij ook online is, en of hij ook wat tegen me gaat zeggen..
Hmm, moeilijk want ik hoop toch stiekum dat hij me ooit wel leuk gaat vinden.. dus is het misschien dan weer niet goed om alle contact te verbreken..ooooohhhhhwww!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 16:46
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
i'mstronger schreef op 15-03-2005 @ 17:42 :
Doen jullie dat allemaal zo op die manier??? Het contact helemaal verbreken?! Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Ik kan hem ook niet vergeten, ik zit er nu al zo'n 4 maanden mee. Echt ongelooflijk. Ik heb hem nu eindelijk uit mijn msn verwijderd.. Dat was al zo moeilijk. Maar als hij wel in mijn lijst staat, dan ga ik me cyco gedragen ik ga dan echt de hele dag kijken of hij ook online is, en of hij ook wat tegen me gaat zeggen..
Hmm, moeilijk want ik hoop toch stiekum dat hij me ooit wel leuk gaat vinden.. dus is het misschien dan weer niet goed om alle contact te verbreken..ooooohhhhhwww!
Had ik ook, ging ik voortdurend kijken of hij online was, wanneer hij afwezig was, of hij met me zou praten, en ik zag het onmiddellijk wanneer hij offline ging. Ik heb hem dan uit mijn msn-lijst verwijderd, maar hem niet geblokkeerd, zo zou ik hem niet in mijn lijst zien staan en hem dus ook niet steeds 'controleren', maar kon hij toch wel met mij praten als hij dat zou willen... Toen ik voelde dat ik minder aan hem dacht, heb ik hem gewoon weer toegevoegd, en kon het me niet meer schelen wanneer hij online, afwezig,... was.
Oud 15-03-2005, 19:54
grizzy
grizzy is offline
Kheb da stiekem ook, altijd komen kijken of hij online is.
Maar klaat hem meestal wel beginnen met praten.
We moeten gewoon contact blijven houden omdat ik veel informatie weet die hij ook moet wete en die hij enkel bij me kan verkrijgen. Hij heeft deze info echt nodig in verband met zijn hobby en zo. Is wat vaag, kweet het, maar ik kan het niet echt beter uitleggen.
Kheb hem nu al twee dagen niet gehoord, hiephoi een record. Khoop dat dit nog even gaat duren. Nog een week of 2 ofzo, dan weet hij eindelijk of hij toch nog iets voelt voor me, of dat ik hem totaal koud laat. Want hij had nog wel gevoelens voor me, maar niet meer genoeg om een aantal maand elkaar niet zien door te komen zei hij. Dan weet ik of hij me ook mist of totaal niet. (stiekem hoop ik van wel, ik weet het, ik ben een beetje hopeloos )
We zullen wel zien, als we echt voor elkaar gemaakt zijn worden we ooit wel terug een koppel, en anders is het beter zo (ookal doet me dit veel pijn, maar op lange termijn denkend is het beter)
Oud 16-03-2005, 22:31
Shortiej
Shortiej is offline
Ik hoopte ook altijd dat ie online was maar ook dat werd steeds minder. Toen kreeg ik een nieuwe vriend en beweerde hij dat ik hem had gebruikt. Dat deed voor mij de deur dicht en sindsdien heb ik hem vrijwel niet meer gesproken. En of ik hem mis? Niet echt.. Heb zat echte vrienden
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 22:05
grizzy
grizzy is offline
Hij heeft me zelf gevraagd wat ik nog voor hem voelde. Kben heel eerlijk geweest tegen hem. We hebben er over gebabbeld. Een paar dagen later heb ik gevraagd of we even geen contact konden hebben. Dit loopt nu al een paar daagjes goed. Ik hoop dat ik hem zo sneller kan vergeten, en wanneer we elkaar terug zien een goede manier vinden om met elkaar om te gaan.

In elk geval bedankt voor jullie reacties, kheb er echt veel aan gehad.

Dikke zoen
Oud 22-03-2005, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 15-03-2005 @ 09:14 :
Waarom sta je jezelf niet toe om je even rot te voelen?
Ik heb dus bijna een jaar die leegte gevoeld, bijna een jaar stond ik met hem in gedachten op en ging met hem in gedachten slapen. Hele dagen dat gemis...

Wat mij heel erg gesteund heeft zijn de goede vrienden die er altijd voor me waren. De meeste mensen worden je gezeur na een tijdje al flink zat, maar nee deze mensen waren er altijd voor me. Of ze nou alweer dat verhaal aan moesten horen of niet.
Ook hebben sommigen me even flink gezegd wat ze vonden en dachten (kan ook pijn doen, maar opent je ogen soms echt).

Nu ben ik begonnen om ook andere hoofdstukken af te sluiten. Dat doe ik doormiddel van het schrijven van brieven/mails. Of ik ze dan verstuur is een volgende, maar het helpt mij persoonlijk wel.
Helemaal mee eens...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 23:26
the_conquer
the_conquer is offline
Okee als je hem wilt vergeten dan moet je hem niet idioliseren.

Daar bedoel ik mee van:

Hij is zo lief zo schattig ik hou van hem dit en dat ik zal met hem trouwen en een lang en gelukkig leven leiden, dat soort dingen.

hoe verwacht je ooit dat zo`n gevoel weggaat? Je wakkert het immers zelf aan. Beetje vuur blussen met benzine. Zeker vooral als je zegt dat je niet zonder hem kan, dan zorg je er zelf voor dat je daadwerkelijk niet meer zonder hem kunt. Beter is het om te zeggen ik kan heel goed zonder hem, dan kun je zeggen, dat je liegt tegen jezelf. Maar je liegt nog meer als je zegt dat je niet zonder hem kunt. Want dat heb je waarschijnlijk nog nooit zo bekeken en zeker nog nooit zo geaccepteerd.

Okee als je hem werkelijk wilt vergeten of dat gevoel kwijt wilt raken. Hou je bezig met de dingen die NIET leuk aan hem zijn en besteed daar eens wat meer aandacht aan ipv hem te idoliseren, dan trekt het vanzelf wel weg. Dat gaat niet in een dag ofzo, het vergt wat doorzettingsvermogen.
Reageren

Regels voor berichten