Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2005, 16:35
Isiyanka
Isiyanka is offline
De pijnzintuigjes in je huid reageren voornamelijk op pijn die veroorzaakt wordt door dingen van buitenaf, bijvoorbeeld een hete pan of een schaafwond
Oud 15-03-2005, 16:45
perfectme
perfectme is offline
Groot jolijt, want vandaag kwam de cd 'Human After All' van Daft Punk in mijn bezit. Maar hoelang zou mijn jolijt duren?

Welgeteld een hele schooldag, tot ik thuis kwam. Thuis, daar stond me een nare verrassing te wachten. Maar meer daarover later, eerst mijn gebruikelijke procedure bij een nieuwe cd uitleggen.

De nieuwe cd verwerf ik in een platenzaak. Ik begeef me huiswaarts en aldaar plaats ik de cd in mijn dvd-rom lezer. Ik open Windows Media Player en ga over tot het rippen van de nieuw verworven cd, dit omdat ik graag mijn muziekcollectie op mijn pc heb staan en omdat ik dan de nieuw verworven cd op mijn mp3-speler kan beluisteren. Ook heb ik dan een back-up voor mocht er iets misgaan met de nieuwe cd.

Maar deze keer mocht het niet baten. Nee hoor, de grote boze platenbonzen hebben blijkbaar beslist dat ik geen back-up meer moet kunnen maken van mijn cd en dat ik hem vast niet wil beluisteren op mijn mp3-speler. Want ja, iedereen heeft nog een cd-speler en draagt zorg voor zijn cd-collectie.

Toen deze vreselijke waarheid tot me doordrong, heb ik me maar gewend tot het downloaden van de cd. Ja, down-loaden.

Dit alles is natuurlijk een grote domper op mijn feestvreugde en ik kan slechts hopen dat ze naast hun taksen op cd-r/-rw media en de geplande computertaksen, hier geen gewoonte van maken.
Mocht dit ook het geval blijken te zijn met de de nieuwe Moby cd, dan kan ik jullie nu verzekeren dat het gedaan zal zijn bij het legaal verwerven van cd's.

Om het zo mooi uit te drukken: "Kust mijn kluuten!"
Oud 15-03-2005, 16:58
Mara
Mara is offline
http://212.123.229.24/mp3/21194.mp3
Oud 15-03-2005, 17:21
jet
jet is offline
liet jij nou net mn computer vastlopen?
Oud 15-03-2005, 17:21
Verwijderd

Oud 15-03-2005, 18:04
Mara
Mara is offline
Reageer
Spring naar:
Oud 15-03-2005, 18:14
Femic
Femic is offline
http://www.streetball.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4307
Oud 15-03-2005, 18:18
Mois
Mois is offline
*Niks...*
Oud 15-03-2005, 18:37
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
http://www.systransoft.com/products/...ystranbox.html
Oud 15-03-2005, 21:36
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Oud 15-03-2005, 22:12
Rodion
Rodion is offline
The general level of consumer prices in China of the year was up by 3.9 percent over the previous year (Table 1). Of this total, the prices for service items were up 2.3 percent. The retail prices of commodities were up by 2.8 percent, while the producers¡¯ prices for manufactured goods increased by 6.1 percent, and the purchasing prices for raw materials, fuels and power went up by 11.4 percent. The prices for investment in fixed assets were up 5.6 percent. Producers¡¯ prices of farm products were up by 13.1 percent.

Table 1: Change in Consumer Prices in 2004 over 2003 (%)

Item
National

average

Urban
Rural

General level of consumer prices
3.9
3.3
4.8

Food
9.9
9.1
11.5

Of which: grain
26.4
25.7
27.7

Tobaccos and alcohols
1.2
1.2
1.3

Clothing
-1.5
-1.5
-1.6

Household appliances and services
-1.4
-1.9
-0.3

Medical, health and personal articles
-0.3
-0.8
0.5

Transportation and telecommunications
-1.5
-2.1
-0.2

Recreational, educational, cultural articles and services
1.3
0.8
2.1

Housing
4.9
4.3
5.8

In 2004, about 9.8 million new jobs were provided to urban residents, 800,000 more than the expected target, and 5.1 million laid-off workers were re-employed. Urban registered unemployment rate was 4.2 percent at the end of 2004, or 0.1 percentage point lower than that in 2003.

By the end of 2004, China¡¯s foreign exchange reserves reached 609.9 billion US dollars, an increase of 206.7 billion US dollars as compared with that at the end of the pervious year. The exchange rate of RMB remained stable, the year-end exchange rate was 8.2765 RMB to 1 USD, which was 2 basic points higher over that at the end of the previous year.

Tax income of various forms for the whole year reached 2,571.8 billion yuan (excluding tariffs and agricultural taxes), up by 25.7 percent, an increase of 525.6 billion yuan over the previous year. The profits made by industrial enterprises above designated sized stood at 1,134.2 billion yuan, an increase of 38.1 percent over the previous year.

Main problems that existed in the economic and social development included: the unstable basis for agriculture, the difficulties in keeping the growth of grain production and rural household income; large number of newly started projects or projects under construction, high impulse of blind or overspread investment; high price rise for energy and raw materials; the tight relation between the supply and demand of energy and transportation, the occasional occurrence of severe accidents in production; the prominent phenomenon of resource waste and environmental pollution, and the relatively difficult life of some households.
Oud 15-03-2005, 22:24
Marcade
Marcade is offline
Kingstong
Oud 15-03-2005, 22:36
Risce
Risce is offline
http://www.worldjumpday.org/

Oud 16-03-2005, 00:24
Schranktür
Schranktür is offline
Niets.
Oud 16-03-2005, 06:39
perfectme
perfectme is offline
http://www.ktmusa.com/EN/images/3703.jpg
Oud 16-03-2005, 10:46
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
ooooow stomme mutsjes

--> vriendinnetjes van mij gingen stiekum naar Grunn en zeiden tegen paps en mams dat ze bij elkaar sliepen... zooooo gevaarlijk!

Oud 16-03-2005, 11:58
Nona
Nona is offline
Citaat:
Sunworshipper schreef op 15-03-2005 @ 23:32 :
EN VOORAL JIJ ENLIGHTENMENT
Oud 16-03-2005, 12:03
Fruitcake
Fruitcake is offline
I can see clearly now, the brain is gone...
Oud 16-03-2005, 12:27
Mara
Mara is offline
http://us.ent4.yimg.com/tv.yahoo.com.../passions2.jpg
Oud 16-03-2005, 12:42
Verwijderd
Ik begreep niet dat als een vraag herhaald werd, een ander antwoord verwacht werd.
Oud 16-03-2005, 12:51
Verwijderd
ze·loot (de ~ (m.), zeloten) 1 blind ijveraar voor religieuze of ethische denkbeelden => fanaat
Oud 16-03-2005, 12:59
Verwijderd
jacques brel
Oud 16-03-2005, 13:13
perfectme
perfectme is offline
http://www.parody-pages.com/application/
Oud 16-03-2005, 13:20
Mara
Mara is offline
Dag allemaal,

Namens de PR commissie van de Vliegclub Hoogeveen hartelijk welkom bij onze vliegclub.

Graag willen we jullie uitnodigen voor een introductiedag bij de VCHo op vliegveld Hoogeveen.
Tijdens deze bijeenkomst willen we jullie bekend maken met de dagelijkse gang van zaken rondom het zweefvliegen.
De volgende zaken komen o.a. aan de orde:

* vliegdag
* organisatie vliegbedrijf
* veld- en clubregels
* transport van zweefvliegtuigen van en naar de startplaats
* trekkerrijden
* gebruik logboek
* theorie(boek)

We beginnen deze dag om 9 (negen) uur 's ochtends met koffie in de briefingruimte.
Als het weer het toelaat willen we jullie graag in de gelegenheid stellen je eerste "start" te maken.
Neem dus je logboek en, voor zover reeds in je bezit, je lidmaatschapskaart en medische verklaring mee.
Voor onze aspirant-leden ligt er deze dag een logboek en theorieboek klaar! De JLO-ers hebben deze reeds in hun bezit.

Gezien de grootte van de groep hebben we twee van dergelijke dagen georganiseerd, te weten zaterdag 2 en zondag 3 april.
Willen jullie per kerende e-mail aangeven waar jullie (eventuele) voorkeur naar uitgaat?

Vriendelijke groet,
Marcel Heidinga
PR commissie Vliegclub Hoogeveen
Oud 16-03-2005, 15:47
Sjoerd
Sjoerd is offline
Oud 16-03-2005, 16:00
Mara
Mara is offline
Giebel.
Oud 16-03-2005, 16:06
Sjoerd
Sjoerd is offline
Maar sjoerdje gaat even zijn tekst leren, wantd ie weet hij niet terwijl hij die aalllaaaaang moet weten
Oud 16-03-2005, 16:08
Verwijderd
niets. Er staat nooit iets
Oud 16-03-2005, 16:17
Skilly
Skilly is offline
(niks)
Oud 16-03-2005, 16:24
Sjoerd
Sjoerd is offline
Daaaar is tie! dat is em! uit het niets! alseen kat met negen levens. De mensenzijn uitzinnig! de messte gaven er geen cent meer voor.. maar zie, daar staat HIJ. Harry Houdini, de grote Harry Houdini. stronger than life. Ik meot eerlijk bekennen dta ik er ook nie tmeer in geloofde, en velen met mij. dit is ongelooflijk. een pact met de duivel.. of laar het zien, waar we mensen toe in staat zijn... Uiteindelijk. Harry, Harry Bedankt.
Oud 16-03-2005, 16:39
Miles
Miles is offline
WindowsXP-KB835935-SP2-NLD
Oud 16-03-2005, 17:24
hasseltboy
hasseltboy is offline
christyna augulera
Oud 16-03-2005, 19:45
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
You might want to write down the Palmacosta ranch teleporter pattern.
Oud 16-03-2005, 20:19
RanC
RanC is offline
Oud 16-03-2005, 20:19
Balance
Balance is offline
dvd van Bridget Jones
Oud 16-03-2005, 20:21
Xonzo
Xonzo is offline
Indien dit niet het geval is, zoveel te beter, dan zien we elkaar niet en hoop ik dat alles in de positieve richting blijft evolueren.

Groetjes,
Oud 16-03-2005, 20:38
DJ Martjuh
DJ Martjuh is offline
je ken de tievus genieten
Oud 16-03-2005, 20:38
Verwijderd
Ja.
Oud 16-03-2005, 20:39
Myuki
Myuki is offline
Oud 16-03-2005, 20:40
Verwijderd
Amélie!
Oud 16-03-2005, 20:46
DJ Martjuh
DJ Martjuh is offline
nee
Oud 16-03-2005, 21:01
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Sport (beantwoorden met 1tm5) (om te kijken, niet om te doen)

53.Wat vind je van voetbal?
54.wat vind je van basketbal?
55.Wat vind je van volleybal?
56.Wat vind je van Tennis?
57.Wat vind je van Hockey?
58.Wat vind je van Schaatsen
59.Wat vind je van Formule 1?
60.Wat vind je van Korfbal?
Oud 16-03-2005, 21:02
Verwijderd
Patio Sevilla
Oud 16-03-2005, 21:12
perfectme
perfectme is offline
超人
Oud 16-03-2005, 21:15
11568
11568 is offline
sonata arctica, destruction preventer?
Oud 16-03-2005, 21:15
RanC
RanC is offline
Oud 17-03-2005, 08:20
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik vind dat er nog een moet komen maar dit keer op een moment dat er wat meer mensen kunnen.
Oud 17-03-2005, 08:20
cyntha
cyntha is offline
De schijnbare helderheid van een ster kan op verschillende manieren gemeten worden. Enkele veelgebruikte methoden zijn:

schatting: de waarnemer vergelijkt de helderheid van de onderzochte ster met die van bekende sterren die ongeveer even helder zijn
fotografie: sterren zijn puntvormige lichtbronnen; de dikte van een sterbeeld op een fotografische plaat is dus vooral afhankelijk van de helderheid van de ster
fotometrie: het licht van de ster wordt geconcentreerd op een foto-elektrische cel, die gekoppeld is aan een ampèremeter
bolometrie: het licht van de ster wordt op een gevoelige thermometer geconcentreerd
Deze verschillende meetmethoden zullen echter soms tegenstrijdige resultaten geven, in de zin dat een ster nu eens helderder, dan weer zwakker schijnt te zijn dan een andere ster. Dat heeft vooral te maken met verschillen in kleurgevoeligheid. Sterlicht is een mengeling van verschillende kleuren, in uiteenlopende verhoudingen.

We illustreren dit met de eerste twee meetmethoden (visueel en fotografisch). Klassieke fotografische materialen (bijvoorbeeld zilverchloride, AgCl) zijn vooral gevoelig voor blauw en violet licht, en weinig of niet voor rood licht. Vandaar dat vroeger in de donkere kamer een rood lampje mocht branden tijdens het ontwikkelen van een film. Rode voorwerpen lijken op oude zwartwitfoto's erg donker.

Als een ster vooral rood licht uitstraalt, zoals Betelgeuze (Alfa Orionis), dan lijkt ze misschien helder voor een menselijke waarnemer, maar zwak op een foto. Sterren die meer blauw licht afgeven, zoals Rigel (Beta Orionis), lijken juist erg helder op een foto.

Astronomen lossen dit probleem op door aan elk object verschillende magnituden mee te geven naargelang van de meetmethode. Zo spreekt men ondermeer van de visuele magnitude mv en de fotografische magnitude mpg. De bolometrische magnitude mbol meet het totale uitgestraalde vermogen in alle kleuren, inclusief de onzichtbare infrarode en ultraviolette straling. Ze is dus de meest "objectieve" maat, maar daar staat tegenover dat ze tamelijk moeilijk rechtstreeks te meten is.

Het verschil k = mpg - mv noemt men de kleurindex van de ster. Het is een positief getal voor oranje en rode sterren, en een negatief getal voor blauwe sterren.

Informatie over de verdeling van het licht van een ster over de verschillende kleuren is een erg belangrijk gegeven bij de fysische studie van de ster. Men heeft daarom het systeem verfijnd door niet twee, maar drie of meer verschillende metingen van de helderheid van de ster uit te voeren. Bij elke meting wordt een ander kleurfilter voor de telescoop geplaatst. Enkele bekende systemen van kleurmeting zijn:

UBV- of breedbandspectrometrie (Johnson en Morgan). De drie toegepaste kleurfilters laten veel licht door. Hun kleurcurve heeft een maximum bij respectievelijk ultraviolet (390 nm), blauw (430 nm) en visueel (545 nm). Catalogi vermelden dan bijvoorbeeld de verschillen B-U en V-U als gedetailleerde kleurindices.
uvby-smalbandspectrometrie (Strömgren): ultraviolet, blauw, visueel, geel
WULBV-smalbandspectrometrie (T. en J. Walraven): 5 smalle filters rond resp. 320, 360, 386, 422 en 554 nm.
De kleur van een ster is indicatief voor haar oppervlaktetemperatuur. Rode sterren zijn relatief koel (3000 graden), blauwe sterren erg heet (15000-30000 graden).
Oud 17-03-2005, 09:55
Biertank 52
Biertank 52 is offline
(8)als je vivian en bob samen in een hoekje zet(8)
(8)dan weet je gewoon, ze hebben samen dikke pret(8)
(8)waarom dit zo is, dat snap ik dus niks van(8)
(8)want vivian is lelijker dan het maar wezen kan(8)

msn dus

Regels voor berichten